SHAFAGH23

مقایسه سه جنگنده روز دنیا با جنگنده سوخو35BM

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

باسلام
دراین مقاله مقایسه ای جامع مابین چهار جنگنده روز جهان با یکدیگر می کنیم تا قدرت واقعی سوخو35BM برای همه اشکار شود.
F-22A, Su-35, EF-2000, and RAFALE C
1-دراول وزن نرمال هنگام تیک آف

Normal take-off:
* F-22A: 27,200 kg
* Su-35: 25,300 kg
* EF-2K: 17,000 kg
* Rafale: 15,000 kg

2-ماکزیمم تیک آف
2. MTOW:
* F-22A: 28,120 kg
* Su-35: 34,500 kg
* EF-2K: 23,500 kg
* Rafale: 24,500 kg

3-وزن بنزین داخلی

3. Internal Fuel:
* F-22A: 9,330 kg
* Su-35: 11,500 kg
* EF-2K: 5,000 kg
* Rafale: 4,750 kg

4-بيشينه حمل مهمات

4. Maximal Payload:
* F-22A: unknown
* Su-35: 8,000 kg
* EF-2K: 7,500 kg+
* Rafale: 9,500 kg

5-بیشینه سرعت در ارتفاع 11000متری

5. Maximal Speed, 11,000 m:
* F-22A: 2.00 Mach+ (2.25 ~ 2.42 Mach)
* Su-35: 2.25 Mach
* EF-2K: 2.00 Mach+ (2.25 Mach)
* Rafale: 1.80 Mach+ (2.00 Mach

6-بیشینه سرعت در ارتفاع 200متری

6. Maximal speed, 200 m:
* F-22A: 800 kts
* Su-35: 1,400 km/hr
* EF-2K: 1.14 Mach
* Rafale: 750 kts

7-نرخ سعود
منظور از SEAدریاست ومنظور از SECخشکی ایست.

7. Climb rate:
* F-22A: 350 m/sec, sea-level
* Su-35: 280 m/sec+, 1,000 m
* EF-2K: 315 m/sec+, sea-level
* Rafale: 305 m/sec+, sea-leve

ارتفاع موثر


8. Operational Altitude:
* F-22A: 70,000 fts
* Su-35: 59,000 fts
* EF-2K: 65,000 fts
* Rafale: 55,000 fts

میزان برد جنگنده:

9. Ferry range:
* F-22A: 3,500 km (Internal Fuel)
* Su-35: 4,500 km (Internal Fuel + 2000 L tanks*2)
* EF-2K: 2,600 km (Internal Fuel)
* Rafale: > 2,100 km (Internal Fuel)

10-شتاب (افزایش سرعت)


10. Acceleration:

* F-22A: unknown.

* Su-35: 13.8 secs from 600 km/hr to 1,100 km/hr, and 8 secs from 1,100 km/hr to 1,300 km/hr(with 50% internal fuel, standard A-A configuration, and height of 1,000 m).

* EF-2K: less than 20 seconds from 200 kts to Mach 0.9 (Twin-seaters with one 1,000 L tank and two ASRAAM, altitude unknown).

* Rafale: around 20 seconds from 300 km/hr to 1,000 km/hr at low altitude.


میزان تحمل فشار جی

11. Normal upper G-limit:
* F-22A: +9.5G
* Su-35: +12.0G
* EF-2K: +9.0G
* Rafale: +9.0G

فشار موتور (نیروی موتور)نسبت به وزن جنگنده درهنگام تیک آف :
T/W ratio of normal take-off(AB / Max. Mil.):
* F-22A: 1.17 ~ 1.30 / 0.85 ~ 0.87
* Su-35: 1.10 ~ 1.15 / 0.69 ~ 0.70
* EF-2K: 1.08 ~ 1.14 / 0.72 ~ 0.83
* Rafale: 1.02 ~ 1.03 / 0.68 ~ 0.69

میزان دویدن برای بلند شدن جنگنده درحالت استاندارد با موشک های هوابه هوا:

13. Take-off with standard A-A configuration:
* F-22A: 244 m
* Su-35: 400 to 450 m
* EF-2K: 228 ~ 275 m(Emergency take-off)to 457 m(Normal take-off).
* Rafale: 400 m

میزان دویدن برای نشستن جنگنده :

14. Landing:
* F-22A: unknown.
* Su-35: 650 m(با کمک گرفتن از ترمز وچتر ترمز)
* EF-2K: 500 to 700 m
* Rafale: 400 m(فقط با کمک گرفتن از ترمز)

مهمترین عامل:
برد رادار:

Radar's range:

* F-22A: Tracking target of RCS = 1 m2 at the range of 200 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 375 to 440 km away theoretically --> 329 ~ 386.

* Su-35: Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 350 to 400 km away --> 307 ~ 351.

* EF-2K: Tracking target of RCS = 5 m2 at the range of 160 ~ 185 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 200 to 272 km away theoretically --> 175 ~ 239.

* Rafale: Detecting target of RCS = 5 m2 at the range of 130 ~ 148 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 114 to 130 km away theoretically --> 100 ~ 114

بیشینه اسکن در زاویه افقی
16. Maximal horizontal scanning angle of Radar:
* F-22A: +/- 60 درجه
* Su-35: +/-120 درجه
* EF-2K: +/- 70 درجه
* Rafale: +/- 60 درجه

درگیری همزمان با چندین هدف:

Capability of multiple target engagement:
* F-22A: Tracking 100 and engaging 6+رهگیری همزمان 100هدف ودرگیری با 6هدف همزمان.
* رهگیری همزمان 30هدف ودرگیری با 8هدف همزمان.Su-35: Tracking 30 and engaging 8.
رهگیری همزمان 20هدف ودرگیری با 6تا8هدف همزمان.* EF-2K: Tracking 20+ and engagine 6 to 8.
* Rafale: Tracking 40 and engaging 4 to 6. رهگیری همزمان 40هدف ودرگیری با 4تا6هدف همزمان.

اطلاعات تکمیلی در رابطه با جنگنده سوخو35BM:

Main specifications

Length 21.9 meters
Height 5.9 meters
Wingspan 15.3 meters

Take-off weight, with two R-77 and two R-73 25.3 tons
Take-off weight, with maximum payload 34.5 tons
Total thrust available, two Saturn 177S powerplants 29 tons
Thrust to weight ratio, under normal and maximum load 1.14 / 0.84

Maximum fuel in integrated fueltanks 11.5 tons
Maximum weapons load 8 tons

Service ceiling 18 kilometers
Range with maximum fuel, on sea-level and altitude 1,580 km / 3,600 km
Ferry range, with two PTB-2000 external tanks 4,500 km

Acceleration from 600kph to 1100kph, at 1000m alt and 50% fuel 13.8 seconds
Acceleration from 1100kph to 1300kph, at 1000m alt and 50% fuel 8.0 seconds
Maximum rate of climb, at 1000m alt 280 meters / sec
Maximum airspeed, low-level and altitude (200m / 11000m) 1,400 kph / M2.25
Maximum G-load 9 G’s

Take-off run, full afterburner, normal weight 400-450 meters
Landing roll, brakes + parachute, standard landing weight 650 meters
اطلاعات موشکها ومهمات سوخو35:

Novator R-72 (KS-172S-1) or Vympel R-37M (”Arrow”) 400 km range, active and semi-active radar, passive radiation guidance
Maximum of five carried. AAM.
Vympel R-77 / RVV-AE (”Adder”) 100 km range, active radar guidance
Maximum of twelve carried. AAM.
Vympel R-27ET[1] (”Alamo”) 110-130 km range, thermal guidance
Maximum of four carried. AAM.
Vympel R-27EP[1] (”Alamo”) 110-130 km range, passive radiation guidance
Maximum of four carried. AAM.
Vympel R-27ER[1] (”Alamo”) 110-130 km range, semi-active radar guidance
Maximum of eight carried. AAM.
Vympel R-73E (”Archer”) 30 km range, thermal guidance
Maximum of six carried. AAM.

Non-specified ultralong range air to ground missile Maximum of one carried. AGM.
Non-specified long range air to ground missile Maximum of three carried. AGM.
Non-specified long range anti-radar missile Maximum of five carried. AGM.
Non-specified long range air to ship missile Maximum of five carried. ASM.

Raduga X-59M[K] Ovod (”Kazoo”) 140 km range, TV guidance
Maximum of 5 carried, AGM/ASM.
Zvezda X-31A/P (”Krypton”) 70 / 140 km range, active radar / passive radiation guidance
Maximum of 6 carried, AGM.
Molniya X-29TE[L] (”Kedge”) 10 km range, TV / laser guidance
Maximum of 6 carried, AGM.
FSUE LGB-250 300 kg warhead, laser guidance
Maximum of eight carried, smart bomb.
FSUE KAB-500KR/OD 500 kg warhead, TV guidance
Maximum of eight carried, smart bomb.
FSUE KAB-1500KR/LG 1500 kg warhead, TV / laser guidance
Maximum of three carried, smart bomb.
S-25LD 10 km range, laser guidance
Maximum of six carried, guided rocket.

500kg class bomb Maximum of ten carried, gravity bomb.
250kg class bomb Maximum of thirty-two carried, gravity bomb.
B-8M-1 Maximum of 120 carried in six dispensers, unguided rocket.
B-13L Maximum of 30 carried in six dispensers, unguided rocket.
S-250FM-PU Maximum of six carried, unguided rocket.
منبع سایت :KnAAPO
خوب دوستان فکر کنم با این اطلاعات شما می تونید به هرقسمت بههرجنگنده امتیازی بدید لطفاً اگه خواستید امتیاز بدید مبنا 10باشه .
درضمن از اینکه مقداری از اطلاعات انگلیسی معذرت می خوام ولی طوری قرار دادم که قابل فهم باشه .
موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شفق جان ممنون از تاپيك باحالي كه ايجاد كردي معلوم از جنگنده ها خوشت مياد اميدوارم دوستان نظرات خود را بدهند و يه بحث خوب راه بيافتد. به نظر من رافال قابل مقايسه نيست با سوپر فلانكر و رپتور ولي اينطور كه به نظر مياد رادار رپتور قوي تره 375 تا 440 برد رادارش ولي اسكن در زاويه افقيش 60 درجه هست كه درمقابل سوخو 35 كم تر هست ولي در كل رادار سوخو 35 فقط 40 كيلومتر بردش كمتره ولي زاويه اسكن افقي بالايي داره و اگر بتونه رپتور شناسايي كنه امتياز شليك اول رو دارد با موشك r 172 و حتی اگر این موشک نیز به رپتور برخورد نکرد باز هم فکر کنم در نبر میانبرد هم موشک دوربردتری نسبت به امرام دارد و r 77 ترتیب رپتور رو می دهد فکر نکم هر چقدرم مانور پذیر باشد و از اختلال گر الکترونیک بالایی برخوردار باشد بتواند از چنگ 2 تا موشک فرار کند. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام من بعد از مدتها تصمیم دارم نظر بدم اگر دوستان قابل بدونن از نظر تاکتیکی و استراتژی جنگهای هوایی من به ترتیب زیر امتیاز میدم. RO_1C رافال8 امتیاز SU_35BM سوپر فلانکر 9 امتیاز F_22A رپتور 10 امتیاز EF_20002K تایفون8 امتیاز در هر صورت هیچ جنگنده ای در دنیا حاکم مطلق اسمان نیست حتی F_22 ویا SU_35BM ,وحتی F_35 بعضی از دوستان تعصب بی دلیلی روی هواپیماهای کشوری خاص دارندکه این باعث پایین امدن سطح اطلاعات خودشون میشه. امیدوارم یه سری هم به سایتهای غربی بزنید و از اونجا اطلاعات ارسال کنید. با تشکر icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام
من بعد از مدتها تصمیم دارم نظر بدم اگر دوستان قابل بدونن
از نظر تاکتیکی و استراتژی جنگهای هوایی من به ترتیب زیر امتیاز میدم.
RO_1C رافال8 امتیاز
SU_35BM سوپر فلانکر 9 امتیاز
F_22A رپتور 10 امتیاز
EF_20002K تایفون8 امتیاز
در هر صورت هیچ جنگنده ای در دنیا حاکم مطلق اسمان نیست حتی F_22 ویا SU_35BM ,وحتی F_35
بعضی از دوستان تعصب بی دلیلی روی هواپیماهای کشوری خاص دارندکه این باعث پایین امدن سطح اطلاعات خودشون میشه.
امیدوارم یه سری هم به سایتهای غربی بزنید و از اونجا اطلاعات ارسال کنید.
با تشکر
icon_cool

دوست عزیز مگه در اطلاعات ارائه داده شده خطایی وجو داره؟
درضمن تعصب یعنی چی ؟
یعنی گفتن حقیقت؟یا وارونه نشان دادن حقیقت اگه این طوری بگو ببینم کجا وارونه نشون دادم که تصحیحش کنم.
با تشکر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

دوست عزیز مگه در اطلاعات ارائه داده شده خطایی وجو داره؟
درضمن تعصب یعنی چی ؟
یعنی گفتن حقیقت؟یا وارونه نشان دادن حقیقت اگه این طوری بگو ببینم کجا وارونه نشون دادم که تصحیحش کنم.
با تشکر.

اقا جواد چرا از دست من ناراحت میشید مطلب شما یک طرفه است.
دقیقا مطلب شما طوری طراحی و نوشته شده که خواننده را به سمت SU-35BM سوق میدهد تا هواپیماهای دیگر اگر میخواهید توازن در این اطلاعات رعایت شود اطلاعات دیگر جنگنده ها را هم کامل درج کنید و تسلیحات و دقتش را کامل درج کنید مثلا موشک میکا دقیقتر از R_77 است اینو که قبول دارید.
اگر ندارید مهم نیست.
اسرام و IRIS_T , پارس 3 که در المان در حال تکمیل است رو مطالعه کنید میبینید که از R-73 بسیار بهتر مناتفتر و ایرودینامیکتر و دقیقتر هستند.
تنها نقطه قوت SU-35BMرا میتوان KS_172 نام برد که هنوز صادراتی نشده.
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

دوست عزیز مگه در اطلاعات ارائه داده شده خطایی وجو داره؟
درضمن تعصب یعنی چی ؟
یعنی گفتن حقیقت؟یا وارونه نشان دادن حقیقت اگه این طوری بگو ببینم کجا وارونه نشون دادم که تصحیحش کنم.
با تشکر.

اقا جواد چرا از دست من ناراحت میشید مطلب شما یک طرفه است.
دقیقا مطلب شما طوری طراحی و نوشته شده که خواننده را به سمت SU-35BM سوق میدهد تا هواپیماهای دیگر اگر میخواهید توازن در این اطلاعات رعایت شود اطلاعات دیگر جنگنده ها را هم کامل درج کنید و تسلیحات و دقتش را کامل درج کنید مثلا موشک میکا دقیقتر از R_77 است اینو که قبول دارید.
اگر ندارید مهم نیست.
اسرام و IRIS_T , پارس 3 که در المان در حال تکمیل است رو مطالعه کنید میبینید که از R-73 بسیار بهتر مناتفتر و ایرودینامیکتر و دقیقتر هستند.
تنها نقطه قوت SU-35BMرا میتوان KS_172 نام برد که هنوز صادراتی نشده.
با تشکر

اگر مشکل شما این است .می ذارم خودت مقایسه کن:
موشك كوتاه برد IRIS-T

موشک infra red lmaging System-Tail/Thrust-Vector Control)IRIS-T) تولید کنسرسیومی است به سردمداری شرکت Diehl . در دسامبر سال 2005 لوفت وافه اولینIRIS-T خود را تحویل گرفت.شرکای دیگر این برنامه شامل یونان،ایتالیا،نروژ،سوئد و اسپانیا است که با هم برنامه تولید 4000از این موشک را تا سال 2011 دارند.این موشک امکان شلیک از جنگنده های یورو فایتر،گریپن،تورنادو،اف16،ا ف18 را دارد .اتریش این موشک را برای جنگنده های یورو فایتر خود سفارش داده است.
به عقیده مسئولان صنایع دفاعی Diehl BGT قلب IRIS-T سرجستجوگر تصویرساز فروسرخ است که دارای تفکیک فوق العاده بالا،زاویه دید بالا،سرعت ردیابی بالا و پردازش تصویر هوشمند است.



كشور سازنده: آلمان
تاریخ ورود به خدمت: دسامبر 2005
نوع موتور:سوخت جامد
وزن: 4/87 كیلوگرم
طول:2936 میلیمتر
سرعت: 3 ماخ
برد:25 كیلومتر
سر جنگی: از نوع تركش زا
قیمت:400,000 یورو

موشک سوپر ماترا 530
موشکی مرگبار که در جنگ ایران و عراق بسیاری از هواپیماهای ایرانی با این موشک هدف قرار گرفت

این موشک یک موشک میان برد فرانسوی است .موشک سوپر 530 نوع ارتقا یافته موشک ماترا 530 است.
موشک سوپر 530 اف توسط میراژهای اف 1 شرکت داسو حمل می شد.ودر سال 1979 معرفی شد.
موشک سوپر 530 نوع دیی توسط میراژهای 2000 ساخت داسو-برگوت لانچ میشدند ودر سال 1988 معرفی شد.
این موشک در حال حاضر توسط مبدا میکا جانشین شده است.موشک سوپر 530 دیی از نظر آیرودینامیکی وطرح داخلی ونوع باله ها با نوع سابقش (اف) آنچنان فرقی نکرده.امابدنه آن از فولاد ضد زنگ است .کمی بلند تر است تا بتواند یک سری از قطعات داخلی مثل مولد فشار-سر جوینده جدید و غیره را در خود جا دهد.طول موشک 3.8 متردارد وبا قطر بدنه263 میلیمتر ومساحت باله0.62 متر وبا چند سرجنگی مختلف برای سوپر 530 اف و وزن 270 کیلو گرم.
سیستم رهگیری موشک توسط پالس داپلر مونو(موج پیوسته)نیمه فعال
AD26CW
است.که قابلیت عملیات ضد جنگ الکترونیک را و رهگیری اهداف در ارتفاعات پایین را هم دارد.میکرو پروسسورهای تعبیه شده در موشک این اجازه را میدهد که خلبان برای تعیین هدف دیگر برنامه ریزی دوباره کند.این موشک قابلیت اوج گیری 80000 پا برابر 24 کیلومتر را داردو میتواندو همچنین توانایی انهدام سطحی در ارتفاع 40000 پایی(برد مفید) ومتلاشی کردن در ارتفاع 60 متری را دارد.این موشک دارای برد40 کیلومتر است وبا حداکثر سرعت5 ماخ به سوی هدف مسیر را طی میکند.
مشخصات
طول:3.80
قطر:263 میلیمتر
طول باله:0.62 متر ودر مدلD برابر0.88 متر است
وزن:270 کیلوگرم
کلاهک:30 کیلوگرم
رهگیری:رادار نیمه فعال
مشخصات سوپر 530 دیی
طول:3.81
قطر:0.26 متر
وزن:275 کیلوگرم
سرجنگی:31 کیلوگرم م-متلاشی شونده
رهگیری:کنترل راداری نیمه فعال
SARH
سرعت:4.5 ماخ
برد:37 کیلومتر

موشک کوتاه برد R-73

ساخت روسیه با نام ناتوی آرچرA-11است.
این موشک یکی از هولناک ترین موشک های هوا به هوای کوتاه برد در جهان است.این موشک کوتاه برد در واقع ورژن جدید تر موشک آر-60 است
طراحی موشک در سال 1973 شروع شد ودر سال 1985 وارد خدمت شد.موشک آر 73 یک موشکی است که یک سنسور جوینده مادون قرمز قوی روی آن نصب شده علاوه بر آن میتواند در هنگام سرمای شدید (موتور جنگنده هدف)نیز به آن اصابت کند
سنسور جستجوگر آر 73 میتواند تا زاویه 60 درجه از وسط جنگنده (در حالت خاموش) هدف را ببیند.
موشک آر73 به خلبان اجازه میدهد که از طریق سیستم یا همانHMS هدف گیری خلبان به وسیله چشم با کمک کلاه های فوق مدرن هدف را انتخاب کند.
موشک آر 73 یک موشک با قابلیت مانور بسیار زیاد است نسبت به گونه سایدویندر 9 ایکس که آخرین ورژنش در سال 2003بود . در حالی که آخرین ارتقای آر73 سال 1999 بوده که همان آر 73 ام که به آر 74 ایی ام تبدیل شده
یکی از حقایقی که باعث ارتقای موشک های سایدویندر وبعد موشکهای اسرام - پایتون ها وIRST
همین موشک آرچر آر 73 بوده که باعث میشده آمریکا فکر کند که دارد با کمباین کارد میکند زمانی که اف 16 ها را در مقابل میگ های 29 ام میدید با این وجود امریکایی ها موشکAIM-9X را به عنوان رقیب آرچر میدانند و آن را دوست دارند. همان طور که گفته شد این موشک(سایدویندر)محصول سال 2003 است.
در نهایت گونه آر 73 ایی ام سیستم IRCCM یا سیستم ضد عملکرد-ضد مادون قرمزش تقویت شده است

مشخصات R-73
طول موشک:2.90 متر
قطر:17 سانتی متر
وزن:105 کیلوگرم
برد : 30 کیلومتر
سرعت:2.5 ماخ
قابلیت شکلیک از : میگ-29 و 21 و23 سوخوی 27-32-35-24-25
همچنین هلیکوپترهای میل24-28 وکاموا 50
سال ساخت : 1985

کشورهای دارنده R-73 :
ایران-سوریه کوبا-مالزی-اتریش-هند-پرو-چین-رومانی-اسلواکی- ترکمنستان-ویتنام-یمن-ازبکستان-بلغارستان

موشک AIM-132 ASRAAM
موشک AIM-132 ASRAAM (مخفف Advanced Short-Range Air-to-Air Missile ) را باید یکی از جدید ترین موشک های کوتاه برد اروپا بحساب آورد (البته این موشک اساسا انگلیسی است.
این موشک در لیست موشک های آمریکایی نیز وارد شده چرا که در آمریکا نیز تا این موشک بعنوان جایگزینی برای AIM-9 Sidewinder در نظر گرفته شده
در 1980 موافقت نامه ای میان آمریکا و اروپا برای ساخت خوانواده ی جدیدی از تسلیحات هوا به هوا به امضا رسید بر اساس این قرارداد آمریکا موظف میشد گونه ای از موشک میانبرد امرام را برای درگیری های داگ فایت برای اروپا تکمیل و در اروپا تولید نماید.
پس از ملحق شدن آلمان . انگلیس و نروژ به پروژه منجر شد به اینکه فاز اول پروژه بین سالهای 1984 تا 1987 به انجام رسد در این زمان ایلات متحده اولین پیشنمونه را تحت عنوان YAIM-132A برای ارائه آماده کرد لاکن ارتش با ارائه ی نتیجه ی این فاز موافق نبود
در واقع AIM-132 طرحی بود از دو شرکت انگلیسی BAe Dynamics و شرکت آلمانی BGT که به تازگی به پروژه ملحق شده بودند
در مارچ 1989 پروژه مراحل پایانی خود را میگزراند که آلمان از ادامه ی آن بخاطر مقایرت با نیازمندی های نیروی هوایی اش انصراف داد و طرحی را بر اساس Vympel R-73 مد نظر قرار داد
اختلاف از اینجا نشات میگرفت که انگلیس بر برد زیاد تر و سرعت بیشتر موشک تاکید داشت حال آنکه آلمان تاکید بر مانور پذیری برای نبردهای داگفایت داشت (این نیازمندی سرانجام به پروژه IRIS-T منتهی شد)



سایر شرکای پروژه(آمریکا ,کانادا و نروژ) نیز در 1990 از پروژه ی ASRAAM کناره گیری کردند (آمریکا در 1990 پروژه ی AIM-9X را جایگزین این طرح نمود موفقیت این طرح را شاید باید در طراحی Hughes جستجو کرد البته Raytheon پیشنهاد یک نمونه ی مجهز به جستجوگر پویا بعنوان زیر مجموعه ای از AIM-9X کرد که پذیرفته نشد)
در می 1991 انگلیس رسما درخواستی برای یک موشک هوابه هوای کوتاه برد به صنایع این کشور داد و در مارچ 1992 تعدادی از شرکتها و طرح های شرکت کننده در مزایده برنده شدند سرانجام BAe Dynamics مراحل پایانی طرح را به انجام رساند و اولین پیشنمونه YAIM-132A قبل از 1994 آزمایش شد . در فبریه 1998 استرالیا بعنوان اولین مشتری خارجی اسرام را برای مسلح کردن ناوگان F/A-18 های خود برگزید در دسامر همان سال نیز اسرام به نیروی هوایی انگلستان تحویل شد
AIM-132 یک موشک کوتاه برد با سرعت زیاد و پسای کم است این موشک با تمامی اهداف در دسترس سیستم های رادار یا سنسور های الکترو اپتیکال و سیستم هدف گیری نصب شده روی هملت خلبان سازگاری کامل دارد همچنین از یک موتور راکتی بهره میبرد که سرعت خیلی بالایی را در هنگام پرتاب از ریل به آن میبخشد و همینطور این موشک اساسا دود کمی تولید
از دیگر قابلیت های اسرام توان تحمل تا 50 جی فشار است که این قابلیت را به موشک میدهد که بلافاصله پس از شلیک اقدام به صعود نماید
مهمترین پیشرفت این طرح نسبت به AIM-9L/M را باید جستجو گر فروسرخ جدید دانست چیزی شبیه به سامانه ی مورد استفاده در AIM-9X
این جستجو گر با برد به نسبت زیاد و عکس العمل مناسب در برابر ECM قابلیت جستجوی +/-90 درجه را در میدان دید را داراست و میتواند قسمت های خاصی از هدف را انتخاب کند(مثلا کابین یا موتور و...)
اسرام یک موشک LOAL است به این معنی که پس از شلیک موشک روی هدف قفل میکند این قابلیت این مزیت را دارد که میتوان آن را بعنوان یک سلاح داخلی نیز حمل کرد
بیشترین برد مفید اسرام در حالتی که مسیر نرمال فرض شود 15 کیلومتر و کمترین برد آن 300 متر میباشد اسرام همچنین به یک کلاهک 10 کیلوگرمی ترکش شونده مجهز است تا بیشترین آسیب را به هدف برساند
برای ساخت اسرام شرکت BAe Dynamics از بدنه های الحاقی ساخت شرکت ماترای فرانسه در سال 96 بهره برد در سال 2001 این موشک و نمونه های دیگر موشک های در دست تولید اروپا به شرکت جدید اروپایی MBDA واگذار شد
با این احوال نیروی هوایی انگلیس این موشک را ابتدا از برنامه تسلیحاتی خود حذف کرد چرا که برخلاف انتظار اسرام در زمین های ناهموار و عوارض زمینی کارایی خوبی از خود نشان نداد ظاهرا این مشکل نیز حل شده چرا که در سال 2002 مدل A رسما وارد خدمت انگلستان گردید
استرالیا نیز بتازگی درخواست نموده تا این موشک را بصورت تحت امتیاز تولید نماید

مشخصات:
موتور: راکتی با سوخت جامد
قیمت: £200,000
ابعاد:قطر 166 mm~~طول 2.90 m
سرعت:3.5 ماخ
برد: از 300 متر تا 18 کیلومتر
کاربران:
انگلیس
هند
استرالیا


مشخصات موشک میکا

مشخصات:
وزن= 112 kg
طول 3.1 m
ضخامت160 mm
Warhead 12 kg focused splinters HE warhead
Detonation
mechanism RF proximity fuze, impact fuze
Engine One SNPE solid-propellant rocket motor
ط‌ول‌ بال‌ هاي‌ هواپيما 560 mm
Operational
برد 500متر الی80کیلومتر
Flight altitude up to 11,000 m
سرعت Mach 4
Guidance
system Inertial guidance
Active radar homing (MICA RF)
Imaging Infrared homing (MICA IR)
Launch
platform Dassault Rafale, Mirage 2000

آشنایی با موشک هوا به هوای AA-12 موسوم به آمرامسکی
(به دلیلی شباهت عملیاتی به موشک آمرام آمریکایی، به نام AMRAAMSKI شناخته می شود)

موشک جدید میان برد راداری فعال R-77 (نام ناتو: AA-12 یا آدر: Adder) چند سالی است که به مرحله ی تولید انبوه رسیده است. برد موثر این موشک بین 90 تا 100 کیلومتر است که به راحتی بیش از 50 کیلومتر از آمرام آمریکایی برد دارد! همچنین قادر به مانورپذیری تا 18g با سرعت 3 ماخ می باشد!
(جستجوگر راداری فعال = Active Radar Finder)
بر خلاف R-37 که پروژه ی توسعه ی آن محرمانه حفظ می شود، برای موشک R-77 تبلیغات فراوانی برای صدور آن به کشورهای جهان سوم به راه انداخته شده و گفته می شود که چند کشور، همچون مالزی، پرو، هند و چین آن را خریده اند. R-77 در روسیه با کد RVV-AE شناخته می شود ولی برای معرفی آن به غرب نام AAM-AE انتخاب شده است که به معنی «موشک هوا به هوای فعال صادراتی» می باشد.
(AAM-AE = Air to Air Missile, Active, Export)
برنامه ی توسعه و تولید R-77 در سال 1982 آغاز گردید.

ابتدا در نظر بود که این موشک، نقش های تاکتیکی و استراتژیکی گوناگونی را بر عهده بگیرد. این موشک را می توان بر ضد هلیکوپتر و هواپیماهای بدون خلبان و همچنین به منظور دفاع در برابر موشکهای هوا به هوای میان برد و دوربرد غربی نظیر AIM-120 (آمرام) و AIM-54 (فونیکس) و سطح به هوای پاتریوت و آرو به کار برد.
یکی از نیازمندی های اصلی طراحی R-77 این بود که طرح خاص آن بتواند سطح مقطع راداری هواپیمای حامل این موشک را کاهش دهد تا این موشک بتواند به سهولت در درون پایلون های داخلی حمل شود. در نتیجه، R-77 به بالهای مستطیل شکل باریک و کشیده و سطوح کنترل تاشونده مجهز گردید. سطوح کنترل منحصر به فرد R-77 عبارتند از: چهار دم مستطیلی شبکه ای شکل در انتهای بدنه ی موشک.

اگرچه پسا و سطوح مقطع راداری این شکل بندی بیشتر از سطوح دم متعارف می باشد ولی امتیازهای آن مهمتر می باشند. به ویژه مساحت این گونه دم، بیشتر است و در نتیجه مانورپذیری آن نیز بیشتر می شود. (با وجود آنکه ابعاد و وزن آن کمتر است)

این موشک، فعال کننده های کوچکتری نیز دارد. همچنین زاویه ی Stall (واماندگی) آن بیش از 40 درجه می باشد که بازهم بر مانورپذیری موشک به طرز فوق العاده ای می افزاید. قابلیت های بسیار قوی موشک R-77 می تواند هدفهایی که تا 12g مانور می دهند را به راحتی مورد حمله و اصابت قرار دهد.
در جریان مراحل اولیه ی پرواز، موشک به وسیله سیستم پرواز اتوماتیک هدایت می شود و اصلاح مسیر آن تا رسیدن به هدف را ، سیستم کنترل شلیک هواپیما از راه یک خط انتقال دهنده اطلاعات (Data) انجام می دهد. در هنگام دستیابی به فاصله ی مناسب تا هدف که تشخیص آن به وسیله ی سیستم کنترل گر هواپیمای شلیک کننده تعیین می شود، جستجوگر موشک شروع به فرستادن امواج نموده و هومینگ (آشیانه یابی) نهایی به طور مستقل از هواپیمای شلیک کننده، ادامه می یابد.
سیستم کنترل شلیک هواپیما همچنان به محاسبات فرمانهای کنترل جهت اصلاح مسیر موشک ادامه می دهد تا در صورت گم کردن هدف به وسیله ی سیستم هومینگ موشک، سیستم هومینگ هواپیمای شلیک کننده بتواند هدفگیری صحیح را از سر بگیرد.
در مسافتهای بسیار کوتاه، جستجوگر فعال موشک به محض شلیک، فعال می شود.
در صورتی که یک اخلالگر الکترونیکی (ECM) در کار جستجوی موشک اختلال ایجاد کند، سیستم جستجوگر موشک به صورت اتوماتیک به حالت تشعشع یابی غیرفعال تغییر وضعیت می دهد و به سمت سرچشمه ی تولید کننده ی امواج اخلالگر الکترونیکی (ECM) که به احتمال زیاد جنگنده ی دشمن است، تغییر وضعیت می دهد و به طرف آن می رود.
نوع حرارت یاب (غیر راداری) R-77 نیز به همراه یک سیستم انتقال اطلاعات از هواپیمای شلیک کننده نیز تولید شده است.
سرجنگی R-77 از نوع میله ای یک تکه بسیار قوی می باشد که به وسیله یک فیوز لیزری، منفجر می گردد.


سه نوع شناخته شده ی R-77 عبارتند از:
نوع اول مخصوص نیروهایی نظامی روسیه R-77M یا RVV-AE-PD با موتور ترکیبی راکتی / رمجت که در نتیجه دارای سرعت و برد بیشتر و به میزان قابل توجه 160 کیلومتر است.
نوع دوم یک نوع تغییر یافته برای یک سیستم ضدهوایی زمین به هوا طراحی شده است.
نوع سوم نیز مدل صادراتی این موشک است که R-77E نام دارد و برد آن تا 100 کیلومتر محدود شده است.

مشخصات فنی:
طول: 60/3 متر
قطر بدنه: 200 میلی متر = 20 سانتی متر
طول بالچه ها: 35 سانتیمتر
وزن موشک: 175 کیلوگرم
سرجنگی: 30 کیلوگرم TNT
حد تحمل فشار g : حدود 30 برابر
سرعت: 3 ماخ
فیوز عمل کننده: فعال راداری (Fire & Forget)
هدایت: براساس فرامین جنگنده ی شلیک کننده به همراه سیستم راداری فعال
نیروی محرکه: سوخت جامد

برد:
(مدل صادراتی): 50 کیلومتر
(مدل روسی): 160 کیلومتر – برد موثر: 90 تا 100 کیلومتر


قابل نصب بر روی:
میگ29 اس ام تی، سوخوی33، سوخوی34، سوخوی35، سوخوی37، میگ33، میگ31 مدل M و یاک
مشخصات موشک Vympel R-27
مشخصات
Weight 253 kg
Length 4.08 m
Diameter 230 mm
Warhead 39 kg blast Fragmentation or continuous rod.
Detonation
mechanism Radar proximity and impact.
Engine High performance, directed rocket motor
Wingspan 0.772 m
Operational
range 0.2 km to 80 km
Flight altitude N/A
Speed Mach 4
Guidance
system Semi-active radar homing
Launch
platform Aircraft

* Su-27, MiG-29, Mig-23, Yak-141

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اگ ميشه در مورد اين جنگنده ها بحث كنيد و اين داستان هارو بيخيال شيد كه كدوم موشك بهتره . به نظر من قيمت رپتور خيلي بالاست و اصلا نمي ارزه نسبت به سوخو 35 اين جنگنده 50 ميليون دلار و رپتور 250 ميليون دلار البته بخاطر كاهش درخواست توليد ولي بازم قيمت اوليه اش حدودا 100 ميليون دلار كه قيمت 2 تا سوخو 35 و از نظر تكنولوژي هم انقدر با رپتور فرق نداره در كل اين يه واقعيت كه سوخو 35 واقعا جنگنده ي بهتريه . icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان اگ ميشه در مورد اين جنگنده ها بحث كنيد و اين داستان هارو بيخيال شيد كه كدوم موشك بهتره .
به نظر من قيمت رپتور خيلي بالاست و اصلا نمي ارزه نسبت به سوخو 35
اين جنگنده 50 ميليون دلار و رپتور 250 ميليون دلار البته بخاطر كاهش درخواست توليد ولي بازم قيمت اوليه اش حدودا 100 ميليون دلار كه قيمت 2 تا سوخو 35 و از نظر تكنولوژي هم انقدر با رپتور فرق نداره در كل اين يه واقعيت كه سوخو 35 واقعا جنگنده ي بهتريه . icon_cool

ای ول درود بر شرفت همینه :
درضمن حتی اگر فرض کنیم R-73وR-77ضعیفتر از میکا و IRIS_Tتنها همون مو شکKS_172 از پس این سه جنگنده بر می اید یعنی امتياز شليك اول رو دارد که با این امتیاز می تونه هر سه جنگنده رو در فاصله ی باور نکردنی 400کیلومتری متلاشی کنه در ضمن یکی از نقاط قوت سوخو35BMموشک هاشه در بیشتر موارد از دو جنگنده EF-2000, and RAFALE CF برتره ودر خیلی از موارد چیزی هم از -22Aکم نداره اینها چیز های کمی نیست برادر منseginem جان .در جنگ تمامی این موارد بعلاوه مهارت خلبان تعیین کننده یک نبرده .درضمن اطلاعات دو موشک R77ومیکا موجود می باشه به نظر من R77 خیلی قویتر وبهتر ودقیقتر هست فقط سرعتش پائینتره این موشک، فعال کننده های کوچکتری نیز دارد. همچنین زاویه ی Stall (واماندگی) آن بیش از 40 درجه می باشد که بازهم بر مانورپذیری موشک به طرز فوق العاده ای می افزاید. قابلیت های بسیار قوی موشک R-77 می تواند هدفهایی که تا 12g مانور می دهند را به راحتی مورد حمله و اصابت قرار دهد.حالا شما نظرت وبگو.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا برنا راس مي گه. تازه بايد مسايل تعمير و نگهداري و هزينه آموزش پرسنل و ميزان مصرف سوخت و اين جور چيزها رو هم حساب بكنيم. البته نه اينكه ببينيم با حساب كردن اينها كدومشون توي هوا بهتر هستند. واسه اينكه ببينيم كدومشون در كل بهتر هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن موشک پارس 3موشکی است ضد تانک وهیچ ربطی به موشک هوابه هوا ندارد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اف 14 خوبه icon_cool :lol: :oops: :cry: :cry: يه وقت بهم فحش ندينا :mrgreen: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هر کدوم تو یه جایی برتری دارند. مثلا میزان بلند شدن جنگنده مسلح برای F22 244 متر هستش ولی برای سوخو 35 450 متر. اینجا برتری با رپتور هستش. ولی اگه کلی نیگا کنیم و همه چیز رو در نظر بگیریم سوخو 35 از بقیه یه کمی بهتره. البته اینم بگم که بستگی به کاربر داره که بخواد کجا و برای چی استفاده کنه. ولی اون موشک که ساخت المان هستش و قراره به luftwaffe تحویل بدن از همه بهتره :cry: :oops: ولی ...........F14 فقط! icon_cool luftwaffe :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
از دست شما من باید سر به بیابان بزنم
F_22A پنهانکار رو با SU_35 که خاصیت پنهانکاری کمتری دارد مقایسه میکنید
اقایون روسها یه چیزی گفتن یه بلوفی زدن تا رو قیمت جنگنده بیشتر مانور بدن شما چرا باور میکنید
من شعارم این است نه شرقی نه غربی
شما حمایت از چه محصولی میکنید که اینقدر روی ان تعصب دارید
SU-30 , SU-35, SU-37 SU-43, SU-47 SU- 33 و کلا همه محصولات کارخانه KANNPO , SUKHOI
عالی و در حد تیم ملی, ولی من عقلمو از دست ندادم و چشم بسته نمیگم F_22A , حتما اطلاعاتمو سنجیدم و مقیاس کلی قرار دادم و میگم دوستان به جای F_22A یک جنگنده دیگه از امریکا وارد بحث کنید که کلاس کارش در حد SU_35BM باشه.
کلاس پنهانکارها از مانورپذیرهای غیر پنهانکار جداست.
نمیخوام از امریکا حمایت منم جنسی که خوب باشه میگم خوبه
کشوری که به خاطر 100 لیتر نفت خام میاد عراقو میگیره مطمئن باشید بهتر از منو شما قدر پولشو میدونه F-22 علکی هزینه بر نشده روی طراحی و تسلیحات و اویونیک و ایرودینامیک و تحمل فشار G
و ....هزار دنگ و فنگ دیگش کار کرده و خرج کرده انتظار نداشته باشید من بیام بگم مهندسین امریکایی که اغلب ایرانیو اصل هستن بی مغز هستن و روسها پادشاهن که تونستن یک هواپیما بهتر از F_22 با هزینه کمتر تولید کردن من SU_35BM اگر دوستان بهشون بر نخوره با F_14D مقایسه میکنم و به F_14D رای میدم.
البته امریکاییها از شبیه سازهای مختلف که ابر کامپیوتر ها هستن استفاده میکنن ولی روسها از آزمونهای عملی که خیلی هزینه بر تر هم است استفاده میکنن.
همین چند سال پیش بود یعنی ماه می 1999 یک فروند SU_30MK_1 در جریان مانور تغییر بردار رانش در نمایشگاه لوبورژه پاریس به خلبانی خلبان آزمایشگر ویاچسلاو آوریانف و کمک خلبانی شندریخ سقوط کرد ولی خلبانان جان سالم بدر بردند که مدیون صندلی K_36 بودند. مهارتشانم هم بالا بود.
نکته جالب از سر باز کردن مسئولین سوخوی بود.
اونها در یک حرکت کمونیستی اشتباه را بر گردن خلبانان انداخته بودند.
میخاییل سیمونوف مدیر عامل شرکت سوخوی گفته بود که خلبانان زمان نمایش را به2 دقیقه کاهش دادند و این محدودیت زمانی باعث از دست رفتن آمادگی خلبانان شده بود.
شاید شما بپرسید که من از کجا فهمیدم که این مقام مسئول دروغ میگه از انجایی که در یک مجله این مقام مسئول یک ماه بعد یعنی در 17 ژوئن 1999 و در یک مصاحبه مطبوعاتی تمام اظهارات پیشین خود را پس گرفت و عذر خواهی کرد و تمام مشکلات ایجاد شده را بر عهده گرفت.
حالا حادثه بعدی سقوط SU_27 در اکراین رو هم که همه میدونید و ده ها اتفاق دیگر که صدایش را در نمیارن تا بازارشان بهم نخورد.


دوستان دست از تعصبات بی مورد خودشون بردارن با ذهن بازتری به رای دادن میپردازن.
در ضمن پارس 3 چند منظورس و مانند K_700 وK_900 هم AIR TO AIR ,وهم AIR TO GRAND میشه استفاده کرد.
[[/quote][quote]حالا شما نظرت وبگو.[/quote]
اگر F_22 را از امار حذف کنید من به SU_35BM رای میدم .
با تشکر از تاپیک جالبتون اقا جواد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام
از دست شما من باید سر به بیابان بزنم
F_22A پنهانکار رو با SU_35 که خاصیت پنهانکاری کمتری دارد مقایسه میکنید
اقایون روسها یه چیزی گفتن یه بلوفی زدن تا رو قیمت جنگنده بیشتر مانور بدن شما چرا باور میکنید
من شعارم این است نه شرقی نه غربی
شما حمایت از چه محصولی میکنید که اینقدر روی ان تعصب دارید
SU-30 , SU-35, SU-37 SU-43, SU-47 SU- 33 و کلا همه محصولات کارخانه KANNPO , SUKHOI
عالی و در حد تیم ملی, ولی من عقلمو از دست ندادم و چشم بسته نمیگم F_22A , حتما اطلاعاتمو سنجیدم و مقیاس کلی قرار دادم و میگم دوستان به جای F_22A یک جنگنده دیگه از امریکا وارد بحث کنید که کلاس کارش در حد SU_35BM باشه.
کلاس پنهانکارها از مانورپذیرهای غیر پنهانکار جداست.
نمیخوام از امریکا حمایت منم جنسی که خوب باشه میگم خوبه
کشوری که به خاطر 100 لیتر نفت خام میاد عراقو میگیره مطمئن باشید بهتر از منو شما قدر پولشو میدونه F-22 علکی هزینه بر نشده روی طراحی و تسلیحات و اویونیک و ایرودینامیک و تحمل فشار G
و ....هزار دنگ و فنگ دیگش کار کرده و خرج کرده انتظار نداشته باشید من بیام بگم مهندسین امریکایی که اغلب ایرانیو اصل هستن بی مغز هستن و روسها پادشاهن که تونستن یک هواپیما بهتر از F_22 با هزینه کمتر تولید کردن من SU_35BM اگر دوستان بهشون بر نخوره با F_14D مقایسه میکنم و به F_14D رای میدم.
البته امریکاییها از شبیه سازهای مختلف که ابر کامپیوتر ها هستن استفاده میکنن ولی روسها از آزمونهای عملی که خیلی هزینه بر تر هم است استفاده میکنن.
همین چند سال پیش بود یعنی ماه می 1999 یک فروند SU_30MK_1 در جریان مانور تغییر بردار رانش در نمایشگاه لوبورژه پاریس به خلبانی خلبان آزمایشگر ویاچسلاو آوریانف و کمک خلبانی شندریخ سقوط کرد ولی خلبانان جان سالم بدر بردند که مدیون صندلی K_36 بودند. مهارتشانم هم بالا بود.
نکته جالب از سر باز کردن مسئولین سوخوی بود.
اونها در یک حرکت کمونیستی اشتباه را بر گردن خلبانان انداخته بودند.
میخاییل سیمونوف مدیر عامل شرکت سوخوی گفته بود که خلبانان زمان نمایش را به2 دقیقه کاهش دادند و این محدودیت زمانی باعث از دست رفتن آمادگی خلبانان شده بود.
شاید شما بپرسید که من از کجا فهمیدم که این مقام مسئول دروغ میگه از انجایی که در یک مجله این مقام مسئول یک ماه بعد یعنی در 17 ژوئن 1999 و در یک مصاحبه مطبوعاتی تمام اظهارات پیشین خود را پس گرفت و عذر خواهی کرد و تمام مشکلات ایجاد شده را بر عهده گرفت.
حالا حادثه بعدی سقوط SU_27 در اکراین رو هم که همه میدونید و ده ها اتفاق دیگر که صدایش را در نمیارن تا بازارشان بهم نخورد.


دوستان دست از تعصبات بی مورد خودشون بردارن با ذهن بازتری به رای دادن میپردازن.
در ضمن پارس 3 چند منظورس و مانند K_700 وK_900 هم AIR TO AIR ,وهم AIR TO GRAND میشه استفاده کرد.
[[/quote][quote]حالا شما نظرت وبگو.[/quote]
اگر F_22 را از امار حذف کنید من به SU_35BM رای میدم .
با تشکر از تاپیک جالبتون اقا جواد[/quote]
ببین دوست گرامی :
من که آماری من دراوردی نگذاشتم .این آمار معتبره اگه شک داری دلیلت روبیان کن.درضمن همین مقایسه رو سایت همین امریکایی هاانجام داده بودند .اگه خواستی لینکش رو می ذارم .هرچیز ی جایگاه خودشو داره .f-22جنگنده عالیست ولی چندین ضعف داره .قیمت .موشک .و.... بستگی داره مااز اف22چه استفاده ای بکنیم .از سوخو35چه استفادهای داشته باشیم .اِیا هدف ما تهاجمی برضد اهداف زمینی آیا هدف ما دفاعی بر ضد اهداف هوایی آیا هدف ما استفاده به عنوان رهگیر نقطه ای است.بهتر نبود به هرقسمت یه امتیازی می دادی شاید همین اف 22امتیاز خیلی بالاتری بدست مآورد البته به هر قسمت
تا انتخاب شماسلیقه ای نشه؟
درضمن اون سقوطی که شما می فرمائین باعثش ورود کبوتر به ورودی هوا بود که می تونست برای هر جنگنده دیگه ای هم ÷یش بیاد.
میشه اطلاعاتی راجع به پارس 3بذارید ما هم بااینموشک آشنا بشیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعا اف 22 از بقيه خيلي بهتره . اي كاش اين جنگنده رو به خاطر اينكه اصلا كلاسش با بقيه فرق ميكنه از تو ليست حذف ميكردين. مقايسه اين چهار تا مثل اين ميمونه كه من بگم پژو 405 - پژو پارس سمند و پورشه رو با هم مقايسه كنين!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.