reza4087

تهاجم ارتجاع عرب ( به رهبری آل سعود ) به یمن / خبر ، گزارش ، تحلیل و ... (1)

Recommended Posts

 
عواقب هرگونه اقدام تحریک آمیز در مسیر کمک‌رسانی ایران به یمن بر عهده آل‌سعود و آمریکا خواهد بود
 

وزارت دفاع در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به هرگونه کارشکنی در روند کمک‌های غذایی و دارویی مردم ایران به مردم مظلوم یمن تاکید کرد: عواقب هرگونه اقدام تحریک آمیز و ماجراجویی شرورانه در مسیر کمک رسانی به مردم یمن، بر عهده رژیم آل سعود و آمریکا خواهد بود.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در واکنش به اظهارات سخنگوی پنتاگون که کمک دارویی و غذایی مردم ایران به مردم یمن را اقدامی ماجراجویانه و تحریک آمیز تلقی کرده است با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید حملات ددمنشانه رژیم آل سعود به یمن اعلام کرد: آمریکا با حمایت از نسل کشی در یمن شریک جرم جنایتکاران جنگی است و کمک های غذایی و دارویی مردم ایران اقدامی بشردوستانه، برای التیام بخشیدن به آلام مردم مظلوم یمن است.
در این بیانیه، تاکید پنتاگون به تغییر مسیر کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه مردم و سازمان های مردم نهاد ایران که تعدادی از آزادگان جهان با ملیت های مختلف نیز در آن حضور دارند و به اذعان خودشان فاقد هرگونه سلاحی می باشد به بندر جیبوتی کاملا غیر منطقی دانسته آمده است: چه تضمینی وجود دارد که این کمک ها سریعا به دست مردم مظلوم یمن برسد و اگر واقعا سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل قصد کمک به مردم مظلوم یمن را دارند با اتخاذ تدابیر لازم جلوی حملات وحشیانه رژیم آل سعود را گرفته، به طور کامل آن را متوقف کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به مواضع ضد بشری آمریکا تصریح شده است: آمریکا با اتخاذ اینگونه مواضع ضد بشری و حمایت از رژیم‌های کودک کشی همچون رژیم صهیونیستی و آل سعود روز به روز در نزد افکار عمومی منطقه به ویژه مردم یمن منفورتر می شود.
در این بیانیه همچنین با هشدار نسبت به هرگونه کارشکنی در روند کمک‌های غذایی و دارویی مردم ایران به مردم مظلوم یمن آمده است: عواقب هرگونه اقدام تحریک آمیز و ماجراجویی شرورانه در مسیر کمک رسانی به مردم یمن، بر عهده رژیم آل سعود و آمریکا خواهد بود.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قضیه کشتی نجات یه کپی از کشتی ماوی مرمره ترکیه است که به غزه فرستاد.

تحریمی که اسراییل برای غزه داشت از طرف سازمان ملل تایید نمیشد ولی تحریم یمن تایید میشه . ایا عربستان یا امریکا طبق قوانین بین الملل اجازه بازرسی از این کشتی رو دارن؟

کشتی مرمره ابی رو یه سازمان مردم نهاد فرستاد ،کشتی نجات به نام هلال احمر به کام دولت است.

علی رغم تلاش اون سازمان مردم نهاد هیچ کدوم از سران نظامیاسراییل در دادگاه های بین المللی محکوم نشدند. مسافرین ماوی مرمره هم افراد مهمی بودند و یکی از اونا الان تو یه کشور اسکاندیناوی قکر کنم وزیر شده.

ترک ها کمی تا قسمتی به اهدافی که از این ماجرا داشتن رسیدن .هدف اونا هرچه بود اعلان جنگ به اسراییل نبود .اونا توانستند چهره واقعی اسراییل رو به غرب نشان بدهند و جهانیان دیدند که غزه یک زندان بازبود. در داخل کشور هم کشته شدن نه تبعه ترک (یکیش امریکایی -ترک بود) سبب انزجار بیش از پیش مردم ترکیه از اسراییل شد و مخالفان اردوغان دیگه هرگز نتونستن اونا به خاطر قطع رابطه با اسراییل سرزنش کنن.

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قضیه کشتی نجات یه کپی از کشتی ماوی مرمره ترکیه است که به غزه فرستاد...


برای همچین نتیجه گیری بسیار زوده، در ضمن کشتی مرمره هیچ پشتیبانی دریایی نداشت و نیروی دریایی ترکیه اونجا نبود، همینجور به امان خدا فرستاده بودنش توی دهن گرگ. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای همچین نتیجه گیری بسیار زوده، در ضمن کشتی مرمره هیچ پشتیبانی دریایی نداشت و نیروی دریایی ترکیه اونجا نبود، همینجور به امان خدا فرستاده بودنش توی دهن گرگ.

 

یعنی الان این کشتی نجات پشتیبانی دریایی داره ؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای همچین نتیجه گیری بسیار زوده، در ضمن کشتی مرمره هیچ پشتیبانی دریایی نداشت و نیروی دریایی ترکیه اونجا نبود، همینجور به امان خدا فرستاده بودنش توی دهن گرگ.

ماوی مرمره نمی رفت که اونجا درگیر بشه؟؟ ماوی مره مره با اون فعال های بین المللی و با اون نمایش تصویری 24 ساعاته از داخل کشتی به صورت زنده ارسال میشد  رفت که نتونه بره.رفت که نتونه بره و نشون بده ماهیت اسراییل رو .ماوی مرمره در بعد بین المللش یه جورایی تکمیل کننده وان مینیت برای اردوغان شد.

اهداف داخلی و بین المللی ما از فرستادن این کشتی چیه؟همین حضور ناوگروه ما اونجا به چه معنی هستش؟ کی وارد عمل میشه ؟چرا وارد عمل میشه ؟ و ایا همه ایرانیان و شیعیان  رو مثل مخالفان داخلی اردوغان تو عمل انجام شده قرار نمیده؟

ایا طبق قوانین بین المللی امریکا یا عربستان جهت اطمینان از عدم صدور سلاح توسط ایران میتوانن جهت بازرسی وارد کشتی شوند؟

ویرایش شده در توسط gader
  • Upvote 4
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی الان این کشتی نجات پشتیبانی دریایی داره ؟


بله داره!

ماوی مرمره نمی رفت که اونجا درگیر بشه؟؟ ماوی مره مره با اون فعال های بین المللی و با اون نمایش تصویری 24 ساعاته از داخل کشتی به صورت زنده ارسال میشد رفت که نتونه بره.رفت که نتونه بره و نشون بده ماهیت اسراییل رو .ماوی مرمره در بعد بین المللش یه جورایی تکمیل کننده وان مینیت برای اردوغان شد.
اهداف داخلی و بین المللی ما از فرستادن این کشتی چیه؟همین حضور ناوگروه ما اونجا به چه معنی هستش؟ کی وارد عمل میشه ؟چرا وارد عمل میشه ؟ و ایا همه ایرانیان و شیعیان رو مثل مخالفان داخلی اردوغان تو عمل انجام شده قرار نمیده؟
ایا طبق قوانین بین المللی امریکا یا عربستان جهت اطمینان از عدم صدور سلاح توسط ایران میتوانن جهت بازرسی وارد کشتی شوند؟


ببین چون شما بین کشتی مرمره و نجات همزاد پنداری ( یا چیزی شبیه به این ) کردی فکر میکنی که دقیقا همون سرنوشت در انتظار کشتی نجات هست و نتیجتا از اختلاف الگوی ارسال دو کشتی تعجب میکنی و پرسش های مختلف به ذهنت هجوم میاره، در حالیکه شاید ارسال کنندگان کشتی هدف دیگری رو مد نظر داشتن و یا اینکه برآوردشون از اوضاع متفاوت با ما باشه، تصدیق میفرمایید که اطلاعات اونها از اوضاع منطقه بیش از ماست، خلاصه اینکه شاید قرار نیست سرنوشت مرمره تکرار بشه. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

 

هر وقت افتخاری کسب میشه و جریان امنیتی موفقیت امیزی پیش میاد و از این صحبت ها ... دولت روحانی میشه هیچ کاره و همه افتخارات به نام سپاهو دریادلان و عزیزان نظامی و بسیجی و مقامات بالا و فراماندهی کل قوا نوشته میشه . حالا که پیش بینی میشه مشکلی پیش بیاد پیشاپیش همه رو به اسم دولت می زارن که اگه جوابی داده نشد (به مانند تهدید پوچ بستن تنگه هرمزتوسط فلان ارگان نظامی) اینو بزنن به نام دولت ....  انصاف هم خوب چیزی هستش

 

 

در ایران فرمانده کل قوا رهبری هستن . مجری هم نیروهای نظامی سپاه و ارتش . اگه افتخاری کسب بشه در این زمینه ها مربوط به این سه قسم هست و اگه مشکلی پیش بیاد هم مربوط به این سه قسم عزیز هست . دولت هم در ایران می تونه در حد کارهای دیپلماتیک عمل کنه و نه فراتر . چه در دولت فعلی چه دولت های گذشته . با این تفاوت که دولت فعلی در زمینه دیپلماتیک توانسته راه های زیادی رو باز کنه ولی در دولت گذشته با دیپلماسی عمومی! (همون فحش دادن عمومی پشت تریبون) همه دنیا رو علیه خودمون بسیج کرد. اگه تحریمی هست . اگه با مشکلات اقتصادی شدیدی اقتصادی مواجه هستیم مربوط به عزیزانمون در دولت گذشته هست که به ارث گذاشتن که صد نفر عاقل هم نمی تونن اون سنگ رو از ته چاه در بیارن  . وحالا هم که ایران میخواد از انزوا خارج بشه کشور های مرتجع منطقه حسادتشون گل کرده و این بازی ها رو در میارن . به فرموده امام هر وقت دشمن از دستت عصبانی بود بدون که داری درست عمل می کنی :rose:

 

ایام مستدام

 

یا حق عزیزانم :rose:

درود و احسنت. ختم کلام بود.

  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

نمیدونم چقدر دوستان موافق هستن با من یا خیر

 

اما یک چیزی به ذهنم رسید

 

ما در یمن نیرو داریم؟ خیر

 

یمن جزئی خاک ماست؟خیر

 

ما ادعای مالیکت یمن رو داریم ؟ خیر

 

می خوام عرض کنم که ما به صورت رسمی نه ادعای حضور در یمن رو داریم نه می توانیم داشته باشیم. در نتیجه هر اتفاقی در یمن هم بیفته به نظر شما می تونیم دخالت کنیم؟ خیر . چون توجیهی وجود نداره برای اینکار. کشور ایران نمی تونه در کشور یمن حضور داشته باشه . نه تنها هم مرز نیستیم بلکه به شدت حضور خودمون رو در یمن تکذیب می کنیم که علیه ما جبهه ای ایجاد نشه  . حداکثر کاری رو بشه انجام داد این هست که محکوم کنیم . مثل برخی کشور های دیگه .  حالا بخوایم خیلی مایه بزاریم می تونیم توی رسانه های خودمون و دنیا بیشتر انعکاس بدیم جنایات سعودی ها رو . تا اینجا درست؟

 

خب چه اتفاقی باید بیفته که ایران بدون اینکه شروع کننده نبردی باشه مجوز حضور در یمن رو برای خودش محفوظ کنه؟ فرض کنین یک هواپیمای ایرانی سقوط کنه و تعدادی از نیروهای امدادی بیگناه کشته بشن و یا یک کشتی حامل غذا و دارو مورد حمله قرار بگیره و تعدادی کشته بشن و یا مثلا سفارت ایران بمباران بشه و یا امثال این. خب بعدش چی میشه؟

 

ایران حمله ای ترتیب میده؟ خب جواب این سئوال رو بزارین دقیق ندم چون جواب دقیقی وجود نداره برای کسانی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی ندارن اما باید بگم که ایران جز قضایای بین المللی در داخل هم بعضا با مشکل روبرو بوده و هست. یعنی اینکه عوام شاید در ذهن خودشون دلیلی نبینن که ایران باید به یمن کمک کنه . همونطور که قبل ها دلیلی نمی دیدن که به سوریه کمکی بشه. اما چی شد؟ تروریست ها رسیدن به مرز ایران و مردم قانع شدند که باید به سوریه و عراق کمک بشه و خون بدیم که این تهدید از ایران دور بشه :winking:....  برگردیم به قضیه یمن. خب ایران در این بین مظلوم نمایی خواهد کرد و افکار عمومی رو همراه خودش می کنه. (چه داخل چه خارج) و وجهه عربستان رو چه در داخل چه خارج از کشور بیش از پیش خراب خواهد کرد .  وقتی افکار عمومی قانع بشه خب توجیه اینکه ایران باید در یمن دخالت کنه جور میشه . هم برای خارج نشین ها هم برای عوام داخل از کشور و اینکه در هاله نفرت از عربستان کسی مخالفتی با خرج کردن مالی و نظامی در یمن نخواهد داشت 

 

 

بعد از این ایران میتونه چند کار انجام بده . 1- درگیری مستقیم نظامی . 2- اعلام رسمی ارسال سلاح به یمن . ( رسمی میتونه اعلام مستقیم باشه  . و هم میتونه انتشار تصاویر سلاح ها و یا فرماندهان سپاه به ماننده ژنرال سلیمانی باشه  در یمن..) 3- درگیری نیابتی در سایر نقاط دنیا علیه منافع عربستان .  ممکنه یکهو سفارتی منفجر بشه و ترقه ای توی یکسری مناطق شیعه نشین عربستان بترکه و یکهویی چند صد نفر کشته بشن hee_hee  کاملا یکهویی...

 

 

 

البته خب اینا تحلیل بنده هستن . ممکنه خیلی محافظه کار تر از اینها عمل کنیم :rose:

 

 

یا حق :rose:

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمال میدم اتفاقی نیوفته....

با این حال اگر بیوفته و کلی افراد ما کشته بشن، قطعا ما جرات پاسخ نظامی رو نداریم و نهایتا! :) یه راکت بزنیم یا یه کشتی اونا رو متوقف کنیم برا چند دقیقه و بعد در حال پذیرایی با چلوکباب کوبیده و خاویار نشونشون بدیم و بفرستیمشون برن! :)))

  • Upvote 7
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

نمیدونم چقدر دوستان موافق هستن با من یا خیر

 

اما یک چیزی به ذهنم رسید

 

ما در یمن نیرو داریم؟ خیر

 

یمن جزئی خاک ماست؟خیر

 

ما ادعای مالیکت یمن رو داریم ؟ خیر

 

می خوام عرض کنم که ما به صورت رسمی نه ادعای حضور در یمن رو داریم نه می توانیم داشته باشیم. در نتیجه هر اتفاقی در یمن هم بیفته به نظر شما می تونیم دخالت کنیم؟ خیر . چون توجیهی وجود نداره برای اینکار. کشور ایران نمی تونه در کشور یمن حضور داشته باشه . نه تنها هم مرز نیستیم بلکه به شدت حضور خودمون رو در یمن تکذیب می کنیم که علیه ما جبهه ای ایجاد نشه  . حداکثر کاری رو بشه انجام داد این هست که محکوم کنیم . مثل برخی کشور های دیگه .  حالا بخوایم خیلی مایه بزاریم می تونیم توی رسانه های خودمون و دنیا بیشتر انعکاس بدیم جنایات سعودی ها رو . تا اینجا درست؟

 

خب چه اتفاقی باید بیفته که ایران بدون اینکه شروع کننده نبردی باشه مجوز حضور در یمن رو برای خودش محفوظ کنه؟ فرض کنین یک هواپیمای ایرانی سقوط کنه و تعدادی از نیروهای امدادی بیگناه کشته بشن و یا یک کشتی حامل غذا و دارو مورد حمله قرار بگیره و تعدادی کشته بشن و یا مثلا سفارت ایران بمباران بشه و یا امثال این. خب بعدش چی میشه؟

 

ایران حمله ای ترتیب میده؟ خب جواب این سئوال رو بزارین دقیق ندم چون جواب دقیقی وجود نداره برای کسانی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی ندارن اما باید بگم که ایران جز قضایای بین المللی در داخل هم بعضا با مشکل روبرو بوده و هست. یعنی اینکه عوام شاید در ذهن خودشون دلیلی نبینن که ایران باید به یمن کمک کنه . همونطور که قبل ها دلیلی نمی دیدن که به سوریه کمکی بشه. اما چی شد؟ تروریست ها رسیدن به مرز ایران و مردم قانع شدند که باید به سوریه و عراق کمک بشه و خون بدیم که این تهدید از ایران دور بشه :winking:....  برگردیم به قضیه یمن. خب ایران در این بین مظلوم نمایی خواهد کرد و افکار عمومی رو همراه خودش می کنه. (چه داخل چه خارج) و وجهه عربستان رو چه در داخل چه خارج از کشور بیش از پیش خراب خواهد کرد .  وقتی افکار عمومی قانع بشه خب توجیه اینکه ایران باید در یمن دخالت کنه جور میشه . هم برای خارج نشین ها هم برای عوام داخل از کشور و اینکه در هاله نفرت از عربستان کسی مخالفتی با خرج کردن مالی و نظامی در یمن نخواهد داشت 

 

 

بعد از این ایران میتونه چند کار انجام بده . 1- درگیری مستقیم نظامی . 2- اعلام رسمی ارسال سلاح به یمن . ( رسمی میتونه اعلام مستقیم باشه  . و هم میتونه انتشار تصاویر سلاح ها و یا فرماندهان سپاه به ماننده ژنرال سلیمانی باشه  در یمن..) 3- درگیری نیابتی در سایر نقاط دنیا علیه منافع عربستان .  ممکنه یکهو سفارتی منفجر بشه و ترقه ای توی یکسری مناطق شیعه نشین عربستان بترکه و یکهویی چند صد نفر کشته بشن hee_hee  کاملا یکهویی...

 

 

 

البته خب اینا تحلیل بنده هستن . ممکنه خیلی محافظه کار تر از اینها عمل کنیم :rose:

 

 

یا حق :rose:

فکر اونجا رو هم بکنید که این قوم مغول به قوله شما یه هویی بلایی رو که صدام سر شیعیان عراق تو 91 اورد سر شیعیان عربستان بیارن...با این تفاوت که تو عراق اکثریت با شیعیان بود...و تو عربستان با وهابی ها....این بیشرفا از خداشونو یه بهانه دستشون بیاد تسویه وحشتناک نژادی انجام بدن..........اب از اب هم تکون نمیخوره...همون جور که زمان صدام نخورد...............

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه قراره اتفاقی برای کشتی بیفته قطعا بوسیله تروریستا خواهد بود.و این یعنی مجوز به ما برای عملیات محدود بر علیه
تروزیستا احتمالا توی عدن.فقط نمیدونم ایا کشتی های جنگی ما توانایی این عملیاتو دارن یا نه.
دوستانی که میگن ما پاسخی نمیدیم روشن کنن که تو این گیر و دار اسرار ما برای فرستادن کمک به یمن چی هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر اونجا رو هم بکنید که این قوم مغول به قوله شما یه هویی بلایی رو که صدام سر شیعیان عراق تو 91 اورد سر شیعیان عربستان بیارن...با این تفاوت که تو عراق اکثریت با شیعیان بود...و تو عربستان با وهابی ها....این بیشرفا از خداشونو یه بهانه دستشون بیاد تسویه وحشتناک نژادی انجام بدن..........اب از اب هم تکون نمیخوره...همون جور که زمان صدام نخورد...............

 

 

بله درست میفرمائین

 

به عنوان مثال عرض کردم و در بدترین حالات وگرنه خب این نیست که لزوما همین کار بشه. مقصود این هست که بالاخره اگه قرار باشه جوابی داده بشه باید از یکسری کارت ها استفاده کرد

 

+ در ضمن من باید بگم که اگه قرار باشه شیعیان رو پاکسازی کنن اینبار از طریق یمن مسلح خواهند شد و ارتش عربستان اون ارتشی نیست که بتونه جنگ داخلی رو دووم بیاره . صدام حسین خیلی محکم تر ورهبر تر از عربستان عمل کرد و اصلا قابل قیاس نیست . یک زمانی بخواد عربستان وارد جنگ داخلی بشه قطعا سکوت نخواهد شد . در ضمن این رو در نظر بگیرین در زمان تصفیه شیعیان عراق ایران در حال بازسازی کشور بود و جیب های تویوتا وکلاشینکف رو هم وارد می کرد ولی الان سپاه بسیار قوی تر شده و قابل قیاس نیست با اون دوران . ایران همین الان به اون سر دنیا در سودان و سوریه و لبنان اسلحه میفرسته . حتی با حفر تونلهایی غزه 100 درصد محاصره شده رو هم دور زدن .دیگه اسلحه رسوندن به عربستان غیر ممکن نیست

 

یا حق :rose:

ویرایش شده در توسط Anonymous
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالی که برای من پیش اومده چرا این کمک از راه دریایی هست و مثل دفعات قبل از راه هوایی انجام نشده

مدت زمان صلح موقت! پنج روز بوده در صورتی که ظاهرا تا رسیدن این کشتی یک هفته زمان میبره!

اگر قرار باشه اتفاقی بیوته تا نهایت فردا همه چی مشخص میشه چون این کشتی حد فاصل جیبوتی رو رد کرده 

و باید منتظر جواب طرف مقابل بود!!! و امدوارم و احتمال میدم ایران هم فکر همه جاشو کرده و کرده باشه

چیزی که مشخص بودن تلفن های ماهواره ای و پخش انلاین خبر پوشش داده شده تا شرایط رو به روز گزارش بدن!

یک ناو هم داره همراهی میکنه که میتونه یک خطر همینطور یه منفعت باشه و امیدوارم هر دو طرف شرایط رو درک کنن و به فکر اتش بازی نباشن

که از طرف ایرانی همه چی مشخص هست همین اجازه ندادن به بازرسی یا تخلیه در جیبوتی مشخص میکنه این جنگ رو قبول نداره و طرف عربستانی رو به حساب نمیاره

امیدوارم به خوبی مسیر رو طی کنه و به سلامتی یرگردن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالی که برای من پیش اومده چرا این کمک از راه دریایی هست و مثل دفعات قبل از راه هوایی انجام نشده

 

سلام :rose:

 

برای حمل 2500 تن بار میدونین چند ده سورتی پرواز باید هواپیماهای ما باید بروند و برگردند ؟ خب این باعث میشه احتمال دادن گاف بالا برود . یک تیر ... یک کار نابجا ... (هزینه ها بماند که ده ها برابر هست)

 

در ضمن عربستان در هوا تسلط کامل داره و در صورت بروز مشکل ایران توانایی این رو نداره که کار خاصی انجام بده در حالی که در دریا برتری نسبی با ماست

 

این رو هم اظافه کنم که حرکت کشتی ها بصورتی هست که در دید همه هستش و اگه اتفاقی بیفته نمیشه از طریق بازی رسانه ای طرف مقابل قضیه رو تحریف کرد ... اینم در نظر بگیرین در پرواز قبلی که فرودگاه رو زدن جنگنده های عربستان سعی کرده بودند که هواپیمای باری ایران رو در خاک عربستان به زمین بنشونند که با درایت و شجاعت خلبان موفق نشدند . میدونین چه سرافکندگی پیش میومد اگر هواپیمای ما رو به زمین می نشوندند؟ در ضمن می تونستند ادعا هم بکنند که در هواپیمای ایرانی سلاح پیدا کردند ( کار سختی هست؟)

 

یا حق :rose:

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالی که برای من پیش اومده چرا این کمک از راه دریایی هست و مثل دفعات قبل از راه هوایی انجام نشده
مدت زمان صلح موقت! پنج روز بوده در صورتی که ظاهرا تا رسیدن این کشتی یک هفته زمان میبره!
اگر قرار باشه اتفاقی بیوته تا نهایت فردا همه چی مشخص میشه چون این کشتی حد فاصل جیبوتی رو رد کرده
و باید منتظر جواب طرف مقابل بود!!! و امدوارم و احتمال میدم ایران هم فکر همه جاشو کرده و کرده باشه
چیزی که مشخص بودن تلفن های ماهواره ای و پخش انلاین خبر پوشش داده شده تا شرایط رو به روز گزارش بدن!
یک ناو هم داره همراهی میکنه که میتونه یک خطر همینطور یه منفعت باشه و امیدوارم هر دو طرف شرایط رو درک کنن و به فکر اتش بازی نباشن
که از طرف ایرانی همه چی مشخص هست همین اجازه ندادن به بازرسی یا تخلیه در جیبوتی مشخص میکنه این جنگ رو قبول نداره و طرف عربستانی رو به حساب نمیاره
امیدوارم به خوبی مسیر رو طی کنه و به سلامتی یرگردن


برادر این کشتی تازه در حال طی کردن سواحل عمان هست، حدودا 30 ام به محدوده خطر میرسه.

دلیل ارسال دریایی هم شاید یکیش امکان محافظت در دریا و عدم وجود این امکان در هوا باشه و یا حجم بالای محموله.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط End
      سخنی با خوانندگان محترم:
      در مطلب پیش رو سعی بر این شده که به مختصری از شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی اعراب پیش از اسلام پرداخته شود. در این نوشته اصل بر رعایت صداقت تاریخی و امانت است و در گرداوری آن از منابع با عقاید گوناگون کمک گرفته شده است. گرد آوری مطالب تاریخی هیچ گاه خالی از اشتباه نیست، علی الخصوص که این مطالب در رابطه با مسائل حساسیت بر انگیز مذهبی باشد. در نتیجه از دوستان خواننده این مطلب درخواست میشود درصورت وجود اشتباه، به منظور تکمیل و اصلاح این مطلب بنده را یاری کنند.
       

      پیشگفتار:
      سرنوشت پیامبران و قومشان و نتایجی که از آن کسب کرده اند را میتوان یکی از مهمترین نشانه های حقانیت آن ها به حساب آورد. این نتایج بعضا چنان معجزه آسا و خیره کننده هستند که در حالت معمول موارد مشابهی برای آنها یافت نمی شود. برای نمونه مسیح (ع) در دل امپراطوری قدرتمند روم شرقی به پیامبری رسید. در سرزمینی که تعداد نامعلوم خدا توسط مردم پرستیده میشد و پیامی که آورد چنان در دل ها رسوخ کرد که در مدت کمتر از چند سده مسیحیت در سه قاره گسترش یافت! از حبشه در آفریقا گرفته تا امپراطوری قدرتمندی چون روم که روزی دشمن مسیحیت بود و همچنین طیف کثیری از اقوام در خاورمیانه و ...! در اسلام نیز ما با چنین پیشرفت معجزه آسایی رو به رو هستیم. محمد (ص) در سن چهل سالگی در جامعه ای بدوی به پیامبری برگزیده شد که جز غارت و ستیز دستاوردی نداشتند و هر روز به بهانه ای با یکدیگر در جنگ بودند و شعرا و نام آوران عرب روزگاری برای بدست آوردن شرافت، خود را به پای پادشاهان ایران و روم می انداختند. در شبه جزیره عربستان اگر در جایی تمدنی دیده میشد به پاس قرابت با ایران یا روم بود. و از دست آورد هایشان در آن ادوار، جز پاره ای از روایات افسانه گونه چیزی بجا نمانده است. در چنین محلی که محمد(ص) شدیدا زیر فشار فرهنگی و البته فشار عوامل ثروت و قدرت  در مدت کمتر از سیزده سال توانست بنیان نخستین حکومت اسلامی را در یثرب بنا نهد که تا پایان عمر ایشان این حکومت به چنان وسعت و قدرتی رسید که در سرحدات خود به تقابل با روم شرقی می‌پرداخت.
       
      قسمت اول: قبیله و معنای متفاوت آن در بین اعراب
       

       
      اعراب از قبل اسلام در پهنه ی وسیعی از خاورمیانه حضور داشتند. و بر خلاف تصور عموم مردم، فتوحات پس از اسلام به تنهایی سبب استقرار آن ها در این پهنه نشد. در تاریخ موجودیت اعراب با سامی نژاد ها گره خورده است. این حضور آنقدر چشمگیر بود که رومیان و یونانیان مناطق عرب نشین را به سه ناحیه عربستان خوشبخت و عربستان بیابانی و عربستان سنگی تقسیم کرده اند که حدود این مناطق از دریای سرخ و شبه جزیره عربستان شروع شده و از سویی به مرز های روم آن روزگار در شامات رسیده و در سوی دیگر در عراق امروزی به رود فرات ختم می شود. در رابطه با وضعیت اعراب قبل اسلام باید به این موضوع اشاره کرد، پیشینه تاریخی که برای آنها ذکر شده به ۲۰۰ سال قبل از سال عام الفیل محدود می شود. عام الفیل همان سالی است که گفته میشود محمد(ص) در آن دیده به جهان گشود. البته این بدان معنا نیست که اعراب قبل از آن موجودیت خارجی نداشته اند‌. برای مثال در دبیره های هخامنشی از آن ها بعنوان خراج گذاران عصر داریوش بزرگ یاد شده است. اما آنچه از این گفته پیداست، اعراب تهی از پیشینه تاریخی و تمدنی غنی بودند و آنچه در آنها یافت می‌شد در حقیقت از هم نشینی و یا دست درازی دیگر اقوام بود. این همان زمانیست که قرآن از آن به عنوان دوره جاهلی اعراب یاد می‌کند.
       

       
      نگاره ای از سرباز ساتراپی عربیا در مقبره خشایارشا، واقع در نقش رستم که بصورت نمادین به شکل یکی از ستون های شاهنشاهی به نمایش در آمده است.
       
      با نگاهی به زندگی اعراب در آن اعصار می توان دریافت که تفاوت عمده‌ای میان نوع زندگی آنان با زندگی مردم ایران و روم و حتی در نزدیکی آنها با دولت های نچندان نامی حبشه دیده میشد. در آن روزگار ایران و روم حکومت مرکزی داشتند حکومتی که تمام شؤون جامعه را از حیث قانون و عمل به قانون و وادار کردن همه به تابعیت از آن در دست داشتند و تمام زوایای آن جامعه زیر سلطه نظامی واحد قرار گرفته بود، به طوری که در هر گوشه آن وجود حکومت مرکزی احساس می‌شد. این در حالی بود که در جزیرة العرب در هر ناحیه ی آن، مردم بر پایه نسبت خانوادگی مشترک به عنوان یک قبیله گرد آمده بودند و هر یک در جغرافیای حضور خود اعمال قدرت می‌کردند. هیچ قبیله‌ای بر دیگری اعمال نفوذ نداشت مگر در داد و ستد و جنگ! جنگ بین قبایل هم نامنظم بود و بیشتر به دعوایی نامنظم و خانوادگی شباهت داشت. این مطلب نشانگر پراکندگی و تضاد بسیار عمیق بین قبایل است. باید گفت برای وحدت در میان یک امت فرهنگی لازم است که نقاط مشترک آنها را در خود جمع کرده و مردمی را گرد هم بیاورد. در شبه جزیره عربستان چنین تفکر یکنواختی وجود نداشت و هدف واحدی برای آنها مطرح نبود. در کنار کعبه هر قبیله بتی مخصوص به خود داشت و بدین ترتیب حتی در این زمینه هم تضاد و خودبینی دیده می‌شد. شرایط سخت و طاقت فرسای جزیرة العرب بر این اختلاف دامن می‌زد. مناطق حاصلخیز و دارای آب محدود و با فاصله زیاد از هم بودند. راه‌های محدودی وجود داشت که آنها هم زیر سلطه راهزنان دیگر قبایل بوده و تحت نفوذ قدرت های خارجی اداره میشد.
       

       
      در این شرایط دشوار اگر قبیله‌ای قادر بود تا چراگاهی را از چنگ دیگری در آورد این کار را بی درنگ می‌کرد. هیچ قبیله ای از این نظر در امنیت نبود و جنگ های بسیار با دلایل ساده و بعضا نا مأنوس بین آن ها رخ می داد. مشخص است که جنگ یکی از رایج ترین اعمال در بین آن ها بود آن چنان که عده ای برای کسب شهرت و آزمون جنگاوری خود مسیر نزاع را هموار میکردند. این جنگ از سر منع ازدواج یک زوج در دو قبیله می‌توانست شکل بگیرد تا بر سر شرایط تجارت و پاسداری از کاروان ها و ... که البته همانطور که گفته شد هیچ کجای آن به جنگ نمی‌ماند و بیشتر به یاغی گری و غارت و دعوای عشیره ای شباهت داشت. در نتیجه از این حیث قبیله جایگاه ویژه‌ای پیدا میکرد. بقای افراد به بقای قبیله گره خورده بود. هر کسی را با قبیله‌اش می‌شناختند و در نتیجه خدای این مردم هم در حقیقت قبیله آنها بود و بت ها هم نمادی برای اعلام وجود هر قبیله بودند و هرچه بزرگان این قبیله ها می‌گفتند هم، حقیقت تام برای آن ها محسوب می‌شد. با این اوصاف هرچه افراد یک قبیله زیادتر بود افتخار آن هم بیشتر میشد. این افراط تا آنجا پیش رفت که در سوره تکاثر قرآن، خداوند خطاب به مشرکان می گوید که آنها به منظور بزرگ نشان دادن تبار خود حتی دست به شمارش مردگان خود می‌زدند. نعمان در خطاب به پادشاه وقت ایران گفت که جز عرب کسی به نسب خود آگاهی ندارد و جز عرب از هر کسی اجدادش را بپرسی آنها را نمی‌شناسد. در حقیقت گذشتگان و نژاد چیزی نبود که اعراب بتوانند اشتباهی هر چند سهوی را به آنها نسبت دهند. شاید تا اینجا مطلب روشن شده باشد که پیامبر اسلام چه کار دشواری در پیش داشت. بخصوص وقتی بدانیم یکی از مهمترین اقدامات پیامبر مقابله با همین برتری جویی نژادی بوده است‌. عملا هر قدمی که به جهت آگاهی و یا مخالفت با سنت های گذشتگان آنها برداشته میشد، از نظرشان نوعی توهین تلقی میگردید. شاید جالب باشد بدانید که بت پرستی اعراب نیز ریشه در همین افراط دارد! یعقوبی در تحلیل خود از بت پرستی و عوامل آن می‌گوید:«بت پرستی از هنگامی آغاز شد که وقتی یکی از مردم می‌مرد، اقوام او مجسمه‌ای از وی ساخته و به یاد او آن را محترم می‌داشتند فرزندان آنها پس از سال‌ها گمان کردند که این‌ها خدایان آنان هستند» . شاهد این امر می‌تواند سخن مشرکین با پیامبر (ص) باشد که می‌گفتند:
      این بت ها اقوام گذشته هستند که مطیع خدا بوده و ما صورتی از آنها ساخته و عبادتشان می‌کنیم. در مورد سه بت مشهور یعوق و یغوث و نسر گفته شده: از قوم نوح بودن و افرادی صالح بودند و بعدها مجسمه آنان به صورت بت درآمد. در مورد لات نیز گفته شده او در واقع مرد صالحی بوده است که غذا برای حاجیان درست می‌کرده وقتی او مرد، تمثالی از او درست کردند و بر آن بنایی ساخته‌اند و اسمش را بیت الربه نهادند. ابن قیم می‌گوید؛ تعظیم مردگان سبب شد تا کم کم صورت هایی از آنها به شکل بت ساخته شود. زمانی که محمد(ص) مکه را فتح کرد در درون آن ۳۶۰ بت وجود داشت. در حقیقت ما با سرزمینی طرف هستیم که ۳۶۰ اعتقاد و ۳۶۰ تضاد در آن میتوان شمارش کرد!
       

       
       اوضاع اعراب از ابتدا این گونه نبود. اعراب شهر مکه خود را از نسل عدنان می‌دانستند، که در نتیجه نسب آنها به اسماعیل (ع) باز میگشت. از این گفته مشخص است که نخستین اعراب موحد بودند اما به تدریج به سوی شرک گرایش پیدا کردند. از این منظر اعراب مکه در کنار بنی اسرائیل بودند که به دین حضرت ابراهیم گرایش داشتند و در حقیقت ریشه نسبی مشترک در آن ها می توان یافت. در سال‌های مانده به بعثت پیامبر، افرادی در بین اعراب پیدا شده‌اند که خواهان بازگشت به دین ابراهیم بودند. آنها شروع به تبلیغ علیه اعتقادات آن روزگار اعراب کردند. از معروف‌ترین این افراد ورقة بن نوفل بود که در جستجوی دین خدای یگانه به این سو آن سو رفت و در نهایت مسیحیت را پذیرفت. زید بن عمر شخص دیگری بود که به روایت تاریخ در بین اعراب از بازگشت به آئین ابراهیم سخن گفت. بسیاری از رسوم مشرکین مکه همان چیزی بود که ابراهیم به اجدادشان آموخته بود ولی آنها آنرا شرک آلود کرده بودند. برای مثال اعراب جاهلی نیز به رسومی چون ختنه و کفن و دفن میت و ازدواج نکردن با محارم و حج بیت الله الحرام معتقد بودند. آنها حتی شعار معروف تلبیه را نیز داشتند اما آن را به نوعی شرک آمیز کرده بودند. ( تلبیه همان شعار لبیک اللهم لبیک لاشریک ... است که حاجیان در حین طواف خانه خدا می‌گویند). اعراب جاهلی به افرادی از خود که ختنه کرده و به حج می رفتند حنیف میگفتند . این در حالی است که به پیروان حضرت ابراهیم در گذشته حنیف گفته میشد! این بدان معناست که این کلمه از گذشته های دور در بین اعراب زبان به زبان چرخیده و تغییر معنا یافته است.
       
       
      قبیله قریش زادگاه قدرت
       
      قریش نامی آشنا و از پر نفوذترین قبایل در میان عرب بوده و بعد اسلام نیز تا قرن‌ها بر جهان اسلام حکومت کرده است. خلفا تا پیش از امپراتوری عثمانی همیشه قریشی بودند. اعراب کسانی را که از نسل مضر بن کنانه باشند را قریشی می گویند. در علم تبارشناسی عرب نیای مضر بن کنانه به اسماعیل (ع) باز میگردد. قریش در آن دوره از آنجا که امور حج را بر عهده داشت به شهرت و ثروت زیادی رسید. امور کعبه در دوره ای به قصی و هاشم و سپس به عبدالمطلب که همه از نسل مضر بودند سپرده شد. در دوران قصی مراسم حج  شکل جدیدی به خود گرفت و این تغییرات زمینه ساز قدرت یافتن قریش در بین دیگر قبایل عرب گردید. در این ایام مردم عرب از نقاط دور دست به این مکه می آمدند تا هم به تجارت بپردازند و هم خدایان پر تعداد کعبه را پرستش کنند. بنوعی مکه و کعبه آن میعاد گاه اعراب بود. در این شهر بازار هایی بر پا میشد که از غرب و شرق عالم تجار به آن رجوع می کردند. راه تجاری مهمی از روم شرقی به یمن و در نهایت به هند ختم می شد که این مسیر از قطب های اقتصادی آن روزگار محسوب می شد که البته نکته مهم برای ما این است که شهر های مکه و یثرب هم در مسیر آن رونق یافته بودند.
       

       
       در بین قریش طایفه بنی هاشم به طور خاص که پیامبر اسلام نیز از آنان بود دارای مقبولیت و شهرت بیشتر گردید. همان طور که گفته شد بعد هاشم، عبدالمطلب زمام امور حج را بر عهده گرفت. وی پدر بزرگ پیامبر اسلام است و او از اعرابیست که قبل اسلام طبق سنت خاندان خود به دین حنفیت معتقد بود و خدای یکتا را می پرستید. عبدالمطلب بعد مرگ والدین محمد(ص) سرپرستی او را پذیرفت و در نتیجه آن محمد(ص) در محیطی با اعتقادات دین حنفیت زندگی میکرد.
       
      از تاریخ چنین بر می‌آید که قریش در میان اعراب به شرافت و عزت معروف بوده و معمولاً با عناوینی چون «آل الله» و «سکان حرم الله» خوانده می‌شدند و مردم آنها را به عنوان بزرگ و شریف قبول کرده بودند. باید افزود که این شهرت در همه طوایف قریش نیست، بلکه تنها در خاندان قصی و بعد از او خاندان هاشم و عبدالمطلب بود چرا که وجود این افراد در نهایت سبب شهرت قریش گردید.
       
      هنگام ظهور پیامبر اسلام در میان طایفه های قریش، از بنی هاشم عباس بن عبدالمطلب مسئولیت آبرسانی به حجاج را بر عهده داشت و از طایفه بنی امیه، ابوسفیان ریاست سپاه قریش را بر عهده داشت. این جبهه بندی در میان قریش تا قرن ها بعد ادامه پیدا کرد. البته باید توجه شود که طوایف دیگر از قریش هم بودند که نقشی در امور حج داشتند اما نقش آنها به پر رنگی دو طایفه نامبرده نبود.
       

       
      دیگر قبایل عرب متوجه عظمت کعبه و نقش آن در فزونی قدرت قبیله قریش شدند در نتیجه برخی از آن ها در مناطق خود نیز کعبه هایی ساختند تا قبیله خود را برای رفتن به مکه بازدارند. این کعبه ها از بسیاری از جهات همچون وجود سنگی مانند حجر الاسود(سنگ سیاه) تا ارکان کعبه به آنچه در مکه بود شباهت داشتند. برای مثال در یمن پرستشگاهی در شهر غَیمان قرار داشت و «حجر الأحمر» یا سنگ سرخ در آن استفاده شده بود و همچنین کعبه ی شهر العَبلات در جنوب مکه، که «حجر الأبیض» یا سنگ سفید داشت!
       
      ادامه دارد ...
       
      این مطلب برای انجمن mililtary.ir  گرداوری شده و هر گونه برداشت از آن با ذکر نام نویسنده و این انجمن بلامانع است. 
       
      نویسنده و گرداورنده: Navard 
       
      منابع و ماخذ:
       
      کتاب تاریخ سیاسی اسلام(جلد1) / نویسنده: رسول جعفریان
      کتاب گنجینه تاریخ ایران(جلد نهم)/ نویسنده: عبدالعظیم رضایی
      کتاب دو قرن سکوت( ویرایش دوم) / نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
       
      لینک
       
    • توسط aminor
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      منفک شده از تاپیک تحولات یمن
      1399/11/09
       
      تاپیکهای مرتبط با محوریت حمله به آرامکو
      UAV kent 2.0 concept: عملیات تن ماهی
      سپر صحرا : بررسی شبکه دفاع هوایی ارتش عربستان سعودی
       
       
       منابع یمنی : شلیک موشک قاهر1 به شرکت نفت آرامکو در جیزان عربستان
       

       

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.