امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آیا ایران میگ-31 دارد؟

میگ-31 جنگنده قابل روسی است که گفته می‌شد سپاه قصد خرید این جنگنده را داشت ولی در میان مذاکرات ایران و روسیه این جنگنده مانند اس-300 (سامانه پدافندی) به ایران فروخته نشد.

البته لازم به ذکر است که میگ-31 با دارا بودن رادار قدرتمند زاسلون (Zaslon) و همچنین موشک‌های دوربرد روسی، قادر به کشف و رهگیری جنگنده‌های پنهانکار نیز هست. به هر حال با وجود اینکه نیروی هوایی ایران بعد از اف-14 (تامکت) های ایرانی به یک جنگنده پشتیبان هوایی نیاز دارد، تا جای خالی تامکت‌ها و موشک‌های فونیکس را پر کند، خرید چنین جنگنده‌هایی ضروری است. ولی چیزی که باعث می‌شود که فکر کنیم چنین جنگنده‌ای به طور پنهانی به ایران منتقل شده است این است که گفته می‌شود یک خلبان اماراتی هنگامی که در خلیج فارس پرواز می کرده است، چنین جنگنده ای را در مقابل خودش دیده است. با اینکه این خلبان نتوانسته جنگنده را که با سرعت زیاد عبور می‌کرده تشخیص دهد ، ولی او اظهار می کند که مطمئن است یک میگ-31 را دیده است!

از طرفی رادارهای آمریکایی که در عراق مستقر بودند، هنگامی که ایران را رصد می کردند، متوجه چند پرنده با سرعت و ارتفاع بالا شده‌اند که بر فراز ایران پرواز می‌کرده‌اند. آمریکائی‌ها می‌گویند، تنها جنگنده‌ای مثل میگ-31 قادر است با چنین سرعت و ارتفاعی به پرواز در آید! البته با این اوصاف نمی‌توانیم بگوییم که ایران دارای این جنگنده قدرتمند است، زیرا اینها دلایل محکمی بر وجود چنین جنگنده‌ای در ایران نیستند، خلبان اماراتی ممکن است اشتباه دیده باشد و همچنین نیروی‌های آمریکایی نیز مرتکب اشتباهاتی شده باشند و اینها فقط حدس هستند.

شما چه فکر می کنید؟ آیا ایران جنگنده‌ی میگ-31 دارد؟

[url=http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=6787]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوست عزیز
در همین سایت بارها و بارها این مطلب بحث شده است. نتایج آن هم مشخص است.
موارد دیده شدن میگ 31 هم در همان مطالب و طبق شواهد عبور گذری آنها از فضای ایران عنوان شده است.
ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اونجائی که ایران به تعدادی میگ 25 دسترسی پیدا کرده (از عراق دوران صدام ) و این جنگنده شباهت زیادی به میگ 31 داره - منطقی اینه که ابتداء ا این احتمال مطرح بشه
درباره اینکه ایران میگ 31 داره یا نه بهتره به خبر خرید 8 فروند میگ 31 برای سوریه و با پول ایران توجه کنیم
از این تعداد 3 فروند بنا به اخبار واصله در ایران و 5 فروند درسوریه مستقر شدند
اما باید دید باتوجه به پیشرفتهای بالای غرب و شرق در زمینه رادارهای آرایه فازی -آیه یک رادار اسکن الکترونیکی پالس داپلر با موشک صادراتی r33 نیمه فعال راداری با برد 111 کیلومتر -میتونه هنوز هم برای پنهانکارها تهدید باشه؟
درصورتی که این میگهای کم تعداد فاقد به روزآوری مناسب و موشکهای r37 باشند جواب منفی است
و حتی درصورتی که این میگها از نوع بهبود یافته m باشند - بازهم نمیتوان از نظر توانائی آنها را بسیار پیشرفته به حساب آورد و به احتمال زیاد این میگها تنها ازعهده دفاع در برابر تهاجم کم تعداد دربرابر f-16 - f15 f18 برآمده و درباره مقابله با مدل f35 -f22 کارائی مناسبی نخواهد داشت چون حتی درصورت شناسائی آنها- امکان شکار این نوع پرنده ها با موشکهای آموس وجود ندارد و تنها با نوعی از ارتقاء بسیار پیشرفته الکترونیکی و تجهیز موشک به سیستمهای چندگانه شناسائی و شکار - میتوان از برد زیاد روی این نوع هواپیماهای پنهانکار قفل راداری انجام داد که البته هنوز بصورت عملی انجام نشده است و احتمال موفقیت آنها پائین است
ایران دراین زمینه به موشکهای غیرفعال راداری پسیو با امکان هومیگ بر روی جمینگ دل بسته است که فعلا گزینه نسبتا مناسبی است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیر «چیت فروش» خبر داد
جلسات محرمانه پنتاگون برای ارزیابی قدرت هوایی ایران
خبرگزاری فارس: «مازنده برآنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست» امیر کهنه کار نیروی هوایی ارتش ایران، باب سخن را با این بیت شعر آغاز می کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از قدس آنلاین، «امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش» معاون مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش در آستانه روز ارتش و برگزاری مانورهوایی روزهای پرکاری دارد، اما به گرمی ما را می پذیرد و ساعتی با وی درباره نیروی هوایی و ناگفته هایی از وضعیت این روزهای این نیرو، همکلام می شویم. درکارنامه فعالیتهای امیرچیت فروش فرماندهی گردان هواپیماهای شکاری صاعقه خودنمایی می کند و به همین دلیل در جریان کامل جزئیات توانمندی های این هواپیمای بومی قراردارد.

در این گفتگو معاون مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی از پشت پرده ارایه آمارهایی درباره وضعیت نیروی هوایی ایران به وسیله رسانه های غربی سخن می گوید و برای نخستین بار از جلسات محرمانه ای خبر می دهد که ماهانه در باشگاه سری پنتاگون با انگیزه بررسی توان نیروی هوایی ارتش ایران برگزار می شود. به موجب اطلاعات دریافتی از منابع موثق، در این جلسات آخرین تاکتیک ها برای مقابله با قدرت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می شود. گفتگوی ما با «امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش» هم اینک پیش روی شماست.

*امیر چیت فروش! برای اینکه وارد بحث شویم، سال تولید ملی و حمایت از کار در نیروی هوایی چگونه تعریف می شود و چه برنامه ای برای بیشترین استفاده از تولیدات ملی در دستور کار دارید؟

**نیروی هوایی نیرویی تجهیزات محوراست و تجهیزات در نیروی هوایی بسیار گران قیمت است. به همین علت همیشه نوک پیکان تحریمها به سمت نیروی هوایی ارتش نشانه رفته است. درسالهای اخیر، بیشترین تحریمها متوجه تجهیزات، قطعات و هواپیماهای نیروی هوایی بوده است، اما با تدبیرفرماندهان و تلاش کارکنان فنی و ماهر این نیرو، نه تنها تحریمها اثربخش نبوده است، بلکه امسال که سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام گرفته، برای نیروی هوایی یک نقطه آغاز دیگر برای انجام فعالیتهای خود کفایی و جهادی در بحث تولیدات بومی است.

*یعنی قرار است، برنامه ویژه ای در نیروی هوایی اجرایی شود؟

**بله! نیروی هوایی تشکیل شده است از شماری گردانهای شکاری و پشتیبانی. هواپیماهای شکاری و بمب افکن f-14 تامکت، f-5 تایگر، f-4 فانتوم، میگ 29، سوخو -24، هواپیمای ترابری c-130 هرکولس، هواپیماهای آموزشی و هواپیماهای دیگر به همراه تجهیزات زمینی، همگی نیازمند به روزرسانی پیوسته قطعات و تجهیزات هستند تا بتوانند همواره در وضعیت آماده باشند.

فروند هواپیمای f-5 تایگر از یازده هزار و 864 قطعه تشکیل شده است که این قطعات در زمانهای مشخص باید تعویض شوند. ما مجبورهستیم این قطعات را تعویض، بهسازی و تولید کنیم. البته این حرکت در سالهای گذشته آغازشده و در این زمینه موفق بوده ایم. تمامی گردانهای تایگر در نیروی هوایی در وضعیت آمادگی کامل هستند.[b] اما امسال ماجرا کمی متفاوت است و ان شاءا... با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد خبرهای بسیار خوب از تولیدات بومی نیروی هوایی در بحث تجهیزات و هواپیما در سال تولید ملی خواهیم بود.[/b]

*امیر! یکی از موضوعات اصلی در نیروی هوایی بحث «اورهال» هواپیماهاست، با توجه به قدمت زیاد بسیاری از پرنده های نیرو، این موضوع بسیار ضروری است، آیا هم اکنون می توانیم تمامی جنگنده های نیروی هوایی را در کشور اورهال کنیم؟

**بحث اورهال از موضوعات کلیدی در نیروی هوایی و اولویت مأموریت های نیروی هوایی است. برای نمونه، هواپیمای 14- f از بابت سامانه های پیشرفته باید همواره به روز رسانی شود. هم اکنون متخصصان نیروی هوایی ارتش در مدت 40 روز، هواپیمای جنگنده مدرن اف 14 تامکت را اورهال می کنند و به دنبال این هستیم که مدت زمان اورهال را کاهش دهیم.

اکنون این نیرو در زمینه تعمیر و نگهداری و اورهال تمامی سامانه ها به خودکفایی رسیده و آمارها نشان می دهد متخصصان نیروی هوایی می توانند انواع هواپیماهای شکاری، بمب افکن و پشتیبانی را تعمیر، نگهداری و اورهال کنند. همچنین هواپیماها، رادارهای مدرن و آتشبارهای موشکی را بهینه سازی و تولید می کنیم و در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه های گردآوری سیگنالی نیز اقدامهای ارزنده ای انجام داده ایم، اما بازهم به این اندازه بسنده نکرده ایم و توان خود را بهبود می بخشیم.

ما هر روز شاهد پروازهواپیماهایی هستیم که در جنگ آسیبهای کلی دیده بودند و بیشتر کارشناسان معتقد بودند آماده سازی این هواپیماها نشدنی است، اما از آنجا که ما به موجب تحریمها نمی توانیم هواپیمای جدیدی را در اختیاربگیریم، چاره ای جز بازگرداندن همان هواپیماها به چرخه پروازی نداریم که این کار با موفقیت در دست پیگیری است.

* اما آماری که هر از چند گاهی درباره توان نیروی هوایی ایران منتشر می شود، برخلاف اظهارات شما است! مجله انگلیسی زبان « AVIATLON WEEK» که از معتبرترین مجلات هوایی دنیا به شمار می آید در آخرین شماره سال 2011 خود گزارشی را به صورت آماری و براساس آخرین اطلاعات نیروی هوایی ایران منتشر کرد، در این گزارش با اشاره به شمارهواپیماهای f-14 ایران، آمادگی این هواپیماها در حدود 50 درصد و تعداد زیادی زمینگیر اعلام شده بود!

**یک هواپیما ازهزاران قطعه تشکیل شده که هر کدام ازاین قطعات نیزعمرمفید و قانونی دارد که پس از پایان عمر مفید آنها باید قطعات جدید را جایگزین قطعات فرسوده کنیم ما هم اکنون به خرید تجهیزات جدید از کشورهای خارجی نیاز نداریم، بلکه خودمان آنها را بازسازی می کنیم.

من به عنوان رئیس واحد تحقیقات و مطالعات نیروی هوایی اعلام می کنم، با تلاش متخصصان داخلی، تجهیزات نیروی هوایی ما هنوز هم در خط مقدم تجهیزات نظامی روز دنیا قرار دارد که در صورت بروز جنگ احتمالی با قاطعیت تمام، پاسخ دشمن را می دهیم.

ما در دوران دفاع مقدس برای تهیه یک قطعه ساده هواپیماهای f-5 که به «پیچ خروسکی» معروف است، مشکل داشتیم و بسیاری از هواپیماهای ما به علت نبود این قطعه زمینگیر بودند، اما این روزها در حال تشکیل گردانهای مجهز هواپیمای صاعقه در نیروی هوایی هستیم، هواپیمایی که با قابلیتهای بسیار بالا در نیروی هوایی ساخته شده است.

*این خبر بسیار خوبی است، اما آمار و اطلاعاتی که به صورت رسمی از سوی منابع خارجی منتشر می شود، از کجا تهیه می شود، آیا این آمارنادرست است؟

**باید به این نکته اشاره کنم سیستم های اطلاعاتی غرب همواره تحرکات و پیشرفتهای ما را زیر نظر دارند و به دقت رصد می کنند. برای نمونه، جلسات محرمانه ای در بخش سری پنتاگون برای بررسی وضعیت نیروی هوایی ارتش ایران هر ماه برگزار می شود و در این جلسات آخرین پیشرفتهای جمهوری اسلامی از نگاه کارشناسان نظامی آنها با دقت بررسی می شود. البته آنها ازتمامی پیشرفتهای نظامی ما اطلاع ندارند و نخواهند داشت. خبر داریم که در یکی از جلسات محرمانه پنتاگون، کارشناسان آنها به این نتیجه رسیدند که نیروی هوایی ایران حداکثر تا 3 ماه دیگر زمینگیر می شود و کارایی خود را از دست می دهد، اما نه تنها این پیش بینی اشتباه بود، بلکه این روزها نیروی هوایی درآمادگی کامل و اوج قدرت هوایی در منطقه است.

آمارهایی هم که هر از چند گاهی در نشریات و رسانه های وابسته به سیستم های اطلاعاتی غرب منتشر می شود، براساس اطلاعات دست و پا شکسته و حدس و گمان است. براساس آخرین اطلاعات دریافتی ما از منابع موثق در این جلسات، آخرین تاکتیک ها برای مقابله با قدرت نیروی هوایی ارتش ارزیابی می شود.

* از یک سو هواپیمای پیشرفته f-35 (لایتنینگ 2) آمریکایی که 4 برابر کارایی بیشتری در عملیات هوا به هوا و هشت برابر کارایی بیشتر درعملیات هوا به زمین را دارا است، وارد گردانهای پروازی آمریکا و انگلیس شده است و از سوی دیگر، طرح بهبود قابلیتهای هواپیمای f-22(راپتور) در شرکت لاکهید مارتین آغاز شده است، با توجه به سخنان شما، آیا در یک نبرد هوایی هواپیماهای فانتوم، تایگر و تامکت ایران که بیش از35 سال از عمر مفید آنها می گذرد، توان رویارویی با هواپیماهای پیشرفته و چند منظوره را دارند؟

**این هواپیماها شاید قابلیت های بیشتری هم نسبت به هواپیماهای ما داشته باشند، اما من به جرأت اعلام می کنم که اکنون با هواپیمای تاریخ گذشته ازنظرکارشناسان غربی، پیشرفته ترین فناوری های غربی را زیر پا می گذاریم و این را اثبات هم کرده ایم. دردوران دفاع مقدس، ما هواپیمای پیشرفته میراژ عراقی را بارها نابود کردیم. هواپیماهای میگ 25 را بارها با همین تایگرهای نیروهای هوایی زدیم. شاید آنها از نظر برخی تجهیزات، پیشرفته تر باشند، اما ما تجهیزاتی را در اختیار داریم و در زمان لازم، آنها را رو می کنیم. این قابلیت ها درکنار مؤلفه های مهمی مانند غیرت ایرانی و شهادت طلبی بی گمان پیشرفته ترین هواپیماهای جهان را نابود می کند.

نیروی هوایی ما برمبنای تاکتیک، صنعت بومی و برمبنای تفکری به نام دفاع و شهادت فعالیت می کند و با همین رویه قابلیت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را داریم، همیشه f -35 , f-22 های آمریکایی برنده نیستند. برنده خلبان شجاع،ماهر، به روز، مؤمن و جسور ایرانی است که به جنگ با کشور متجاوز می رود.

البته در بحث تجهیزات الکترونیکی هم، سامانه های الکترونیکی و راداری جدیدی برای پرواز شب درنیروی هوایی به کار گرفته شده که این سامانه ها در سال گذشته، بهینه شده بودند و اکنون ما از آنها استفاده می کنیم.

*امیر چیت فروش! هرخلبان ایرانی یک سرمایه ملی است، اگرهواپیما نداشته باشیم، می توانیم بسازیم و یا از راه های گوناگون تهیه کنیم، اما چنانچه خلبان ماهر و آموزش دیده نداشته باشیم و یا خدای نکرده از دست بدهیم، کار برای نیروی هوایی سخت می شود. با توجه به اینکه برای آموزش هر خلبان نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه می شود، مراحل آموزش خلبانان در نیروی هوایی چگونه است؟

**همان طورکه اشاره کردید، یکی از موضوعات مهم در نیروی هوایی آموزش کادر مجرب و متخصص بویژه خلبان ها هستند. تاریخچه نیروی هوایی 90 سال است در این 90 سال که 60 سال آن پیش از انقلاب بوده است، ما هیچ خلبانی را در داخل کشور آموزش ندادیم و تنها پس از انقلاب بود که توانستیم خلبانان جوان را در داخل کشور آموزش دهیم، اکنون هم با دستیابی به پیشرفته ترین سامانه های آموزشی مانند شبیه سازهای پرواز برای انواع هواپیماها تمامی مراحل آموزش یک خلبان در داخل کشور انجام می شود. ما در بحث آموزش خلبانان هیچ نگرانی نداریم و بارها هم اعلام کرده ایم آماده هستیم به خلبانان کشورهای دیگر هم آموزش دهیم و تربیت خلبانان کشورهای دوست و همسایه را برعهده بگیریم.

البته به علت هزینه های بالایی که برای آموزش یک خلبان انجام می شود، پس از دوره آموزشی، دوره های تکمیلی و تمرینی برای تمامی خلبانان در گردانهای پروازی، پیوسته برگزار می شود.

*امیر ! اکنون که در شرایط صلح هستیم، یک روز کاری برای یک خلبان نیروی هوایی چگونه می گذرد؟

**روزکاری تمامی گردانهای تاکتیکی و شکاری نیروهای هوایی درساعات اول صبح و حتی درمواردی پیش از اذان صبح آغاز می شود. بدین صورت که در ابتدا جلسات توجیهی صبح ها برگزار می شود و در این جلسات تمامی برنامه روز کاری، چارت پروازها، عملیات احتمالی و چگونگی تمرین تاکتیک ها برای خلبانان به وسیله فرماندهان گردان و یا استاد خلبانان ارایه می شود. این مرحله از یک روز کاری خلبانان، در ساعات اول صبح و زمانی که هنوز هوا تاریک است در همه گردانهای نیروی هوایی انجام می شود.

در مرحله اول با تقسیم بندی کار و مشخص شدن وظایف خلبان در روز، مراحل تست روزانه وضعیت خلبانان انجام می شود، مرحله ای که بسیار حساس است و باید یک خلبان نمره 100 از 100 را دریافت کند، اگر در این مرحله به هر علت، مانند بیماری جزئی و یا حتی یک سرماخوردگی ساده، خلبان از نظر پزشک نمره 99 بگیرد، در آن روز کاری نمی تواند بپرد.

پس از هر پروازهم گروه پروازی دوباره در جلسه توجیه، نوع فعالیت را بررسی می کنند تا نقاط ضعف و قوت کار را بررسی کنند. برای نمونه، ممکن است یک خلبان در زمان اوج گیری با سرعت 5 نات بیشتر انجام داده باشد که این موضوع از نظر اساتید خلبانی یک نقطه منفی برای خلبان است و تمرین های بیشتری برای خلبان گنجانده می شود. تمامی این برنامه ها یک روز کاری خلبانهای نیروی هوایی را پر می کنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910129000985

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ا آیا در یک نبرد هوایی هواپیماهای فانتوم، تایگر و تامکت ایران که بیش از35 سال از عمر مفید آنها می گذرد، توان رویارویی با هواپیماهای پیشرفته و چند منظوره را دارند؟

**این هواپیماها شاید قابلیت های بیشتری هم نسبت به هواپیماهای ما داشته باشند، اما من به جرأت اعلام می کنم که اکنون با هواپیمای تاریخ گذشته ازنظرکارشناسان غربی، پیشرفته ترین فناوری های غربی را زیر پا می گذاریم

[/quote]

از شکاریهای جنگ جهانی دوم چیزی باقی مونده با همینا میزنیم اف 35 و اف 22 رو میاریم پایین!!! چه فرقی میکنه با جنگنده های جدید!؟!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]اورهال در نیروی هوایی ایران / بخش اول[/b]

مقدمه ای بر فضای سیاسی و نظامی ایران در اواخر دهه 70 و 80 میلادی .
نمایش واحد تعمیرات اساسی نیروی هوایی مهرآباد در سال 1386 تاسیس (2007-2008) که قادر به تعمیرات اساسی F4 ها، F5s، Mig29s، C-130s، B-747s، B-707s، F-27، B-214 و CH-47s (F-14 تعمیرات اساسی در تاسیسات مختلف) میباشد.

[url=http://militaryparsi.ir/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=downloadfile&file=197&evp=c11e9b24c42fcb6292b1f0379a3f4d3d&media=local&deliver=&quality=hd&tmpl=component]دانلود قسمت اول[/url]


[b]اورهال در نیروی هوایی ایران / بخش دوم
[/b]

مرکز تعمیرات اساسی جنگنده اف-4 شامل (F4 D & E)
مرکز تعمیرات اساسی جنگنده اف-5 شامل(F5-A/B/E/F) (و مدل RF؟)
مرکز تعمیرات اساسی جنگنده میگ-29

[url=http://militaryparsi.ir/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=downloadfile&file=198&evp=000f0614172f913feb4e4f2d2b07e0c7&media=local&deliver=&quality=hd&tmpl=component]دانلود قسمت دوم[/url]

[b]اورهال در نیروی هوایی ایران / بخش سوم
[/b]

مرکز تعمیرات اساسی هواپیمای C-130 شامل مدهای C-130 E & H

[url=http://militaryparsi.ir/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=downloadfile&file=200&evp=8db21d673ec0ff5bd8903b36983bf031&media=local&deliver=&quality=hd&tmpl=component]دانلود قسمت سوم[/url]

------------------------------------------------------------------------------------
تقدیم به شما

منبع : گالری ویدئوهای میلیتاری پارسی / http://militaryparsi.ir/gallerys.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در چند روز گذشته گزارشی در خصوص توانایی های نیروی هوایی امارات توسط یک کارشناس نظامی در رسانه های عرب زبان منتشر شده که بازتاب های زیادی داشته است.
به گزارش مشرق به نقل از انتخاب، در چند روز گذشته گزارشی در خصوص توانایی های نیروی هوایی امارات توسط یک کارشناس نظامی در رسانه های عرب زبان منتشر شده که بازتاب های زیادی داشته است.

[b]به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، نویسنده این گزارش " خيرالله محمد ساجر الدليمي" نام دارد که خود را دارنده ی دکترای علوم نظامی از اکادمی نظامی کره شمالی معرفی کرده است.[/b]

نیروی هوایی امارات از نظر هواپیماهای جنگی، مهارت خلبانان، تعداد جنگنده، آموزش ، موشک و بمب های هوشمند بسیار پیشرفته است امارات همچنین رادارهای بسیار مدرنی و سیستم دفاعی موشکی بسیار پیشرفته ای دارد.

[color=blue]نیروی هوایی امارات از نظر فنی و کارآمدی نسبت به نیروی هوایی ایران 100 درصد برتر است.[/color]

[color=blue]با توجه به این موضوع من مطئمن هستم که نیروهای هوایی امارات متحده عربی قادر به نابودی کامل نیروهای هوایی ایران در جنگ هوایی است. شکست نیروی هوایی ایران توسط امارات بیش از 3 هفته طول نمی کشد.[/color]
[color=blue]امارات می تواند در روز 150 تا 200 مرتبه در آسمان تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کند و حملات خود را انجام دهد.[/color]

[color=blue]نیروی هوایی امارات به حدی قوی است که نیرو هوایی مصر را می تواند شکست دهد و از نظر قدرت و توانایی در منطقه پس از اسرائیل قرار می گیرد.[/color]

امارات جنگنده هایی دارد که در وضعیت های مختلف هوا قادر به پرواز و انجام عملیات هستند.

در اینجا به ناوگان هوایی امارات اشاره می کنم:

130 هواپیمای پیشرفته اف 16

50 جنگنده میراژ (2000- 9)

40 جنگنده میراژ (2000)

50 هواپیمای اف 15

50 هواپیمای هاک

در حال حاضر حدود 60 اماراتی در امریکا در حال اموزش خلبانی یک هواپیمای پیشرفته هستند و تا چند ماه اینده به کشورشان بازمی گردند. این جنگنده پیشرفته بهترین جنگنده امریکا است.

[color=blue]دولت امارات توانایی انجام حمله ای جسورانه به ایران و متعاقبا نابودی ارتش ایران را در هوا و دریا دارد.[/color]

ایران کشوری شرور! است و ثابت کرده که نسبت به اسرائیل خطرناک تر است. ایرانی ها تصور می کنند که دول خلیج فارس، بیابان هایی هستند که پر از شتر است. این در حالی است که رهبران دول خلیج فارس به دنبال ساخت و پیشرفت کشورشان هستند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/118829/اماراتدر-کمتر-از-3-هفته-ایران-را-نابود-می-کند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زررررررششششششک . :cry:

سه هفته که سهله ,تو سه روز امارات با خاک یکی میشه .

این واقعا دکترای علوم نظامی داره یا دکترا توی چرت و پرت گفتن ؟؟

قسمت جالبش اینه که این ادم نیرو هوایی امارات رو قوی تر از عربستان میدونه :mrgreen: :mrgreen: icon_eek و خلبان های امارات رو با تجربه و ماهر میدونه icon_wink icon_question icon_question :mrgreen: .

این دیگه ته چرت و پرت گفتنه .

در ضمن فکر کنم منظورش از پیشرفته ترین هواپیمای امریکا که قرار امریکا به امارات بده اف 22 یا اف 35 بود .

که همه دوستان وضع این دو هواپیما رو می دونن .

این اقا یا نمیدونه نیرو هوایی چیه یا ... icon_razz :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی هوایی امارات جنگنده های پیشرفته و همچنین خلبانان آموزش دیده ای دارد و میتواند به ایران ضرباتی وارد کند اما نه در اون حدی که این جوگیر ها فکر میکنند! ارباب باد در پوستشون انداخته خیلــــــــــی! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي خيلي خوشبينانه به نيروي هوايي امارات نگاه كردن و واقعا جاي تعجب عجيبي داره icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب به لحاظ تجهیزات که مسلما در شرایط بهتری از ما هستند. ولی مسائل دیگری مثل نیروی انسانی ، در تیررس موشک های ایرانی بودن پایگاه های هوایی امارات ،خودکفایی ایران در تولید تجهیزات گستردگی جغرافیایی ایران مواردیه که شرایط رو به شکل دیگری رغم می زنه.
مسلما تمامی پایگاههای هوایی امارات همون روز اول جنگ مورد حمله موشکهای ایرانی قرار می گیره.

حالا خود امارات که هیچی، چند وقت پیش مقاله منتشر شده بود که ایران با استفاده از دسته هایی از هواپیماهای بدون سرنشین پدافند هوایی آمریکا و متحدینش در منطقه خلیج فارس رو به سطوح آورده. تو این مقاله اشاره شده بود که بار آخری که این اتفاق افتاده بود ، رادار های سیستم های پدافندی این هواپیماها رو با یک دسته پرنده اشتباه گرفته بودند.

[quote][align=left]Iranian Unmanned Aircraft Signal New Threat

Author: Loren B. Thompson, Ph.D.
Date: Friday, February 17, 2012

Military sources say that Iran has begun to harass the ground-based air defenses of the U.S. Army and allies in the Persian Gulf region using swarms of unmanned aircraft. The aircraft, which appear to be of Chinese design or origin, are typically launched to exploit the operating pattern of U.S. radars. They can fly beneath or around the limited coverage area of radars currently deployed in neighboring states, and their flight characteristics make them difficult to classify. On at least one occasion, they were mistaken for birds because of their slow speed and small radar cross section.
Iran has long been known to operate antiship cruise missiles of Chinese and Russian origin, and on occasion has threatened to use them to close the strategic Strait of Hormuz through which much of the world's oil is transported. The new threat may be an outgrowth of Iran's relations with nations possessing advanced cruise-missile technology, however it raises difficult questions for the U.S. Army. Over the last two years, Army leaders decided to cancel several next-generation air defense programs because anticipated threats from cruise missiles and other airborne systems had not materialized as expected.

Now those same leaders are beginning to consider the vulnerabilities that might result if the Iranian military sought to weaponize unmanned air systems and use them to attack high-value assets such as satellite ground stations. That possibility puts Iran's recent swarming tactics in the category of what the military calls "asymmetric" warfare, because they exploit known weaknesses in U.S. and allied defenses. The unmanned air systems that Iran is using are relatively simple, but because their operators employ them in sophisticated ways to exploit certain deficiencies of U.S. air defenses, they potentially pose a major danger.

The aircraft can easily be intercepted and shot down once they are detected using attack helicopters or fixed-wing aircraft. What worries local commanders is that they might not be detected in a timely fashion, or might be launched in such large numbers that they overwhelm the limited capabilities of defenders. Military sources say that the same tactics can be employed by other adversaries such as China, and that the ground-based radars U.S. defenders currently rely on lack the sensitivity and coverage area to cope with the emerging threat.

Loren B. Thompson, Ph.D.[/align][/quote]

http://www.lexingtoninstitute.org/iranian-unmanned-aircraft-signal-new-threat?a=1&c=1171

حالا حسابشو بکنید تمامی این تجهیزاتی که این کارشناس بر مبنای اون تحلیلشو ارائه داده ، در برابر ایران تا چه حد آسیبپذیرند، بطوری که غیر منطقی نیست اگه بگیم شاید در پایان روز اول جنگ بخش زیادی از این تجهیزات غیر قابل استفاده باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه فقط جنگ نیروی های هوایی باشه بیربط هم نگفته. امارات نیروی هوایی قدرتمندی داره. فقط به این نکته توجه نکرده که ما هم ظرف چند روز چنان موشک بارونشون میکنیم که تشخیص فرودگاهاشون از بیابونای اطراف ممکن نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.