امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط REZAT1980، 4 اسفند 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط REZAT1980، 4 اسفند 1395 - دلیلی ارایه نشده است

خوب راه حل شما چیست دوست عزیز؟ با مملکتی که فساد و دزدی سرتاپاشو گرفته چه کاری میشه کرد؟ این یک روندی هست که تا به حال حداقل 2 بار در تاریخ نزدیک ایران تجربه شده ولی مردم بازهم گول می خورند! 

دوست عزیز راه حلیم اگر وجود داشته باشه حداقل 2 دهه طول میکشه تا کاملا در ایران پیاده بشه.

 

در این شرایط موجود مملکت ما انگار یه انسانه که تو باتلاق گیر کرده و هرچی دستو پا بیشتر بزنیم بیشتر میریم پایین.

 

راست هواپیما 15 ساله میخره میگه افتخاره..چپ نو و صفر کیلومتر میخره میشن خیانت کار.....الان اقتصاد مقاومتی در کشور ما تبدیل به اقتصادی شده که دست رد به سینه هییییچ دزدی نمیزنه.

 

بی پرده میگم..بنده مخالف اینم سپاه صنایع نظامیی جدا از ارتش داشته باشه..مگه ارتشیا نا محرمند؟؟موازی کاری های موجود پدر این مملکت رو در اورده.

 

اما راه حل های زیادی وجود داره که  کسایی که صاحب اندیشه هستند ارائه دادن اما بنده هم به اندازه درکم از جهان کنونی راه حل هایی میدم:

 

خب ما از نظر اقتصادی مشکل داریم و این برمیگرده به پایه اقتصاد ما که متکی به نفته و کلا مشکلات خاصی داره که بنده چون تخصصی تو اون مسائل ندارم وارد ریزش نمیشم و تنها مشکلاتو بیان میکنم.

 

رفتار ما بسیار عجیبه..ما یک کشوری هستیم که دست خالی با بقیه چونه میزنیم..ما برای انتقال تکنولوژی با بقیه کشورا چونه میزنیم و بنظرم با هر قیمتی هم بگی ارزش داره اون تکنولوژی بیاد تو کشور در بخش اقتصاد به عقیده  من ما باید با کاهش نقدینگی و کنترل اون تو اون حد مشخص تورم رو کاهش بدیم تا فشار بر روی مردم برداشته بشه از جهتی.متاسفانه  چون جمعیت ایران 85 میلیون شده  شرکت های داخلی در دوران تحریم گفتند ما هرچی که میخواییم میسازیم مردمم مجبورن بخرن چون رقیبی نداریم...میومدن بی کیفیت ترین جنس رو با قیمت چند برابر میدادند..عامل زمین خوردن ما همین دروغ به مردمه...گفتن سمند خودروی ملی هست و صفر تا صدش از هر لحاظ ایران میسازه پس دوستان تحریم چه ربطی به سمند داشت که از 12 تومن رفته برای 34 تومن؟؟

 

در بخش اقتصادی میگن اگه دستمزد کارگر رو اضافه کنیم تورم ایجاد میشه.خب ما میدونیم سهم دستمزد کارگران در قیمت فروش کالا بین 5 تا 10 درصده.یعنی اگه مثلا 30 درصد اضافه بشه دستمزد کارگران فوقش 3 درصد رو اجناس اضافه بشه که با رشد بهره وری این 3 درصد به طور جبران میشه چون رشد بهره وری تو ایران سالانه 2.5  درصده...خب اگه دستمزد ها اضافه بشن بدون شک کارگران دستشون برای خرید اجناس باز میشه و همین خرید اجناس خودش باعث رونق اقتصادی میشه .خب این یکی از راه حل هاست برای رونق اقتصادی

 

در بخش سیاسی باید بگم کشور ما دارای چند دستگی و هرج و مرج شده..کشور از بی تدبیری های دولت قبل کم ضربه نخورد و تورم 45 درصد یعنی فروپاشی کامل اقتصاد که البته عین همیشه توسط رسانه ها سانسور شد.خب الان یه عده بخاطر حزب چوب حراج به ابروی ایران میزنند..ما تا کی باید کشور انقلابی بمونیم؟؟تموم شد بخدا انقلاب 40 ساله شده تقریبا  دیگه و به جرات میگم هیچکس  روی اون آرمانهای واقعی انقلاب الان نیست و همه منحرف شدند..باید الان از جو انقلاب بیاییم بیرون و به عنوان یک حکومت متمدن تصمیم گیری کنیم..حالت انقلابی یعنی همیشه در حالت جنگ و هشداریم و مردم ما اینو نمیخان..آقا مردم 4 سال قبل به دولت حسن روحانی رای دادند یعنی با تمام سیاست های این فرد هماهنگن پس جناب اقای ایکس چرا میری پشت تریبون حرف اولت ضد دولته مردمیه تا اخرش؟؟مداح اهل بیت مگه اما حسین تو مذاکرات هسته ای بوده که وسط روضه امام حسین از بدیه برجام میگی؟؟اون اقای ایکس این همه سال تو کشور های خارجی میرفت برای مذاکره و حتی حق غنی سازی رو هم نتونست بگیره اما این دکتر ظریف حداقل حق غنی سازی ایران رو رسمی کرد.

200 تا هواپیما بررای رفاه مردم خریدند اقای ایگرگ میاد میگه اینا خیانته..آره خیانته چون تو جیب آقازاده شما پول نرفته.

 

تو بخش سیاست خارجی هم باید بگم روسیه دشمن واقعی ماست نه امریکا...دوستان امریکا بخاطر اسرائیل یک سری ملاحضات داره و به عرب ها همه چیزی نمیفروشه اما روسیه اینطور نییست و هرچی پول بدن عربا آش بیشتری بشون میده و حتی اهمیت نمیده این تسلیحات علیه ایران میخاد بکار گرفته بشه و البته معتقدم بخاطر این اینکارو میکنه که ایران رو از منطقه نفوذ خودش حذف کنه و به عبارتی داره خنجر از پشت میزنه..از الان تا 10 سال آینده به ما سوخو30 هم نمیدن اما با امارات توافق کردند..نظر شخصی من مذاکرات با اروپا و آمریکا در بقیه مسائل فی ما بینه که همین امر باعث تو دهنی زده به روسیه است و میفهمه ما دستو پا بسته نیستیم..هر قدم که ایران سمت غرب بره روسیه 100 قدم با التماس سمت ایران میدوه.

 

در بخش صنایع دفاع هم بهتره کاملا دگرگونی ایجاد کنیم و به جوانان ایرانی  تکیه کنیم..البته نه فقط جوانان مسجدی...خیلی از همین بقول اقایون  جوجه تیغی ها صدتا از مسجدی هارو جیب میذارن و قولم میدم غیرتشون رو ایران بیشترم هست.

 

یک پیشنهاد دیگه هم  که دارم فرمان عفو عمومی برای تمام ایرانی هایی که به هر دلیل بعد انقلاب رفتند امریکا و اروپا ..برگشت اونا بسیار موثره...اقایون کاری به کرواتشون نداشته باشند خواهشا

ویرایش شده در توسط MA5
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

با سلام این عکس هایی که گذاشتید منبعی دارید که بریم آموزشش ببینیم

بر 24 شهریور 1393 در 01:24 , fath گفت:

با سلام آموزش این نرم افزار  رو کجا میشه گیر آورد منابعی هست کمک کنید

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 23 دی 1397 در 23:45 , MR9 گفت:

خوب ، به سلامتی !!!!!!!!  نیروی هوایی یکی ازسوخترسان های خودش را از دست داد و همچنان سیر نزولی این نیرو ادامه دارد . ظاهرا" هم مسئولین امر ، عین خیالشان هم نیست .

با سلام

متاسفانه ما ایرانی ها( از جمله خود بنده) همواره یا دچار افراطیم و یا تفریط.متاسفانه صحبت های تبلیغاتی( گاهآ کودکانه) به این روند دامن میزنه.استاد گرامی ، اگر اجازه دهید در زمینه " نزول نیروی هوایی " با شما مخالفت کنم! اگر از جمله مشعشع " نیروی هوایی ایران جزء 10 نیروی هوایی برتر دنیاست" !! بگذریم، ما پیشرفت های زیادی در زمینه هوایی کرده ایم! مثلآ در آخرین مصاحبه فرمانده نیروی هوایی ارتش صحبت از کروزهای با برد بالای 1000 کیلومتر( احتمالآ همان سومار هواپایه) و یا پهپاد با برد 1000 تا 2000 کیلومتر ( به احتمال قریب به یقین باید همان پهپاد غدیر باشد) می کند.آیا اینها دستاورد کوچکی هستند؟ در سال 2014 وزارت دفاع رسمآ از موشک هوا به هوای " مقصود" با برد 160 کیلومتر صحبت می کند .آیا دستاورد کمی است؟ ( حالا اینکه این پروژه در پیچ و خم های بودجه و برخی مسائل دیگر مانده بحث دیگری است).همین بمب هواسر " یاسین" با برد 60 کیلومتر که در حقیقت نسخه وطنی JDAM-ER است، گام کوچکی است؟ جالب واکنش اسپوتنیک روسیه در سال گذشته بود که پس از رونمایی از یاسین ، مقاله ای نوشت تحت عنوان :" ایران چه نیازی به بمب هوشمند دارد؟"!!! مشرق پس از رونمایی از فکور، صحبت از یک موشک ماژولار بر پایه فکور با سرعت 5 ماخ؛ با قابلیت ضدکشتی،ضد رادار و ضد اهداف سطحی می کند.ورود چنین سلاحی قابلیت کوچکی است؟ آیا ساخت بمب 10 تنی ، ( به قول سردار حاجی زاده) " پدر همه بمب ها" دستاورد بی اهمیتی است؟  منصفانه نگاه کنیم چند نیروی هوایی در جهان سلاح هایی در این سطح در اختیار دارد؟

در حضور شما درس پس میدهم اما برخلاف نظر جنابعالی ، بنده اعتقادی به فوق العاده بودن این پرنده ندارم! در یکی از جلسات کنگره آمریکا نمایندگان مخالف فروش هواپیمای مسافربری نو به ایران متفق القول از پنتاگون استناد می آوردند که ایران توانایی تبدیل این هواپیماها به سوخترسان هوایی را دارد . (من باب مثال سال هاست که 3 فروند 747 نسبتآ جوان ماهان دارند خاک میخورند) حال اینکه ما خودمان برنامه ای برای این کارها داریم یا خیر ، بحثی است مجزا

حالا هم که صحبت از " نسل 5 "می کنند، که اگر منظور نسل 5 صاعقه یا کوثر!!!  نباشد، ،چه ادامه پروژه قاهر باشد و چه جی-31 بومی!! و یا ........ نمی توان آن را گام بی اهمیتی تلقی کرد و مسیر نیرو را در جهت نزولی دانست

 

 

با سپاس

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , MR9 گفت:

نکته : استاندارد ناتو در این حوزه 300 ساعت برای هر خلبان هست تا آمادگی خودش را حفظ کند

 

آقا اطلاع دارید این تعداد  ساعت همراه سیمیلاتور هست یا فقط پرواز با جنگنده ؟ دوم اینکه جایی به چشمتون خورده که سیمیلاتور چند درصد میتونه حس یک پرنده را برای خلبان داشته باشه ؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بروزرسانی ، تجمیع و اصلاح تاپیک بررسی جامع نیروی هوایی ایران

چهارم فروردین سال یکهزار و سیصد و نود هشت خورشیدی 

370604619-talab-org.jpg

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 25 دی 1397 در 12:25 , MR9 گفت:

سلام علیکم

برای پرهیز از انحراف در تاپیک ، پست ارزشمند شما به این تاپیک جدید منتقل شد

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان و عزیزان جناب شما توی حرفاتون گفتین که خلبان های ما در طول سال چند پرواز رزمی یا اموزشی دارند درسته؟؟؟؟؟ 

هر جا که اشتباه نقل قول کردم بهم بگین و عرض میکنید که ناتو یا هر کشور دیگه ای فلان مقدار  برای امادگی خودشون تمرین میکنن ولی این رو هم نمیگین که حتی اگر ما 500 تا هواپیمای نو و تازهاز هر حیث چه نظامی و چه اموزشی تهیه کنیم باز هم تهیه کنیم باز هم ما هواپیما کم میاریم جناب بنده فقط همینو میتونم  بگم و بس شما یک کشور رو با ناتو نمیتونی قیاس کنی این یک مورد هر جا اشتباه میکنم لطف میکنید بنده رو از گمراهی رها کنید . و نکته دوم اینکه ما هواپیما نداریم و گرنه تایم پروازی ما الان هم بیشتر از اون چیزی هستش که انتشار پیدا میکنه و مورد بعدی این هست که خلبان زیاد داریم این رو از یک منبع موثق میگم قرار هم نیست که هر خلبانی هم خلبان شکاری باشه و هم خلبان بمب افکن این جور افراد هم بندرت پیدا میشن ولی خواهشا دیگه ناتو رو با ایران قیاس نکنید چون بهترین خلبا های جهان توی ایران هستند و دلیل بر این نمیشه که کسی هواپیمای نسل 5 نداشت حتما شکست میخوره استراتژی هر کشور با کشور دیگه فرق میکنه نمیدونم شما نظامی هستین یا نه ولی من یه سوال از شما دارم اگر به ما بگن ما شما 500 هواپیمای نسل 5 میدیم ولی اصلن و مطلقا اجازه استفاده از موشک رو نداشته باشین انتخاب شما کدوم گزینه است .

فقط خواهشی که دارم به موردم توجه کنید که همین موشک سایه جنگ رو از سر ایران برداشته من فقط یک امارم بدم که رتبه ایران در جایگاه نظامی روزبه روز داره بهتر میشه اونم بدون احتساب نیروهای سپاه یکم بیایم از ایران طرفداری کنیم بله وضعیت اقتصادی بد و خراب درسته ولی اگر به قضیه اماری نگاه کنیم میبنیم که چقدر ایران امروز اقتدار داره و حیفه که تا یه محصولی درست میشه و به نمایش گذاشته میشه بیایم بگیم که اره  اینم یه نمایش دیگه ولی اگر شما نمایشگاه های نظامی جهان رو دیده باشید متوجه میشید که همه  ی محصولات به تولید انبوه نمیرسه .

از شما که ادمین هستید واقعا بابت تاپیک های زیباتون تشکر میکنم .

 

  • Like 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , baktari گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان و عزیزان جناب شما توی حرفاتون گفتین که خلبان های ما در طول سال چند پرواز رزمی یا اموزشی دارند درسته؟؟؟؟؟ 

هر جا که اشتباه نقل قول کردم بهم بگین و عرض میکنید که ناتو یا هر کشور دیگه ای فلان مقدار  برای امادگی خودشون تمرین میکنن ولی این رو هم نمیگین که حتی اگر ما 500 تا هواپیمای نو و تازهاز هر حیث چه نظامی و چه اموزشی تهیه کنیم باز هم تهیه کنیم باز هم ما هواپیما کم میاریم جناب بنده فقط همینو میتونم  بگم و بس شما یک کشور رو با ناتو نمیتونی قیاس کنی این یک مورد هر جا اشتباه میکنم لطف میکنید بنده رو از گمراهی رها کنید . و نکته دوم اینکه ما هواپیما نداریم و گرنه تایم پروازی ما الان هم بیشتر از اون چیزی هستش که انتشار پیدا میکنه و مورد بعدی این هست که خلبان زیاد داریم این رو از یک منبع موثق میگم قرار هم نیست که هر خلبانی هم خلبان شکاری باشه و هم خلبان بمب افکن این جور افراد هم بندرت پیدا میشن ولی خواهشا دیگه ناتو رو با ایران قیاس نکنید چون بهترین خلبا های جهان توی ایران هستند و دلیل بر این نمیشه که کسی هواپیمای نسل 5 نداشت حتما شکست میخوره استراتژی هر کشور با کشور دیگه فرق میکنه نمیدونم شما نظامی هستین یا نه ولی من یه سوال از شما دارم اگر به ما بگن ما شما 500 هواپیمای نسل 5 میدیم ولی اصلن و مطلقا اجازه استفاده از موشک رو نداشته باشین انتخاب شما کدوم گزینه است .

فقط خواهشی که دارم به موردم توجه کنید که همین موشک سایه جنگ رو از سر ایران برداشته من فقط یک امارم بدم که رتبه ایران در جایگاه نظامی روزبه روز داره بهتر میشه اونم بدون احتساب نیروهای سپاه یکم بیایم از ایران طرفداری کنیم بله وضعیت اقتصادی بد و خراب درسته ولی اگر به قضیه اماری نگاه کنیم میبنیم که چقدر ایران امروز اقتدار داره و حیفه که تا یه محصولی درست میشه و به نمایش گذاشته میشه بیایم بگیم که اره  اینم یه نمایش دیگه ولی اگر شما نمایشگاه های نظامی جهان رو دیده باشید متوجه میشید که همه  ی محصولات به تولید انبوه نمیرسه .

از شما که ادمین هستید واقعا بابت تاپیک های زیباتون تشکر میکنم .

 

 

شما یا خجسته احوال هستی یا جاهلی یا توی سیستم داری سود می بری .... وگرنه هر آدم عاقلی می دونه که کسی که هر روز موتور سواری می کنه ، بعد از 6 ماه از کسی که هر ماه یک ساعت موتور سواری می کنه ، مهارتش بیشتره ...

شما فقط ساعت پروازی خلبانان ایرانی با خلبانان ناتو رو مقایسه کنی می فهمی که سطح مهارت خلبانان ناتو و جسارتی که دارند بیشتر هست ....

یک خلبان ایرانی هنوز از روی باند بلند نشده باید بترسه که آیا این اف 4 متعلق به 45 سال پیش آیا از روی باند بلند می شه یا نه !؟ حالا بلند شد !؟ آیا اصلا سالم به محدوده ی درگیری می رسه یا نه !؟ حالا رسید هم آیا رادار عهد بوقش می تونه هدف رو پیدا کنه یا نه و بعدش آیا سایدویندر زمان محمد رضا شاهش اصلا شلیک می شه یا نه ...

 

به لطف ج.ا این کشور رو یک بارون و یک زلزله ی کوچک داره نابود می کنه اونوقت امثال شما ادعای جنگ با ناتو ( که آمریکا جزشون هست ) رو دارید !!! 

 

 

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Like 1
  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

44 minutes قبل , Ghalam گفت:

شما یا خجسته احوال هستی یا جاهلی یا توی سیستم داری سود می بری ....

در ابتدا خواهشمندم مودبانه تر  صحبت های دوستان را نقد بفرمایید .

45 minutes قبل , Ghalam گفت:

شما فقط ساعت پروازی خلبانان ایرانی با خلبانان ناتو رو مقایسه کنی می فهمی که سطح مهارت خلبانان ناتو و جسارتی که دارند بیشتر هست ....

یک خلبان ایرانی هنوز از روی باند بلند نشده باید بترسه که آیا این اف 4 متعلق به 45 سال پیش آیا از روی باند بلند می شه یا نه !؟ حالا بلند شد !؟ آیا اصلا سالم به محدوده ی درگیری می رسه یا نه !؟ حالا رسید هم آیا رادار عهد بوقش می تونه هدف رو پیدا کنه یا نه و بعدش آیا سایدویندر زمان محمد رضا شاهش اصلا شلیک می شه یا نه ...

بنده متوجه نشدم که چگونه ساعت پروازی را به جسارت ربط دادید اما به نظر دو خط بعد شما در تناقض با خط اول می باشد . 

47 minutes قبل , Ghalam گفت:

به لطف ج.ا این کشور رو یک بارون و یک زلزله ی کوچک داره نابود می کنه اونوقت امثال شما ادعای جنگ با ناتو ( که آمریکا جزشون هست ) رو دارید !!! 

یک بارون را که خوب اومدید ، درباره زلزله هم یک تحقیقی بر روی بزرگی گشتاور و بزرگی ریشتر بفرمایید تا علمتان در این زمینه هم افزون گردد . 

 

یک تقاضایی هم از تمام دوستان دارم . لطفا مطالبی که به درد کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام می خورد را در همان جا بیان نمایند و در این انجمن با صحبت های کاملا سطحی و عوامانه ، اظهار  و ادعای فضل ننمایند . اگر هم تمایل به بیان این صحبت ها دارند با هماهنگی مدیران در بروزرسانی بیان کنند .

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , baktari گفت:

 بس شما یک کشور رو با ناتو نمیتونی قیاس کنی

سلام علیکم 

برادر عزیز ، ما یک استادی داشتیم ، اول ترم یکی از دوره های تحصیلی ، یک نصیحتی را به ما گوشزد کرد ، همیشه معتقد بود که درمفاهیم ارزشمند ، همیشه خودتون را با بهتراز خودتون مقایسه کنید ( یک ضرب المثل یونانی معتقد است " از پدرت ، آدم  بهتری باش ). طبیعتا"  وقتی قرار هست نیروی هوایی ارتش را با یک سنجه واقعی ، مقایسه کنیم ، همه نگاه ها نه به نیروی هوایی اوگاندا یا بورکینافاسو ( و حتی به نیروی هوایی آمریکا یا اسراییل که با ما در تخاصم مشخص هستند )  بلکه با استانداردهای نیرویی که کارنامه مشخصی دارد باید متمرکز شود. این مساله قطعا" به معنای "خودکم بینی " نیست ، بلکه مقایسه و سنجش زمانی رنگ واقعیت بخودش می گیرد که با یک سنجه یا معیار درست آزمون شود . 

حالا مباحث فنی این مساله در جای خودش باشد بحث شود ، ولی فقط یک مورد تاریخی را عرض کنم که خلبانهای آس اسکادران های تایگر و فانتوم های نیروی هوایی ارتش را اگر بررسی کنید ، همگی بالای 500-600 و یا حتی بیشتر ساعت پروازی را در کارنامه خودشون داشتند ( با توجه به  پچ های نصب شده روی سینه پرافتخار این عزیزان ) ، این مساله اثبات میکند که تجربه عملیاتی ، صرفا" در شبیه ساز های زمینی ایجاد نمیشود ، بلکه خلبان باید ساعت پروازی مشخصی را پُر کند تا به اصطلاح ، فرمان دستش بیاید واین خودش نیازمند وجود هواگردهای  به روز ، مهمات پیشرفته و آموزش استاندارد هست . 

پی نوشت :

هواپیمایی نیروی زمینی ارتش ایالات متحده  (بعدهای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده ) در جنگ جهانی دوم ، برای آموزش خلبانهای رزمی ، سه ماه  دوره برگزار میکرد ( خلبانهای آمریکایی مشهور بودند به معجزه 90روزه )  تا نیازهای جنگ در اروپا و شرق آسیا را برآورده کند ، ولی الان برای تربیت یک خلبان ، سالها زمان و میلیون ها دلار هزینه مصرف میشود که بطور مثال در یک بازه 10 ساله ، نیاز یک نیروی هوایی به  خدمه مجرب تامین شود . همین را شما دنبال کنید ، بسیاری از موارد برای شما آشکار میشود 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از خوندن مقالاتی که در اون با شور و شوق نوشته میشه هواپیماهای اف 14 یا اف فلان با گذشت 40 یا 50 سال بهتر و بهتر میشن ، ترس برم میداره. یا عزیزان مولف مقالات، خستگی سازه رو در نظر نمی گیرن و یا گمون میکنن اون سازه مثل سوپرمن ضد ضربه است . در این شرایط البته به نظر من  با این کمبود شدید سخت افزار سخن از کمبود پروازهای آموزشی خیلی موضوعیتی نداره چون با این هواپیماها واقعا اگه بخواهیم براساس استانداردهای بین المللی برای خلبانان دوره های یا ماموریت های آموزشی و یا بازآموزی برگزار بشه بی برو برگرد بازی کردن با جون اون عزیزانه که علاوه بر ارزش انسانی ( که با پول قابل ارزیابی نیست) سالها و سالها برای اون سرمایه خرج شده تا بتونن در نهایت خدمتی شایسته به این آب و خاک ارائه بدن.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , HRA گفت:

سلام

بنده متوجه نشدم که چگونه ساعت پروازی را به جسارت ربط دادید اما به نظر دو خط بعد شما در تناقض با خط اول می باشد . 

یک بارون را که خوب اومدید ، درباره زلزله هم یک تحقیقی بر روی بزرگی گشتاور و بزرگی ریشتر بفرمایید تا علمتان در این زمینه هم افزون گردد . 

 

یک تقاضایی هم از تمام دوستان دارم . لطفا مطالبی که به درد کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام می خورد را در همان جا بیان نمایند و در این انجمن با صحبت های کاملا سطحی و عوامانه ، اظهار  و ادعای فضل ننمایند . اگر هم تمایل به بیان این صحبت ها دارند با هماهنگی مدیران در بروزرسانی بیان کنند .

یک بند باز تازه کار ، بند بازی رو در ارتفاع نیم تا یک متری شروع می کنه ولی زمانی که مهارت و تمرین کافی داشته باشه ، می ره بین برج های دو قلو بند می کشه و بند بازی می کنه .... در همه ی زمینه ها ، مهارت و تمرین کافی منجر به داشتن جسارت می شه ... مسلما خلبانی که سالانه ی 250 ساعت با جنگنده ش پرواز داره ، در انجام دادن مانورها و عملیات ها ، جسارت ( اعتماد به نفس ) بیشتری نسبت به یک خلبانی که سالانه 50 تا 60 ساعت پرواز می کنه ، داره ...

بارانی که از مدتها پیش قابل پیش بینی بود ولی برای مدیریتش هیچ کاری انجام نشده و یا یک زلزله ی کوچک با میزان خسارت کم ( در حد یک شهرستان کوچک کشور ) هنوز مدیریت نشده رو شما نمی بینی !؟

 

 

 

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من بن بودم ، اعصابم راحت تر بود ...

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 minutes قبل , Ghalam گفت:

یک بند باز تازه کار ، بند بازی رو در ارتفاع نیم تا یک متری شروع می کنه ولی زمانی که مهارت و تمرین کافی داشته باشه ، می ره بین برج های دو قلو بند می کشه و بند بازی می کنه .... در همه ی زمینه ها ، مهارت و تمرین کافی منجر به داشتن جسارت می شه ... مسلما خلبانی که سالانه ی 250 ساعت با جنگنده ش پرواز داره ، در انجام دادن مانورها و عملیات ها ، جسارت ( اعتماد به نفس ) بیشتری نسبت به یک خلبانی که سالانه 50 تا 60 ساعت پرواز می کنه ، داره ...

بارانی که از مدتها پیش قابل پیش بینی بود ولی برای مدیریتش هیچ کاری انجام نشده و یا یک زلزله ی کوچک با میزان خسارت کم ( در حد یک شهرستان کوچک کشور ) هنوز مدیریت نشده رو شما نمی بینی !؟

 

 

 

عجالتا به دلیلش کاری ندارم. ولی یه ورزشکار بارها و بارها شاید هزاران بار یه فن رو مرور میکنه تا یک بار در میدان بتونه اون فن رو به صورت روان و اثربخش ارائه بده. در مورد نیروی هوایی هم این امر مصداق داره.

ویرایش شده در توسط aminf14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.