امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان بحث هایی که شد واقعا جای امیدواری داره که در نیروهای نظامی هم در همین حد! (حداقل )اطلاعات داشته باشن؟ اما من موندم خب این بابک 1391 الان چی گفت که هی منفی میدین خب اگه تولید شده چه ایرادی داره رو نمایی بشه!!!!! ایرادش چیه؟ ما موشک درست میکنم رزمایش! میزاریم نشون میدیم اما این موارد موشک هوا به هوا با برد 300 کیلومتر! رو نشون نمیدیم رادار تام کتو بروز میکنیم اونوقت صاعقه 2 (شما بگو همون پیکان جوانان از نوع دولوکسش!) رونمایی میکنیم تازه کاکپیتشم نشون نمیدیم! بابا اینا هم فوق فوق فوق فوق (یه 100 تا دیگه فوق بزارید لطفا) سری هست؟ منطقی جواب بدین نه انصافا شما خودتون باور میکنید؟ (((((((((لشگر همیشه در صحنه دوستان برادر بریزید منفی بدید ببینم چیکار میکنید  big_hug  icon_cheesygrin  :mrgreen:  icon_cheesygrin  :mrgreen:  :winking:

دوست عزیز

قرار نیست نیروهای نظامی ما به خاطر باور کردن یا نکردن اشخاص معلوم الحالی مثل بابک ۱۳۹۱ کار انجام بدن! که اگه قرار بر این بود الان چند سالی بود سوریه و عراق که تجزیه شده بودن هیچ؛ سفیران دموکراسی و حقوق بشر کدخدا الان تو سواحل خزر داشتن آبتنی میکردن....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکراز پاسخ جامع استاد EMP .

شاید بی ربط به بحث شما هم نباشد . یادم هست خدا بیامرزجناب میسالو( فکر می کنم ارشد مخابرات شریف می خواند ) مدت ها پیش در یکی از تاپیک ها می گفت که رادارهایی که گفته می شود با قطعات off the shel ساخته شده ( مثلاً رادار F-35 ) منظور فقط پردازش است و المان های قدرت آف د شلف نمی تواند باشپ   .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود بر شما

بسیار مطالب خوبی بود

امیدوارم در مورد جنگنده های مختلف دیگه هم اینچنین مطالبی رو قرار بدید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بچها با وجود تامکت ما چرا روی این ابر رهگیر کار نمیکنیم تا ارتقاش بدیم و مهندسی معکوسش کنیم و یک جنگنده در حد اف 18 از دلش دراریم؟؟؟حداقل کارایی که میشه کرد اینه که  کابینشو تمام دیجیتال کنیم..پس چرا اهمیتی به نیرو هوایی نمیدن  اقایان فرمانده

  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این پروژه به نظر من احتمالا مورد توجه کمتری قرار خواهد گرفت. چون قبلا مدتی برنامه نهاجا این بود که پلت فرم اف 14 به عنوان پلت فرم جنگنده نیمه سنگین انتخاب گردد و رادارهای جدید برای ان طراحی گردد. همچنین یک موتور روسی جدید برای ان انتخاب گردد و بتدریج تولید گردد. ولی الان پلت فرم جدید نهاجا سوخو 30 انتخاب شده و قرار است در ایران ساخته شده و اجازه ارتقا ان نیز به ایران داده شود. البته این مشروط به این است که روس ها به تفاهم نامه امضا شده عمل کنند. در این حالت پروژه های ارتقا اف 14 کم رنگ خواهند شد. ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این پروژه به نظر من احتمالا مورد توجه کمتری قرار خواهد گرفت. چون قبلا مدتی برنامه نهاجا این بود که پلت فرم اف 14 به عنوان پلت فرم جنگنده نیمه سنگین انتخاب گردد و رادارهای جدید برای ان طراحی گردد. همچنین یک موتور روسی جدید برای ان انتخاب گردد و بتدریج تولید گردد. ولی الان پلت فرم جدید نهاجا سوخو 30 انتخاب شده و قرار است در ایران ساخته شده و اجازه ارتقا ان نیز به ایران داده شود. البته این مشروط به این است که روس ها به تفاهم نامه امضا شده عمل کنند. در این حالت پروژه های ارتقا اف 14 کم رنگ خواهند شد.

دوست عزیز به جرات میگم اگه بر روی تامکت کار بشه رو دست سو-35 میاد چه برسه سوخو30...اف 14 یک رهگیر  تکرار نشدنیه

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز به جرات میگم اگه بر روی تامکت کار بشه رو دست سو-35 میاد چه برسه سوخو30...اف 14 یک رهگیر  تکرار نشدنیه

اف 14 جنگنده ای است که ساخته شده تا بتواند موشک های هوا به هوا و رادار سنگین حمل کند. بنابراین قابلیت های درگیری فرادید ان عالی است ولی به چابکی و قدرت مانور سوخو نیست. سطح مقطع راداری ان نیز خیلی زیاد است و یرای به روز شدن باید کاهش یابد ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اف 14 جنگنده ای است که ساخته شده تا بتواند موشک های هوا به هوا و رادار سنگین حمل کند. بنابراین قابلیت های درگیری فرادید ان عالی است ولی به چابکی و قدرت مانور سوخو نیست. سطح مقطع راداری ان نیز خیلی زیاد است و یرای به روز شدن باید کاهش یابد

قدرت مانور سوخو بخاطر موتورشه....ما اگه بیاییم موتور تامکت هارو عوض کنیم قابلیت مانور بالایی میگیرند.

 

از زیادی سطح مقطع راداریش باید بگم به عکس پایین توجه کنید.

 

F-14_Tomcat_preparing_to_refuel.jpg

 

توجه کنید که تامکت بخاطر سطوح خمیده ای که داره دارای سطح مقطع بالاست.البته در موضوع رادار گریزی تنها مشکلش این نیست..بیشترین مشکلشو موتور داره که پس سوز های بسیار زیادی داره و همین باعث ردگیری میشه. اما هم موتور و هم سطح خمیدش میشه با تغییرات تصحیح بشه .....مثلا سیستمی که روی اف 22 هست ...میشه گاز های خروجی موتور رو قبل  خروج سرد کرد..و از سطح صاف و شکسته برای رادار گریزی استفاده کرد البته کنار تغییر جنس آلیاژ بدنه ی جنگنده.

 

درضمن  تامکت های ما نه تنها رهگیرن و قابلیت درگیری هوایی دارند بلکه بمب افکن هم هستند و توانایی یک جنگنده چند منظوره رو دارند .تصویر زیر نشون دهنده ی نصب بمب بر روی تامکت هاست.

 

13950413000746_PhotoL.jpg

 

پس تو این یک مسئله هم مشکلی نداریم.

 

به نظرماگه بچای صاعقه روی تامکت ها یا میگ29 ها کار میکردیم الان به نتایج مطلوب تری میرسیدیم.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قدرت مانور سوخو بخاطر موتورشه....ما اگه بیاییم موتور تامکت هارو عوض کنیم قابلیت مانور بالایی میگیرند.

 

از زیادی سطح مقطع راداریش باید بگم به عکس پایین توجه کنید.

 

F-14_Tomcat_preparing_to_refuel.jpg

 

توجه کنید که تامکت بخاطر سطوح خمیده ای که داره دارای سطح مقطع بالاست.البته در موضوع رادار گریزی تنها مشکلش این نیست..بیشترین مشکلشو موتور داره که پس سوز های بسیار زیادی داره و همین باعث ردگیری میشه. اما هم موتور و هم سطح خمیدش میشه با تغییرات تصحیح بشه .....مثلا سیستمی که روی اف 22 هست ...میشه گاز های خروجی موتور رو قبل  خروج سرد کرد..و از سطح صاف و شکسته برای رادار گریزی استفاده کرد البته کنار تغییر جنس آلیاژ بدنه ی جنگنده.

 

درضمن  تامکت های ما نه تنها رهگیرن و قابلیت درگیری هوایی دارند بلکه بمب افکن هم هستند و توانایی یک جنگنده چند منظوره رو دارند .تصویر زیر نشون دهنده ی نصب بمب بر روی تامکت هاست.

 

13950413000746_PhotoL.jpg

 

پس تو این یک مسئله هم مشکلی نداریم.

 

به نظرماگه بچای صاعقه روی تامکت ها یا میگ29 ها کار میکردیم الان به نتایج مطلوب تری میرسیدیم.

هم بودجه میخواد....پلتفرمش پیچیدس...هم زمان زیادی میخواد و تعدادی تامکت

با کوچیک ترین تغییر در بدنه کلی مشکل به وجود میاد فکر کردید شوخی برداره تغیر در بدنه جنگنده

 

بهترین کار برای ایران درمرحله اول استفاده از یه پلتفرم ساده ت که بهترین گزینه f5 و ارتقاع ان  و تولید زیاد

ما f14 بسازیم حتی اگه به تعداد محدود باشه بدرد نمیخوره

مشکل ما اینه توان تولید انبوه رو نداریم

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اف 14 جنگنده ای است که ساخته شده تا بتواند موشک های هوا به هوااین  و رادار سنگین حمل کند. بنابراین قابلیت های درگیری فرادید ان عالی است ولی به چابکی و قدرت مانور سوخو نیست. سطح مقطع راداری ان نیز خیلی زیاد است و یرای به روز شدن باید کاهش یابد

 

تا حدی حرف شما درست است چون اول رادار اف 14 ساخته شد و بعد خود هواپیما برای این رادار که کلا داستان جالب و متفاوتی است 

از این رو هدف اول و اولویت اول برای این جنگنده همیشه رادار و موشک های دوربردش بوده است که دست پیش را بتواند داشته باشد و ضعف رادار زمینی را پر کند 

مسلما در صورت تکمیل و بروزرسانی مدام رادار این جنگنده بخش قابل توجهی از نقاط کور راداری ما تحت پوشش قرار می گیرد و کمک شایانی به دفاع زمینی پایه ما می شود 

ولی این امر مستلزم چند چیز است 

1- امکان لینک شدن یا ارسال اطلاعات به رادار زمین یا جنگنده های دیگر 

2- افزایش توان جنگ الکترونیک 

3- سیستم جمر و کاهش سطح مقطع راداری برای کاهش تهدید بر علیه این جنگنده 

4- امکان شلیک دوربرد با استفاده یا کمک از رادار زمینی 

 

ولی این جنگنده بدلیل بال متحرک بودن و قدرت موتورهایش در مقابل بسیاری از جنگنده ها آنچنان دست و پا بسته نیست

و نبردهای هوایی هم این را نشان داده است 

تنها مورد در ایران خستگی سازه و محدودیت هایی است که ناشی از تامین تجهیزات اورهال است 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اف 14 جنگنده ای است که ساخته شده تا بتواند موشک های هوا به هوااین  و رادار سنگین حمل کند. بنابراین قابلیت های درگیری فرادید ان عالی است d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نشنال اینترست:تامکت‌های ایران با وجود گذشت زمان بهتر از قبل در خدمت دفاع از ایران هستند. 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/04/13/13950413000740_PhotoA.jpg 

نشریه آمریکایی نوشت: مهندسین ایرانی در دهه ۸۰ بخش مکانیکی پرتاب بمب‌های سنگین را بر تامکت‌های خود نصب کردند که بعد‌ها نیروی دریایی آمریکا نیز اف-چهارده‌های خود را با همان روش تغییر داد. 

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی پیرامون ماندگاری جنگنده‌های «اف-14» در بدنه نیروی هوایی ایران با وجود سال‌ها تحریم‌های نظامی نوشت: جنگنده‌های اف-14 قدیمی آمریکا بعد از خلع سلاح شدن در موزه‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند و حتی آمریکا در محل نگهداری هواپیماهای قدیمی خود در آریزونا نیز از آن استفاده نکرده در حالی‌که پنتاگون عادت دارد هواپیماهای از دور خارج شده را برای روز مبادا در آن‌جا نگه دارد. 

نشنال اینترست نوشت: با این وجود، داد و ستد مخفی و زیرزمینی کماکان ادامه دارد و شرکت‌های نامشخص باقی مانده قطعات اف-14 را به ایران می‌فروشند. وزارت امنیت آمریکا در اوائل سال 2014 از یافتن دلالانی که قصد فروش قطعات یدکی اف-14 به ایران را داشتند، خبر داد. 

هرچند بی‌دلیل هم نیست که ایران کماکان تمایل به تجهیز تامکت‌های خود دارد. آمریکا در سال‌های اخیر جاسوسی بر ایران را افزایش داده و پهپادهای مخفی و رادار گریز چون « آر.کیو -170» را به خاورمیانه فرستاده و آشکارا تاسیسات هسته‌ای ایران را تحت نظر دارند. هرچند که یک پهپاد آر.کیو-170 در سال 2011 به دست نیروهای ایرانی افتاد. 

نشنال اینترست نوشت: تامکت‌ها جنگنده‌هایی هستند که قابلیت رهگیری پهپادها را دارند و در اوائل سال 2000، نیروی هوایی ایران یک اسکادران از جنگنده‌های اف-14 را در اولین تاسیسات هسته‌ای خود (بوشهر) مستقر کرد. ایران سال‌ها بعد اسکادران دیگری از این نوع جنگنده را برای گشت‌زنی بر فراز دو تاسیسات هسته‌ای دیگرش و در تقابل با تداوم جاسوسی‌های آمریکا که سعی در جمع‌آوری اطلاعات داشتند، به منطقه اعزام کرد. 


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/04/13/13950413000734_PhotoL.jpg 

نشنال اینترست در ادامه این گزارش با اشاره به آمار تلفات تامکت‌های ایران خلال جنگ تحمیلی با ارتش وقت عراق نوشت: خدمه تامکت‌های ایران از 200 پیروزی هوایی علیه جنگنده‌های عراقی خبر دادند که 64 مورد آن‌ها تایید شدند. «جلیل زندی» یکی از خلبانان اف-14 از 11 پیروزی هوایی در نبرد علیه خلبانان عراقی خبر داده بود و از او به عنوان بهترین خلبان ایرانی در شکار هواپیماهای عراقی یاد می‌شود. 


همچنین در جریان جنگ ایران و عراق 8 هشت فروند اف- 14 ایران سقوط کردند که یک مورد به طور اشتباه هدف یک «اف-4» ایرانی قرار گرفت و سه فروند آن از سوی میراژهای «اف-1»، یک مورد توسط «میگ-21» نیروی هوایی عراق و دو مورد دیگر نیز از سوی مهاجمان ناشناس سرنگون شدند. 


تیم تحقیق و تفحص ارتش آمریکا آن‌قدر نگران عدم لو رفتن اطلاعات جنگنده‌های اف-14 ایران بود که هنگام سرنگون شدن آن‌ها در خاک عراق گشت‌های عمقی را در قلمروی این کشور آغاز می‌کرد تا مانع از افتادن لاشه یا بقایای اف-14 سرنگون شده ایران به دست ارتش شوروی سابق شود. 


این نشریه آمریکایی با اشاره به مورد جالبی نوشت: مهندسین ایرانی اوائل سال 1985 بخش مکانیکی پرتاب بمب‌های سنگین را بر 4 جنگنده‌ اف- 14 نصب کردند که این جنگنده‌ها را به بمب افکن مبدل می‌نمود و سال‌ها بعد نیز نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفت جنگنده‌های اف-14 خود را بدین طریق تغییر دهد. 


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/04/13/13950413000746_PhotoL.jpg 

تصویری از بخش زیرین جنگنده اف-14 و نصب پرتاب کننده بمب‌های سنگین با همت مهندسان ایران 



نشنال اینترست در ادامه از تلاش‌های متخصصین ایرانی، برنامه خودکفایی نیروی هوایی ایران و وارد شدن برخی قطعات اف-14 از سوی مسئولان خرید ایران در خارج از کشور نوشت: «رودی ماتیو» تاریخ شناس دانشگاه دلور آمریکا گفت، ایرانیان تمایل دارند کشور خود را به عنوان یک ملت منحصر به‌فرد که بیش از حد غنی است و می‌تواند از خود بدون کمک خارجی مراقبت نمایند، ببینند. 

نشریه آمریکایی در خاتمه نوشت: خواه چه ایران خود قطعات مورد نیاز اف-14 را تولید یا آن‌ها ‌را از خارج تهیه کند، این کشور آشکارا درحال تجهیز اسکادران جنگنده‌های اف-14 خود است. 

در اکتبر 2013 برآورد شد که ایران بیش از 40 فروند اف-14 سالم دارد که قابلیت پرواز را دارند. ایران اینک ارتقای تامکت‌های خود را با قطعات جدید رادار، وسایل مخابراتی، سامانه‌های ناوبری و سیم‌کشی داخلی آغاز کرده و در عین حال با نصب موشک‌های « R-73» و « Hawk» بر قابلیت‌های رزمی آن افزوده است. 


جنگنده‌های اف-14 ایران با گذشت 5 دهه، بهتر و بهتر می‌شوند و این مسئله برای دفاع از ایران بسیار مهم است. 

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هم بودجه میخواد....پلتفرمش پیچیدس...هم زمان زیادی میخواد و تعدادی تامکت

با کوچیک ترین تغییر در بدنه کلی مشکل به وجود میاد فکر کردید شوخی برداره تغیر در بدنه جنگنده

 

بهترین کار برای ایران درمرحله اول استفاده از یه پلتفرم ساده ت که بهترین گزینه f5 و ارتقاع ان  و تولید زیاد

ما f14 بسازیم حتی اگه به تعداد محدود باشه بدرد نمیخوره

مشکل ما اینه توان تولید انبوه رو نداریم

دوست عزیز مهندسین ما دارن  قاهر طراحی میکنند.دارند شفق طراحی میکنند  ..دارند پیشرفته ترین پهپاد های امریکارو مهندسی معکوس میکنند بعد شما میگی توانایی تغییر در یک پلتفرم پیش ساخته رو ندارند؟؟؟

 

بودجه زیادی میخواد درسته..اما بنظرتون برا صاعقه کم خرج شد؟؟صاعقه از سال 70 شروع کردن.

 

تعداد تامکت هامون کم نیست..درضمن قرار نیست تامکت های فعال رو  ازمایش کنند...برای تغییر پلتفرم رفیق اول ماکت تغییر یافته  میسازن و  در تونل هوا تستش میکنند بعد یک سری تست دیگه پلتفرم تایید میشه و یک پلتفرم تازه میسازند.

 

شما میگی اف 5 بسازیم با تولید زیاد  بهتره؟؟از شما بعیده همچین حرفی...هدف ساخت جنگنده چیه؟؟ 1- جلوگیری از  ورود جنگنده دشمن به نقطه استراتژیک. 2- هدف  قرار دادن مناطق مهم  دشمن..خب یک اسکادران اف 16 عربستان قصد نفوذ داره..با دو اسکادران اف5  توانایی درگیری داریم؟؟به جرات میگم خیر.

 

خب چرا خدا تومان پول مملکتو تو یک پروژه بریزیم که بازده صفر داره؟؟

 

شما میگی تامکت رو هم بسازیم کارایی نداره...بنده عرض میکنم اینم اشتباست.

 

تامکت یک رهگیره که به جرات میگم بعد اف22 رقیبی نداره...ما اگه تولید بکنیم حتی به محدود با قلق ساخت جنگنده های پیشرفته غربی اشنا میشیم..و این باعث میشه در پروژه قاهر بتونیم بهره بگیریم..

 

تولید انبوه نمیشن چون اول فرمانده هان ما میگن عجب فکری کردم بریم اف 5 تولید کنیم بعد میان میفهمن وای چه گندی زدیم این اف 5 بدرد کشتن مگس های خونه هم نمیخوره.

 

پ.ن:

 

از قدیم گفتن تامکت که تو آسمون نیست اف 5  ابوعطا میخونه


 

1- امکان لینک شدن یا ارسال اطلاعات به رادار زمین یا جنگنده های دیگر 

2- افزایش توان جنگ الکترونیک 

3- سیستم جمر و کاهش سطح مقطع راداری برای کاهش تهدید بر علیه این جنگنده 

4- امکان شلیک دوربرد با استفاده یا کمک از رادار زمینی 

 

ولی این جنگنده بدلیل بال متحرک بودن و قدرت موتورهایش در مقابل بسیاری از جنگنده ها آنچنان دست و پا بسته نیست

و نبردهای هوایی هم این را نشان داده است 

تنها مورد در ایران خستگی سازه و محدودیت هایی است که ناشی از تامین تجهیزات اورهال است 

دوست عزیز تقریبا موافقم...اما تامکت رادار فوق العاده ای داره و بنظرم زیاد نیاز چندانی به  رادار زمینی نداشته باشه.

 

در ایران چی درسته که این درست باشه؟؟؟ساخت فریگت 6 ماهه رو 4 سال میکنند.

 

قاهر رو 20 سال جلوتر نشون میدن تا به نام یک فرد خاص بخوره.

 

در بین پروژه ها فقط بی مصرف ترین ها تولید انبوه میشه.

 

فرماندهان ما پیر و  پرت از علم جدیدن.

البته همشون تاج سرمونن اما بهتره از تجربیات جوان ها استفاده کنند.

 

متاسفانه در کشور ما یک چیز باب شده اونم اینه که درجه و مقامو به کسی میدن که سابقه بیشتری داشته حالا چه توی جنگ  یاا .....

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ویرایش شد / در صورت تکرار توهین به سلسله مراتب نظامی ، از تاپیک محروم خواهید شد / MR9

  • Upvote 6
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز مهندسین ما دارن  قاهر طراحی میکنند.دارند شفق طراحی میکنند  ..دارند پیشرفته ترین پهپاد های امریکارو مهندسی معکوس میکنند بعد شما میگی توانایی تغییر در یک پلتفرم پیش ساخته رو ندارند؟؟؟

 

بودجه زیادی میخواد درسته..اما بنظرتون برا صاعقه کم خرج شد؟؟صاعقه از سال 70 شروع کردن.

 

تعداد تامکت هامون کم نیست..درضمن قرار نیست تامکت های فعال رو  ازمایش کنند...برای تغییر پلتفرم رفیق اول ماکت تغییر یافته  میسازن و  در تونل هوا تستش میکنند بعد یک سری تست دیگه پلتفرم تایید میشه و یک پلتفرم تازه میسازند.

 

شما میگی اف 5 بسازیم با تولید زیاد  بهتره؟؟از شما بعیده همچین حرفی...هدف ساخت جنگنده چیه؟؟ 1- جلوگیری از  ورود جنگنده دشمن به نقطه استراتژیک. 2- هدف  قرار دادن مناطق مهم  دشمن..خب یک اسکادران اف 16 عربستان قصد نفوذ داره..با دو اسکادران اف5  توانایی درگیری داریم؟؟به جرات میگم خیر.

 

خب چرا خدا تومان پول مملکتو تو یک پروژه بریزیم که بازده صفر داره؟؟

 

شما میگی تامکت رو هم بسازیم کارایی نداره...بنده عرض میکنم اینم اشتباست.

 

تامکت یک رهگیره که به جرات میگم بعد اف22 رقیبی نداره...ما اگه تولید بکنیم حتی به محدود با قلق ساخت جنگنده های پیشرفته غربی اشنا میشیم..و این باعث میشه در پروژه قاهر بتونیم بهره بگیریم..

 

تولید انبوه نمیشن چون اول فرمانده هان ما میگن عجب فکری کردم بریم اف 5 تولید کنیم بعد میان میفهمن وای چه گندی زدیم این اف 5 بدرد کشتن مگس های خونه هم نمیخوره.

 

پ.ن:

 

از قدیم گفتن تامکت که تو آسمون نیست اف 5  ابوعطا میخونه


دوست عزیز تقریبا موافقم...اما تامکت رادار فوق العاده ای داره و بنظرم زیاد نیاز چندانی به  رادار زمینی نداشته باشه.

 

در ایران چی درسته که این درست باشه؟؟؟ساخت فریگت 6 ماهه رو 4 سال میکنند.

 

قاهر رو 20 سال جلوتر نشون میدن تا به نام یک فرد خاص بخوره.

 

در بین پروژه ها فقط بی مصرف ترین ها تولید انبوه میشه.

 

فرماندهان ما پیر و  پرت از علم جدیدن.

البته همشون تاج سرمونن اما بهتره از تجربیات جوان ها استفاده کنند.

 

متاسفانه در کشور ما یک چیز باب شده اونم اینه که درجه و مقامو به کسی میدن که سابقه بیشتری داشته حالا چه توی جنگ  یاا .....

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ویرایش شد / در صورت تکرار توهین به سلسله مراتب نظامی ، از تاپیک محروم خواهید شد / MR9

قاهر ...شفق پروازشون رو دیدی؟

من نمیگم f5 تولید کنیم من میگم از یه پلتفرم ساده استفاده بشه و اونو به بالاترین سطح ارتقاع بدیم

f5 هم برای همین مثال زدم چون روش کار شده...و صاعقه از دلش اومد بیرون (حذاقلش نیاز اموزشی رزمی برطرف میشه)

بعدش به دوز از موازی کاری همه ارگان ها باید روی یه جنگنده ملی کار کنن....نه این که هرکی برای خودش یه سازی بزنه( اونم تازه اگه زیر ساختاش فراهم بود)

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.