arminheidari

بازی های استراتژیک تمرین استراتژی در واقعیت مجازی

امتیاز دادن به این موضوع:

نظر سنجی "بازی جنگی"   

44 votes

  1. 1. وضعیت : قرار هست از سه محور به یک شهر حمله کنند ،فرمانده کدام محور به نظر مخاطب با کمترین تلفات می تواند مرکز شهر را اشغال کند ؟؟

    • محوریک:ازبخش قدیمی شهربا خیابانهای کم عرض وساختمانهای سنگی
    • محور دو : ازبخش جدید شهر با خیابانهای عریض و کارخانه های بزرگ
    • محور سوم : مستقیم از دروازه شهر بسمت میدان مرکزی


Recommended Posts

54 minutes قبل , arminheidari گفت:

ممنون بابت استراتژی

تاکتیک خیلی خوبی هست، اول ها سعی می کردم با نیروی زرهی و سنگرها خط دفاعی بسازم ولی الان فهمیدم که سیم خاردار و موانع چه نقش مهمی تو کاهش فشار روی خط دفاعی دارد

سلام علیکم 

در طول تمام این  مراحل سعی من این بود که حتی الامکان تعداد بیشتری از توپهای ضد تانک pak-38 ورماخت را به غنیمت گرفته و از انها به جای استفاده از توپهای ضد تانک آمریکایی استفاده کنم  . برد و نواخت بیشتر این توپ و استفاده توامان بر علیه پیاده نظام و زرهی ،ان را به یک سلاح مهیب تبدیل کرده بود . حتی دریک مرحله ( فکر کنم تصرف یک تپه از میان مجموعه ای پیچیده از حصارهای چمنی مترا کم ) ، دو قبضه توپ 88 م.م و 2 قبضه راکت انداز نبل ورفر ، بر علیه خودشان استفاده شد . 

نکته یک  ، کاربرد زرهی اگر با دقت صورت بگیرد ، بسیار مهیب هست و تقریبا دفاعی در برابر ان وجود ندارد .

نکته دوم ، اصل اول در هر عملیات دفاعی ، که بسیار قدیمی هم هست ، کانالیزه کردن یگانهای تکور دشمن خواهد بود . اگر شما موفق شوید که دشمن را کانالیزه کنید ( حتی کانالیزه کردن واحدهای متحرک دشمن شامل ستون های موتوریزه /سواره نظام ) ، تقریباً هرزمانی که بخواهید و به هرمیزانی می توانید از انها تلفات بگیرید 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینها نظرات شخصی من در مورد بازیهاست .

در هر بازی باید 5 عامل یا بخش اصلی را مدیریت کرد

1-      توان ( بیشتر منظورم توانایی های سخت افزاری  مثل تجهیزات و امکانات در اختیار بازیکن هست )

2-      اراده ( خواست بازیکن که معطوف به رسیدن به هدف است، تعیین کننده هدف بازی و نتیجه ی اعمالی که بازیکن انجام می ده  )

3-      روحیه ( شرایط روانی بازیکن ، در بازیهای انفرادی و در بازی علیه هوش مصنوعی چندان نمودی نداره ، شما روحیه نداشته باشی بازی نمی کنی یا انجام بازی را به زمان دیگه موکول می کنی و در زمانی که روحیه ، حوصله و آمادگی لازم را داشتی دوباره به بازی بر می گردی ، اما در بازیهای دسته جمعی این عامل بشدت خودش را نشان می ده چرا که معمولا روحیه تمام اعضای تیم در یک اندازه نیست و به دلیل محدودیت زمانی عامل روحیه تأثیرگذار خواهد بود )

4-      دانش (علم شناخت و بکارگیری این 5 عامل  (حتی خود عامل دانش ) در جهت بدست آوردن پیروزی که برای رسیدن به این هدف باید دشمن / رقیب را در بهره برداری از این 5 عامل در تنگا گذاشت و از او پیشی گرفت)

5-      زمان ( گاهی دوست شما و گاهی دشمن شماست ، تنها چیزیه که بین تمام بشریت از دارا و ندار ، قوی و ضعیف مساوی تقسیم شده ! در بازیهای کامپیوتری انفرادی به خوبی می شه اون را مدیریت کرد ، دکمه ی Save همه چی را حل می کنه اما در بازیهای گروهی اینطور نیست و به شرایط اصلی و زندگی واقعی بیشتر شبیه هست . )

تمام این پنج عامل  ، که به ترتیب اولویت اهمیت از کم به زیاد نوشتم ، در کنش و واکنش عجیبی با هم هستند و افزایش / کاهش هر کدام به شدت روی بقیه تأثیر می گذاره .

یه چند تا گزاره هست که عملا در بازیها یاد گرفتم :

-          فرماندهی تنها دستور دادن نیست .

-          نقش رهبر گروه میتونه از نقش رئیس گروه جدا باشه .

-          همیشه یاد بگیرید ، دانش خودتون را در اختیار دوستان قرار بدید اما نگذارید دانشتون به دست دشمن بیافته .

-          بازیهای انفرادی مدیریت و نحوه ی برخورد با تمرد و نافرمانی پرسنل تحت امر را به شما یاد نمی دن ، اما در بازیهای گروهی این مسئله را به خوبی یاد می گیرید .

-          مهم نیست یه فرمانده چقدر توانایی داره ، اگه اسلحه دست گرفت و شروع به شلیک کرد یه سربازه نه یه فرمانده .

-          وقتی می خواید یه بازی را یاد بگیرید بازی کردن دیگران را نگاه کنید ، خیلی زودتر و بهتر یاد می گیرید .

**********

خب حالا وقت معرفی یه بازیه ،البته زیاد استراتژیک نیست ، اما چون این تاپیک داغترین تاپیک فروم در مورد بازیه مطلب را اینجا می گذارم .  این مسابقه / بازی اسمش ضد گلوله است . چند وقتی هست شبکه ی مستند به همراه نیروی زمینی سپاه ، برنامه ی جالبی را در مورد مسابقه ی دو تا تیم در محیط شبیسه سازی شده رزم به نمایش می گذاره که قراره با هم بجنگن و یه دژ را به تصرف در بیارن و در این مبارزه ، گروه برنده مشخص بشه ، کارگردانی و فیلمبرداری اثر خیلی خوبه و چنین کاری واقعا جای تقدیر و تشکر داره

تماشای این  برنامه علاوه بر سرگرم کننده بودن ، نکات آموزشی جالبی داره که می تونید ازش یاد بگیرید . آخرین قسمتی را که من دیدم ( سری هشتم ) دو تا گروه یکی به فرماندهی حاج کاظم ، یک نظامی کار کشته 42 ساله( از وجناتش نظامی بودن مشخص بود ) و اعضایی کارآزموده و گروه دیگه به فرماندهی آقا مهدی ( خداییش این آقا مهدی با اون هیکل قناسش ، شلورش را هم نمی تونست بالا بکشه چه برسه به فرماندهی / رهبری ضمنی گروه را یه نفر دیگه از اعضای گروه بعهده داشت ) با هم رقابت می کردند و هر دو گروه هم مشکلات خاصی داشتند ( بطور مثال هر دو گروه یک عضو نافرمان داشتند که با گروه همکاری نمی کرد ) . در آخر و در کمال ناباوری خودم ، گروه فرمانده مهدی برنده شد و گروه حاج کاظم را شکست داد .

همیشه و همیشه آخر فیلم را ببینید جایی که جوجه ها را می شمارند ، اونجا بهانه های فرماندهان را گوش بدید و ببینید کجا درست می گن کجا اشتباه .

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , arminheidari گفت:

ممنون بابت استراتژی

تاکتیک خیلی خوبی هست، اول ها سعی می کردم با نیروی زرهی و سنگرها خط دفاعی بسازم ولی الان فهمیدم که سیم خاردار و موانع چه نقش مهمی تو کاهش فشار روی خط دفاعی دارد 

سلام مجدد 

یک مساله ای هم به یاد آوردم .

در همین مرحله ای که توصیف کردید ، بعد از  کلیسا و اغاز مرحله بعدی ، بین شما و آلمانی ها ، حداقل 3 یا 4 پل وجود دارد . در تایم اوت تا اغاز حمله ورماخت (10 تا 15 دقیقه )  سعی کنید تا تمامی پل ها را مین گذاری کنید ، سیم خاردار بکشید ، ( بین دو تا ردیف سیم خاردار هم مین بکارید که اصطلاحا سیم خاردار 2 جداره هم نام دارد) تک تیرانداز ها و تیربارچی ها  را در ساختمان های مشرف بر میدان ها و چهارراه ها مستقر کنید .

سر هر چهار راه حداقل دو سنگر تیربار ایجاد کنید که هر کدام حداقل یک توپ ضد تانک  را در پشتیبانی داشته باشند . درجلوی  ستاد فرماندهی ( کلیسا )  حداقل 5 رده سیم خاردار و موانع ایذایی را نصب کنید و پشت هررده از این موانع یک سنگر تیربار با پشتیبانی خمپاره اندازها و توپ ضد زره ( در صورت وجود ) ایجاد بفرمایید .( چهار طرف مقرهای تیربار را هم با کیسه شن مستحکم کنید، این شیوه به شکل کاملا موثری واحدهای زرهی و پیاده دشمن را تا اماده شدن شما معطل می کند   )  ورودی های مشرف بر کلیسا را حتما با سیم خاردار و موانع بپوشانید و ساختمان های منتهی به کلیسا را با اپشن های موجود مستحکم کنید . 

واحدهای مهاجم که معمولا با زره کوبهای اشتوگ-3 ، زره پوشهای چرخدار و تانکهای تایگر و واحدهای پیاده مسلح به شعله افکن حمله می کنند ، تا به مقر فرماندهی شما برسند ، عملاً 70 درصد توان رزمی خودشان را از دست می دهند . 

ضمناً از بین آپشنهای پشتبانی ، حتما توپخانه را انتخاب کنید . قطعاً زمانی که آلمانی ها وارد میدان اول ( قبل از کلیسا ) می شوند، بسیار به شما کمک می کند تا سازمان رزم انها را برهم بزنید . 

ضمناً حتماً حداقل دو قبضه توپ ضد زره و 4 جوخه پیاده ضد زره + یک جوخه خمپاره انداز را در پشت کلیسا مستقر کنید برای مرحله آخر که آلمانی ها وقتی همه این موانع را رد کردند ، مقر شما بلادفاع نباشد . 

پی نوشت : 

شخصاً هیچ وقت از اینکه با ارتش آمریکا وارد نبرد با ورماخت میشدم ، راضی نبودم ، ولی در بخش skirmish  یک به چهار ، با استفاده درست از  جوخه های زرهی ، نبل ورفر و توپهای 88 ( مخصوصا این توپ که بدون  اخطار قبلی با یک تک شلیک ، شرمن و با دوشلیک ام-26 پرشینگ آمریکایی که کاملا محافظت شده بودن را منهدم می کرد)  ، ارتشهای بریتانیا و آمریکا از حیّز انتفاع ساقط میشدند ;)

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

دوستان اول پست بنویسن در مورد کدوم بازی دارن بحث میکنند که مجبور نشیم کل تاپیک رو بگردیم.ممنون. بازی دوتا2 رو هم ببینید. البته فکر نکنم کسی اینجا اهل این بازی باشه. در نگاه اول اصلا بازی استراتژی و با حساب کتابی نیست ولی خیلی چیزا رو به آدم یاد میده. واقعا بازی فکری و تیمی هستش. جایزه تیم(5 نفره) اول جام جهانی امسالش 13 ملیون دلار بود.

 شرمنده خارج از تاپیک می نویسم  ولی کلا به نظر من بازی کردن وقت تلفی است باید دولت ورزش های خانگی که هم کم هزینه هستش هم تو یه محیط کم میشه انجامش داد رو بیاره تو برنامه نوجوان ها و کارمندان به جای این بازی ها.به صورت مکمل هم برنامه نویسی ، ریاضیات نوین ، طراحی وب و گرافیک و ... . که جذاب هم هستند.

ویرایش شده در توسط 151crows
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , warjo گفت:

 

-          مهم نیست یه فرمانده چقدر توانایی داره ، اگه اسلحه دست گرفت و شروع به شلیک کرد یه سربازه نه یه فرمانده .

-          وقتی می خواید یه بازی را یاد بگیرید بازی کردن دیگران را نگاه کنید ، خیلی زودتر و بهتر یاد می گیرید .

**********

 

در مورد اول نکته خیلی مهمی است که خیلی از مدیران و رهبران ما فراموش می کنن و عملا ساختار مدیریت رو متلاشی می کنن

در مورد دوم دقیق فرمودید 

وقتی بازی دیگران رو ببینی تازه طرز تفکرت درست میشه برای مثال در همون مرحله دفاع از کلیسا در company of heroes موفق نشدم امتیاز لازم رو کسب کنم تا زمانی که رفتم در یوتیوب فیلم نبرد بقیه رو نگاه کردم و چقدر ایده ساده گرفتم 

 

---------------

ممنون

7 hours قبل , MR9 گفت:

سلام مجدد 

یک مساله ای هم به یاد آوردم .

در همین مرحله ای که توصیف کردید ، بعد از  کلیسا و اغاز مرحله بعدی ، بین شما و آلمانی ها ، حداقل 3 یا 4 پل وجود دارد . در تایم اوت تا اغاز حمله ورماخت (10 تا 15 دقیقه )  سعی کنید تا تمامی پل ها را مین گذاری کنید ، سیم خاردار بکشید ، ( بین دو تا ردیف سیم خاردار هم مین بکارید که اصطلاحا سیم خاردار 2 جداره هم نام دارد) تک تیرانداز ها و تیربارچی ها  را در ساختمان های مشرف بر میدان ها و چهارراه ها مستقر کنید .

;)

تمام مواردی که گفتید درست بود 

البته استراتژی من دفاع قبل از پل ها بود و سر همین قضیه معمولا 90 درصد نیروهایم از دست می رفت ولی آخر بازی معمولا نیمی از زمین بازی تحت تصرفم مانده بود 

یکی از سرپل ها که کامل دست خودم مونده بود و هرچه آلمانی ها می زدند به در بسته می خوردند و فقط وقتی از پشت می رسیدند کار نیروهای من تمام میشد

7 hours قبل , 151crows گفت:

سلام

دوستان اول پست بنویسن در مورد کدوم بازی دارن بحث میکنند که مجبور نشیم کل تاپیک رو بگردیم.ممنون. بازی دوتا2 رو هم ببینید. البته فکر نکنم کسی اینجا اهل این بازی باشه. در نگاه اول اصلا بازی استراتژی و با حساب کتابی نیست ولی خیلی چیزا رو به آدم یاد میده. واقعا بازی فکری و تیمی هستش. جایزه تیم(5 نفره) اول جام جهانی امسالش 13 ملیون دلار بود.

 شرمنده خارج از تاپیک می نویسم  ولی کلا به نظر من بازی کردن وقت تلفی است باید دولت ورزش های خانگی که هم کم هزینه هستش هم تو یه محیط کم میشه انجامش داد رو بیاره تو برنامه نوجوان ها و کارمندان به جای این بازی ها.به صورت مکمل هم برنامه نویسی ، ریاضیات نوین ، طراحی وب و گرافیک و ... . که جذاب هم هستند.

 

سلام بازی company of heroes

نه لزوما، بازی گاهی شبیه سازی واقعیت برای تمرین است 

اگر برای وقت کشی و بدون هدف باشد حرف شما درست و مضر است ولی اگه شناخت و تمرین استراتژی و راهکارهای جدید باشد مفید است 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , arminheidari گفت:

ممنون

تمام مواردی که گفتید درست بود 

البته استراتژی من دفاع قبل از پل ها بود و سر همین قضیه معمولا 90 درصد نیروهایم از دست می رفت ولی آخر بازی معمولا نیمی از زمین بازی تحت تصرفم مانده بود 

یکی از سرپل ها که کامل دست خودم مونده بود و هرچه آلمانی ها می زدند به در بسته می خوردند و فقط وقتی از پشت می رسیدند کار نیروهای من تمام میشد

 

این مطلب را عرض کردم که  اهمیت کانالیزه کردن دشمن را بصورت  عینی ملاحضه بفرمایید . 

حالا یک دفعه ، همه پل ها را با مواد منفجره از بین بردم ، جز یکی . یگانهای دشمن که چاره ای جز پیشروی از همان پل سالم نداشتند ، به دام مواضع ضد زره و تیربار مدافعان افتاده و تقریبا قتل عام شدند . به محض ورود به محوطه دوم ، چهار دستگاه شرمن از پشت محوطه برای بستن راه عقب نشینی اعزام شد ، اشتوگها ، تایگرها ، موتورسیکلتهای سایدکار و ... به محض عقب نشینی در دام شرمن ها افتاده و همه از میان رفتند . 

بسیار جالب بود که اجرای اصول بدیهی و اولیه رزمی که در آیین نامه ها ی نظامی مستند شده ، چقدر در اتخاذ استراتژی مناسب تاثیر گذار هست و نکته دقیقا همین جاست . به نظرم این شکل موارد در کنار اینکه بعنوان یک سرگرمی شناخته می شوند ، اصول اولیه رزم را در ذهن مخاطب پایه گذاری کرده که وقتی این فرد دست بر قضا وارد نیروهای مسلح شد ، کارایی و میزان فراگیری ان بیشتر شود ( بدلیل تجربه قبلی ).

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 minutes قبل , MR9 گفت:

این مطلب را عرض کردم که  اهمیت کانالیزه کردن دشمن را بصورت  عینی ملاحضه بفرمایید . 

حالا یک دفعه ، همه پل ها را با مواد منفجره از بین بردم ، جز یکی . یگانهای دشمن که چاره ای جز پیشروی از همان پل سالم نداشتند ، به دام مواضع ضد زره و تیربار مدافعان افتاده و تقریبا قتل عام شدند . به محض ورود به محوطه دوم ، چهار دستگاه شرمن از پشت محوطه برای بستن راه عقب نشینی اعزام شد ، اشتوگها ، تایگرها ، موتورسیکلتهای سایدکار و ... به محض عقب نشینی در دام شرمن ها افتاده و همه از میان رفتند . 

بسیار جالب بود که اجرای اصول بدیهی و اولیه رزمی که در آین نامه ها ی نظامی مستند شده ، چقدر در اتخاذ استراتژی مناسب تاثیر گذار هست و نکته دقیقا همین جاست . به نظرم این شکل موارد در کنار اینکه بعنوان یک سرگرمی شناخته می شوند ، اصول اولیه رزم را در ذهن مخاطب پایه گذاری کرده که وقتی این فرد دست بر قضا وارد نیروهای مسلح شد ، کارایی و میزان فراگیری ان بیشتر شود ( بدلیل تجربه قبلی ).

 

دقیقا فرق روش شما و من اینجا خودش رو نشون میده 

90 درصد از نیروهای من آخر بازی از بین می رفتن اگرچه تلفات بالایی به دشمن تحمیل می شد 

و روش شما همین تلفات با حفظ نیروی خودی رو موجب شد 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , MR9 گفت:

این مطلب را عرض کردم که  اهمیت کانالیزه کردن دشمن را بصورت  عینی ملاحضه بفرمایید . 

حالا یک دفعه ، همه پل ها را با مواد منفجره از بین بردم ، جز یکی . یگانهای دشمن که چاره ای جز پیشروی از همان پل سالم نداشتند ، به دام مواضع ضد زره و تیربار مدافعان افتاده و تقریبا قتل عام شدند . به محض ورود به محوطه دوم ، چهار دستگاه شرمن از پشت محوطه برای بستن راه عقب نشینی اعزام شد ، اشتوگها ، تایگرها ، موتورسیکلتهای سایدکار و ... به محض عقب نشینی در دام شرمن ها افتاده و همه از میان رفتند . 

بسیار جالب بود که اجرای اصول بدیهی و اولیه رزمی که در آین نامه ها ی نظامی مستند شده ، چقدر در اتخاذ استراتژی مناسب تاثیر گذار هست و نکته دقیقا همین جاست . به نظرم این شکل موارد در کنار اینکه بعنوان یک سرگرمی شناخته می شوند ، اصول اولیه رزم را در ذهن مخاطب پایه گذاری کرده که وقتی این فرد دست بر قضا وارد نیروهای مسلح شد ، کارایی و میزان فراگیری ان بیشتر شود ( بدلیل تجربه قبلی ).

 

نمیشه از همین بازی ها البته با ارتقاع ها و اددانس هایی روی آن ها از آن ها برای آموزش و تمرین فرماندهان استفاده کرد؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
33 minutes قبل , militaryfactory گفت:

 

نمیشه از همین بازی ها البته با ارتقاع ها و اددانس هایی روی آن ها از آن ها برای آموزش و تمرین فرماندهان استفاده کرد؟

سلام علیکم

برای یک نیروی مسلح موج سومی و بالاتر ، نه تنها سرمایه گذاری های هنگفتی برای شبیه سازهای پیشرفته صورت می گیرد ، بله این شبیه سازها نه تنها برای آموزش پرسنل رده صف ، بلکه آن چیزی که war game نامیده میشود را برای فرماندهان رده ستاد طراحی ، تولید و مورد استفاده قرار می دهند .

یک مثال بارز آن ، سرگرمی جالب توجهی است که معمولاً سرمایه دارهای علاقه مند به حوزه نظامی در کشورهای غربی آن را انجام می دهند . در یک حال استاندارد یک ماکت بزرگ ( به ابعاد میز بیلیارد و بزرگتر ) عوارض زمینی نبردهای مشهور تاریخ را عین آن چیزی که رخ داده بصورت مینیاتوری بازسازی می کنندوبعد با بازیکنان با تجهیزات رزمی مینیاتوری ( سواره نظام ، پیاده نظام ، توپخانه ، تانک ، زره پوش و ... و ... ) تاکتیکهای فرماندهان را بازسازی کرده و این شکلی روی جنبه های مختلف نبرد بحث و بررسی می کنند ( یک تفریح سالم ، البته بسیار گران و پرهزینه ولی بشدت آموزنده ) که نیازمند مسلط بودن بازیکنان به اصول رزم و تاریخ نظامی هست .

حالا با توجه به اینکه ما توانایی مالی چنین کاری را نداریم ، مجبوریم تا به این شبیه سازهای مجازی بسنده کنیم . کاری که ارتشهای پیشرفته آن را انجام داده و می دهند  با توجه به این موتورهای پیشرفته گرافیکی ( اگر اصطلاح درستی را بیان کرده باشم ) در اختیار آنها وجود دارد و اینکه سابقه نشان داده که این ارتشها از شکستهای خودشان درس می گیرند ، مرتب انها را بررسی می کنند، جنبه های مختلف شکستها و پیروز های خودشان را بصورت سیستماتیک در سازمان های مسلح و حتی مجموعه های علمی غیر نظامی باز یاد آوری می کنند ، تعجبی نخواهد داشت که مشاهده کنیم، از فناورهای پیشرفته شبیه سازی ( حتی فناوری های گران قیمت 3 بعدی سازی ) برای آموزش استفاده می کنند

متاسفانه در کشور ما بدلیل عدم وجود حساسیت نسبت به این مسائل ، چنین تحلیل هایی که همه می دانیم درجه صحت آن تا چه اندازه پایین هست ( به قسمت سبزرنگ توجه کنید) ارائه می شود :

1-19-2018_11-12-19_PM.jpg

 یک نتیجه کلی ، زیرساختهای لازم  به نسبت در کشور ما برای طراحی و استفاده از این شیوه ها کاملاً موجود هست ولی تا زمانی که این چنین ذهنیتی نسبت به فناوری پیشرفته نظامی وجود دارد ( یک فرار به جلوی کاملا" مشخص که باسوء استفاده از یک نقص فنی یا شکست که در دنیای فناوریهایک مساله طبیعی است و در کشور ما هم بارها رخ داده )   نمیشود امیدوار به بهبود وضعیت شد .

پی نوشت :

البته سالهاست که چنین افرادی دیگر در ساختارهای نظامی ما حضور ندارند که با شجاعت و صراحت به نقص ها و کمبود توجه کرده و  برای رفع و به حداقل رساندن آنها به ایده های جدید میدان دهند شهید حسن باقری ، مسئول وقت اطلاعات ستاد عملیات جنوب

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 29 دی 1396 در 23:22 , MR9 گفت:

 

در یک حال استاندارد یک ماکت بزرگ ( به ابعاد میز بیلیارد و بزرگتر ) عوارض زمینی نبردهای مشهور تاریخ را عین آن چیزی که رخ داده بصورت مینیاتوری بازسازی می کنندوبعد با بازیکنان با تجهیزات رزمی مینیاتوری ( سواره نظام ، پیاده نظام ، توپخانه ، تانک ، زره پوش و ... و ... ) تاکتیکهای فرماندهان را بازسازی کرده و این شکلی روی جنبه های مختلف نبرد بحث و بررسی می کنند ( یک تفریح سالم ، البته بسیار گران و پرهزینه ولی بشدت آموزنده ) که نیازمند مسلط بودن بازیکنان به اصول رزم و تاریخ نظامی هست .

با سلام

از قدیم گفته بودند ، میان ماه من تا ماه گردون ، تفاوت از زمین تا آسمان است

2012_08.jpg

2012_13.jpg

این war-game board ها باید مربوط به جنگ داخلی آمریکا باشند . حالا همین وضعیت را برای جنگ اول ، دوم ، کره ، ویتنام ، اعراب و اسرائیل ، و جنگ خلیج فارس تصور کنید .

پی نوشت :

1- یک عکسی هم وجود از دوره آموزشی پیاده نظام وافن اس اس در پادگان لیشتر فلده ( برلین) که برای آموزش درجه داران رده نخست ( درجات نظامی از گروهبان یکمی تا ستوانی )  دقیقاً از چنین ابزارهای کمک آموزشی برای آموزش تاکتیکهای میدانی استفاده میشود ( انشا... پیدا شد در همین پست تقدیم می کنم ).

2- حالا قضاوت کنید ( بدون اینکه نسبت به گرایش دولتهایی که این ارتشها بدانها وابسته هستند / یعنی صرفاً مقوله آموزشی مد نظر هست ) در مقایسه افسرانی که صرفاً از مواد کمک آموزشی مکتوب ( کتاب و جزوه و..)  استفاده می کنند با افسرانی که علاوه براین موارد ، اصول آموزش داده شده را در یک مقیاس کوچک ، تمرین کرده و بعد در جریان رزمایش ها و میادین جنگ واقعی آنها را بکار میگیرند ، بلحاظ حرفه ای ، چه تفاوتی وجود خواهد داشت ؟؟؟؟

3- در واقع منظور ، محدود کردن چنین مواردی به محیط بسته ( بلحاظ نظامی ) سازمان های مسلح رسمی هر کشوری نیست ، بلکه ایجاد حس علاقه برای یادگرفتن اصولی است که باید در میان جامعه وجود داشته باشد که در زمان بحران ، نیروی رزمنده داوطلب،  صرفاً یک "تفنگچی ساده  " نباشد ،و بتواند به گونه ای عمل نماید که از یک سرباز حرفه ای انتظار میرود .

4- البته اطلاع دارم که همه اینها صرفاً یک "ایده / تصور و نه چیزی بیشتر " ( حداقل در شرایط جاری ) برای سازمان های مسلح ماست .

 

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , MR9 گفت:

با سلام

 

1- یک عکسی هم وجود از دوره آموزشی پیاده نظام وافن اس اس در پادگان لیشتر فلده ( برلین) که برای آموزش درجه داران رده نخست ( درجات نظامی از گروهبان یکمی تا ستوانی )  دقیقاً از چنین ابزارهای کمک آموزشی برای آموزش تاکتیکهای میدانی استفاده میشود ( انشا... پیدا شد در همین پست تقدیم می کنم ).

 

این عکس نبود 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Bundesarchiv_Bild_101III-Junkerschule_Toelz-5214-20%2C_Bad_T%C3%B6lz%2C_SS_Junkerschule%2C_Unterricht.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/SS-Junkerschule_Bad_Tölz

 

اینم جهت تنوع 

http://articles.warlordgames.com/wp-content/uploads/2012/09/WGB-LSS-03-Waffen-SS-squad.jpg

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 minutes قبل , arminheidari گفت:

این عکس نبود 


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Bundesarchiv_Bild_101III-Junkerschule_Toelz-5214-20%2C_Bad_T%C3%B6lz%2C_SS_Junkerschule%2C_Unterricht.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/SS-Junkerschule_Bad_Tölz

سلام علیکم 

دقیقاً . حالا اگر مستند " گلادیاتورها ، جنگجویان قرن بیستم " را ملاحضه بفرمایید ( قسمت نخست) ، کاملا این مساله را تشریح می کند . 

کل نظام آموزشی وافن اس اس  ( که عیناً از ورماخت منتقل شد ) برمبنای طرح ریزی دقیقی بود که شروع آن از اواخر سال 1916 در ارتش قیصر بود . این مساله بتدریج تکامل پیدا کرد ( بلحاظ استانداردهای فیزیکی ، روان شناختی و از همه مهمتر ، مبحث "ابتکار عمل تاکتیکی  " در صحنه رزم ( در رده قرارگاه های تاکتیکی ) ) که برای افسران رزمی در این رده حیاتی بود . این مساله  را شما در اتحاد شوروی ( البته تا قبل از فاجعه استالینگراد) بطور کامل مشاهده می کنید .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در بازی های استراتژیک به نظرم total war: rome کامل ترین هست. چون به مساله اقتصاد، تخصیص منابع، کنترل جامعه، مذاکره با دشمنان و متحدان و تاکتیکهای نبرد از همه لحاظ می پردازه. 
به صورت عملیاتی آدم میبینه کنترل یه امپراطوری وسیع چه مشکلات و چالشهای جالبی داره. یادمه کل دنیا رو هم تصرف کردم انتظار داشتم اتفاق خاصی بیافته ولی نیافتاد;)
ویرایش شده در توسط Deepblue
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Deepblue گفت:
در بازی های استراتژیک به نظرم total war: rome کامل ترین هست. چون به مساله اقتصاد، تخصیص منابع، کنترل جامعه، مذاکره با دشمنان و متحدان و تاکتیکهای نبرد از همه لحاظ می پردازه. 
به صورت عملیاتی آدم میبینه کنترل یه امپراطوری وسیع چه مشکلات و چالشهای جالبی داره. یادمه کل دنیا رو هم تصرف کردم انتظار داشتم اتفاق خاصی بیافته ولی نیافتاد;)

همیشه یک روزه همه دنیا رو میگرفتم

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , FOCAL گفت:

همیشه یک روزه همه دنیا رو میگرفتم

 

چطوری؟ خیلی وقت گیر بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.