امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][quote]فكر كنم مستر اشميت 262 بهترين گزينه باشه تا متخصصين غيور!!!ما بتونن تعميرش كنن...يا موستانگ[/quote]

بله، این مملکت متخصصین غیور داره، کارای بزرگی هم تا حالا انجام دادن، تا کور شود هر آنکه نتواند دید...[/quote]
دوستان ميدونم از چي ناراحت هستيد اما اين كه نميشه حرف !
همه ما. من و شما كاملا مقصريم در اين مسئله . چرا نرفتیم و نمیریم به تخصص های بالای هوافضا برسیم مگر در دانشگاههای خارجی به روی ما بسته است جالبه که التماس میکنند تا بیاییم اونجا درس بخونیم ! الان شما برای پیشرفت کشورتون کدام شاخه از علم رو دست گرفتین و چه پیشرفتی به وجود آوریدن ! حتی توی خونه هاتون ما ها همون درس هم بزور خوندیم اونهم نه برای پیشرفت مملکت و سر شدن در علم بلکه فقط برای در آوردن یه نونی بعدش هم بریم ازدواج کنیم همه چی به خوبی خوشی تموم شه بره پی کارش !!!
همه مقصریم شما میتونید بجای انتقاد مزخرفانه بی منطق برید 500 هزار تا کتاب فارسی انگلیسی آلمانی و... رو بخونید ترجمه کنید یاد بگیرید ! و در حد خودتون شروع به گسترش علوم و پیشرفت علمی در ایران بکنید !
خداییش چکار کردیم که اینقدر ادعا میکنیم ! ما طرز فکر مون عقب مونده است نه پیشرفت صنعتی و امکاناتمون! همه چیز رو مفت میخواهیم بدست بیاریم ! گور بابای روس انگلیس مگه اونها این علوم رو از تو... در آوردن که الان پیشرفت کردن ! به اینجا رسیدن !همش میخواهیم یکی بیاد یادمون بده یابیاد بگه این رو اینطور درست کن ! یک بار تاالان از خودتون پرسیدید تا الان چکار کردید توی زندگی به کجا میخواهید برید و چه آینده ای برای خودتون در نظر دارید ! مسلما نه چون اگر ما ها به دنبال آینده نگری و تلاش واقعی بجای حرف و غر زدن بودیم الان چنین وضعیتی نداشتیم ! حالا که اینطوری هستیم باز هم غر میزنید مثل پیرزن ها بعد فکر میکنید تاثیری هم در پیشرفت کشورتون دارید لابد !

من خودم رو بدلیل ناتوانی در پیشرفت مملکتم و کشورم اسلام و ایران خائن میدونم اول خودم خفه میشم در دهنم رو میبندم و میرم تا میتونم علم بدست میارم پیشرفت رو اول در خودم ایجاد میکنم بعد که همه اگر مثل من فکر کردن اون موقع با تلاش در کنار هم پیشرفت عظیمی حاصل میشه !

فکر میکنید مثلا اف22 خیلی پیشرفته است یا خیلی سخته ! اگر از سالهای گذشته تا الان بجای غر زدن و خرده گرفتن از همدیگه کار درست کرده بودیم الان اف 22 برامون لنگ مینداخت!

این تقصیر یکی دو نفر از ما نیست همه ما همه همه همه همه همه با هم باید تلاش کنیم تلاش میلیونی ! جهاد در راه خدا فقط جنگ نیست کلا میدونید مجتهد یا درجه اجتهاد یعنی چی .................................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]فكر كنم مستر اشميت 262 بهترين گزينه باشه تا متخصصين غيور!!!ما بتونن تعميرش كنن...يا موستانگ[/quote]

بله، این مملکت متخصصین غیور داره، کارای بزرگی هم تا حالا انجام دادن، تا کور شود هر آنکه نتواند دید...[/quote]
دوستان ميدونم از چي ناراحت هستيد اما اين كه نميشه حرف !
همه ما. من و شما كاملا مقصريم در اين مسئله . چرا نرفتیم و نمیریم به تخصص های بالای هوافضا برسیم مگر در دانشگاههای خارجی به روی ما بسته است جالبه که التماس میکنند تا بیاییم اونجا درس بخونیم ! الان شما برای پیشرفت کشورتون کدام شاخه از علم رو دست گرفتین و چه پیشرفتی به وجود آوریدن ! حتی توی خونه هاتون ما ها همون درس هم بزور خوندیم اونهم نه برای پیشرفت مملکت و سر شدن در علم بلکه فقط برای در آوردن یه نونی بعدش هم بریم ازدواج کنیم همه چی به خوبی خوشی تموم شه بره پی کارش !!!
همه مقصریم شما میتونید بجای انتقاد مزخرفانه بی منطق برید 500 هزار تا کتاب فارسی انگلیسی آلمانی و... رو بخونید ترجمه کنید یاد بگیرید ! و در حد خودتون شروع به گسترش علوم و پیشرفت علمی در ایران بکنید !
خداییش چکار کردیم که اینقدر ادعا میکنیم ! ما طرز فکر مون عقب مونده است نه پیشرفت صنعتی و امکاناتمون! همه چیز رو مفت میخواهیم بدست بیاریم ! گور بابای روس انگلیس مگه اونها این علوم رو از تو... در آوردن که الان پیشرفت کردن ! به اینجا رسیدن !همش میخواهیم یکی بیاد یادمون بده یابیاد بگه این رو اینطور درست کن ! یک بار تاالان از خودتون پرسیدید تا الان چکار کردید توی زندگی به کجا میخواهید برید و چه آینده ای برای خودتون در نظر دارید ! مسلما نه چون اگر ما ها به دنبال آینده نگری و تلاش واقعی بجای حرف و غر زدن بودیم الان چنین وضعیتی نداشتیم ! حالا که اینطوری هستیم باز هم غر میزنید مثل پیرزن ها بعد فکر میکنید تاثیری هم در پیشرفت کشورتون دارید لابد !

من خودم رو بدلیل ناتوانی در پیشرفت مملکتم و کشورم اسلام و ایران خائن میدونم اول خودم خفه میشم در دهنم رو میبندم و میرم تا میتونم علم بدست میارم پیشرفت رو اول در خودم ایجاد میکنم بعد که همه اگر مثل من فکر کردن اون موقع با تلاش در کنار هم پیشرفت عظیمی حاصل میشه !

فکر میکنید مثلا اف22 خیلی پیشرفته است یا خیلی سخته ! اگر از سالهای گذشته تا الان بجای غر زدن و خرده گرفتن از همدیگه کار درست کرده بودیم الان اف 22 برامون لنگ مینداخت!

این تقصیر یکی دو نفر از ما نیست همه ما همه همه همه همه همه با هم باید تلاش کنیم تلاش میلیونی ! جهاد در راه خدا فقط جنگ نیست کلا میدونید مجتهد یا درجه اجتهاد یعنی چی .................................[/quote]

واریور عزیز، فرق عمده ای هست بین کسی که از روی خیر خواهی و حسن نیت انتقاد میکنه با کسی که از روی غرض ورزی زخم زبون میزنه،
تشخیص این دو مساله از هم کار سختی نیست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گريپن عزيز حق باشماست و من تصديق ميكنم گفته شما رو . اگر به متن هم نگاه كنيد منظور من همين بود . بايد به جاي مسخره كردن اول ببينيم خودمون چكار كرديم يا حداقل ميتونستيم بكنيم بعد اگر از چيزي سر در مياريم براي بهبود و كمك به پيشرفت اونكار رو مورد انتقاد قرار بديم نه براي تحقير و يا مسخره كردن چون چيزي عايد مون نميشه !


دوستان هميشه توي اين تاپيك انتقاد ميكنند.مثلا اگر به پست هاي حامد جان يا باقي دوستان مثل كركس عزيز دقت كني ميبينيد كه اينها هم انتقاد هستند اما به جاي تمسخر راهي رو پيشنهاد ميدن كه در ادامه مورد بحث و يا تصحيح و حتي انتقاد دوستان قرار ميگيره .


باز گرديم به بحث اصلي و تاپيك منحرف نكنيم . البت من خودم عامل انحراف بودم. icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فقط يه پرانتز باز كنم بعد دوباره بحث اصلي

در جواب دوستمون كه مستر اشميت رو خيلي دوست داره

براي شما چه فرقي ميكنه ايران مستراشميت توليد كنه يا اف 22 ؟

همينطور كه واريور عزيز گفت همه بايد دست به دست هم بديم البته افرادي مثل شما نعمت بزرگين چون يه جورايي باعث ميشه هي يادمون بياد كه بايد يه كاري بكنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارشيا عزيز و باقي دوستان درست مي گن با نشستن ايراد از اين اون ما به هيچ کجا نميرسيم اگر فکر مي کني اين کشور نياز به پيشرفت داره چرا سعي نمي کنم ما هم جزئي از اين سعي تلاش باشيم مطمئن باشيد با انتقاد هيچ چيز درست نميشه بلکه هميشه عمل نياز است بازم ميگم عمل با حرف هيچ اتفاقي نميوفته عمل بايد کرد icon_biggrin :oops: icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب وريور صحبت جالب و قابل تاملي عرض كردنند اكثر دوستان در اينجا بيشتر در مورد خريدن فلان جنگنده بحث مي كنند و حتي در نظر سنجي هم مشخص است كه اكثر دوستان با وجود گزينه هاي داخلي خريد خارجي را مي پسندند يعني ما هم كه اينجا اين همه در مورد ساختن مثلا(سونار سه بعدي يا رادار فلان ويا موشك ....)در كشور مطلب مي نوسيم باز هم به توانايي هي خودمان كاملا ايمان نداريم البته دوستان حق دارند چون هنوز اين توانايي ها ملموس نشده ولي ايا عدم اطلاع ما دليل بر عدم وجود است ؟



بعضي دوستان هنوز فكر خريد هستند انهم در نيروي هوايي يعني وابستگي كشور حداقل تا 30 سال ديگر و خدا ميداند چه اتفاق ها كه نمي افتد.بله گزينه خريد براي كشوري مثل عربستان يا امارات يا عراق و .......تنها راهكار است ولي ايا ما از نظر نيرو هاي متخصص و خلاق با انها قابل قياس هستيم جواب كاملا روشن است




بله بعضي از دوستان اضطرار در شرايط موجود را دليل مطرح مي كنند ولي ايا دشمنان شرايط اضطرار ما را نمي دانند و با خريد هر گزينه نه چندان مطرح (خريد تكنولوژى بالا غير ممكن است)ايا پادزهر را حتي قبل از تحويل گرفتن جنگندهها اماده نمي كنند



ما همسايگانمان را مي بينيم كه برخي از هم پيمانان امريكا هستند و همه مي دانيم امريكا در دادن تكنولوژي راحت ترعمل ميكند ولي چطور هر كدام را نست به ديگري و در كل نسبت به اسراييل عقب نگه مي دارد تا هر روز محتاج به خريد جديد شوند و اين جزثروتمندشدن شركتهاي امريكايي و از بين رفتن منابع مالي و درجا زدن انها چيزي برايشان به ارمغان نمي اورد



ولي اگر خودمان جنگنده اي بسازيم كه حتي از جنگنده هاي كشور هاي همسايه عقب تر باشد مي توان با برخي از تغييرات و جابجايي ها مشكل را نسبتا حل كرد و با گذشت زمان و افزايش تجربه تنه به جنگنده هاي غربي زد



همانطور كه 10 سال پيش كسي فكر فرستادن ماهواره را از ايران نمي كرد ولي با وجود مشكلات وكمبودها در حال تحقق است



پس بياييم به دسنان تلا شگران عرصه علم ايمان داشته باشيم و اميدوار به اينده فكر كنم مطلب قدر ي طولاني شد icon_biggrin





.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک حرف درست ولی دوست عزیز می توان برای الان در کنار تحقیق که صد در صد لازم است برای ساخت یک جنگنده ملی چند اسکادران هم هواپیما خرید من به نظر خود برای شرایط فعلی ایمان دارم من کشورم را از همه چیز زندگیم بیشتر دوست دارم به جزء خانوادم که خود بخشی از این کشورند ما همه می دانیم که ایران در مراحل ساخت یک جنگنده بومی که انشا اله زود ساخته شود و به تولید انبوه برسد ولی با وضع فعلی ما نیاز به خرید چند اسکادران داریم ولی نه بن تعداد عمده که بوجه تحقیقات دود بشه با تشکر از همه دوستان icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همه ما مطمينا دوستدار اين اب وخاك هستيم و حتما شما دوستان از عاشقان اين مرز و بوم هستيد و شكي در ان نيست ولي موضوع خريد جنگنده يك بحث حساس وهمانطور كه مي دانيد كاملا فني است كه بايد بادقت در مورد ان بررسي كرد.



ما كه نمي توانيم از كشورهاي غربي خريد كنيم و هواپيما هاي كشور هاي شرقي بغير از روسيه داراي كيفيت پاييني هستند و تنها گزينه براي ما روسيه است ولي اينجا يك نكته هست كه روسيه هم تمام اين مشكلات ما را مي داند و اين اول مشكل خريد از روسيه است



حالا اگر از بي وفايي هاي روسها بگذريم و با مشكلات فراوان بياييم قرار داد خريد چند اسكادران با انها ببنديم ان هم نه ان اسكادراني كه براي ارتش روسيه اهميت دارد بلكه ان مدلهاي داراي تكنولوژي ميانه و تازه در اين بين هم چقدر از اين قرارداد براي فشار به ما استفاده مي كنندو بعد از مدتي هم اينها را تحويل گرفتيم


حالا با اين سرمايه ها چه كنيم ايا اگر رويارويي بين ما و دشمن تا دندان مسلح ما رخ داد از دست اينها چه كاري بر مي آيد درست است كه حمايت هوايي يك اصل است ولي در مقابل چه نيروي هوايي اين اتفاق مي افتد


همه مي دانيم كه هيچ كشوري در خاور ميانه توانايي تعرض به اين كشور راندارد و تهديد ما خارج از منطقه است پس با چند اسكادران هم دردي دوا نمي شود و به نظر من اين هزينه ها را صرف تقويت سيستم پدافندي و رفع نقاط كور راداري كرد تا انشا الله هواپيماي ايراني توليد شود و به توانيم به تعداد زياد از اين جنگنده توليد كنيم كه اگر خداي نكرده اتفاقي افتاد ديگر نگران جايگزيني نباشيم و بتوانيم با تعدد گشت هوايي و حمايت پدافند قدرتمندجلوي هر گونه جسارتي را بگيريم.

ولي ممكن است راهكارهاي بهتري هم باشد كه من متاسفانه از ان بي اطلاع هستم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم با حرف اسپید موافقم 30 تا یا 50 تا سوخو 35 بی ام حتی با تکنولوژی خود ارتش روسیه هم نمی تونه مشکل ما رو کامل حل کنه
ما با امریکا طرفیم فقط باید به خودمون متکی باشیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من بهتره فعلا فکر خرید جنگنده و اینها رو از سرمون بیرون کنیم . اگر می خوایم واقعا تغییرات اساسی ایجاد کنیم باید به فکر ساخت پدافند قدرتمند برای ایران اسلامی بود . ساخت ، خرید و تولید پدافند های موشکی خیلی بهتر عمل خواهند کرد و هزینه های کمتری هم خواهند داشت . برای مثال فعلا ما اگر الان رادار های صاعقه و یا اذرخش رو به صورت گسترده ارتقا بدیم و سیستم های جنگ افزاری و قابلیت های مانور پذیری و بردش رو هم ارتقا بدیم مطمئنا ، ساختش در داخل خیلی بهتر و به صرفه تر خواهد بود . اگرچه مشکل ساخت موتور هم هنوز هست و باید برای اون راه حلی پیدا کرد .

جنگنده صاعقه یا اذرخش اگر در حد های متعدد گسترش پیدا کنند . یعنی از رادار ، سیستم های جنگ افزاری و برد خوبی بهره مند بشند دیگر نیاز به خرید جنگنده های گرون قیمت و صرف هزینه نیست .

تصویر زیر یک اف-5اف است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-Northrop_F-5F_%2528Tail_No__00889%2529_in_flight_061006-F-1234S-084.jpg[/img]

خاصیت های جنگ افزاریش برای حمله به اهداف زمینی قابل قبول هست و اگر تا این حد و حتی بیشتر بتونیم جنگنده هایی مثل صاعقه رو حتی از بعد رادار و برد مجهز کنیم خیلی بهتر از خرید خواهد بود .

اگرچه نیاز بسیار شدیدی به جنگنده های مدرن در نیروی هوایی داریم ولی با وضعیت های کنونی ، تحریم ، نامردی روس ها ، مشکلات اقتصادی ، ارزونی نفت و ... فکر نمی کنم بشه به چنین خریدات گرانی دست زد . اگر می خواست بشه باید قبلا می شد نه الان .

الان با این وضعیت بهترین راه قدرتمند تر کردن پدافند موشکی و پدافند غیر عامل هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اميد وارم كه در ده فجر امسال شاهد پرواز پرنده هاي جديد در آسمان آبي كشور مان باشيم و خبرهاي مسرت بخشي از توان نيروي هوايي داشته باشيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كركس جان حرف شما رو تا حدي قبول دارم
اگه ما بخواهيم فقط از مناطق استراتژيك محافظت كنيم بله بايد پدافند زمين به هوا رو قوي كنيم
ولي در يك جنگ رو در رو و موقع درگيري نيروي زميني با دشمن يا حتي دريايي اونوقت ميشه پدافند اس 300 رو ببري تو خط مقدم و با اون هواپيماهاي دشمن رو كه روي سر نيرو هاي خودي بمب ميريزن رو هدف قرار بدي ؟ يا بايد حتما از يك رهگير استفاده كرد تازه اگر هم بشه تو مناطق مسطح و دشت امكان پذيره تو كوهستان ميخواي چه كار كني
به نظر من خريد يه رهگير خوب با توجه به مقدورات مالي كشور و با استفاده از ديپلماسي مناسب تا توليد جنگنده اي چند منظوره داخلي راه كار خوبيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا این رهگیرها رو از کجا بخریم ؟؟
از روس ها ؟؟؟
خنده داره !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزيزي كه عقيده دارند ما بايد رهگير و يا جنگنده خريداري كنيم لطفا صفحه قبل را بخوانند و نظر خود را اعلام كنند icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.