امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

(حالا این شنیده است نمیدونم واقعاً بهش اف 22 دادن یا نه)

اگه اشتباه نکرده باشم حتی اخبار سراسری ایران هم این موضوع را اعلام کرد.

از این حرف ها که بگزریم شما هنوز ایراد توسعه طرح شفق را نگفتید :lol:
ببینید، ما در حال حاضر بودجه کافی برای تمام طرح های ممکن را نداریم پس کاملا عاقلانه است که بهترین و مناسب ترین طرح را برای اجرا انتخاب کنیم. مساما کار بر روی یک جنگنده نسل پنجم بازده بیشتری دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب Sotfan-Sooti گرامی.
اگه من مدیر بودم پستت رو پاک میکردم




MR FOX گرامی

پس شانس آوردي كه من مدیر نيستم، اگه من مدیر بودم پستت رو كه پاک میکردم هيچ، خودت رو هم از سايت بيرون ميكردم :lol:


آخه كى گفته كه بحث در باره هواپيماهاي رهگیره !!!


بحث در باره اينه آیا با ساخت یک اف 14 بومی موافقید یا مخالف. اگه نميدوني بدون :lol:

بعدش هم من كاري به اینجا ندارم، در تمامي سايت هيچكي حرفي از هواپيماهاي ديگرى نميزنه جز F4, F5, F14, Mig29, Mig31 !!!

مگه بقيه هواپيماها دل ندارند !!!

خوب بنده خداها دلشون ميشكنه ! icon_cheesygrin


**********************************************


در جواب آن آقايي كه گفت مقايسه من غلط بود بايد عرض كنم كه اين مقايسه را من نكردم بلكه نقل قول كردم از آقاي آرمان، يكى از خلبانان ايران عزيزمون !



از على آموز اخلاص عمل

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اف-14 بومی ساخته شده شما دارید سر چی مخالف موافق می کنیم برادران؟! :lol: البته اگر بشه تغییر در سیستم آوینویک، افزایش سقف برد پروازی، رادار جدید، توانایی حمل تسلیحات بیشتر و غیره رو اسمشو گذاشت بومی! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولین سفارش برای خرید اف-14 ها در حدود 30 فروند بود که در ژانویه 1974 امضا گردید، که بعد ها به تعداد 80 فروند افزایش داده شد. اولین سری این هواپیما ها در ژانویه 1976 به ایران فرستاده شد که این هواپیما ها با موتور بهبود یافته جدیدی که بعد ها در گونه های دیگر استاندارد گردید، تجهیز شده بودند. در می 1977، 12 فروند اف-14 دیگر نیز به ایران تحویل شد، که یکی از آنها نیز به عنوان آزمایش برای نابود کردن یک هدف مصنوعی در ارتفاع 50,000 پایی به کار رفته شد که موفقیت آمیز نیز بود، و همین آزمایش نیز میگ های 25 شوروی را متقاعد ساخت که در صورت ادامه پرواز های خود بر فراز ایران، توسط یکی از همین اف-14 ها نابود خواهند شد، در نتیجه میگ های 25 دیگر هرگز بر فراز ایران پرواز شناسایی انجام ندادند . ولی نا گفته نماند که خرید قطعات اف -14 از طریق بازار سیاه خیلی گران هست ولی به نظر من اف -14 بومی زیاد به درد نمی خوره و باید بگم که نباید زیاد خرج این اف-14 ها کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Mr_Fox, Sotfan-Sooti, سایت محل درگیری و اهانت به یکدیگر نیست و در صورت تکرار از تاپیک اخراج میشوید. در ضمن ایجاد کننده تاپیک حق دارد پستهای تاپیک را کنترل و از انحراف بحث جلوگیری کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته باید توجه داشت که ممکنه تا الان یک همچین کاری به اتمام رسیده باشه یعنی جنگنده های دیگه جایگزین این اف-14 ها شده باشند .

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

جنگنده ی اف-14 یک جنگنده ی خوب هست ولی برای کشوری مثل ایران که هزینه های زیادی برای این نگهداری و ساخت این جنگنده نداره خوب نیست مثلا برای مریکا خوبه که اون ها این جنگنده رو از رده خارج کردند . بهتره همون کاری رو که همه ی دنیا کردن بکنیم . این جنگنده رو از رده خارج بکنیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اف-۱۴ تام‌کت شکاری رهگیر و جنگنده دو موتوره مافوق صوتی محصول شرکت گرومن برای نیروی دریایی آمریکا است . این جنگنده ها دیگه به درد نمی خورن چراکه این ها مال 30 سال پیش هست و باز سازی این ها و نگهداریش خیلی خرج داره و به درد هم نمی خوره .
این ها همخون جنگنده های زمان جنگ با عراق هستند که اون زمان خیلی بدرد می خورد .

البته باید گفت برترین قابلیت این هواپیما را می شه تجهیزات جنگ الکترونیک بسیار پیشرفته آن دونست. به‌طوری که این هواپیما قادر است ۲۴ هدف هوایی را به طور هم‌زمان رهگیری کنه . البته در نوع جدید این جنگنده .
این قابلیت در کنار موشک بسیار قوی و دقیق فونیکس (AIM-۵۴A)، اف َA ۱۴ را به نوعی منحصر به فرد نموده‌است به طوری که در آمریکا به نام Top Gun یا سلاح برتر شناخته می شه .

تعدادی از این جنگنده ها در اصفهان و بوشهر نگه داری می شه که به نظر من اگر قراره جنگی با آمریکا بشه بهتر این جنگنده ها در بوشهر نمونه چون درست در تیر رس ناو های آمریکایی و نیروی هوایی آمریکا قرار می گیره .
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم به چه زبونی بگم .شما ها گه قبول نمیکنید. ___________________________________________ ____________________________________________ ___________________________________________ جواب به این میتونه باشه: پس بهتره هیچّی نگی . _________________________________________ و جواب به نوشته بالا مبتونه این باشه: بگفته خودت بهتره هبچّی نگی. فکر کنم پست های من رو دقیق نخوندید.باز دارید اشتباه گزشته رو تکرار میکنید. اف 14 لیاقتش رو داره.به خدا قسم داره.این قدر از اف 14 بد نگید .واقعاً ناراحتم کردید. چرا قدرش رو نمیدونید؟! به قول شهید شیرودی(مالک اشتر زمان و بهترین خلبان جهان) که میفرمود.امام علی مسیحی ای رو دید(که فقیر و ملول بود)گفت چرا به این فرد بیت المال نمیدید؟ جواب دادند : او مسیحی است. امام ناراحت شد و گفت.در جوانی تا توان داشت از او کار کشیده اید و حال که پیر شده او را اعتنایی نمیکنید؟! اف 14شاید پیر شده باشد ولی برعکس انسان است و با بهسازی و اورهال و.... میشود جوانش کرد با ارتقاع سیستم. تو جوونی هاش BARCAP و HAVCAP و TARCAP و CAP وINTERCEPT و SWEEP و... رو به مدّت 12 ساعت انجام داد بعد از این همه سال خستگی بدنه پیدا کرد. اون میگ 31 که میگید اگه اینکار رو میکرد بعد از 3 یا 4 سال خستگی شدید بدنه پیدا میکرد.چرا.چون کیفیت بدنه اش به صورت چشمگیری کمتر بود .(فکر میکنید چرا فاک سهاوند که برای مقابله با اف 14 دی ساخته شد قیمتش از اف 14 آ هم کمتر بود؟ چون چیزی خرجش نکرده بودند و هولناک نشان دادنش.)مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطّار بگوید. بزرگ ترین شاخص برتری میزان خرجی است که میشه. که تلوزیون 1 میلیون تومانی خیلی بهتر از یک تلوزیون چهار صد هزار تومانی است. هر چند که برای 400000 تومانی کلّی تبلیغ کنند زاسلون داره این جوری و آنجوری. عقل این رو میگه. بقیه دوستان هم نظر بدهند. دوستان تاپیک داره منحرف میشه.خودم هم مقصّر هستم. لطفاً اسم هیچ هواپیمای دیگه ای رو الکی وسط نکشید. فقط دلیل علمی ، سیاسی ، اقتصادی و... بدید که نشون بده اینکار درست است یا نه. از مدیر محترم جناب آقا سعید هم میخواهم که کمک کنند و از این پست که دادم به بعد هرکس بی جا اسم هواپیمایی آورد و خواست تاپیک رو منحرف کنه پستش پاک یا ویرایش بشه.حتّی اگه آن شخص خود من بودم. به من هم رحم نکنید.به هیچ عنوان. موفّق باشید Mr.Fox

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اینکه هیچ کس پست من رو نمی خونه! :lol: بابا اف-14 بومی ساخته شده! چه موافق باشید چه نباشید! :lol: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما پستات رو نمی خونیم :lol: بابا اونی که شما میگی اپگریت کردن تجهیزاته نه ساختن کامل یسری تامکت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مثل اینکه هیچ کس پست من رو نمی خونه! :mrgreen: بابا اف-14 بومی ساخته شده! چه موافق باشید چه نباشید! :cry: :cry:


عمر اف14 تمام شده است چه خوش باشد یا نه تمام شد و به تاریخ پیوست مانند بسیاری از طرحهای قدیمی که با وجود عالی بود متوقف شد. مشهورترین آنها تانک تایگر2 بود که میتوانست تا 20 سال بعد از جنگ جهانی خدمت کند اما زمان این نوع طرحها به پایان رسیده بود و عصر طرحهای جدیدی مانند تی54 و ام47 آغاز شده بود.

در ضمن قیمت میگ31 ده سال قبل 40 میلیون دلار اعلام شده بود که ایران تعدادی سفارش داد که گویا کنسل شد و قیمت اف14 در آن زمان 18 میلیون دلار بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Mr_Fox
دوست من شما خودتون دارید ناخواسته به انحراف موضوع کمک می کنید.

اف 14 لیاقتش رو داره.به خدا قسم داره.این قدر از اف 14 بد نگید .واقعاً ناراحتم کردید.
چرا قدرش رو نمیدونید؟!
به قول شهید شیرودی(مالک اشتر زمان و بهترین خلبان جهان) که میفرمود.امام علی مسیحی ای رو دید(که فقیر و ملول بود)گفت چرا به این فرد بیت المال نمیدید؟
جواب دادند : او مسیحی است.
امام ناراحت شد و گفت.در جوانی تا توان داشت از او کار کشیده اید و حال که پیر شده او را اعتنایی نمیکنید؟!

فقط دلیل علمی ، سیاسی ، اقتصادی و... بدید که نشون بده اینکار درست است یا نه.

می بینید که چقدر تناقض دارد.

بقیه دوستان هم نظر بدهند.

من در دو پست نظر دادم ولی ظاهرا موارد متفرقه اجازه دیدن آنها را به شما نداده.

دوستان تاپیک داره منحرف میشه.خودم هم مقصّر هستم.

اگه مایل باشید میشه که این بحث رو سر و سامان داد.
ببینید در درجه اول باید دید که ساخت یک جنگنده بومی برای رسیدن به چه هدفی است و در نتیجه باید چه مشخصاتی داشته باشد و در نهایت مشخص می شود که تامکت گزینه مناسبی هست یا نه.
فکر می کنم برای یک بحث اصولی این شروع خوبی باشه :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ضمن قیمت میگ31 ده سال قبل 40 میلیون دلار اعلام شده بود که ایران تعدادی سفارش داد که گویا کنسل شد و قیمت اف14 در آن زمان 18 میلیون دلار بود.


البته لغو نشده من می تونم دلیلش اینجا بیارم! :lol: اصلا قراردادی در کار نبوده مثل فرانسه برای فروش میراژ که ظاهرا تعدادی هم خریداری شده! روسیه هم به ایران پیشنهاد داد که بدلیل علاقه نشون ندادن طرف ایرانی قراردادی اصلا صورت نگرفت! ولی چند سال پیش اواخر دولت جناب خاتمی یک قرار داد برای تحویل این میگ ها به ایران بسته شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا من نميدونم شما ها به چه هواپيما هايي ميگوئيد رهگير ! سوخوي ۳۷ قابليت رهگيري هوايي و زميني را دارد ! اين نميشه هواپيماي رهگير ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا من نميدونم شما ها به چه هواپيما هايي ميگوئيد رهگير !

سوخوي ۳۷ قابليت رهگيري هوايي و زميني را دارد !

اين نميشه هواپيماي رهگير ؟؟


سوخو 37 که هنوز دست خود روسیه هم درست حسابی نرسیده! ما داریم راجب جنگنده هایی بحث می کنیم که بتونیم بیاریمشون توی ناوگان هوایی مون! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.