Goebbels

بالگرد هجومی شاهد 216 ( shahed 216 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

شخصی رو میشناسم که پوستر بالگرد و تصاویرش رو حدود 7 یا 8 سال پیش جایی دیده!

البته این هم اضافه کرد که اون پوستر یکی دو سالی بود روی دیوار نصب بود ...

این طرح قرار نیست تولید بشه ...

چون یک طرح تحقیقاتی قدیمی هست ...

البته نگفت که طرح نهایی و جدید چه تفاوت هایی کرده ...

 

 

پس کاملا اشتباه کرده این شخص چون شاهد 216 جزوه پروژه های دهه نود شاهد هست نه قبل ترش و اصلا هم طرح قدیمی نیست

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شخصی رو میشناسم که پوستر بالگرد و تصاویرش رو حدود 7 یا 8 سال پیش جایی دیده!

البته این هم اضافه کرد که اون پوستر یکی دو سالی بود روی دیوار نصب بود ...

این طرح قرار نیست تولید بشه ...

چون یک طرح تحقیقاتی قدیمی هست ...

البته نگفت که طرح نهایی و جدید چه تفاوت هایی کرده ...

 

احتمالا وقتی طرف داشته دیزی میزده با مسئولین دارویی چیزی ریختن تو غذاش، چون روی عکس خود پوستر زده پروژه های دهه 90 شمسی، آزار که ندارن پروژه 8 سال پیش رو به عنوان پروژه های پیش رو در دهه 90 معرفی کنن.  raised_eyebrow

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک مسئله خیلی مهم در مورد شاهد 216 تولید این بالگرده و زمانی ارزش خواهد داشت که به صورت صنعتی تولید بشه ، تولید محدود و کارگاهی هیچ ارزشی نداره اگر به تولید صنعتی برسه هر چند محدود باشه باز هم ارزش خواهد داشت

 

مزیت پروازی این بالگرد در ارتفاع پروازش هست که اون رو از دسترس دوش پرتاب ها دور میکنه البته اگر دقیق عنوان شده باشه این اطلاعات

البته ممکنه باز هم بخاطر همین مسائل و برخی ضف ها که گفتید این بالگرد تولیدش محدود بشه و بر روی بالگرد بهتر و کامل تر نسبت به این بالگرد کار صورت بگیره...به نظرت سینا این مورد هم ممکنه یا اینکه اینقدری جدی هست پروژه تا چندین سال اون رو تولید کنن؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا بینی وبین الله این عکسهای شاهد 216 را بزارید ما اخرش از دست این بچه ها میمیریم.لااقل بگید اونجا چی پرسیدی وچی گفتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پس کاملا اشتباه کرده این شخص چون شاهد 216 جزوه پروژه های دهه نود شاهد هست نه قبل ترش و اصلا هم طرح قدیمی نیست


طول 18.70 متر هلی کوپتر اصلا با عکس ها همخوانی ندارد!

بنده اثری از افزایش طول نمی بینم !

در ضمن این شخص 6 ماه قبل به من گفتن که موتورها از نوع TV3 هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر طول موتور یعنی دو متر را مبنای محاسبه قرار بدیم برای طول 18.7 متر طول بالگرد باید برابر طول خط قرمز باشد.

 

shahed-216.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر طول موتور یعنی دو متر را مبنای محاسبه قرار بدیم برای طول 18.7 متر طول بالگرد باید برابر طول خط قرمز باشد.
 
shahed-216.jpg


دقیقا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شماره گذاری بالگردهای سری شاهد به چه شکل هست؟ به عنوان مثال در مورد شاهد 216 ، عدد 216 از کجا آمده؟؟ مثلا شاهد 285 باید در مرتبه بالاتری قرار بگیره اگه ترتیب داشته باشد(منظورم تاریخ تعریف پروژه هست)؟؟
البته اگه بر اساس ابجد نباشه، که بعید میدونم. ویرایش شده در توسط rozbeh

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر طول موتور یعنی دو متر را مبنای محاسبه قرار بدیم برای طول 18.7 متر طول بالگرد باید برابر طول خط قرمز باشد.
 
shahed-216.jpg


دقیقا ... بنده تو فروم پاکستانی عکسی گذاشتم که تفاوت رو نشون میده!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سینا تورو به اجداد مطرت یه عکس یا لااقل از روعکس یه چیزایی هم بگو

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقا سینا تورو به اجداد مطرت یه عکس یا لااقل از روعکس یه چیزایی هم بگو

 

این قسم خوردن واسه چیه؟! دیگه آخه چیزی هم مونده که گفته نشده باشه؟! :)

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد بالگرد 216 که فعلا هم طرحی تحقیقاتی هست  نظر بنده اینه که :

 

پیش از هر چیز نباید احساسی برخورد کرد و به قولی جوگیر شد و این بالگرد رو با نمونه های روز دنیا مقایسه کرد (ما در حد و اندازه بالگرد سازهایی که 40 الی 50 سال تجربه دارن نیستیم)

 

اما براساس واقعیت های موجود در نیروهای مسلح ما که عمده یگان های بالگردی با قابلیت های رزمی پایین (مسلح به راکت و تیربار) هست این بالگرد میتونه گشایشی باشه در کار (خصوصا که مجموعه تسلیحاتی تقریبا کاملی داره خصوصا برای اهداف زمینی)

 

اینکه از مواد کامپوزیتی و فیبر کربن در ساخت بدنه استفاده شده واقعا خبر خوبی هست در کنار مقاومت بالا وزن رو هم کاهش میده

 

یک مشکلی که به نظر من در طراحی شاهد 216 هست نقطه و نحوه قرارگیری پیشرانه است. پیشرانه های این بالگرد در یک نقطه و تقریبا به صورت چسبیده به هم قرار گرفتن چنانچه یک موشک حرارتی به یکی از پیشرانه ها اصابت بکنه انفجار یک پیشرانه قطعا دیگری رو هم درگیر میکنه این مسئله در بالگرد هایی که پیشرانه نزدیک به هم دارن دیده میشه چه ترابری چه رزمی برای همین هست که در طراحی نوین بالگرد های رزمی سعی میشه پیشرانه ها تا حدودی جدا از هم و در طرفین بدنه قرار بگیرن و یک فضای حائلی بینشون باشه

 

در شاهد 216 با این وضعیت در صورت تهدید یک پیشرانه دومی رو هم به احتمال زیاد از دست میدیم یعنی در یک زمان هر دو موتور از دست میره که نتیجه اش مشخصه البته

 

یک مورد ضعف  استفاده از اسکید به جای ارابه چرخ دار هست ،  قابلیت حرکت بالگرد با وجود اسکید خیلی محدود میشه در حالی که با ارابه اینطور نیست و اکثر بالگرد های روز دنیا دارای ارابه فرود چرخ دار هستند

 

یک مسئله دیگه حفاظت بالگرد هست ، حتی اگر حفاظت پایه ای این بالگرد در برابر اصابت مهمات 7.62 عنوان بشه در مقایسه با تهدیدات روز و ایضا در مقایسه با بالگرد های رزمی دیگه ناچیزه و عملا حفاظتی نیست. حداقل باید سطح حفاظت در برابر اصابت مهمات 12.7 و 14.5 میلیمتری رو برای این بالگرد فراهم بکن ، حالا انتظار نداریم که بیان و حفاظت در برابر کالیبر های متوسط مثل 25 و 30 رو تامین کنن.

 

زیبایی بالگرد هم مسئله مهمی نیست و اصلا اهمیتی نداره ، مهم کارایی پروازی و آیرودینامیکی اون هست

 

یک مسئله خیلی مهم در مورد شاهد 216 تولید این بالگرده و زمانی ارزش خواهد داشت که به صورت صنعتی تولید بشه ، تولید محدود و کارگاهی هیچ ارزشی نداره اگر به تولید صنعتی برسه هر چند محدود باشه باز هم ارزش خواهد داشت

 

مزیت پروازی این بالگرد در ارتفاع پروازش هست که اون رو از دسترس دوش پرتاب ها دور میکنه البته اگر دقیق عنوان شده باشه این اطلاعات

 

پس نقاط ضعف بالگرد با توجه به اینکه شما عکس کاملش رو در اختیار دارید شامل موارد زیره :

 

موتورهای چسبیده بهم ........سطح حفاظت پایین بدنه........استفاده از اسکید بجای ارابه چرخدار

 

اگر دقت کنید تمامی ضعفهای بالا جزو نقاط قوت بالگردهای اپاچی و میل 28 محسوب میشه یعنی درهر دو بالگرد موتورها در طرفین بدنه نصب شدن /سطح حفاظت بالایی در بدنه دارن / و هر دو هم ارابه چرخدار دارن

 

البته بطور مشخص چسبیده بودن موتورهای شاهد216 بهم نه تنها ریسک کار رو بالا برده بلکه شکل و شمایل بالگرد روهم بهم ریخته چون اگه TV3 ها در طرفین بدنه نصب میشد هم سطح حفاظت بالگرد بالاتر می رفت و هم زیبایی و استایل خاصی بهش میداد که ظاهرا خبری از اینا نیست

 

 

ویرایش : البته اضافه کنم در مدلهای جدید بالگردهای زرمی علاوه بر نصب موتورها در طرفین بدنه در نازل هر موتور هم سیستمی نصب میشه که حرارت خروجی رو کاهش بده که خداروشکر طبق تصاویر درز کرده شاهد 216 فاقد اینم هست

ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این قسم خوردن واسه چیه؟! دیگه آخه چیزی هم مونده که گفته
نشده باشه؟! :)


اون کسی که عکسا داره خودش میدونه خیلی چیزا براگفتن هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر طول موتور یعنی دو متر را مبنای محاسبه قرار بدیم برای طول 18.7 متر طول بالگرد باید برابر طول خط قرمز باشد.

 

 

اصلاحیه پست قبل:

 

در پست قبل به اشتباه مبنای محاسبه بر این بود که طول بدنه 18.7 متر هست در حالیکه به احتمال زیاد طول بالگرد 18.7 متر هست و نه طول بدنه.

 

IMG_20151127_004336_-_Copy_-_Copy.jpg

 

 

در تصویر خط سبز مربوط به طول ملخ اصلی هست

 

2.4 متر مربوط به عدد اعلام شده برای ارتفاع هست که نشان میدهد منظور از این عدد صرفا ارتفاع بدنه بوده و نه ارتفاع بالگرد

 

فاصله بین دو خط زرد مربوط به طول بالگرد هست یعنی طول بدنه به علاوه ملخ ها

 

فاصله بین دو خط سیاه مربوط به طول بدنه هست یعنی حدود 14.7 متر.

 

پ.ن: احتمال خطا در محاسبات محتمل هست. 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پس نقاط ضعف بالگرد با توجه به اینکه شما عکس کاملش رو در اختیار دارید شامل موارد زیره :

موتورهای چسبیده بهم ........سطح حفاظت پایین بدنه........استفاده از اسکید بجای ارابه چرخدار

اگر دقت کنید تمامی ضعفهای بالا جزو نقاط قوت بالگردهای اپاچی و میل 28 محسوب میشه یعنی درهر دو بالگرد موتورها در طرفین بدنه نصب شدن /سطح حفاظت بالایی در بدنه دارن / و هر دو هم ارابه چرخدار دارن

البته بطور مشخص چسبیده بودن موتورهای شاهد216 بهم نه تنها ریسک کار رو بالا برده بلکه شکل و شمایل بالگرد روهم بهم ریخته چون اگه TV3 ها در طرفین بدنه نصب میشد هم سطح حفاظت بالگرد بالاتر می رفت و هم زیبایی و استایل خاصی بهش میداد که ظاهرا خبری از اینا نیست


ویرایش : البته اضافه کنم در مدلهای جدید بالگردهای زرمی علاوه بر نصب موتورها در طرفین بدنه در نازل هر موتور هم سیستمی نصب میشه که حرارت خروجی رو کاهش بده که خداروشکر طبق تصاویر درز کرده شاهد 216 فاقد اینم هست

با این وضع مدیریتی برای همینم باید کلاهمونو بندازیم هوا (البته اگه به تولید انبوه با کیفیت برسه)... خنک کننده گازهای خروجی پیشکش :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.