TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

ما ایرانیها اگر فکری به حال جنگنده هاموم نکنیم در جنگ اینده که اجتناب ناپذیری باید از هواپیماهای امارات هم بترسیم :?
[color=red]
اخراج شد
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://aerospacetalk.ir/upload/images/35521415609270354418.jpg


یه عکس جالب از دوستان عزیزمون در سایت تخصصی و همه فن حریف آیرواسپیس


یعنی خدا رحم کرده شرافتا !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر بسار بد و نامایدکننده ای بود این اتفاق در مرحله ای از رزمایش افتاده که هواپیماها در حال تمرین و تست بودن.... معمولا در رزمایش ها اگر هواپیمایی سقوط کنه رزمایش متوقف و مسئولان رزمایش تشکیل جلسه فوری بررسی میدن... ولی الان هیچ خبری منتشر نشده و فقط به صورت مصلحتی اعلام شده که جنگنده یه هواپیمای آموزشی بود .
یکی از دوستان اخباری از f14 , su-27 و... داده بود.مطمئن باشید (100%) در این رزمایش اصلا f14 su27 وجود نداره که خبرش رو هم بدن.
دیگه نیروی هوایی داره نفس های آخرش رو میکشه باید تحولی در این بخش ایجاد بشه...
[size=18] ایران ثابت کرده که اگربخواهد می تواند[/size][b][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
به شدت ممنون آقا رضا[/quote]
خواهش میکنم اقا محمد

[quote]ببخشید دوستان یه سوال و اون اینکه محفظه های ورود هوای موتور ها در اف5 اگر جدا باشه میشه نتیجه گرفت که در موتور چپ شی خارجی وارد و باعث ایجاد مشکل در کارکرد اون شده [/quote]
ورودی هر موتور جداست
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/f5.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_f5.gif[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/f5_schem_01.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_f5_schem_01.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/northrop_f5e_tiger_ii.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_northrop_f5e_tiger_ii.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

امیر سرتیپ چیت فروش ارتباط سقوط هواپیمای ارتش در تبریز با رزمایش فداییان حریم ولایت را تکذیب کرد
... ضمن رد ارتباط سقوط هواپیمای ارتش با رزمایش مذکور، گفت: [b][color=blue]این اتفاق ارتباطی به رزمایش ندارد[/color] [/b]
[color=darkblue]سرتیپ چیت فروش وقوع این اتفاقات را امری طبیعی در [b]جریان رزمایش[/b] عنوان کرد.[/color]

[/quote]

[size=18][color=violet][b]؟؟؟[/b][/color][/size]
ديروز زيرنويس شبكه خبر در اقدامي عجيب نوشت: جنگنده صاعقه ساخت ايران براي اولين بار عملياتي شد!!!
====================
راستي خبري از بمب قاصد3 با برد 300 ك م نيست؟ از موشك ايراني فاطر؟ موشك هاي هداتي ليزري ستار ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستي خبري از بمب قاصد3 با برد 300 ك م نيست؟ از موشك ايراني فاطر؟ موشك هاي هداتي ليزري ستار ؟[/quote]
اینا رو باید از روز سه شنبه به بعد دنبالشون بگردی :?
از سه شنبه مرحله استفاده از مهمات جنگی شروع میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال این فیلمیه که مردم لحظاتی بعد از سقوط گرفتند اگه خلبان ایجکت کرده پس چترش کو؟

http://rajanews.com/Detail.asp?id=101463

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یه سوال این فیلمیه که مردم لحظاتی بعد از سقوط گرفتند اگه خلبان ایجکت کرده پس چترش کو؟

http://rajanews.com/Detail.asp?id=101463[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
اواخر فيلم بند چتر روي زمين مشخص است و ظاهرا خلبان لحظات آخر ايجكت كرده كه در همان محل فرود آمده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام خدمت همه دوستان گرامي
اواخر فيلم بند چتر روي زمين مشخص است و ظاهرا خلبان لحظات آخر ايجكت كرده كه در همان محل فرود آمده
[/quote]

بله چتر ديده ميشه با رنگ سفيد. حتي صداي برخورد صندلي خلبان با زمين هم شنيده مي شود. چيزي ديگري كه معلومه اينه كه هواپيما كاملا داغون شده!! :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا متوجه سوال من نشدید منظور من این بود که اگر ورودی چپ و راست هواپیمای اف5 به طور مستقیم به موتور چپ و راست وصل بشه ورودی ها فرق می کنن ولی ممکنه این ورودیها بعد از ورود به بدنه داخلی هواپیما تبدیل به یک ورودی واحد بشن مثل اف 16 .
البته به هر حال مهم نیست چراکه در هر صورت اگر ورودی ها یکی هم بشن این جسم خراجی میتونسته وارد موتور چپ بشه و این مشکل رو به وجود بیاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من گرفتم شما چی گفتید
ولی فکر کنم منظورمو بد رسوندم
ببخشید

ورودی چپ به موتور چپ و ورودی راست به موتور راست وصلن
و ورودی ها جدا از همن
عکس پایینو ببینید:
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/f5%7E0.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_f5%7E0.gif[/img][/url]
امیدوارم منظورتونو متوجه شده باشم و منظورمو درست رسونده باشم icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا خبر ناراحت کننده ایه icon_cheesygrin
ایران باید بیشتر تمرکز خودشو روی پدافند هوایی متمرکز کنه تا افندی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آره منظور من این بود
البته الان موضوع دیگه ای پیش میاد و اون اینکه موتور چپ به دلایلی از بین رفته ولی در هواگردهای دوموتوره یکی از دلایل دو موتوره بودن اینه که بتونه با یک موتور هم در مواقع اضطراری کار کنه.
حالا یا این مشکل در موتور چپ باعث انفجار شدیدی شده که باعث نابودی موتور سمت راست هم شده و یا در زمان بلند شدن یک موتور برای پرواز و استارت کافی نیست.

به این معنی که برای تیک آف پرنده باید حتما با توان بالا و هر دو موتور تیک آف کنه به همین دلیل یک موتور توان لازم رو برای این تیک آف نداشته و باعث این سانحه شده.و یا بهتر بگم برای بلند شدن نیاز به توان کامل هر دو موتور هست.

البته این محتمل تر هست چون گفته شده هواپیما به پرچم های اون اطراف خورده یعنی اصلا توان بلند شدن کامل از زمین رو نداشته و با ارتفاع کمی پرواز می کرده و این باعث برخورد و خارج شدن از کنترل شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا برندهه جي شد؟كلاغ بود يا كبوتر icon_cheesygrin :mrgreen:
[color=red]
اخراج شد.
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]متاسفانه با توجه به تصاویر ثبت شده از آخرین وضعیت پرواز هواپیمای F-5E, چندین اشتباه فاحش در عملکرد خلبان گرامی وجود دارد که در ادامه آنها را بیشتر تحلیل مینمائیم و امیدواریم این قبیل تحلیلات باعث ارتقاء دانش علمی علاقه مندان و همچنین توجه بیشتر به امر اجتناب ناپذیر آموزش, تمرین و ایمنی در کشور عزیزمان گردند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/N1009950-1740076.jpg[/img]

همانطور که در پست پیشین ذکر گردید, موتور شماره 1 (سمت چپ) در اثر تداخل در عملکرد محفظه احتراق و همچنین کمپرسورها, دچار پدیده Flame Out در حین Take Off و در حال اوجگیری و طی مرحله Climbe گردیده است. با توجه به آتش خروجی از موتور, بدون شک در این حالت 2 سامانه Master Caution (اخطار کلی) و Engine Fire (هشدار دهنده آتش سوزی در موتور) بطور هم زمان جهت آگاهی خلبان از وضعیت خطرناک هواپیما, اقدام به نواختن Alarm صوتی و آزیر خطر ممتد در داخل کابین نموده اند. بر اساس قوانین بازیابی در شرایط اضطراری (Emergency Recovery Methods) در این حالت خلبان به دلیل ارتفاع کم و همچنین زاویه حمله هواپیمای در حال اوجگیری, وظیفه دارد در ابتدا موتور معیوب را از مدار خارج نماید و سپس با حفظ زاویه متعادل با وضعیت موتور, و همچنین جبران نیروی از دست رفته با استفاده از سکان Rudder و موتور باقی مانده, اقدام به طرح فرود اضطراری و ورود به Emergency Landing Pattern فرودگاه مبدا نماید.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/90529431667475252763.jpg[/img]

در این حالت به هیچ عنوان نباید اقدام به جمع نمودن ارابه های فرود (Landing Gear) نمود زیرا در اثر از بین رفتن موتور, ممکن است پمپ های هیدرولیک و پنوماتیک نیز دچار نقص گردند و دیگر نتوان آنها را مجددا" فعال نمود. با اینحال مشاهده میگردد که خلبان گرامی این پرواز, نه تنها اقدام به بستن چرخ ها و ارابه های فرود نموده اند, بلکه زاویه حمله نیز همچنان در حالت Climb نسبی قرار دارد. حفظ زاویه حمله میتواند به دلیل ارتفاع بحرانی از سطح زمین باشد (هرچند تصاویر اینگونه نشان نمیدهند) اما جمع نمودن ارابه های فرود در این وضعیت به هیچ عنوان منطقی نمیباشد. با اینحال 2 احتمال در این خصوص وجود دارد:

1- سامانه های هشدار دهنده Master Caution و Engine Fire اطلاعات درست را مخابره ننموده اند. (بروز این نقص بطور هم زمان بسیار بعید است)

2- خلبان گرامی به دلیل بروز وضعیت ویژه و همچنین عدم آشنایی کامل با Traffic Plane فرودگاه تبریز, دچار سردرگمی و سهل انگاری گردیده اند.

با توجه به تصویر Approach Plane سوخته فرودگاه تبریز که جناب SINA_A300 گرامی در محل حادثه ثبت نموده اند, کاملا" مشخص است که خلبان این پرواز به دلیل عزیمت از پایگاه چهارم شکاری, با زوایا و دستورالعمل های خروجی فرودگاه تبریز آشنایی چندانی نداشته اند و احتمالا" در لحظه صعود, این کاغذ را به همراه کتابچه چرمی بر روی ران پای چپ خود قرار داده اند (طبق دستورالعمل Navigation پرواز). این موضوع یک ضعف قلمداد نمیگردد زیرا خلبانان تجاری نیز همواره نقشه های مورد نیاز خود را به همراه دارند اما این مسئله در خصوص خلبانان نظامی و بومی پایگاه های شکاری متفاوت میباشد و این افراد جهت Take Off و Landing احتیاجی به نقشه های پروازی ندارند زیرا با کلیه زوایا و دستورالعمل ها آشنا میباشند. هرچند طبق قوانین, نقشه ها در داخل کابین وجود دارند.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/71453073531240231967.jpg[/img]
همانطور که پیشتر ذکر گردید, پدیده Flame Out میتواند در اثر عوامل متعدد به وقوع بپیوندد و همواره ورود پرندگان به داخل موتور از جمله دلایل اصلی آن میباشد. با اینحال در تصاویر ثبت شده, هیچگونه پرنده ای وجود ندارد (و یا آنکه قابل رویت نیست) و ممکن است Flame Out مذکور حاصل اشتباه پرسنل تعمیر و نگهداری پایگاه دوم شکاری باشد. متاسفانه در چندین سانحه پیش و پس از انقلاب, دیده شده است که پرسنل تعمیر و نگهداری نیروی هوایی اشتباها" ابزار آلات خود را در داخل موتور جا گذاشته اند و این امر موجب خسارات سنگین گردیده است. با اینحال امیدواریم دلیل این سانحه, مشابه موارد مذکور و بروز چنین اشتباهات کوچکی نبوده باشد. هرچند نیروی هوایی کشور عزیزمان از بدو آغاز نیز با حوادثی همچون Eject تکنیسین در داخل آشیانه مسقف, تخلیه چشم کادر پایگاه در اثر نگریستن به درون موتور روشن یک فروند F-4, قطع سر تکنیسین توسط Flap و ... همراه بوده است!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/53716413542665808025.jpg[/img]
Traffic Pattern
[/quote]

http://www.centralclubs.com/topic-t79853-60.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.