امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هم اکنون, mehdipersian گفت:

لحظه برخورد موشک شلمچه از دید دوربین پهپاد کرار در سرعت حدود 3 ماخ 

 

بهش نمیخوره واقعی باشه ها !

 

  • Like 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , 951 گفت:

بهش نمیخوره واقعی باشه ها !

 

سلام این عکس ها قسمتی از فیلم زیر هست

udl6.png

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , 951 گفت:

بهش نمیخوره واقعی باشه ها !

 

نمونه همینطور از برخورد رو هم داشتیم تو رزمایش موشک طائر2 به پهپاد از روبرو برخورد کرد

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
58 minutes قبل , mehdipersian گفت:

سلام این عکس ها قسمتی از فیلم زیر هست

udl6.png

ممنون بابت ارسال فیلم

اگه واقعی باشه ، دوربین بسیار با کیفیت و سرعت بالا و گرانقیمتی روی پهپاد یکبار مصرف نصب شده .

  • Like 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیر سرتیپ مهدی ثقفی‌فر :

62019740.jpg

ماموریت نیروی پدافند هوایی کشف و رصد همه پرنده‌هایی است که در جغرافیای ایران و فراتر از آن پرواز می‌کنند و در صورت نیاز انجام اقدام لازم درباره آنهاست که با هدف امنیت‌بخشی به آسمان ایران انجام می‌شود.

 

ما اگر بخواهیم بگوییم امروز در حوزه کشف به کجا رسیدیم باید بگویم با تجهیزاتی که توسط نیروهای غربی پیش از انقلاب برای ما فراهم شده بود ما می‌توانستیم کشف‌هایی در حدود ۳۸۰ کیلومتر داشته باشیم. اما امروز ما در حال رونمایی از پروژه‌هایی هستیم که برابر تعاریف اسمی فنی تا ۳ هزار کیلومتر قابلیت مراقبت و کشف اهداف را دارند و با رادارهایی کار می‌کنیم که تا ۸۰۰ کیلومتر را به راحتی رصد می‌کنند.

 

وی افزود: تعداد سکوهای راداری که پیش از انقلاب داشتیم امروز تا حدود ۴۰۰ برابر افزایش یافته است و ما توانستیم پوشش کشف کشور را به این اعداد برسانیم. غیر از این سامانه‌های کشف متحرک را داریم که از منظر شناسایی سازمان رزم نیروهای دشمن بسیار اهمیت دارد و صحنه کشف ناپایداری برای ما فراهم می‌کند که به هیچ وجه توسط دشمن قابلیت ردگیری ندارد و اگر هم شناسایی شود به راحتی قابل تغییر و جابجایی است.

 

معاون طرح و برنامه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: ما با تلاش‌های مستمری که داشته‌ایم توانستیم سکوهای زمینی را به سکوهای هوایی بدل کنیم. یعنی موفق شدیم با سنسورهایی که تعبیه کردیم و با استفاده از پهپادها صحنه رصد را ارتقاء دهیم و پوشش کاملی به شبکه‌های پدافند هوایی ما بدهند.

 

ثقفی‌فر با تأکید بر اینکه برد ۳ هزار کیلومتر در رصد برای ما بسیار معنادار است، اظهار کرد: این نتیجه حرکت و عمل پدافند هوایی به علاوه کار دانش‌بنیان‌ها در کشور بوده است. ما قدرت ساختاری را در ارتش برابر استاندارهای جهانی ارتقاء دادیم و سرپل‌های ارتباطی ما با فضا هم در حال برقراری و به زودی اولین کشف فضایی را نیز شاهد خواهیم بود.

 

لینک

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

مرکز کنترل و فرماندهی ناحیه‌ای پدافند هوایی نیروی هوافضا سپاه

 

https://www.aparat.com/v/Ajehv/مرکز_کنترل_و_فرماندهی_ناحیه%26zwnj%3Bای_پدافند_هوایی_نیروی_هوافضا_سپاه

  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 24 مهر 1400 در 12:53 , mehdipersian گفت:

 

ماموریت نیروی پدافند هوایی کشف و رصد همه پرنده‌هایی است که در جغرافیای ایران و فراتر از آن پرواز می‌کنند و در صورت نیاز انجام اقدام لازم درباره آنهاست که با هدف امنیت‌بخشی به آسمان ایران انجام می‌شود.

 

 

حتما باید برای پرنده های راداری و آواکس هم فکری بکنیم. هیچ چیز نمیتونه جایگزین این پرنده ها بشه حتی جنگده های پرتعداد نسل چهار و پنج. شده از نمونه های با رادارهای ضعیف تر هم شروع کنیم باید سعی کنیم در قدم اول که امکانات و تجربه ای وجود نداره ببینیم میتونیم پرنده های تجاری موجود را ارتقا بدیم با رادارهایی ولو با توان پایینتر یا خیر. بحث خرید هم که اولیت هست.

 

الان پروازهایی از امریکا (آواکس ها) که طی مدت های اخیر زیاد شده بر فراز عراق و خلیج فارس به نظرم شاید هدف اولشون کشف پهپادها باشه. یعنی با تجربیاتی که در عربستان کسب کردند به نظر بهترین شیوه برای مکان هایی که استقرار سنگین و متمرکز راداری ندارند (روی آب و مناطق عراق و سوریه) استفاده از آواکس برای کشف پهپادهایی است که در ارتفاع کم پرواز میکنند و سپردنشون به واحد های گشت هوایی که در اینصورت حضور پرتعداد تانکرها هم توجیه میشه. چون بعید میدونم حضور اواکسها بر فراز عراق برای رصد پروازهای نیروی هوایی ایران یا سوریه باشه.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمی شود برای آواکس یک پهپاد دارای رادار بسازیم؟ مثلا پهپاد غزه را مجهز به رادار بکنیم تا یک آواکس کوچک ساخته بشود؟

 

فکر کنم توانایی ساخت همچین چیزی را الان داریم 

  • Like 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , mehdipersian گفت:

نمی شود برای آواکس یک پهپاد دارای رادار بسازیم؟ مثلا پهپاد غزه را مجهز به رادار بکنیم تا یک آواکس کوچک ساخته بشود؟

 

فکر کنم توانایی ساخت همچین چیزی را الان داریم 

پهپادی به اون کوچکی چطور میتونه نقش یک آواکس رو داشته باشه؟پهپادها چطور میتونن انرژی مورد نیاز رادارهایی با اون حجم رو تامین کنند اف۱۴ با اون رادارش نقش مینی آواکس رو داشت 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
54 minutes قبل , arjmandi گفت:

پهپادی به اون کوچکی چطور میتونه نقش یک آواکس رو داشته باشه؟پهپادها چطور میتونن انرژی مورد نیاز رادارهایی با اون حجم رو تامین کنند اف۱۴ با اون رادارش نقش مینی آواکس رو داشت 

قرار نیست در حد یک آواکس بزرگ کار بکنه فقط یک چیز ارزان قیمت قابل ساخت در داخل برای نقاط کور راداری کشور یا مکان هایی که نیاز به پوشش هوایی رادار داریم استفاده شود مثلا در یک سفر دریایی یا...

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام،

به نظر می رسد عدم توسعه آواکس در کشور مربوط به ضعف طراحی سازه هواپیمای حامل رادار باشد تا خود رادار. فناوری رادار کشور در سال‌های اخیر با کمک های خارجی و تلاش مهندسان داخلی پیشرفت قابل توجهی کرده است. اینهمه رادار در انواع گوناگون در سال‌های اخیر از روسیه و چین و بلاروس خریداری و نمونه های وطنی هم که بارها رونمایی شده اند. پس فکر نکنم مشکل خود رادار و برنامه نویسی های نرم افزاری مربوط به آن باشد. شمار زیادی توپولف ۱۵۴ و ایلیوشین ۷۶ هم در کشور هست که اصلا” از آنها استفاده نمی شود.   تنها می ماند نقطه اتصال این دو! یعنی رادار هست و حامل هم هست،‌ ولی گویا توان نصب رادار روی سازه هواپیماهای موجود و‌ایجاد تغییرات لازمه وجود ندارد. 

  • Like 3
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
36 minutes قبل , mehdipersian گفت:

قرار نیست در حد یک آواکس بزرگ کار بکنه فقط یک چیز ارزان قیمت قابل ساخت در داخل برای نقاط کور راداری کشور یا مکان هایی که نیاز به پوشش هوایی رادار داریم استفاده شود مثلا در یک سفر دریایی یا...

تعداد زیادی پرنده مسافربری توپلوف ۱۵۴ را بدلائلی زمین گیر کردیم که در مجموعه هسا نگهداری میشن و اتفاقا جت های جوانی هستن که اگر حوادثی هم داشتن اکثرا به دلائل مشکلات فنی در تعمیر نگهداری بوده در مجموعه هسا از این پرنده نمونه آتش نشان  و حتی پرنده بستر تست بنام ارمیتا جهت تست کاکپیت و سیت ایجکت سریر نیز انجام شده! 203873_738_w4xx.jpg

بخش دماغه و جلوی اف ۵ تقریبا بزرگ هست و همانطور که میبینید سکان عمودی قادر به تحمل تنش های موجود بوده بنظرم ما میتونیم یک رادار ارایه‌ای را اینجا در یک ساختار ایرودینامیک نصب کنیم والبته این پرنده برد و مداومت پرواز مناسبی داره و تعداد قابل توجهیش هم در اختیاره مدتی هم قرار بود که در نقش کارگو فعالیت کنند که نمیدونم دلیل این انفعال و انجماد چیه! 203278_560_0tk0.jpg

یک پیشنهاد دیگم که نظر شخصیه وشاید هم شدنی نباشه نصب یک دیش ارایه‌ای در جناحین و برروی پنجره های رو به بیرون هست!

بنظرم اسراییل  به همین شکل اواکس خودش را با نصب روی یک  بدنه تجاری توسعه داده !20211018_002613_t4tc.jpg

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر علاوه بر عدم توانایی جانمایی مناسب بر روی هواپیماهای موجود (شاید ضعف سازه ایی هواپیما)توانایی ساخت رادار مناسب هوایی برای این هواپیماها هم وجود نداره وگرنه میشد همچین چیزهایی هم ساختDWJnK9VVwAMfby9_large.jpg

و یا saab-2000-erieye-2340x1316.jpg

ویرایش شده در توسط arjmandi
  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام،

در مباحث پدافندی هم مانند هر چیز دیگری بحث هزینه فایده حرف اول و آخر را می زند. البته تحلیل هزینه فایده بایستی به دقت انجام و از ورودی های درست برای نتیجه گیری نهایی استفاده نمود:

۱- هر فروند آواکس را می توان جایگزین چند ایستگاه رادار زمینی نمود؟

۲- آسیب پذیری کدام بیشتر است؟ سایتهای راداری یا فرودگاههای نظامی؟

۳- جغرافیای کشور (کوهستان، دشت، …) کدام گزینه را پیشنهاد می کند؟

۴- تجربه کشورهای دیگر چه درسی به ما می دهد؟ 

۵- دانش فنی طراحی، پشتیبانی و نگهداری کدامیک از گزینه ها بیشتر در دسترس است؟

۶- زیرساخت‌های موجود به نفع کدام گزینه است؟

۷-….

 

درباره آواکسهای پرنده یک سری داده های معتبر در دسترس است:

۱- فرودگاه به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

۲- شمار زیادی هواپیما مناسب اینکار در کشور وجود دارد که هزینه سرمایه گذاری را به شدت کاهش می دهد. برای نمونه حدود ۱۷ فروند توپولف ۱۵۴ در کشور به دلایلی درست ( چندین فقره سقوط، مصرف سوخت بالا، …) یا نادرست ( جوسازی منفی بی مورد، سیاسی بازی مسؤولین،..) زمینگیر شده اند که حدودا” نیمی از آنها ساعات پروازی کمی دارند و سال ساخت آنها دهه ۹۰ میلادی است. از سوی دیگر ایلیوشینهای ۷۶ نیروی هوایی عراق هم به علاوه شماری محدودی که بعدها برای خطوط هوایی ترابری خریداری شدند در کشور وجود دارند. البته طول عمر ایلیوشین های عراقی که بین سپاه و ارتش تقسیم شدند واقعا” زیاد است و حداقل یک دهه از توپولف ها قدیمی تر هستند. از حداقل ۱۷ فروند توپولف زمینگیر موجود می توان یک سوم را به آواکس تبدیل ‌‌و بقیه را به عنوان انبار قطعه استفاده کرد. یک ناوگان ۶ فروندی آواکس که در هر لحظه ۳ فروند آنها عملیاتی باشند برای کشور کافی است.

۳- کشورهایی که با ایران رابطه مناسبی دارند (چین و روسیه) هر دو تجربه تبدیل دو هواپیمای یاد شده به آواکس یا شنود را دارا هستند.

۴- در زمان شاه، نیروی هوایی شاهنشاهی اقدام به خرید آواکس از ایالات متحده نمود و از قضا بحث های داغی هم در کنگره و سنای آن کشور در اینباره روی داد. بنابراین باید یک گزارشی که به خرید آواکس توسط کشور منتهی شده بود موجود باشد. یعنی باید دید چرا نیروی هوایی به این نتیجه رسیده بود که برای کشورمان پدافند برپایه هواگردهای نظامی از پدافند برپایه ایستگاههای زمینی برتر است.

۵- تجربه موفق کشورهای آمریکا، عزرائیل، و اخیرا” پاکستان در نبردهای هوایی نشان می دهد که بکارگیری آواکسهای پرنده درصورت بکارگیری مناسب می توانند شرایط نبردهای هوایی را به نفع بکارگیرنده آنها تغییر دهند. 

۶- دانش طراحی ساخت هواگردهای سنگین حامل رادار در کشور وجود ندارد. ولی آیا دانش لازم برای تغییر و تقویت سازه هواپیماهای کنونی هم دور از دسترس است؟

۷- محصول نخست قرار نیست بهترین محصول باشد! بالاخره از یک جا باید شروع کرد.

۸- ساخت و راه اندازی شمار زیادی ایستگاه رادار زمینی در سال‌های اخیر که بردهای کوتاه تا بردهای بالاتر (۳۰۰۰ کیلومتر ادعایی) را پوشش می دهند نشان می دهد که دست اندکاران کنونی به هر دلیلی، ایستگاههای زمینی را بر هواگردهای نظامی حامل رادار ترجیح داده و سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه انجام داده اند.

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Like 3
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.