nasirirani

اتصال دریای خزر به دریای عمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آخه مگه ميشه؟اين كانل از كجا ميخواد رد شه؟؟كوههاي البرز را چيكار ميكنن؟؟شهر هاي سر راهشو چي؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دلایل غیر ممکن بودن این طرح اینه که اختلاف سطح دریای خزر با آبهای آزاد 28 متره(حالا یادم نیست 28 متر پایین تر یا بالاتر)که اگه این عدد را د ر مساحت دریای خزر ضرب کیند متوجه حجم آبی که باید جابه جا بشه میشید. در مورد طرح زمان شاه، توی مجله دانشمند خیلی قدیمی این طرح را توضیح داده بود: طرح اصلاً اتصال این دو دریا نبود بلکه ساخت دریاچه ای در کویرهای مرکزی ایران بود. که طبق محاسبات یه نیروگاه اتمی برای تامین نیروی برق پمپها لازمه . طرح یه چیزی حدوده 5-6 صفحه بود حالا اگه سوالی دارید بپرسید icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم ترانزیت کالا با قطار خیلی بهتر از این طرح بشه حالا چقدر شهر و روستا باید آسیب ببینه تا چنین طرحی اجرا بشه می شه یکی از دوستان از فواید این طرح برای من بگه icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این که در حد حرف هم نیست باید در عالم خیال دنبالش بگردین با این اقتصاد به گل نشسته ی ایران که هنوز پل دریاچه ی ارومیه رو تموم نکرده بعضی از بچهای سایت چه خیالایی دارن از بالای چندتا کوه باید رد بشه icon_cheesygrin چندتا روستا رو باید له کنه چطوری داخل کویر با اون طوفان های شن کنده کاری کنن چندتا شهر رو باید دور بزنه اصلا باید حساب بشه اگه بارون بیاد ممکنه طغیان کنه تازه بگذریم از مساعل پیش بینی نشده که هیچ کدوم از ما نمی دونیم و در حین کار مشخص میشه اقصاد ایران اگه بتونه قیمت مسکن رو پایین بیاره این کار رو حتما یه ساله انجام میده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عملي شدن اين كار آرزوي چندين و چند ساله روسها و سفارش تزار به آينذگانش عملي ميشه و اين وسط معلومه چه كسي نفع مي بره اينقدر كارهاي ديگه وجود داره كه انجام بشه بي خيال كانال

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين طرح در سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح بررسي شده و پيوست هاي مفصل هم داره الان هم در كميسيون هاي تخصصي هيئت دولت داره بررسي ميشه و از نظر عملي راي دادن كه ميشه اما پيوست هاي تبعات و بازتاب هاي اجراش خيلي زياده. خواستين بگين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به دوستانمون تو خبر گزاري فارس هم كه عضو شدن من هميشه دوست داشتم يكي از مسولان يا خبر گزاري ها هم عضو باشه تا به سوالات پاسخ بده خيلي خوبه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي چنين طرحي علاوه بر معايبي كه دوستان اشاره كردند موجب دو تكه شدن سرزمين ايران به لحاظ جغرافيايي مي شود كه داراي تبعات ساختاري و اجتماعي و سياسي و امنيتي خاص خود است و به نظر من هزينه هاي پيش بيني شده و پيش بيني نشده آن بيش از فايده آن خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اين طرح در سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح بررسي شده و پيوست هاي مفصل هم داره الان هم در كميسيون هاي تخصصي هيئت دولت داره بررسي ميشه و از نظر عملي راي دادن كه ميشه اما پيوست هاي تبعات و بازتاب هاي اجراش خيلي زياده. خواستين بگين.

سلام . آيا اطلاعي از برآورد تخميني هزينه ي كل طرح هست؟
بودجه براي كل هزينه هاي حفر و خاك برداري .. ميلگرد گذاري و بتن ريزي كانال براي 1 كيلومتر مسير آبراه ‌ ؟
فكر كنم هزينه ي 1 كيلومتر آبراهش در بياد بعد بشه نظر داد كه عملي هست يا خير.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کنم ترانزیت کالا با قطار خیلی بهتر از این طرح بشه

حالا چقدر شهر و روستا باید آسیب ببینه تا چنین طرحی اجرا بشه
می شه یکی از دوستان از فواید این طرح برای من بگه icon_cheesygrin :o :o

كاملا موافقم تمام ترانزيتي كه كشتي مي خواد انجام بده قطارم مي تونه انجام بده تازه سرعتشم خيلي بهتره icon_cheesygrin
راستي يك رقيب پيدا كردم f_35B ازكجا پيداش شد icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اقتصاد و یا جغرافیا دان نیستم ولی یه انتقاد هایی می کنم: 1-اب دریای خزر کثیف و شیرین هست و اگر وارد دریای عمان و خلیج فارس بشه گونه های زیستی اونجا رو به خطر می اندازه. 2-هزینه ی این طرح توسط چه کسی می خواد پرداخت بشه؟؟ 3- هیچ خوبیی برای ایران نداره.ایران هم اکنون از طریق هر دو دریا داره ترانزیت می کنه پس نتیجه می گیریم کاسه ای زیر نیم کاسست 4-در هیچ جای دنیا اب به بالا نیره!! icon_cheesygrin مگر اینکه با پمپ که با ارتفاع 5000 متری رشته کوه البرز این طر امکان پذیر نیست. 5-مسیری که از اون عبور می کنه عجیب ترین مسیر جهانه چرا که از وسط بیابون داره رد می شه!!! 6-مسائل زیستی اون منطقه رو تحت الشعاع خودش قرار می ده.(شامل الودگی صوتی و الودگی های محیطی) 7-قاچاق کالا یکی دیگر از اون مسائله. در نتیجه مسئلین باید خیلی بچه باشن که همچین طرحی رو قبول کنن!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي از مشكلاتي كه يكي از دوستان ذكر كرد همون دو تكه شدن ايران عزيزه كه به خودي خود ميتونه مشكلات سياسي و امنيتي خاصي رو به دنبال بياره! icon_cheesygrin مشكلاتي نظير اينكه فرضا نصف ايران رو از دست بديم!تا حالا به اين فكر كرديد؟ هر چند ممكنه بگيد كه امكان نداره اما فرض كنيد نصف ايران از دست رفت يا چميدونم يه عده انقلاب كردن و مستقل شدن؟ icon_cheesygrin :o icon_cheesygrin حالا اين مساله به كنار.شايد از نظر فرهنگي دو دستگي ايجاد بشه و كلماتي نظير «شرقي»يا «غربي» رواج پيدا كنه. من از نظر نظامي بحث نميكنم ولي خب از نظر امنيتي و سياسي اجتماعي همچين مشكلاتي امكان پذيره. :o

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله بحث شرقي غربي پيش مياد. همين الانش هم شرق كشور محرومه اگر اين كانال زده بشه يه عده ميگن به دولت به ايران غربي!!! خوب ميرسه ولي به ايران شرقي!! نميرسه يا چرا بايد پايتخت تو ايران غربي باشه؟ كلا خطر تجزيه طلبي رو زياد ميكنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته از نظر نظامي هم خطراتي داره كه ممكنه آينده ايران رو نابود كنه! اگه فرضا نصف ايران حالا هر طرف كه باشه توسط دشمن داخلي يا خارجي تصرف شد احتمال پس گرفتن اون قسمت شديدا مياد پايين. و خطر تجريه طلبي هم در اين موارد كم نيست. به هر حال درسته كه اين طرح فقط در حد حرفه ولي خب به اينجاها هم بايد فكر كرد. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.