Recommended Posts

21 minutes قبل , zed گفت:

ن وقت باید منتظرظهور قارچ های اتمی در هر دو کشور باشیم .

سلام هسته ای استفاده نخواهد شد در جنگ جهانی دوم کشورهای دنیا هزاران تن تسلیحات شیمیایی در اختیار داشتن کسی استفاده نکرد

سلاح اتمی هم استفاده نخواهد شد

 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, majid363 گفت:

سلام هسته ای استفاده نخواهد شد در جنگ جهانی دوم کشورهای دنیا هزاران تن تسلیحات شیمیایی در اختیار داشتن کسی استفاده نکرد

سلاح اتمی هم استفاده نخواهد شد

 

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

شیمیایی استفاده نشد ولی اتمی استفاده شد .عرض کردم  بعید است کار به آنجا بکشد ولی هیچ تضمینی نیست اگر منازعه از یک آستانه ای عبور کند استفاده نشود .شیمیایی سالها بعد در جنگ ویتنام و در جنگ ایران و عراق استفاده شد . ولی اتمی در بحران کوبا استفاده نشد . باید دید علت این صف آرایی جدید چیست ؟

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , zed گفت:

شیمیایی استفاده نشد ولی اتمی استفاده شد .عرض کردم  بعید است کار به آنجا بکشد ولی هیچ تضمینی نیست اگر منازعه از یک آستانه ای عبور کند استفاده نشود .شیمیایی سالها بعد در جنگ ویتنام و در جنگ ایران و عراق استفاده شد . ولی اتمی در بحران کوبا استفاده نشد . باید دید علت این صف آرایی جدید چیست ؟

 

هسته ای استفاده شد چون ژاپن توان هسته ای نداشت

تو جنگ ایران و عراقتسلیحات شیمیایی استفاده شد چون عراق با کمک غرب تسلیحات شیمیایی داشت 

تو جنگ ویتنام استفاده شد چون ویتنام نوانایی پاسخگویی به  اینکار را نداشت 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

امضای قرارداد 555 میلیون دلاری تایوان با آمریکا برای خرید چهار پهپاد Sea Guardian

 

seaguardian-dubai-1920x1280-1-1170x610.jpg

 

وانگ تینگ یو، نماینده پارلمان در یک پست فیس بوکی فاش کرد تایوان برای خرید چهار پهپاد MQ-9B SeaGuardian به ارزش 16.88 میلیارد دلار جدید تایوان (555 میلیون دلار) با ایالات متحده قراردادی امضا کرده است.

تایوان نیوز در این مورد نوشت انتظار می رود اولین پهپاد جنرال اتمیکس در سال 2025 و آخرین آن تا سال 2029 تحویل داده شود. این رسانه همچنین افزود که این قرارداد شامل تجهیزات و سامانه های پشتیبانی مربوط به ایستگاه کنترل زمینی است. به گفته این رسانه، انتظار می‌رود هزینه این معامله به دلیل زیرساخت‌های اضافی و هزینه‌های آموزشی به 700 میلیون دلار افزایش یابد.

پهپادهای شناسایی SeaGuardian در سواحل شرقی تایوان در شهرستان Hualien مستقر خواهند شد.

این پیشرفت دو سال پس از آن صورت می گیرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده این فروش احتمالی به تایوان را در سال 2020 تایید کرد. با اعلام این تصمیم، آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده اعلام کرد که فروش پیشنهادی با ارائه به موقع جاسوسی، مراقبت و شناسایی، دستیابی به هدف، و  توانایی های ضد خشکی، ضد دریا، و ضد حمله زیردریایی برای امنیت و دفاع از خود، توانایی خریدار را برای رویارویی با تهدیدات فعلی و آتی بهبود می بخشد. این قابلیت یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات منطقه ای است و توانایی دفاع از خود خریدار را تقویت می کند. خریدار هیچ مشکلی در جذب این سیستم ها در نیروهای مسلح خود نخواهد داشت.

 

 

منبع

  • Like 4
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 minutes قبل , alrkhs گفت:

به نام خدا

امضای قرارداد 555 میلیون دلاری تایوان با آمریکا برای خرید چهار پهپاد Sea Guardian

 

seaguardian-dubai-1920x1280-1-1170x610.jpg

 

وانگ تینگ یو، نماینده پارلمان در یک پست فیس بوکی فاش کرد تایوان برای خرید چهار پهپاد MQ-9B SeaGuardian به ارزش 16.88 میلیارد دلار جدید تایوان (555 میلیون دلار) با ایالات متحده قراردادی امضا کرده است.

تایوان نیوز در این مورد نوشت انتظار می رود اولین پهپاد جنرال اتمیکس در سال 2025 و آخرین آن تا سال 2029 تحویل داده شود. این رسانه همچنین افزود که این قرارداد شامل تجهیزات و سامانه های پشتیبانی مربوط به ایستگاه کنترل زمینی است. به گفته این رسانه، انتظار می‌رود هزینه این معامله به دلیل زیرساخت‌های اضافی و هزینه‌های آموزشی به 700 میلیون دلار افزایش یابد.

پهپادهای شناسایی SeaGuardian در سواحل شرقی تایوان در شهرستان Hualien مستقر خواهند شد.

این پیشرفت دو سال پس از آن صورت می گیرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده این فروش احتمالی به تایوان را در سال 2020 تایید کرد. با اعلام این تصمیم، آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده اعلام کرد که فروش پیشنهادی با ارائه به موقع جاسوسی، مراقبت و شناسایی، دستیابی به هدف، و  توانایی های ضد خشکی، ضد دریا، و ضد حمله زیردریایی برای امنیت و دفاع از خود، توانایی خریدار را برای رویارویی با تهدیدات فعلی و آتی بهبود می بخشد. این قابلیت یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات منطقه ای است و توانایی دفاع از خود خریدار را تقویت می کند. خریدار هیچ مشکلی در جذب این سیستم ها در نیروهای مسلح خود نخواهد داشت.

 

 

منبع

 

هند هم گویا در حال نهایی کردن یک قرارداد 3 میلیارد دلاری برای خرید 30 پهپاد MQ-9 Reaper از آمریکاست. سال 98 اعلام شد خرید گلوبال هاوک را کنسل کرد ولی حالا گویا برای مقابله با چین در حال خرید این پهپادهاست. فرصتی است از موقعیت استفاده کنیم و چین را متقاعد کنیم محافظه کاری را کنار بزاره و در تلافی، نیازهای دفاعی ایران را خصوصا به شکل مشارکت در ساخت یا انتقال تکنولوژی برطرف کنه. به هر حال همه در یک کشتی!! نشستیم! از باب تهدیدات امریکا و متحدانش!

 

 

  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با عرض سلام

 

در روزها و ماه های گذشته به نظر می‌رسد روابط پرچالش ایالات متحده و چین هر روز وخیم تر از قبل می گردد .

روابطی پر تنش که به تازگی و موضوعاتی مانندتایوان ، محدودیت‌های ساخت تراشه‌های کامپیوتری ، عبور بالون های جاسوسی چین از آسمان آمریکا و ... باعث جدال های لفظی و عملی متعددی بین این دو کشور شده است .

این تنش ها در ماه جاری نیز ادامه یافت ، زیرا جو بایدن رئیس جمهور چین ( شی جین پینگ ) را «دیکتاتور» خواند . همچنین به نظر میرسد تلاش آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه در بازدید از پکن سطح تنش را کاهش نداده است .

 

کره جنوبی و ژاپن کشورهای نزدیک به ایالات متحده که به طور معمول در مورد موضوعات مختلف پیرو این کشور هستند همیشه یک پای ثابت امضای بیانیه های آن کشور در رابطه با تایوان بوده اند . همچنین هر دو کشور در سال جاری رزمایش های نظامی گسترده ای را با ایالات متحده برگزار نموده اند .

 چین که در همراه کردن کشور های به نسبت کوچکتر شرق آسیا با خود مانند کامبوج، لائوس و میانمار توفیقات زیادی داشته ، به نظر می‌رسد که در تلاش است که این دو ستون مهم (ژاپن و کره جنوبی) هم‌پیمان با آمریکا را نیز در مسیر به چالش کشیدن هژمونی ایالات متحده با خود همسو نماید . 

به تازگی «وانگ یی» دیپلمات ارشد دولت چین و وزیر خارجه پیشین این کشور در مجمع سه‌جانبه (که از سال ۲۰۱۱ به این سو هرساله بین این سه قدرت شرق آسیا جهت همگرایی برگزار میگردد ) در شهر «چینگ‌دائو» از دیپلمات‌های ژاپن و کره جنوبی خواست تا حس «خودمختاری راهبردی» از غرب را تقویت کنند و برای «احیای آسیا» به چین کمک کنند.


چین خطاب به ژاپن و کره جنوبی گفت : با موی بلوند و دماغِ تیز غربی نمی‌شوید
 

وانگ یی در این‌ سخنرانی خطاب به سایر شرکت کنندگان از دو کشور مذکور دیگر گفت : مهم نیست که موهای شما چقدر بلوند باشد و تیزی دماغ‌تان را به چه حدی برسانید (عمل زیبایی) . شما هرگز به اروپایی و یا آمریکایی تبدیل نخواهید شد ، شما هرگز یک غربی نخواهید شد (شما را مانند یکی از خودشان نمی پذیرند)  شما باید بدانید که ریشه‌های ما کجاست. اکثر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند چینی‌ها ، ژاپنی‌ها و مردم کره جنوبی را از هم تشخیص بدهند. ( اهمیتی به ساختار های بومی شرقی نمی دهند) 

وی با بیان اینکه «سرنوشت منطقه کاملاً در دستان خود ماست.» افزود: ارزش‌های فراگیر آسیایی را ترویج کنید ، احساس خودمختاری راهبردی را تقویت کنید تا بتوانیم وحدت و ثبات منطقه‌ای را حفظ کنیم . در برابر برگشت ذهنیت جنگ سرد مقاومت کنید و از اجبارِ قلدری (آمریکا و غرب) و هژمونی رها شوید.

«این اظهارات دیپلمات ارشد چینی در شرایطی بیان می‌شود که آمریکا هراس افکنی از توسعه و رشد چین را تبلیغ می‌کند و مداوما" از ژاپن و کره جنوبی میخواهد تا با اقداماتی مشترک با نفوذ فزاینده چین در منطقه مقابله کنند.»

 

این جمله وزیر سابق امور خارجه چین من را یاد یک مطلب تاریخی انداخت ( که گویای دیدگاه حاکم غربی به کشورهای شرقی و مردمانشان است :

در قرن نوزدهم فرستادگان بلند پایه امپراطور ژاپن به لندن می روند جهت ملاقات و رایزنی های دوجانبه با دولت و دربار انگلستان .

ولیعهد انگلیسی در نامه هایی که به تازگی منتشر شده به معشوقه اش می نویسد : عزیزم چقدر مشتاق و دلتنگ دیدار تو هستم و بی صبرانه لحظه شماری میکنم تا به دیدار تو بیایم . افسوس که این ملاقات را باید به تاخیر بیاندازم و وقتم را در اختیار نمایندگان ژاپنی بگذارم . اوقاتی که با این میمون های کت و شلوار پوش بی شک به کسالت خواهد گذشت ... !

 

 

بن پایه :

https://www-businessinsider-in.translate.goog/politics/world/news/chinas-top-ranking-diplomat-told-japan-and-south-korea-their-people-can-dye-their-hair-blonde-and-make-their-noses-sharper-but-that-theyll-never-become-westerners-urging-them-to-work-with-beijing-instead/amp_articleshow/101533061.cms?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc

 

گردآوری جهت انجمن میلیتاری

 

 

اگر زحمت نبود مدیریت محترم پست را به تاپیک تحولات چین منتقل کند . به اشتباه در تاپیک قراردادها ارسال کردم .

با نسخه موبایل ارسال پست و جستجو در تاپیک های انجمن خیلی پر چالش است .

ویرایش شده در توسط parsneet
  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نگاه به شرق و تله بدهی به چین

این اصطلاح نخستین مرتبه توسط براهما چلانی برای تعریف وام‌هایی استفاده شد که چین به کشورهای فقیر می‌دهد. شرایط بازپرداخت این وام‌ها بسیار سخت هستند و پس از ناتوانی کشورهای وام گیرنده در بازپرداخت وام‌ها چین این کشورها را مجبور می‌کند که دارایی‌ها و امتیازات استراتژیک‌شان را به پکن واگذار کنند .این اصطلاح نخستین بار در ۲۰۱۷ استفاده شد و پس از آن به‌سرعت در میان رسانه‌ها، حلقه‌های اطلاعاتی و دولت‌های غربی مورد استفاده قرار گرفت

چین

در اواخر ۲۰۱۳ چین پروژه یک کمربند یک راه را راه‌اندازی کرد. این کشور در راستای این طرح در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به کشورهای خواهان توسعه زیرساخت‌هایشان در مجموع ۱۲۰ میلیارد دلار وام داد. بر اساس بخش‌هایی از قراردادهای چین با این کشورها این زیرساخت‌ها به وسیله خود شرکت‌های چینی ساخته می‌شوند. بیشتر این کشورها پیش از این رابطه اقتصادی خاصی با چین نداشتند و این وام‌ها موقعیت‌های کاری فراوانی برای شرکت‌های چینی فراهم کرد. معمولاً شرایط این وام‌ها مبهم و نامشخص هستند و نحوه بازپرداخت آن‌ها به گونه‌ای است که نارضایتی کشور وام گیرنده را به همراه دارد و در دراز مدت برای کشور وام‌گیرنده تنها بدهی به همراه می‌آورد.

سریلانکا

منتقدان وام‌هایی که توسط بانک اکزیم چین به دولت سریلانکا برای ساخت بندر ماگامپورا ماهیندا راجاپاکسا اعطا شده را نمونه موردی دیپلماسی وام تله نامیده‌اند. ارزش این قرارداد ۳۶۱ میلیون دلار بود که ۸۵٪ آن توسط بانک اکزیم چین با نرخ سود سالیانه ۶٫۳٪ تأمین شد. شرکت‌های دولتی چینی سینوهایدرو و شرکت مهندسی بندر چین به وسیله دولت سریلانکا به کار گرفته شدند تا بندر ماگامپورا را بسازند. دولت سریلانکا در بازپرداخت این وام ناموفق بود و به همین دلیل طی یک قرارداد اجاره ۹۹ ساله این بندر به شرکت دولتی چینی چاینا مرچنس واگذار شد

جیبوتی

جیبوتی از چین وام گرفت تا بنادر استراتژیک خود را توسعه دهد.[ بدهی‌های جیبوتی به چین در مجموع ۷۷٪ از کل بدهی خارجی این کشور را شامل می‌شود که خود معادل ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی جیبوتی است. در ۲۰۱۷ نخستین پایگاه نظامی چین در خارج از مرزهای این کشور در جیبوتی به راه افتاد.

کنیا

در فاصله ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ کنیا از چین در مجموع ۹٫۸ میلیارد دلار وام گرفت.[ بدهی به چین در مجموع ۷۲٪ از کل بدهی خارجی کنیا را شامل می‌شود. چین تا ۲۰۲۰ بودجه گسترده‌ای معادل ۶٫۵ میلیارد دلار در اختیار کنیا گذاشت تا ریل استاندارد مومباسانایروبی را تکمیل کند.[۳] در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰ دادگاه استیناف در کنیا یک وام ۳٫۲ میلیارد دلاری از چین برای ساخت خط‌های راه‌آهن در کنیا توسط شرکت‌های چینی را غیرقانونی اعلام کرد.[

در دسامبر ۲۰۱۸ دولت کنیا تا آستانه اعلام ناتوانی در بازپرداخت اقساط وام‌های چین برای ساخت بندر مومباسا پیش رفت. این عمل می‌توانست باعث شود تا کنیا کنترل این بندر را به چین واگذار کند. به دنبال این اتفاق در رسانه‌های کنیایی این سؤال مطرح شد که آیا وام گرفتن از چین در ازای از دست رفتن حاکمیت ملی کنیا بر سرزمینش ارزشش را دارد و آیا کنیا به موردی دیگر همچون سریلانکا تبدیل می‌شود یا نه؟

 

زامبیا

از مجموع ۸٫۷ میلیون دلار بدهی خارجی زامبیا ۷٫۴ میلیون دلار آن به چین است که با در نظر گرفتن اقتصاد کوچک این کشور آفریقایی این بدهی مبلغ بسیار بالایی‌ست. در ۲۰۱۸ بحثی در میان قانون‌گذاران زامبیایی مطرح شد مبنی بر این‌که وام‌های چینی با شرایط بازپرداخت سخت و بی‌ملاحظه حاکمیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازد و در سپتامبر همان سال مذاکراتی بین چین و زامبیا انجام شد تا دولت زامبیا کنترل زسکو، شرکت برق دولتی زامبیا، را تماماً به چین واگذار کند

 

وقتی کشورها خود را در تنگنای مالی می‌بینند، چین به آرامی دام خود را برای گرفتار‌سازی‌ آنها پهن می‌کند. دام بدهی چین اینگونه عمل می‌کند که پکن در راستای توسعه نفوذ خود در جهان به‌ویژه در چارچوب ابتکار کمربند- جاده، از طریق مؤسسات مالی خود وام‌هایی را برای بهبود زیرساخت کشورهای در حال توسعه به‌ویژه کشورهایی که به دلیل فقدان شرایط لازم توان دریافت وام از سایر نهادهای مالی جهانی را ندارند، در اختیار این کشورها قرار می‌دهد. آنگاه به دلیل دیربازده ‌بودن طرح‌های زیربنایی، حیف و میل‌شدن وام‌ها توسط دولتمردان، غیرشفاف‌بودن وام‌ها، بالابودن بهره وام‌ها، بالا‌بودن غیرمعقول هزینه پروژه‌ها و...، کشورهای دریافت‌کننده با انباشتی از بدهی مواجه می‌شوند بدون آنکه بتوانند آن را بازپرداخت کنند
تحت چنین شرایطی کشور دریافت‌کننده ناچار است بابت بازپرداخت اصل و سود وام، بخشی از دارایی استراتژیک خود را به چین واگذار کند. واگذاری بندر هامانتوتا در سریلانکا، مومباسا در کنیا و.... جلوه‌ای از این مسئله قلمداد می‌شوند. به لحاظ پیشینه، دیپلماسی دام بدهی را برای نخستین بار براهما چیلانی نویسنده هندی به کار برد
تصمیم بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای پذیرش وام‌های چینی از بسیاری جهات قابل درک است؛ تقاضای آنها از نهادهای مالی بین‌المللی برای توسعه زیرساخت‌هایشان با پاسخ منفی مواجه می‌شود بنابراین وقتی چین وعده می‌دهد وام‌هایی با شرایط آسان و با قصد خیرخواهانه در اختیار آنها قرار می‌دهد همه از آن استقبال می‌کنند. بعدا مشخص می‌شود که اهداف واقعی چین نفوذ تجاری و استراتژیک است. در آن زمان، دیگر خیلی دیر شده و کشورها در دور باطل بدهی گرفتار می‌شوند.

منابع :

https://www.project-syndicate.org/

https://web.archive.org/

https://www.spectator.co.uk/

https://www.rfi.fr/

https://www.etemadonline.com/

روزنامه آرمان ملی: چين ايران را مشتری می داند؛ نه متحد (pishkhan.com)

  • Like 4
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایا وامهای که بانک جهانی و غرب به کشورها دیگر میدهد خیلی بهتر هست؟

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 17 تیر 1402 در 11:00 , FOCAL گفت:

نگاه به شرق و تله بدهی

مثل جریان هایی که برا ملی شدن معادن و چاه های نفت در کشورهای مختلف اتفاق افتاد همین جریانها برا بنادر هم ممکنه رخ بده؟

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 17 تیر 1402 در 11:00 , FOCAL گفت:

نگاه به شرق و تله بدهی به چین

 

بر 17 تیر 1402 در 12:28 , hfarzaneh گفت:

ایا وامهای که بانک جهانی و غرب به کشورها دیگر میدهد خیلی بهتر هست؟

https://www.aparat.com/v/6awq4 فرمایش امام خمینی (س)

  • Like 4
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

شورشیان در میانمار واحدهای بزرگی از کواد کوپتر و کواد بمبر ها را تشکیل داده اند

 

 

eng_bur_drones_01172023-4.jpg

 

thumb_federal_wings_3.jpegthumb_signal-2023-10-06-10-04-44-489.jpgthumb_image01.jpgthumb_dorne-feat-April-27-scaled-1.jpg

 

thumb_A-photo-of-U-Phyo-Zeya-Thaw-attachthumb_Drone-attack.jpegthumb_D4.jpeg

 

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , aminor گفت:

 

شورشیان در میانمار واحدهای بزرگی از کواد کوپتر و کواد بمبر ها را تشکیل داده اند

 

eng_bur_drones_01172023-4.jpg

با سلام و تشکر از پست های خوبی که می ذارید. این ها 6 ملخ دارن و hexacopter هستن که به طور کلی اگه به همه شون بگیم Multirotor یا multicopter به نظرم راحت تر  و درست تر باشه.

  • Like 3
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سقوط راکت ماهواره‌بر چینی بر روی منطقه‌ای مسکونی

 

بوستر راکت ماهواره بر چینی در هنگام پرتاب از شیچانگ در شهر مجاور سقوط کرد! براساس ویدیویی که در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» فراگیر شده، بقایای پیشران یک موشک چینی در نزدیکی یک منطقه پرجمعیت در این کشور سقوط کرده است اما گزارشی از آسیب جانی تاکنون منتشر نشده است. موشک لانگ مارچ دوسی(Long March ۲C)، حامل ماهواره SVOM، از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ(Xichang) در ساعت ۳:۰۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۰:۳۰ به وقت ایران) در روز ۲۲ ژوئن(دوم تیر) پرتاب شد. چین بارها به واسطه عدم محاسبه دقیق محل سقوط بوسترهای موشک‌هایش در معرض انتقاد قرار گرفته است. لحظات سقوط این بوستر را می‌بینید.

 

لینک ویدئو :

 

لینک تصاویر

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط karkas
      [align=center]در پی پرتاب دست کم دو موشک از داخل نوار غزه به شهر سدروت، در جنوب اسرائیل، مقامات اسرائیلی می گویند واکنش به این حمله را مد نظر قرار داده اند. [/align]

      [align=center][/align]



      [align=center]از هنگام به اجرا گذاشته شدن آتش بس توسط حماس و اسرائیل در هفته گذشته، این اولین بار است که آتش بس نقض شده است.

      از تلفات این حمله خبری در دست نیست
      جنبش حماس از سایر گروه های فلسطینی خواسته آتش بس را رعایت کنند. گروه فلسطینی جهاد اسلامی مسئولیت پرتاب موشک را به عهده گرفته است.جهاد اسلامی پیشتر تهدید کرده بود که به حمله اسرائیل به ساحل غربی پاسخ خواهد داد.
      در جریان این حمله نیروهای اسرائیلی به ساختمان یک خوابگاه دانشجویی در شهر نابلس در ساحل غربی یورش برده و دو فلسطینی را به قتل رساندند.
      یکی از کشته شدگان از اعضای گروه فلسطینی جهاد اسلامی بود.
      طبق گزارش های محلی، دومین مقتول پیکارجو نبوده و صرفا یک دانشجو بوده است.
      ارتش اسرائیل می گوید هر دو فلسطینی مسلح بوده اند.
      به گفته ارتش اسرائیل طارق ابوقالی که به جهاد اسلامی تعلق داشته در حال برنامه ریزی برای انفجار بمب بوده ودر اتاقش اسلحه و مواد منفجره کشف شده است.
      خبرگزاری رسمی فلسطینیان اعلام داشته که چندین گلوله به هر دو فلسطینی اصابت کرده و یکی از قربانیان را با شلیک گلوله به سرش از فاصله نزدیک، کشته اند.
      یک سخنگو، اسرائیل را مسئول نقض آش بس دانست و گفت سربازان اسرائیلی همچنین به سوی ماهیگیران فلسطینی در آب های نزدیک به سواحل غزه تیراندازی کرده بودند.
      آتش بسی که بر سر آن توافق شده بود رسما تنها شامل غزه می شود ولی گروه های فلسطینی درخواست کرده بودند که این آتش بس شامل ساحل غربی نیز بشود.
      [/align]

      منبع : بی بی سی

      این هم از دوستی خاله خرسه
      icon_cool
    • توسط kingraptor
      کارایی: جنگنده سبک کشور سازنده: چین (در سال 94 پاکستان نیز به این پروژه پیوست و همکاری هایی نیز از سوی شرکت میکویان صورت گرفت) سازنده: گروه صنعتی هواپیمایی چنگدو صندوق پستی 800 چنگدو – سیچوان 610092 تلفن: 1033-740/28-0086 فاکس: 4984-740/28-0086 نشانی اینترنتی: www.cac.com.cn خدمه: یک نفر خدمه مجهز به صندلی پرتاب شونده (در نمونه تولید شده برای پاکستان از صندلی MK10 استفاده شده است.) تجهیزات: این جنگنده دارای یک جایگاه حمل سلاح در زیر بدنه و چهار جایگاه در زیر بالها و دو جایگاه در نوک بال ها (مجموعا هفت جایگاه) می باشد که می تواند انواع مختلفی از توپ ها و موشک های هوا به هوای (SD-10, AIM-9P, PL-6 و PL-9) و بمب های هدایت شونده لیزری را حمل کند. رادار این جنگنده بنا به درخواست مشتری می تواند از نوع Grifo S-7 ساخت ایتالیا یا Kopyo ساخت روسیه باشد، که در صورت استفاده از رادار Kopyo امکان حمل موشک های R-27 و R-73 روسی نیز وجود خواهد داشت. بنا به درخواست مشتری یک لوله سوختگیری نیز با تغییرات اندکی در سازه هواپیما به تجهیزات این جنگنده کوچک افزوده خواهد شد. پیشران: یک دستگاه موتور کلیموف RD-93 با سیستم پس سوز (نوع ضعیف تری از موتور RD-33 جنگنده میگ-29) ابعاد: طول: 13 متر و 96 سانتی متر ارتفاع: 5 متر و 10 سانتی متر فاصله دو سر بالها: 9 متر وزن: وزن خالی: 6350 کیلوگرم حد اکثر وزن تسلیحات: 3800 کیلوگرم حد اکثر وزن برخواست: حدودا 12700 کیلوگرم مشخصات: حد اکثر سرعت: 1.6 ماخ مسافت مورد نیاز برای برخواست: 500 متر مسافت مورد نیاز برای نشست: 700 متر سقف پرواز: 16500 متر شعاع عملیاتی: 1200 کیلومتر بعنوان جنگنده و 700 کیلومتر برای حمله به اهداف زمینی رنج پروازی: 1600 کیلومتر با سوخت داخلی و 2220 کیلومتر با مخازن اضافه محدودیت جی: بیشتر از 8 جی کشورهای کاربر: چین (صد ها فروند) - پاکستان (150 فروند) - گفته می شود ایران نیز علاقه مند است تا با خرید حدود 40 تا 50 فروند از این جنگنده، آنها را جایگزین جنگنده های قدیمی F-7 خود نماید. قیمت: 15 تا 20 میلیون دلار (بسته به انتخاب های مشتری نظیر نوع رادارا، قابلیت سوختگیری هوا به هوا و... متغیر است) برای هر فروند (اعلام شده در اواسط 2003) هزینه اجرای پروژه بیش از 150 میلیون دلار بود که پاکستان 75 میلیون دلار آن را پرداخت کرده قراردادهایی به مبلغ 450 میلیون دلار برای خرید آن دارد (بدین گونه تا 50 الی 60 درصد در پروژه سهیم شده است.) ملاحظات: جنگنده FC-1 یا Fighter China که با نام Super-7 نیز شناخته می شود جنگنده ای ارزان قیمت است که برای کشور های کم درآمد تولید شده است. تجهیزات قابل استفاده توسط این جنگنده هنوز هم تا حدودی نامشخص مانده است، نمونه آزمایشی این پروژه در پاکستان به نام JF-17 و با کد Thunder شناخته می شود، لازم به ذکر است که این جنگنده از یک سیستم پرواز با سیم و دیگر سیستم های دیجیتالی بهره می برد. تاریخچه: این برنامه در فوریه 1992 شروع شد و پس از پایان همکاری های میان آمریکا و چین در این برنامه و خروج ایالات متحده از این طرح، پاکستان در سال 1994 به این طرح ملحق شد، لازم به ذکر است شرکت میکویان نیز در مراحل طراحی جنگنده همکاری داشت. اولین بار در نمایش هوایی پاریس یک مدل از این جنگنده به نمایش گذاشته شد، در نهایت اولین نمونه آزمایشی این جنگنده اولین پرواز خود را در 1997 انجام داد، بدلیل تردید پاکستان در ادامه همکاری در این طرح در سال 1997 این طرح متوقف شد، اما در ژوئن 1999 در سفر نواز شریف (نخست وزیر وقت پاکستان) به پکن بر اساس توافقات قانونی این پروژه از سر گرفته شد، در سال 2001 اولین نمونه آزمایشی از این جنگنده با اندازه های واقعی (گویا پرواز سال 1997 با یک نمونه کوچک انجام شده است :مترجم) اولین پرواز خود را انجام داد. در 31 می 2003 اولین FC-1 عملیاتی تولید شد و پرواز آزمایشی خود را در 24 یا 25 آگوست انجام داد، در این پرواز بعد از تاخیر طولانی این جنگنده از زمین برخواست و 15 تا 20 دقیقه به پرواز ادامه داد. در سوم سپتامبر نیز اولین پرواز رسمی این جنگنده انجام شد، این پرواز در فرودگاه ونجیانگ انجام شد و در این مراسم فرمانده وقت نیروی هوایی مارشال کلیم سادات نیز حضور داست، تولید این جنگنده از سال 2006 شروع شده است. منبع: http://www.flug-revue.rotor.com/frtypen/FRFC-1.htm
    • توسط f117
      این خبر که خیلی وقته شنیده میشه دیگه مثل اینکه قطعی شده و در همین سایت هم در بخش خبرها اومده
      منم یه مشخصاتی ازش میزارم تا بچه ها نظرشون روبدن.

      J-10 یا جیان-10 جنگنده برتری هوایی چینی است که بر پایه طرح لغو شده صنایع هوافضای اسرائیل موسوم به لاوی بوجود آمده است. هدف اصلی از طراحی و ساخت این جنگنده اولا ایجاد جنگنده ای برای برابری با جنگنده های جدید شرقی نظیر میگ-29 و سوخو-27 و غربی نظیر اف-16 و اف-15 و دوما کسب تکنولوژی های نوین در زمینه ساخت هواپیماهای جنگنده بود. پروژه ساخت این جنگنده با کد 8610 در دهه هشتاد توسط موسسه چنگدو شروع شد، در مراحل ساخت این جنگنده علاوه بر اسرائیلی ها روس ها و پاکستانی ها نیز به کمک چینی ها شتافتند، طرح اصلی بدنه جیان-10 بر پایه لاوی اسرائیلی بوجود آمده است.

      موتور توربوفن AL-31FN جنگنده جیان-10

      سیستم راداری هواپیما (موسوم به Type 1473) به احتمال زیاد همان سیستم مورد استفاده در لاوی است که ممکن است در چین در حال ساخت کامل یا مونتاژ باشد، این سیستم تقریبا با رادار F-16C/D برابری کرده و حتی برتر از آن خوانده می شود، این سیستم با موشک حرارت یاب PL-8 که کپی چینی پایتون-3 می باشد و موشک نیمه فعال PL-11 و با موشک هدایت فعال مدرن PL-12 مطابقت داده شده و می تواند در نبرد های هوا به هوا از این تسلیحات استفاده کند، در نبرد های هوا به زمین نیز این جنگنده می تواند به انواع بمب های هدایت شونده و فاقد هدایت و احتمالا برخی موشک های هوا به زمین چینی مجهز شود.
      گفتنی این رادار بردی حدود 100 کیلومتر دارد و توانایی تعقیب 10 هدف بطور همزمان را داشته و می تواند همزمان با دو فروند از آنها درگیر شود. از دیگر تجیزات موجود می توان به سیستم گیرنده اخطار راداری ARW-9101 اشاره کرد.
      در مورد موشک PL-12 لازم به ذکر است که این موشک برپایه موشک زمین به هوای HQ-61 تولید شده و با انجام اصلاحاتی مانورپذیری آن بسیار افزایش یافته، در زمینه هدایت نیز باید گفت طراحی سیستم هدایتی آن توسط شرکت روسی آگات که پیش از این سیستم هدایتی موشک توانمند R-77 را نیز طراحی کرده بود انجام شده، موشک PL-12 گاها (SD-10 (Shen Dian-10 نیز خوانده می شود.

      FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT="
      جیان-10 مجهز به PL-8 و PL-11 و PL-12 در کنار Su-30MKK

      علاوه بر تسلیحات مدرن، هدایت جنگنده و بکارگیری سیستم های تسلیحاتی نیز در جیان-10 بسیار ساده است، سیستم پرواز با سیم بکار رفته در جیان-10 بصورت رایانه ای فرامین پروازی صادره از سوی خلبان را کنترل نموده و در صورت وجود اشتباهی در این فرامین (مانند فرامینی که با وارد آوردن فشار به خلبان موجب بیهوشی و یا در مواردی مرگ خلبان شده و یا فرامینی که به از دست رفتن کنترل هواپیما می انجامد) آنها را اصلاح می نماید، بعلاوه سیستم های رایانه ای کنترل تسلیحات موجود در جیان-10 این امکان را برای خلبان فراهم می کنند که در حین نبرد کمتر در میان کلید های مختلف سردرگم شده و بار فکری خود را به تناسب بین هدایت هواپیما و کنترل تسلیحات تقسیم نموده و بدین ترتیب در شرایط مناسب تری از لحاظ فکری به نبرد ادامه دهند.
      علاوه بر سیستم های رایانه ای طراحی آیرودینامیکی جیان-10 نیز بسیار مناسب بوده و در نبرد های نزدیک هوایی ترکیب مانورپذیری و موشک بسیار دقیق PL-8 می تواند این هواپیما را پیروز میدان گرداند. بنا به ادعای وبسایت های چینی این جنگنده توانسته در یک آزمایش سه مرحله ای در تمام مراحل جنگنده J-11/Su-27SK را شکست دهد.


      با تمام این اوصاف جیان-10 دارای مشکلاتی نیز می باشد که اصلی ترین آنها برد 1300 کیلومتری (بدون مخازن اضافی و سوختگیری هوایی) است، کارشناسان چینی علاقه مندند جنگنده ای در اختیار داشته باشد که بتواند بدون نیاز به سوختگیری هوایی عملیات های دوربردتری را انجام دهد که این امر نیازمند ایجاد تغییراتی در جیان-10 است، این احتمال وجود دارد که چینی ها در آینده دست به اصلاح موتور جنگنده به منظور کاهش مصرف سوخت بزنند و یا مخازنی مانند مخازن سوخت تطبیقی اف-16 را بر روی جیان-10 تطبیق دهند
      منبع:www.aerospacetalk.com

      و به نظر خودم يه سو استفاده از وضع ايران و انداختي بيشتر نيست.
    • توسط MR9
      ارزیابی توانایی های ارتش ایالات متحده و ارتش جمهوری خلق چین در حوزه برتری هوایی
       

       
       
      مقدمه :
      در یک تعریف جامع ، ( براساس  جدیدترین تعریف  نیروی هوایی ایالات متحده و نمونه کوچک شده آن در آسیای جنوب غربی ، IAF) سطح کنترل آسمان که بیانگر توانایی های هرواحد سیاسی در بکارگیری قدرت هوایی برای مقابله با تهدیدات نظامی مورد تصور تعریف می شود ، شش سطح کاملاً تخصصی را در بر می گیرد .
       

       
       
      بطور مشخص ، حوزه برتری هوایی به معنای ایجاد و تامین میزانی از توانمندی قدرت هوایی است که اجازه نمی دهد توانمندی های دشمن ، دخالت موثری در دسترسی به اهداف نظامی خودی داشته باشد .
       
      با این تعریف بسیار موجز و خلاصه ، که بایست تببین می گردید ، مبحث اصلی را آغاز می کنیم :
       
       
       

       
       
      ارزیابی مزیت های نسبی 2017-1996
       
      اگر چه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده همچنان در حال سرمایه گذاری برای حفظ برتری  بی سابقه خود در حوزه رزم هوایی است ، با این وصف ، روند رو به توسعه مدرنیزاسیون نیروی هوایی خلق چین و مشکلات ارتش آمریکا برای گسترش حوزه تسلط خود در حوزه ژئواستراتژیک شرق آسیا ، به شکل فزاینده ای برتری نیروی هوایی این کشور توسط چینی ها به  چالش کشیده  تا نتیجه یک  جنگ  احتمالی در روز یا هفته نخست مشخص گردد .
       
       
      در طول دو دهه گذشته ، ارتش آزادی بخش خلق چین ، ( PLA) بتدریج  سازمان رزم خود را از یک نیروی بزرگ اما منسوخ  به یک سازمان مسلح مدرن در چهار حوزه هوایی ، دریایی ، زمینی و سایبر تبدیل نموده است . به همین دلیل مجموعه  Project AIR FORCE از اندیشکده RAND  طی یک مقاله پژوهشی ، ارزیابی  جالبی در خصوص روند توسعه قابلیتهای نسبی ایالات متحده و چین در حوزه های عملیاتی متفاوت  و در فواصل مختلف از سرزمین اصلی چین میان سالهای 1996 تا 2017 به انجام رسانده است .
       
      برایند این گزارش نشان می دهد که اگر چه چین همچنان در حوزه های حیاتی رزم هوایی در دو بعد سخت افزار و نرم افزار و مهارتهای رزمی با ارتش آمریکا فاصله قابل توجهی دارد ، اما در همین حوزه ها در چند سال اخیر پیشرفتهای غیر قابل تصوری را به ثبت رسانده  است .
       
       

       
       
       
      علاوه براین ، گزارش فوق الذکر نشان می دهد که چینی ها نیازو قصدی  برای به  چالش کشیدن توانایی های ارتش آمریکا   در نزدیکی سواحل سرزمین اصلی چین ندارند و به شکل روشنی ، هدف نویسندگان این مقاله ، جستجوی جلوگیری از بروز یک فاجعه نظامی است ، چرا که در   صورت بروز هر حادثه ای هر دو کشور متضرر خواهند شد .
       
      در عوض ، این ارزیابی که با استفاده از منابع باز و غیر محرمانه صورت پذیرفته است ، روند توسعه توانایی های دفاعی و فرآیند  ایجاد بازدارندگی  ارتش آمریکا را بررسی نموده و یک پایه و بنیان اساسی برای تجزیه و تحلیل وقایع در آینده ایجاد می نماید .
       
       
      تمرکز بر روی مفهوم " برتری هوایی "
       
      به شکل خلاصه ارتش چین براساس تجزیه و تحلیل " توانایی های ارتش ایالات متحده در حوزه ایجاد و برقراری مفهوم برتری  هوایی " در شرق آسیا ، در حال برنامه ریزی جهت رسیدن به برابری نظامی با این کشور است .
       
      به شکل تاریخی ، نیروی هوایی ارتش خلق چین ، تهدید چندانی برای همسایگانش بشمار نمی رفت با این وصف در دو دهه گذشته ، این نیرو از یک یگان مسلح به فناوری های منسوخ دهه 50 و 60 ، بسرعت تبدیل به یک نیروی  هوایی مدرن شده است ، چنانکه  نیروی هوایی این کشور نخستین دسته 24 فروندی از جنگنده های نسل چهارم خود را به سال 1996 وارد سازمان رزم خود نمود ، در حالی که اکنون بیشتر از 700 فروند از این جنگنده ها را در اسکادران های رزمی خود مورد استفاده عملیاتی قرار می دهد . با این حال ، ایالات متحده ، بسرعت جنگنده نسل پنجم خود را به موجودی نیروی  هوایی اضافه نموده   و این بدان معنی است که ناوگان نیروی هوایی این کشور ، همچنان بزرگتر و پیشرفته از نیروی هوایی چین باقی خواهد ماند .
       
       
       

       
       
      با این وصف ، عوامل جغرافیایی ، بعنوان یک عامل متعادل کننده در برابر مزیت کمی و کیفی نیروی هوایی ایالات متحده همچون سد محکمی قرار دارد و به شکل طبیعی ، نیروی هوایی ارتش خلق چین از این مزیت قابل توجه در یک بحران احتمالی در جنوب شرقی وشرق آسیا بهره برداری خواهد نمود .
       
      بدین معنی که نیروی هوایی چین بدلیل وضعیت ژئو استراتژیک منطقه ، می تواند از پایگاه های هوایی بیشتری استفاده نموده و طبیعتاً از پرنده های رزمی بیشتری برای ایجاد برتری هوایی بهره ببرد . علاوه براین ، بدلیل پراکندگی این پایگاه ها ، حمله و انهدام زیرساختهای بشدت حفاظت شده نیروی هوایی چین برای پیکان تهاجمی ارتش آمریکا سخت تر بوده و در نهایت ، ریسک حمله پایگاه های هوایی چینی ها در داخل سرزمین اصلی چین ، موجب  عکس العمل غیر قابل انتظار مقامات ارشد پکن و استفاده از پتانسیل موشکی برای پشتیبانی از عملیات هوایی خواهد شد .
       
      حال سئوال این است که روند تکامل مفهوم برتری هوایی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده و نیروی  هوایی خلق چین ، تحت تاثیر چه عواملی ( شرایط محیطی ) قرار گرفته است ؟؟
       
       
       

       
      برای پاسخ بدین سئوال ، پژوهشگران ، چهار پیش بینی را در قالب دو سناریو در یک بازه زمانی زمانی 22 ساله (2017-1996) در فواصل مختلفی از سرزمین اصلی چین مورد بررسی قرار دادند.
       
       
      1-   حمله ارتش چین به جزیره تایوان
       
      2-   جنگ بر سر تسلط بر مجمع الجزایر اسپراتلی
       
       
      برای نیل به هر کدام از این دو سناریو ، سازمان رزم نیروی هوایی ارتش ایالات متحده محاسبه گردید ( 72 وینگ هوایی )  . نخستین هدف بیشتر بر حفظ حضور مستمر نیروی  هوایی در آسمان منطقه واحدهای مدافع (تایوان) است که به نظر می رسد توان رزمی فوق الذکر برای به عقب راندن و از کار انداختن نوک پیکان تهاجمی نیروی  هوایی چین کافی باشد . دومین انتخاب ایالات متحده برای دستیابی به برتری هوایی ،انهدام تعداد مشخصی از جنگنده های رزمی نیروی هوایی چین به منظور متقاعد نمودن فرماندهان ارشد ارتش چین به ترک مخاصمه بوده  که طبق برآوردها ، این رقم به 50 درصد توان رزمی نیروی متخاصم می رسد که در شبیه سازی ها ، روی آن تمرکز شده است . در خصوص سناریوی دوم ، محققان معتقدند که ایالات متحده برای دسترسی به اهداف مورد نظر خود می بایست بدون تاخیر ، در یک بازه زمانی 7 روزه و 21 روزه ، برتری هوایی را برفراز میدان نبرد ایجاد نماید .
       

       
       
      داده های ورودی این شبیه سازی شامل پارامترهایی نظیر گونه های مختلف پرنده های رزمی در دسترس ، تعداد کل پرنده های رزمی در دسترس ، نوع و تعداد پرنده های رزمی درگیر ، ماهیت اثر بخشی موشکهای هوا به هوای مورد استفاده در  رزم هوایی ، تعداد و گونه های مورد استفاده ، موقعیت استقرار پایگاه های هوایی ، تعداد خدمه با مهارت بالای در دسترس  ، زمان پرواز از مبداء بسمت منطقه درگیری بود .
       
      البته این محققان تعدادی از داده های کمی مورد نیاز را پس از بررسی روند آموزش خدمه هوایی در نیروی  هوایی ارتش ایالات متحده در این معادله قرار دادند . نتایج بدست آمده  ، عمدتاً مزیت چندانی برای پیش بینی دقیق نتایج  یک درگیری تمام عیار هوایی در این منطقه در بر نداشت ، در عوض ، این داده ها یک  تصویر کامل را از وضعیت در حال تحول دو نیروی هوایی در اختیار پژوهشگران قرار داد و اثبات نمود که برای در اختیار داشتن یک برآورد  درست از توان رزمی دشمن ، بویژه جهت و سرعت تغییر توانایی ها ، شبیه سازی های خاصی می بایست هر ساله انجام پذیرد . 
       
      ادامه دارد ............... 
       
      پی نوشت :
       
      1- منابع درانتهای تاپیک معرفی خواهند شد .
       
      2- تاپیک مرتبط با این موضوع پایان خواب بلند اژدهای سرخ 
       
       
       
       
       
      این مجموعه با صرف زمان ترجمه  شده است ،
      بنابراین ، هر گونه برداشت با ذکر منبع (MILITARY.IR) خواهد بود . 
      در غیر اینصورت ، برداشت کننده  ، عرفاً و شرعاً ، مسئول خواهد بود .
       
      :rose: مترجم( با اندکی تلخیص)  : MR9      :rose:
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.