امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='SSADEGHS' timestamp='1406581760' post='397270']
فرق دارند ...

[color=#ff0000]----[/color]
[color=#ff0000]----[/color]
[color=#ff0000]----[/color]
[color=#ff0000]ویرایش شد.[/color]

گمان میکنم حداقل دو فروند موجود باشد { بنا به استتار }
[/quote]
انگار حق با شماست icon_eek
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ويرايش : به دليل ملاحظات امنيتي خودم مطلب را پاك كردم .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا خوبه من جفت این عکاسا رو کمابیش میشناسم :mrgreen:

صادق جان الان چه گیری دادی شما که این یک فرونده یا دو فروند ؟ دلیلش چیه ؟ :thinking: خلاف قوانین نیست احیانا ؟

[s]شما اول به من بگو چرا عکسی که توسط حمیدرضا جعفری گرفته شده در سکان عمودی زیر پرچم دو دایره دیده میشه ؟ همان دایره ای که درش پایگاه خدمتی درج میشه ؟[/s]

ویرایش : خطای دید بنده بود :| من زوم نکرده بودم و در حالت غیر زوم دو دایره دیده میشه و وقتی زوم کردم یک دایره دیده میشد icon_cheesygrin ویرایش شده در توسط maverick100

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ويرايش : به دليل ملاحظات امنيتي خودم مطلب را پاك كردم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چیزی که هست ظاهرا کاملا تمام استتار مشابه هست
و فقط رنگ امیزی دم متفاوت هست در عکس جدید همچنین نداشتن شماره رجیستر!!!
رنگ امیزی دم هم تا حدودی کاملا با استتار متفاوت هست یعنی همحونی نداره
حالا میشه گفت از رنگ قبلی بر جامانده باشه یا یه دسکاری ناشیلنه بعد عکس گرفتن باشه
که میدونین تغیر یه رنگ امیزی تو اون ابعاد و نوشتن شماره رجیستر زمان زیادی نمیخاد

من احتمال میدم جفت عکسها یک فروند باشند
البته نظر شخصی هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکور 90 چه مزیتی نسبت به فونیکس داره یا صرفا مهندسی معکوسش کردیم وهیچ ارتقاعی صورت نگرفتته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این موشک هم مثل فونیکس دارای هدایت راداریه یا نیمه فعال راداریه من که گیج شدم هر جای یه چیزی نوشتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سیستم اتوماتیک هدایت این موشک ضمن ارتقای قابلیت مانور جنگده F14در برخورد با دیگر اهداف متخاصم، اجازه فرار پس از شلیک و یا حرکت به سوی هدفی دیگر را بطور فزاینده‌ای برای خلبان ممکن می سازد.  

 

اين يعني اينكه هدايت اين موشك بر خلاف فينكس از نوع فعال راداري است. البته برخي ها مي گفتند كه اين موشك از جستوجوگر موشك هاوك يا شلمچه استفاده ميكنه كه از نوع هدايت نميه فعال هست. 

 

09_04_2011_13_15_34~0.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نکته  به ذهنم رسید:

 

با کنار هم قرار دادن اطلاعات زیر:

 

سرویس سیاسی- اجتماعی: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ساخت سامانه موشکی «مقصود» به عنوان جدیدترین سامانه موشکی هوا به هوای برد بلند در دستور کار است.          http://www.ettelaat.com/etiran/?p=22718

 

 

وی تاکید کرد: در حوزه تسلیحات هوا به هوا نیز موشک فکور که یک موشک میان‌برد است به نتیجه رسید و موشک مقصود با برد بلند، در حال ساخت است.

 

http://www.ettelaat.com/etiran/?p=22718

 

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم گفت: طراحی موشک‌های سبک با برد بلند تا ۳۰۰ کیلومتر، در سیاست‌های این سازمان قرار گرفته است.

 

http://www.ettelaat.com/etiran/?p=22718

 

این موشک 160 کیلومتر برد و 5 ماخ سرعت دارد و از سیستم هدایتی هوشمند برخوردار است،

 

 

 

هنگامی که اعلام شد که موشک فکور90 میانبرد است، این احتمال قوت گرفت که موشک فکور 90 برد کمتری از فینیکس دارد و حدودا 80 کیلومتر برد دارد و حتی برخی گمانه زنیها این فرضیه را مطرح میکردند که موشک فکور90 مدلی از سجیل است، ولی در این خبری که منتشر شده برد فکور90، 160 کیلومترر اعلام شده است، نتیجه گیری: برد 160 کیلومتر میانبرد میباشد.

 

از سوی دیگر پارسال خبر تلاش برای تولید موشک دوربرد و سبک مقصود منتشر شد، با توجه به اینکه برد 160 کیلومتری را میانبرد اعلام کرده اند پس موشک مقصود باید بردی حدود 300 کیلومتر داشته باشد و درواقع نقل قول سومی را که قرار داده ام باید مربوط به موشک مقصود باشد.

 

از سوی دیگر اگر فرضیه بالا درست باشد، روی سبک بودن موشک مقصود تاکید شده است پس این موشک برخلاف فکور-90 موشکی سبکتر خواهد بود پس از سبکی موشک میتوان اینگونه نتیجه گیری کرد که موشک مقصود برخلاف فکور-90 که مختص یک نوع جنگنده است، موشک مقصود سلاحی نسببتا عمومی خواهد بود با طیف گسترده ای از جنگنده های حامل.

ویرایش شده در توسط MILAD110
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نکته  به ذهنم رسید:

 

با کنار هم قرار دادن اطلاعات زیر:

 

 

 

 

 

 

 

هنگامی که اعلام شد که موشک فکور90 میانبرد است، این احتمال قوت گرفت که موشک فکور 90 برد کمتری از فینیکس دارد و حدودا 80 کیلومتر برد دارد و حتی برخی گمانه زنیها این فرضیه را مطرح میکردند که موشک فکور90 مدلی از سجیل است، ولی در این خبری که منتشر شده برد فکور90، 160 کیلومترر اعلام شده است، نتیجه گیری: برد 160 کیلومتر میانبرد میباشد.

 

از سوی دیگر پارسال خبر تلاش برای تولید موشک دوربرد و سبک مقصود منتشر شد، با توجه به اینکه برد 160 کیلومتری را میانبرد اعلام کرده اند پس موشک مقصود باید بردی حدود 300 کیلومتر داشته باشد و درواقع نقل قول سومی را که قرار داده ام باید مربوط به موشک مقصود باشد.

 

از سوی دیگر اگر فرضیه بالا درست باشد، روی سبک بودن موشک مقصود تاکید شده است پس این موشک برخلاف فکور-90 موشکی سبکتر خواهد بود پس از سبکی موشک میتوان اینگونه نتیجه گیری کرد که موشک مقصود برخلاف فکور-90 که مختص یک نوع جنگنده است، موشک مقصود سلاحی نسببتا عمومی خواهد بود با طیف گسترده ای از جنگنده های حامل.

من خبرها رو کاملا بررسی نکردم، ولی تا کنون جایی از سوی مقام مسئولی ندیدم برد این موشک 160 کیلومتر ذکر بشه،

 

این مطلبی هم که توش اشاره شده برد موشک 160 کیلومتر، در حقیقت داره اطلاعات موشک فنیکس رو میده.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من خبرها رو کاملا بررسی نکردم، ولی تا کنون جایی از سوی مقام مسئولی ندیدم برد این موشک 160 کیلومتر ذکر بشه،

 

این مطلبی هم که توش اشاره شده برد موشک 160 کیلومتر، در حقیقت داره اطلاعات موشک فنیکس رو میده.

 

شاید اینطور باشه، ولی در متن گزارش، برد 160 کیلومتر را در ادامه مشخصات فکور90 آورده اند و اینطور به نظر میاد که مربوط به خود فکور90 هست و از سوی دیگر با توجه به اینکه جانشین نهاجا دیروز از خبرگزاری منبع این خبر بازدید داشته اند این احتمال وجود دارد که این مطلب توسط ایشان اعلام شده باشد.

 

 

فکور 90 یک موشک هواپایه، نسل جدید و بهینه سازی شده موشک فونیکس (AIM-54 Phoenix)‏ ‏ آمریکایی است که جهت اجرای عملیات های هوا به هوا بر روی جنگنده‌هایF14 نصب می‌شود.

این موشک 160 کیلومتر برد و 5 ماخ سرعت دارد و از سیستم هدایتی هوشمند برخوردار است، یعنی می‌تواند پس از شلیک به‌طور مستقل از سیستم راداری هواپیما، به عملیات خود تا مرحله اصابت به هدف ادامه دهد.

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر چنین موشکی بخوان بسازن حتما برای هدایتش هم فکری میکنن؛ راههایی که به نظرم محتمل هست؛ 1- هدایت ترکیبی: مثلا تا نزدیکی هدف توسط رادار هدایت شود و پس از کاهش فاصله توسط سنسور حرارتی هدایت شود 2- هدایت موشک توسط واحد رادار زمینی (احتمال کمتر) 3- راه مبتکرانه جدید :)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين يعني اينكه هدايت اين موشك بر خلاف فينكس از نوع فعال راداري است

 

فینیکس هدایت فعال راداری هستش

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.