TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

اين هواپيماهاي ملخي كه بايد از هواپيماهاي جت امن تر هم باشه و توانايي فرود تو هر جايي رو داشته باشه !
اميدوارم تو منطقه پرواز ممنوع شكار پدافند هوايي خودش نشده باشن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين هواپيماهاي ملخي كه بايد از هواپيماهاي جت امن تر هم باشه و توانايي فرود تو هر جايي رو داشته باشه !
اميدوارم تو منطقه پرواز ممنوع شكار پدافند هوايي خودش نشده باشن![/quote]

!!!!!!!! نیودی جان فکر می کنم پدافند فرق هواپیمای مسافربری و جنگنده رو بفهمه؟! اتفاقا امیدوار باش لااق اینطوری سقوط کرده باشه که ما بدونیم این هواپیما یک امنیتی داره باز! در اون صورت مسئولین هم مجبورن خسارت رو به خانواده قربانیان پرداخت کنند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان باز شروع کردین به زدن حرف های .........


همین 2 روز پیش بود که یک هواپیمای اتفاقا آمریکایی که در کانادا ساخته شده بود و با نام کیو-400 هم ساخه شده بود ، در ارتفاع 2400 فیتی که یک ارتفاع بسیار پایینی هست ، یخ زد و سقوط کرد . و نه تنها سقوط کرد بلکه جایی هم سقوط کرد که یک خانه وجود داشت .

حالا هر هواپیما یا جنگنده ای میفته باید بگیم ایمن نیست . همین چند وقت پیش یک فروند اف-18 سقوط کرد . آیا می شه گفت که اف-18 جنگنده ایمنی نیست .

این همه هواپیما های بویینگ و ایرباس و توپلف و ... توی دنیا میفتن .

در بحش هوایی نمی شه پیش بینی کرد .

در ضمن اون هواپیمای انتونوف 140 که در اصفهان سقوط کرد در واقع اصلا سقوط نکرد بلکه به کوه خورد و اون هم به دلیل روسی بودن خلبان و نا آشناییش با منطقه بود . اگر خلبان منطقه رو خوب بشناسه این اتفاقات رخ نمی ده . نمونش هم همون هواپیمایی که در رودخانه هادسون فرود اومد .

[quote]آخه این هواپیما که نشست و برخواستنش هم بهش اعتمادی نیست و چند سال گذشته هم سانحه داده چطور می خواد نقش هواپیمای ترابری و آواکس رو بازی کنه؟![/quote]

دوست من شما سقوط هواپیمای E-3 رو یادت نیست . این هواپیما در واقع بهترین آواکس جهان رو حمل می کنه . ربطی به این وضعیت نداره .

باید علت مشخص بشه . ممکنه اشکال از خود خلبان بوده .

این هواپیما امتحانات خودش رو پس داده و از لحاظ من جزو بهترین هواپیما های دو موتوره ملخی جهان هست .

ولی مشکل اینه که این هواپیما بدرد اموزش نمی خوره . باید جزئیات مشخص بشه .

ولی باز هم با سقوط این هواپیما نمی شه گفت که مشکل فنی و ایمنی داره .

همین دو روز پیش بود که هواپیمای چهار موتوره BAE-146 ساخت انگلستان چرخ جلوش باز نشد ولی با مهارت خلبان سالم بر زمین نشست و هیچ کس هم چیزیش نشد . این اتفاقات زیاد می یفته ولی خوشبختانه بعضی وقت با سلامت و متاسفانه بعضی وقت ها با اندوه .

هواپیمای BAE-146 از نظر سیستم های پروازی قابل مقایسه با خیلی از هواپیما های برتر جهان هست . برای مثال سیستم راهنمای خلبان و سیستم های سخنگوش که با نام NQ/3 شناخته می شن فقط در هواپیمای ا-380 و ا-340 هست . از نظر ایمنی توسط کمپانی ایرباس و خود سیستم هوایی انگلستان بررسی شده .

اول باید دنبال دلیل بگریدم نه اینه بگیم چون این هواپیما سقوط کرد بقیه بدرد هیچی نمی خورن .

*******************************************************************************

خبرگزاری ها حرف های متفاوتی می زنند .

خبرگزاری فارس عنوان مطلبش این بود . " يك هواپيماي آموزشي در اصفهان سقوط كرد " .

گفته شده یک هواپیمای اموزشی . ایران 140 هواپیما آموزشی نیست :oops:

در خبرگزاری گفته : عصر امروز يكشنبه يك فروند هواپيماي در حال آموزش و تمرين هنگام

ایران 140 که برای اموزش و تمرین نیست . گفته شده که یک نفر استاد خلبان و 4 نفر دیگر خلبان آموزشی بودند . خبرگزاری های دیگه گفتند که یکی از سرنشینان کارمند ایران ایر تور بوده . در ضمن خبرگزاری فارس اسمی از نوع هواپیما نیورده ولی بقیه اوردند .

بالاخره حرف کدوم رو باور کنیم .

فکر نمی کنم ایران 140 بوده باشه . چراکه این هواپیما برای آموزش ساخته نشده و اساسا در کاکپیت جا برای نشستن 5 نفر نداره . مگر اینکه نمونه آموزشی داشته باشه و ما خبر نداشته باشیم .

فکر نمی کنم ایران 140 بوده باشه . :oops: :oops:

برای اینکه این هواپیما اموزشی نیست و جای نشستن 5 نفر در کاکپیت رو نداره و اساسا استفاده این هواپیما برای اموزش کار بسیار احمقانه ای هست و من موندم هنوز که چند فروند از این هواپیما تولید نشده چطوری به خدمت این اموزشکده خلبان یا هر چی در اومده باشه . اکثر ایران 140 ها در اختیار نیرو های مسلح هست . و تعداد کمیش در اختیار ایران ایر تر و فکر کنم یک هواپیمایی دیگه . از کی تا حالا خود هواپیمایی خلبان اموزش می ده .


در یک کلام :


از نظر من این هواپیما ایران 140 نبوده !@!@#$12

دلایلی هم که اوردم از نظر خودم منطقی هست حالا شما دوستان بگید اشکالش کجاست .

ما خودمون عقل ُ شعور و فهم داريم و مي دونيم كه بيش از 8 تا 15 فروند از اين هواپيما ساخته نشده . استفاده كنندهاش هم ايران اير تور ، نیرو های مسلح و خطوط هوایی سفیران هستند . به هیچ وجه از این هواپیما برای اموزش استفاده نمی شه .

مگر اینکه این هواپیما تحویل ایران ایر تور شده باشه و این هواپیما خواسته این هواپیما رو تست یا به قول معروف اگزماین کنه ./ این دلیل قانع کننده ای هست ولی برای اموزش و نشستن 5 نفر در کاکپیت اصلا قابل فهم نیست . به هیچ وجه هیچ جایی در ایران از این هواپیما برای آموزش استفاده نمی شه .

ولي اگر خواسته امتحان بشه خلبان استاد درش چي مي كرده .

***********************************************************

شبكه جام جم گفت كه هواپيما آموزشي بوده بنابراین به هیچ وجه ایران 140 نبوده و بهتره انقدر از این هواپیما های بلوک شرق ایراد نگیریم .

اون سایت های اینترنتی هم حرف بی پایه و بی اساس زیاد می زنند . بزرگترین منبع دولتی که می تونه ثابت کنه شبکه اخبار خود جمهوری اسلامی ایران هست که یک منبع کاملا و 100 درصد مطمئن هست . همین الان من شنیدم که گفت هواپیمای آموزشی .

بهتره اطلاعات خودمون رو از سایت ها و منابع مختلف بگیریم و با مغر و قهم خودمون مقایسه کنیم icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا هواپيما ايران 140 بوده به خلباني كاپيتان كردان كه در نمايشگاه كيش هم شركت داشتند .
حالا سقوط كرده مگه آسمون به زمين اومده . ان شا الله ايرادهاي اين هواپيما برطرف ميشه . بالاخره ساخت انسان است . ضمنا يكي از دلايل حدس زده شده در مورد سقوط از دست رفتن يكي از موتورهاست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم كاپيتان كردان بودن :oops: icon_eek :oops: :oops:

ساعت 12:30 يكشنبه مورخ 27/11/87 يك فروند هواپيماي ايران 140 در شاهين شهر اصفهان سقو ط كرد و 5 نفر كشته شدن
خلبان اين هواپيما استاد خلبان كاپيتان كردان بوده اند.

پرواز آموزشي بوده و بعلت از دستن رفتن موتور دچار سانحه شده اند.

علامت ثبت هواپيما هم 04-90 يا 06-90 هست.

مرحوم كردان چندي پيش در سفر استاني هيات دولت به استان سيستان و بلوچستان پروازهاي اختصاصي را انجام ميدادن

من که می گم اگه بشه یه جوری پروژه ء دیگه ای مثل سوخو 100 هم با روسها شروع کنیم عالی میشه جایگزین هم با این آنتونف 140 بشه بد نیست!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_rrj6042007_3.jpg[/img]


البته فعلا که وزیر دفاع رفته روسیه برای خریدن امتیاز توپولف ها!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوخو-100 سوپر جت واقعا چیز جالبی به نظر می آد! امیدوارم که برای امضا سندی درباره سوپر جت رفته باشه تا ایران-140 چون ایران-140 ثابت کرده که هواپیمای مورد اطمینانی نیست! در ضمن اگر موتور هم از دست رفته باشه یک خلبان ماهر می تونه هواپیما رو بنشونه! من تعجب می کنم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوخو-100 سوپر جت واقعا چیز جالبی به نظر می آد! امیدوارم که برای امضا سندی درباره سوپر جت رفته باشه تا ایران-140 چون ایران-140 ثابت کرده که هواپیمای مورد اطمینانی نیست![/quote]


بالاخره ما نفهمیدیم این آنتونوف 140 مورد اطمینان هست یا نیست!!!!!!!!!!!!! یک میگه آخر اطمینانه و خوبه و فلانه! یکی میگه غیر قابل اطمینانه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]سوخو-100 سوپر جت واقعا چیز جالبی به نظر می آد! امیدوارم که برای امضا سندی درباره سوپر جت رفته باشه تا ایران-140 چون ایران-140 ثابت کرده که هواپیمای مورد اطمینانی نیست![/quote]


بالاخره ما نفهمیدیم این آنتونوف 140 مورد اطمینان هست یا نیست!!!!!!!!!!!!! یک میگه آخر اطمینانه و خوبه و فلانه! یکی میگه غیر قابل اطمینانه![/quote]

نیست عزیزم! موتورش به سرعت داغ می کنه! این هواپیما برای نواهی سرد سیر ساخته شده نه آب و هوایی اغلب گرم ایران! مشکل از سازندگان هواپیما نیست مشکل از طراحی کلی هواپیماست! این هواپیما بدرد ایران نمی خوره! نمی دونم مسئولین چه فکری کردند که امتیاز ساختشو خریدند! راستی اینم بگم که این هواپیما موتورش به شدت داغ می کنه و باید فقط چند ساعت صبر کرد تا موتورش خنک شه بعد پرواز کنه! استفاده نظامی از این هواپیما اصلا مقدور نیست! درضمن دوستان فکر نکنند این هواپیما چون در ایران ساخته شده، این گونه است! اصلا این هواپیما با آب و هوای ما سازگار نیست! من به شخصه حاضر نبودم و نیستم که سوار این هواپیما بشم و جون خودمو به خطر بندازم! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بالاخره ما نفهمیدیم این آنتونوف 140 مورد اطمینان هست یا نیست!!!!!!!!!!!!! یک میگه آخر اطمینانه و خوبه و فلانه! یکی میگه غیر قابل اطمینانه![/quote]

انچه که عیان است چه حاجت یه بیان است..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو رو به امام حسین یه خرده از عقلتون استفاده کنید .

از کی تا حالا ایران 140 شده آموزشی ؟

مال کدوم آموزشگاه خلبانیه ؟

از کی تا حالا 5 نفر توی کاکپیت ایران 140 برای آموزش می شینند ؟

[quote]البته فعلا که وزیر دفاع رفته روسیه برای خریدن امتیاز دیگر آنتونف ها!
[/quote]

آنتونوف اکراینیه نه روسی . :oops:

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت هواپیمای آموزشی . آخه هواپیمای ایران 140 هواپیمای آموزشیه .

می شه لطفا منبعتون رو از خبرگزاری چمهوری اسلامی بدید ؟ مثل فارس یا مهر یا ایرنا یا شبکه خبر . به غیر از اینها بقیه همه غیر قابل اطمیناند .

اسم هواپیما هم باید در این منابع باشه .

اگر نیست من اصلا می گم اون هواپیمایی که در اصفهان سقوط کرد یکهواپیمای 747 آموزشی بود . :oops:

من منبع حرفم ایرنا هست .

http://www5.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=356664

هیچکدوم از این خبرگزاری های دولتی حرفی در مورد نوع هواپیما نزدند . اگر زدند اگر منبع رو لطف کنید ممنون می شم :oops:

اگر بگیم هواپیما در دست بررسی بوده و پرواز آرمایشی بوده کاملا قابل قبوله و می شه حدس زد که ممکنه این هواپیما ایران 140 بوده ولی تا مادامی که خبرگزار یهای جمهوری اسلامی ایران می گن که هواپیما آموزشی بوده و یک استاد و 4 دانشجوی رشته خلبانی در اون بودند نمی شه گفت که این هواپیما ایران 140 بوده .

و باز هم مشکل داریم که هنوز که بیش از 8 فروند از این هواپیما تولید نشده چطوری برای آموزش در نظر گرفته شده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان ولی اون لینکی که دادین یک ایران-140 در حال سوختنو نشون می ده! باید به اون خبرگزاری شک کرد دوست عزیز! وگرنه بقول شما ایران-140 که آموزشی نداره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نمي دونم پست دادم اما پاك شد .
اتفاقا هواپيما ايران 140 بوده به خلباني آقاي گردان كه در نمايشگاه امسال كيش هم با ايران 140 حضور داشتند . ضمنا حالا كه سقوط كرده . آسمون به زمين كه نرسيده . ان شا الله متخصصين ما كه از عهده اف 14 با اون همه عظمت براومدند از عهده اين هواپيما نيز برمي آن .
اين هواپيما هم براي آموزش كرو اولي شركت ايران اير تور بود كه تعداد زيادي از ايران 140 رو سفارش داده است . هواپيما هم هنگام تاچ اند گو بوده كه موتور سمت راست از دست ميره و دچار استال ميشه و به سمت راست كشيده ميشه . و از باند خارج و به بيرون از محوطه فرودگاه ميره و نهايتا زمين ميخوره و خلبانها و دانشجويان هم قبل از اينكه به بيمارستان برسند فوت كردند .
زمانيكه هواپيما براي پرواز آموزشي بلند ميشه حتما كه نبايد دو يا سه نفر همراه خلبان باشند . اين قانون كه نيست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من نمي دونم پست دادم اما پاك شد .
اتفاقا هواپيما ايران 140 بوده به خلباني آقاي گردان كه در نمايشگاه امسال كيش هم با ايران 140 حضور داشتند . ضمنا حالا كه سقوط كرده . آسمون به زمين كه نرسيده . ان شا الله متخصصين ما كه از عهده اف 14 با اون همه عظمت براومدند از عهده اين هواپيما نيز برمي آن .
اين هواپيما هم براي آموزش كرو اولي شركت ايران اير تور بود كه تعداد زيادي از ايران 140 رو سفارش داده است . هواپيما هم هنگام تاچ اند گو بوده كه موتور سمت راست از دست ميره و دچار استال ميشه و به سمت راست كشيده ميشه . و از باند خارج و به بيرون از محوطه فرودگاه ميره و نهايتا زمين ميخوره و خلبانها و دانشجويان هم قبل از اينكه به بيمارستان برسند فوت كردند .
زمانيكه هواپيما براي پرواز آموزشي بلند ميشه حتما كه نبايد دو يا سه نفر همراه خلبان باشند . اين قانون كه نيست .[/quote]

خدا رحتمتشون کنه، حالا ایشون خلبان ماهری بودند یا خیر؟ جوان بودند؟ یعنی در اصل روی زمین فوت می کنند و هواپیما اصلا از باند بلند نمی شه درسته؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خلبان مرحوم گردان از خلبانان اف 4 در زمان پ ه ل و ي و جمهوري اسلامي بودند كه عملياتهايي هم در جنگ انجام دادند و پس از بازنشستگي از پرواز دل نكندند .
علت فوت ايشون ضربه شديدي بوده كه به هواپيما و متعاقبا به ايشون وارد شده . بله هواپيما از زمين بلند شده و سپس به زمين برخورد كرده .
خداوند روحشان رو قرين رحمت خودش قرار بده . :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.