امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من از سعيد انتظار داشتم جواب اين سوال رو كه آيا ايران ماهواره داره بده چون اطلاعاتش واقعا كامله ولي خوب چون ديگران هم هيچي نگفتن بهتون مي گم آيا واقعا هيچ كدوم از شما راجع به ماهواره ي مصباح چيزي نشنيدين؟ :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سامان جان این دو پست چه ربطی به این تاپیک داشت؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
mph1گفت:

من از سعيد انتظار داشتم جواب اين سوال رو كه آيا ايران ماهواره داره بده چون اطلاعاتش واقعا كامله ولي خوب چون ديگران هم هيچي نگفتن بهتون مي گم آيا واقعا هيچ كدوم از شما راجع به ماهواره ي مصباح چيزي نشنيدين؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من از سعيد انتظار داشتم جواب اين سوال رو كه آيا ايران ماهواره داره بده چون اطلاعاتش واقعا كامله ولي خوب چون ديگران هم هيچي نگفتن بهتون مي گم آيا واقعا هيچ كدوم از شما راجع به ماهواره ي مصباح چيزي نشنيدين؟ :lol:


saman_777,
سوال رو ندیده بودم! :| البته از من پرسیدن فکر کنم. :cry: پستها رو بصورت یک تاپیک در میارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکل این است که توان نظامی ایران اگر در 72 ساعت اول جنگ نابود نشد دیگر نابود نخواهد شد! دقیقا مانند جنگ آلمان نازی و شوروی که میبایست شوروی تا قبل از زمستان شکست میخورد وگرنه خود آلمان به سراشیبی شکست فرو میفتاد. ایران و آمریکا هم مقیاس کوچکی از نبرد مذکور هستند.

سعید جان اگه این موضوع رو از موضع آمریکا نگاه کنیم به چه صورت خواهد بود
مسلما اونا میدونن ما رادار هوایی (آواکس) نداریم
نتیجه گیری اخلاقی : حملات با موشکهای کروز و ضد رادار به رادارهای زمینی که نتیجش میشه کور شدن دید راداری ایران
و در نهایت عدم استفاده از نیروی هوایی و بعدش نوبت پدافند میرسه و در نهایت نیروی زمینی و دریایی بدون پشتیبان.
که فقط پرواز بمب افکنهای بی 2 و بی 52 رو بالا سر خودشون میبینن
حالا چاره ای برای این مسئله هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسلما اونا میدونن ما رادار هوایی (آواکس) نداریم

شايعه ها و شواهدی اعلام ميکنه که ايران تونسته يه اوکسش رو عملياتی کنه
جهت اطلاع به اين لينک بريد

http://military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2425&start=0

نتیجه گیری اخلاقی : حملات با موشکهای کروز و ضد رادار به رادارهای زمینی که نتیجش میشه کور شدن دید راداری ایران
و در نهایت عدم استفاده از نیروی هوایی و بعدش نوبت پدافند میرسه و در نهایت نیروی زمینی و دریایی بدون پشتیبان.
که فقط پرواز بمب افکنهای بی 2 و بی 52 رو بالا سر خودشون میبینن
حالا چاره ای برای این مسئله هست؟


بيايد از نمونه واقعی صحبت کنيم تا اون چيزی که ميخوان نشون بدان به ما
در حمله خليج فارس اول اولين نيرو عمل کننده نه b2 بود نه F117 نه موشک های کورز بلکه انها هلکوپتر های تهاجومی اپاچی بودن
که و استفاده از قفلت عراق به عمق خاکش به صورت کاملا بی سرو صدا حمله کردن و بدون اجاد هيچ گونه درگيره ثانويه به ردار ها حمله کردن و با نابودی ردار ها عقب نشينی کردن
بعد راه واسه حمله هوايی و کوبيدن سايره نيرو ها و زير ساخت ها باز شد
که واسه جلو گيريه از اين ضربه ايران اغدامات خوبی رو در ضمينه ساخت و گسترش موشک های دوش پرتاب جهت مقابله با پرندگان پروازی در ارتفاع پايين انجام داده
البته 100 درصد جهت موفقيت بيشتر و فشار به نيرو ها از ساير شيوه ها همچون حملات مشکی و پرندگم بی سرنشين هم استفاده خواهد شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسلما اونا میدونن ما رادار هوایی (آواکس) نداریم


بيايد از نمونه واقعی صحبت کنيم تا اون چيزی که ميخوان نشون بدان به ما
در حمله خليج فارس اول اولين نيرو عمل کننده نه b2 بود نه F117 نه موشک های کورز بلکه انها هلکوپتر های تهاجومی اپاچی بودن
که و استفاده از قفلت عراق به عمق خاکش به صورت کاملا بی سرو صدا حمله کردن و بدون اجاد هيچ گونه درگيره ثانويه به ردار ها حمله کردن و با نابودی ردار ها عقب نشينی کردن
بعد راه واسه حمله هوايی و کوبيدن سايره نيرو ها و زير ساخت ها باز شد
که واسه جلو گيريه از اين ضربه ايران اغدامات خوبی رو در ضمينه ساخت و گسترش موشک های دوش پرتاب جهت مقابله با پرندگان پروازی در ارتفاع پايين انجام داده
البته 100 درصد جهت موفقيت بيشتر و فشار به نيرو ها از ساير شيوه ها همچون حملات مشکی و پرندگم بی سرنشين هم استفاده خواهد شد

دقیقا صحبت سر همینه
حساب کن الان تو اتاق جنگ آمریکا باشی
کاملا مشخصه که اولین هدف خاموش کردن دید راداری ایران باید باشه
حالا می خواد با موشک باشه یا با هلیکوپتر و یا با جاسوسی و خرابکاری
اگر آمریکا موفق به انجام این کار بشه ما چکار باید بکنیم؟ تا بتونیم پشتیبانی هوایی رو داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شايعه ها و شواهدی اعلام ميکنه که ايران تونسته يه اوکسش رو عملياتی کنه
جهت اطلاع به اين لينک بريد

با 1 آواكس آخه كجا رو ميشه پوشش داد.
البته اگه درمورد ايران نخواد ريسك بكنه براي حمله ي اول و نابودي پدافند و رادار از موشكهاي بالستيك كوتاه و يا برد متوسط استفاده كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب من در اتاق جنگ پنتاگون نیستم! :| مسلما آمریکا تا از برتری نسبی در آسمان مطمئن نشود هرگز هواپیماهای گران قیمت خود را به پرواز در نخواهد آورد. در دو جنگ عراق تا زمانی که امنیت 99% برای بمب افکنها ایجاد نشده بود هیچ کدام حتی بمب افکن بی2 که ادعا میکنن شناسایی نمیشه پرواز نکرد! اینکه هیولایی مثل بی52 با آن ابعاد و RCS وحشتناک براحتی و بدون تلفات در آسمان عراق اقدام به شخم زدن میکرد دلیلش نبود حتی یک موشک ضدهوایی عراقی برای مقابله بود! بمب افکن بی52 سطح مقطع راداری بسیار زیادی داره و از صدها کیلومتری حتی با قدیمیترین رادارها شناسایی میشه! در مورد جنگنده های اف15و16و18 هم این قضیه وجود دارد. نکته دیگری که باید بدان توجه کرد که اکثرا هم توجه نمیشود این است: آمریکائیها تا از فلج کردن پدافند دشمن مطمئن نشوند اقدام به شلیک موشک کروز هم نخواهند کرد مگر در حجم محدود! برخلاف تصور عموم که فکر میکنن آمریکا مثلا به هر سایت پدافندی ما صد موشک کروز شلیک میکنه باید بگم اینطور نیست و تا از کور کردن سیستم پیش اخطار مطمئن نشن چنین کاری نمیکنند. پس به یک نتیجه مهم میرسیم: باید بههر قیمت مانع از فلج کردن شبکه پدافندی و راداری خود شویم. اگر در این مهم موفق عمل کنیم آمریکائیها مجبور به استفاده از روشهای کلاسیک خواهند شد که تلفات زیادی به همراه خواهد داشت. یکی از روشهای موثر برای اینکار استفاده از رادارهای غیرفعال هست که قابل شناسایی و انهدام نیستند. میتوان با تولید انبوه صدها رادار غیرفعال و استقرار آنها در مناطق حساس از هرگونه تحرک دشمن مطلع شد. کافی است از ورود جنگنده های مهاجم به آسمان کشور بموقع باخبر شویم تا با خاموش کردن رادارها نتوانند کاری کنند و چون رادارهای غیرفعال با سایتهای پدافندی در ارتباط خواهند بود میتوان درست زمانی رادارها را روشن کرد که جنگنده های دشمن در تیررس موشکهای خودی قرار داشته باشند. این روش یکی از جدیدترین روشهای پدافندی است. به همین دلیل آمریکا 100% مخالف فروش رادارهای غیرفعال روسی به ایران هست! خیلیها میگن یه راداره دیگه چیز مهمی نیست ولی از صد تا اس300 هم مهمتر میباشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگ امریکا به ایران حمله کن این میشه: ایران در خطوط مرزی بسیار تلفات می ده امریکا هم همینطور مروم امریکا اعتراض می کنن و حکومت سرنگون می شه از لحاظ انسانی ایران بیشتر از امریکا تلفات می ده تازه کلی هم از مردم عادی کشته می شن!! سربازان امریکایی هیچ علاقه ای به جنگ با ایران ندارند!!چون 3تا رو تا الان امتهان کردن ایران از لحاظ نف دچار اسیب شدید می شه!!وهمینطور برق و ... ... *خلاصه بگم جنگ هیچ وقت برنده ای ندارد و نخئاهد داشت* این خیلی جمله ی مهمیه که رایت نکردنش باعث نابودی بشر می شه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امریکا با توجه به اخبار موجود که از ماهواره هاش میرسه قطعا اطلاعات بیشتری از ایران نسبت به امریکا داره و این همان برگ برنده است .از طرفی با روسیه سر سفره اسراییل میشینه و انگلیس غذا میاره .این جبهه گیریو که اخیرا بین روسیه وامریکا هست برای گمراه کردن جامعه جهانی است.از طرفی ژاپن وچین هم بچه هایی هستن که نباید تو کار بزرگتر ها دخالت کنند(نوعی دستمالیزم).اتحادیه اروپا و کشورهای عربی خاورمیانه ازطرف دیگر هم نیازی به توضیح نداره. با این وجود ایران تنها میمونه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکائیها تا از فلج کردن پدافند دشمن مطمئن نشوند اقدام به شلیک موشک کروز هم نخواهند کرد مگر در حجم محدود!
برخلاف تصور عموم که فکر میکنن آمریکا مثلا به هر سایت پدافندی ما صد موشک کروز شلیک میکنه باید بگم اینطور نیست و تا از کور کردن سیستم پیش اخطار مطمئن نشن چنین کاری نمیکنند.

پس به یک نتیجه مهم میرسیم:
باید بههر قیمت مانع از فلج کردن شبکه پدافندی و راداری خود شویم.

چرا فکر میکنید آمریکا از موشک کروز استفاده نمیکنه ! ؟
و حتی موشک بالستیک هم ممکنه استفاده کنه
این موشکها رو آمریکا برای دکور نساخته که
و اگر بخواد از این موشکها برای زدن رادارها استفاده کنه چکار باید کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا فکر میکنید آمریکا از موشک کروز استفاده نمیکنه ! ؟
و حتی موشک بالستیک هم ممکنه استفاده کنه
این موشکها رو آمریکا برای دکور نساخته که
و اگر بخواد از این موشکها برای زدن رادارها استفاده کنه چکار باید کرد؟


استفاده از موشکهای بالستیک بدون اجازه روسیه ممکن نیست و در ثانی موشکهای بالستیک ابرقدرتها اکثرا مجهز به کلاهک هسته ای هستند و فقط برای حملات استراتژیک استفاده میشود نه تاکتیکی. آمریکا نیاز به تسلیحات تاکتیکی دارد تا موفق به کور کردن شبکه راداری ایران شود.
موشکهای کروز برای انهدام سایتهای راداری ساخته نشده اند. از این موشکها برای انهدام تاسیسات و زیربناها و ساختمانهای تاکتیکی استفاده میشود. هیچ موشک کروزی قادر به انهدام رادار نیست. مهمتر اینکه سایتهای موشکی مانند هاوک ، سام6 ، تور ... خود قادر به رهگیری موشکهای کروز هستند و بنابراین امکان حملات تاکتیکی به سایت پدافندی هم تا قبل از انهدام رادار وجود ندارد.
برای زدن رادارها تنها راه حل استفاده از موشکهای ضد رادار مانند AGM-88 هست که بردی در حدود 50 کیلومتر و سرعت کمتر از یک ماخ دارد. روشهای زیادی برای رهگیری این موشکها ابداع شده که تعدادی از آنها توسط روسها در جنگ یوگسلاوی با موفقیت آزمایش شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده مثال واقعی جنگ خليج فارس يک رو زدم اولين نيرو های عمل کننده نه موشک بود نه جنگنده بلکه هلکوپتری بود که با پرواز در سطح پايين جهت ديده نشدن در رادار ها عمل کردن و موفق هم بودن هلکوپتر ها بودن که رادار ها رو زدن و راه واسه باغی باز شد ولی نبايد غافل شد! نميان که واسه نابودی يه سايت مسلا 1 ميليون دلاری 100 ميليون دلار که خرج کنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنده مثال واقعی جنگ خليج فارس يک رو زدم
اولين نيرو های عمل کننده نه موشک بود نه جنگنده
بلکه هلکوپتری بود که با پرواز در سطح پايين جهت ديده نشدن در رادار ها عمل کردن و موفق هم بودن
هلکوپتر ها بودن که رادار ها رو زدن و راه واسه باغی باز شد

ولی نبايد غافل شد!

نميان که واسه نابودی يه سايت مسلا 1 ميليون دلاری 100 ميليون دلار که خرج کنن!

خوب حاجی جون با این اوصاف فکر میکنی تو اتاق جنگ آمریکا چه خبره و چه طرحی برای شروع
حمله به ایران ریخته میشه
میدونید همیشه از اونجا ضربه میخوریم که فکرشم نمیکنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.