hamed_713

BMD-4M جديدترين نفربر زرهي هوابرد روسيه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر

روسیه سال آینده میلادی (2009) اقدام به تولید انبوه نفربر پیشرفته زرهی هوابرد BMD-4M خواهد کرد. BMD-4M آخرین نمونه از نفربرهای زرهی رزمی با قابلیت پرتاب با چتر از هواپیما و پشتیبانی از نیروهای هوابرد است. BMD-4M مجهز به شاسی جدید - سیستم کنترل آتش دیجیتال و سلاحهای با دقت بسیار بالا از جمله توپ 100 میلیمتری است. نیروهای هوابرد روسیه تا سال 2015 مجهز به صدها دستگاه از نفربرهای BMD-4M خواهند شد. ظرفیت بالای کارخانجات Kurganmashzavod از زیر مجموعه Concern Tractor factories روسیه این امکان را میدهد تا قادر به اسمبل کردن 3000 دستگاه در سال باشند!

BMD-4M برای حمل نیروهای هوابرد- افزایش تحرک و جابجائی و حمایت از نیروهای چترباز بوسیله آتش پشتیبانی طراحی گردیده است. از این روی مجهز به توپ 100 میلیمتری- 2A42 30mm autocannon - تیربار 7.62mm PK - سیستم کنترل آتش جدید "Ramka" است. برجک جدید "Bakhcha-U" امکان حمل تسلیحات و تجهیزات گسترده ای را به آن میدهد. BMD-4 / Ob'yekt 960 خود نمونه ای ارتقاء یافته از BMD-3 است که پیش نمونه های آزمایشی آن با نام BMD-3M شناخته میشدند. این نفربر پیشرفته 13 تنی دارای 2 خدمه و توان حمل 6 چترباز است. همچنین BMD-4 دارای توانائیهای گسترده در عبور از رودخانه میباشد. سیستم واترجت موجود در سری BMD-3/4 آنها را قادرمیسازد تا به راحتی نیروهای تفنگدار دریائی را از ناو به ساحل منتقل ساخته و انتظارات نیروی دریائی روسیه را در این زمینه براورده سازد. BMD-4 قابلیت پرتاب از بیشتر انواع هواپیماهای متوسط ترابری بویژه Ilyushin Il-76M را دارد. BMD-4 مجهز به سیستمهای حفاظتی NBC (شیمیائی- میکروبی- رادیو اکتیویته) بوده و از برخی تجهیزات به کار گرفته شده در نفربر زرهی پیشرفته BMP-3 سود میبرد.

BMD-4 با قدرت آتش خود میتواند جانشین تانکها و واحدهای توپخانه در هنگام عملیات فرود باشد. توپ اتوماتیک 100 آن دارای نرخ آتشی معادل 10-15 تیر در دقیقه است. BMD-4 مجهز به موشکهای ضد تانک 9M113 Konkurs نیز میباشد.


تصویر

BMD-4M در حال به نمایش گذاشتن توانائیهای خود
به نیروهای ویژه هوابرد روسیه

تصویر

BMD-4 در حال پرتاب از ایلیوشین

تصویر

BMD-4 پس از پرتاب

تصویر

مراحل آماده سازی برای اجرای مانور

تصویر

اجرای آتش سنگین پشتیبانی از نیروهای چترباز


منابع :
March 22, 2008
United Press International
BTVT.narod.ru
انجمن هاي تخصصيShahryar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
hamed_713 دستت درد نککنه . مطلب جالبی بود . خسته نباشید . این نفربر BMD-4M واقعا پیشرفته است . چراکه واقعا سیستم های حفاظت ، جنگ افزاری ، هوابردی ، جابجائی و همچنین قدرت حرکت در آبش واقعا قابل تحسین هست . مخصوصا توپ 100 میلیمتریش که با توجه به عکس بالا قدرت آتش بسیاری داره . ولی آقا حامد نگفتی سرعت این نفربر چقدر است . از مطلب زیبا و قشنگت هم تشکر کامل دارم . icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نفربر تا یکی دو دهه بعد به ستون فقرات نفربرهای هوابرد روسیه تبدیل خواهد شد. البته دوستان به این موضوع توجه کنند که قدرت نفوذ توپ 100 میلیمتری این تانک چندان زیاد نیست یعنی در زره تانکها زیاد نیست و با وجود اینکه برد این توپ تا 5 کیلومتر میرسد اما از فاصله 1000 متری هم قادر به انهدام یک دستگاه تانک تی72 نمیباشد! دلیل این امر ساده است و مانند گلوله های 45*7.62 و 39*7.62 میلیمتری میباشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.