امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اقا جان چی چی رو دمت گرم و خسته نباشید؟!!! این مطلب که تمامش کپی پیست هستش.........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من اگر هم کپی باشه بازم از ارزش آن کم نمیکنه :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستا مقاله ي جالبي هست ولي بايد بم اين رو ضد انقلابا نوشتن فكر كنم تو همين سايت هم قبلا گذاشته بود! من اين رو قبل از اين كه به دبير دفاعيمون بدم چند بار خودم خوندمش تا اوناييش رو كه به غرض عليه جمهوري اسلامي نوشته اصلاح كنم! :!: :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اي كاش وجود ميگ 31 تو ايران واقعييت باشه تا روح اين عقاب هاي پير هم{ف14} اروم بگيره. امين :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اف 14 هاي ايران دين خدشونو ادا كردن ديگه كم كم وقت استراحتشونه :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امير ميقاني گفت: متخصصان نيروي هوايي ارتش ظرف 40 روز هواپيماي جنگنده مدرن "اف 14" را اورهال مي‌كنند. امير خلبان احمد ميقاني فرمانده نيروي هوايي ارتش كه در جمع كاركنان و معاونين اين نيرو سخن مي‌گفت، نيروهاي انساني را موجب ارتقاء توان رزمي نيروي هوايي ارتش عنوان كرد و گفت: نقش نيروي انساني متخصص و متعهد در زمان تهديدات بيشتر به چشم مي آيد. وي در ادامه با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي جلوگيري از رشد روز افزون انقلاب اسلامي گفت: زماني كه مستكبرين به افغانستان و عراق حمله كردند، هدف اصليشان ايران بود ولي به خاطر مقاومت ملتها و ابهت و عظمت ايران به اهدافشان نرسيدند. ميقاني با يادآوري سالروز شكست‌هاي متعدد اسرائيل در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان تاكيد كرد: شكست در اين جنگ تير خلاصي به اقتدار پوشالي آنها بود و اكنون آنچه در منطقه مي‌بينيم اقتدار حزب الله لبنان، حماس و ملت و دولت عراق است. فرمانده نيروي هوايي ارتش يادآور شد: اقتدار ملتهاي مستقل استكبار و تمايل آنها به ايران در تمام دنيا قابل مشاهده است و ايران تبديل به الگوي ملتهاي آزاد شده است و اين شكوه و عظمت به يمن نعمت ولايت محقق شد؛ ولايت باعث شكست ترفندهاي غرب و عزت ايران شده است. وي با ذكر تحريم‌ها و مخالفت‌هاي استكبار با موفقيت هاي ايران اسلامي گفت: آنها نمي‌خواهند ما فناوري‌هاي نوين و جديد را كسب كنيم و با اينكه اهداف صلح آميز ايران از دستيابي به فناوري هسته اي را مي‌دانند اما باز هم غوغا و تهديد مي‌كنند. اين مقام عالي‌رتبه ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به توانمندي‌هاي نيروي هوايي ارتش گفت: اين نيرو در زمينه تعمير و نگهداري و اورهال كليه سيستم‌هاي خود به خودكفايي رسيده و آمارها نشان مي‌دهد متخصصان ما ظرف 40 روز هواپيماي اف 5 را اورهال مي‌كنند و اورهال جنگنده مدرن "اف 14" نيز در همين مقدار زمان و با كارشناسان بيشتر صورت مي‌گيرد و هواپيماهايي چون 747 و 707 را نيز خودمان اورهال مي‌كنيم. امير ميقاني افزود: همچنين انواع هواپيماها، رادارهاي مدرن و آتش بارهاي موشكي را بهينه سازي و توليد مي‌كنيم و در زمينه ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين و سيستم هاي جمع آوري سيگنالي نيز اقدامات ارزنده اي كرده‌ايم اما باز هم به اين ميزان بسنده نكرده و توان خود را ارتقا مي‌دهيم. فرمانده نيروي هوايي ارتش تاكيد كرد: بايد نوآوري در نيروي هوايي ارتش به حد اعلاء و رضايت رهبر انقلاب برسد. وي در پايان خاطرنشان كرد: با اينكه تهديدات دشمنان را عمليات رواني مي دانيم اما آماده‌ايم در كوتاه‌ترين زمان دست هر متجاوزي را قطع كنيم. منبع: فارس نيوز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نوچ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هنوزازاین نیروی هوایی بخارزیادی پانمیشه .پیشرفت بهتراست ازدفع تهدیدبصورت غیرعامل پس بهتراست واقع بینانه بنگریم آیاایران بااین نیروی هوایی که دارد توان مقابله بانیروهای هوایی سایرکشورهارادارد تحریم بهترین موقعیت برای ایرانیان است تابتونندتواین زمانه خودشون رومجهزبه تجهیزات ملی کنندوگرنه icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
f14 یک رهگیر عالی بود درست که این هواپیما هنوزم خوبه ولی تا کی یک نگاهی به عمر این هواپیما بکنید الان هواپیماهای نسل پنجم پرواز می کنند آخه f14 با این تعداد با این عمر جلوی f22 - f35 - شاهین صحرا و دیگر هواپیماهیی که در حمله ی احتمالی استفاده میشن رو می تونه بگیره تا کی f5- f4- f7- می خوان توی نیروی هوایی ما پرواز کنند هواپیمای f14 نه رادار گریز نه خیلی چابک تازه در درگیری نزدیک به دلیل وزنش مشکل داره در مقابل هواپیماهای چابک و ردارگریز خیلی این کامپیوتر پرنده ی قدیمی به مشکل می خوره این هواپیما باید بازنشسته بشه حداکثر تا ۵ سال دیگه به نظر من باید رهگیر های به روز باید وارد عمل بشوند دیگر پایان خدمت f14 و هواپیماهای مثل این فرا رسیده مثل su 27

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم واقعاً بتونیم این جنگنده رو در 40 روز اورحال کنیم . چون حتماً این خبر را شنیدید که :

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) با هدف ممانعت از دستیابی ایران به قطعات یدکی جنگنده های اف-14، قراردادی را برای انهدام انواع قدیمی این هواپیماها منعقد کرد.

پنتاگون قراردادی را به ارزش دست کم 900 هزار دلار برای انهدام جنگنده های اف-14 قدیمی این کشور با هدف ممانعت از دستیابی ایران به قطعات یدکی آنها منعقد کرد.

هر فروند جنگنده اف-14 به ارزش 38 میلیون دلار در پایگاه هوایی دیویس-مونتان در آریزونا که گورستان هواپیماهای از رده خارج شده ارتش آمریکا محسوب می شود؛ تنها ظرف یک روز به کوهی از آهن پاره تبدیل می شود.

این قرارداد که شامل 23 فروند اف-14 مستقر در پایگاه آریزونا می شود؛ با شرکت TRI-Rinse در سنت لوئیس منعقد شده و به گفته "تیم شوکله"، مؤسس و معاون این شرکت یکی از راه هایی که می توان مطمئن شد هیچ کس از قطعات هواپیماهای اف-14 مجدداً استفاده نخواهد کرد؛ این است که آنها را به قطعاتی به ابعاد 2 در 2 فوت تبدیل کنیم.

قرارداد فوق بخشی از قراردادی کلی است به ارزش 3/7 میلیون دلار برای از بین بردن تسلیحات مازاد ارتش آمریکا که پنتاگون منعقد کرده است.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر در نظر داشت قطعات منحصربه فرد اف-14 را منهدم و بقیه قطعات را که قابل استفاده در هواپیماهای دیگر است، به فروش برساند، اما به دنبال انتشار گزارشی در ماه ژانویه گذشته مبنی بر این که ایران و چین و کشورهای دیگرقصد خرید قطعات یدکی اف-14 را دارند؛ فروش تمام قطعات این جنگنده را ممنوع کرد.

با نظر دوستان موافقم که دیگه باید دلمونو به این جنگنده زیاد خوش نکنیم چون دیگه از قطعات یدکی هم که خیلمون راحت شد !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

f14 یک رهگیر عالی بود درست که این هواپیما هنوزم خوبه ولی تا کی یک نگاهی به عمر این هواپیما بکنید الان هواپیماهای نسل پنجم پرواز می کنند آخه f14 با این تعداد با این عمر جلوی f22 - f35 - شاهین صحرا و دیگر هواپیماهیی که در حمله ی احتمالی استفاده میشن رو می تونه بگیره تا کی f5- f4- f7- می خوان توی نیروی هوایی ما پرواز کنند
هواپیمای f14 نه رادار گریز نه خیلی چابک تازه در درگیری نزدیک به دلیل وزنش مشکل داره در مقابل هواپیماهای چابک و ردارگریز خیلی این کامپیوتر پرنده ی قدیمی به مشکل می خوره این هواپیما باید بازنشسته بشه حداکثر تا ۵ سال دیگه به نظر من باید رهگیر های به روز باید وارد عمل بشوند دیگر پایان خدمت f14 و هواپیماهای مثل این فرا رسیده مثل su 27



میشه شما لطف کنی بگی در مورد علم هوانوردی چه میزان میدونید؟ راستش رو بخواید منم میخواستم مثل یکی از بچّه های سایت رفتار کنم.یعنی با هیچ کس بحث نکنم چون فایده ای نداره.ولی اگه چیزی نگم یکی که هیچ اطلاعاتی نداره میاد این حرف رو میزنه .چون نمیدونه و میخونه.بعد از دو حالت خارج نیست.یا تو اجتماع حرف اشتباه وارد میکنه. یا یکی که خبره این چیزا است میاد تو جمع همچین جوابش رو میده که چند وقت از خونه بیرون نیاد.شما میشی مسؤل.

هواپیمای f14 نه رادار گریز نه خیلی چابک تازه در درگیری نزدیک به دلیل وزنش مشکل داره


همین بس که اف-5 ای در مقابلش شدیداً کم میاورد.دیگه اف-5 ای رو که میدونی تو نیروی هوایی و دریایی آمریکا تو یک داگ فایت ساده همه هواپیما ها رو شکست میده.ولی در مورد اف-14 به خلبان بستگی داره.اگه یک recruit رو تو اف-14 بزاری و یک Ace تو اف-5 اون موقع ببر میتونه از پسش بر بیاد.
همین بس که اف-14آ ایرانی زمان انقلاب(1980 فکر کنم) وقتی از شوروی پیشنهاد خرید میگ 29 گرفتند خلبان های ما به راحتی میگ-29 ها رو شکست دادند.
تا شما رادار گریزی رو چی تعریف کنی.رادار گریزی یک معنی و مفهوم های مختلفی داره.
شما نظری در حد یک انسان عامّه دادی و من هم جوابی این چنین.جواب من بسار عامّه و ساده بود.
بیا بحث رو تو پی ام(پیغام خصوصی) ادامه بدیم تا این تاپیک منحرف نشه.اگه موافقی جواب خودت رو در پی ام بده.
Mr.Fox

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Mr_Fox عزیز ایشون نظرشون رو فرمودند . شما هم نظرتون رو بفرما تا ما هم کمی اطلاعات کسب کنیم . اساسا اف-14 جنگنده خوبی است ولی هزینه های نگهداری و اورهالش تقریبا زیاده . تقریبا یه جورایی این ها دلایل از رده خارج کردن این جنگنده در نیروی هوایی آمریکا بود . با اینکه امریکا بودجه نظامیش بسیار بالا بود ولی هزینه های هنگفتی روی دستشون می زاشت . برای مثال اگر شما به تاریخ جنگنده اف-18 نگاه کنی در ده ی 70 وارد عرصه شد و هنوز که هنوزه در نیروی هوایی آمریکا ، کانادا ، استرالیا فنلاند ، کویت ، مالزی ، سوئیس ، و اسپانیا کاربرد داره . در صورتیکه اف-14 تنها در ایران . سرویس دهی و عملیاتی کردن اف-14 تقریبا می شه گفت کار بسیار مشکلی هست که البته ایران فکر کنم دیگه به این وضع عادت کرده icon_cool شوخی کردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.