arshya4171

هليكوپترها و مساله محدوديت سرعت

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با توجه به پيشرفت تكنولوژي در كليه سطوح نظامي هميشه يك سوال در اذهان عمومي مثل من مطرح است و اون هم اينه كه : چرا سرعت هليكوپترها بيشتر از اين نميشه؟ با اين وضعيت پيشرفت در سلاح هاي زميني مثل موشك دوش پرتاب و سرعت پايين هليكوپتر و احتمال ريسك بسيار بالا در استفاده از اين وسيله در جنگ چه بايد كرد؟ چه راههايي براي افزايش سرعت هليكوپترها پيشنهاد ميكنيد؟ از تمام دوستاني كه بتونن به من كمك كنن تشكر ميكنم و سعي ميكنم در پايان مقاله اي از چكيده نظرات دوستان تهيه و در سايت قرار دهم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سوال سالهاست فکر طراحان بالگرد را به خود مشغول کرده و تاکنون راه حلی مناسبی برای این مشکل پیدا نشده است. ولی موضوعی مهمتر دهه هاست برای طراحان هواگردها مسلم است و آن اینکه با توجه به پیشرفت روزافزون سیستمهای پدافندی و هدایت موشکها ، افزایش سرعت هواگرد برای مصون ماندن از حملات دشمن چاره اساسی نیست. اکنون سیستمهای پدافندی بقدری پیشرفت کرده اند که بالگرد سهل است! جنگنده ها نیز توان فرار از چنگ موشکهای جدید را ندارند! موشکهایی که در ارتفاع پست تا دو برابر سرعت جنگنده ، سرعت داشته و قدرت مانوری تا سه برابر جنگنده دارند! امروزه بیشتر بر روشهای دفاعی الکترونیکی و استفاده از دستگاههای اخلالگر و پرتاب کننده های چاف و فلیر در بالگردها تاکید شده و اصلی نانوشته نیز برای مصون ماندن بالگردها از حملات موشکی در ارتشهای مدرن وجود دارد که میگوید تا از نابودی پدافندهای حریف مطمئن نشدی بالگردها وارد میدان نبرد نشوند! بهتر است بجای تمرکز بر افزایش سرعت بالگرد که هرگز طرح موفقی نخواهد شد بر روی روشهایی فعالیت شود که باعث عدم اصابت موشکهای دشمن به بالگرد گردد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دلیل محدودیت سرعت هلیکوپتر ها به ساختمان موتور آن بستگی دارد .
در اینگونه موتورها نیروی پیشران (Propulsion) توسط پروانه تولید می‌شود که پروانه نیز بوسیله موتور پیستونی می‌چرخد. محدودیت استفاده از این موتورها وزن آنهاست ، زیرا درصورتی که نیروی زیادی از این موتور‌ها بخواهیم باید موتورهایی با وزن بسیار زیاد طراحی گردند .

پس سرعت زیاد مستلزم توان موتور بیشتر و توان بیشتر مستلزم وزن بیشتر موتور و ... icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی وقت هست که دیگر از موتورهای پیستونی دردن هلیکوپتر ها استفاده نمیشه. خدا بیامرز دشون. هلیکوپترای دهه ی 50 دارای موتور پیستونی بودند. البته یه طرح هم ساخته شده که یه حلقه ی دایره ایی انتهای دم هلیکوپتر نصب میشه. طرز کارشو یادم نیست ولی نیروهای پیشرانه رو دستکاری می کنه و سرعت هلیکوپتر به طرز قابل توجهی بالا میره. البته همان طور که سعید گفت فایده ایی هم نداره. فقط می تونه بهتر از دست تیربار ها و ار پی جی ها در بره. :lol: icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هليكوپترها و مساله محدوديت سرعت

برای این سوال بد نیست به مجله صنایع هوایی این ماه یک سری بزنید !
البته فکر کنم خونده باشیدش و این سوال رو هم از اونجا گرفته باشین !!!
درسته ؟ :evil: icon_cool :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هليكوپترها و مساله محدوديت سرعت

برای این سوال بد نیست به مجله صنایع هوایی این ماه یک سری بزنید !
البته فکر کنم خونده باشیدش و این سوال رو هم از اونجا گرفته باشین !!!
درسته ؟ :evil: icon_cool :lol:


لطفا تایپش کنید تا ما دور افتادگان از تهران و به معنای واقعی ایران فقط تهران! از این مطلب بهره مند شویم! :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان طولانی. کی دستش تو تایپ تنده ؟ :lol: تو مجله نوشته اگه با مشکل توزیع در شهرتان رو به رو هستید تماس بگیرید. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا مدتی دیگه چون کمی طولانیه به صورت یک تاپیک درش میارم . icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مجله صنایع هوایی شماره 206 بله مطلبي با اين عنوان و به نوشته مهندس سيد مهدي ناجي در صفحه 19 چاپ شده كه حاوي مطالب مهمي هست البته نظرات ايشان در مورد حل مشكل سرعت به سه دسته تقسيم شده: 1- كاهش طول تيغه 2- پيرفت در طراحي ايروديناميكي تيغه 3- بالگردهاي تركيبي مطلب چاپ شده نظر شخصي ايشان هست نظر شما چيست؟ در ضمن اگر قرار باشه جنگنده ها نتونن از دست پدافند فرار كنن بايد ساخت اونا رو تعطيل كرد به عقيده من نظرات دوستان در ايجور سايتها هست كه باعث ميشه به خيلي از پيشرفت ها رسيد واقعا به نظر شما نميشه سرعت رو از اين بيشتر كرد؟ مثلا با تغيير شكل كلي هليكوپتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی وقت هست که دیگر از موتورهای پیستونی دردن هلیکوپتر ها استفاده نمیشه. خدا بیامرز دشون. هلیکوپترای دهه ی 50 دارای موتور پیستونی بودند.

البته یه طرح هم ساخته شده که یه حلقه ی دایره ایی انتهای دم هلیکوپتر نصب میشه. طرز کارشو یادم نیست ولی نیروهای پیشرانه رو دستکاری می کنه و سرعت هلیکوپتر به طرز قابل توجهی بالا میره. البته همان طور که سعید گفت فایده ایی هم نداره. فقط می تونه بهتر از دست تیربار ها و ار پی جی ها در بره. icon_cheesygrin




icon_cheesygrin

احتمالا منظور شما متورهای وانکل هست
باید بگم این تکنولوژی مال 50 سال پیش هست ولی با این حال مشکلاتی در تعمیر و نگهداری داره
البته فکر کنم مزدا این موتور رو روی خودروهای سواری پیاده کرده.
میتونید با سرچ در گوگل rotary engine
این موضوع رو پیگیری کنید.
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Rotary_engine_rotor.jpg
البته من و چندتا از دوستام در حال طراحی و ساخت اون در اندازه کوچک کمی بزرگتر از کف دست هستم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.