TANK

تاپیک جامع نیروی هوایی ارتش هند( تحلیل ، خبر ، گزارش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هندی ها مشکلشون نقوذ روسیه هست و گرنه گزینه های بسیار مناسب با تکنولوژی های سطح بالایی در مقابل دارند 

نیروی هوایی هند نه تکنولوژی روسی را قبول داره نه اجازه میدن خرید گسترده از غرب بکنه 

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 minutes قبل , majid363 گفت:

هندی ها مشکلشون نقوذ روسیه هست و گرنه گزینه های بسیار مناسب با تکنولوژی های سطح بالایی در مقابل دارند 

نیروی هوایی هند نه تکنولوژی روسی را قبول داره نه اجازه میدن خرید گسترده از غرب بکنه 

 

سلام و وقت بخیر 

هندیها علاوه بر نفوذ روسیه گرفتار یک بروکراسی و فساد وحشتناک داخلی هستند و غیر از ان وجود بعضی مقامات با وابستگی شدید به روسیه (چقدر حکایت اشنایی) و گرنه هر وقت اراده کردند تونستند خریدهای خوبی هم داشته باشند نمونش جگوار و رافال و میراژ یا پی 8 یا ....

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, archersarash گفت:

هندیها علاوه بر نفوذ روسیه گرفتار یک بروکراسی و فساد وحشتناک داخلی هستند

هواپیمایی مثل اف 18 بلاک 3 تو برخی منابع ختی سطخ مقطعش تا نیم مترمربع امده از طرفی میشه روش غلاف هایی حمل کرد که سلاح داخل اونها جا بگیره 

از نظر رادار هم بسیار پیشرفته هست 

موتورش هم فکر کنم تو تجاش استفاده شده که هزینه تعمییرات را برای هندی ها کم میکنه 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

 

پس از اعلام پایان مسابقه گزینش Indian MRCA competition با شرکت جت های رزمی از کشور های امریکا (اف16 - اف 18 ) روسیه (میگ 35) فرانسه (رافال) و سوئد (گریپن) و انگلیس (تایفون) برگزار شد که در سال 2014 با پیروزی رافال به پایان رسید (مبلغ کلی قرارداد 28 تا 30 میلیارد دلار برآورد شده بود) به دلیل خودداری سازنده پرنده ها (داسو) از پذیرش ساخت پرنده ها در هند ، قرارداد متوقف شد

 

دوباره در سال 2018 هندوستان برنامه خرید دیگری به نام Multi Role Fighter Aircraft = MRFA برای خرید تعداد 114 فروند جنگنده چند منظوره با شعار خرید جهانی ساخت هند (Buy Global, Make in India) را اعلام کرد

نیروی دریایی هند نیز در تلاش برای دستیابی به جنگنده های تازه در این برنامه مدون می باشد

 

در این برنامه 8 پرنده شامل F15 EX - F21 - F E/A-18 از امریکا رافال از فرانسه ، سوخو 35 و میگ 35 از روسیه ، تایفون از انگلیس و گریپن از سوئد حضور دارند (اف 21 نسخه روزآمد اف 16 بلاک 70/72 با 14 مورد بهینه سازی برپایه نیاز های اعلام شده هندی ها است)

 

در ادامه نیروی هوایی هندوستان اعلام کرد که حجم خرید در این برنامه را به نیم کاهش داده (57 فروند) که همه پرونده ها می بایست در هندوستان ساخته شوند

 

Rafale-M-033.jpg

 

شنیده ها حاکی از این است که رافال در بررسی های نیروی هوایی بهترین پرنده بوده و از دیگر رقبا پیشی گرفته است 

 

 

پیوند 1

پیوند 2

ویرایش شده در توسط NIX
  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این که تو هند بسازند چه مزیتی داره؟ آیا میخوان انتقال تکنولوژی بدن یا ایجاد اشتغال کنند؟ اصلا سازنده این هواپیماها راضی به انتقال تکنولوژی هستند؟ یا احتمالا مثل قرارداد ایران خودرو با پژو یا رنو بخشی از تکنولوژی که های تک نیست در اختیار هند قرار میگیره؟!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , habdollahi83 گفت:

این که تو هند بسازند چه مزیتی داره؟ آیا میخوان انتقال تکنولوژی بدن یا ایجاد اشتغال کنند؟ اصلا سازنده این هواپیماها راضی به انتقال تکنولوژی هستند؟

هند پیش از خرید در مرحله RFI نیاز ها و کیفیت های مورد نیاز رو اعلام کرده

 

و اون دیگه به سیاستمداران هندی برمیگرده که چقدر بتونن فشار بیارن برای بومی سازی اینکه بصورت ckd - skd بخوان مونتاژ کنند یا اینکه بخش هایی از پرنده رو HAL بخواد بسازه

 

حتی اگر ckd هم باشه باز تجربه ارزشمندی بحساب میاد

 

همین که تا این اندازه جلو رفته ان که برای بزرگان هوانوردی دنیا شرط بومی سازی میگذارن یعنی راه رو درست در پیش گرفته ان

 

مسابقه پیشین هم بخاطر همین که داسو تولید هندی رو نپذیرفت قرارداد متوقف شد

ویرایش شده در توسط NIX
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا پاکستان می تواند ولی هند نمی تواند!!

 2-16-2022_9-47-41_AM.jpgRafale-M-033.jpg

در سالهای اخیر نیروی هوایی پاکستان(RAF)پیشرفتهای چشمگیری در نوسازی ناوگان خود به ویژه در خرید جت های جنگنده و هواپیماهای پیش اخطار و کنترل هوابرد(AWACS)داشته است.این پیشرفت با توجه به چشم انداز اقتصادی چالش برانگیز پاکستان مانند افزایش تورم .بدهی ملی نسبتا سنگین و وابستگی به کمک و وامهای خارجی قابل توجه است.

در مقابل نیروی هوایی هند(IAF)که در کشوری با اقتصاد رو به رشد و بودجه دفاعی به میزان قابل توجه عمل می کند.با تاخیرهای بعضا طولانی در تامین تدراکات مواجه است.علی رغم مزیت های مالی هند تشریفات ادارای و ناکارآمدی سیستماتیک سرعت خریدهای مهم را به شدت کاهش داده است.چه عواملی (پشت صحنه)باعث سرعت عمل پاکستان و حرکات کند هند شده است؟

سوال مهم:

چگونه نیروی هوایی پاکستان با وجود محدودیتهای اقتصادی و فنی تدراکات نظامی برای نیروی هوایی خود را به سرعت تامین می کند اما IAF هند بسیار کند است و برنامه ها همیشه با تاخیر مواجه است؟

 

-RAFاز یک فرآیند تصمیم گیری متمرکز در داخل دستگاه دفاعی پاکستان سود می برد(عدم موازی کاری).ارتش پاکستان به ویژه نیروی هوایی به داشتن نفوذ قابل توجه بر سیاست های دفاعی و تصمیمات تدارکاتی شهرت دارد.این کنترل متمرکز امکان تصمیم گیری سریع و تاخیرهای بروکراتیک کمتر را فراهم میکند و RAFرا قادر می سازد تا به نیازهای عملیاتی خود به سرعت پاسخ دهد.

 

-روابط دفاعی نزدیک پاکستان با چین در تهیه سریع جت های جنگنده مدرن این کشور نقش اساسی داشته است.این همکاری به پاکستان این امکان را می دهدکه هواپیمایی مثل JF17 را باهزینه نسبتا کم خریداری و توسعه دهد.برنامه JF17سرمایه گذاری مشترک بین چین و پاکستان نمونه ای از رویکرد مقرون به صرفه جهت نوسازی ناوگان هوایی پاکستان بدون فشار مالی بر کشور ست. علاوه بر این فروش پلتفرمهای پیشرفته آواکس مانند ZDH-03با شرایط مالی مطلوب توسط چین قابلیتهای نظارت هوایی پاکستان را تقویت کرده است .

article_63ffef4f4910b0_65121695.jpeg

-خریدهای دفاعی پاکستان اغلب به حمایت خارجی یا خطوط اعتباری مطلوب عمدتا از چین و عربستان و تا حد کمتری به ایالات متحده متکی است.این کمک ها به RAF این امکان را داده است که ناوگان خود را بدون بار مالی اولیه (که معمولا برای کشوری با چالشهای اقتصادی مانند پاکستان یک مانع بزرگ است)نوسازی کند.علاوه بر این تمایل چین به ارائه گزینه های پرداخت انعطاف پذیر برنامه های تدارکات پاکستان را تسهیل کرده است.

 

-پاکستان به جای دنبال کردن پلتفرمهای پرهزینه و با قابلیت بالا مانند جت های رافال نیروی هوایی هند. پلتفرمهای مقرون به صرفه با هزینه نگهداری کم را که نیازهای استراتژیک خاص آن را برآورده میکند در اولویت قرار داده است .این رویکرد به RAFاجازه داد تا هزینه های عملیاتی خود را پایین نگه دارد.و در عین حال به یک قابلیت بازدارندگی موثر دست یابد .رویکرد پاکستان عملگرایانه ست 

( تمرکز بر تامین نیازهای نیروی هوایی به صورت کاملا کافی بدون افزایش بیش از حد بار مالی)

 

-چالشهای پیش رو نیروی هوایی هند در جذب تجهیزات جدید و نوسازی

IAFدر چارچوب بروکراسی پیچیده ایی عمل می کند که شامل لایه های مختلف تصمیم گیری از وزارت دفاع (MoD)گرفته تا کمیته های مختلف تدارکات و مالی است.این فرآیند چند لایه حتی پس از نهایی شدن می تواند منجر به تاخیرهای گسترده و طولانی شود(چقدر برای ما ایرانیها آشناست).در حالیکه نیروی هوایی پاکستان از یک رویکرد متمرکز سود می برد نیروی هوایی هند باید مسیر تدارکات بسیار آهسته تری را طی کند که شامل ذینفعان و تاییدیه های متعدد در سطوح مختلف دولتی است.

 

-البته که تمرکز هند بر شفافیت در خرید های دفاعی قابل ستایش است(اون همه فساد و دلالی در قراردادها پس از کجاست؟)اما منجر به طولانی شدن جدول زمانی شده است.فرآیند تدارکات نظامی هند تحت کنترلهای دقیق و موازین هایی مانند دستورالعمل های رویه تدارکات نظامی(DPP)است که برای کاهش فساد وارتقای شفافیت طراحی شده است با این حال این الزامات رویه ایی اغلب حرکت تداراکات را کند می کند .به عنوان مثال قرارداد نیروی هوایی هند برای126 فروند جت جنگی چند منظوره متوسط(MMRCA)بیش از یک دهه به تعویق افتاد و در نهایت منجر به خرید کوچک 36جنگنده رافال گردید.

معاملات دفاعی هند اغلب در معرض بررسی های سیاسی و چالشهای قانونی ست که می تواند خریدها را متوفق کند .قراردادهای دفاعی پرمخاطب اغلب توجه رسانه و بحثهای سیاسی را به خود جلب می کند و گهگاه منجر به تحقیق وتفحص می شود (نویسنده می خواد بگه تو قراردادهای نظامی در دنیا معمولا فساد هست فقط اونجا چشم پوشی میشه ولی تو هند نمیشه و مو را از ماست بیرون می کشند!).این مداخلات اگر چه برای پاسخگویی مهم هستند اما پروژه ها را به تاخیر می اندازند.

 

-IAFبرعکس همتای پاکستانی اش اغلب به دنبال پلتفرمهای پیشرفته مانند "رافال"بوده است .که با هزینه های بالاتر و برنامه های تحویل طولانی همراه است.ترجیح هند برای فناوری پیشرفته با اینکه باعث ارتقا توانایی های IAFمی شود اغلب منجر به مذاکرات طولانی مدت و تاخیر در تحویل می شود.در مقابل پاکستان با رویکرد عمل گرایانه بر راه حلهای مقرون به صرفه تر تاکیب می کند 

که برای استقرار سریع تر در دسترس هستند.

ERPDjrGUUAADW-0-1.jpg

تاکید هند بر ایجاد یک صنعت دفاعی خودکفا و ساخت در هند نیز به فرآیند تدارکات نیروی هوایی پیچیدگی بخشیده است.در حالی که هدف بومی سازی برای خودکفایی استراتژیک بلند مدت هند بسیار مهم است اما نیاز به سرمایه گذاری و هماهنگی زمانی قابل توجهی دارد.به عنوان مثال برنامه جنگنده رزمی سبک تجاس(LCA)تاخیرهای قابل توجهی را شاهد بوده است که بر قدرت ناوگان IAFتاثیر گذاشته است.تجاس علی رغم آنکه یک جنگنده بومی امیدوارکننده است با چالشهای تولیدی متعددی روبرو شده که از تحویل به موقع آن به نیروی هوایی جلوگیری می کند.

 

در پایان باوجود اقتصاد و بودجه دفاعی بزرگتر تدارکات دفاعی هند اغلب به دلیل ناکارآمدی های بروکراتیک .مقررات بیش از حد و بعضا متضاد و تغییر سیاستها با تاخیر مواجه می شود .در مقابل تدارکات ساده و واقع گرایانه و عمل گرایانه پاکستان با کمک اتحادهای استراتژیک امکان نوسازی سریع را علی رغم محدودیتهای اقتصادی فراهم می کند.

منبع:https://idrw.org/

 

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 4
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , scorpion57 گفت:

RAFاز یک فرآیند تصمیم گیری متمرکز در داخل دستگاه دفاعی پاکستان سود می برد(عدم موازی کاری)

 

1 hour قبل , scorpion57 گفت:

رویکرد پاکستان عملگرایانه ست 

 

1 hour قبل , scorpion57 گفت:

در حالیکه نیروی هوایی پاکستان از یک رویکرد متمرکز سود می برد

 

1 hour قبل , scorpion57 گفت:

دارکات ساده و واقع گرایانه و عمل گرایانه پاکستان

سوال بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق و درگذشته پاکستان از فرمانده وقت ارتش  icon_arrowl ژنرال ! چه کسی بر پاکستان حکومت میکند ؟ نخست وزیر ! ارتش بر پاکستان حکومت میکند من بر پاکستان حکومت میکنم ! 

* کتاب دختر شرق (خاطرات بی نظیر بوتو )

 

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.