TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

چند تا عكس جديد از سانحه:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/band%2520%281%29.gif[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/band%2520%284%29.gif[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/band%2520%285%29.gif[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]به كدوم ديوار خورده؟ icon_wink

شما ديوار ميبينيد؟[/b][/quote]

توی خبر گفته فنس!!! حالا من نمی دونم این چه فنسی بوده که این بلا رو به سر این هواپیمای بدبخت اورده خدا می دونه؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين خريدهايي كه ميكنن كل صنعت هوايي و امنيت و استاندارد پرواز كشور رو زير سوال ميبرن٠ اطميناني كه از دست بره برگردوندنش خيلي سخت تر و پر هزينه تر از خريد هواپيماي نو و درست و حسابيه icon_wink ٠ راستي چرا به جاي ٤٠٠ تا ٢٠ تا دونه نوشو از توپولوف نميخرن؟ خيلي عجيبه! icon_wink اقا سعيد نظر شما در اين مورد چيه؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو مجله صنايع هوايي نوشته بود هربار كه تو يه كشوري نمايشگاه هوايي برگزار ميشه شركت ايرباس چند فروند A-380 رو به نمایش میذاره و همونجا هم چند فروند سفارش میگیره

مثلا تو نمایشگاه اخیر فقط شش فروند برای امارات سفارش گرفته بود.

ایکاش ما هم یه یمن وجود انقلاب اسلامی تحریم نمیشدیم و میتونستیم بجای ایلیوشن قراضه سوار این مدل هواپیماها بشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من كه بجاي بازماندگان اين عزيزان نيستم و شايد اونقدر عصباني نباشم چون در موقعيت نيستم
ولي چيزي كه ميدونم اينه كه همين تحريمها و همين تلفات و خسارات هست كه پايه گزار جهش تكنولوژي هست و اصولا اگر نياز بوجود بياد در راستاي اون سعي و تلاش شبانه روزي هم بوجود مياد
كشورهاي سازنده هواپيما با 10 يا 20 سال سازندگي و تلاش به اينجا نرسيدن و خيلي تلفات و هزينه دادن تا به اينجايي كه الان هستن رسيدن

من نميگم بايد مثل اونا 100 سال صبر كنيم تا يه چيزي بشيم
بدليل انتقال سريع اطلاعات در دنياي امروز شايد بشه 100 سال رو به 40 سال رسوند ولي اين راه هزينه هاي فراوان داره و براي يك بار و هميشه بايد اين راه رو رفت
من معتقد نيستم كه وقايع اخير خرابكاري بوده بلكه بدليل همون ضعف تكنولوژيكي شرق در برابر غرب هست
جنگنده هاشونو مقايسه كنيد
به اعتراف همتون شايد ناجي نيروي هوايي ما در زمان جنگ برتري جنگنده هاي غربي بر شرقي بوده
خب غربيها بيشتر و بيشتر تلاش كردن و ما هم بايد اين راه دشوار رو بريم
مسلما تحريم خيلي هزينه ها رو به ما تحميل كرده كه اميدوارم اين تحريمها در سياست كلان كشور به فرصتي براي جهش تبديل بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب!
الحمدلله باز هم يه اتفاق جديد افتاد تا دوستاني كه در همه‌ي امور صاحب نظر هستن، باز هم بيان و نظر فوق تخصصي خودشون رو فتواگونه اعلام بفرماين!
جالبه! دوستان يه طوري درمورد خريد هواپيما حرف مي‌زنن، انگار كه قراره هويج بستني خريداري كنيم!!

دوستان فوق باسواد و سوپر كارشناس عزيز! تا حالا واژه‌ي پنج حرفي تحريم به گوشتون خورده؟
ظاهراً دوستان زيادي در توهم اتحاد!!!! با روسيه به سر مي‌برن كه اينطور اظهار نظر مي‌فرماين!

بابا يكم از خواب بيدار شين!
ما تحريميم! يعني يه موتور دسته دوم هواپيما هم بهمون نمي‌دن! اين هواپيماهايي هم كه داريم، به اين خاطر دست دوم مي‌خريم، چون اگه نوش رو بخوان بهمون بفروشن، برادران عزيز غربي پرچمشون مي‌كنن!!!
شما فكر كردين دنياي دو قطبي سابقه كه مثلاً امريكا با ويتنام در جنگ باشه و شوروي به همين راحتي هواپيما بهش بفروشه؟!
شما اصلاً مي‌دونين كه در سال 2005، قراردادي بين امريكا و روسيه منعقد شد كه دو طرف تعهد كردن به كشورهاي حامي تروريسم و يا حتي مشكوك به داشتن روابط با تروريست‌ها، حتي موشك دوش پرتاب هم ندن؟! مي‌دونين اسم يكي از كشورهايي كه اكيداً نبايد بهش چيزي فروخته مي‌شد، ايران بود؟

روسيه تا مي‌خواد يه S-300 به ايران بفروشه، جيغ شرق و غرب درمياد!!

ظاهراً دوستان ما، تحريم عليه ايران رو يه چيزي تو مايه‌هاي تحريم بويو و هان عليه جول‌بون مي‌دونن و فكر مي‌كنن ما هم جومونگيم كه بريم دور بزنيم هواپيما وارد كنيم!!!

اگه دوستان، تو روسيه آشنايي، چيزي دارن كه مي‌تونه هواپيماي نو كه سهله، حتي 5 سال ساخت بهمون بفروشه، حتماً با مسئولين امر تماس بگيره! من حاضرم جور شدن معامله‌اش رو تعهد كنم!!!

ضمن اينكه خواهشاً اينقدر در نشون دادن سطح دانش و سوادتون، تعجيل بعمل نيارين!
كاش دوستاني كه به سن و سال هواپيماهاي ما اشاره مي‌كردن، يكم روي اين مسئله فكر مي‌كردن كه هواپيمايي كه به پرواز درمياد، اتوبوس ولوو نيست كه مسافر خالي كنه، بعد سوار كنه و بره!!
كاش دوستاني كه اينقدر ادعاي پروازشون مي‌شه، فقط يكبار از سالن انتظار فرودگاه مهرآباد، انبوه هواپيماهاي روي باند رو نظاره مي‌كردن و ميزان تفاوت ساعتي كه بين دو پرواز رفت و برگشتشون مي‌گذره رو يكم محاسبه مي‌كردن و مي‌ديدن كه فقط چه تست‌ها و چه كارهايي روش انجام مي‌شه!! حداقل يكم فكر مي‌كردن كه تركيب دو واژه‌ي سلامت پرواز چيه (راهنمايي مي‌كنم! اين دو كلمه، واسه جمله سازي نيست!!)

البته اين چه انتظار بيهوده‌اي هست؟! مگه براي اظهار نظر، سواد و دانش و معلومات هم مي‌خواد؟
اظهار نظر يعني اينكه هرچي به ذهنت رسيد رو سريع بگي! مگه غير از اينه؟!!!

---------------------------------------------------

خواهشاً يكم كودكانه حرف زدن رو كنار بذارين و به جاي كوبيدن كشورتون و يا منت گذاشتن سر جايي كه همه‌ي وجودتون در برابرش، ذره‌اي ارزش نداره، يكم فكرتون رو بكار بندازين كه حقيقتاً چه خبره!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من كه بجاي بازماندگان اين عزيزان نيستم و شايد اونقدر عصباني نباشم چون در موقعيت نيستم
ولي چيزي كه ميدونم اينه كه همين تحريمها و همين تلفات و خسارات هست كه پايه گزار جهش تكنولوژي هست و اصولا اگر نياز بوجود بياد در راستاي اون سعي و تلاش شبانه روزي هم بوجود مياد
كشورهاي سازنده هواپيما با 10 يا 20 سال سازندگي و تلاش به اينجا نرسيدن و خيلي تلفات و هزينه دادن تا به اينجايي كه الان هستن رسيدن

من نميگم بايد مثل اونا 100 سال صبر كنيم تا يه چيزي بشيم
بدليل انتقال سريع اطلاعات در دنياي امروز شايد بشه 100 سال رو به 40 سال رسوند ولي اين راه هزينه هاي فراوان داره و براي يك بار و هميشه بايد اين راه رو رفت
من معتقد نيستم كه وقايع اخير خرابكاري بوده بلكه بدليل همون ضعف تكنولوژيكي شرق در برابر غرب هست
جنگنده هاشونو مقايسه كنيد
به اعتراف همتون شايد ناجي نيروي هوايي ما در زمان جنگ برتري جنگنده هاي غربي بر شرقي بوده
خب غربيها بيشتر و بيشتر تلاش كردن و ما هم بايد اين راه دشوار رو بريم
مسلما تحريم خيلي هزينه ها رو به ما تحميل كرده كه اميدوارم اين تحريمها در سياست كلان كشور به فرصتي براي جهش تبديل بشه[/quote]

با نظر شما برادر ارشیا موافق هستم تقریبا کاملا! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی عزیز! لطفا ابتدا تحریم های علیه صنعت هواپیمایی رو بازنگری کنید!
[color=red]
ایران حق خرید وسائل هواپیمایی (مسافربری) که شرکت های آمریکایی در اون مشارکت دارند رو بصورت دست اول و نو ندارد! ولی مجاز است که قطعات یدکی دست دوم را از بازار خریداری کند.[/color] ولی در این قوانین تحریم هیچ اشاره ای به خرید از روسیه نشده! و ما می تونیم از روسیه خرید کنیم! ولی ظاهراً جون مردم در برابر پولی که برخی به جیب می زنند هیچ ارزشی نداره! اون کشورهایی هم که می بینید صنعتشون چنین رشدی داشته با مشارکت سایر کشورها به اینجا رسیدند! یک باره نمی شه رفت از صفر شروع کرد که!

از دوستانی هم که سطح دانششون از ما سوپر کارشناسان بالاتره تقاضا می شه به این ادعاها در مورد مونتاژ توپولف ها در ایران واکنش نشون بدن! که اگر در تحریم کامل به سر می بریم چطور برخی سخن مونتاژ و وارد کردن تجربیات به کشور می کنند! باز هم از این دوستان با سواد می خواهیم که یک سرچی بکنند و ببینند که عمر مفید یک هواپیمای مسافربری 10 ساله تازه اون هم با تعمیرات اساسی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سخنگوي سازمان هواپيمايي:
[b]سرعت بيش از حد هواپيماي تهران-مشهد موجب وقوع سانحه شد [/b]
خبرگزاري فارس: سخنگوي سازمان هواپيمايي گفت: سرعت بيش از حد هنگام فرود هواپيماي ايلوشن مسير تهران _ مشهد‌، يكي از علل مهم سانحه برخورد اين هواپيما با ديوار‌هاي فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد بوده است.
رضا جعفر‌زاده سخنگوي سازمان هواپيمايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس "توانا " اظهار داشت: هواپيماي ايلوشن 62 به شماره پرواز 1525 هواپيمايي آريا عصر ديروز به هنگام فرود در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد با ديوار فرودگاه برخورد كرد كه طي اين سانحه 16 نفر از سرنشينان كه 13 نفر آنان گروه پروازي (كرو) بودند جان باختند.
وي تصريح كرد: به محض مخابره اين خبر تيم بررسي سازمان هواپيمايي جهت جمع‌آوري اطلاعات و بازديد از سايت سانحه به فرودگاه مشهد اعزام شد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي گفت: بررسي‌هاي اوليه تيم كارشناسي بيانگر اين است كه سرعت بيش از حد هواپيما هنگام فرود يكي از علل مهم وقوع اين حادثه بوده است.
جعفرزاده با اشاره به اينكه جعبه‌هاي سياه ايلوشن جهت بازخواني به تهران منتقل شده است، تصريح كرد: سازمان هواپيمايي مجوز فعاليت شركت هواپيمايي آريا را تا اطلاع ثانوي به حالت تعويق در آورده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا علا جون شما هرچی گفتی درسته .. شما مطمئنی قبلا هم خدا از دستمون شاکی نبوده؟!

میخوای برای تک تک سال رخداد اون حوادث برات مثال بیارم که مثلا تو فلان زندان به کدوم زن شوهردار ... شد ؟! اره نازنینم؟!

البته من فقط یه فرضیه دادم نگفتم شما بیا درست قبولش کن و بعدشم پسرم شما یه کم مطالعه در فلسفه و... داشته باشی به خدا به هیچ جا برنمیخوره و اگرم ندرای پس لطفا سکوت!

عزیز در تاریخ هم بارها اشاره شده که فلان حادثه به خاطر عقوبت فلان موضوع شاید بوده و....
همونطور که صعود و نزول یک مملکت مشخص هست و دلائلشم مشخصه ....

اینی که من گفتم ابدا چیزی نبوده از خودم بگم .... به هرحال خواستی برات بازش میکنیم یه کم دستت بیاد!
[color=red]
واقعا جالبه .. امریکا طوفان کاترینا اومد گفتن بعععله این تقاص جنایاتشونه ... هر بلایی سر امریکا میاد موهبت خداست به اونا و هر بلائی سر ما میاد اتفاقی همینجوری الابختکی بوده[/color]

بهتره کمی بیشتر تعقل کنیم چه دینی چه فلسفی چه تاریخی چه واقعی

از نظر فنی هم که هیچ بحثی رو این نیست ایران تحریمه و هواپیما نداره و .... اما بحث ما فراتر از این چیزاست و اینو مطرح کردم:

چون خسته شدم و شدیم از بس مزخرف گفتیم راجبه توپلوف و امثالهم .... حداقل یه کم نواوری داشته باشین!

** به هرحال هرکسی تمایل داره قضایای جهان رو به شکلی دیگر ببینه میتونه برا خودش بشتر مطالعه بکنه و اصطلاحا ماورائی ببینه ....

من یکی که هم واقعیش رو دیدم هم اینجوریش... هر دوش لذت بخش بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=left]Iranian aviation has one of the worst safety records, with poor maintenance usually blamed. Iran can’t buy spare parts for its ageing fleet of U.S.-built aircraft, purchased before the 1979 Islamic revolution, except on the secondary market. The U.S. has banned most trade with Iran since the revolution. Russia and Iran signed an accord in 2008 for sales of 100 Tupolev Tu-204 and Tu-214 planes over a 10-year period. ....

Sanctions against Iran mean that Boeing is unable to sell planes to the country’s airlines, while Airbus “feels constrained because the U.S. puts pressure on them not to,” he said.

[color=red]While Iran can buy modern planes on the second-hand market, “it’s very awkward to operate like that because you then need service backup and parts.[/color]” ....[/align]

[align=left][b]Bloomberg[/b][/align]

اینو مخصوصا به انگلیسی گذاشتم تا یکم شفاف سازی بشه پست بالا هم بروزرسانی شد! بخونید ضرر نداره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ليچ عزيز!
يا خودت رو زدي به كوچه‌ي علي چپ، يا اينكه بنده رو يه طورايي ابوالهول فرض كردي!
در هر دو صورت، جوابي بيشتر از اوني كه نوشتم، ندارم!

شما هم بد نيست همون متني كه نقل قول كردي رو مطالعه كني!
يه تحقيق كوچيك هم كن كه چرا روسيه به ما هواپيماي جديد نمي‌تونه بفروشه!

بد نيست بدوني كه امريكا، براي خودش مي‌تونه محدوديت بذاره. ولي محدوديت‌هاي سايرين رو از طريق توافقنامه‌هاي بين‌المللي يا بين‌ دو كشور بوجود مياره! حتي براي تحريم سنگال، نمي‌تونه خودش قانوني تصويب كنه كه مثلاً الجزاير بهش چيزي نفروشه! ولي چه با قدرت، چه با تطميع، با الجزاير پيمان همكاري امضاء مي‌كنه و ...!

حالا شما هي برو داماتو رو بالا پايين كن و بگو توش جايي از روسيه اسم برده نشده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عمر مفید هواپیماهایی که در داخل کشور اقدام به جابه جایی مسافر می کنند 51 هزار ساعت پرواز یا 20 سال که این مورد در هواپیماهایی که پرواز خارجی دارند شدیدا افت می کنه و به 10 تا 15 سال می رسه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.