امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ایشالله که خرید برامون مقدور بشه و تو لیست خرید چنتا آواکس هم جا بدن که بسیار ضروریه.دوستان از ارتقای رادار اف۱۴ و ساخت پهپادهای هوشمند گفتن .بجز کپی یک رادار موسوم به گریفو نمونه دیگه ایی وجود داره که دال بر توانایی ما تو این حوزه باشه ؟قطعا توانایی ما تو این حوزه وابستگی زیادی به سطح همکاری با چین داره امیداورم مثل پدافند تو این زمینه هم بشه همکاری با چین داشته باشیم .البته سطح رادار هوا پایه چین برای من ناشناخته هست 

ویرایش شده در توسط arjemandi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان پیشنهاداتی در زمینه تقویت نیروی هوایی دارند که  بیشتر بر خرید خارجی تاکید دارند که در آخر با صرف هزینه گزاف آنچیزی که هم می خواهیم به دست نمی آوریم واگر یه مقداری هوشمندی به خرج بدهیم می توانیم این بودجه را در صنایع داخلی هزینه کنیم  که موجب توسعه اقتصادی و اشتغال زایی خواهد شد اما یک شرط اساسی دارد آن هم وجود مسئولینی وطن پرست و دست پاک اگر چنین کسانی بر مسند نباشند خرید خارجیمون در قبل از انقلاب می شود تامکت 30 میلیون دلاری به پول الان می شود  300 میلیون دلار که با قطع روابط مشکل دو چندان می شود و یا بعد از انقلاب اف 7 های چینی

حالا من  در تایپیک های دیگر پیشنهاد داده بودم که کشور ما توانایی ساخت جنگنده رهگیر  را به صورت بومی دارد فقط بودجه و خلاقیت می خواهد من برای این منظور دو تا پیشنهاد داده بودم

1- الگوبرداری از تامکت برای ساخت رهگیر وطنی ولی برای غلبه بر پیچیدگی فنی این پروسه و امکان ساخت آن باید قسمت های گلوگاهی و تکنولوژیک را با درجه کیفیت کمتر ساخت مثلا اگر موتور اصلی عمر سه هزار ساعته داشت ما گونه ای از  موتور را تولید کنیم که عمری 100 ساعته داشته باشد و یا اگر بدنه تامکت با عمری 30 ساله شرکتی باشد ما بدنه ای طراحی کنیم با عمر خدمتی 10 ساله با این روند و ادامه تولید کم کم بر پیچیدگی ها غلبه می کنیم و کیفیت را بالا می بریم

2- استفاده از خود جنگنده تایگر یا صاعقه به عنوان رهگیر با برطرف کردن ضعف های ساختاری بدون تغییر یا طراحی بدنه جنگنده ولی تایگر در واقع با دماغه کوچک و لود پایین و ظرفیت پایین سوخت چگونه می تواند نقش رهگیر را اجرا بکند پاسخ در موارد زیر است

استفاده از ترکیب گروه رهگیر تایگر

1-  تجهیز تایگر اول  به پاد راداری  برد بلند همانند تامکت لازم به ذکر است خود رادار awg9 بیشتر از 500 کیلو وزن ندارد و محل قرارگیری این پاد می تواند زیر دماغه تایگر باشد و قرارگیری سامانه برد بلند دید اپتیکی حرارتی در دماغه برای شناسایی اهداف پنهان کار و پاد جنگ الکترونیک که می تواند در زیر بدنه و یا ریشه بال قرار بگیرد

2- تجهیز تایگر دوم به چهار موشک فونیکس که این موشک ها در زیر بدنه لود می شوند اما به نظر من می شود یک عدد موشک فونیکس را در ریشه بال لود کرد

3- تایگر سوم با حمل حداقل چهار موشک حرارتی وظیفه نبرد نزدیک را به عهده می گیرد

همانطور که می بینید تایگرها ما با لود کامل نشدند و می توانند برای افزایش برد رزمی مخزن های سوخت را هم حمل کنند  

در واقع تایگر حامل رادار وظیفیه رهگیری و تایگر دوم با دریافت اهداف وظیفه شلیک را انجام می هد و تایگر سوم در مواقع ضروری وظیفه نبرد نزدیک را به عهده می گیرد این گروه رهگیر تایگر با شبکه شدن و لینک به هم می توانند اهداف متخاصم را نابود کنند

برای افزایش بیشتر برد رزمی و طولانی کردن گشت های رهگیری تایگرها تولیدی باید به مخزن های تطبیقی همانند تایگرهای برزیلی مجهز بشوند و یک اف 4 یا سوخو24 به عنوان سوخت رسان نیز می تواند برد رزمی تایگرها را به نحو شگفت انگیزی افزایش بدهد

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاد راداری که قدرت رادارAWG9رو داشته باشه دارای قطری کم و بیش اندازه تایگر هست آیا تایگر میتونه اینچنین پادی رو حمل کنه حتی توانایی ساخت چنین پادی هم برای ایران جای سوال هست برای انجام یک عملیات رزمی رهگیری با این ترکیب  به چهار جنگنده و پنج خلبان احتیاج هست که بنا به هر دلیلی برای هر کدام از هواگردها مشکلی پیش بیاد کل عملیات با مشکل جدی مواجه میشه حالا هزینه های هر عملیات رهگیری ۴فروندی به کنار

 

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , ahmad212 گفت:

 

2- استفاده از خود جنگنده تایگر یا صاعقه به عنوان رهگیر با برطرف کردن ضعف های ساختاری بدون تغییر یا طراحی بدنه جنگنده ولی تایگر در واقع با دماغه کوچک و لود پایین و ظرفیت پایین سوخت چگونه می تواند نقش رهگیر را اجرا بکند پاسخ در موارد زیر است

استفاده از ترکیب گروه رهگیر تایگر

1-  تجهیز تایگر اول  به پاد راداری  برد بلند همانند تامکت لازم به ذکر است خود رادار awg9 بیشتر از 500 کیلو وزن ندارد و محل قرارگیری این پاد می تواند زیر دماغه تایگر باشد و قرارگیری سامانه برد بلند دید اپتیکی حرارتی در دماغه برای شناسایی اهداف پنهان کار و پاد جنگ الکترونیک که می تواند در زیر بدنه و یا ریشه بال قرار بگیرد

 

 رادار awg9 تامکت های خیلی قدیمی شده تو دهه هشتاد امریکا میاد اونها را با رادار apg71  که بروز شده شده رادار apg70 جنگنده اف 15 استریک ایگل بوده جایگزین می کنه 

که خود رادار apg 70  هم تو امریکا و اسراییل و ژاپن با apg82 جایگزین شده 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , arjemandi گفت:

پاد راداری که قدرت رادارAWG9رو داشته باشه دارای قطری کم و بیش اندازه تایگر هست آیا تایگر میتونه اینچنین پادی رو حمل کنه حتی توانایی ساخت چنین پادی هم برای ایران جای سوال هست برای انجام یک عملیات رزمی رهگیری با این ترکیب  به چهار جنگنده و پنج خلبان احتیاج هست که بنا به هر دلیلی برای هر کدام از هواگردها مشکلی پیش بیاد کل عملیات با مشکل جدی مواجه میشه حالا هزینه های هر عملیات رهگیری ۴فروندی به کنار

 

 

 

 

1 hour قبل , majid363 گفت:

 رادار awg9 تامکت های خیلی قدیمی شده تو دهه هشتاد امریکا میاد اونها را با رادار apg71  که بروز شده شده رادار apg70 جنگنده اف 15 استریک ایگل بوده جایگزین می کنه 

که خود رادار apg 70  هم تو امریکا و اسراییل و ژاپن با apg82 جایگزین شده 

 

در جواب دوست اول باید بگم این فقط مثالی بود  برای اینکه یک رادار بزرگ دروبرد چه مقدار وزن داره و ایا تایگر میتونه اون رو حمل کنه یا نه و ابعاد اون حتما باید جوری طراحی بشه که قابل نصب باشه و مورد اخر  شما در هر عملیات هوایی که در دنیا انجام شده می بینید که همیشه پیش بینی نقص فنی و جایگذاری با هواگرد سالم وجود داره و در مورد هزینه شوخی می کنید تایگر و هزینه؟

 

در جواب دوست دیگر مهم نیست اصلا این رادار قدیمی شده مهم اون هست که ما الگویی داریم برای ساخت نمونه ای سبکتر و با قابلیت و شاید برد بیشتر 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
21 hours قبل , arminheidari گفت:

در حقیقت باید طرز فکر ما از نیروی هوایی فعلی آمریکا به یک نیروی هوایی نسل 5 و 6 تغییر بدیم

مسلما پهبادهای هوشمند می تونن کارهایی رو بکنن که موازنه قوا رو بهم بزنه 

پهبادهایی که قدرت داگ فایت هوشمند رو دارن

پهبادهایی که پنهان کار هستن

پهباد هایی که می تونن سوخت گیری هوایی کنن 

پهبادهایی که برای پرواز باند کوتاهی برایشان کافی هست 

 

سلام و متشکرم از توجه شما به مطلب حقیر
در تکمیل فرمایش شما در همین میلیتاری عزیزان و دوستانی بودن که قبلا درباره ریجیستر پهپادهای کرار و فریب دشمن مطالب جالبی را بیان کرده بودند
اما در حال حاضر دو برنامه پهپاد سریر متعلق به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش و دیگر پهپاد کرار-4 برای ماموریت درگیری هوا به هوا تعریف شده  و دارد کار می شود
مثلا کرار4 موشک ثاقب حمل می کند
این برنامه ریزی در صورت ادامه دار بودند و ارتقاء می تواند به دستاوردهای بزرگتر و بهتری منجر بشود
حتی تو بحث جنگال
الان خود امریکا هم تو همین مسیر دارد گام بر می دارد
.
یک مطلبی هم درباره شبکه شدن جنگنده و پهپاد هست که در حال حاضر سپاه دارد روی آن کار می کند
قبلا مطالبی درباره ترکیب تیم پروازی نظیر سوخو ۲۲ و شاهد ۱۲۹ مطرح بود امیدوارم تجربیات خوبی به دست بیاید
.
کرار4
.
twfr_700625_748.jpg
.
9quk_700622_264.jpg
.
پهپاد MQ-1C گری ایگل امریکا مجهز به یک پاد اخلالگر nero
.
kjms_photo_2020-03-12_03-09-43.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, ahmad212 گفت:

در جواب دوست دیگر مهم نیست اصلا این رادار قدیمی شده مهم اون هست که ما الگویی داریم برای ساخت نمونه ای سبکتر و با قابلیت و شاید برد بیشتر 

 دوست عزیز ما چهل سال هست موتور tf30 را در اختیار داریم تونستیم بسازیم حالا بهینه سازیش پیش کش

خود همون رادار awg9  را چی تونسیتم بسازیم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مدتها قبل مقاله ای می خوندم درباره افول شرکت سونی در بازار تلویزیون

گفته بود سونی پیشتاز ساخت تلویزیون در دنیا بود و حتی تلویزیون های صحفه تخت اولین بار توسط سونی ساخته شده بود 

اما مشکل سونی این بود زمانی که تکنولوژِی ال سی دی برای تلویزیون ها عرضه شد این شرکت به جای کار بر روی این تکنولوژی به دنبال بهینه کردن همون تگنولوژِی تلویزیون های قدیمی تر سی ار تی بود 

الان اگر ما الان هنوز بیاییم رو راداری awg9 کار کنیم فرضا بتونیم بسازیم خوب تکنولوژی کسب کردیم که مال پنجاه سال قبل هست 

ما که راداری ارایه فازی برای سامانه فاتح ساختیم بیاییم کاری کنیم که بتونیم از این تکنولوژی برای ساخت رادار جنگنده استفاده کنیم 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا حدی که من اطلاع دارم تصمیم گرفته شده tf30 مهندسی معکوس بشه. البته سعی بشه اشکالاتش رفع بشه. پس احتمالا پروژه جت جنگنده سنگین همون اف 14  است. البته اگه روسیه سوخو 30  رو به ما بده این پروژه ها کنسل میشه. 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , majid363 گفت:

 دوست عزیز ما چهل سال هست موتور tf30 را در اختیار داریم تونستیم بسازیم حالا بهینه سازیش پیش کش

خود همون رادار awg9  را چی تونسیتم بسازیم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مدتها قبل مقاله ای می خوندم درباره افول شرکت سونی در بازار تلویزیون

گفته بود سونی پیشتاز ساخت تلویزیون در دنیا بود و حتی تلویزیون های صحفه تخت اولین بار توسط سونی ساخته شده بود 

اما مشکل سونی این بود زمانی که تکنولوژِی ال سی دی برای تلویزیون ها عرضه شد این شرکت به جای کار بر روی این تکنولوژی به دنبال بهینه کردن همون تگنولوژِی تلویزیون های قدیمی تر سی ار تی بود 

الان اگر ما الان هنوز بیاییم رو راداری awg9 کار کنیم فرضا بتونیم بسازیم خوب تکنولوژی کسب کردیم که مال پنجاه سال قبل هست 

ما که راداری ارایه فازی برای سامانه فاتح ساختیم بیاییم کاری کنیم که بتونیم از این تکنولوژی برای ساخت رادار جنگنده استفاده کنیم 

 

دوست عزیز از نظر توانایی ساختن و زیرساخت ما توانایی ساخت چنین رادارهایی را داریم حتی در منابع غیر رسمی خبر ساخت رادار بومی برای تامکت موجود هستش در واقع وقتی صنعت دفاعی ما سامانه های پیچیده ای مثل باور و 15 خرداد و غیره را تولید می کنه پس از نظر امکان ساخت مشکلی نداریم فقط اختصاص بودجه و مدیریت می خواهد

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , majid363 گفت:

 دوست عزیز ما چهل سال هست موتور tf30 را در اختیار داریم تونستیم بسازیم حالا بهینه سازیش پیش کش

خود همون رادار awg9  را چی تونسیتم بسازیم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مدتها قبل مقاله ای می خوندم درباره افول شرکت سونی در بازار تلویزیون

گفته بود سونی پیشتاز ساخت تلویزیون در دنیا بود و حتی تلویزیون های صحفه تخت اولین بار توسط سونی ساخته شده بود 

اما مشکل سونی این بود زمانی که تکنولوژِی ال سی دی برای تلویزیون ها عرضه شد این شرکت به جای کار بر روی این تکنولوژی به دنبال بهینه کردن همون تگنولوژِی تلویزیون های قدیمی تر سی ار تی بود 

الان اگر ما الان هنوز بیاییم رو راداری awg9 کار کنیم فرضا بتونیم بسازیم خوب تکنولوژی کسب کردیم که مال پنجاه سال قبل هست 

ما که راداری ارایه فازی برای سامانه فاتح ساختیم بیاییم کاری کنیم که بتونیم از این تکنولوژی برای ساخت رادار جنگنده استفاده کنیم 

 

 

در شرایط فعلی باید نگاهمون رو عمق بدیم و برای 10 سال و 30 سال آینده برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم

از این نظر نه تنها تکنولوژی بلکه استراتژی هم باید منطبق با آینده نگری باشد 

در آینده ما به چند سطح پرنده نیاز مند هستیم که همگی باید قابلیت لینک شدن با پرنده های دیگر و حتی بخش زمینی و استفاده از هوش مصنوعی را باید داشته باشند

چالش های آینده در زمینه های سایبری، فضا، پهبادها، هوش مصنوعی خواهد بود

 

پرنده های اصلی مورد نیاز

- آواکس و مینی آواکس (در حد یک جنگنده و در حد یک پرنده پهن پیکر) 

- پرنده های سوخت رسان و ترابری( بدون سرنشین و با سرنشین) ارسال تجهیزات با کمک پهباد ها در ابعاد متفاوت

- جنگنده هایی برای برتری آسمان با قابلیت پنهان کاری (با سرنشین و بی سرنشین)

- پهباد هایی با قابلیت درگیری هوا به هوا و داگ فایت (هوش مصنوعی) 

-بمب افکن های استراتژیک با قابلیت پرتاب موشک شبه بالستیک و قراردادن ماهواره در فضا

- پهبادهایی بمب افکن برای پشتیبانی زمینی 

- جنگنده های آموزشی

 

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موتور تام کت در فرانسه ارتقاء پیدا کرد و سه مدل از موتور TF30
.
در فرانسه تحت نام های
.
SNECMA TF104
.
SNECMA TF106
.
SNECMA TF306 
.
ساخته شد، اگر ما بتوانیم با تعامل با کشورهای دیگر پیشران تام کت را بسازیم به غیر از تامین نیازهای خودمان، بازار بزرگی را برای فروش تسلیحات خواهیم داشت
بسیاری از قطعات جنگنده های فرانسوی و امریکایی را می توانیم تولید کنیم و صادر کننده باشیم
اساسا استفاده از فناوری و زیرساخت های شرقی برای تولید محصولات غربی فرمول خوبی برای ما هست(سالهاست چینی ها در دوشان تپه و.. حضور دارند)
اگر بتوانیم به این جایگاه برسیم، اکثر کشورهایی که نیروی هوایی شون از امریکاست و الان فرسوده شده می توانند با کمترین هزینه محصولات ایرانی را سفارش بدهند و خودشان را آپدیت کنند

.
اینکه دوستان می فرمایند 40سال این موتور در کشور هست قیاس مع الفارق است
ما 8 سال درگیر جنگ و بعد تحریم بودیم
با نهضت قطعه سازی شروع کردیم
به تولید کوره های قوسی و بحث متالوژی  رسیدیم
دستگاه های پرس را تهیه کردیم و....(رفتن به سمت جوش لیزری و..)
از همه مهمتر علم هوانوردی را ایجاد کردیم و کاری که کشورهای پیشرو دیگر در بیش از 70سال انجام دادند ما در زمان کمتری داریم انجام می دهیم
آن هم با این شرایط بودجه و تحریم
چه بسا اگر شهید ستاری زنده بودند و تحریم نبودیم از چین جلوتر بودیم

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
28 minutes قبل , mhstq گفت:

موتور تام کت در فرانسه ارتقاء پیدا کرد و سه مدل از موتور TF30
.
در فرانسه تحت نام های
.
SNECMA TF104
.
SNECMA TF106
.
SNECMA TF306 
.
ساخته شد، اگر ما بتوانیم با تعامل با کشورهای دیگر پیشران تام کت را بسازیم به غیر از تامین نیازهای خودمان، بازار بزرگی را برای فروش تسلیحات خواهیم داشت
بسیاری از قطعات جنگنده های فرانسوی و امریکایی را می توانیم تولید کنیم و صادر کننده باشیم
اساسا استفاده از فناوری و زیرساخت های شرقی برای تولید محصولات غربی فرمول خوبی برای ما هست(سالهاست چینی ها در دوشان تپه و.. حضور دارند)
اگر بتوانیم به این جایگاه برسیم، اکثر کشورهایی که نیروی هوایی شون از امریکاست و الان فرسوده شده می توانند با کمترین هزینه محصولات ایرانی را سفارش بدهند و خودشان را آپدیت کنند

.
اینکه دوستان می فرمایند 40سال این موتور در کشور هست قیاس مع الفارق است
ما 8 سال درگیر جنگ و بعد تحریم بودیم
با نهضت قطعه سازی شروع کردیم
به تولید کوره های قوسی و بحث متالوژی  رسیدیم
دستگاه های پرس را تهیه کردیم و....(رفتن به سمت جوش لیزری و..)
از همه مهمتر علم هوانوردی را ایجاد کردیم و کاری که کشورهای پیشرو دیگر در بیش از 70سال انجام دادند ما در زمان کمتری داریم انجام می دهیم
آن هم با این شرایط بودجه و تحریم
چه بسا اگر شهید ستاری زنده بودند و تحریم نبودیم از چین جلوتر بودیم

 

 

وقتی در مورد اف 14 صحبت می کنیم، خودکار مقایسه با اف 15 پیش میاد

و این مقایسه ما رو به هدف و استراتژی اف 14 در نیروی دریایی و اف 15 در نیروی هوایی می بره 

چه شد که اف 14 با اف 18 جایگزین شد ؟

اگر این مفاهیم رو اگر درک کنیم انتخاب جنگنده از حالت رسانه ای به حالت استراتژیک میرسه 

در 10 سال آینده به چه جنگنده ای نیاز داریم؟؟

در 20 سال آینده به چه جنگنده ای نیاز داریم؟؟

 

تجربه اف 5 تا به کوثر نشون داد ما در قضیه موتور مشکل جدی داریم

این قضیه در بحث هلیکوپتر چه ترابری و چه تهاجمی هم خودش رو نشون داد 

ولی تلاش ها باعث شد در زمینه موشک های هوا به هوا، هوا به زمین و سیستم کنترل آتش به جاهای خوبی برسیم 

در نتیجه این موارد میشه گفت ما در حال حاضر باید تعیین کنیم چه جنگنده ای نیاز داریم؟

نظر من 

17 hours قبل , arminheidari گفت:

پرنده های اصلی مورد نیاز

- آواکس و مینی آواکس (در حد یک جنگنده و در حد یک پرنده پهن پیکر) 

- پرنده های سوخت رسان و ترابری( بدون سرنشین و با سرنشین) ارسال تجهیزات با کمک پهباد ها در ابعاد متفاوت

- جنگنده هایی برای برتری آسمان با قابلیت پنهان کاری (با سرنشین و بی سرنشین)

- پهباد هایی با قابلیت درگیری هوا به هوا و داگ فایت (هوش مصنوعی) 

-بمب افکن های استراتژیک با قابلیت پرتاب موشک شبه بالستیک و قراردادن ماهواره در فضا

- پهبادهایی بمب افکن برای پشتیبانی زمینی 

- جنگنده های آموزشی

 

برای پرنده های پهن پیکر که موتور تجاری کافی هست 

در زمینه جنگنده با سرنشین مابین دو تیپ اف 18 و اف 15 انتخاب کنیم ( تجربیات دیگر کشورها و ارتقاها نشون میده اف 15 بهتر است ولی توان ما به سمت اف 18 بیشتر نزدیک است)

در هر صورت موتوری مابین این مشخصات باید طراحی و ساخته شود 

این ظرفیت در کشور ما هست و می تونیم این موتورها رو بسازیم 

 

نقل قول

اف 18 موتورش میشه   General Electric F414 با تراست 

13,000 lbf (57.8 kN) military thrust
22,000 lbf (97.9 kN) with afterburner

 

نقل قول

اف 15 موتورش میشه   Pratt & Whitney F100  با تراست 
14,590 pounds-force (64.9 kN) military thrust,
23,770 pounds-force (105.7 kN) with afterburner

 

 

استراتژی دفاع هواییما چگونه خواهد بود ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , arminheidari گفت:

 

چه شد که اف 14 با اف 18 جایگزین شد ؟

اگر این مفاهیم رو اگر درک کنیم انتخاب جنگنده از حالت رسانه ای به حالت استراتژیک میرسه

ممنون، اگر ما به فناوری پیشران RD33 یا مشتقات آن برسیم چندین الگو پیش رو داریم
1- ارتقاء کوثر به پرنده هایی نظیر F20 تک پیشران
2-ارتقاء کوثر به پرندهای نظیر F18 هورنت دو پیشران
3-رفتن به سمت پرنده ای در حد میگ35 یا مشتق چینی آن J20 که در ادامه پروژه قاهر قابل تعریف است
4-کمااینکه ممکنه قاهر پرنده ای در حد تندر پاکستان باشد
.
nevj_401.jpg
.
اگر پیشران TF30 در کشور تولید بشود
1- تولید پرنده ای جدید شبیه الگوهای اوج1 و اوج2 (سفره ماهی) پرنده هایی با دو پیشران
2-استفاده از پیشران TF30  بر روی قاهر شبیه پروژه بالزاک فرانسوی ها (البته بالزاک عمود پرواز بود و پیشران مکمل داشت)

طبق چشم انداز سال 1400 سال نیروی هوایی است و بنا هست پرنده ای در حد اف شانزده یا بهتر را در گام اول داشته باشیم
مسیری که پاکستان با تندر طی کرد و ما آن زمان پروژه شفق را داشتیم که به قاهر منتقل شد
.
از طرفی الگوی ما تقریبا شبیه الگوی تایوان است و اگر پیشران اوج نسخه توربوفن داشته باشه می توانیم به پرنده ای نزدیک به جینگ کو برسیم
.
wgp2_49.jpg
.
مصاحبه هایی درباره طرح های آینده



خیز مدیران و مسئولین دفاعی برای رسیدن به نسل5 هست
در مصاحبه ها گفتند
سه گلوگاه
1-پیشران (RD33 یا TF30 یا AL31-41 )
2- رادار که احتمالا سمت رادارهای آرایه فازی که احتمالا به سمت الگوهایی مثل  KLJ بریم
3-پنهانکاری که فعلا کارهایی شده اما باید تکمیل شه

ویرایش شده در توسط mhstq
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکلی که با RD33 وجود دارد مشکلی است که با تمام پیشرانه های روسی وجود دارند. چند دفعه اورهال بشن عمرشون تمام میشه و باید دور انداخته بشن. به اعتقاد بنده  بهترین توسعه برای کوثر ساخت مدل توربوفن موتور اوج است. طبیعتا در این حالت هزینه و زمان زیادی لازم نیست زیرا 80 درصد کار با ساخت اوج انجام شده است. ولی اینکار نیاز به دانش طراحی دارد. تا حدی که من اطلاع دارم این دانش در کشور و صنایع مربوطه ضعیف است. قطعا نیاز به کمک یک دفتر طراحی شرقی برای اینکار است.  اگر این موتور ساخته شود میتوان یک مدل از کوثر با ابعادی کمی بزرگتر ساخت. با استفاده  از مواد کامپوزیت و تیتانیوم وزن کلی هواپیما را ثابت نگه داشت  و به هواپیمایی با ابعاد بزرگتر با تسبت تراست به وزن بسیار بالاتر از کوثر رسید. چون تراست توربوفن اوج بالاتر از اوج خواهد بود. به تدریج روی کاهش سطح مقطع راداری کوثر با تغییرات روی ورودی هوا و خروجی دود و استفاده از مواد کامپوزیت و مخازن داخلی سلاح سطح مقطع راداری انرا کم کرد. اف 5 همین الان هم rcs کمی دارد.    با استفاده از trust vectoring قدرت مانور انرا زیاد نمود. میتوانه دماغه انرا کمی بزرگتر ساخت تا رادار بزرگتری در ان جا شود. به تدریج به سمت یک هواپیمای سبک و مدرن رفت.

در مورد tf30 همین الان هم برنامه ساخت برای ان وجود دارد. ولی به نظر من روی ده سال بعد حساب کنید. اگر هم روس ها سوخو 30  و AL31 را به ما بدهند قطعا کنسل میشود.

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرنده ای در حد اف 16 یا بهتر ؟ اون هم هواپیمایی با بیس اف 5 که تغییر اساسی از نظر لود مهمات و برد در اون ایجاد نشده؟ گمان نکنم

وقتی از اف 16 صحبت می کنیم:

1024x600_552540964402.jpg

 

6828cbf91d00870a90a65d22c4011757.jpg

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.