arminheidari

بازی های استراتژیک تمرین استراتژی در واقعیت مجازی

امتیاز دادن به این موضوع:

نظر سنجی "بازی جنگی"   

44 votes

  1. 1. وضعیت : قرار هست از سه محور به یک شهر حمله کنند ،فرمانده کدام محور به نظر مخاطب با کمترین تلفات می تواند مرکز شهر را اشغال کند ؟؟

    • محوریک:ازبخش قدیمی شهربا خیابانهای کم عرض وساختمانهای سنگی
    • محور دو : ازبخش جدید شهر با خیابانهای عریض و کارخانه های بزرگ
    • محور سوم : مستقیم از دروازه شهر بسمت میدان مرکزی


Recommended Posts

Hearts Of Iron 4 با Histrorical Ai و Regular و کشور ایران کسی دنیا رو گرفته ؟ :)

من شما رو به این چالش دعوت میکنم ( ایام قرنطینه روی حالت FastForward سپری میشه ) 

 

پ.ن : البته خودم با 5 ناو هواپیمابر و چند ده تا قارچ تازه ؛ تازه به سواحل خوش آب و هوای فلوریدا رسیدم - هر چند خود آمریکاییا خیلی دوست ندارن اون محیط رو ولی مقاومت جانانه ای میکنن و لذا همینجا در اوج از بازی خداحافظی کردم

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 21 آذر 1396 در 20:35 , arminheidari گفت:

Command & Conquer: Red Alert

این بازی زمان ما کلی مشهور بود و اصل بازی های نظامی استراتژیک بود بویژه با سلاح های جنگ سرد 

داستان در مورد وضعیت جنگ سرد و نبرد میان آمریکا و شوروی است و سلسله حملات کاماندویی و نبردهای مستقیم رو دارید 

در این بازی هم شما باید ساخت و ساز و جمع آوری منابع داشته باشید و با حمله و دفاع درست به اهداف بازی دست پیدا کنید 

https://store.steampowered.com/app/1213210/Command__Conquer_Remastered_Collection/

خبر خوب : بعد از سه گانه Age Of Empires

Command & Conquer 1 و Red Alert 1 هم ریمستر شدن ( دهه ی پیش رو دهه ی اوج گیری ریمیک (بازسازی) و ریمستر ویدئوگیم و سینماست ظاهرا )

 

 

البته ریمستر قسمت سوم Age Of Empires در فاز بتای بسته است و چند روز دیگه موج دوم دعوت نامه هاست - اگه مثل من طرفدار هستین میتونید در اینسایدر مایکروسافت که برای بازی تدارک دیده ثبت نام کنید 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 hours قبل , Deepblue گفت:

 

چطوری؟ خیلی وقت گیر بود.

جنگ ها تماما اتوماتیک انجام میدادم و خودم واردش نمیشدم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
21 hours قبل , YEQ گفت:

Hearts Of Iron 4 با Histrorical Ai و Regular و کشور ایران کسی دنیا رو گرفته ؟ :)

من شما رو به این چالش دعوت میکنم ( ایام قرنطینه روی حالت FastForward سپری میشه ) 

 

پ.ن : البته خودم با 5 ناو هواپیمابر و چند ده تا قارچ تازه ؛ تازه به سواحل خوش آب و هوای فلوریدا رسیدم - هر چند خود آمریکاییا خیلی دوست ندارن اون محیط رو ولی مقاومت جانانه ای میکنن و لذا همینجا در اوج از بازی خداحافظی کردم

امکان دارد ولی فکر نکنم تا قبل از 1945 قابل انجام باشد.

دوستان میتونند از شبیه ساز Command Modern Air Naval Operations استفاده کنند که سناریو هایی متنوعی هم دارد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 28 اسفند 1398 در 20:06 , YEQ گفت:

Hearts Of Iron 4 با Histrorical Ai و Regular و کشور ایران کسی دنیا رو گرفته ؟ :)

من شما رو به این چالش دعوت میکنم ( ایام قرنطینه روی حالت FastForward سپری میشه ) 

 

پ.ن : البته خودم با 5 ناو هواپیمابر و چند ده تا قارچ تازه ؛ تازه به سواحل خوش آب و هوای فلوریدا رسیدم - هر چند خود آمریکاییا خیلی دوست ندارن اون محیط رو ولی مقاومت جانانه ای میکنن و لذا همینجا در اوج از بازی خداحافظی کردم

من آسیا و آفریقا رو میگیرم، ولی معمولا حوصله ام نمی کشه برم سراغ آمریکا!!!

نکته مهم هم اینه که با شوروی درگیر نشی! برای اینکه هیچ جوره نمیشه جلوش تاب آورد. یعنی نباید جزو ائتلاف محور بشی. معمولا آلمان کامپیوتر نمیتونه شوروی رو شکست بده.

پیشنهادم هم اینه که با ایران، بری سراغ Heavy Tank و یک گردان تانک رو با سواره نظام ترکیب کنی. اینطوری معمولا ضدزره لشکرهای دشمن نمی تونند به زره شما نفوذ کنند و یک ضریب منفی قوی می خورند.

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 hours قبل , Lord-Soldier گفت:

من آسیا و آفریقا رو میگیرم، ولی معمولا حوصله ام نمی کشه برم سراغ آمریکا!!!

نکته مهم هم اینه که با شوروی درگیر نشی! برای اینکه هیچ جوره نمیشه جلوش تاب آورد. یعنی نباید جزو ائتلاف محور بشی. معمولا آلمان کامپیوتر نمیتونه شوروی رو شکست بده.

پیشنهادم هم اینه که با ایران، بری سراغ Heavy Tank و یک گردان تانک رو با سواره نظام ترکیب کنی. اینطوری معمولا ضدزره لشکرهای دشمن نمی تونند به زره شما نفوذ کنند و یک ضریب منفی قوی می خورند.

من اول خاورمیانه رو گرفتم (عراق در 24 ساعت :)) و افغانستان یک ماه بعدش  سپس عربستان سعودی و حاشیه خلیج فارس و یمن 

بعدش راهبردهای نزدیک به محور رو دنبال میکنم تا جایی که دولت ناسیونال نشه - همزمان دکترین های مربوط به توپخانه و آتش پشتیبانی - موقعی که آلمان حمله کنه به شوروی و بره سمت استانلیگراد - منم با تکاوری و مکانیزه سعی میکنم منطقه ی قفقاز و از سمت دیگه آسیای مرکزی رو بگیرم و بعد به استالینگراد و سپس مسکو برسیم. 

مسکو اگه در کوتاه مدت سقوط کنه تمام شوروی تسلیم میشه و میشه با ایتالیا در سوریه و آفریقا و تنهایی در مقابل انگلیسی ها در هند متمرکز شد (دول چین و شرق آسیا رو هم میسپرم به ژاپن و آلمان) 

پیروزی در العلمین = فتح آفریقا با جناب موسولینی

بعدش نوبت روباه پیر میشه که با قارچ از خجالتش درمیایم و انتقام تمام ملت های زخم خورده رو از نژاد انگلوساکسون میگیریم  (تا اون موقع مزارع تولید قارچ به بهره برداری میرسن)

اینجا با یکی از دولت های مقاوم در برابر امپریالیسم مثل کوبا یا ونزوئلا در آمریکای مرکزی میبندیم و با ناوگان های دریایی که تشکیل دادیم (+ ناوشکن های جماران و ناو های هواپیمابر فرامرز  .... - نمیدونم منبع این اسم گذاری های بازی کجاست؟!) نیرو پیاده میکنیم و بعدشم پلن سواحل شرقی آمریکا رو میریزیم 

فقط نکته ای که بود استفاده ی نابجا از WMD علیه آمریکا بود که باعث شد مقاومتشون در برابر تهاجم چند برابر بشه و همبستگیشون بیشتر بشه (میتونست باعث شکسته شدن روحیه بشه ولی در شگفتم که چرا نشد)

اگه تحقیقات موتور های جت هم در زمان کم انجام بشه میشه بمب افکن های قاره پیما طراحی کرد که داخل سرزمین های اصلی ایران بلند بشن و عمق آمریکا رو بزنن (به این که رسیدم از لحاظ روحی و جسمی بریدم و 48 ساعت بازی تقریبا مداوم به پایان رسید - با یک پیروزی 75 درصدی )

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, YEQ گفت:

ناو های هواپیمابر فرامرز

 چه اسمی پسر ! 

 

هم به معنی اینکه با کشتن دشمنان اونا را مورد آمرزش قرار میده هم به معنی اینکه خارج از مرز ها عملیات میکنه ....

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, seyedmohammad گفت:

 چه اسمی پسر ! 

 

هم به معنی اینکه با کشتن دشمنان اونا را مورد آمرزش قرار میده هم به معنی اینکه خارج از مرز ها عملیات میکنه ....

 

آره :)

منتهی سازندگان بازی با اینکه سوئدی هستند اما نام گذاری ادوات رو سعی کردن درست انجام بدن با اینکه ناو جماران 60 70 سال بعد از جنگ جهانی دوم اومده ولی خب تلاششون باعث میشه این سوتی زمانی رو ندیده بگیریم

اما وقتی به ناو هواپیمابر میرسیم (تازه اگه برسیم) با اسم فرامرز رو به رو میشیم که یکم عجیبه 

ناو سهند هم داخل بازی هست و رفرنسی به اون نداره

سازنده ها هم سعی کردن جزییات رو حدالقدور درست پیدا کنند

حال سوال اینجاست منبع نام گذاری ناو هواپیمابر چی بوده ؟ (سوال روز چهلم قرنطینه)

صرفا ایده ی یک ایرانی خلاق ساکن سوئد که ازش مشاوره گرفتن ؟ 

یا رفرنسی تاریخی مبنی بر تلاش نافرجام محمدرضا پهلوی جهت خرید یک ناو هواپیمابر از آمریکا (که مثل سلاح اتمی اجازه ندادن)

یا از برنامه های آتی نیروی دریایی (یا Wishlist بزرگان) ؟

ویرایش شده در توسط YEQ
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 6 فروردین 1399 در 01:05 , YEQ گفت:

آره :)

منتهی سازندگان بازی با اینکه سوئدی هستند اما نام گذاری ادوات رو سعی کردن درست انجام بدن با اینکه ناو جماران 60 70 سال بعد از جنگ جهانی دوم اومده ولی خب تلاششون باعث میشه این سوتی زمانی رو ندیده بگیریم

اما وقتی به ناو هواپیمابر میرسیم (تازه اگه برسیم) با اسم فرامرز رو به رو میشیم که یکم عجیبه 

ناو سهند هم داخل بازی هست و رفرنسی به اون نداره

سازنده ها هم سعی کردن جزییات رو حدالقدور درست پیدا کنند

حال سوال اینجاست منبع نام گذاری ناو هواپیمابر چی بوده ؟ (سوال روز چهلم قرنطینه)

صرفا ایده ی یک ایرانی خلاق ساکن سوئد که ازش مشاوره گرفتن ؟ 

یا رفرنسی تاریخی مبنی بر تلاش نافرجام محمدرضا پهلوی جهت خرید یک ناو هواپیمابر از آمریکا (که مثل سلاح اتمی اجازه ندادن)

یا از برنامه های آتی نیروی دریایی (یا Wishlist بزرگان) ؟

سازندگان همین بازی، بازی Europa Universalis رو هم ساختن که جزئیات تاریخی دیوانه کننده ای داره. در این حد که شما با جد صفوی ها که اسمش یادم رفته، از یک استان اردبیل شروع می کنی و میتونی دولت صفویه رو تأسیس کنی و میتونی تصمیم بگیری که به سمت قانون گرایی میل کنی یا به سمت صوفی گری میل کنی. باید تعادل بین علما و کافران ذمی ! رو برقرار کنی، سیاست گسترش تولید فرش رو برقرار کنی و خیلی موارد دیگه!

به نظرم حداقل 50 نفر دکتری تاریخ در ساخت این بازی شرکت داشتند.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما هم توتال وار بازی میکنیم،دوستان توتال وار رو در قیاس با سیویلایزیشن و hearts of iron چگونه می بینند؟ مقایسه مین پیچیدگی و واقعیت و عمق و امکانات و ...

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , Lord-Soldier گفت:

سازندگان همین بازی، بازی Europa Universalis رو هم ساختن که جزئیات تاریخی دیوانه کننده ای داره. در این حد که شما با جد صفوی ها که اسمش یادم رفته، از یک استان اردبیل شروع می کنی و میتونی دولت صفویه رو تأسیس کنی و میتونی تصمیم بگیری که به سمت قانون گرایی میل کنی یا به سمت صوفی گری میل کنی. باید تعادل بین علما و کافران ذمی ! رو برقرار کنی، سیاست گسترش تولید فرش رو برقرار کنی و خیلی موارد دیگه!

به نظرم حداقل 50 نفر دکتری تاریخ در ساخت این بازی شرکت داشتند.

در باره ی جنگ های صلیبی هم Crusader Kings رو ساختند، این و EU رو یک ده سالی میشه بازی نکردم و نمیدونم چقدر تغییر کرده 

در کنار اینها Cities Skylines ش هم که بهترین عنوانیه که در ژانر شهر سازی منتشر کردند

Paradox Interactive کلا کم میسازه ولی هر چی که میسازه خاصه ، مخصوصا این سال های اخیر که همه رفتند سراغ AAA ها و استراتژی ها کم رونق شدند.

6 hours قبل , A7A گفت:

ما هم توتال وار بازی میکنیم،دوستان توتال وار رو در قیاس با سیویلایزیشن و hearts of iron چگونه می بینند؟ مقایسه مین پیچیدگی و واقعیت و عمق و امکانات و ...

خب Totalwar و Civilization جفتشون استراتژی نوبتی هستند در نقشه ای با مرز های تقریبا ثابت که به مقادیر ثابتی (ناحیه، ایالت، دولت شهر) گسترش پیدا می کنند اما در Hearts Of Iron (مخصوصا نسخه ی چهارم که آخرین و طبیعتا بهترینه) مرز ها در حالت نقشه به صورت اینتراکتیو و در لحظه در حال تغییره ( میشه جنگ جهانی رو رو ساعت به ساعت دنبال کنید - چیزی به اسم Turn وجود نداره ) که اون هم بستگی به چگونگی حضور نیرو ها در اون منطقه داره ؛ این در مورد نیرو های زمینی و هوایی متفاوته - برای نیرو های دریایی به صورت ناو گروه ماموریت تعریف میشه در یک منطقه ی خاص و برای نیرو های هوایی با توجه به برد پرنده ها و اسکادران و محل فرودگاه .

bkgmqlpgvj711.jpg

نقشه ی نیروهای دریایی در بازی

نحوه ی رویارویی نیرو ها در لحظه و روی نقشه که قابل Zoom تا مقدار مشخصی هست بدین صورت تعیین میشه : تصمیم فرمانده و پلنی که توسط ما برای اون منطقه تعیین شده که خودش میتونه جزوی یک طرح بزرگتر باشه برای چند سپاه و ارتش و چند فرمانده تعیین بشه + تاکتیک ها و دکترین هایی که با توجه به یگان ها و تجهیزاتی که در اختیار گرفتیم از قبل تعیین کردیم که با توجه به شرایط فیزیکی هر جبهه اون تاکتیک اعمال میشه - شرایط فیزیکی هم در بازی میتونه وابسته به آب و هوا ، زمان - عوارض غیر طبیعی و انسانی ، روحیه و همبستگی کشور ، پشتیبانی هوایی و دریایی ، و نوع و پوشش زمین باشه.

( گرچه Totalwar یک حالت Realtime تاکتیکی هم داره که ممکنه نتیجه یک نبرد برخلاف چیزی که روی کاغذ نوشته شده با توجه به متغیر هایی مثل شرایط آب و هوایی و اوضاع محلی و عوارض زمین تغییر پیدا کنه )

qoykqo7fgs5z.jpg

یک طرح ساده ی عملیات تهاجمی و تعیین جبهه که در زمان مدت نظر فعال میشه و عملیات آغاز میشه - همونطور که میشه پلن تهاجمی رو ریخت میشه برنامه ی دفاع هم تعیین کرد

نکات بالا در مورد تفاوت های HOI با عناوین مشابه در گیم پلی و مکانیک بازی در مبارزه و نبرد بود.

اما یک تفاوت دیگه بر میگرده به جنگ محور بودن بازی که با توجه به برهه ای که بازی در اون جریان داره (1936 تا دوران جنگ سرد) 

در Civilization عواملی مثل دین و فرهنگ و هنر نقش مهمی در بازی دارند و در Totalwar به جای فرهنگ Race و یا تفکر حاکم بر مسند قدرت یا قبیله های قدرتمندی که در کشوری که هدایت اون رو به عهده داریم.

اما Hearts Of Iron به ایدئولوژی و سیاست و اقتصادی که بر جنگ تاثیر مستقیم میذاره وابسته است

سیاست ها به راهبرد های قابل تعیین و نقشه ی راه کشور ، سیاستی هایی که برای دولت تعیین می کنیم ، ساختار دولت ، ساختار پارلمان ، ایدئولوژی ، جمعیت و همبستگی ملی و دیپلماسی محدود میشه

اقتصاد به وضعیت منایع و نحوه ی استفاده و سیاست استفاده و دانش استفاده از آن ، جمعیت و زیر ساخت های کشور ، سیاست های اقتصادی که در دولت تعیین میکنیم و... وابسته است

و اوضاع جبهه که به این تمام این وابسته میشه و نتیجه ی تمام این ها رو در اونجا میبینیم

کافیه یکی از این پارامتر ها رو تغییر بدیم تا تاثیرش رو تا چند سال بر روی کشور و شاید دنیا رو ببینیم

به طور مثال کافیه احزاب لیبرال در اتحاد جماهیر شوروی قدرت بگیرند تا ببینیم چطور این کشور در وسط جنگ جهانی به دو یا چند قسمت تقسیم میشه یا احزاب نازی در آمریکا چطور این کشور رو وارد جنگ داخلی جدید می کنند یا اگر نظام حاکم بر ایران در آن زمان اگر جمهوری اسلامی میبیود مناسبات چگونه عوض میشد و تهدیدات جدید چطوری جای تهدیداتی که در اون زمان وجود داشته رو میگرفتند و یا تاثیر وقوع کودتا و قدرت گرفتن حزب توده یا یک حکومت ملیگرای نزدیک به آلمان ! ( تغییر پرچم ها فقط یک جنبه ی روی قضیه است)

یا اگر تولید کننده ی هواپیما ها آمریکا به جای لاکهید ، داگلاس بشه چه تاثیری بر عملکرد نیروی هوایی میذاره ( یک بخش جالبش بستن همین قرار داد هاست )

و یا اگر مسیر راهبرد های آلمان به تقابل با شوروی ختم نشه و اون طرف انگلیس به آمریکا حمله کنه !

ممکنه شما دلت بخواد تجهیزات جدید بسازی یا یگان جدید بسازی 

مثلا قبل از شروع جنگ روی B-17 موتور جت نصب کنی یا تحویل زود هنگام Panzer X به واحد های ارتش آلمان 

و......

 

نکته ی جالب رابط کاربری ساده و گیم پلی روان این بازیه ؛ علارغم جزییات بسیار بالایی که داره و این باعث میشه هر ساعت مثل یک دقیقه بابتش بگذره ( همونطوری که سال ها در عرض چند ساعت در بازی میگذرند ) به طور مثال فرضا 9 صبح میشینم پاش و میگم فقط دو ساعت پلی میدم و با ایران فقط خاورمیانه رو میگیرم ، یک پلک میزنم میبینم که ساعت 18 هست و در کوه های هرات و در برابر مجاهدین گیر کردیم و در بصره توسط حزب بعثی که تا خرخره از شوروی نیرو گرفته ! ( این میتونه کلا مخاطب رو زده کنه و یا معتاد به خودش کنه )

ویرایش شده در توسط YEQ
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از حسن توجه جناب yeq سپاسگذار هستم.

بسیار جالب و پر جزئیات است،من زمانی فکر میکردم توتال وار هایی که بازی کردم ( emipre,napoleon,rome ) با نقشه ها و توطئه و سیستم پیشرفت تکنولوژی بسیار پیشرفته و ریز هست و دقیق هستند؛اما جزئیات بالا بسیار من را شگفت زده کرد.

City skiline هم بازی بسیار زیبایی هست در سبک استراتژی-شهر سازی با عوامل و تجربیاتی متفاوت از استراتژی های نظامی اما بسیار سرگرم کننده.حیف که گرون هستند به دلار و پول ما پشیزی ارزش نداره و این بازی ها هم dlc فراوان دارند؛وگرنه از استیم حتما میخریدم.

ویرایش شده در توسط A7A
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 30 دی 1396 در 00:14 , arminheidari گفت:

90 درصد از نیروهای من آخر بازی از بین می رفتن اگرچه تلفات بالایی به دشمن تحمیل می شد 

و روش شما همین تلفات با حفظ نیروی خودی رو موجب شد 

 

بسم ا... 

 

فرموده بودید ، نقشه ضمیمه بشود 

 

55~8.jpg

 

5~73.jpg   555~12.jpg

 

 

22~8.jpg

 

نقطه A ، قرارگاه اصلی و فلش ها ، مسیر آفند هست . 

 

چند نکته :

 

1- برای اولین بار ، عدم اتکاء زیاد روی واحدهای تانک  ( در مجموع سه دستگاه اشتوگ-3 تولید که یکی منهدم شد  "با آتش ترکیبی 3 دستگاه شرمن 76 م.م " ) 

2- در مجموع 15 دستگاه موشک انداز 210  م.م نبل ورفر تولید شد که بنیان پشتیبانی آتش را بر عهده داشت 

-- دور کردن واحدهای مهندسی دشمن برای بازسازی پلها 

-- جلوگیری از ساخت سنگرهای تیربار و به اصلاح جاکن شدن  واحدهای دشمن در ساختمان های مشرف به پل ها  

-- زیرآتش گرفتن خطوط پشتیبانی دشمن  و جلوگیری از بازیابی توان آفندی 

-- پیشروی خیز به خیز زیرآتش توپخانه  ( آپشن های وی- یک و توپخانه 105 م.م )

-- اتکاء به پل ها برای تثبیت مناطق تصرف شده 

-- کاربرد گسترده رباتهای انتحاری " جالوت " برای دور نگه داشتن دشمن از  واحدهای خودی و درصورت نیاز انهدام پلهایی که دسترسی پیاده نظام و زرهی دشمن را به واحدهای خودی تسهیل می نمود 

-- مناطق با آیکون زرد رنگ ، محل استقرار واحدهای موشک انداز هست 

-- دشمن برای ضدحمله احتمالی 3 دستگاه پرشینگ تولید کرده بود که بااستفاده ترکیبی از آتش موشک انداز ها و جالوتها از حیز انتفاع ساقط گردید 

-- حداقل 12 واحد تیربار mg-42 برای دفاع از پلها  ، یک واحد خمپاره انداز 81 م.م و 4 رسدپیاده نظام ( اپگرید شده برای حمل mp-40 )  برای اشغال چک پوینتها به کار گرفته شد 

-- مثلثهای سمت چپ تصویر دو دستگاه جالوتی هست که استفاده نشد :) 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

سئوالی مطرح شد به این مضمون

 

وضعیت : قرار هست از سه محور به یک شهر حمله کنند ،

 

محور یک : از بخش قدیمی شهر با خیابانهای کم عرض و ساختمانهای سنگی ،

 

محور دو : از بخش جدید شهر با خیابانهای عریض و کارخانه های بزرگ ،

 

محور سوم : مستقیم از دروازه شهر بسمت میدان مرکزی ،

 

نیروی مهاجم ، سه گردان پیاده با 12 گردان توپخانه در پشتیبانی عمل کلی در سه محور و دارای آموزش کافی برای رزم شهری 

نیروی مدافع ، دو گردان توپخانه 105 م.م در پشتیبانی عمل کلی

 

زمان : سال 1944

 

 

اگر انتخاب با شما بود ، کدوم محور را انتخاب می کردید تا با کمترین تلفات ، مرکز شهر را اشغال کنید ؟؟!!

 

جوابها تا این لحظه

 

کاربر محترم AM4 محور 3

 

کاربر محترم lordashrafi  محور 2

 

کاربر محترم moghavemoon محور  2

 
کاربر محترم arminheidari محور 3
 
کاربر محترم sezar  محور  2
 
کاربر محترم Abed2 محور  1
 

کاربر محترم  @bmosavi  محور 2

 

کاربر محترم @Dolphin  محور 2

 

کاربر محترم @HRA  محور   2

 

کاربر محترم @oldmagina   محور  3

 

کاربر محترم @Amirali123  محور 1

 

کاربر محترم  @islfk  محور  2

 

کاربر محترم @zAa9  محور 3

 
کاربر محترم @YEQ  محور 1
 
کاربر محترم @ Ghalam   محور 1
 
کاربر محترم @ arjemandi   محور3
 
کاربر محترم @ excahlibur   محور1
 
کاربر محترم @ eshqali   محور2
 
کاربر محترم @ bahman1368   محور1
 
کاربر محترم @ ldmdff   محور1
 
منتظر بقیه نظرات هم هستیم ......
 
پی نوشت :
1- در این وارگیم ساده  ، پاسخ اشتباه نداریم ، صرفا" سنجش سطح تحلیل دوستان هست برای شناخت نوع عکس العمل در چنین شرایطی
2- لازم به ذکر است که جنگ شهری ، از پرتلفات ترین صحنه های درگیری نظامی هست ،طبیعتا" منظور از کمترین تلفات ، آن چیزی نیست که در اذهان بعنوان یک مفهوم ثبت شده ..

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.