inge

نیروی هوایی اسراییل (پیشینه ، روندها ، گزارش، تحلیل وخبر )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

4 hours قبل , Brave_Heart گفت:

 

هشت فروند؟؟؟ برای کشوری جعلی با این مساحت اندک !

با این جمله نمیشه به دلیل چنین خریدی پی برد...

اما با این جمله ممکنه بشه: هشت فروند برای حکومتی جاه طلب و آینده نگر با سیاستی بر پایه ابهام!

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , Brave_Heart گفت:

 

هشت فروند؟؟؟ برای کشوری جعلی با این مساحت اندک !

 

بسم ا... 

نکته ای در حوزه قابلیت دفاع از فضای هوایی یک کشور وجود دارد که چند روز پیش در قالب مقایسه میگ-35 و سوخو-35 به شکل تلویحی عرض شد

 

بر 8 اسفند 1398 در 11:41 , MR9 گفت:

علاوه براین ، معقول بودن هزینه به کاربر اجازه می دهد تا در هر دوره زمانی مشخص ، تعداد بیشتری از هواگردهای رزمی را برای پوشش فضای هوایی در آسمان نگه داشته و آسیب پذیری نیروی هوایی را با کاهش تعداد هواگردهای رزمی مستقر در زمین به حداقل ممکن کاهش دهد .

 

اگر درست بخاطر بیاورم ، یک نیروی هوایی درحالت متعارف ، نسبت 70 به 30 را باید همیشه در تعداد هواگردهای رزمی خودش حفظ کند . یعنی به شکل دائم ، 70 درصد از جنگنده -بمب افکن ها ، رهگیرها و.... می بایست آماده عملیات و 30 درصد در حال تعمیرو نگهداری و ... قرار داده باشند . حالا این هفتاد درصد آماده عملیات ، هر اندازه  بیشتر در هوا نگاه داشته شوند ، بویژه برای نیروی هوایی اسراییل که دائم مشغول عملیات هست ( غزه ، سوریه ،و به روایتی عراق ) یک مزیت  کامل هست ، به همین دلیل نظرم این هست که برنامه ریزهای IAF در عین اینکه  قصد دارند که پایایی رزمی هواگردهای موجود  خودشون را افزایش بدند ، نیم نگاهی به بروزرسانی  استراتژی قدیمی  اجرای حملات هوایی غافلگیرانه ولی اینبار با مهمات دورایستا ( با توجه به اینکه سناریوی جنگ 1967 به ان شکلی که اجرا شد دیگر ممکن نیست )  دارند . با توجه به اینکه حداقل دو جنگنده اف-15 و اف-35 در اولویت شماره یک این نیرو هستند ( روایتی وجود دارد که فرماندهان IAF اسکادرانهای ایگل خودشون را به مراتب ارزشمندتر از سایر واحدها محسوب می کنند  ) ، این مساله بخوبی خرید سوخترسانهای فوق الذکر را توجیه میکند .

 

پی نوشت :

 

قطعا"فرماندهان  نیروی هوایی ایران هم تاثیر گذاری سوخت رسانهای 747 و 707 را به یاد دارند . گشت های هوایی رزمی (CAP) اسکادرانهای تامکت و فانتوم نیروی هوایی ، بخصوص برای تامکتها که رکورد این ماموریتها را با 12 ساعت مداوم در اختیار دارند ،  در ذهن  خودشون ثبت کردند  .

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالب اسراییل دنبال خرید وی 22 از آمریکا ست 

اما فکر نکنم برای حمل و نقل بخواد استفاد کنه 

21stv22tanker.jpg

یکی از قابلیت ایی ک آمریکا دار روش کار می کن تبدیل وی 22 ب سوخترسان هوایی هست 

 حدود پنج و نیم تن سوخت را می تون با خودش حمل کن 

با توجه به توانایی پرواز در ارتفاع کم که این هواپیما و اف 35 دارن و قابلیت پرواز عمودی ترکیب وی 22 و اف 35 بسیار خطرناک هست 

از طرفی قراره روی وی 22 تجهیزات جنگ الکترونیک و شناسایی نصب بشه 

 

با توجه به شعاع عملیاتی بالایی که این هواپیما داره می تونه خیلی کاربرد داشته باشه 

800px-MV-22B_combat_radius_in_Iraq_compared_with_CH-46E_combat_radius.svg.png

ویرایش شده در توسط majid363
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
22 minutes قبل , majid363 گفت:

جالب اسراییل دنبال خرید وی 22 از آمریکا ست

 

یک لطفی کنید ، مطالبی که قرار میدید را همین شکلی در تاپیکی که روی اسکرول هست ارسال نفرمایید ، حداقل بگردید در  میلیتاری ، شاید مطلب مرتبط را پیدا کردید . ضمن اینکه تصور می کنم برای چندمین بار هست بحث قرار دادن تصاویر در گالری را تذکر میدهم

=========

جدا از تذکر بالا ، خرید این هواگردها مساله عجیبی نیست . ارتش اسراییل به صورتی تجهیز و مسلح می شود که قابلیت اجرای عملیات نظامی مشترک با ناتو و ایالات متحده را داشته باشد . در استراتژی بلند مدت ارتش آمریکا تا 2050 ، کشورهای متخاصم قابلیت های ضد دسترسی و یکپارچه شده خودشون را با تراکم بیشتری در اختیار دارند ، برای همین ارتش به ایجاد یک سری پنجره ها ( شکافهای ) زمانی کوچک در داخل این دفاع یکپارچه دارد خودش را آماده می کند واین پرنده ها بدلیل برد مناسب و عمود پرواز بودن ، می توانند توان رزمی ارتش را سریعتر و با حجم بالاتری در کنار بحث تخلیه مجروح و تلفات منتقل کنند

 

نقل قول

طراحی و تولید یک هواگرد جدید با سرعتی در حدود 250-180 گِرِه ، که بسیار سریعتر از یک بالگرد متعارف است که در مجموع نیروهای مسلح را بسوی کاربرد نسل جدیدی از بالگردهای ترکیبی و تیلیت روتورهایی رهنمون می نماید که در آینده ممکن است شرکتهای تسلیحاتی را وارد رقابت جدیدی برای تولید این هواگردها نماید .

 

V-280-Army-with-tanks.jpg  V-280_Valor_under_construction.jpg

 

پرواز بر فراز آسمان مرگبار

 

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت، به دنبال خرید یک اسکادران جنگنده اف-۳۵ و بررسی خرید چند فروند جنگنده اف-۱۵ است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گانتز گفت:‌ «در حال حاضر دو اسکادران اف-۳۵ داریم. عقیده من این است که آن را گسترش خواهیم داد. این چیزی است که از آمریکایی‌ها خواسته‌ام».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «یک اسکادران دیگر از جنگنده‌های اف-۳۵ می‌خریم و سپس بررسی می‌کنیم که خرید اف-۳۵  را ادامه دهیم یا به سراغ اف-۱۵ برویم».

پیش‌تر چند مقام ارشد نظامی صهیونیست گفته بودند این رژیم قصد دارد رایزنی با  «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره یک برنامه کمک نظامی بلند مدت برای ارتش خود را آغاز کند.

رژیم صهیونیستی اینک در رایزنی با آمریکا برای خرید بیشتر جنگنده‌های «اف-۳۵»، «اف-۱۵» ، تانکرهای سوخت‌رسان و سایز تجهیزات پیشرفته است.

 

وقتی نگرانی من باب هزینه نداشته باشی تا جاییکه بخشیش حتی برات رایگان تموم بشه باید هم اینطور پراشتها ظاهر بشی!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمرین مشترک اسرائیل و امریکا برای ترمیم آسیب های فرودگاه ها

64.jpg

 

مهندسان عمران ارتش و نیروی هوایی اخیراً با همکاری مهندسان نیروی هوایی اسرائیل  فناوری های جدیدی را برای ترمیم باند فرودگاه ها را در اسرائیل را مورد ارزیابی قرار دادند. مهندسان مرکز مهندسی عمران نیروی هوایی ، مرکز تحقیقات و توسعه مهندسان ارتش ایالات متحده و نیروهای هوایی ایالات متحده در اروپا/نیروهای هوایی ایالات متحده در آفریقا و همتایان اسرائیلی در زمینه نصب و نگهداری پلیمر تقویت‌شده با الیاف ( FRP ) و سیستم های مهارکننده ها همکاری کردند. این آموزش به خلبانان جنگنده های  F-15 و F-35 نیروی هوایی اسرائیل داده شد و آنها  پروازهای آزمایشی را انجام دادند. در این آزمایش  30 عملیات موفقیت آمیز  اعم از مرحله تاکسی تا آزمایش شتاب و کاهش سرعت با حداکثر ترمز برای ازمایش عملکرد پوشش های FRP زیر بار هواپیماهای واقعی انجام شد. سیستم های مهارکننده و فن آوری های نصب به عنوان بخشی از بازیابی سریع خسارت های فرودگاه نیروی هوایی( RADR)  استفاده می شود. در حقیقت RADR مفهومی برای بازیابی سریع فرودگاه ها در پی آسیب های است که در زمان جنگ به این مکان ها وارد میشود.  آزمایش ایالات متحده و اسرائیل بی نظیر توصیف شده است زیرا اولین بار بود که از کیت های FRP در پیکربندی های بزرگ در طول عملیات پرواز مستقیم استفاده شد. همچنین اولین بار از جنگنده F-35 برای آزمایش این کیت ها استفاده شد. یکی از عوامل مهم در نصب پوشش های ترمیمی سرعت  نصب آنها است. یک تیم باتجربه می تواند صفحات FRP   را در هم قفل کرده ، مهارکننده ها را نصب کرده و سطح را برای تردد هواپیماها در کمتر از دو ساعت آماده کند و به هواپیما اجازه دهد که پرواز کند و عملیات پرواز را از سر بگیرد. این رویداد آموزشی و آزمایشی اطلاعات ارزشمندی را برای مهندسان نیروی هوایی ایالات متحده و اسرائیل ارائه کرد که نشان دهنده قابل اطمینان بودن واقعی پوشش های FRP است زیرا هر دو کشور به دنبال مدرن سازی قابلیت های ترمیم آسیب های فرودگاه ها هستند.  

 

5~34.jpg 4~37.jpg

 

منبع

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , MR9 گفت:

بلیت دوطرفه شاهین های عبری به تهران

رونمایی نیروی هوایی اسراییل از مخازن سوخت بزرگتر برای ناوگان فالکن های عملیاتی

 

 
 

 

 

قطعا باید صدها برابر قبل هوشیار باشیم. خصوصا وقتی حوادث مربوط به توان نظامیمون (در حقیقت قدرت بازدارندگیمون در امور موشکی و پدافندی) هم هدف قرار گرفتند و بگیرند.

 

ولی نباید ترس باعث بشه میدان های دیگه را هم خالی کنیم. باید با قدرت هم امادگی را افزایش بدیم و هر لحظه محتمل تحقق چنین حمله باشیم و هم نزاریم احتمالا عملیات فریب احتمالیشون اثر کنه.

نقل قول

دنیس راس دیپلمات سابق آمریکایی در توئیتی مدعی شده است دولت آمریکا می‌تواند محاسبات ایران را تغییر دهد. او نوشته است: «می‌توانیم محاسبات ایران را تغییر داده و بازدارندگی را بازیابی کنیم اما ما باید از تمامی ابزارها استفاده کنیم: سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، اطلاعاتی و نظامی. ایران بار دیگر باید از تبعات حرکت به سوی آستانه ظرفیت سلاح‌های هسته‌ای بترسد

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , alala گفت:

 

قطعا باید صدها برابر قبل هوشیار باشیم. خصوصا وقتی حوادث مربوط به توان نظامیمون (در حقیقت قدرت بازدارندگیمون در امور موشکی و پدافندی) هم هدف قرار گرفتند و بگیرند.ولی نباید ترس باعث بشه میدان های دیگه را هم خالی کنیم. باید با قدرت هم امادگی را افزایش بدیم و هر لحظه محتمل تحقق چنین حمله باشیم و هم نزاریم احتمالا عملیات فریب احتمالیشون اثر کنه.

 

بسم ا... 

تا ترسی نباشد ، شجاعت معنا پیدا نمی کند ، این روند میزنیم ، نمی زنیم ، می زنیم ، نمی زنیم که در این چند سال راه انداختند ، بدون هیچ شکی برای پنهان سازی برنامه اصلی اشون هست که طراحی شده و به مرور تکمیل میشود ، حملات گاه و بیگاه به سوریه ، رزمایش های مشترک با ناتو ، یونان ، که اخبارش در همین تاپیک هست برای ما یک هشدار هست . این هشدارها دست کم گرفته بشود و آن را بگذاریم به حساب ضعف طرف مقابل ، یک دفعه منتهی به وقایعی میشود که  بعد جبرانش سخت و هزینه های بیشتری را طلب می کند . این تجربه شده هم برای ما و هم برای دیگران .... 

بخش قابل توجهی از غرب ایران بلحاظ توپوگرافیک ، کوهستانی هست ، در این توپوگرافی ، دفاع هوایی زمین پایه بدلیل وجود ناهمواری ها در مقیاس های مختلف همیشه برای کشف و ردیابی هدف با مشکل روبرو بوده و هست 

بر 13 آذر 1397 در 15:23 , MR9 گفت:

تمرینات  نظامی محور عبری- هِلِنی

به گفته یکی از اعضای این اسکادران ، همکاری و تمرینات مشترک با نیروی هوایی یونان ، مزیتهای مطلوبی را  در بر خواهد داشت که یکی از آنها ، وجود فاصله جغرافیایی بین محل استقرار دو نیرو  است . این فاصله به IAF اجازه می دهد تا پروازهای طولانی ، مشابه آنچه که  می بایست در یک صحنه رزم واقعی صورت گیرد ، به شکل عملی تمرین کند ، چنانکه مسئول بخش اروپا/ آسیای نیروی هوایی اسراییل ، معتقد است که تمرینات مشترک با نیروی هوایی یونان ، به این نیرو فرصتی داده  تا پرواز درمناطق کوهستانی را به شکل عملی تجربه نماید .

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , MR9 گفت:

بلیت دوطرفه شاهین های عبری به تهران

رونمایی نیروی هوایی اسراییل از مخازن سوخت بزرگتر برای ناوگان فالکن های عملیاتی

 

 

 

 

مخزن سوخت به این بزرگی؟ طبعا برای حمله به تاسیسات ما که عمدتا داخل عمقی از بتون هستن نیاز به بمب های بزرگ هم هست. حالا یک اف 16 با این بار سنگین هم سرعت هم قدرت مانورش به شدت کم میشه. rcs اون هم زیاد میشه. در واقع تبدیل به یک هدف اسان برای سیستم های پدافندی و یا موشک های هوا به هوا میشه.  چنین حمله ای کاملا غیرعملی است. فقط به هدف تهدید این رو نمایی ها صورت میگیره. اصلا فکر نکنم دیگه این هواپیما جا برای بمب داشته باشه. مگر تعدادی اف 16 نقش سوخت رسان به بقیه رو بازی کنن که باز هم بعیده

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
28 minutes قبل , sasasasa گفت:

 

مخزن سوخت به این بزرگی؟ طبعا برای حمله به تاسیسات ما که عمدتا داخل عمقی از بتون هستن نیاز به بمب های بزرگ هم هست. حالا یک اف 16 با این بار سنگین هم سرعت هم قدرت مانورش به شدت کم میشه. rcs اون هم زیاد میشه. در واقع تبدیل به یک هدف اسان برای سیستم های پدافندی و یا موشک های هوا به هوا میشه.  چنین حمله ای کاملا غیرعملی است. فقط به هدف تهدید این رو نمایی ها صورت میگیره. اصلا فکر نکنم دیگه این هواپیمل جا برای بمب داشته باشه. مگر تعدادی اف 16 نقش سوخت رسان به بقیه رو بازی کنن که باز هم بعیده

 

7 hours قبل , MR9 گفت:

 

2- یک یاد آوری تاریخی بصورت هشدار : نیروی هوایی عراق با تبدیل کردن جتهای رزمی میراژ اف-یک به مینی سوخت رسان قابلیت حمله به عمق بیشتر از 900 کیلومتری ایران ( حد فاصل نزدیکترین پایگاه نیروی هوایی این کشور به مرزهای ایران تا محل استقرار نیروگاه نکاء ) را بدست آورد بدون هیچ تجربه قبلی ، در حالی که نیروی هوایی اسراییل سابقه اجرای حمله به تاسیسات نظامی در حد فاصل بین جنوب سرزمین های اشغالی تا حومه بغداد را در کارنامه خودش دارد )

 

 

ششم دسامبر 1986 حمله به نکاء و شش روز بعد در 12 دسامبر 1986 حمله به کارخانه مهمات سازی در لویزان (شمال تهران ) تمام  اینهادر آن زمان بعید بود ولی واقعیت پیدا کرد . الان شما با یک دشمن مسلح تر روبرو هستید که پشتیبانی همه جانبه را پشت خودش می بیند.

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

 

 

ششم دسامبر 1986 حمله به نکاء و شش روز بعد در 12 دسامبر 1986 حمله به کارخانه مهمات سازی در لویزان (شمال تهران )  هیچ کدوم اینها آن زمان بعید بود ولی واقعیت پیدا کرد . الان شما با یک دشمن مسلح تر روبرو هستید که پشتیبانی همه جانبه را پشت خودش می بیند.

 

عراق در آن زمان از ضعف سیستم راداری ما استفاده کرد. در آن زمان ما نقاط کور راداری زیادی داشتیم.  الان شبکه راداری ما کامل است و با استفاده از رادارهای افق نگر و رادارهایی که حتی ممکنه تو سوریه نصب باشن احتمال غافلگیر شدن کمه. اف 16 با این مخازن سوخت بزرگ و احتمالا بمب های بزرگ بخواد این مسیر نزدیک به 2000 کیلومتر رو طی کنه حتما شناسایی میشه و با توجه به سنگینی تبدیل به یک هدف آسان میشه

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.