farmandekoll

هواگرد عمود پرواز بل/بوئینگ وی -22 اُسپری ( Bell Boeing V-22 Osprey)

Recommended Posts

توی یه بازی به نظرم3 Marine Sharpshooter که آمریکایی ها ساخته بودنش دقیقا نیروی دریایی ایران یه چنین چیزی داشت(خیلی تعجب کردم)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرکت آگوستا وستلند اعلام کرده به دنبال دریافت گواهینامه FAA برای پرنده خود با بال ثابت و روتور تغییر زاویه دهنده تا سال 2016 می باشد.

هیتنا: هواپیماهای ملخی با بال ثابت و روتور تغییر زاویه دهنده که روتور توسط یک شفت یا یک nacelles ( بخشی که در قسمت های گردنده مورد استفاده قرار می گیرد.) گردانده می شد حدود نیم قرن مورد استفاده قرار می گرفت. فناوری به کار رفته در این هواپیماها در واقع اضافه کردن توانایی نشست و برخاست عمودی با حفظ سرعت، برد وسایر ویژگیهای یک هواپیمای بال ثابت می باشد. یکی از معروف ترین نمونه های این نوع پرنده ها V-22 Osprey می باشد که کاربری نظامی دارد.
حال شرکت آگوستا وستلند با توجه به این نوع پیکربندی و روتور تغییر زاویه دهنده پرنده ای با نام AW609 را توسعه داده که می تواند در زمینه های شخصی، تجاری و دولتی روانه بازار شود. ساخت AW609 از سال 1996 با همکاری دو شرکت بل و بویینگ با ساخت پرنده XV-15 آغاز شد. بعدها با کنار کشیدن بویینگ از این پروژه در سال 98 شرکت آگوستا وارد هیئت مدیره این پروژه شد. سرانجام پس از چند بار تغییر نام در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 2011 این پرنده با نام AW609 (که مخفف نام دو شرکت آگوستا و وستلند است) در معرض نمایش قرار گرفت.

به گزارش گروه هوافضای هیتنا این پرنده در نوامبر 2011 نامگذاری نهایی شده و از آن زمان تا کنون دو مرحله را برای دریافت گواهینامه FAA سپری کرده و هم اکنون نیز در حال گذراندن یک مرحله تست دیگر می باشد. همچنین قرار است یک مرحله دیگر را نیز که شامل توسعه و یکپارچه سازی سیستم های هوانوردی است پشت سر بگذارد. اگوستا وستلند اعلام کرده در یکی از دو مرحله تست نمونه اولیه بیش از 650 ساعت پرواز انجام شد تا ثابت شود که این پرنده می تواند در ارتفاع بالاتر از 25000 فوت عملکرد مناسبی از خود نشان دهد و قادر است در سرعتی بالاتر از 275 نات در حالت کروز با وزن برخاستن بیشینه 16800 پوند پرواز کند. AW609 بگونه ای طراحی شده که قادر است با یک یا دو خدمه به همراه 6 تا 9 مسافر پرواز کند.
این پرنده که توانایی فرود عمودی و افقی را داراست و اکثر قابلیت های یک بالگرد را نیز دارد، از دو موتور توربوشفت Pratt & Whitney که هریک نیروی جلوبرندگی 1940 اسب بخار را تولید می کنند بهره می برد و قادر است تا برد 700 مایل دریایی پرواز کند. آگوستا وستلند امیدوار است تا نیمه نخست سال 2016 گواهینامه FAA را برای پرنده خود دریافت کند و بلافاصله این هواپیما را روانه بازار نماید. این شرکت اعلام کرده از هم اکنون 70 فروند سفارش برای خرید این پرنده در بردهای تجاری و دولتی دریافت کرده است.

[url=http://www.hitna.ir/Components/General/ShowImage.aspx?imagepath=/hitna_content/media/image/2012/02/11026_orig.png&mode=large]تصویر[/url]

[url=http://www.hitna.ir/7062-fa.html]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سقوط یک فروند هواپیمای ترابری عمود پرواز آسپری
دو نظامی آمریکایی در سقوط یک فروند هواپیمای ترابری عمود پرواز آسپری در جنوب مراکش کشته شده اند.
به گفته سخنگوی سفارت آمریکا دو سرباز دیگر نیز در این حادثه زخمی شده اند.
این نظامیان در مانور مشترک شیر آفریقایی میان ارتش های آمریکا و مراکش در ساحل اقیانوس اطلس شرکت داشتند.
یک هزار پانصد نظامی آمریکایی در این مانور حضور دارند.
هواپیمای ترابری عمود پروازی آسپری دو موتور متحرک در انتهای بال های جلوی خود دارد که هنگام برخواستن و نشستن همانند هلیکوپتر رو به بالا قرار می گیرند و هنگام حرکت با نود درجه گردش رو به جلوی هواپیما قرار می گیرند

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1480207

[color=blue]پنجمين سقوط پرنده هاى سرنشين دار نظامي امريكا...طي چند ماه اخير!...[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] بر اثر سقوط بالگرد امريکايي در مغرب دو نظامي کشته شدند[/color]

دو نظامی امریکایی بر اثر سقوط بالگرد در مغرب کشته شدند.
سفارت امریکا در رباط، پایتخت مغرب اعلام کرد بر اثر سقوط یک فروند بالگرد امریکایی در رزمایش مشترک مغرب-امریکا دو نظامی کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که گزارشهای اولیه از این حادثه، تنها از زخمی شدن سه نفر خبر داده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط، سخنگوی سفارت امریکا در مغرب در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: «جزییات بیشتری از چگونگی این حادثه به دست ما نرسیده است؛ اما تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.»

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1479812]منبع[/url]

----------------------------------------------------------------------

[color=red] دو تفنگدار دريايي آمريکا در مغرب کشته شدند[/color]

دو تفنگدار آمریکائی در سانحه سقوط هلی کوپتر در مغرب کشته شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، هلی کوپتر نظامی آمریکا در جریان رزمایش مشترک نظامی این کشور و مراکش دچار سانحه شد و در استان تن تن در جنوب این کشور سقوط کرد.
در این حادثه دو تفنگدار دیگر آمریکائی نیز زخمی شدند و برای درمان به رباط انتقال یافتند.

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1480207]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر نصير اين ديگه چه جوريشه؟!
 

نقل قول

يكي از مديران گرامي منبع معتبر را قرار دهد..با تشكر



 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


تفاوتش با اوسپری معمولی چیه؟



آسپری نمونه های گوناگونی دارد اما نمونه مزبور برای نیروی سپاه تفنگداران دریایی در نظر گرفته شده که جایگزین CH-46E & CH-46D شده و توانایی رزمی را در کنار ترابری به این نیروها می دهد هم چنین توانایی عملیات در سواحل با شرایط نامناسب برای عملیات را در کنار توانایی نشست و برخاست از روی ناو ها دارد
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کیت سوختگیری Roll off/Roll on توسعه داده شده توسط بویینگ برای V-22 ها علاوه بر امکان سوختگیری ، قابلیت سوخترسانی به دیگر هواپیماها از جمله F-35B و F-18 را نیز فراهم میکند . ظرفیت سوخترسانی با این کت برای اوسپری 12000 پوند خواهد بود

8fa6133b-abca-4381-83c0-9da450201621_Ful

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

https://images01.military.com/sites/default/files/styles/full/public/2020-01/CMV22B-osprey-first-flight-1800.jpg?itok=RIE4xj5x

 

نخستین CMV-22B که گونه بهبود یافته پرنده v-22 برای نیروی دریایی می باشد ، برابر زمان بندی پیش بینی شده به نیروی دریایی برای اجرای عملیات COD (Carrier Onboard Delivery) تحویل شد

 

بهبود های این پرنده دربرگیرنده : 1.افزایش برد پرنده به میزان 2130 ک.م 2. بکار گیری رادیو با فرکانس بالاتر برای ارتباط بالاتر از افق 3. بکار گیری نشانی ده برای ارتباط با شناور های غیرنظامی است

 

آسپری جانشین C-2A Greyhound در نیروی دریایی می شود که از دهه 60 در خدمت بود

 

 

ویرایش شده در توسط NIX
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا... 

 

پرواز تیلت روتور وی-22 آسپری از درون کابین و مکانیزم تغییر روتورها

 

https://www.aparat.com/v/KzkA3

  • Like 3
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
16 hours قبل , MR9 گفت:

پرواز تیلت روتور وی-22 آسپری از درون کابین و مکانیزم تغییر روتورها

سلام و احترام - کابین پرتنشی دارد هدایت این پرنده خیلی دشوار است 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.