RezaKiani

قیمت هواپیما در سال 1983

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دیروز داشتم مجله قدیمی هام رو زیر و رو می کردم به این آمار رسیدم. گفتم شاید برای بعضی دوستان که مثه خودم توی گذشته زندگی می کنند جالب باشه. این شما واینهم آمار: اف-18 : 33 میلیون دلار اف-16 : 17 میلیون دلار اف-15 : 38 میلیون دلار اف-14 : 46 میلیون دلار آوی8بی: 42 میلیون دلار آ10تاندربولت: 18 میلیون دلار ئی-3آواکس: 83 میلیون دلار ئی اف-111 : 23 میلیون دلار اف-5اف : 10 میلیون دلار سی-5 گالاکسی: 400 میلیون دلار بی-1 : 56 میلیون دلار کاسی-10 : 100 میلیون دلار آ اچ-64 آپاچی : 18 میلیون دلار سی اچ 53 : 26 میلیون دلار موشک فینیکس : 2.4 میلیون دلار موشک هارپون : 1 میلیون دلار موشک هلفایر: 63 هزاردلار موشک تاو : 12.1 هزاردلار موشک اسپارو: 200 هزاردلار موشک ماوریک: 370 هزاردلار منبع: مجله ماشین شماره 33 خرداد 1361

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب رضا کیانی میشه در موردکاربرد و قیمت زیاد سی-5 گالاکسی و قیمت فینیکس توضیح دهید یعنی با پول 20 تا فینیکس میشه یه f14 خرید میدونستم گرونه ولی نه اینقدر icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اولا یادت باشه این آمار قدیمی هستش دوما یادت باشه که ممکنه اون زمان توش اشتباه شده باشه. مثه اشتباه چاپی و غیره پس 100 درصد نمی شه بهش اعتمادکرد. اصولا به هیچ آماری نمی شه 100درصد اعتمادکردو همیشه باید یه جایی برای خطاها درنظر بگیری. اما سی 5 گالاکسی این هواپیما یکی از بزرگترین هواپیماهای باری جهان و بزرگترین هواپیمای باری فعلی آمریکا هستش. از سال سال 1970 وارد خدمت شده و سایت ویکیپدیا قیمت اون رو 167 میلیون دلار اعلان کرده. حالا راست ودروغش با خودش. همین سایت قیمت موشک فونیکس رو 477 هزاردلار اعلان کرده. اف18 : 40 میلیون دلار در سال 2008 اف16: 18.8 میلیون دلار در سال 1988 اف 15: 29.9 میلیون دلار در سال 1998 اف 14 : 38 میلیون دلار در سال 1998 حالا بد نیست یه مقایسه جدید بکنید بین قیمت اون زمان و این زمان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا

فکر کنم در امارت یک اشتباهی شده . icon_cool

یه نگاه بنداز :

اف-18 : 33 میلیون دلار

اف-14 : 46 میلیون دلار



یعنی اف-14 گرون تر از اف-18 هست .

فکر کنم اشتباهی شده . :lol:


سی-5 : 400 میلیون دلار

skull surprised at_wits'_end_new! liar

چه خبره برادر من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی عذر می خوام ولی طبق گفته خیلی از منابع رسمی قیمت این خرس گنده تقریبا 167 میلیون دلاره نه 400 میلیون دلار .

گلکسی یک هواپیمای ترابری است که بسیار قدرتمند است و می تونه بیش از 180 تن بار رو حمل کنه که می تونه انواع جنگنده ها ، ماشین های سنگین ، تانک ها و ... رو چابجا کنه . البته این هواپیما از بعد قدرت و نیرو در مقابل آنتوف 225 زیاد قدرتمند نیست ولی از لحاظ جسته و حمل و نقل جزو برترین هواپیما های دنیا به شمار می یاد ولی اگر دقت کنید این هواپیما 180 تن وزن رو می تونه جابجا نه ولی ان-225 قادر است بیش از 800 تن بار رو حمل کنه . ولی از خیلی مزایا این هواپیما بهتره .
یک توضیح در مورد طرز ساخت گلکسی بدم :

این هواپیما یک هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی است که توسط کمپانی Lockheed ساخته شد . در اصل این هواپیما برای حمل و نقل وسایل و تجهیزات مهم و استراتژیک نظامی برای مسافت های دور و می شه گفت بین قاره ای مورد ساخته شد . این هواپیما از سال 1969 به اختیار نیروی هوایی آمریکا در اومد که می شه گفت بزرگ ترین هواپیمای جهان بود که تا اون زمان فعالیت می کرد ولی بعد از اومدن انتونوف225 و هواپیما های دیگر این هواپیمای جای خودش رو به این هواپیما های روسی داد . این هواپیما به نمونه های مختلف از جمله C-5A ، C-5B، C-5C ، C-5M . در کل می شه گفت هنوز هم که هنوز این هواپیما ترابری نظامی فعال ترین هواپیمای بزرگ جهان است چراکه به مدل های گوناگونی و متعددی تقسیم می شه ولی از انتونوف-225 فقط یک مدل است که اون هم در اکراینه و تقریبا می شه گفت بدون استفاده است . این مدل هواپیما بعد از ورود هب نیروی هوایی ایالات متحده جای هواپیما های قدیمی C-133 و C-141 رو گرفت . این هواپیما انوع جابجایی ها رو انجام می ده . می شه گفت بنابر اطلاعات این هواپیما تا کنون انواع جت های جنگی ، تانک ها ، نفربر های زرهی ، زیر دریایی ، ماشین های سنگین و حتی قطار هم با این غول هوایی جابجا کردند .
این هم اطلاعات کامل این هواپیمای غول پیکر :

کشور سازنده : ایالات متحده آمریکا
شرکت سازنده : Lockheed-Georgia Co.
شماره بدنه : 131
قیمت : US$167.7 میلیون دلار
سرنشینان : 8 نفر
طول : 75.3 m
طول بال های هواپیما : 67.89 m
ارتفاع : 19.84 m
وزن خالی : 170,000 kg
وزن همراه با بار : 349,000 kg
وزن در هنگام تیک آف : 381,000 kg
حداکثر سرعت : 920 km در ساعت
برد : 4,445 km
هواپیما های قابل قیاس با گلکسی :

آنتونوف124
انتونوف-225
ایرباس-380
بوئینگ 747
C-17

یک توضیح دیگه بدم ه دماغه این هواپیما نسبت به هواپیما های دیگه پهن تر است و تقریبا خیلی بی ریخت ولی این به این دلیل است که بتونه انوع تجهیزات رو در خود جای بده و به همین دلیل هر نوع تجهیزاتی اعم از قطار و زیر دریایی و جنگنده رو در خود جای می ده .


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا ارش مي شه بگيد چجوري قطار و زير دريايي رو مي تونه حمل كنه ؟ اخه اونقدرم بزرگ نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرش جان سلام. همون جور که توی پست دوم خودم نوشتم ممکنه این آمار اشتباه باشه. تازه من که منبع خودم رو نوشتم شما چرا می گی که :"آمارت اشتباهه" این که آمار من نیس که بخواد اشتباه باشه. به هرحال شاید هم آمار درست باشه ودر اون سالی که من گفتم قیمت این هواپیما اینقدر باشه و بعدا کاهش پیداکرده باشه. توی پست دوم قسمت سی5 رونزدیک همون آمار شما ذکر کردم. در ضمن درباره اف14 : اون زمان که من بچه بودم و مجله ماشین و دانستنیها می خریدم قیمت اف14 بودش حدود44 میلیون دلار. قیمت اف 18 هم قرار بود که در حدود 20 میلیون دلار تمام بشه وی همین جور که پروژه اف18 جلوتر می رفت قیمت اون هم بر خلاف پیش بینی ها بالاتر رفت تا به این قیمتی که می بینید رسید. مطمئنا اگر پست دوم من رو ببینید متوجه می شید که قیمت 1 فروند اف 18 الان بالاتر از 1 فروند اف14 در ده ساله پیشه. به هرحال از توجه شما متشکرم. در ضمن این اطلاعاتی که در باره سی5 ارائه دادی خیلی خوب بود. کاشکی یه تاپیک جداکانه براش درست می کردی بعد لینک میدادی به اون تاپیک. برادر کوچکتر شما رضا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.