farmandekoll

هواگرد عمود پرواز بل/بوئینگ وی -22 اُسپری ( Bell Boeing V-22 Osprey)

Recommended Posts

V-22 Osprey عملياتي شد

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/V-22_Osprey_tiltrotor_aircraft.jpg/800px-V-22_Osprey_tiltrotor_aircraft.jpg

v22 يک وسيله ي جنگي هواييست که با استفاده از تکنولوژي تيلتروتر (کج شونده) همانند يک هليکوپتر توانايي پرواز عمودي را داراست و نيز ميتواند مانند يک هواپيما با سرعت و ارتفاع بالا پرواز کند.

اين پرنده ميتواند توسط موتورهايي که در جهت عمودي هستند به طور عمودي تيک آف و لندينگ انجام دهد و يا مانند يک بالگرد در هوا معلق بماند.در هنگتم پرواز موتورهاي اين پرنده قادر به چرخش هستند و اين پرنده را تبديل به يک هواپيماي جت ميکنند که داراي قابليت پرواز در ارتفاع و سرعت نسبتا زياد مي باشد.
اين ويژگيها سبب شده که v22 تبديل به يک پرنده ي بي همتا شود و هيچ پرنده ي ديگري جايگزين آن نشود.

v22 ميتواند 24 سرباز مجهز و يا 20000 پوند در داخل خود به صورت بار داخلي و يا 15000 پوند به صورت معلق(آويزان يا بار خارجي) با بيش از دو برابر سرعت يک هليکوپتر حمل کند.

v22 داراي يک جعبه دنده ي Cross-Couppled است که اين قابليت را به موتورها ميدهد که در صورتي که يکي از موتورها از رده خارج شود موتور سالم قادر است هر دو پره را به حرکت در آورده و پرنده به راه خود ادامه دهد.

پره ها و بالهايش قابليت تا شدگي را دارا هستند و اين امکان باعث ميشود که در ناو هواپيما بر و يا ناو جنگي فضاي کمتري اشغال شود.

v22 تنها پرنده ايست که قابليت عمليات در هر نقطه ي جهان متناسب با هر گونه آب و هوا را داراست که اين قابليت باعث تسريع عمليات و فراهم شدن نيروها در عمليات جنگي ميشود و باعث کاهش درخواست انتقال هوايي و دريايي استراتژيک محدود ميشود.



خريداران:

در حال توليد براي نيروهاي کماندويي آمريکا(US MARINE)

نيروي عمليات ويژه ي هوايي آمريکا(US Air Force Special Operation)

نيروي دريايي آمريکا(US NAVY)

هم اکنون نيروي کماندويي آمريکا سفارش توليد 360 فروند mV-22bs براي انجام دادن عمليات تهاجمي و عمليات پشتيباني نيروها سفارش داده است.
نيروي ويژه ي هوايي آمريکا (نيروي هوايي آمريکا مختص عمليات ويژه) 50 فروند cV-22s براي پشتيباني و تعقيب زميني در ارتفاع کم و در عين حال با سرعت زياد در مکانهاي مختلف براي انجام عمليات هاي ويژه ي مختلف سفارش داده است.
نيروي دريايي 48 فروند hV-22s براي انجام عمليات پشتيباني سفارش داده است.


اولين اسکادران وي22 در تاريخ 2006.3.3 براي نيروي کماندويي آمريکا با نام phumder-Chickensتشکيل شد که اين اسکادران در سال 2007 کاملا عملياتي خواهد شد.

cV-22 در سال 2009 کاملا عملياتي شد.

مشخصات عمومي:

نيروي پيشرانه:
2 * Rolls Roys AE-1107c , 6.150 SHP (4586KW *2)

طول:57.3 Feet (17.48 Metr) ,63 Feet (19.08)در حالت باز شدن درب عقب


قطر پره ها : 11.56 Metr

ارتفاع در حالت عمودي بودن موتورها : 6.63 metr

ارتفاع تا سکان: 5.38 meter

بيشينه وزن برخاست :23495kg

وزن خالي برخاست: 8460Kg

سرعت: 463-km/h555.6

مسافت قابل طي کردن با حد اکثر وزن: 1182km

مسافت قابل طي کردن بدون بار: 4239Km

خدمه: 3 نفر

توليد : بخش هلي بويينگ مسول ساخت بدنه و سيستمهاي کمکي و سيستمهاي ديجيتال و سيستم کنترل الکتريکي ميباشد.
و همکار آن شرکت هليکوپتر سازي بل مسول ساخت بال و جعبه دنده و سکانها و سيستم چرخش پره ها و موتور ميباشد.
هم اکنون اين دو شرکت در حال توليد 13 فروند وي22 براي تحويل در اواخر سال 2006 ميباشند.

پيش زمينه : سازمان دفاع اجازه ي توليد کامل وي22 را در سپتامبر سال 2005 بعد از آنکه يک سري آزمايشات کلي و ريز که احتياجات سازمان دفاع و نيروهاي ويژه را مهيا کرد داده.

بل بيش از 70 فروند هماپيما قبل از سال 2006 براي عملياتهاي گوناگون توليد کرده که يک دهه هم ادامه پيدا خواهد کرد.

بويينگ و همکاران تجاري اش در سيستمهاي بزرگ يا کوچک هم در کارهاي شبکه اي پيشرو هستند و به علاوه ي آنکه يک پيشتاز در توليد ادوات نظامي و تجاري براي آمريکا و متحدانش هستند.

همچنين کمپاني بل يک پيشتاز دز عرصه ي وسايل نقليه ي عمود پرواز براي کارهاي تجاري و نظامي است.
اين کارخانه تا کنون بيش از 35000 پرنده از سال 1946 ساخته است که اولين پرنده ي تجاري بل47 نام گرفت.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Aircraft.osprey.678pix.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c7/CV-22_Formation.jpeg/800px-CV-22_Formation.jpeg

http://www.machtres.com/V-22_3.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر
به نظر شما این پرنده بیشتر شبیه هواپیما نیست؟
هواگرد(تیلت روتور) V.22 آسپری
هواگرد V.22 اسپری ساخت ایالات متحده قادر به نشت برخواست عمودی همانند بالگرد و پرواز همانند هواپیما یکی دیگر از پرنده های مورد استفاده توسط سپاه تفنگداران دریایی امریکا است.این بالگرد هواپیما اولین پرواز خود را در سال ۱۹۸۹ انجام داد.و پس از طی ازمونهای فراوان اخیرا به خدمت نیروهای مسلح امریکا بویژه تفنگداران دریایی در امده است. شکست امریکا در صحرای طبس توجیهی برای ساخت این پرنده شد و در جهت رفع نقصهای بالگردها(برد و سرعت) در چنین ماموریتهایی این بالگرد تولید شد . در ساخت این پرنده از مواد مرکب برای کاهش وزن ان به صورت گسترده ای استفاده شده است .شکل اسپری بیشتر به هواپیماهای توربو پراپ شبیه است. برد حدود ۴۰۰۰کیلومتری .سرعت زیاد ان نسبت به بالگردها اسپری را تبدیل به پرندهای بی نظیر کرده است که در جنگهای اینده بیشتر در موردش خواهیم شنید. تصویر زیر این از هواگرد مدلCV.22 متعلق به نیروی هوایی را در حال ازمایش تجهیزات دفاعی در اطراف پایگاه هوایی ادواردز در ایالت کالیفرنیا نشان می دهد.

طول ۵/۱۷متر
عرض ۶۱/۵متر عرض کابین
ارتفاع ۶۰/۶متر
وزن خالی ۱۵۰۳۲کیلوگرم
حداکثر وزن ۴۴۳/۲۷کیلوگرم
برد ۳۵۰۰کیلومتر برد در حالتهای مختلف فرق می کند
سرعت ۵۶۵کیلومتر برساعت
سازندگان امریکا بوئینگ/بل
ظرفیت ۳۰نفر ۳خدمه +۲مسئول جنگ افزار+۲۴ سرباز

تصویر : مدلMV.22 متعلق به سپاه تفنگداران دریایی درحال ریزش چتربازان سقوط ازاد
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

کشور سازنده : ایالات متحده آمریکا
شرکت های سازنده : Bell Helicopter Textron
Boeing Helicopters
سرنشینان : 2 خلبان
گنجایش : 22 سرباز ، توانایی حمل 15,000 پند بار .
طول : 17.5 m
عرض : 11.6 m
طول بال ها : 14 m
ارتفاع : 22 ft
وزن بدون بار : 15,032 kg
وزن همراه با بار : 21,500 kg
سرعت: 509 km در ساعت
گشت زنی دریایی : 396 km در ساعت
نیروی حرکت : 1,627 km بدون سوختگیری
شعاع نبرد : 690 km
سال ساخت

تصویر

یکی از ویژگی های این هواپیما بالگرد این هست که می تونه در هر شرایط آب و هوایی انجام ماموریت بده . برای اطلاعات بیشتر باید خدمتتون عرض کنم که این بالگجرد در واقع یک هواپیما بالگرد هست چراکه می تونه به صورت عمودی بلند بشه و فرود بیاد که البته بیشتر این هواپیما بالگرد در اختیار نیروی دریایی آمریکا هست تا نیروی هوایی . تقریبا می توان گفت که این هواپیما بالگرد تمام خصوصیت های یک هواپیما را دارا هست چراکه این وسیله می تواند حتی به ارتفاع و حتی به سرعت یک هواپیما پرواز کند .
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اجازه از كركس عزيز

پرنده وي 22 عقاب دريايي
اين پرنده توانايي حمل 24 سرباز مسلح و يا حمل بار تا سقف 20 هزار پوند را در داخل و يا بيرون محفظه را دارد، يعني در حالي كه اين پرنده به صورت عمودي بلند شده و يا مي نشيند. ضمن اينكه اين پرنده به علت قابليت جمع شدن بال و ملخ خود ميتواند توسط هواپيماهاي باري حمل شود.

[align=center]تصویر[/align]

اين پرنده ميتواند در حال پرواز عمليات سوخت گيري نيز انجام دهد.
بويينگ مسوول بخش بدنه و تمام زيرسيستم هاي آن، ناوبري ديجيتال و سيستم كنترل پرواز بوسيله سيم اين پرنده مي باشد. شريك بويينگ يعني شركت بل تكسترون نيز مسوول بخش بال، سيستم انتقال قدرت، دم، سيستم ملخ و بخش موتور مي باشد.

توانايي‌هاي اختصاصي عقاب دريايي
افزايش سرعت به اندازه دو برابر يك بالگرد
برد موثر بلندتر براي انجام ماموريت‌هاي نيازمند به يك بالگرد
توانايي انجام ماموريت هاي چندمنظوره: حملات آبي خاكي، پشتيباني نيروها، نفوذ و ضد نفوذ با برد زياد، حمل و نقل، جستجو و دفاع، پزشكي و در آينده حمل سوخت كه از ماموريت هاي قابل انجام توسط اين پرنده خواهد بود.
از اين پرنده 9 فروند توسط نيروي هوايي آمريكا سفارش داده شده است كه كار خدمات پشتيباني آن نيز آغاز شده است. اولين فروند از اين پرنده در هشتم دسامبر سال 2005 ميلادي تحويل شده است.

مشخصات فني
بخش موتور
دو موتور آليسون T406-AD-400
قدرت محور نيرو 6150 اسب بخار و يا 4586 كيلو وات
بخش ملخ
سه ملخ در هر هاب
ساخه شده از گرافيت و فايبرگلاس
سرعت انتهاي ملخ 201.75 متر بر ثانيه
قطر ملخ 11.58 متر
سطح ملخ 24.3 مترمربع
سطح صفحه 210.7 مترمربع
چرخش ملخ اتوماتيك و بر حسب نيرو
كارايي
حداكثر سرعت در سطح دريا 510 كيلومتر در ساعت (275 نات)
نرخ صعود عمودي در سطح دريا 332 متر در دقيقه
حداكثر نرخ صعود در سطح دريا 707 متر در دقيقه
سقف پرواز خدماتي 7925 متر (26000 پا)
سقف پرواز خدماتي با يك موتور 3444 متر (11300 پا)
حداكثر ارتفاع پرواز در حالت سكون 4328 متر
برد
حمله آبي خاكي 954 كيلومتر
حداكثر برد 3892 كيلومتر
ظرفيت
2 خدمه
24 سرباز يا 12 تخت
ابعاد داخلي
طول 7.37 متر
عرض 1.8 متر
ارتفاع 1.83 متر
وزن
وزن خالي 15032 كيلوگرم
حداكثر وزن پرواز بصورت عمودي 21546 كيلوگرم (47500 پوند)
حداكثر وزن پرواز در مسير كوتاه 24948 كيلوگرم (55000 پوند)
حداكثر وزن پرواز 27443 كيلوگرم (60500 پوند)
قلاب بار تكي 4536 كيلوگرم (10000 پوند)
قلاب بار دوتايي 6147 كيلوگرم (15000 پوند)
ابعاد خارجي
طول بدنه 17.48 متر (57.33 پا)
عرض با احتساب ملخ‌ها 25.55 متر(83.33 پا)
طول براي انبار 19.08 متر(65.58 پا)
عرض براي انبار 5.61 متر(18.42 پا)
ارتفاع در حالت ملخ افقي 6.63 متر(21.76 پا)
ارتفاع در حالت ملخ عمودي 5.38 متر(17.65 پا)
ظرفيت سوخت
محفظه كنار بدنه Sponsons 4649 ليتر (1228 گالن)
باك درون بال 2979 ليتر(787 گالن)
باك اضافه 9221 ليتر(2436 گالن)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

كاربرهاي اين هليكوتر چه نيروهايي هستند؟؟؟


همانطور كه در متن مي خونيد نوشته : حملات آبي خاكي، پشتيباني نيروها، نفوذ و ضد نفوذ با برد زياد، حمل و نقل، جستجو و دفاع، پزشكي و در آينده حمل سوخت كه از ماموريت هاي قابل انجام توسط اين پرنده خواهد بود.

خب با اين اوصاف كاربران اون هم مشخص ميشه.
اما اگه منظورت كشور استفاده كننده است فقط آمريكا در حال حاضر از اين بالگرد استفاده مي كنه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرنده وي 22 عقاب دريايي


نسل جديدي از بالگردها كه علاوه بر پرواز عمودي با چرخش موتور مانند يك هواپيماي توربوپراپ پرواز مي‌كنند.

تصویر


اين پرنده توانايي حمل 24 سرباز مسلح و يا حمل بار تا سقف 20 هزار پوند را در داخل و يا بيرون محفظه را دارد، يعني در حالي كه اين پرنده به صورت عمودي بلند شده و يا مي نشيند. ضمن اينكه اين پرنده به علت قابليت جمع شدن بال و ملخ خود ميتواند توسط هواپيماهاي باري حمل شود.
اين پرنده ميتواند در حال پرواز عمليات سوخت گيري نيز انجام دهد.
بويينگ مسوول بخش بدنه و تمام زيرسيستم هاي آن، ناوبري ديجيتال و سيستم كنترل پرواز بوسيله سيم اين پرنده مي باشد. شريك بويينگ يعني شركت بل تكسترون نيز مسوول بخش بال، سيستم انتقال قدرت، دم، سيستم ملخ و بخش موتور مي باشد.

توانايي‌هاي اختصاصي عقاب دريايي

افزايش سرعت به اندازه دو برابر يك بالگرد
برد موثر بلندتر براي انجام ماموريت‌هاي نيازمند به يك بالگرد
توانايي انجام ماموريت هاي چندمنظوره: حملات آبي خاكي، پشتيباني نيروها، نفوذ و ضد نفوذ با برد زياد، حمل و نقل، جستجو و دفاع، پزشكي و در آينده حمل سوخت كه از ماموريت هاي قابل انجام توسط اين پرنده خواهد بود.
از اين پرنده 9 فروند توسط نيروي هوايي آمريكا سفارش داده شده است كه كار خدمات پشتيباني آن نيز آغاز شده است. اولين فروند از اين پرنده در هشتم دسامبر سال 2005 ميلادي تحويل شده است.

مشخصات فني

بخش موتور

دو موتور آليسون T406-AD-400
قدرت محور نيرو 6150 اسب بخار و يا 4586 كيلو وات

بخش ملخ

سه ملخ در هر هاب
ساخه شده از گرافيت و فايبرگلاس
سرعت انتهاي ملخ 201.75 متر بر ثانيه
قطر ملخ 11.58 متر
سطح ملخ 24.3 مترمربع
سطح صفحه 210.7 مترمربع
چرخش ملخ اتوماتيك و بر حسب نيرو

كارايي

حداكثر سرعت در سطح دريا 510 كيلومتر در ساعت (275 نات)
نرخ صعود عمودي در سطح دريا 332 متر در دقيقه
حداكثر نرخ صعود در سطح دريا 707 متر در دقيقه
سقف پرواز خدماتي 7925 متر (26000 پا)
سقف پرواز خدماتي با يك موتور 3444 متر (11300 پا)
حداكثر ارتفاع پرواز در حالت سكون 4328 متر

برد

حمله آبي خاكي 954 كيلومتر

حداكثر برد 3892 كيلومتر

ظرفيت

2 خدمه
24 سرباز يا 12 تخت
ابعاد داخلي
طول 7.37 متر
عرض 1.8 متر
ارتفاع 1.83 متر
وزن
وزن خالي 15032 كيلوگرم
حداكثر وزن پرواز بصورت عمودي 21546 كيلوگرم (47500 پوند)
حداكثر وزن پرواز در مسير كوتاه 24948 كيلوگرم (55000 پوند)
حداكثر وزن پرواز 27443 كيلوگرم (60500 پوند)
قلاب بار تكي 4536 كيلوگرم (10000 پوند)
قلاب بار دوتايي 6147 كيلوگرم (15000 پوند)

ابعاد خارجي

طول بدنه 17.48 متر (57.33 پا)
عرض با احتساب ملخ‌ها 25.55 متر(83.33 پا)
طول براي انبار 19.08 متر(65.58 پا)
عرض براي انبار 5.61 متر(18.42 پا)
ارتفاع در حالت ملخ افقي 6.63 متر(21.76 پا)
ارتفاع در حالت ملخ عمودي 5.38 متر(17.65 پا)
ظرفيت سوخت
محفظه كنار بدنه Sponsons 4649 ليتر (1228 گالن)
باك درون بال 2979 ليتر(787 گالن)
باك اضافه 9221 ليتر(2436 گالن)

منبع:http://p30lords.com/forum/showthread.php?t=12209

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله في الاول و الاخر با سلام ممنون از مطلبتون بهتر نبود از واژه هواگرد كه واژهاي كلي است استفاده مي كرديد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين مطلب تكراريه و قبلا توسط كركس ارسال شده. :cry: اين هم لينكش: icon_frown http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3465

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک وسیله ی جنگی هواییست که با استفاده از تکنولوژی تیلتروتر (کج شونده) همانند یک هلیکوپتر توانایی پرواز عمودی را داراست و نیز میتواند مانند یک هواپیما با سرعت و ارتفاع بالا پرواز کند. این پرنده میتواند توسط موتورهایی که در جهت عمودی هستند به طور عمودی Take off و Landing انجام دهد و یا مانند یک بالگرد در هوا معلق بماند.در هنگتم پرواز موتورهای این پرنده قادر به چرخش هستند و این پرنده را تبدیل به یک هواپیمای جت میکنند که دارای قابلیت پرواز در ارتفاع و سرعت نسبتا زیاد می باشد.


V-22 تنها پرنده ایست که قابلیت عملیات در هر نقطه ی جهان متناسب با هر گونه آب و هوا را داراست که این قابلیت باعث تسریع عملیات و فراهم شدن نیروها در عملیات جنگی میشود و باعث کاهش درخواست انتقال هوایی و دریایی استراتژیک محدود میشود.
خریداران:

1- در حال تولید برای نیروهای کماندویی آمریکا (US MARINE)
2- نیروی عملیات ویژه ی هوایی آمریکا (US Air Force Special Operation)
3- نیروی دریایی آمریکا (US NAVY)
تولید:

بخش هلی بویینگ مسول ساخت بدنه و سیستمهای کمکی و سیستمهای دیجیتال و سیستم کنترل الکتریکی میباشد. و همکار آن شرکت هلیکوپتر سازی بل مسول ساخت بال و جعبه دنده و سکانها و سیستم چرخش پره ها و موتور میباشد.
مشخصات عمومی:


نیروی پیشرانه: (Rolls Roys AE-1107c , 6.150 SHP (4586KW

طول: (Feet (17.48 Metr) ,63 Feet (19.08 در حالت باز شدن درب عقب

قطر پره ها: 11.56 Metr

ارتفاع در حالت عمودی بودن موتورها: 6.63 metr

ارتفاع تا سکان: 5.38 meter

بیشینه وزن برخاست: 23495kg

وزن خالی برخاست: 8460Kg

سرعت: km/h 555

مسافت قابل طی کردن با حد اکثر وزن: 1182km

مسافت قابل طی کردن بدون بار: 4239Km

خدمه: 3 نفر

http://en.wikipedia.org/wiki/Bell-Boeing_V-22_Osprey

http://www.boeing.com/rotorcraft/military/v22/index.htm

[align=center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/V-22_concept.jpg[/img]
[img]http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2007/04/11/v22osprey01.jpg[/img]
[img]http://media.defenseindustrydaily.com/images/AIR_V-22_Underslung_M777_lg.jpg[/img]
[img]http://www.mooneyland.com/v22_1.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
V-22 Osprey یه رسوایی در ارتش ایالات متحده است ! از 40 سال پیش، نیروی دریایی ابراز تمایل برای هواپیمای داشت که بتواند زمین و برخاست عمودی مانند یک بالگرد داشته باشد نمونه های اولیه چندین بار شکست خورد ! انجمن حزبی سیاسی جمهوری خواه کنگره برای حمایت از کمک های مالی به بوئینگ و بل به پنهان کردن معایب این موجود پرداخته . متاسفانه، رسانه ها فاقد کارشناسان که درک چگونگی فرآیند فاسد تهیه سلاح را ندارند در مورد این رسوایی سوکت کردن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وی-۲۲ اوسپری (به انگلیسی: ospery bell boeing) بالگرد دو ملخه آمریکایی موسوم به عقاب ماهی گیر قادر به حمل یک گروه ۲۴ نفره کاملا مجهز یا بیش از ۱۰ تن بار می‌باشد. تکاوران نیروی دریایی آمریکا طرفداران سرسخت بالگردهای اوسپری بودند که می‌توانست به سرعت سربازان را از ساحل به محل امن برساند.

اوسپری مانند بالگرد به صورت عمودی از روی زمین بلند می‌شود و سپس مانند هواپیما پرواز می‌کند. پروانه موجود در این وسیله ان را از زمین می‌کند. سپس موتورهای عظیم ان به طرف پایین متمایل می‌شوند و بال‌ها بالگرد را به سمت بالا می‌کشند. بالگردهای اوسپری دو برابر یک بالگرد معمولی سرعت دارند.

بالگردهای اوسپری کاربردهای غیر نظامی هم دارند.
800px-VMM-162_aboard_USS_Nassau_2009.jpg800px-MV-22_carries_a_HMMWV.jpg
800px-3rd_Battalion_3rd_Marines_Osprey_f
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/20080406165033!V-22_Osprey_refueling_edit1.jpg/800px-20080406165033!V-22_Osprey_refueling_edit1.jpg
800px-MV-22_Osprey_cockpit.jpg
800px-V-22-166480-FAR01.jpg
800px-CV-22_Osprey_in_flight.jpg


مشخصات فنی

نام:بالگرد آسپری
کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کارخانه سازنده:بالگرد سازی بوئینگ - بالگرد سازی بل

پرواز اولیه:۱۹/مارس/۱۹۸۹

تاریخ تحویل:۸/دسامبر/۲۰۰۵

کاربران:تکاوران دریایی ایالات متحده- نیروی هوایی ایالات متحده

بودجه پروژه:۵۰٫۵ بیلیون دلار

قیمت خرید:۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷

نهایت سرعت:۵۰۹کیلومتر بر ساعت

459px-V-22_concept.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/MV-22_Osprey_Line_Drawing.svg/535px-MV-22_Osprey_Line_Drawing.svg.png

799px-US_Navy_080220-N-5180F-015_A_Marin

مشخصات منبع :

اسلحه و مهمات در دوران جدید (صفحه۵۸)، نویسنده: ویل فاولر، مترجم: سهیلا زمانی، ناشر: انتشارات دلهام، نوبت چاپ: سوم ۱۳۸۲، شابک: 33-6593-964
http://en.wikipedia.org/wiki/V-22_Osprey

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.