Recommended Posts

خدا تمام شهدای عزیز کشور رحمت کنه بخصوص شهدا مدافع حرم درسوریه  عراق  در افغانستان وسایر نقاط جهان 

وایضا شهدای ژآندارمری شهربانی کمیته انقلاب اسلامی  سپاه پاسداران وشهدای بسیجی  خون پاکشان در حفظ کیان مملکت فدا نمودند

دنبال عدد نیستیم ولی حیفمان امد  شاهد پایمال شدن خون 70 درصد شهدا باشیم

امروز شاهد دردی هستیم بچه انقلابی کشیدن خفه کردن صدا اتهامات توامان توسط کفار داخلی  و خارجی  

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام


پتروشیمی بصره


23_28529.jpg


یكی از عملیاتهای مهم ما زدن تاسیسات پتروشیمی بصره بود. این محل بر خلاف اسمش كه غیرنظامی است، یكی از بزرگترین پایگاههای عراق بوده و در آنجا دو دستگاه رادار دوربرد كه از نظر نظامی اهمیت زیادی داشتند، نصب شده بود؛ به طوری كه برای عراقی، نگهداری از این رادارها بسیار مهم و برای ما هم انهدام آن یكی از ضروریات بود. عراق با تمام امكانات هوایی و زمینی خود، سعی در نگهداری آن داشت و ایران نیز به تمام نیروهای رزمی خود، اعم از زمینی، هوایی و هوانیروز ماموریت آزاد داده بود كه آنجا را منهدم كنند. یك بار نیروی هوایی یك بمب 5 تنی را با یك فروند F-4D روی ساختمان انداخت، ولی استحكام سطح ساختمان آنقدر زیاد بود كه آسیب كلی به رادار وارد نیامد. اهمیت این رادارها در این بود كه عملكردی مثل آواكس داشتند و مركز تجمع نیروهای ایرانی را ثبت می ‏كردند و توپخانه خود، گرا می‏ دادند.



853586_136.jpg


تنها فرقی كه این رادارها با آواكس داشتند این بود كه آواكس، رادار سیار و دارای برد محدودی است، ولی این رادارهای ثابت بودند و میدان عمل خیلی وسیعی داشتند. هوانیروز برای انهدام آن، اقدامات زیادی كرده بود، ولی هنوز این مهم عملی نشده بود. خلبانهای هوانیروز ساعتها در اطراف رادار دور زده بودند كه موشك خود را روی آن قفل كنند، ولی هنوز موفق به این كار نشده بودند. البته برای این كار، فقط كبراهایی وارد عمل می شدند كه موشك ماوریك داشتند. آن روز درگیری در غرب كارون، بسیار شدید بود و تمام منطقه را دود غلیظ حاصل از سوختن ادوات و چاههای نفت، فرا گرفته بود. ناگهان از نظرم گذشته كه پروازی روی پتروشیمی داشته باشم و به قول معروف، من هم شانسم را امتحان بكنم.



1~104.jpg20160728_230329.jpg


راست به چپ :


سرهنگ خلبان ، مهدی مدرس ، سروان خلبان ، رضا میبدی


فرمانده منطقه علیرغم اینكه من مسئولیتهای زیادی در هوانیروز داشتم، پیشنهاد پرواز مرا قبول كرد و قرار شد به همراه یك فروند 214 و یك فروند كبرا، كه حفاظت مرا برعهده داشت، به آنجا اعزام شویم. ساعت 9:30 هلیكوپتر من با دو موشك ماوریك از زمین كنده شد و به طرف هدف به پرواز درآمد. هلیكوپتر كبرای دوم و به دنبالش هلیكوپتر 214 كه یك گروه فیلمبرداری از برنامه «ایران در جنگ» را به همراه داشت، در اطراف من به پرواز درآمدند. در ارتفاع خیلی پائین پرواز می‏ كردیم؛ با این حال، زودتر از آنچه انتظار می‏رفت، عراق به پرواز ما پی برد و ابتدا هواپیماهای میگ 21 و پس از آن هلیكوپترهای «هایند» دشمن در ارتفاع بالا اقدام به تیراندازی به سوی ما كردند. علت پرواز هلیكوپترهای عراقی در ارتفاع بالا، این بود كه هم ما را هدف قرار دهند و هم پدافندشان بتواند به راحتی به سوی ما تیراندازی كند. با وجود آن همه موانع، بیش از هفت بار به طرف پتروشیمی پرواز كرده و به آن نزدیك شده بودم ولی موشك ماوریك روی آن قفل نشده بود. به فكر فرو رفتم تا علت را بیابم. ناگهان علت قفل نكردن موشك را فهمیدم. به ستوان میبدی گفتم: می ‏دانی چرا موشك قفل نمی‏شود؟

- نه.

- برای اینكه ساختمان همرنگ زمین است و هرگز این موشك از این زاویه نمی ‏تواند كاری بكند.

- سعی كن این فرصت طلایی را از دست ندهیم.

- بهتر است از سمت غرب هم آزمایش كنیم.

- آن منطقه ناشناخته است و مجاز به پرواز در آنجا نیستیم.

- اهمیت این موضوع بیشتر از آن است كه ما معطل بكنیم؛ پس بهتر است فرصت را از دست ندهیم و كارمان را شروع كنیم.


179119_809.jpg


او حرفی نزد و بلافاصله هم نظرمان را برای تغییر مسیر به هلیكوپترهای بعدی گفتیم و سپس به طرف غرب ساختمان پتروشیمی پرواز كردیم. پدافند عراق با شدت تمام شلیك می‏كرد و تعداد هلیكوپترهای عراقی كه ما را موشك باران می‏كردند، زیادتر شده بود، ولی هنوز منتظر فرصتی بودم كه موشك قفل كند و كارم را انجام دهم. سرانجام از سمت غرب به ساختمان نزدیك شدیم و با توجه به به سایه‏ای كه آفتاب در سمت غربی ایجاد كرده بود، موشك قفل كرد. بلافاصله خلبان 214 را مطلع كردم كه به فیلمبردارها بگوید كه آماده باشند. ستوان میبدی مرتب می‏ گفت: «بزن! این فرصت طلایی را از دست نده» سعی كردم خونسردی خودم را حفظ كنم. وقتی كه فیلمبردارها اعلام آمادگی كردند، با توكل به خدا و مولا علی، نگاهی به چراغ قرمز موشك كه علامت قفل شدن آن روی هدف بود، اندختم. چراغ قرمزتر از همیشه مرا دعوت به شلیك می ‏كرد! با توكل به خدا، كلید موشك را فشار دادم. موشك از هلیكوپتر جدا شده و رفت تا از دریچه‏ ای كه باز بود وارد ساختمان شد و لحظاتی بعد، ساختمان مجهز پتروشیمی به تلی از دود و آتش مبدل شد. خلبان 214 با خوشحالی گفت: «تبریك می‎ گویم مهدی، هم هدف را زدی و هم تیراندازی ‏ات توسط فیلمبردارها ثبت شد.» برای اطمینان كافی، موشك دوم را نیز پرتاب كردم. اثری از ساختمان پتروشیمی تقریباً برجای نمانده بود.


حالا من و میبدی از خوشحالی سر از پا نمی‏ شناختیم. همه عوامل پدافندی دشمن مشغول شلیك به سوی ما بودند. هلیكوپتر كبرای محافظ ما شروع به تیراندازی شدید و پرحجم به طرف آنها كرد. سپس منطقه را دور زدیم و هرچه آتش داشتیم برسر دشمن ریختیم و به منطقه خودی وارد شدیم. در منطقه خودی احساس كردم كه هلیكوپترم هر از چند گاهی یك بار ریپ می‏زند. با این حال كنترلش كردم و تا پایگاه رساندم. پرسنل هوانیروز در محوطه جمع شده و منتظر فرود ما بودند. فرمانده پایگاه تا نزدیكی هلیكوپتر آمد و نگاهی به من كرد. من با دست علامت دادم. به هر ترتیبی بود هلیكوپتر را بر زمین نشانده و از آن خارج شدم. ابتدا فرمانده منطق و پس از او سایر همرزمان دور ما جمع شدند و برایمان دست زدند و صلوات فرستادند. در حال حركت به طرف اتاق عملیات بودیم كه بازرس فنی به سراغم آمد و دستم را گرفت و گفت: «بیا هلیكوپترت را تماشا كن!» به طرف هلیكوپتر برگشتم. بدنه هلیكوپتر سوراخ سوراخ شده بود. غرق در تماشای آن بودم كه او ملخ اصلی هلیكوپتر را نشانم داد. با دقت نگاهش كردم. بیش از نصف پهنای ملخ اصلی ذوب شده بود. پاهایم سست شد و ضمن تحسین هلیكوپتر قدرتمند كبرا، خدا را سپاس گفتم.



پی نوشت :


تاریخ این سرزمین ، هرگز جانفشانی های دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد ، چرا که بخشی از امنیت کنونی ما ، حاصل جانفشانی های این عزیران است .

اطلاعات بیشتری از اون رادار و ریز عملیات اگر دارید لطف کنید قرار بدید.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

 

پتروشیمی بصره 

 

23_28529.jpg

 

 

 

 

 

 

 

    

 

راست به چپ :

 

سرهنگ خلبان ، مهدی مدرس ، سروان خلبان ، رضا میبدی 

 

- نه.

- برای اینكه ساختمان همرنگ زمین است و هرگز این موشك از این زاویه نمی ‏تواند كاری بكند.

- سعی كن این فرصت طلایی را از دست ندهیم.

- بهتر است از سمت غرب هم آزمایش كنیم.

- آن منطقه ناشناخته است و مجاز به پرواز در آنجا نیستیم.

- اهمیت این موضوع بیشتر از آن است كه ما معطل بكنیم؛ پس بهتر است فرصت را از دست ندهیم و كارمان را شروع كنیم.

 

 

 

 

 

 

پی نوشت :

 

تاریخ  این سرزمین ، هرگز جانفشانی های دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد ،  چرا که بخشی از امنیت کنونی ما ، حاصل جانفشانی های  این عزیران است .

 

با تشکر فراوان

فیلم مورد نظر رو دوستان دارند؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

                                                                                بسم الله الرحمن الرحیم

                                                                                               http://uupload.ir/fi...d388dc856cd.jpg


                                              اولین نمونه پروازی بالگرد کاموف Ка-62 به شکل رسمی به نمایش درآمد.

در هشتادمین سالگرد شرکت هوایی «پروگرس» در شهر آرسنییف به نام ن. ای سازیکین، شرکت «بالگردهای روسیه» ، بالگرد کاموف Ка-62 با شماره ثبت (رجیستر ) RA-00000 را در نمایشگاهی در آرسنییف به نمایش درآورد.

                                                                                            .......

مدیرعامل هلدینگ مذکور اعلام کرد: «امروز در (کارخانه) «پروگرس» سه نمونه آزمایشی از این پرنده تولید شده و به زودی چهارمین فروند نیز آماده خواهد شد.» بالگرد چند منظوره متوسط کاموف Ка-62 در ماه آوریل (۲۰۱۶) با موفقیت اولین آزمون های پروازی کارخانه ای را پشت سر گذاشت. در جریان پرواز ، متخصصین عملکرد سامانه های اصلی و منبع تامین  انرژی الکتریکی بالگرد را مورد بررسی قرار دادند. پیش تر از آن، این پرنده مجموعه ای از آزمون های زمینی (بر روی زمین) را به شکل موفقیت آمیز پشت سر گذاشته بود.

                                                                                                 http://uupload.ir/files/t0k0_1.jpg

گفته شده است که بالگرد جدید، زمینه نیازمندی به بالگرد در کلاس وزنی با وزن هنگام برخاست 6 الی 7 تن را مرتفع می نماید. حوزه های اصلی کاربرد بالگرد Ка-62 ، حمل و نقل مسافر ، عملیات نجات و همچنین کار (عملیات) در حوزه های نفت و گاز و حمل و نقل شرکتی می باشد. سطح بالای انرژی موتور نصب شده بر روی بالگرد، این امکان را فراهم می سازد تا در محدوده وسیعی از ارتفاعات به ماموریتهای محوله جامه ی عمل بپوشاند. Ка-62 می تواند در آب و هوای گرم مورد استفاده قرار گرفته و پرواز های بر فراز مناطق دریایی (سطح دریا) را انجام دهد.


                                                                                               http://uupload.ir/files/vzd7_2.jpg

قرار داد تحویل (فروش) چهار فروند بالگرد میل Ми-26Т2 با اردن (؟!) منعقد شد. اطلاعاتی (جزییاتی) در مورد انعقاد توافق شرکت سهامی «بالگرد های روسیه» با اسبر بانک روسیه در خصوص ارایه تضمین بانکی جهت تامین تعهد قرار داد شماره فلان (نامشخص) در مورد تحویل چهار فروند بالگرد میل Ми-26Т2  که در تاریخ ۱۷ آوریل منعقد شد، بین شرکت سهامی «بالگردهای روسیه» و دفتر طراحی و توسعه پادشاه عبدالله دوم  (پادشاهی اردن هاشمی علیه اللعنه)، بر روی سایت سفارشات دولتی، قرار گرفته است. تضمینات فوق الذکر ، با مجموع کلی ۱۲.۵ میلیارد دلار آمریکا برای دوره ۲۱ ماهه (یعنی تا اواسط ۲۰۱۸ ) خواهد بود. شرکت مادر تخصصی (این فحش نیست، بلکه معادل فارسی هلدینگ میباشد icon_wink ) «بالگردهای روسیه» انعقاد قرارداد را تایید کرده است.



مترجم زبان روسی: محمد حسین بختیاری ، انتشار این مطلب فقط با ذکر نام مترجم بلامانع می باشد.

منبع: صفحه روسی زبان sdelano-u-nas  (ساخت ما ) در اینستاگرام به نشانی

ویرایش شده در توسط gashool
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.