Recommended Posts

22 hours قبل , worior گفت:

 

 

آقا این جنگ دوم کشمیر باز نمیشه چرا؟

در مورد جنگ هند و چین بر سر منطقه اقسای کشمیر هم مطلب دارید؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , Deepblue گفت:

آقا این جنگ دوم کشمیر باز نمیشه چرا؟

در مورد جنگ هند و چین بر سر منطقه اقسای کشمیر هم مطلب دارید؟

مشکلی نداره برادر ، باز میشه 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
25 minutes قبل , tiktak گفت:

مشکلی نداره برادر ، باز میشه 

 

الان درست شد. کاش همه این جنگها در یک تاپیک واحد بود که کل بحثها هم یکجا باشه. الان در 3-4 تاپیک مختلف پخش شده.

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فریبهای سیاسی - رسانه ای تمامی ندارد. هواپیمای هندی سرنگون‌شده سوخوی ۳۰ بوده است که با خلبان آن در فایل زیر مصاحبه شده است :

(لطفا” چگونگی لینک گذاری را مجددا” آموزش دهید)

 

https://m.youtube.com/watch?v=5ZitItZ8lFk

 

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , Brave_Heart گفت:

فریبهای سیاسی - رسانه ای تمامی ندارد. هواپیمای هندی سرنگون‌شده سوخوی ۳۰ بوده است که با خلبان آن در فایل زیر مصاحبه شده است :

(لطفا” چگونگی لینک گذاری را مجددا” آموزش دهید)

https://m.youtube.com/watch?v=5ZitItZ8lFk

خب ، حالا روس ها باید به خودشون بلزرند که یک پروژه ی دست گرمی چینی زد بهترین جنگنده شون رو نابود کرده ...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ضمن تشکر از جناب MR9 بابت این پست ارزشمند؛ سوال من این هست که از ابتدا چرا هند سراغ این کار رفته؟صرفه جویی مالی؟ یا شاید هم نوعی محصول جانبی برای ارتقا توان تجربه در راه ساخت هواپیمای بومی خودشون؟

ضمنا آیا کشور دیگری(غیر از ایران البته) هست که اقدام به بازسازی هواپیمایی با این قدمت و در این سطح کرده باشه؟

دست آخر هم اینکه امکان افزایش عمر بدنه تا چه حدی هست و آیا می شود بدون تعویض کامل موتوری با این سن و سال کارایی آن را افزایش داد؟

با تشکر

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شاید دلیل این امر وجود تعداد عظیمی از میگ 21 باشه که در کوتاه مدت جایگزین کردن اونها کار سختیه  و در بلند مدت و با وجود تجاس و همچنین خرید جنگنده از کشورهای صاحب فناوری میشه این امر رو تحقق بخشید ولی تا اون زمان هم از نظر تعدادی  و کمی میگ 21 میتونه در ناوگان هند به کار بره و هم بستر مناسبیه برای خیلی از موارد تجربی و آزمون و خطا در استفاده از ابزار و تکنولوژی و به کار گرفتن اون در ورطه ای مثل همین نزاع بین هند -پاکستان که به نظر می رسه موفق هم بوده.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , Dolphin گفت:

 سوال من این هست که از ابتدا چرا هند سراغ این کار رفته؟صرفه جویی مالی؟ یا شاید هم نوعی محصول جانبی برای ارتقا توان تجربه در راه ساخت هواپیمای بومی خودشون؟

 

سلام علیکم 

لیست فیشبدهای تحویلی از سوی اتحاد شوروی به  به هند 

30فروند ( 1977-1975)

50فروند ( 1972 ) 

42 فروند ( 1966)

24 فروند( 1962)

295 فروند ( 1976) 

175 فروند ( انتهای دهه هفتاد ) 

از این تعداد 113 فروند در حال حاضر حاضر  به رزم هستند ( در مقایسه برنامه خرید تایگر  برای IAF)  ، منطقی این بود که به جای هزینه هنگفت خارج کردن از رده رزمی همه این هواگرد ، نو ترین سازه ها برای بروزرسانی انتخاب شود ( موتور ، رادار ، سازه ، اویونیک ، سلاح ) که همین طور هم شد ، ضمن اینکه در حین این بروزرسانی ، قطعا" انتقال فناوری  هم در دستور کار قرار گرفته که برای صنعت هوایی هند مهمتر بود . 

15 minutes قبل , Dolphin گفت:

ضمنا آیا کشور دیگری(غیر از ایران البته) هست که اقدام به بازسازی هواپیمایی با این قدمت و در این سطح کرده باشه؟

وضعیت برای ما کاملا مشخص هست و در تاپیکهای مختلف ، واقعیت ماجرا  بررسی شده ، ولی اسراییل ، برنامه  LANCER را برای میگهای رومانی پیشنهاد داده بود  در گذشته 

aircraft-mig-21-lancer.jpg

19 minutes قبل , Dolphin گفت:

دست آخر هم اینکه امکان افزایش عمر بدنه تا چه حدی هست و آیا می شود بدون تعویض کامل موتوری با این سن و سال کارایی آن را افزایش داد؟

در حدود بیست و چند سال پیش ، یک بنده خدایی در مجله صنایع هوایی معتقد بود که امکان 0 کردن عمر سازه تامکت وجود دارد ، که باید بیشتر بررسی شود .

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , MR9 گفت:

در حدود بیست و چند سال پیش ، یک بنده خدایی در مجله صنایع هوایی معتقد بود که امکان 0 کردن عمر سازه تامکت وجود دارد ، که باید بیشتر بررسی شود .

یک کلیپ دیدم جناب نصیرزاده در بازدید از یک مرکز لیزری میگفتن با استفاده از لیزر عمر قطعات 20 برابر میشه و امکان اورهال جنگنده و ... را بصورت اقتصادی امکان پذیر میکنه و ... کسی از دوستان در این مورد اطلاع داره 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, sezar گفت:

یک کلیپ دیدم جناب نصیرزاده در بازدید از یک مرکز لیزری میگفتن با استفاده از لیزر عمر قطعات 20 برابر میشه و امکان اورهال جنگنده و ... را بصورت اقتصادی امکان پذیر میکنه و ... کسی از دوستان در این مورد اطلاع داره 

منظورتون برش لیزری هست !؟ چون لیزر کار خاصی نمی تونه بر روی آلیاژها انجام بده ...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
42 minutes قبل , Ghalam گفت:

منظورتون برش لیزری هست !؟ چون لیزر کار خاصی نمی تونه بر روی آلیاژها انجام بده ...

عمردهی LSP نیز یکی از روش‌ها با فناوری بالا و در لبه فناوری علوم و تکنولوژی لیزر است که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به این فناوری دست پیدا کرده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به افتتاح اولین مرکز عمردهی سازه های هوایی با فناوری لیزری LSP، گفت: اغلب قطعات و سازه‌ها در تمامی حوزه‌های علوم و مهندسی دارای عمر استاندارد‌ها قانونی است که پس از طی شدن این دوره زمانی لازم است تا تعویض شود که البته هزینه‌های زیادی هم دارد.

وی افزود: از آنجا که در حوزه علوم هوافضا تعویض سازه‌ها عمدتاً هزینه بر و بعضاً غیرقابل تعویض است، باید با روش‌هایی که از نظر علمی اثبات شده است عمر آن‌ها افزایش یابد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها عملکرد سامانه‌ها نیز از دست خارج نشود.

امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم اظهار داشت: مهمترین دستاورد‌های این فناوری ارتقاء توان رزم - صرفه جویی‌های اقتصادی و قطع وابستگی ارزی به خارج است.

وی درباره مزایای عمردهی سازه‌های هوایی به روش LSP هم گفت: این روش و فناوری، مقاومت به خستگی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمک می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه این دستاورد‌ها در شرایط تحریم حاصل شده است،گفت: کاربرد‌های دیگر این روش و فناوری در حوزه صنعت پزشکی - صنعت انرژی (توربین‌های گازی) و صنایع خودروسازی است.

بنابراین گزارش سورنا ستاری همچنین از مراحل نهایی طراحی و ساخت شبیه ساز هواپیمای پهن پیکر ایلیوشین بازدید کرد.

https://en.wikipedia.org/wiki/Laser_peening

  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

"عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرده که برای "نشان دادن صلح طلبی"، خلبان هندی به اسارت گرفته شده را روز "جمعه آزاد خواهد کرد." عمران خان، روز پنجشنبه ۲۸ فوریه، ۹ اسفند این تصمیم را در پارلمان پاکستان اعلام کرد و گفت که سیاست پاکستان تمرکز بر تشنج زدایی است."

چند ساعت پیش خلبان اسیر هندی [ Abhinandan Varthaman ] رو پاکستان آزاد کرد (محل تحویل: منطقه مرزی واگا واقع در ایالت پنجاب)

thumb_Abhinandan_Varthaman.png

---

بعیده دو طرف درگیری  به سمت و سویی متمایل بشن که اتفاقات هفته پیش رو رقم زد..

به نظر فعلا جنگ رسانه ای رو پیش میبرن. مخصوصا طرف هندی

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , sezar گفت:

عمردهی LSP نیز یکی از روش‌ها با فناوری بالا و در لبه فناوری علوم و تکنولوژی لیزر است که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به این فناوری دست پیدا کرده است.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به افتتاح اولین مرکز عمردهی سازه های هوایی با فناوری لیزری LSP، گفت: اغلب قطعات و سازه‌ها در تمامی حوزه‌های علوم و مهندسی دارای عمر استاندارد‌ها قانونی است که پس از طی شدن این دوره زمانی لازم است تا تعویض شود که البته هزینه‌های زیادی هم دارد.

 وی افزود: از آنجا که در حوزه علوم هوافضا تعویض سازه‌ها عمدتاً هزینه بر و بعضاً غیرقابل تعویض است، باید با روش‌هایی که از نظر علمی اثبات شده است عمر آن‌ها افزایش یابد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها عملکرد سامانه‌ها نیز از دست خارج نشود.

امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم اظهار داشت: مهمترین دستاورد‌های این فناوری ارتقاء توان رزم - صرفه جویی‌های اقتصادی و قطع وابستگی ارزی به خارج است.

وی درباره مزایای عمردهی سازه‌های هوایی به روش LSP هم گفت: این روش و فناوری، مقاومت به خستگی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمک می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه این دستاورد‌ها در شرایط تحریم حاصل شده است،گفت: کاربرد‌های دیگر این روش و فناوری در حوزه صنعت پزشکی - صنعت انرژی (توربین‌های گازی) و صنایع خودروسازی است.

بنابراین گزارش سورنا ستاری همچنین از مراحل نهایی طراحی و ساخت شبیه ساز هواپیمای پهن پیکر ایلیوشین بازدید کرد.

https://en.wikipedia.org/wiki/Laser_peening

تا جایی که اطلاع دارم لیزر پینینگ تا عمق محدودی موثر هست

تنش پسماند ایجاد شده در فلز و یا آلیاژ بسته به نوع اجرا و قدرت پالس های لیزر حدود نیم میلیمتر (بدلیل فرسایش انرژی موج حاصل از برخورد پرتو لیزر ) ، موثر هست

پوزش از مدیر محترم بخاطر ارسال نابجای مطلب

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظرتون پاسخ کوبنده نظام قدرتمندمون به تروریستها به نسبت پاسخ هند ، چگونه و چه زمانی و در چه سطحی خواهد بود؟ به سختی پاسخهای کوبنده قبلی خواهد بود یا با هوشمندی همیشگی پاسخ خواهیم داد؟

https://www.mashreghnews.ir/news/937094/سردار-پاکپور-انتقام-سختی-از-عاملان-حمله-تروریستی-زاهدان-می-گیریم

https://www.mashreghnews.ir/news/936962/انتقام-خون-شهدای-مظلوم-را-از-دشمنان-خواهیم-گرفت-پاکستان-تدابیر

https://www.mashreghnews.ir/news/936879/سردار-فدوی-تروریست-ها-پاسخ-محکمی-دریافت-می-کنند

ویرایش شده در توسط Fa797
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گمانه زنی هایی وجود داره که جنگنده (های) میگ 21 هندی توسط جنگنده جی اف 17 به زیر کشیده شده. این خبر و در صورت ادامه پیروزی های دیگه، می تونه با توجه به ظرفیت های جی اف 17، باعث اوج گیری این محصول و بیشتر شدن مشتریان خارجی ( مشابه همین روند که باعث توسعه 40 ساله اف 16 شد) اون بشه.

http://www.entekhab.ir/fa/news/462328/روزنامه-هنگ-کنگی-هواپیمایی-که-پاکستان-با-آن-جنگنده‌های-هندی-را-ساقط-کرد-چینی-بود

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم

       



      هفدهم سپتامبر 2010 بود که ژاپن با انتشار استراتژی جدید نظامی خود نخستین «نشانه های جدی» برای خروج از «انزوای نظامی» را نشان داد. ژاپن برای این استراتژی نظامی، رقمی بالغ بر 280 میلیارد دلار برای پنج سال (2010 تا 2014) اختصاص داده و اعلام کرد قصد دارد در این سال ها مواضع دفاعی خود در جنوب و غرب این کشور(مناطق مرزی چین) را تقویت کرده، روی پروژه های موشکی بالستیک سرمایه گذاری کند. در این استراتژی همچنین بر گسترش روابط با همپیمانان کلیدی از جمله آمریکا و افزایش شمار زیر دریایی‌ها و .... تاکید شده است.
       



      اکنون در سال 2014 هستیم و نزدیک به 5 سال از انتشار این استراتژی می گذرد که خبر می رسد، ژاپن برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم اعلام می کند ضمن شرکت در عملیات نظامی برون‌مرزی، به دنبال فروش تجهیزات نظامی در بازارهای بین المللی است.
      حضور ارتش ژاپن در عملیات جنگی برون مرزی نیز به رغم مخالفت‌های گسترده مردمی و محدودیت های قانونی گویا در حال عملیاتی شدن است. شاهد این ادعا اظهارات اخیر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن است که اخیرا از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن رانده و گفته این ارتش حق دارد در جنگ های بین المللی حضور داشته باشد.
      طبق اعلام مقامات ژاپنی، این کشور در تلاش است محدودیت‌های قانونی در زمینه صادرات سلاح را نیز برداشته و به بهانه های مختلف از جمله گسترش فعالیت های اقتصادی، به جرگه صادرکنندگان تجهیزات جنگی بپیوندد و از قرار معلوم، آمریکا نخستین بازار ژاپن در این عرصه خواهد بود.
      قانون اساسی ژاپن در سال 1947 نوشته و با فشار نظامیان آمریکایی‌ها به این کشور تحمیل شده است. طبق این قانون، ژاپن اجازه داشتن «ارتش» به معنی مصطلح آن را ندارد و در مقابل می تواند نیروهای محدود نظامی موسوم به «نیروهای دفاع از خود» داشته باشد.
      البته بخشی از این محدودیت ها در ماه آوریل سال جاری( اواخر فروردین) برداشته شد و به احتمال قریب به یقین اواخر ماه جاری میلادی تصمیم نهایی در این زمینه نیز اتخاذ خواهد شد.
      اما سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا ژاپن حقیقتا به دنبال خروج از انزوای نظامی و احیای امپراتوری سابق است؟ موضع کشورهای غربی، چین و کشورهای آسیایی و همسایه به این تغییر استراتژی چگونه خواهد بود؟



      به نظر می رسد، لا اقل بخشی از پاسخ این سوال را باید در روحیات خاص ژاپنی ها و در تاریخ این کشور جست و جو کرد.
      در طول تاریخ، برخي آيين ها و اعتقادات خاص مذهبي، همواره زمينه رشد افراط گونه روحيات ملي گرايانه و صد البته نظامي گري ژاپني ها بوده است.
      مقامات نظامي ژاپن به خصوص در دهه30 تحت تاثير فيلسوفي با نام «تويوما» به شدت اعتقاد داشتند كه خداوند ملت ژاپن را برگزيده و يكايك مردم اين كشور موظفند براي ايجاد «ژاپن بزرگ» بكوشند. براساس آيين معروف «شينتوي پاك» نیز امپراتور ژاپن خداي تمام دنيا معرفی شده و ملت ژاپن نيز «مأموريت» دارد سايرين را تحت هدايت بي چون و چراي این امپراتور درآورد.
      بحران شديد اقتصادي دهه 30 ژاپن نیز بر دامنه اين اعتقادات افزود و رشد شديد احساسات ملي گرايانه ايده توسعه ارضي و ايجاد جامعه بزرگ به زعامت ژاپن را در بين توده مردم اين كشور لازم و واجب نشان داد.
      ژاپن با چنین زمینه های تاریخی پس از پایان جنگ جهانی اول توانست یکی از پنج قدرت بزرگ نظامی و صنعتی جهان شده و در «شورای جامعه ملل» آن زمان، صاحب کرسی دائم بود.
      این کشور در همان ماه های نخست جنگ جهانی دوم توانست حدود 50 میلیون کیلومتر مربع از کره زمین(یک ششم جهان) را تحت استیلا و کنترل خود درآورد. اما به دنبال حملات ناجوانمردانه اتمی آمریکا، از حرکت باز ایستاد. البته نباید فراموش کرد، عده ای نیز معتقدند، ژاپن پیش از حمله اتمی آمریکا به این کشور شکست خورده بود و آمریکا با حمله به این کشور خواست هژمونی خود را به جهانیان تحمیل کند.


       
      این کشور به هر حال پس از جنگ جهانی دوم دیگر اجازه داشتن ارتش به معنی مصطلح امروز و اختیارات کامل را نداشت و خود نیز با وضع قوانینی، محدودیت هایی در ابعاد بین المللی حوزه نظامی وضع کرد.

      اما اکنون رشد اقتصادی بالا این کشور را از شرایط اسفناک پس از جنگ جهانی خارج کرده است و شرایطی که این کشور را به انزوای نظامی کشاند، دیگر وجود ندارد!
      پاسخ دومی نیز برای تحلیل چرایی اتخاذ چنین رویکردی از سوی چشم بادامی ها وجود دارد و آن چیزی نیست جز منافع اقتصادی و سیاسی.
      «جان ميرشاير» صاحب نظريه «رئاليسم تهاجمي» می گوید، قدرت‌هاي بزرگ هميشه مترصد فرصتي هستند تا قدرت خود را در برابر رقبا فزوني بخشند. وي سپس جمعيت و ثروت را به عنوان «پايه‌هاي اصلي قدرت نظامي» تعريف و تصريح مي كند چنانچه كشوري داراي اين مولفه ها باشد، فرصت لازم براي خروش مقابل قدرت ها را به دست آورده است.
      با توجه به مولفه هایی که در جامعه امروز ژاپن دیده می شود، هیچ بعید نیست که این کشور واقعا قصد خروش مقابل سایر قدرت‌ها را داشته باشد.

       

      ژاپن اگر چه به لحاظ سیاسی، استقلال لازم را هنوز کسب نکرده و مانند بسیاری از کشورهای غربی دیگر، پیرو سیاست های آمریکا است؛ اما این کشور حداقل در بعد نظامی، تحرکات جدی از خود نشان داده است.
      وجود پایگاه های متعدد نظامی آمریکا در ژاپن، همواره هزینه‌هایی برای توکیو داشته و این کشور با وجود تقاضاهای زیاد مردمی، هرگز نتوانسته آمریکایی ها را از این کشور بیرون کند. این ناتوانی حتی بعضا باعث سقوط رهبران این کشور شده، همان طور که گاهی شعار علیه حضور نظامی آمریکا، باعث روی کار آمدن رهبرانی در این کشور شده است.
      «یوکیو هاتویاما»، نخست وزیر اسبق ژاپن با شعار جمع آوری پایگاه‌های نظامی آمریکا بود که توانست بر رقیب قدرتمند خود پیروز شود. اما همین فرد به دلیل ناتوانی در عمل به وعده انتخاباتی اش، خرداد ماه سال 89 استعفا کرد و جای خود را به «نائوتو کان» داد. «کان» نیز ماه ها جرئت نکرد راجع به پایگاه های آمریکایی که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مشکلات مردم کشورش است، صحبتی به میان آورد.
      بنا بر این به نظر می رسد، ژاپن هنوز پیشرفتی را که در حوزه اقتصاد کسب کرده، در حوزه سیاسی به دست نیاورده است.
      «اقتصاد» نیز می تواند یکی از انگیزه های قوی برای ژاپنی ها جهت ورود جدی به عرصه نظامی باشد.
      ژاپن کشوری است که در حوزه اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد. تولید ناخالص ملی ژاپن نزدیک به 6 تریلیون دلار و جمعیت این کشور نیز حدود 128 میلیون نفر است. دو فاکتوری که به اعتقاد «میر شایر» برای خروش کافی است!
      همین چند سال پیش بود که خبر رسید، غول خودروسازی آمریکا یعنی جنرال موتورز، جای خود را به تویوتای ژاپن داده است. آمریکا امروز خود یکی از واردکنندگان اصلی محصولات ژاپنی است. ژاپن در عرصه تکنولوژی و تجهیزات الکترونیکی نیز یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا است.
      کشوری با چنین مختصات اقتصادی و جمعتی طبیعتا نمی تواند خود را محصور نگاه دارد. بنابر این ورود ژاپن به فاز صادرات تجهیزات نظامی را می توان از این منظر به تحلیل نشست.
       
    • توسط worior
      به نام حق
       
      پیشگفتار
      این تاپیک جهت بررسی و طرح ایده های مختلف در زمینه تهاجم موشکی کروز و پاسخ پدافند بصورت ارزان و گسترده ایجاد گشته است.
      سایر سناریو ها نظیر حملات موشک های بالستیک، و یا بمب های دورایستا(گلاید، بدون موتور)، همچنین موشک های هایپرسونیک موضوع این تاپیک نیست.
       
      طرح حمله:
      در دسترس بودن سامانه های موشکی کروز در خدمت بسیاری از ارتشهای منطقه و استفاده گسترده از این سامانه ها در منطقه خاورمیانه، لزوم دارا بودن یک سامانه مقاومت پدافندی موثر را گوشزد میکند، اما چنین سامانه ای با چه وضعیتی روبروست و چگونه باید پاسخ بدهد؟
       


       
      فرض کنیم، در تهاجم یک روزه 8 ساعته، با هدف گشایش مسیر پدافند و بدست گرفتن آسمان ایران، ائتلاف مهاجم، اقدام به اجرای تهاجمی با مشخصات ذیل بنماید:
      - 4000 موشک کروز، در برد های مختلف، بدون خطا(فرض میشود، این تعداد موشکی هست که به هدف خواهد رسید)
      - اهداف عمقی و مرزی
      - شانس اصابت موشک های پدافندی در صورت رهگیری 75 درصد.
      مشاهده میکنید که با شلیک 4000 موشک پدافندی، تنها قادر به انهدام 3000 موشک کروز مهاجم خواهیم بود، و این به معنای اصابت دست کم 1000 موشک به هدف و مشغولیت 8 ساعته پدافند بر روی تعداد بسیار زیادی هدف خواهیم بود. با توجه به تصویر فوق این رقم حتی بیش از موشک هایی ست که در سال 2003 به عراق شلیک شده است. 
      آیا چنین حمله ای از نظر هزینه ای و لجستیک برای ائتلاف مهاجم دشوار خواهد بود؟
      - قیمت هر موشک تاماهاوک کلاس 4 که از آخرین و بیشترین حجم امکانات مسیریابی بهره میجوید، 1.87 میلیون دلار با نرخ شناور 2017 محاسبه شده است، بنابراین 4000 موشک حداکثر 8 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و این رقم حتی اگر به 10 یا 20 میلیارد دلار نیز برسد، با توجه بودجه نظامی کشورهایی مانند آمریکا و اعراب منطقه، همچنین تامین هزینه در چند سال مالی، رقمی دور از ذهن و دست نیافتنی نیست. هم اکنون نیز فقط دو کشور عربستان و امارات در حدود 1200 موشک کروز در اختیار دارند. اگر به دو کشور، سایرین چون ایالات متحده، فرانسه، انگلستان و ... اضافه شوند، مقدار 4000 موشک رقم کاملا دست یافتنی خواهد بود.
      - از نظر لجستیک نیز، با توجه به تعداد بسیار پایگاه های اجاره ای و تسخیری دشمن در منطقه، و گستردگی پهنه جغرافیایی مرزهای کشورمان، استقرار چنین موشک هایی فقط به ناوها محدود نمیشود، و تمامی پایگاه های زمینی میتوانند به عنوان محل پرتاب استفاده شوند، و میتوان این فرض را گرفت که طی سالهای اخیر این انبار سازی موشک های کروز صورت گرفته باشد و به زمان حمله موکول نگردیده است.
       
      هزینه مقابله؟
      - دفع موثر 4000 موشک بالستیک برای پدافند به تنهایی بسیار دشوار به نظر میرسد، و طبیعی ست که برای این منظور نمیتوان صرفا بر پدافند موشکی متکی بود. اگر خطای 0.75  برای پدافند را بپذیریم، به رقمی در حدود 5400 موشک پدافندی،مقدار بسیاری تجهیزات کشف و شناسایی و مقدار بالایی شانس نیاز است. فلذا عقلانه است که پایگاه ها و محل های شلیک دشمن پیش از اقدام یا در همان دقایق اولیه حمله شود (که این موضوع بحث این تاپیک نیست).
      - اخلال gps و حتی انهدام ماهواره های هدایت کننده نیز با توجه به تجهیزات مدرن ترکام و وجود عوارض طبیعی بسیار در ایران مزیتی در حدود بالابرد چند درصد خطا به سامانه های کروز وارد میکند. این میزان خطا را بدلیل عدم وجود اطلاعات کافی از کیفیت و دقت سامانه های مهاجم همچنین بروز پیشرفت های آینده باید فاکتور گرفت و به تنها به برخورد سخت پدافند متکی بود.
       
      با توجه به موارد فوق یک مجتمع پاسخ برای مقابله طراحی کنید، به نحوی که قادر باشد:
      - 100 درصد موج اول حمله که علیه پدافند و تجهیزات راداری ثابت است را از کار بی اندازد
      - 80 درصد کل موشک ها در موج های بعدی را منهدم کند
      - بعد از 8 ساعت تهاجم سنگین همزمان با انواع اخلال با دست خالی مواجه نشود.
      - اقدام سخت یا hard kill باشد.
      - این پاسخ در سامانه خلاصه شود. اقدامات غیر عامل نظیر استتار، تعدد و اخلال نادیده گرفته شود.
      - موج اول 800 موشک
      - موج دوم 1200 موشک
      - موج سوم 600 موشک
      - موج چهارم 1400 موشک
      - هر موج حمله 2 ساعت.
      - از همه مهمتر، سیستم بسیار ارزان و موثر باشد.
       

       
       
       
      دارایی کنونی پدافند موشکی ایران:

       
       
      با تشکر، از حضورتون در بحث
       
       
       
       
       
       
    • توسط karkas
      [align=center]در پی پرتاب دست کم دو موشک از داخل نوار غزه به شهر سدروت، در جنوب اسرائیل، مقامات اسرائیلی می گویند واکنش به این حمله را مد نظر قرار داده اند. [/align]

      [align=center][/align]



      [align=center]از هنگام به اجرا گذاشته شدن آتش بس توسط حماس و اسرائیل در هفته گذشته، این اولین بار است که آتش بس نقض شده است.

      از تلفات این حمله خبری در دست نیست
      جنبش حماس از سایر گروه های فلسطینی خواسته آتش بس را رعایت کنند. گروه فلسطینی جهاد اسلامی مسئولیت پرتاب موشک را به عهده گرفته است.جهاد اسلامی پیشتر تهدید کرده بود که به حمله اسرائیل به ساحل غربی پاسخ خواهد داد.
      در جریان این حمله نیروهای اسرائیلی به ساختمان یک خوابگاه دانشجویی در شهر نابلس در ساحل غربی یورش برده و دو فلسطینی را به قتل رساندند.
      یکی از کشته شدگان از اعضای گروه فلسطینی جهاد اسلامی بود.
      طبق گزارش های محلی، دومین مقتول پیکارجو نبوده و صرفا یک دانشجو بوده است.
      ارتش اسرائیل می گوید هر دو فلسطینی مسلح بوده اند.
      به گفته ارتش اسرائیل طارق ابوقالی که به جهاد اسلامی تعلق داشته در حال برنامه ریزی برای انفجار بمب بوده ودر اتاقش اسلحه و مواد منفجره کشف شده است.
      خبرگزاری رسمی فلسطینیان اعلام داشته که چندین گلوله به هر دو فلسطینی اصابت کرده و یکی از قربانیان را با شلیک گلوله به سرش از فاصله نزدیک، کشته اند.
      یک سخنگو، اسرائیل را مسئول نقض آش بس دانست و گفت سربازان اسرائیلی همچنین به سوی ماهیگیران فلسطینی در آب های نزدیک به سواحل غزه تیراندازی کرده بودند.
      آتش بسی که بر سر آن توافق شده بود رسما تنها شامل غزه می شود ولی گروه های فلسطینی درخواست کرده بودند که این آتش بس شامل ساحل غربی نیز بشود.
      [/align]

      منبع : بی بی سی

      این هم از دوستی خاله خرسه
      icon_cool
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.