DeAtH-EaGlE

مانورهاي اساسي در نبردهاي نزديك جنگنده ها

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خیلی عالی بود حامد جان. دوستان مطلع میشه بگن در مانور کبرا هواپیما چه قدر فشارو تحمل میکنه؟ luftwaffe icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از اقا حامد. اميدوارم يروزي با سوخو 27 هامون در روز نيروي هوايي مانور كبرا را انجام بديم و icon_frown البته اگه اون روز بياد. :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان لطفا درمورد مانور هایی که f14از پسش بر میاد هم صحبت کنید ممنون icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
attacker overshoots in a spiral dive :

[align=center]تصویر[/align]

آخرین اقدام مهاجم در هنگامی که تمامی مانورها شکست میخورد شلیک به بالا (overshots) میباشد . شیرجه مارپیچی اخرین راه تلاش برای تعقیب ثابت و مطمين است. این نوع درگیر شدن برای نگه داشتن هواپیما در بهترین ارتفاع ممکن در هنگام چرخش در شیرجه به پایین برای قدرت مانور مناسب در سرعت سیر هواپیما است .

این مانور متشکل از ادامه دادن حداکثر نرخ چرخش در یک شیرجه با شیب تند برای حفظ سرعت میباشد.اگر مهاجم چرخش را دنبال کرد ، مدافع باید قدرت موتور (throttle ) خود را کم کند.
این کار باعث پهن شدن چرخش و کاهش سرعت در ارتفاع پایین میشود.
مدافع کم کم سرعتش را از دست میدهد.بنابراین برای مهاجم بسیار سخت می شود که به موقع به هدفش ( که سرعتش را کم میکند ) توجه کند. مهاجم احتمالاً شروع به خارج شدن از نقطه میکند،اگر او چنین کرد ، یک گردش سریع و بالا کشیدن دماغه ، مهاجم را به ناچار در جلوی شما قرار میدهد.

اگر مهاجم از شیوه مارپیچی استفاده نمود مدافع باید با استفاده از پدال کنترل کننده سوخت ارسالی به موتور از مقدار سوخت ارسالی به موتور بکاهد این عمل باعث بزرگتر و پهن تر شدن حرکت چرخشی میگردد و به کاستن سرعت در هنگامی که ارتفاع کم شده است کمک میکند .

ادامه دارد ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درست مثل وقتیکه تو اتوبان کل کل میکنیم؟ :mrgreen: ولی تو فضای سه بعدی کل کل وحشتناکه :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان این موضوع بسیار مفید و عالی است و از شما بخاطر ایجاد آن تشکر میکنم. منم یه چهار سالی هست این مطالب رو به زبان انگلیسی دارم و ان شاء ا... چند تاییش رو هم ترجمه میکنم. البته با اجازه از محضر استاد بزرگوار. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حامد جان این موضوع بسیار مفید و عالی است و از شما بخاطر ایجاد آن تشکر میکنم.

منم یه چهار سالی هست این مطالب رو به زبان انگلیسی دارم و ان شاء ا... چند تاییش رو هم ترجمه میکنم. البته با اجازه از محضر استاد بزرگوار. :lol:


ما داريم حق تلمذ رو در محضر اساتيدي هم چون شما به جا مي آريم :mrgreen:

بنده حقير هم دارم خورد خورد اين مطالب رو دست و پا شكسته ترجمه مي كنم.كه اميدوارم مورد توجه دوستان قرار بگيره.اگر امروز فرصت شد يكي ديگه از اين مانورها رو قرار مي دم. :mrgreen: :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستی شما اینا رو از کدوم سایت پیدا کردی؟! من منبعش رو ندارم و بصورت فایل از دوستان گرفتم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستی شما اینا رو از کدوم سایت پیدا کردی؟! من منبعش رو ندارم و بصورت فایل از دوستان گرفتم.


من اين مطالب رو از سايت http://www.flightsimbooks.com/jfs و اطلاعاتي كه بصورت فايل در اختيار دارم ترجمه كردم.البته به صورت دست و پا شكسته.چون من مترجم مسلطي نيستم. با اينحال از دوستان عذرخواهي مي كنم و سعي دارم تا اصل مطلب رو منتقل كنم. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]


برخي این مانور با مانور high-G barrel roll اشتباه مي گيرند در صورتي كه با هم تفاوت دارند و در اين مانور هواپيما احتیاجی به از دست دادن مقدار زیادی سرعت برای خارج کردن مهاجم ندارد.بنابراین نیروی G وارده می تواند کاملاً کوچک باشد.

این مانور برای تغییر زاویه ی حمله ی مدافع به سمت هدف بدون از دست دادن مقدار زیادی سرعت به کار میرود.این مانور موقعی به کار میرود که مهاجم مطلع شود که مدافع در حال جلو زدن از اوست و به يك گردش سريع به راست سعي در ايجاد برتري دارد.

مدافع غلط میزند و دماغه را به شدت بالا میدهد سپس برعکس غلط میزند.این مانور سه بعدی با شیرجه زدن به سمت عقب هدف کامل میشود . و با اين عمل مدافع در جهت عكس مهاجم قرار مي گيرد.

مدافع برای مقابله با این مانور باید به یک سمت شیرجه بزند و سرعتش را افزایش دهد در این هنگام او باید بسیار مواظب شلیک موشک مهاجم و آماده ی فرار از آن باشد.اگر او چرخش را عکس کند احتمالاً در وضعیت حمله قرار میگیرد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اينا تو بازي falcon4 تست كردم جواب داد تونستم با اف16 چند تا اف 14 رو با تير بزنم مطلبت خوب بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعيد الان نوبت شماست. سومي رو ارسال كن تا چهارمي و پنجمي رو بفرستم. :lol: icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروزه كمتر پيش مياد كه اصولا" داگ فايت صورت بگيره. اگه خاطرتون باشه در دوران جنگ هم عمده شكارهاي هواپيماهاي ايراني در ناحيه بيرون از حيطه ديد بود. با اين حال اهميت اين موضوع خيلي كم نميشه... در دوران امروز با وجود موشكهاي با شتاب بالاي 15 جي و همچنين برد بالا ديگه شانسي براي اين كارها نيست. حتي اولويت شلكي با كامپيوتر هست. شايد اگه اگه صحبت داگ فايت باشه يك اف 5 هم بتونه با توجه به مانور پذيري خوبش يك اف 22 رو در داگ فايت مغلوب كنه ولي مهم اينكه اصولا" به همچنين فاصله اي نميرسه اصلا" :lol: icon_wink :rose: :crying:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروزه كمتر پيش مياد كه اصولا" داگ فايت صورت بگيره.
اگه خاطرتون باشه در دوران جنگ هم عمده شكارهاي هواپيماهاي ايراني در ناحيه بيرون از حيطه ديد بود.
با اين حال اهميت اين موضوع خيلي كم نميشه...
در دوران امروز با وجود موشكهاي با شتاب بالاي 15 جي و همچنين برد بالا ديگه شانسي براي اين كارها نيست. حتي اولويت شلكي با كامپيوتر هست.
شايد اگه اگه صحبت داگ فايت باشه يك اف 5 هم بتونه با توجه به مانور پذيري خوبش يك اف 22 رو در داگ فايت مغلوب كنه ولي مهم اينكه اصولا" به همچنين فاصله اي نميرسه اصلا" :lol: icon_wink :rose: :crying:



ما بیشتر به داگفایت نزدیک میشویم با بوجود بکار گیری فناوری های پنهانکاری و بی اثر شدن موشکها در مقابل جیمینگ یا جنگ های الکترونیک در آیند همینطور کم شدن سطح مقطع به احتمال زیاد نبرد ها به فواصل نزدیکتر کشیده خواهد شد و احتمال داگفایت بسیار بیشتر خواهد شد :crying:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.