karkas

آشنایی با نیروی هوایی اذربایجان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

,شما فکر می کنید آذربایجان به قدری احمق هست که پایگاه خودش رو در اختیار اسراییل قرار بده؟ فرض کنید اسراییل بزنه و در بره اونوقت آیا ایران خاک آذربایجان رو به توبره نمی کشه؟
وقتی آمریکا که حامی اسراییل هست از حمله به ایران حمایت نمی کنه چطور کشور کوچک و کم بنیه ای مثل آذربایجان میخواد این کارو بکنه؟

به نظر من این کارا یا این حرفا فقط جنبه ی روانی داره و به قول خودشون آذربایجان کوچیک در برابر ایران بزرگ از این غلطا نمی تونه بکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام
دوستانبحث نکنید و احساساتی نشید اذربایجان کلا واگذاری رو تکذیب کرده ضمنا دیگه از این حرفها ی مضحک که مدت قرداد 2سال تمام شده رو نزنید اصلا کلا چنین مسله ایی از اول دروغ بوده قرار و مدار نداشتندومدتی تعیین نشده اذربایجان دیگه اون زمان ازدست رفت فعلا حواسها رو جمع کنید که موجودی فعلی از دست نره[/quote]

اين خبر درست هم نباشه بي دليل شايعه درست نميشه!...تست مي كنن ببين در صورت چنين اقدامي عكس العمل ايران و افكار عمومي ايران و منطقه در چه حدى هست....و آماده كردن تدريجي فضا....

متاسفانه در جريان ترور دانشمندان اتمي ايران شواهد قطعي وجود داره كه اين كشور حداقل در سطح دادن فضا به موساد همكارى داشته.....كه كار به ارسال ياداشت شكايت وزير خارجه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر تست فیدبک افکار عمومی میاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من سربازیم تو اون منطقه بود انصافا قدرت زرهی ما تو منطقه یب شمال اذربایجاند خیلی کمه و ما تا بیام کاری بگنیم اونا یه ضربه مهلک به ما می زنن عاقلانه ترین راه اینه که یه جوری اتش مناقشه قره باغ رو دوباره شعله ور کنیم و یه نیرویی شبیه حزبالله تو این کشور تشکیل بدیم و از نظر اطلاعاتی در اون کشور کاملا اماده باشیم سه واحد توپخانه ای هم تو منطقه نزدیک مرز داشته باشیم که تعداد زیادی هم موشک فاتح داشته باشه تا بتونیم در کوتاهترین زمان زیر ساخت هاشو هدف قرار بدیم دوستان توجه کنن یکی دو سالی هست که درگیری های مرزی شدت گرفته و مرزبانهای دو کشور شدیدا به هم دیگه برخورد می کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نمی کنم حمله از آذربایجان آغاز بشه این تنها پروپگاندای اسرائیل است برای گمراه کردن ما دقیقا شبیه اتفاقی که در جنگ جهانی دوم رخ داد : فرانسه گمان کرد که از شمال بهش حمله میشه هیتلر هم این حس را با حمله به نروژ و هلند و .. تقویت کرد اما ناگهان نیروی اصلی آلمانها از جنگل آردن در جنوب به فرانسه سرازیر شدند !
دقت کنید 2 سال که هی تبلیغ می کنند روی پیشگویی این و آن که ایران در آذربایجان با یهودیان می جنگد و از طرفی می بینیم که خیلی هوشمندانه جو را تهییج می کنند که آذربایجان یک تهدید بزرگ برای ایران است { تو همین سایت بیشتر از 100 تا تاپیک راجع به آذربایجان و امنیت ما وجود داره !!}
در اینکه آذربایجان و سردمدارانش به ما خیانت کرده و می کنند شکی نیست ولی امیدوارم مسئولین گرامی هوشیار باشند ان شاالله .
در جنگ 1967 و 1956 اعراب با اسرائیل عوامل گوناگونی باعث شکست مصر و اعراب شد اما اصلی ترین دلیل این بود که اعراب به شدت به توان خودشون غره بودند . نگرانیم از اینه که مبادا ما هم غره شده باشیم ؟ سلاح هسته ای و بمب و موشک ما را از پا در نمی آورد اما غرور ما را نابود می کند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطمين باشيد علي اف در راستاي سياست هاي توسعه طلبانه اش و چشمي كه به خاك ما دارد با اسرايل همكاري كرده !!!!مجله فارين باليسي مجله اي وزين است!!! من مترجم هستم و معمولا مسايل بي ربط نمي نويسد!!.این مار خطرناک تر از این حرفهاست!!! باید این نکته را به خاطر داشت که نیش عقرب نه از بهر کین است ، اقتضای طبیعتش این است!!! اقتضای طبیعت علی اف و کسانی مانند ولایت قلی اف ها و ... همین است !!!ما هم در شمال و هم در جنوب و علي الخصوص از ناحيه اماراتي ها هم كه هم راستا با علي اف چشم طمع به جزاير ما دارند بايد آماده باشيم .اتفاقا گفته مي شود حجم زيادي از نقدينگي از سوي اماراتي ها براي علي اف فرستاده مي شود تا موضوعات فرقه گرايانه و تجزيه طلبانه را در استانهاي نوار مرزي ما گسترش دهد!!!در خط اول واحدهاي اطلاعاتي بايد هوشيار هوشيار باشند كه قلبا مطمينم هوشيارند! در رتبه دوم بايد به تجهيز واحدهاي ارتش و سباه و بويزه تجهيزات سنگين و نيمه سنگين و ايجاد شبكه شنود و راداري در منطقه هم مرز با اين مردك علي اف ! اقدام كرد .بيدار باشيم كه دشمن بيدار بيدار است!شب و روز بايد بيدار بيدار بود!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]دفتر رياست جمهوري و وزارت دفاع جمهوري آذربايجان تاكيد كردند كه باكو هرگز اجازه نخواهد داد از خاك اين كشور عليه ايران استفاده شود.
[/size][/color]
به گزارش ايسنا، علی حسن‌اف، رییس بخش امور اجتماعی ـ سیاسی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان تاكيد كرد كه كشورش اجازه استفاده از خاک خود برای تجاوز به ایران را نخواهد داد.

وي روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: مقامات رسمی باکو يك‌بار دیگر مي‌گويند كه جمهوری آذربایجان با کشور همجوار خود يعني ایران دشمنی ندارد و اجازه استفاده از خاک خود علیه این کشور را نخواهند داد.

بنا به گزارش خبرگزاري نووستی، اين مقام آذربايجاني تاكيد كرد كه مقامات رسمی باکو بارها خاطرنشان کرده‌اند كه ایران نزدیک‌ترین همسایه آذربایجان است و دو کشور دارای "مناسبات توام با مشارکت" هستند.

به گفته حسن‌اف، برخی از محافل اپوزیسیون و خارجی با استفاده از تنش‌هاي فعلی در رابطه با ایران در تلاشند تا مناسبات آذربایجان و جمهوری اسلامی را تخريب کنند.

رییس بخش امور اجتماعی ـ سیاسی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان افزود: این صحبت‌ها نادرست و بي‌اساس است زيرا مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان بر اساس اصول حسن همجواری و دوستی پیشرفت می‌کند و در آینده نیز چنین خواهد بود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نيز خبر واگذاری حق استفاده از فرودگاهی در نزدیکی مرز ایران به رژيم صهيونيستي را تکذیب کرد.

رسانه‌های گروهی رژيم صهيونيستي روز پنجشنبه با استناد به مجله "فارین پالیسی" مدعي شدند که آذربایجان چنین حقی را به اين رژيم واگذار کرده است.

سخنگوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در اين رابطه گفت: هیچگونه پايه و اساسی برای چنین خبری وجود ندارد. این خبر، خيال‌پردازي است و با واقعیت مطابقت ندارد.

منبع: :cry:
http://www.tabnak.ir/fa/news/235116/باکو-اجازه-استفاده-از-خاک-خود-عليه-ايران-را-نمي‌دهد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بازدید الهام علی اف رئیس حکومت باکو از جنگند های اف جی 17 پاکستانی

 

باکو قرار است حدود 18 فروند اف جی 17 را تحویل بگیرد

 

thumb_IMG_20240925_191159_853~0.jpgthumb_IMG_20240925_191200_248.jpgthumb_IMG_20240925_191200_256.jpg

thumb_IMG_20240925_191200_407.jpgthumb_IMG_20240925_191159_835~0.jpgthumb_IMG_20240925_191200_302.jpg

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , aminor گفت:

 

بازدید الهام علی اف رئیس حکومت باکو از جنگند های اف جی 17 پاکستانی

 

باکو قرار است حدود 18 فروند اف جی 17 را تحویل بگیرد

 

thumb_IMG_20240925_191159_853~0.jpgthumb_IMG_20240925_191200_248.jpgthumb_IMG_20240925_191200_256.jpg

thumb_IMG_20240925_191200_407.jpgthumb_IMG_20240925_191159_835~0.jpgthumb_IMG_20240925_191200_302.jpg

 

 

حماقت که شاخ و دم نداره ، اگه به جای اینهمه طرح یا مفت می رفتند روی همون نسخه اولیه صاعقه کار می کردند ( که به نام صاعقه 80 معرفی شده بود - 80 هم به خاطر سال پرواز اولین نسخه بود !!! ) الآن حداقل یک چیزی در حد همین تندر بلاک 2 داشتیم .

 

از سال 80 تا 1403 ، 23 سال گذشته ، اگه توی 23 نتونسته باشیم موتور جت در حد J85  رو بسازیم ، بهتره مسئولین ادعای یا مفت نکنند و کشور رو وارد شرایط پیچیده جنگی و تنش نکنند.  حالا دوستان ماله کش میاند و در مورد ساخت موتور توربوفن و اف 4 و اف 14 و اینها حرف می زنند ، باید بگم من از سال 87 توی این انجمن هستم و بعد از 16 سال می دونم که ج.ا اگر واقعا چیزی رو بسازه ، توی بوق و کرناش می کنه . اونم جنگنده که همه جا می تونه ببره و نمایشش بده !!!

 

 

یادمه سال 90 داشتم می گفتم که بهتره به فکر چیزی مثل تاندر پاکستان باشیم یا اصلا باهاشون همکاری کنیم در تولید !!!

دوستان اونموقع در توهم بودند و می گفتند : « این آشغال چینی به درد ما نمی خوره !! » و به زیر اف 22 و سوخو 35 و اف 15 رضایت نمی دادند

حالا پاکستان که جی 10 رو داره تحویل می گیره و نسل 3 تندر ( با ویژگی های بهبود یافته پنهانکاری ) رو می سازه کجا و ما کجا !؟

خوبه که آدم متوهم نباشه و لقمه به اندازه دهنش ور داره و ادعای یا مفت نکنه.

 

حالا هم می گم ، اگه ج.ا واقعا عرضه داره ، به جای این سلاح هایی که فروخته ، حداقل امتیاز تولید و دستگاه ها و خط تولید میگ 35 رو بگیره ...  عمرا اگه روس ها حاضر بشوند تولید مشترک سوخو 30 یا 35 رو بدهند و این هم مثل همون ادعاهای یا مفت هست .

از 2 سال پیش هم می خواهند سوخو 35 تحویل بگیرند !! 20 سال دیگه هم بیاید، با این روشی که دارند هیچی تحویل نمی گیرند .

 

اصولا گذر زمان برای پیرمردها ملموس نیست.

 

ویرایش شده در توسط OldTwilight
  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سوخو های 25 نیرویی هوایی اذربایجان و توانایی پرتاب موشکهای کروز SOM  ترکیه ایی

 

قطعا سرمایه گذاری که حکومت باکو درتوسعه قوای رزمی خودش میکنه فقط مقابله با ارمنستان نیست

 

 

بازهم خوب شد که تا حالا برنامه مدرنیزه  کردن میگ های 29 باکویی به شکست انجامید  باکو میگ های 29 خودش رو جهت تعمیرو بهینه سازی به اکراین فرستاده بود  هر سه فروند ارسالی در حملات روسها منهدم شدن البته اخباری هست که  ترکیه ممکنه این نوسازی رو برعهده  بگیره . حقیقت امر اینه که شاید حکومت باکو راه به ظاهر درستی رو برای بازسازی وتقویت نیروی نظامی خودش در پیش گرفته ولی این راه پر هزینه  بوده و در یک درگیری بلند مدت با توجه به تکیه بر نیروها و تجهیزات خارجی کم فایده است . حکومت باکو می توسنت بخشی از این هزینه های رو صرف خرید خط تولیدو یا مونتاژ کنه ویا حداقل در برخی زمینه ها خود کفا باشه

 

IMG_20240926_091644_786.jpg

 

thumb_IMG_20240926_091644_578.jpg

 

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

شرکت آذربایجانی DEFTECH پهپاد DT-001وDT-101 را مجهز به مهمات سرگردان F-1500/F-5000 ارائه می کند.

 

 این سیستم که برای انجام طیف گسترده ای از ماموریت ها طراحی شده است، شامل دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) با بال های پشت سر هم، DT-001 و DT-101، و همچنین مهمات سرگردان F-1500 و F-5000E است.

ADEX-24-Deftech_01.jpg

                                                           پهپاد DT-001

 

 پهپاد DT-001 مانند یک هواپیما بلند می شود و فرود می آید. وزن برخاست آن بسته به ماموریت بین 75 تا 120 کیلوگرم متغیر است، حداکثر جرم محموله 40 کیلوگرم است. طول بال های این پهپاد 3.6 متر و درازای آن 3.6 متر است. 

 

نیرو محرکه آن یک موتور360سی سی بنزینی با پروانه دو ملخه ست DT-001 دارای سرعت کروز 120-130 کیلومتر در ساعت و ارتفاع کروز بین 3000 تا 5000 متر است. مخزن سوخت بسته به مشخصات پرواز و بار، استقامت 5 تا 10 ساعته را تضمین می کند.

ADEX-24-Deftech_02-800x534.jpg

                                                          پهپادDT-101

 

پهپادDT-101 می تواندشامل دوربین‌های نوری و مادون قرمز، دوربین‌های چند طیفی، LIDAR، فاصله‌یاب تعیین‌کننده لیزری همراه با سیستم فروسرخ خنک‌شونده (FLIR)، غلاف‌های SIGINT/ELINT، غلاف‌های پارازیت یا تجهیزات رله سیگنال باشد. مجهز به سیستم ارتباطات ماهواره‌ای با پهنای باند تا 10 مگابایت، فرکانس پرش UHF رمزگذاری شده انتقال داده-ادغام در شبکه مش محلی است، و قابلیت عملیات در منطقه محروم از GNSS را دارد

DT-101 یک پهپاد VTOL است که از همان بدنه هواپیما DT001 استفاده می کند، بنابراین طول و طول بال ها یکسان باقی می مانند. با این حال، نیرو محرکه متفاوتی دارد که بر اساس یک موتور بنزینی 180 سی سی به عنوان ژنراتور و چهار موتور الکتریکی با روتور است که برای برخاستن و فرود عمودی بالابر کافی را فراهم می کند، جرم برخاست بدنه هواپیما بسته به ماموریت به 55-75 کیلوگرم محدود می شود.

ارتفاع کروز، سرعت و استقامت پرواز همان ست و همچنینDT-101 قادر به حمل بار ماموریت مشابه است، البته حداکثر بار محموله باید کمتر از DT-001 باشد.

 

دو مهمات سرگردان F-1500 با برد 40 کیلومتر یا یک مهمات سرگردان F-5000E بزرگتر با برد 20 کیلومتر می توانند بر روی جایگاههای زیر بدنه نصب شوند.

ADEX-24-Deftech_04.jpg

علاوه بر استفاده از یک پهپاد در نسخه هوا به سطح، هر دو مهمات می توانند از یک لانچر زمینی قابل استفاده مجدد در نسخه سطح به سطح نیز پرتاب شوند. هیچ جزئیاتی در مورد سیستم پرتاب لانچر ارائه نشده است، اما کاملاً محتمل است که در هنگام پرتاب قبل از فعال شدن پیشرانه مهمات و استقرار سطوح آیرودینامیکی از یک سیستم پنوماتیک استفاده شود. این مهمات دارای یک بال پشت سر هم هستند که یکی در جلوی بدنه که در زیر آن قرار دارد و دیگری در پشت که بر روی بدنه قرار دارد، و دو دم عمودی که به سمت پایین مستقر می شوند.

این مهمات توسط یک موتور الکتریکی براش لس کار می کند که یک ملخ دو تیغه را می چرخاند

ADEX-24-Deftech_03.jpg

                                                                   F-1500

 

F-1500 حدود 1متر طول و 1.1 متر درازای بال دارد و می تواند به عنوان یک سلاح زمینی مورد استفاده قرار گیرد. جرم آن در هنگام پرتاب 5 کیلوگرم است. به نظر می رسد که جرم کلاهک بسته به نحوه استقرار F-1500 متفاوت است. دو کلاهک 1.5 کیلوگرمی موجود است، یکی ضدنفر با فیوز مجاورتی و دیگری ضد زره، که احتمالاً برای عملیات های زمینی استفاده می شود، در حالی که این مهمات در نسخه هوا به سطح می تواند یک کلاهک 3 کیلوگرمی را حمل کند که در دو نوع مختلف نیز ارائه می شود. یکی ضد زره و یکی ترموباریک. برد 10 تا 15 کیلومتری برای نسخه زمینی اعلام شده است که برای سیستم پرتاب هوایی به 40 کیلومتر افزایش می یابد و استقامت آن بسته به پیکربندی و شرایط محیطی بین 20 تا 40 دقیقه است.

 

ارتفاع کروز آن بین 300 تا 3000 متر است. سرعت کروز حدود 120 تا 130 کیلومتر در ساعت است، اما مهمات می تواند در یک حمله در حالت شیرجه تا سرعت 250 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد که به گفته منابع شرکت، امکان استفاده از آن را برای انهدام هلیکوپترها یا پهپادهای دشمن فراهم می کند.

دماغه مهمات مجهز به سیستم اپترونیک با دوربین های روز و شب و همچنین سیستم هدف گیری مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی است.

ADEX-24-Deftech_05.jpg

                                                                       F-5000E

 

جرم F-5000E حدود16 کیلوگرم است، جرم پرتابگر 10 کیلوگرم است. طول بدنه پهپاد 2 متر و طول بال آن 2.2 متر است. این مهمات را می توان به سرجنگی 5 کیلوگرمی مجهز کرد که در سه نوع مختلف موجود است، ضدنفر با فیوز مجاورتی، زره پوش و ترموباریک. ارتفاع کروز بسته به ماموریت جنگی بین 300 تا 3000 متر متغیر است، سرعت کروز بین 120 تا 130 کیلومتر در ساعت و استقامت آن 20 تا 40 دقیقه است.

 

یک سیستم اپترونیک با دوربین های روز و شب و همچنین سیستم تعیین هدف با الگوریتم های هوش مصنوعی در دماغه مهمات نصب شده است.

به گفته یکی از نمایندگان این شرکت، UAS  برای تولید سریالی آماده است و آزمایشات شرکت ویژگی های اعلام شده سیستم را تأیید کرد.

منبع:https://www.edrmagazine.eu/

  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
52 minutes قبل , scorpion57 گفت:

ADEX-24-Deftech_01.jpg

                                                           پهپاد DT-001

 

در تصویر دو پرچم مشاهده میشود ولی در اصل جای پرچم سوم متعلق به رژیم منحوس صهیونیستی :pig: خالی است ! 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.