askarieng

رژه 200 جنگده و بالگرد 8 صبح در آسمان تهران

Recommended Posts

اینهمه تبلیغ برای نشان دادن چارتا اف4 واقعا خجالت اور بود
مخصوصا موقع ای که رسانه های غربی هم به تمسخر این جنگنده ها پرداختن.
به عنوان یک ایرانی شرمم اومد.

فقط یه بچه می تونه این طوری فکر کنه،به کسی که با اعتنا به رسانه هایی که وظیفه ای جز مسخره کردن ایرانی ها و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ندارن گول می خوره چی باید گفت.
سعید جان لطفا شرایط عضویت رو محدودتر کن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقاي فلد مارشال شما خيلي ناراحت نشو يه چند تا دليل خوب براش بيار تا به اشتباه خودش پي ببره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این گونه رسانه ها و مخصوصا اون هایی که بودجه شون از ردیف های بودجه CIA تامین میشه باید با ایجاد جو نا امیدی در جامعه اتحاد رو در سطح جامعه از بین ببرن،مثلا: 1.زمان پرتاب کاوشگر-1 این رسانه ها در اولین مرحله بدون توجه به هدف پرتاب که این یک راکت کاوشی بوده ادعا کردند که این موشک در اطراف محل شلیک سقوط کرده در حالی که ماموریت این موشک ها در 5 الی 20 دقیقه تموم می شه و در اطراف محل پرتاب با چتر فرود می آن.(برای اطلاعات بیشتر به این تاپیک مراجعه کنید:http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3281) بعد از اون گفتند این موشک برای توسعه موشک های بالستیک ایران آزمایش شده و هین طور ادامه دادند. 2.بعد از خبر شروع نصب 6000 سانتریفیوژ از ابتدا شروع به جو سازی هایی کردند که خودتون بهتر می دونید. می فهمیم که این رسانه ها به هیچ وجه واقعیت رو انعکاس نمی دن و وظیفه شون ایجاد نا امیدی در بین جامعه ایران هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینهمه تبلیغ برای نشان دادن چارتا اف4 واقعا خجالت اور بود
مخصوصا موقع ای که رسانه های غربی هم به تمسخر این جنگنده ها پرداختن.
به عنوان یک ایرانی شرمم اومد.

فقط یه بچه می تونه این طوری فکر کنه،به کسی که با اعتنا به رسانه هایی که وظیفه ای جز مسخره کردن ایرانی ها و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ندارن گول می خوره چی باید گفت.
سعید جان لطفا شرایط عضویت رو محدودتر کن.


شرایط عضویت رو سختتر کنیم باعث بروز مشکل برای کاربران خارج از کشور میشود.
ولی اگر لازم باشد عضویت رو منوط به تائید آی پی کاربر میکنیم تا کسی امکان عضویت با پرو*ک*سی یا وی*پی*ان را نداشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احمد جان آواکس هایی که عراق داشت روسی هستند و نیازی هم به آپگرید ندارند چون خودشون A-50 هستند!


دوست عزيز ، اون آواكس توسط عراق سفارش و با تجهيزات فرانسوي تجهيز شده بود و فقط هواگردش روسيه نه رادار و تجهيزات مراقبتيش ، در ضمن گويا رادار قبل از پرواز به سمت ايران توسط عراقي‌ها دستكاري و از كار افتاده بوده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من كلا منظور دوستمان از جمله ( احتياج به آپ گريد نداره ) را نفهميدم ، اين به اين بستگي دارد كه شما از كلمه آپ گريد چه برداشتي ميكنيد ، آپ گريد همان كلمه ارتقا است ، مگر ميشود هواپيمائي كه در سال 1989 به نيروي هوائي عراق تحويل داده شده بدون ارتقا سطح الكترونيك و بانك اطلاعاتي بدرد بخور باشه؟ البته بدرد بخور هست ، براي رژه ! وگرنه تفاوتش با هركولس اينه كه هركولس بمراتب بهتر و قابل اطمينان تره ، اين هواپيما همانطور كه دوستان اشاره كردند رادار فرانسوي Thomson-CSF Tigre surveillance radar را حمل ميكنه ، راداري كه 20 سال پيش ساخته شده بايد آپ گريد بشه همينطور خود هواپيما .
در زير عكسي زيبا از اين هواپيما با پرچم جمهوري اسلامي

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یک عکس از A-50 که در ایران هست گیر میارم می زارم اینجا می خوام ببینم دوستان می خوان چی بگن دیگه! [align=left] Ilyushin / Beriev A-50 ASCC codename: Mainstay Airborne Early Warning And Control Aircraft DESCRIPTION: The A-50 'Mainstay' was developed to replace the aging Tu-126 'Moss' airborne early warning and control aircraft. The A-50 is based on the Ilyushin Il-76 transport aircraft, but the majority of the modifications have been performed by Beriev. In comparison to the original airframe, the A-50 incorporates a lengthened fuselage with space for display consoles and communications sytems for the 10 mission specialists. Similar to western designs performing the same mission, the most prominent feature of the A-50 is its large rotating radome mounted above the fuselage. Installed in the forward portion of the radome is the antenna for the surveillance radar while the after section houses various data-link systems that allow the A-50 to vector up to 10 or 12 interceptors at once. Mounted further forward on the fuselage is a canoe fairing that houses a satellite communications antenna. The A-50 is also equipped with twin flare pods to defend against heat-seeking missiles, wingtip electronic countermeasures pods, an inflight-refueling probe in the nose, and a radar warning receiver. Tasked with detecting incoming cruise missiles as well as to provide airborne command to friendly fighters, the A-50 can operate over both land and water and is typically operated along the Russian coasts. An improved model equipped with a much more powerful radar was unveiled in 1995, and some 25 to 40 total aircraft are believed to have been built by the late 1990s. While most remain in Russian service, pairs of aircraft have also been leased to both India and China. China hoped to have its aircraft upgraded with the Israeli Phalcon radar system, but the deal fell through due to political pressure from the US and technical difficulties mounting the Phalcon system on a rotating radome. China responded to these difficulties by developing its own early warning aircraft based on the Il-76 known as the KJ-2000. In addition, Iraq also converted several former civil Il-76 aircraft with radar equipment similar to that aboard the A-50. At least one of these planes is believed to have been interred by Iran during the 1991 Persian Gulf War and none remain in service with Iraq. Last modified 31 October 2007 HISTORY: First Flight 19 December 1978 Service Entry 1984 CREW: four flight crew: pilot, co-pilot, navigator, flight engineer eleven systems operators: commander, engineer, three detection operators, four control operators, two communications operators ESTIMATED COST: unknown AIRFOIL SECTIONS: Wing Root TsAGI P-151 (13%) Wing Tip TsAGI P-151 (10%) DIMENSIONS: Length 182.83 ft (46.59 m) Wingspan 165.67 ft (50.54 m) Height 48.42 ft (14.76 m) Wing Area 3,229.28 ft2 (300.0 m2) Canard Area not applicable WEIGHTS: Empty unknown Normal Takeoff unknown Max Takeoff 418,880 lb (190,000 kg) Fuel Capacity 142,905 lb (64,820 kg) Max Payload unknown PROPULSION: Powerplant four Soloview D-30KP turbofans Thrust 105,820 lb (470.4 kN) PERFORMANCE: Max Level Speed at altitude: 530 mph (850 km/h) at sea level: unknown Initial Climb Rate unknown Service Ceiling 33,435 ft (10,200 m) Range 3,940 nm (7,300 km) Endurance 7 hr 42 min g-Limits +2 ARMAMENT: Gun provision for two 23-mm cannons in a tail turret Stations 2 wingtip hardpoints Air-to-Air Missile none Air-to-Surface Missile none Bomb none Other ECM pods, self-defense flares KNOWN VARIANTS: A-50 Production airborne early warning model based on the Il-76 airframe but equipped with a large rotating radome to track 50 to 60 targets and guide 10 to 12 interceptor aircraft simultaneously A-50M Updated model with a new radar system and more powerful computer A-50U Improved AEW model with a new radar, increased maximum takeoff weight, and increased patrol duration A-50I Chinese model intended to integrate the Israeli Phalcon radar system onto the A-50; one prototype built but program cancelled KJ-2000 'Mainring' Chinese variant of the A-50 equipped with an active electronically-steered phased array radar; at least four modified from the A-50I and Il-76MD transports Il-976 Civilian derivative of the A-50 serving as range control and data recording aircraft for flight testing, based on the Il-76 and equipped with a similar rotodome as the A-50 but retains the glass nose of the Il-76 and lacks many of the A-50's electronic fairings, antennas, and inflight-refueling probe; 5 converted Baghdad 1 Iraqi Il-76MD airframe modified as an AEW platform through the addition of a Thomson-CSF Tigre surveillance radar mounted behind a blister radome in place of the aft clamshell doors, radar system crew included four operators and allowed monitoring a 180° sweep out to 190 nm (350 km); 1 converted but deemed unsuccessful due to unspecified problems Adnan Iraqi Il-76 airframes modified as AEW aircraft by mounting a 29.5 ft (9 m) diameter rotating radome atop the fuselage; 3 converted but 1 was destroyed during the 1991 Gulf War and the other two fled to Iran where they still remain KNOWN COMBAT RECORD: Iraq - Operation Desert Storm (Iraq, 1991) KNOWN OPERATORS: China, Zhongkuo Shenmin Taifang Tsunputai (People's Liberation Army Air Force) India, Bharatiya Vayu Sena (Indian Air Force) Iran (Islamic Republic of Iran Air Force) (?) Iraq, Al Quwwat Al Jawwiya al Iraqiya (Iraqi Air Force) Russia, Voyenno Vozdushniye Sili (Russian Air Force) Union of Soviet Socialist Republics, Voyenno Vozdushniye Sili (Soviet Air Force) 3-VIEW SCHEMATIC: A-50 SOURCES: * airforce-technology.com A-50 site * Donald, David, ed. The Complete Encyclopedia of World Aircraft. NY: Barnes & Noble, 1997, p. 535, Ilyushin Il-76. * Donald, David and Lake, Jon, ed. The Encyclopedia of World Military Aircraft. NY: Barnes & Noble, 2000, p. 213-214, Ilyushin A-50 'Mainstay'/Il-976, Iraqi Air Force Baghdad 1 and Adnan. * FAS A-50 site * Global Security A-50 site * Gunston, Bill, ed. The Encyclopedia of Modern Warplanes. NY: Barnes & Noble, 1995, p. 141, Ilyushin Il-76 'Candid', Il-78 'Midas' and A-50 'Mainstay'. * Gunston, Bill, ed. The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft. Oxford, UK: Osprey Publishing, 1995, p. 56, A-50, Be-976. * NASOG A-50 site * Rendall, David. Jane's Aircraft Recognition Guide, 2nd ed. London: Harper Collins Publishers, 1999, p. 152, Ilysuhin/Beriev A-50 Mainstay. * Taylor, Michael. Brassey's World Aircraft & Systems Directory 1996/1997. London: Brassey's, 1996, p. 176-177, Beriev A-50 and 976 (NATO name Mainstay). * Taylor, Michael J. H. Brassey's World Aircraft & Systems Directory 1999/2000. London: Brassey's, 1999, p. 155, Beriev A-50 and 976 (NATO name Mainstay). [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.