reza4087

تهاجم ارتجاع عرب ( به رهبری آل سعود ) به یمن / خبر ، گزارش ، تحلیل و ... (1)

Recommended Posts

بنام خدا

 

جناب امیر ارسلان خان

 

با اینکه بسیار زحمت میکشید و من از این موضوع ممنون شما شما بوده و دستمریزاد و خسته نباشید میگویم ، اما در خیلی از موارد شاهد نوعی جانبداری زیرکانه شما در مطالبتان هستم 

 

در این مورد هم احتمالا شما یمن را با غرب اشتباه گرفته و دنبال بهانه های حقوق بشری و بشر دوستانه میگردید که در حال حاضر یمن و با آن فرهنگ موجود ، اشتباه میباشد . البته گویا شما نمیخواهید و یا دلتان نمیخواهد تصاویر رفتار پلیس وحشت را در تظاهرات غربیها پذیرای عقل سلیمتان باشید . شاید این شلنگ درد بیشتری از آن باتوم و چوب گلف دارد !!!

 

تشکر

 

من هم از شما ممنوم جناب پرواز

 

واقعیت این هست که من از طرف دولت منصور هادی پول دریافت می کنم و مسئول بخش رسانه ای سایت منصور پرس هستم

 

احسنت بر شما که با هوش فراوان تان بنده را شناختید و دیگر جای کتمان برای من باقی نگذاشتید ، بالاخره ماهیت دورو و ریاکارانه من افشا شد، هر چند قبلا هم یکی از مدیران این موضوع را کشف کرده بود.

 

سایت میلیتاری به وجود این چنین کاربرانی باید افتخار کند و به خود ببالد

 

واقعا رفتار وحشیانه پلیس غرب را ما باید نشان بدهیم در همین سایت، که این مهم را برادرانی چون شما باید بر عهده بگیرید تا نسل جوان ما توسط افرادی مثل من اغفال نشوند

 

بنده هم این شیلنگ ناقابل را که بر سر این گوسپندان دبیرستانی فرود آمد بسیار تحسین میکنم، در فرهنگ یمن با شیلنگ زدن دانش آموزان یک نوع محبت هست به ایشان چون خیر و صلاح شان در این هست

  • Upvote 17
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اول باید دید ناظم شلنگ به دست عرف آموزش و پرورش آنجا هست یا نه ؟شاید داشته صفوف را منظم می کرده در ایران خودمان تا چندی پیش عرف بوده و هنوز هم  گاه گداری خبرهایی از گوشه  کنار می رسد

آخ آخ آخ ما رو یاد دهه ی شصت و و اوایل هفتاد انداختی معلمین مدرسه خیلی بچه ها رو کتک میزدن و از ابزارهای  ضرب و شتم مانند شلنگ و خط کش و یدی بطور معمول استفاده میکردن و اضطراب و صدمات شدید روحی و روانی هم به اعصاب و روان کودک ابتدائی وارد میشد.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آخ آخ آخ ما رو یاد دهه ی شصت و و اوایل هفتاد انداختی معلمین مدرسه خیلی بچه ها رو کتک میزدن و از ابزارهای  ضرب و شتم مانند شلنگ و خط کش و یدی بطور معمول استفاده میکردن و اضطراب و صدمات شدید روحی و روانی هم به اعصاب و روان کودک ابتدائی وارد میشد.

 

کاش توی ایران دوباره ازشون استفاده بشه !!!

بچه های امروزی هر چیزی بگی یک فحش تحویلت می دهند .

  • Upvote 13
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنده به عنوان کسی که به اکثر پست های شما مثبت میدم به خاطر خبررسانی خوبتون هم در عراق، هم سوریه و هم یمن، باید عرض کنم شخصا انتظار همچین واکنشی از شما نداشتم.

این که شما در مورد یک پست ساده اینجوری گارد دفاعی گرفتید نشان میده متاسفانه ظرفیت نقد پذیری در این انجمن باز هم داره پایین میاد، شما هم تنها نیستید، افراد دیگری هم هستند که شخصا اگر اشتباهی هم در پست هایشان داشته باشند، تمایلی ندارم که یادآوری کنم بهشون چون به غیر از خودشون کس دیگری رو قبول ندارند.

من هم بارها اشتباه کردم و دوستان لطف کردن تصحیح کردن و باعث خوشحالی من هم هست قطعا، چون فهمیدن حقیقت و قبول کردنش خیلی بهتر از اصرار بی نتیجه بر یک کار یا تفکر غلط هست، پذیرفتن اشتباهات هم کاری است که خیلی از افراد تواناییش رو ندارن، قطعا آسان نیست.

بنابراین اگر باعث رنجش خاطر شما شدم عذرخواهی میکنم و سعی میکنم دیگه هیچ پستی از شما رو نقل قول نکنم تا دوباره این وضعیت پیش نیاد.

 

بنده از شما خیلی هم متشکرم جناب era

 

بنده واقعا خوشحال شدم که شما اون فیلم رو گذاشتید، و از شما هم تشکر کردم، دیگه نمیدونم چی باید بگم تا شما این رو قبول کنید.

 

بنده کاملا شما رو قبول دارم در بخش اخبار و یکی از موثق ترین چهره ها میدونم

 

بنده هم هیچ تعصبی بر روی اخباری که قرار می دم ندارم، اصلا چیز با ارزشی نیست این خبرها که بخوام روشون تعصب هم داشته باشم

 

نمونه اش همین دو روز پیش شما فرمودید در مورد وازعیه بنده همون فیلم مد نظر شما رو که با ترجمه ناقصم قرار دادم و نظر شما رو پذیرفتم

 

 

بنده فقط از شیوه تربیتی با شیلنگ زدن حمایت کردم، به نظر من باید زد بچه های اون سن و سال رو تا ادب بشن، بالاخره هر کسی ی دیدگاهی داره

 

یکی ممکنه بگه با تشویق بچه تربیت میشه و یکی هم مثل من قدیمی باشه فکرش و بگه با شیلنگ زدن نظم بر قرار بشه بهتره میره توو کله بچه ها

 

حالا این موضع به حقوق بشر غربی ها نمیخوره ، مگر قراره ما سر تا به پا غربی بشیم

 

بنده هم عذر می خوام که این موضوع باعث سوء تفاهم شد و از دوستان هم عذر میخوام که باعث انحراف تاپیک شدم

 

والسلام

  • Upvote 10
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی

 

جناب امیر ارسلان خان

مجددا از کارها و زحماتی که شما در این سایت میکشید بسیار متشکرم . آگاهی رسانی صحیح و عاقلانه امریست بسیار مورد تحسین که شما اینکار را انجام میدهید . اما جهت آگاهی خدمت معروض میگردد .

 

تنبیه چندین صورت مختلف دارد که همانا نوع بدنی آن یکی از آنهاست . تنبیهات دیگری نیز همانند ، بی احترامی و بی ادبی ( علی الخصوص از طرف کم سن و سالان به پیران ) میباشد. تحریم ، تجاوز به حقوق و انواعی دیگر تنبیه مثل تهمت دروغ و افترا و ظلم و تحقیر لفظی و غیره نیز وجود دارند که اثر روانیشان بیشتر از تنبیه بدنی نباشد ، کمتر هم نیست .

 

با پوزش از اینکه تاپیک را منحرف نمودم و نیز پوزش از شما که قصد آموزشتان را نداشته و ندارم . تنها میخواستم درد دلی باشد و نیز درک موقعیت عمومی یک جامعه . مثلا شما در میانمار و یا سومالی کودکانی را ملاحظه میفرمائید که حتی سطل اشغال نیز پیدا نمی کنند تا از آن ارتزاق کنند . و بسی ثروتهایشان توسط همانهائی که ما به آنها تاسی میکنیم چپاول و در راه رفاه ملتشان به کار میروند . حال در اصل از چه کسی باید خورده گرفت ؟ از ماست ترش یا از کاسه ی بیچاره ؟ تنبیه دانش آموزان امر پسندیده ای نبود ، اما علت را در پائین نگه داشته شدن سطح فرهنگ توسط غارتگران میباید جستجو کرد ، نه در شلنگ ناظم مدرسه !

 

ضمنا بنده ی حقیر ، آردهایم را بیخته و الکم را آویخته ام . نهایت زورمان همین مقداریست که ملاحظه میفرمائئد . حال نوبت شما جوانان است که باید دید چگونه رهروی میکنید .

 

با تشکر

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاش توی ایران دوباره ازشون استفاده بشه !!!

بچه های امروزی هر چیزی بگی یک فحش تحویلت می دهند .

کتک برای تربیت چهارپایان مناسبه نه انسان

آیا امامان ما هم با کتک تربیت میکردند؟
و آیا خودشون با کتک بزرگ شدن؟

حالا یه عده عرضه تربیت بچه رو ندارن و لوس بار میارن بحثش جداست

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

========================

 

ارتش لی لی پوتی امارات دست به آموزش افرادی در قالب اسم بی معنی " ارتش وطنی "!! در یمن زده است و 1100 نفر جوان خام و فریب خورده را می خواهد به چنگال مرگ بفرستند

 

 

 

 

احتمالا از الگوی دفاع وطنی سوریه الگو برداری کردن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک تعدادی از شیوخ کاسه لیس امارات و عربستان در استان مارب به دعوت ولی عهد کشور لی لی پوتی امارات به این کشور رفتند

 

مرگ بر آل سعود

 

CUg8jpWWoAErANe.jpg

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CUg8jpdW4AAmC80.jpg]thumb_CUg8jpdW4AAmC80.jpg[/url]  [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CUg8jn7WEAAETvl.jpg]thumb_CUg8jn7WEAAETvl.jpg[/url]  [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CUg8jn2WsAAxuIk.jpg]thumb_CUg8jn2WsAAxuIk.jpg[/url]

  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد رونمایی انصارالله و ارتش یمن از موشکهای النچم الثاقب و الصرخه حالا سومین موشک ساخت یمن :الزلزال الجيل الثاني: زلزال نسل 2    :1.5 متر طول،350 کیلو وزن،90 سانت و 140 کیلوسرجنگی،برد 15 کیلومتر

 

24-11-15-219219371.jpg

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک تعدادی از شیوخ کاسه لیس امارات و عربستان در استان مارب به دعوت ولی عهد کشور لی لی پوتی امارات به این کشور رفتند

 

مرگ بر آل سعود

 

CUg8jpWWoAErANe.jpg

 

thumb_CUg8jpdW4AAmC80.jpg  thumb_CUg8jn7WEAAETvl.jpg  thumb_CUg8jn2WsAAxuIk.jpg

 

با سلام

دوست عزیز سخت نگیر لطفا

  • Upvote 1
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سگ دریوزه آل سعود ، منصور هادی از ارتش لی لی پوتی امارات در پایگاه هوایی اشغال شده العند بازدید کرد

 

کاسه لیس بزرگ سرلشکر قلابی احمد الیافعی هم باهاشه

 

مرگ بر آل سعود   مرگ بر امارات

 

CUkd4uyUAAAOr26.jpg

 

thumb_CUj9h7oWEAElmd3.jpg  thumb_CUj9h-VWsAEgm95.jpg

 

============================

 

سرتیپ قلابی و قاتل فراری ثابت مثنی جواس هم در این بازدید با سگ دریوزه عربستان حاضر بود

 

( انصار الله برای سرش جایزه تعیین کردن )

 

CUlHSCGWsAA0lxC.jpg

  • Upvote 12
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون هواپیمای روسی تونست بگرده یا هنوز تو یمن گیر افتاده؟

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط End
      سخنی با خوانندگان محترم:
      در مطلب پیش رو سعی بر این شده که به مختصری از شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی اعراب پیش از اسلام پرداخته شود. در این نوشته اصل بر رعایت صداقت تاریخی و امانت است و در گرداوری آن از منابع با عقاید گوناگون کمک گرفته شده است. گرد آوری مطالب تاریخی هیچ گاه خالی از اشتباه نیست، علی الخصوص که این مطالب در رابطه با مسائل حساسیت بر انگیز مذهبی باشد. در نتیجه از دوستان خواننده این مطلب درخواست میشود درصورت وجود اشتباه، به منظور تکمیل و اصلاح این مطلب بنده را یاری کنند.
       

      پیشگفتار:
      سرنوشت پیامبران و قومشان و نتایجی که از آن کسب کرده اند را میتوان یکی از مهمترین نشانه های حقانیت آن ها به حساب آورد. این نتایج بعضا چنان معجزه آسا و خیره کننده هستند که در حالت معمول موارد مشابهی برای آنها یافت نمی شود. برای نمونه مسیح (ع) در دل امپراطوری قدرتمند روم شرقی به پیامبری رسید. در سرزمینی که تعداد نامعلوم خدا توسط مردم پرستیده میشد و پیامی که آورد چنان در دل ها رسوخ کرد که در مدت کمتر از چند سده مسیحیت در سه قاره گسترش یافت! از حبشه در آفریقا گرفته تا امپراطوری قدرتمندی چون روم که روزی دشمن مسیحیت بود و همچنین طیف کثیری از اقوام در خاورمیانه و ...! در اسلام نیز ما با چنین پیشرفت معجزه آسایی رو به رو هستیم. محمد (ص) در سن چهل سالگی در جامعه ای بدوی به پیامبری برگزیده شد که جز غارت و ستیز دستاوردی نداشتند و هر روز به بهانه ای با یکدیگر در جنگ بودند و شعرا و نام آوران عرب روزگاری برای بدست آوردن شرافت، خود را به پای پادشاهان ایران و روم می انداختند. در شبه جزیره عربستان اگر در جایی تمدنی دیده میشد به پاس قرابت با ایران یا روم بود. و از دست آورد هایشان در آن ادوار، جز پاره ای از روایات افسانه گونه چیزی بجا نمانده است. در چنین محلی که محمد(ص) شدیدا زیر فشار فرهنگی و البته فشار عوامل ثروت و قدرت  در مدت کمتر از سیزده سال توانست بنیان نخستین حکومت اسلامی را در یثرب بنا نهد که تا پایان عمر ایشان این حکومت به چنان وسعت و قدرتی رسید که در سرحدات خود به تقابل با روم شرقی می‌پرداخت.
       
      قسمت اول: قبیله و معنای متفاوت آن در بین اعراب
       

       
      اعراب از قبل اسلام در پهنه ی وسیعی از خاورمیانه حضور داشتند. و بر خلاف تصور عموم مردم، فتوحات پس از اسلام به تنهایی سبب استقرار آن ها در این پهنه نشد. در تاریخ موجودیت اعراب با سامی نژاد ها گره خورده است. این حضور آنقدر چشمگیر بود که رومیان و یونانیان مناطق عرب نشین را به سه ناحیه عربستان خوشبخت و عربستان بیابانی و عربستان سنگی تقسیم کرده اند که حدود این مناطق از دریای سرخ و شبه جزیره عربستان شروع شده و از سویی به مرز های روم آن روزگار در شامات رسیده و در سوی دیگر در عراق امروزی به رود فرات ختم می شود. در رابطه با وضعیت اعراب قبل اسلام باید به این موضوع اشاره کرد، پیشینه تاریخی که برای آنها ذکر شده به ۲۰۰ سال قبل از سال عام الفیل محدود می شود. عام الفیل همان سالی است که گفته میشود محمد(ص) در آن دیده به جهان گشود. البته این بدان معنا نیست که اعراب قبل از آن موجودیت خارجی نداشته اند‌. برای مثال در دبیره های هخامنشی از آن ها بعنوان خراج گذاران عصر داریوش بزرگ یاد شده است. اما آنچه از این گفته پیداست، اعراب تهی از پیشینه تاریخی و تمدنی غنی بودند و آنچه در آنها یافت می‌شد در حقیقت از هم نشینی و یا دست درازی دیگر اقوام بود. این همان زمانیست که قرآن از آن به عنوان دوره جاهلی اعراب یاد می‌کند.
       

       
      نگاره ای از سرباز ساتراپی عربیا در مقبره خشایارشا، واقع در نقش رستم که بصورت نمادین به شکل یکی از ستون های شاهنشاهی به نمایش در آمده است.
       
      با نگاهی به زندگی اعراب در آن اعصار می توان دریافت که تفاوت عمده‌ای میان نوع زندگی آنان با زندگی مردم ایران و روم و حتی در نزدیکی آنها با دولت های نچندان نامی حبشه دیده میشد. در آن روزگار ایران و روم حکومت مرکزی داشتند حکومتی که تمام شؤون جامعه را از حیث قانون و عمل به قانون و وادار کردن همه به تابعیت از آن در دست داشتند و تمام زوایای آن جامعه زیر سلطه نظامی واحد قرار گرفته بود، به طوری که در هر گوشه آن وجود حکومت مرکزی احساس می‌شد. این در حالی بود که در جزیرة العرب در هر ناحیه ی آن، مردم بر پایه نسبت خانوادگی مشترک به عنوان یک قبیله گرد آمده بودند و هر یک در جغرافیای حضور خود اعمال قدرت می‌کردند. هیچ قبیله‌ای بر دیگری اعمال نفوذ نداشت مگر در داد و ستد و جنگ! جنگ بین قبایل هم نامنظم بود و بیشتر به دعوایی نامنظم و خانوادگی شباهت داشت. این مطلب نشانگر پراکندگی و تضاد بسیار عمیق بین قبایل است. باید گفت برای وحدت در میان یک امت فرهنگی لازم است که نقاط مشترک آنها را در خود جمع کرده و مردمی را گرد هم بیاورد. در شبه جزیره عربستان چنین تفکر یکنواختی وجود نداشت و هدف واحدی برای آنها مطرح نبود. در کنار کعبه هر قبیله بتی مخصوص به خود داشت و بدین ترتیب حتی در این زمینه هم تضاد و خودبینی دیده می‌شد. شرایط سخت و طاقت فرسای جزیرة العرب بر این اختلاف دامن می‌زد. مناطق حاصلخیز و دارای آب محدود و با فاصله زیاد از هم بودند. راه‌های محدودی وجود داشت که آنها هم زیر سلطه راهزنان دیگر قبایل بوده و تحت نفوذ قدرت های خارجی اداره میشد.
       

       
      در این شرایط دشوار اگر قبیله‌ای قادر بود تا چراگاهی را از چنگ دیگری در آورد این کار را بی درنگ می‌کرد. هیچ قبیله ای از این نظر در امنیت نبود و جنگ های بسیار با دلایل ساده و بعضا نا مأنوس بین آن ها رخ می داد. مشخص است که جنگ یکی از رایج ترین اعمال در بین آن ها بود آن چنان که عده ای برای کسب شهرت و آزمون جنگاوری خود مسیر نزاع را هموار میکردند. این جنگ از سر منع ازدواج یک زوج در دو قبیله می‌توانست شکل بگیرد تا بر سر شرایط تجارت و پاسداری از کاروان ها و ... که البته همانطور که گفته شد هیچ کجای آن به جنگ نمی‌ماند و بیشتر به یاغی گری و غارت و دعوای عشیره ای شباهت داشت. در نتیجه از این حیث قبیله جایگاه ویژه‌ای پیدا میکرد. بقای افراد به بقای قبیله گره خورده بود. هر کسی را با قبیله‌اش می‌شناختند و در نتیجه خدای این مردم هم در حقیقت قبیله آنها بود و بت ها هم نمادی برای اعلام وجود هر قبیله بودند و هرچه بزرگان این قبیله ها می‌گفتند هم، حقیقت تام برای آن ها محسوب می‌شد. با این اوصاف هرچه افراد یک قبیله زیادتر بود افتخار آن هم بیشتر میشد. این افراط تا آنجا پیش رفت که در سوره تکاثر قرآن، خداوند خطاب به مشرکان می گوید که آنها به منظور بزرگ نشان دادن تبار خود حتی دست به شمارش مردگان خود می‌زدند. نعمان در خطاب به پادشاه وقت ایران گفت که جز عرب کسی به نسب خود آگاهی ندارد و جز عرب از هر کسی اجدادش را بپرسی آنها را نمی‌شناسد. در حقیقت گذشتگان و نژاد چیزی نبود که اعراب بتوانند اشتباهی هر چند سهوی را به آنها نسبت دهند. شاید تا اینجا مطلب روشن شده باشد که پیامبر اسلام چه کار دشواری در پیش داشت. بخصوص وقتی بدانیم یکی از مهمترین اقدامات پیامبر مقابله با همین برتری جویی نژادی بوده است‌. عملا هر قدمی که به جهت آگاهی و یا مخالفت با سنت های گذشتگان آنها برداشته میشد، از نظرشان نوعی توهین تلقی میگردید. شاید جالب باشد بدانید که بت پرستی اعراب نیز ریشه در همین افراط دارد! یعقوبی در تحلیل خود از بت پرستی و عوامل آن می‌گوید:«بت پرستی از هنگامی آغاز شد که وقتی یکی از مردم می‌مرد، اقوام او مجسمه‌ای از وی ساخته و به یاد او آن را محترم می‌داشتند فرزندان آنها پس از سال‌ها گمان کردند که این‌ها خدایان آنان هستند» . شاهد این امر می‌تواند سخن مشرکین با پیامبر (ص) باشد که می‌گفتند:
      این بت ها اقوام گذشته هستند که مطیع خدا بوده و ما صورتی از آنها ساخته و عبادتشان می‌کنیم. در مورد سه بت مشهور یعوق و یغوث و نسر گفته شده: از قوم نوح بودن و افرادی صالح بودند و بعدها مجسمه آنان به صورت بت درآمد. در مورد لات نیز گفته شده او در واقع مرد صالحی بوده است که غذا برای حاجیان درست می‌کرده وقتی او مرد، تمثالی از او درست کردند و بر آن بنایی ساخته‌اند و اسمش را بیت الربه نهادند. ابن قیم می‌گوید؛ تعظیم مردگان سبب شد تا کم کم صورت هایی از آنها به شکل بت ساخته شود. زمانی که محمد(ص) مکه را فتح کرد در درون آن ۳۶۰ بت وجود داشت. در حقیقت ما با سرزمینی طرف هستیم که ۳۶۰ اعتقاد و ۳۶۰ تضاد در آن میتوان شمارش کرد!
       

       
       اوضاع اعراب از ابتدا این گونه نبود. اعراب شهر مکه خود را از نسل عدنان می‌دانستند، که در نتیجه نسب آنها به اسماعیل (ع) باز میگشت. از این گفته مشخص است که نخستین اعراب موحد بودند اما به تدریج به سوی شرک گرایش پیدا کردند. از این منظر اعراب مکه در کنار بنی اسرائیل بودند که به دین حضرت ابراهیم گرایش داشتند و در حقیقت ریشه نسبی مشترک در آن ها می توان یافت. در سال‌های مانده به بعثت پیامبر، افرادی در بین اعراب پیدا شده‌اند که خواهان بازگشت به دین ابراهیم بودند. آنها شروع به تبلیغ علیه اعتقادات آن روزگار اعراب کردند. از معروف‌ترین این افراد ورقة بن نوفل بود که در جستجوی دین خدای یگانه به این سو آن سو رفت و در نهایت مسیحیت را پذیرفت. زید بن عمر شخص دیگری بود که به روایت تاریخ در بین اعراب از بازگشت به آئین ابراهیم سخن گفت. بسیاری از رسوم مشرکین مکه همان چیزی بود که ابراهیم به اجدادشان آموخته بود ولی آنها آنرا شرک آلود کرده بودند. برای مثال اعراب جاهلی نیز به رسومی چون ختنه و کفن و دفن میت و ازدواج نکردن با محارم و حج بیت الله الحرام معتقد بودند. آنها حتی شعار معروف تلبیه را نیز داشتند اما آن را به نوعی شرک آمیز کرده بودند. ( تلبیه همان شعار لبیک اللهم لبیک لاشریک ... است که حاجیان در حین طواف خانه خدا می‌گویند). اعراب جاهلی به افرادی از خود که ختنه کرده و به حج می رفتند حنیف میگفتند . این در حالی است که به پیروان حضرت ابراهیم در گذشته حنیف گفته میشد! این بدان معناست که این کلمه از گذشته های دور در بین اعراب زبان به زبان چرخیده و تغییر معنا یافته است.
       
       
      قبیله قریش زادگاه قدرت
       
      قریش نامی آشنا و از پر نفوذترین قبایل در میان عرب بوده و بعد اسلام نیز تا قرن‌ها بر جهان اسلام حکومت کرده است. خلفا تا پیش از امپراتوری عثمانی همیشه قریشی بودند. اعراب کسانی را که از نسل مضر بن کنانه باشند را قریشی می گویند. در علم تبارشناسی عرب نیای مضر بن کنانه به اسماعیل (ع) باز میگردد. قریش در آن دوره از آنجا که امور حج را بر عهده داشت به شهرت و ثروت زیادی رسید. امور کعبه در دوره ای به قصی و هاشم و سپس به عبدالمطلب که همه از نسل مضر بودند سپرده شد. در دوران قصی مراسم حج  شکل جدیدی به خود گرفت و این تغییرات زمینه ساز قدرت یافتن قریش در بین دیگر قبایل عرب گردید. در این ایام مردم عرب از نقاط دور دست به این مکه می آمدند تا هم به تجارت بپردازند و هم خدایان پر تعداد کعبه را پرستش کنند. بنوعی مکه و کعبه آن میعاد گاه اعراب بود. در این شهر بازار هایی بر پا میشد که از غرب و شرق عالم تجار به آن رجوع می کردند. راه تجاری مهمی از روم شرقی به یمن و در نهایت به هند ختم می شد که این مسیر از قطب های اقتصادی آن روزگار محسوب می شد که البته نکته مهم برای ما این است که شهر های مکه و یثرب هم در مسیر آن رونق یافته بودند.
       

       
       در بین قریش طایفه بنی هاشم به طور خاص که پیامبر اسلام نیز از آنان بود دارای مقبولیت و شهرت بیشتر گردید. همان طور که گفته شد بعد هاشم، عبدالمطلب زمام امور حج را بر عهده گرفت. وی پدر بزرگ پیامبر اسلام است و او از اعرابیست که قبل اسلام طبق سنت خاندان خود به دین حنفیت معتقد بود و خدای یکتا را می پرستید. عبدالمطلب بعد مرگ والدین محمد(ص) سرپرستی او را پذیرفت و در نتیجه آن محمد(ص) در محیطی با اعتقادات دین حنفیت زندگی میکرد.
       
      از تاریخ چنین بر می‌آید که قریش در میان اعراب به شرافت و عزت معروف بوده و معمولاً با عناوینی چون «آل الله» و «سکان حرم الله» خوانده می‌شدند و مردم آنها را به عنوان بزرگ و شریف قبول کرده بودند. باید افزود که این شهرت در همه طوایف قریش نیست، بلکه تنها در خاندان قصی و بعد از او خاندان هاشم و عبدالمطلب بود چرا که وجود این افراد در نهایت سبب شهرت قریش گردید.
       
      هنگام ظهور پیامبر اسلام در میان طایفه های قریش، از بنی هاشم عباس بن عبدالمطلب مسئولیت آبرسانی به حجاج را بر عهده داشت و از طایفه بنی امیه، ابوسفیان ریاست سپاه قریش را بر عهده داشت. این جبهه بندی در میان قریش تا قرن ها بعد ادامه پیدا کرد. البته باید توجه شود که طوایف دیگر از قریش هم بودند که نقشی در امور حج داشتند اما نقش آنها به پر رنگی دو طایفه نامبرده نبود.
       

       
      دیگر قبایل عرب متوجه عظمت کعبه و نقش آن در فزونی قدرت قبیله قریش شدند در نتیجه برخی از آن ها در مناطق خود نیز کعبه هایی ساختند تا قبیله خود را برای رفتن به مکه بازدارند. این کعبه ها از بسیاری از جهات همچون وجود سنگی مانند حجر الاسود(سنگ سیاه) تا ارکان کعبه به آنچه در مکه بود شباهت داشتند. برای مثال در یمن پرستشگاهی در شهر غَیمان قرار داشت و «حجر الأحمر» یا سنگ سرخ در آن استفاده شده بود و همچنین کعبه ی شهر العَبلات در جنوب مکه، که «حجر الأبیض» یا سنگ سفید داشت!
       
      ادامه دارد ...
       
      این مطلب برای انجمن mililtary.ir  گرداوری شده و هر گونه برداشت از آن با ذکر نام نویسنده و این انجمن بلامانع است. 
       
      نویسنده و گرداورنده: Navard 
       
      منابع و ماخذ:
       
      کتاب تاریخ سیاسی اسلام(جلد1) / نویسنده: رسول جعفریان
      کتاب گنجینه تاریخ ایران(جلد نهم)/ نویسنده: عبدالعظیم رضایی
      کتاب دو قرن سکوت( ویرایش دوم) / نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
       
      لینک
       
    • توسط aminor
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      منفک شده از تاپیک تحولات یمن
      1399/11/09
       
      تاپیکهای مرتبط با محوریت حمله به آرامکو
      UAV kent 2.0 concept: عملیات تن ماهی
      سپر صحرا : بررسی شبکه دفاع هوایی ارتش عربستان سعودی
       
       
       منابع یمنی : شلیک موشک قاهر1 به شرکت نفت آرامکو در جیزان عربستان
       

       

  • مرور توسط کاربر    1 member