sh_roshan2002

هيولايي افسانه اي !!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر
تصویر

يكي از روياهايي كه شركت هاي هواپيمايي همواره در سر دارند ساخت هواپيماي مسافربري دوربردي است كه بتواند بيشتر از ۱۰۰۰ مسافر را جابه جا كند.
تاكنون هواپيماهاي زيادي براي تحقق اين رويا خلق شده، اما هنوز به آن روياي مطلوب نرسيده اند. براي مثال هواپيماي بوئينگ 777 در حال حاضر
يكي از بهترين و قدرتمندترين هواپيماهاي مسافربري محسوب مي شود. اين هواپيما، آمريكايي است و در مقابل آن، شركت توپولف روسيه دست به ساخت هواپيمايي غول پيكر زده است كه انقلابي در صحنه ساخت هواپيماهاي مسافربري به حساب مي آيد؛ غولي به نام توپولف ۴۰۴.

طرح 404-Tu از سال 1991 ميلادي در دست بررسي و آزمايش است. شركت هواپيماسازي توپولف پس از ساخت هواپيماي 304-Tu
تصميم به ساخت 404-Tu گرفت. هواپيمايي بي نظير، غول پيكر، مطمئن و شگفت انگيز كه تاكنون هيچ هواپيمايي توانايي هايش را نداشته است.
404-Tu توانايي حمل ۱۲۰۰ مسافر را دارد كه ركوردي بي نظير است و از طرفي براي رسيدن به مقاصدي با فواصل ۱۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ كيلومتري طراحي شده است. شگفت انگيز نيست؟!؟
هنگامي كه شركت توپولف تصميم به ساخت اين غول گرفت، مهندسان و متخصصان چندين طرح را ارائه كردند اما از بين تمامي آنها طرح «بال پرنده» انتخاب شد.
در اين طرح هواپيما با ۶ موتور ملخ دار (توربوپراپ) مجهز شده كه هركدام از موتورها، نيروي پيشراني به اندازه ۱۸۰۰۰ كيلوگرم را مهيا مي كنند.
موتورها در قسمت انتهايي هواپيما و بين دو دم V شكل تعبيه شده اند.
براي ساخت اين بال پرنده نيز دو طرح مجزا در دست است. در يكي از آنها بدنه اصلي به ۶ قسمت مجزا كه هركدام توانايي پذيرش تعدادي مسافر را دارد، طراحي شده است. اين هواپيما ۱۲۱۴ مسافر با خود حمل مي كند و مقدار اصلي ذخيره سوختش در بال هاي اصلي است.
طرح ديگر دومنظوره است و از دو بخش تشكيل شده است. يك قسمت براي حمل مسافر و قسمت ديگر نيز براي حمل بار و محموله هاي تجاري. موتورهايي كه در اين هواپيما به كار رفته توربوفن هستند و مدل اين موتورها ۴۴ـ NK است و با نام ترنت (Trent) شناخته مي شود. حال بعد از نگاهي كوچك به جدول مشخصات اين مخلوق شگفت انگيز خود قضاوت كنيد كه اگر يك چنين موجودي را از نزديك ببينيد شگفت زده نمي شويد؟!

جدول مشخصات 404-Tu
نوع: مسافربري دوربرد با گنجايش بسيار بالا
طول: ۶/۸۶ متر
ارتفاع: ۳/۲۶
فاصله دو سر بال: ۶۶ متر
بيشينه وزن برخاستي: ۶۰۵۰۰۰ كيلوگرم
بيشنيه مقدار بار: ۱۲۶۰۰۰ كيلوگرم
گنجايش مسافر: ۱۲۰۰ مسافر
تعداد موتور در طرح اول: ۶ موتور توربوپراپ
تعداد موتور در طرح دوم: ۴ موتور توربوفن
نيروي پيشران در طرح اول: ۱۸۰۰۰ كيلوگرم هر موتور
نيروي پيشران در طرح دوم: ۴۰۰۰۰ كيلوگرم هر موتور
برد معمولي: ۱۳۵۰۰ كيلومتر
برد با بيشينه بار: ۹۲۰۰ كيلومتر
طول مقياس هاي بدنه اصلي: ۴/۸۶ متر
ارتفاع مقياس هاي بدنه اصلي: ۴/۹
پهنا مقياس هاي بدنه اصلي: ۸ متر
سرعت كروز۱: ۹۰۰ كيلومتر در ساعت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آيا فرودگاها و پايانه هاي مسافري بايد تغيير كنن ( مثلا براي آ 380 تغيير كرد) يا نه ؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
sh_roshan2002, از بابت مطلب خوبی که ارسال کردید تشکر میکنم ولی لطفا عکسهای خود را به گالری سایت آپلود کنید. مشخصات اکانت چند روزی است براتون پی ام شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستش اينجور كه ميگن تا 2015 بايد تكميل بشه ولي من فكر ميكنم زودتر از 2020 قادر به حمل مسافر نباشه! براي A-380 باند فرودگاه ها تغييري نكرده ولي در كل A-380 فقط قادر به استفاده از باند هاي پهن و بلند و همينطور در فرودگاه هايي كه توانايي دادن سرويس به اين هواپيما رو داشته باشند است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.