arshya4171

غوص وصعود زيردريايي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مخازن هوا رو براي مثال يكي در سمت چپ و ديگري در سمت راست(در نيمه ي بالايي زير دريايي)قرار ميدن و تعادل بين اين دو مخزن باعث جلوگيري از غلتش شناور ميشه....اما اينجا يك سوال مطرح ميشه و اون اينكه با تو جه به جابجايي خدمه/شليك اژدر ها/رها سازي مين هاي دريايي و... كه باعث بهم خوردن تعادل وزني بين چپ و راست زير دريايي و يا عقب و جلو آون ميشه چطور زير دريايي با مشكلي در تعادل بين عقب و جلو يا چپ و راست مواجه نميشه؟؟؟؟؟ پاسخ در وجود سيستم )) بو (()) BOW((هست. اين سيستم به اين صورت هست كه به محض سنگين شدن يكي از قسمتها از مخزن آب اون قسمت خالي ميكنه يا مخزن طرف مخالف رو سنگين تر ميكنه **دوستان اگر اسم سيستم رو اشباه گفتم حتما ياداوري كنيد** [/quote][/list]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب منم سیالات نخوندم! ولی وقتی آقایون مکانیکی نظر ندن یه برقی مثل من میپره وسط! peace_sign
آقا رضا زیردریایی یا حالا کشتی وقتی به حوضچه‌ی تعمیرات میره روی کف سازه تکیه داده میشه پس بیشترین فشار به اونجا وارد میشه بنابراین باید مستحکم‌تر از بقیه‌ی قسمت‌های سازه باشه.
تو کشتی برای حفظ تعادل (مخصوصا کشتی‌های کانتینربری موقع تخلیه کانتینرها) از یه سیستم استفاده میشه که به وسیله‌ی یه سانتریفیوژپمپ (برای ایجاد دبی بالا) آب بین دو مخزن به نام Ballast tank رو جابه‌جا میکنه تا تعادل کشتی حفظ بشه و کشتی Heel نکنه (چپه نشه!) این سیستم اسمش هست Heeling system به احتمال زیاد تو زیردریایی هم از این سیستم استفاده میشه.
تصویر
تصویر
در ضمن یه سری مخازن دیگه هم وجود داره که داخلشون آب تعادل ریخته ( مخصوصا تو کشتی‌های مسافربری تا مسافرای گوگولی حالشون بد نشه! :rose: ) میشه تا تعادل شناور حفظ بشه راستشو بخواین عملکرد آب‌تعادل رو نمی‌دونم! احتمالا تو زیردریایی هم از آب تعادل استفاده میشه. در ضمن آب تعادل مصارف نظامی زیادی داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماده اوليه در ساخت زير دريايي هسته اي،استيل است؛استيل در ساخت دو بدنه ي بيروني و دروني زير دريايي بکار مي رود وبين اين دو بدنه مخزن بلاست نام دارد که با بردن آب بين دو بدنه باعث فرو رفتن زير دريايي و با خروج آب باعث بالا آمدن زير دريايي مي شود. زيردريايي به علت وزن آب که به طور مساوي با وزن زير دريايي جابجا مي شود، مي تواند شناور شود. اين جابجايي آب،يک نيروي رو به بالا ايجاد مي کند که نيروي "شناور سازي" ناميده مي شود و معکوس جاذبه زمين عمل مي کند و باعث مي شود کشتي در آب غرق نشود. عکس کشتي، زيردريايي اين خاصيت شناور سازي را کنترل مي کند و به اين ترتيب، به طور دلخواه مي تواند در آب فرو رود يا اينکه به سطح آب بيايد.براي کنترل خاصيت شناوري، زيردريايي مخزنهاي بلاست يا مخازن تعادل ناو دارد که مي تواند به صورت يک در ميان با آب و هوا پر شود.زماني که زير دريايي روي سطح آب است، مخازن بلاست با هوا پر مي شوند؛در اين حالت، چگالي کل زير دريايي کمتر است از آبي که زير دريايي را احاطه کرده است.با حرکت کردن زيردريايي مخازن بلاست در آب فرو مي رود و هوا از مخزن خارج مي شود تا زماني که چگالي زير دريايي از آب بيشتر شود و زير دريايي شروع به فرورفتن در آب مي کند. براي اينکه تراز زير دريايي در هر ارتفاعي حفظ شود، زير دريايي توازن بين آب و هوا را در مخازن تعادل ناو نگه مي دارد.بنابراين چگالي سرتاسر زيردريايي برابر است با آبي که زير دريايي را احاطه کرده است. در داخل زير دريايي ذخيره هواي فشرده براي ادامه حيات و استفاده مخزن بلاست نگهداري مي شود.در موارد اضطراري مخازن بلاست مي توانند با فشار زياد هوا به سرعت پر شوند تا زير دريايي به سرعت به سطح آب برود. ولي هنوز اين جواب تعادل زيردريايي براي غلط نخوردن نشد peace_sign

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام . دوستان علت اصلي عدم چرخش وغلتش زيردريايي 1-چلالي افقي ثابت و2-چگالي عمودي متغير اونه يعني در يك برش عرضي شعاع افقي زير سطحي كاملا يكسان است (شعاع به معني دو نقطه روبروي همديگر در حلت افقي نه شعاع ذايره )ولي در عوض چلالي زير سطحي از بالا به زياد ميشه وهرچه به ژايين حركت كنيم زير دريايي سنگين تر ميشه . اين درحالت كلي كه موجب ميشه زيرسطحي غلتش نداشته باشه اما با بارگيري زير دريايي اين تعادل برهم ميخوره . دقت كنيد مخازن بالاست شامل يك محفظه بزرگ نيست كه به هم وصل باشند بلكه اين محفظه كه دور تادور زير دريايي را پوشونده پارتيشن بندي شده هستند . هر پارتيشن توسط مجاري باز وبسته مي شه .سيستم پايدار ساز زير سطحي كه شامل دو بخش مكانيكي واتوماتيك است مي تواند با پروخالي كردن مخازن چلالي رابه حالت اوليه (چگالي افقي ثابت وچگالي عمودي متغير) برگردانده ومانع از غلتش شود . در زير درياي هاي سنگين نيازي به اين سيستم نيست بخاطر اينكه در اين زير دريايي ها مخازن پاييني زير دريايي بزرگ تر وهرچه بالاترمي رويم اين مخازن كم حجم تر ميشوند .بالا بودن حجم اب درون اين نوع زير سطحي تقريبا همواره چگالي افقي يكسان وچگالي عمودي كاهنده را حفظ مي كند . شرمنده سواد ما همين قدر ميكشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد غلت نخوردن احتمالا همون Heeling system رو داره :lol:


درسته من يه سرچ كلي كردم اكثرا به همينHeeling system پرداختن ولي چون مطالبي طولاني هست تزجمشون خيلي طول ميكشه

ولي اگه قرار هست كه به صورت عمقي بدونيم بايد چند تا مقاله رو ترجمه كنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ادامه به فرزند و ناامید نشو. اون جمله حکیمانه از یه نویسنده اس که یه کتاب کاملش رو تایپ کردم و در انجمن هرچه دل تنگت می خواهد بگو گذاشتم. اسمش هم هست"پرنده ای به نام آدرباد" حوصله کردید یه نیگاهی بیاندازید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.