GOLDEN-CROWN

جنگ احتمالی ایران و آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

پس از تحريم ايران توسط آمريكا و به دليل كمبود شديد قطعات تامكت‌ها ايران ابتدا اقدام به خريد قطعات از بازار سياه كرد ولي به علت قيمت سرسام‌آور و تعداد كم قطعات اقدام به هندسي معكوس اين قطعات كرد به طوري كه حدود 60 تا 70 درصد قطعات تامكت هم‌اكنون در داخل توليد ميشه و قراره تا پايان سال 1386 اين توانايي به 100% برسه ( لازم به ذكره اعداد 60تا 70 درصد مربوط به چند سال پيشه ) و از سال 1386 به بعد واردات ايران در زمينه‌ي نيروي هوايي ( منظور خريد قطعات هست ) ممنوع مي‌شه . كه اين افتخاري واسه ايران و ايراني هست .

در مورد آقاي GOLDEN-CROWN كه گفتن هواپيماهاي دچار خستگي سازه هستن هم بايد بگم ، اگه اطلاعاتتون رو به روز كنيد متوجه اين موضوه مي‌شيد كه ايران توانايي ساخت بدنه ، شيشه ، لاستيك و ساير قطعات مورد نياز هواپيما رو كسب كرده و اين با جايگزيني بعضي قطعات فرسوده و از رده خارج باعث شده كه خستگي سازه در هواپيماهاي ايران يا كمتر به چشم بياد يا اصلا به چشم نياد ، بهتره هر جا كم ميارين دم از خستگي سازه نزنيد


دوست عزیزم اونجایی که این سایت علمی هست لطف کنید کیلویی صحبت نکنید.
عزیزمن 70 درصد قطعات تامکت شما میدونید یعنی چی؟
یعنی در حدود 4 میلیون قطعه!!! که ساخت اونها نیازمند صدها هزار ماشین الات صنعتی و دهها کارخانه میشود.
اگر ما به توانایی 100 در صد هم برسیم باید ایران رو به عنوان یک سازنده اف-14 دانست.
icon_biggrin
کشور چین 60 ساله داره هواپیما منتاز میکنه هنوز به فناوری ساخت صد در صد قطعه نرسیده و هنوز در حدود 20درصد قطعات اف-7 روسی هستند.
عزیزمن خستگی سازه شامل تمامی قطعات سازه من جمله بال بدنه دم و........با تمام اجزایشان میشود.هر هواپیما دارای عمر خدمتی خاصی هست که بعد از اون باید از رده عملیاتی خارج بشه.اف-14 های ایران نزدیک به 32 سال عمر دارند.این جنگنده ها جنگی 8 ساله رو پشت سر گذاشتند.......
عزیز من کشوری که میتواند 70 درصد قطعه هواپیما تولید کند رو باید جزو هواپیما سازان جهان حساب کرد.......
کشور اوکراین با تقریبا 100 سال تجربه هوا پیما سازی تنها 60 درصد قطعات انتونف های خود رو خود میسازه........
لطف کنید این بحث رو تمام کنید و کمی به دانش خو بیفزایید......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در این جا صحبت از خستگی سازه هواپیماها شد اولا باید بررسی کرد که برای سازه هواپیماها چه مشکلاتی بعد از گذر زمان پیش میاید:
1-کربوره و دکربوره شدن ساختارهای فولادی
2-پدیده خستگی در اثر وارد امدن تنشهای مکرر بر سازه جنگند

با تشکر از اشارتون

جواب این سوالات را از این جا مشخص میشود که حدود 250 فروند فانتوم در نیروی هوایی اسرائیل موجود است و کمی هم کمتر از این تعداد در نیروی هوایی امریکا (و تعداد زیادتری هم در دیگر کشورها از جمله ترکیه)


دوست عزیز به تاریخ ساخت اونها.مدت پرواز و عملیاتهاشون اشاره کنید.
فنتوم های ایران چیزی نزدیک به 8 برابر فانتومهای اسرائیلی و ترکیه ای ساعت پرواز دارند.(در طول هشت سال جنگ تحمیلی) خستگی سازه ناشی از عمر زیاد و تعداد بالای پرواز میباشد.
فنتوم های اسرائیلی هم نردیک به 7 ساله به انبارها منتقل شده اند.
فانتومهای ترکیه ای هم در برابر فانتومهای ما اک بندند.این جنگنده ها هم به زودی با ورود اف-35 به نیروی هوایی ترکیه از رده خارج میشوند.


خب...اگر به تصاویر میگ 29 اس ام تی که در نمایشگاه هوایی دبی سال 2005 به پرواز در آمد توجه کنید میبینید که در بین پرچم کشورهای دارنده اس ام تی پرچم سه رنگ کشورمان جلوه دیگری دارد واین یعنی جنگنده های میگ 29 ایران در حال ارتقا تا سطح اس ام تی هستند


دوست خوبم مشکل نیروی هوایی ما اساسی است و با 25 فروند میگ-29 اس ام تی حل نمیشود.کشورهای مالزی و یمن هم میگ-29 اس ام تی دارند!
کشور ما نیازمند به حداقل 500 فروند جنگنده از انواع سوخو-30 و میگ-31 و میگ -29 او وی تی میباشد تا حد اقل بتواند با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مقابله کند.

اما در مورد مقایسه نیروی هوایی ایران با عراق(نیروی هوایی و پدافندی عراق بارها از نیروی هوایی و پدافندی ایران برتر بود)
جدا شوخی جالبی بود مخصوصا وقتی این نکته را در نظر میگیریم که در اواخر جنگ هم که تعداد تامکتها و فانتومهای عملیاتی به شدت کاهش یافته بود و عراق هم با در یافت جنگنده های مدرن میراژ و سوپر اتاندارد نیروی هوایی خود را مجهز کرده بود خلبانان جسور ایرانی عرصه آسمان کشورمان را برای بعثی ها خالی نکردند.


دوست عزیز من اینها داستانهای قهرمانانه هستند و به درد یک بحث علمی نمیخورند.
نیروی پدافندی عراق با انواع موشکهای رولند کروتال سام-2/3/6/7/8 به تعداد ریاد که مشکل قطعات نداشتند و تمامی عملیاتی بودند از پیشرفته ترین نیروهای
پدافندی خاور میانه محاسبه میشد.
نیروی هوایی عراق هم چه از نظر تعداد و چه از نظر وضعیت عملیاتی و چه از نظر کیفیت جنگنده و ......بارها بر نیروی هوایی ما برتر بود.
در اواخر جنگ ایران با عراق هم با وارد میدان شدن میراز ها این کاملا مشخص شد.این نیرو دارای 100 فروند میراز کاملا نو و عملیاتی بود......که در نیروی هوایی ما در حال حاظر چنین جنگنده نویی پیدا نمیشود و ما از کمبود تجهیزات24 فروند جنگنده میراز عراقی رو عملیاتی کردیم......فقط یک میراز عراقی 14 جنگنده ما رو شکار کرده بود.......که در نیروی هوایی ما حتی اف-14 ها چنین تعداد شکاری ندارند.....(منظور یک جنگنده با یک شماره سریال)که امریکایی ها اون رو به یکی از موزه های امریکا انتقال دادند.....

در مورد تاثیر برتری تکنولوژی و تسلیحاتی جنگنده های متحدین همین بس که در نبردهای هوایی ما بین سوریه و اسرائیل در سالهای 1979 تا 1983 مجموعا حدود 30 بار F15های اسرائیلی مورد اصابت موشکهای هوا به هوا از طرف میگهای 21و23و25 سوریه قرار گرفتند


دوست عزیز چنین چیزی امکان ندارد.لطف کنید منبع بیاورید.
البته ما فرض کنیم که 30 تا اف-15 هم نابود شدند.این چیزی از تقریبا 900 فروند جنگنده این نیرو کم میکنه؟
بعد هم تنها نزدیک به 500 فروند جنگنده اعراب در این نبرد منهدم شدند.
این عکس هم مربوط به یک فروند اف-15 اسرائیلی هست که به علت نقس فنی از باند خارج شده.
در سایتها ی جهانی فقط نابودی 3 یا 4 اف- 15 ثبت شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیزم اونجایی که این سایت علمی هست لطف کنید کیلویی صحبت نکنید.
عزیزمن 70 درصد قطعات تامکت شما میدونید یعنی چی؟
یعنی در حدود 4 میلیون قطعه!!! که ساخت اونها نیازمند صدها هزار ماشین الات صنعتی و دهها کارخانه میشود.
اگر ما به توانایی 100 در صد هم برسیم باید ایران رو به عنوان یک سازنده اف-14 دانست.

کشور چین 60 ساله داره هواپیما منتاز میکنه هنوز به فناوری ساخت صد در صد قطعه نرسیده و هنوز در حدود 20درصد قطعات اف-7 روسی هستند.
عزیزمن خستگی سازه شامل تمامی قطعات سازه من جمله بال بدنه دم و........با تمام اجزایشان میشود.هر هواپیما دارای عمر خدمتی خاصی هست که بعد از اون باید از رده عملیاتی خارج بشه.اف-14 های ایران نزدیک به 32 سال عمر دارند.این جنگنده ها جنگی 8 ساله رو پشت سر گذاشتند.......
عزیز من کشوری که میتواند 70 درصد قطعه هواپیما تولید کند رو باید جزو هواپیما سازان جهان حساب کرد.......
کشور اوکراین با تقریبا 100 سال تجربه هوا پیما سازی تنها 60 درصد قطعات انتونف های خود رو خود میسازه........
لطف کنید این بحث مسخره رو تمام کنید و کمی به دانش خو بیفزایید......


يعني شما مي‌فرمائيد وزير دفاع و فرمانده نيروي هوايي دروغ مي‌گن و شما راست مي‌گيد ؟

آخ ببخشيد يادم رفت شما ايتاليايي هستين ، احتمالا ايتاليا رو با ايران اشتباه گرفتين !!!!
نيست كه پرچم هر دو سبز ، سفيد و قرمزه !!! icon_biggrin
باز هم مي‌گم 70% مربوط به چند سال پيش هست و امروز مطمئنن اين درصد افزايش پيدا كرده ، لطف كنيد و از خواب خرگوشي بيايد بيرون ، ايران در اين 28 سال بيكار نبوده ، حكومت پهلوي تموم شد ( كه داخل اون رژيم بر خريد تاكيد داشتند تا بر توليد ) مي‌دونم باورش برات سخته اما اين يه واقعيته و با انكارهاي شما زمان به عقب بر نمي‌گرده

در مورد خستگي سازه هم دوست عزيز hosseingmn توضيحات لازم رو دادن .


اميدوارم واقع‌بينانه‌تر برخورد كنيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقای گلدن در مورد نظرتون درباره اف 14 های ایران موافقم در واقع اف 14 های ایران رادارهای فعال ندارند این را از کسی که در حال به روز رسانی اف 14 ها در هسا کار میکنه شنیدم شاید کسی باور نکنه که رادار اف 14 ها را با رادار سوخو 27 می خواهند عوض کنند البته بر عکس اینکه شما فکر میکنید ایران قصد خرید میگ 31 را دارد باید بگویم ایران به دنبال خرید سوخو 27 و 35 است و طی یک قرار داد با روسیه می خواهد میگ های 29 خود را به مدل اس ام تی ارتقا دهد ولی اینکه گفته بودید اف 14 در نبرد داگ فایت کاری نمی تواند انجام دهد باید گفت اف 14 که یک جنگنده رهگیر است اگر نتواند حتما اف 18 ها میتوانند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیز من ایران سازنده اف-14.شما برو با این رویا حال کن.منم بی سواد


عزيز من يكم منطقي باش ، وقتي فرمانده‌ نيروي هوايي ميگه ما حدود 70% قطعات مورد نياز تامكت‌ها رو توليد مي‌كنيم ، شما انتظار داري بگم دروغ ميگه و شما راست ؟

دست از سر ما بردار.


من بايد اين كار رو بكنم يا شما كه به زور هم شده مي‌خواي نيروي هوايي ايران رو بدون كارايي و تلاش متخصصين داخلي رو بي اهميت جلوه بدي ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در حال به روز رسانی اف 14 ها در هسا کار میکنه شنیدم شاید کسی باور نکنه که رادار اف 14 ها را با رادار سوخو 27 می خواهند عوض کنند


مي‌شه بپرسم تاريخ خبرتون كي هست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطلب توسط دوست خوبم جناب رمضان پور نوشته شده در سایت http://www.aerospacetalk.com/forum/1982-vt6528.html در نبرد دره بكا دو فروند هواپيماي اف-15 اسرائيلي يكي در اثر برخورد با يك ميگ 23 و دومي توسط موشك R-3S هدف قرارگرفتند . هواپيمائي معروفيت بين المللي داره ، چون خلبان اين هواپيا پس از فرود اضطراري در يك پايگاه اسرائيلي متوجه شد كه هواپيما يك بال نداره ، در اين مورد من يك ويدئو دارم كه همين الان ميگذارم بخش ويدئو ها كه ميتوني با كليك روي لينك زيرببيني . دومين هواپيما در ارتفاع بسيار بالا ، جرقه دو موشك R-3S كه توسط يك ميگ 21 بطرفش پرتاب ميشه رو ميبينه ولي فرصت مانور نداشته ، يك موتورش كاملا متلاشي ميشه و موتور دوم هم خسارت ميبينه ولي اين هواپيما هم فرود اضطراري ميكنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمار موفقیت در هدف قرار دادن هواپیماهای نیروی هوایی اسراییل از جانب سوریه بسیار بوده است اما در بسیاری از این موارد خلبانان این هواپیماهای اسرائیلی موفق به فرود شده اند . تعدادی از نبردهای هوایی که هواپیمای اف15 اسراییل متحمل شکست شده است را برای دوستان قرار میدهم . (مورد اصابت موشک هواپیماهای نیروی هوایی سوریه قرار گرفته اند)

9 نوامبر 1982 هواپیمای F_15 با شناسه 695 مورد اصابت موشک یک فروند هواپیمای Mig_21 نیروی هوایی سوریه قرار گرفت .
8 ژوئن 1982 هواپیمای F_15 با شناسه957 متجمل شکست در برابر هواپیمای Mig_21 گردید.
8 ژوئن 1982 هواپیمای F_15 با شناسه 686 متجمل شکست در برابر هواپیمای Mig_21 گردید.
9ژوئن 1982 هواپیمای F_15 با شناسه 802 متحمل شکست در برابر یک فروند هواپیمای Mig_23 گردید.
9ژوئن 1982 هواپیمای F_15 باشناسه 658 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_23 گردید .
10 ژوئن 1982 هواپیمای F_15 با شناسه 975 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_23 گردیید .
11 ژوئن 1982 هواپیمای F_15 با شناسه 678 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_25 گردیید .
13 فوریه 1981 هواپیمای F_15 با شناسه 672 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_25 گردید .
11 ژوئن 1982 هواپیمای F_15 با شناسه 672 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_25 گردید .( دوبار متحمل شکست شده است)
27 ژوئن 1979 هواپیمای F_15 با شناسه 704 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_21 گردید .
24 آگوست 1980 هواپیمای F_15 با شناسه 696 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_21 گردید .
24 سپتامبر 1979 هواپیمای F_15 با شناسه 676 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_21 گردید .
29 جولای 1981 هواپیمای F_15 باش با شناسه 673 متحمل شکست در برابر هواپیمای Mig_25 گردید .

بنا بر مطالب درج شده در وب سایت نیروی هوایی اسراییل هواپیماهای F_15 در برابر هواپیما های Mig_25 نا موفق بوده اند . و در نبردهای صورت گرفته 28 پیروزی برای هواپیمای F_15 و 38 پیروزی برای هواپیماهای Mig_25 ثبت شده است که باعث انتقاد از عدم انتخاب و خرید هواپیماهای F_14 شد .
تصویر

این F15 هم توسط میگ 25 سوریه در سال1982 هدف قرار گرفت که موفق به فرود شد و اکنون جزء معروفترین جنگنده های دنیاست.
نبرد دره بکا(سال1982ميلادي)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از اطلاعات خوبتون. ولی دوست عزیز میزان نابودی جتهای اعراب در طول کال ای جنگها حدود 500 فروند هست. رقم از دست دادن 50 تا 60 فروند جنگنده در مقابل 500 فروند یک رقم تاریخی و افتخار نیروی هوایی اسراییل هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولی دوست عزیز میزان نابودی جتهای اعراب در طول کال ای جنگها حدود 500 فروند هست.
رقم از دست دادن 50 تا 60 فروند جنگنده در مقابل 500 فروند یک رقم تاریخی و افتخار نیروی هوایی اسراییل هست.


منم موافقم اما در برابر ميگ 21 ؟ :!: icon_biggrin :|
واقعا خجالت آوره كه يك هواپيماي مدرن از ميگ 21 بخوره ، شما اين طور فكر نمي‌كنيد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزيز من يكم منطقي باش ، وقتي فرمانده‌ نيروي هوايي ميگه ما حدود 70% قطعات مورد نياز تامكت‌ها رو توليد مي‌كنيم ، شما انتظار داري بگم دروغ ميگه و شما راست والا اين خبر رو من هم شنيدم ولي 70٪ چي بدنه شيشه ؟؟؟ ايران رادار در حد تامكت نميتونه درست كنه حد اقل نه الان موتور نميتونه بسازه كابين شايد شما تبليغات ارتش رو هم در نظر بگيريد {نميان بگن كار نميكنه كه ميگن ميكنه } برين بالا بياين پايين ايراني پشتكار داره درست ولي علم مون عقبه براي ساختن و رادار موتور كه مهمترين قسمتهاي يك جنگنده هست من از الكترونيك زياد سر در نميارم ولي از مكانيك و موتور يه چيزهايي ميدونم طراحي يك موتور پيستوني سخت تر از موتور جت است ولي مشكل بزرگش قسمت سراميكي داخل موتوره براي تحمل گرما {علم متالوژي} در اون دما اكثر غريب به اتفاق فلز ها ذوب ميشوند تا جايي كه من ميدونم امريكا و فرانسه تكنولوژي ساختش رو دارن شايدم روسيه ..... البته چند ماه پيش تو اخبار شنيدم بچه هاي دانشگاه شريف در اين ضمينه موفقييت هايي بدست اوردن حالا اگه ارتش ازش استفاده كنه حداقل به نظر من 5 سال تا توليد فاصله داريم در مورد رادار هم نميدونم ولي اگه ميتونستن بسازن رادار روس براي اذرخش و ساعقه استفاده نميكردن فرمانده نيرو هوايي چيو گفته نميدونم ولي احتمالا همون در حد لاستيك چرخ و قسمتهايي از بدنه و شيشه و پيچ و مهره است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اما طبق شنيده‌هاي من رادار صاعقه ساخت ايران هست كه از روي نمونه‌ي رادار ميگ 29 ساخته شده و بردي برابر با 150 كيلومتر داره و در ساير موارد هم شايد حق با شما باشه ، اما اين رو هم بايد بدونيد كه ضريب پيشرفت ايران از ساير كشورها خيلي بالاست و اين در سال‌هاي 1370 تاكنون به خوبي آشكار شده ، اگه شما چيزهايي كه من شنيدم ، مي‌شنيديد ، نظرتون 180 درجه تغيير مي‌كرد ( اگه خبر بدن فردا شفق با راداري با برد 400 كيلومتر پرواز كنه و تجهيزاتش چه الكترونيكي و چه مكانيكي 100% ساخت ايران باشه پرواز مي‌كنه ، من تعجب نمي‌كنم )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باز هم همان بحث قدیمی شروع شد icon_biggrin اصولا ایرانی ها از این نظر دو دسته هستند: 1-کسانی که به چیزهایی مثل اراده ملی و بقیه این حرفا اعتقاد دارن 2-کسانی میگن ایرانی جماعت بدون کمک خارجی ها حتی توان مونتاژ آفتابه رو هم نداره به هر حال نظر هر کدومشون برای خودشون محترمه ولی باید به دسته دوم گفت که آیا دست یابی به چرخه کامل صنعتی تولید سوخت هسته ای خواب و خیال بود (اون هم در شرایطی که این تلاش به مدت 20 سال از چشم جهان پنهان بود دم بروبچه های اطلاعات ایران گرم) آیا دست یابی محققین ایرانی به روشی برای درمان ضایعات نخایی دروغ بود آیا تولید دارویی جدید برای درمان بیماری ایدز شوخی بود آیا دست آوردهای مرکز رویان در تولید ژنتیکی گوسفد به روش همانند سازی کشک بود آیا تصاویر بخش شده از جنگند های ایرانی مونتاژ بود آیا خبر پیشرفتهای موشکی ایران که خواب خوش را از مسئولین رژیم اسرائیل گرفته بی اهممیت است نه دوستان حرف ما دست کم گرفتن دشمن نیست بلکه خود باوری است گذشت آن زمان که ایرانی ها حتی نمی توانستند موشک تاو را بر کبر نسب کنند ایران هم اینک صادر کننده تاو است. با این همه پیشرفت در علم و صنعت خبر تولید قطعات یه جنگنده 30 سال پیش خبر شگفت انگیز و غیر قابل باوری است :| :!: :D منصف باشید :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من دارم اين بحث را با شما ها ادامه می دم ولی ديگه بعضی ها شورش را در اوردن.مگه ساختن اف 14 کشکه آقا.ايران هنوز تو پيکان که واسه 100 سال پيش هست مانده شما می گيد از ساله آينده ايران به طور 100 در صد اف 14 می سازه..آقا شما مدرک بيار اصلا شما می دونی رادار چی هست؟؟ ايران چند سال پيش آمد رادار های اف 14 ها را باز کرد که موشک هاواک را هما هنگ کنه زد رادار را از بين برد چون کد های رادار را نداشت..ميليون ها قطعه الکتريکی تو همين اف 14 هست که اصلا ما نمی دونيم چی هست...لطفا ديگه حرفی از اين موضوع را نزنيد که آدم به همه حرف های شما شک می کنه..من در اين مورد با آقای گلد موافقم.آقا احمد زياد خوش بين نباش ما با اين بودجه و اين مدريت ضعيف تا 100 سال ديگه هوپيمای 100 در صد ملی نداريم..اين صاعقه هم که فکر نکنم به تعداد زياد توليد بشه....ولی به نظر من صاعقه در حد همون اف 5 هست نه بيشتر 2 روز پيش همه می گفتن فرمانده نيروی هوای گفته در حد اف 22 هست بد از 2 ماه گفتن اف 18 همين يک ماه پيش تو مصاحبه گفتن اف 16 من فکر کنم 2 سال ديگه ميشه فهميد واقعاً در چه حدی هست!!! icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.