Recommended Posts

[quote name='ninos' timestamp='1341484191' post='258818']
[quote name='worior' timestamp='1341434829' post='258759']
به نظر میاد خارج از این محوطه پایگاه هست ، ... اینطور نیست ؟

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/razmayesh_payaambar_azam_7_02.jpg[/img]
[/quote]

[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]البته چون هر 3 در يك محدوده برخورد كردن و فيلم برداري صورت گرفته احتمال اين كه خطا رفتن خيلي كمه[/font][/right]


[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]راستي دوستان يه سوال [/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]چرا پايگاه خوب نتركيد؟ من فكر مي كردم كلاهك موشك ها قوي تر از اون چيزي هستن كه ديدم[/font][/right]
[/quote]

پست های دو صفحه ی قبل رو بهتون پیشنهاد می کنم. :blink:

[quote]سجیل به رنگ سفید شلیک شد که شبکه دو تو اخبار بیست و سی نشون داد[/quote]

اون هم میتونه آرشیوی باشه. سجیل سفید هم داشتیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][quote name='Brother' timestamp='1341504878' post='258860']اگر آمريكا بخواد حمله كنه فكر پاسخ ايران هم كرده پس ضربه اى ميزنه كه فرصت پاسخ براى ما نگذاره ..[/right]
[right][/quote][/right]


[right]چرا این احتمال رو در نظر نمیگیرید که فرماندهان ما فکر ضربه آمریکا رو کردن و براش برنامه دارن؟؟؟[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ما هميشه ميگيم اگر اونا حمله كردن ما بعد پدرشونو در مياريم، جمال عبدالناصر هم همينو گفت ولى ضربه اى كه اسرائيل زد فرصت پاسخ براى مصر نگذاشت .. اگر آمريكا بخواد حمله كنه فكر پاسخ ايران هم كرده پس ضربه اى ميزنه كه فرصت پاسخ براى ما نگذاره .. بايد ما پيشدستى كنيم در وقت مناسب[/quote]

ناصر اگر سکوت میکرد ، ضربه هم نمیخورد ! دشمن رو نباید ترسوند و تحریک کرد ، واگرنه طبیعیه که واکنش نشون میده ، و این ترساندنی که (طرفین هم ایران و هم آمریکا) دارند انجام میدن ، بخاطر همین تحریک اولیه است ، مسلما هر دو برای تقابل تدارک ها دیدن ... هرچند که قسمت اعظمی از این صحبتها در رسانه ها "تبلیغات سیاسی" هست و لاغیر که بنیادی بر اساس "امنیت روانی" و مقوله " اقتصاد سیاسی" دارد ...

------------
تمامی سلاح هایی که ما میسازیم و یا اعراب میخرند برای این هست که جنگی صورت نگیره ، و هر چقدر قدرت تخریب و سطح تکنولوژی و هزینه ها برای طرفین بالاتر میره تمایل واقعی به جنگیدن پایین تر میاد ولی صدای قمپز در کردن ها بیشتر میشه ، در این مورد مثالها زیادن ...

اما زمانی جنگ واقعی صورت میگیره که توانایی ها و مبناهای "بکارگیری قدرت" یک طرف از بین بروند ، این توانایی ها سوای "ابزار و آمار" به مهارت ، گستردگی ، مدیریت و فرماندهی و مبناهای بکارگیری قدرت مثل مشروعیت (دلیل برای جنگیدن) ، حمایت مردمی ، بنیه اقتصادی و .و..و ......
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يادمه سجيل سفيد يکبار هم به عنوان همون موشکى که به دهانه تنگه هرمز شليک شد هم نشان داده شد فيلمش هم تو همين ميليتارى هست . اولين بار تو برنامه سپاه نشان داده شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Antiwar' timestamp='1341413147' post='258707']
سلام حالا اگر هوا ابر و بارونی بود خلیج فارس چطور باید از میان ابر و باران عمل کنه؟
یا در شب چیکار می کنه اگر منابع نور روی عرشه لحظاتی قطع بشه؟
[/quote]
آنتی وار عزیز سیستم های اپتیکی جدید معمولا همه پک هستن یعنی روی اونها دوربین دید در روز و دید در شب به طور عادی هست که دوربین دید در شب این پک ها می تونه تا چند کیلومتر رو در شب ببینه و شاید کمی بیشتر هم چون انواع دید در شب عادی که برای تنفرات پیاده استفاده میشه حدودا ۱ کیلومتر دید دارن.
و انواع پک های قویتر حتی به همراه این دو دوربین یک دوربین حرارت یاب هم دارن که توان پردازش در هر ۳ دوربین رو به طور همزمان دارن.
موضوع اصلی در مورد موشک خلیج فارس این هست که وقتی متخصصین ما به این توان رسیدن که مشکلات فرود به جو و دید دوربین و حرارت و محو شدگی نوک موشک در روی شیشه رو حل کنن این توان رو دارن که به جای دوربین عادی دوربین دید در شب یا حرارتی و یا تصویر ساز قرار بدن و از این به بعد مشکل چندانی نیست.

[quote name='Brother' timestamp='1341504878' post='258860']
ما هميشه ميگيم اگر اونا حمله كردن ما بعد پدرشونو در مياريم، جمال عبدالناصر هم همينو گفت ولى ضربه اى كه اسرائيل زد فرصت پاسخ براى مصر نگذاشت .. اگر آمريكا بخواد حمله كنه فكر پاسخ ايران هم كرده پس ضربه اى ميزنه كه فرصت پاسخ براى ما نگذاره .. بايد ما پيشدستى كنيم در وقت مناسب
[/quote]
ایران وسعت بالایی داره و در عین حال توان اطلاعاتی و اشراف ما اجازه غافلگیری رو از دشمن می گیره.
مشکل بعدی آمریکا و اسرائیل برای حمله به ما این هست که به دلیل عدم هم مرزی با کشور ما مجبورا لجستیک نیرو انجام بدن که چیزی نیست که از دید سیستم اطلاع خبر ایران دور بمونه چه در دریا و چه در زمین.
و در عین حال ما چاره ای نداریم ما نمی تونیم شروع کننده جنگ باشیمفرضا در مورد عراق چیزی در حدود چندین ماه زودتر رده های ارتش و سپاه از حمله قریب الوقوع عراق خبر می دادن ولی سیستم سیاسی فشل اون روز ما این توان رو از رده های نظامی و سیاسی گرفته بود که در این مورد توجهات لازم رو انجام بدن و اونی شد که دیدین و در عین حال باز هم با استفاده از اصل غافلگیری نتونستن نیروی هوایی ما رو زمین گیر کنن البته در اون زمان ما نیروی هوایی پایه بودیم الان نه و با موشک نمیشه به این راحتی ها از طریق حملات هوایی مقابله مفید و موثر کرد و این توان رو از بین برد عین سال ۲۰۰۶ حزب الله و اسرائیل غاصب.

اما در مورد این رزمایش چند نکته به نظر بنده میرسه که نکات جالب توجهی شاید باشه:
۱-اون سه موشکی که ظاهرا به خارج از پایگاه خوردن یه نکته دارن و اون اینکه هر سه در یک ردیف خوردن اون هم با تفاوت خیلی کم و دقیق اول اینکه ممکنه راکت های زلزال باشن که طبیعتا سیستم هدایتی ندارن و این طبیعی هست که اختلاف برخورد بالایی داشته باشن.مورد بعدی اینکه کسانی که تیرانداز حرفه ای هستن همیشه میگن تیرانداز حرفه ای تمام گلوله هاش در یک خط برخورد می کنه نه اینکه روی سیبل پخش بشه یعنی یا در محور عمودی (تیرانداز حرفه ای بیشتر عمودی می زنه) یا در محور افقی تیرها برخورد می کنن هر چند این در مور موشک مصداق نداره اما دقت این موشک ها برای من باز جالب هست که همه در حدودا یک خط خوردن اون هم از اصله چند صد کیلومتری.

۲-در مورد اون موشک فاتح دوستان چرا اصرار دارن که شلیک نشد شاید طبق برنامه دیرتر شلیک شده؟ شاید اصلا خرابی در اون بوده و در عین حال اگر حتی خراب هم شده بوده اینقدر مهم نبوده چون می بینیم که همون موشک لحظاتی بعد شلیک شده.

۳-می خواستم اون تصویری رو که پهپاد روش قفل کرده بود بگم پایگاه ساختگی نیست که دوستان گفتن و احتمال میدم یا تصاویر آرشیوی بودن و از خیلی سال پیش در رابطه با چک سیستم های پهپادهای داخلی و یا همین مرکز هم قبلا در تست هایی قبلی و در سالهای گذشته مورد هدف قرار گرفته باشه و شاید هم در همین رزمایش.
اما نکته جالبتر تصویر با وضوح بالا هست به طوری که اگر دقت کنید تصاویر رنگی و با کیفیت خوبی هستن و تازه این تصاویر شاید برای پخش عمومی کمی وضوحش کم شده باشه.

۴-اما نکته جالبتر اینکه دقت بالای موشک ها بود چون برخی از موشک از فاصله بالای هزار کیلومتر شلیک شده بودن و برخورد اونها در کادر پایگاه خیلی دقت بالای اونها رو نشون میده اما نکته اصلی عدم استفاده از کلاهک با مواد منفجره کامل هست که میشد فهمید.
اگر به تصاویر برخورد نگاه کنید و به بلندای دود و همچنین دایره ای که بر اثر موج به وجود می آمد دقیقا متوجه خواهید شد این انفجارها حاصل انفجار مثلا ۵۰۰ ک گ مواد منفجره نیست بلکه حتی یک توپ ۱۵۰م م هم می تونه همین مقدار قدرت تخریب داشته باشه.
برای مقایسه عرض می کنم شعاع ترکش خمپاره ۱۲۰ م م ۴۰۰ متر هست این خمپاره حدودا ۱۲ ک گ وزن داره که با احتساب خرج پرتاب و وزن پوسته گلوله چیزی در حدود چند کیلوگرم بیشتر وزن خرج انفجاری نیست حال دوستان مقایسه کنن با کلاهکی که باید حداقل ۱۰۰ برابر قویتر از این خمپاره باشه.

۵-ایده استفاده از کرار برای علامتگذاری خیلی جالب بود و نکته ای که داشت این بود که دقیقا از همین روش میشه برای نشان گذاری و شلیک توسط چندین پهپاد استفاده کرد یعنی گروه پهپادها توسط یک پهپاد برای زدن اهداف هدایت بشن.

۶-در مورد راکت های زلزال حق با دوستان هست بیشتر برای ایجاد اهداف فرضی برای سیستم دفاع هوایی استفاده میشن و این راکت تشابه بسیاری با فاتح داره و خیلی فاتح رو حاصل کار روی این راکت می دونن اما در عین حال توان تخریب این راکت بالا هست و بهترین استفاده از اون بر علیه شهرک های صنعتی هست که بالاخره در هر نقطه ای برخورد کنه خسارت قابل توجهی خواهد داشت.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[indent=1]به نظر دوستان برد اون سیستم الکترواپتیکی چقدر است آیا میشه نتیجه گرفت ایران تونسته الکترو اپتیک با یرد زیاد تولید کنه که بشه در هواپیما هم استفاده کرد[/indent]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
بعد از دیدن اون تصاویر از خلیج فارس دارم فکر میکنم چقدر احتمال داره از خلیج فارس بر ضد اهداف زمینی مثلا همین پایگاه های هوایی دشمن استفاده بکنیم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1341514328' post='258894']
سلام
بعد از دیدن اون تصاویر از خلیج فارس دارم فکر میکنم چقدر احتمال داره از خلیج فارس بر ضد اهداف زمینی مثلا همین پایگاه های هوایی دشمن استفاده بکنیم ؟
[/quote]

خب دکتر جون تا وقتی فاتح110 با دقت نقطه زنی هست نیازی به همچین کاری نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1341514328' post='258894']
سلام
بعد از دیدن اون تصاویر از خلیج فارس دارم فکر میکنم چقدر احتمال داره از خلیج فارس بر ضد اهداف زمینی مثلا همین پایگاه های هوایی دشمن استفاده بکنیم ؟
[/quote]
دکتر جان اصولا از ایرانی جماعت هر کاری ساخته هست و احتمال اینکه از این موشک برای زدن اهداف زمینی استفاده بشه خیلی زیاده.
اما نکته ای را ما فراموش کردیم و اون نکته اینکه همون زمان رونمایی از فاتح ۱۱۰ اعلام شده بود این موشک خیلی دقیق هست و همون زمان هم بحث این بود که این موشک از هدایت تلویزیونی یا حرارتی در فاز نهایی استفاده می کنه که اینقدر دقی هست.توی چند تا از تاپیک های سایت خودمون در این مورد دوستان بحث داشتن خوب بعدا ما نوع تلویزیونی رو در غالب خیلج فارس دیدیم و بعید نیست از اول هم این موشک همین نوع عملکردی داشته بوده.

با این سیستم بسیار دقیق می تونه اهداف رو بزنه.

اما من فکر می کنم الان روی سیستم قیام دارن این کار رو می کنن این موشک عالی هست برای رادار و ناو زدن و همچنین حملات دقیق و نقطه ای و برد اون هم حدودا باید ۷۰۰ ک م باشه که با توجه به نداشتن بالک و.... گزینه ای خواهد بود که در آینده زرادخانه موشکی ایران جایگاه بالایی خواهد داشت.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميزان جرم كلاهك انفجاري در دقت موشك ها تاثيرگذار هست يا نه؟

منظورم اينه كه اگر جرم استاندارد كلاهك موشك را رعايت نكنيم در دقت موشك اثري مي گذاره يا اينكه اصلا ربطي نداره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ميزان جرم كلاهك انفجاري در دقت موشك ها تاثيرگذار هست يا نه؟

منظورم اينه كه اگر جرم استاندارد كلاهك موشك را رعايت نكنيم در دقت موشك اثري مي گذاره يا اينكه اصلا ربطي نداره؟[/quote]

بستگی به سیستم هدایت موشک داره
سیستم هدایت موشک ها بر اساس ژیروسکوپ ها کار می کنه که در فاز اول و دوم با این دستگاه هدایت رو انجام میده اصولا برنامه هدایتگر با توجه به شاخصه های اصلی موشک مثل وزن موشک رفتار بالستیکی اون اندازه بالچه ها و تاثیر اونها در مانور و اندازه جابجایی بالچه ها در تغییر مسیرها و وزن کلاهک و ..... انجام میشه بالطبع اگر در وزن کلاهک و یا بدنه اختلافی و تغییر پیش بیاد سیستم هدایتی باید این فاکتورها را در هدایت دخیل کند.

اما نکته بعدی این هست که مثلا اگر وزن کم شود هر تغییر حالت بالچه میزان تغییر مسیرش هم متفاوت خواهد بود.فرضا برای موشک با وزن کلاهک ۵۰۰ ک گ که استاندارد اون موشک هست سیستم هدایتی با تمام فاکتورهای این موشک طراحی شده و مشخص هست که چقدر باید بالچه ها رو جابجا کنه تا به اندازه مشخصی تغییر مسیر انجام بشه اما وقتی این وزن کمتر بشه هر تغییر بالچه به اندازه قبلی به دلیل سبک تر بودن موشک تغییر مسیر هم بیشتر میشه.
در نهایت باید سیستم هدایتی بازخوردها و سرعت بالاتری رو در پوشش تغییر ها اعمال کنه و در نظر بگیره و در عین حال فاکتورها رو با فاکتورهای جدید در نظر بگیره.

در مورد سیستم هدایت تی وی سی هم همین طور هست فقط به جای هدایت با بلچه میزان جابجایی بالچه های داخلی فضای نازل و یا سیستم تغییر رانش موشک دخالت داره در ماجرا.

اما در مورد موشک های دارای فاز نهایی هوشمند مثل همین خلیج فارس اوضاع متفاوت تر هست چون سیستم هدایت از سیستم اینرسیایی و ژیروسکوپی به حالت هدایت تلویزیونی منتقل میهش و باز سیستم هداتی باید فاکتورهای دیگه ای رو دخیل کنه مثلا فاصله تا هدف و ارتفاع رو باید در نظر بگیره و اون رو با نقطه قفل شده وسط دوربین تطبیق بده و دستورات لازم رو به بالچه ها بده و هر چقدر وزن خود موشک و یا بالچه ها تغییر کنه باید این میزان جابجایی بالچه ها با توج به این وزن باشه.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]لینک کردن سوخو 25 کی، یعنی اضافه کردن صفحات نمایش جدید، یعنی خا25 تی یعنی ماوریک، یعنی کوثر[/right]

[right][img]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/7/5/1469577.jpg[/img][/right]

[right]پ.ن: سرویس کرد این ایرادهای جدید فروم ما رو، نه میشه خوند نه میشه نوشت چه وضعشه؟[/right]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1341514328' post='258894']
سلام
بعد از دیدن اون تصاویر از خلیج فارس دارم فکر میکنم چقدر احتمال داره از خلیج فارس بر ضد اهداف زمینی مثلا همین پایگاه های هوایی دشمن استفاده بکنیم ؟
[/quote]
دکتر جان سیستم های هدفیابی تلوزیونی در برابر استتار به مشکل میخورن وباید موشک فرضی سیستم هدفیابی تلوزیونی و حرارتی رو یکجا داشته باشه مثل موشک AGM-169 که مجهز به سیستم هدفیابی مادون قرمز , رادار موج میلیمتری و لیزرنیمه فعال هست!

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/00844569416831126850.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/thumb_00844569416831126850.JPG[/img][/url]

به قسمت علامت گذاری شده در تصویر بالا نگاه کنید, این اشکال کروی شکل حدودا در 20 کیلومتری این اف 14 ها قرار دارن و براحتی قابل تشخیص هستن ولی اگه این مکان استتار مناسبی داشت آیا باز هم این اجسام دیده میشدن؟

حالا با توجه به اینکه رادارهای زمینی چند ده و یا چند صد کیلو وات برق مصرف میکنن احتمالا حرارت زیادی هم باید توسط این رادارها تولید بشه که میتونه یه نقطه ضعف براشون به حساب بیاد و شاید بشه با موشک خلیج فارس مجهز به سیستم هدفیابی دوگانه حرارتی و تلوزیونی این رادارهارو هدف قرار داد!
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Morteza313' timestamp='1341520411' post='258905']
[right]لینک کردن سوخو 25 کی، یعنی اضافه کردن صفحات نمایش جدید، یعنی خا25 تی یعنی ماوریک، یعنی کوثر[/right]

[right][img]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/7/5/1469577.jpg[/img][/right]

[right]پ.ن: سرویس کرد این ایرادهای جدید فروم ما رو، نه میشه خوند نه میشه نوشت چه وضعشه؟[/right]
[/quote]
اگر درست یادم مونده باشه یک موسسه استراتژیک روس یک مقاله ای رو در رابطه با خرید های ایران از روسیه منتشر کرده بود که ترجمه اش تو سنترال منتشر شد. توی اون مقاله اومده بود که 3تا از Su-25 های سپاه به Su-25T ارتقا یافته اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]مطلب سایت یاهو در مورد رزمایش ایران[/right]
[right][url="http://news.yahoo.com/iran-hit-35-us-bases-minutes-151115760--abc-news-topstories.html"]http://news.yahoo.com/iran-hit-35-us-bases-minutes-151115760--abc-news-topstories.html[/url][/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.