RezaKiani

گانتر پرین؛ هیولایی در اعماق آب

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خدمه زیردریایی آلمانی به ناخدای خود ایمان داشتند اما ترس در چهره همگی آنها دیده می شد. سالها قبل و در زمان جنگ جهانی اول دو زیردریایی آلمانی همین راه را رفته بودند اما هیچکدام به پایگاهشان بازنگشته بودند. اینبار اما، گانتر تصمیم گرفته بود که ناممکنها را ممکن کند و ضرب شستی به بزرگترین نیروی دریایی جهان نشان دهد. زیردریایی آلمانی به آرامی از میان جزایری کوچک راهش را به سوی پایگاه دریایی اسکاپافلو در شمال اسکاتلند ادامه داد. پس از عبور از موانع ورودی بندر گانتر راهش را گم کرد و مجبورشد که به سطح آب بیاید. ساعت 1 بامداد روز 14 اکتبر 1939 شبی تاریک بود اما گانتر توانست در زیر نور شفق قطبی پیکره بزرگی را در فاصله 4 کیلومتری تشخیص دهد. زیردریایی با فرمان ناخدای شجاعش به زیرآب رفت و پس از قرارگرفتند در محل مناسب اژدرهایش را شلیک کرد.
با اولین صدای انفجار خدمه کشتی غول پیکر رویال اوآک از خواب پریدند. تمام خدمه فکر می کردند که این صدا ناشی از یک انفجارداخلی است. همین امر سبب شد تا کسی به فکر دفاع از کشتی نباشد و گانتر با خیال راحت به شکارش ادامه دهد. او 7 اژدر به سوی کشتی دشمن شلیک کرد که تنها دو تا از آنها در بدنه کشتی دشمن نشستند. 15 دقیقه بعد رویال اواک در اعماق آب بود و 833 نفر از خدمه خود را نیز با خود برده بود.
انگلیسی ها تا فردا صبح ،که غواصانشان تکه پاره های اژدرهای آلمانی را در بدنه ناوشان یافتند، فکر نمی کردند که مورد حمله یک زیردریایی قرارگرفته اند. پس از اینکه آنها فهمیدند یک زیردریایی آلمانی به راحتی وارد یکی از بنادر حفاظت شده انگلیس شده هراس بر آنها چیره گشت.
این حمله جسورانه به قدری عالی اجرا شد که چرچیل درباره اش نوشت:"شاهکاری برجسته با مهارتی حرفه ای." دستگاه تبلیغاتی هیتلر با طول و تفصیل به شرح این عملیات متهورانه پرداخت و پس از اینکه یو-47 به پایگاهش بازگشت به گرمی از خدمه اش استقبال شد. حتی هیتلر هواپیمای شخصی خود را فرستاد تا آنها را به برلین ببرد. اکنون گانتر و زیردستانش به سوژه تبلیغاتی مناسبی برای مجلات و روزنامه های آلمان تبدیل شده بودند. ویلیام شیرر ،خبرنگار آمریکایی که قبل از جنگ گانتر را در برلین ملاقات کرده بود، او را این چنین وصف کرد:"روشن، جسور، کاملا توانا و یک نازی متعصب."
در نتیجه این پیروزی شگفت انگیز، گانتر پرین اولین فرمانده زیردریایی رایش سوم شد که به مدال صلیب شوالیه دست یافت. او توانست بیش از 30 کشتی متفقین را غرق کرده و به 8 کشتی دیگر صدمه واردسازد.
در روز 20 فوریه 1941 زیردریایی یو-47 پایگاه خود را در فرانسه ترک کرد. 4 روز بعد گانتر به یک کاروان دریایی متفقین حمله کرد و توانست 4 کشتی دشمن را شکار کند. 13 روز بعد آخرین پیام بیسیم یو-47 شنیده شد. یو-47 در غرب ایرلند به همراهی تمامی خدمه و ناخدای بی همتایش غرق شد. علت غرق شدن این زیردریایی تا به امروز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.
منبع :مجله اطلاعات هفتگی
مترجم....


تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود. این آلمانیها هم تو اعماق آب واقعا کوسه ای بودن برای خود! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالب بود ... المانها با استفاده از نبوغشون هر غیر ممکنی رو به مرحله اجرا گذاشتند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود.این زیردریایی های المانی کابوسی برای کشتی های متفقین بودند. رضا جان اگه مقاله ایی درباره ی Graf Zeppelin داری بذاری ممنون میشم. یه سری اطلاعات عمومی در موردش. راستی یه سوال داشتم . نظرت در مورد ویلیام شایرر چیه؟ icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Graf Zeppelin تنها ناو هواپیما بر آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم بود . این ناو هرگز کامل نشد و هرگز در هیچ نبردی هم شرکت نکرد . پروژه در دسامبر سال 1934 به صورت تئوریک آغاز شد و در سال 1936 وارد مرحله ی ساخت گردید و بر اساس برنامه ریزی ها و بودجه ی کلان نیروهای آلمان در آن زمان برنامه ریزی شده بود که تا نیمه ی سال 1940 به پایان برسد با این حال با بالا گرفتن جنگ بودجه ها شدیدا کاهش یافت و توجه نیروی دریایی آلمان به ساخت U-boat ها باعث توقف پروژه شد . مسئله جالبی که لازم به ذکر است این هست که آلمانی ها برای به دست آوردن اطلاعات برای ساخت این ناو هواپیما بر دست به دامان دانشمندان ژاپنی سده بودند . (برای بنده این مایه ی سرافکندگی هست) icon_cool نیروهایی که بر روی این ناو کار می کردند به بخش های دیگر منتقل شدند تا روی شناور های سطحی کار کنند و از توپ هایی که بر روی این ناو نصب شده بود برای دفاع ساحلی استفاده شد و بخش های دیگر هم به این ترتیب از ناو جدا شدند و خود بدنه هم به گوتن هافن منتقل شد. در سال 1942 نیروهای دریایی آلمان به این نتیجه رسیدند که نیروی دریایی به یک ناو هواپیما بر نیاز دارد تا بتواند در نبردها موفق شود به همین دلیل پروژه دوباره اجرایی شد. بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود کار ساخت این ناو تا زمستان 1943 کاملا به پایان برسد پس برای این کار یک لنگر گاه خشک بسیار مجهز نیاز بود . نیروی دریایی آلمان به کمک ارتش لنگر گاه Drontheim را برای Graf Zepplin آماده کردند و ناو به آن لنگر گاه منتقل شد . در همین دوره بود که نیروهای دریایی تصمیم گرفتند چندین شناور بزرگ سطحی را به ناو هواپیما بر تبدیل کنند به همین دلیل بود که Graf Zeppelin دوباره به لنگر گاه Kiel باز گردانده شد. بعد از تغییر مکان ساخت این ناو پروژه با تمام سرعت به پیش رفت ولی درگیری شدید نیروها دریایی آلمان با کاروان دریایی JW51B باعث شد که تمامی پروژه های نیروی دریایی آمان به طور کامل متوقف شود و این در حالی بود که ناو Graf Zeppelin تقریبا 80 درصد به پایان رسیده بود . برای بار دوم تمامی توپ ها از ناو جدا شند و به مناطق جنگی فرستاده شدند و در نبردها از آنها استفاده شد . دو عدد از توپ ها موفق شدند یک ناوشکن روسی را غرق کنند . بقیه ی توپ ها در آلمان باقی ماندند ولی بعد از شکست آلمان به بروژ فرستاده شدند و تا سال 1990 در استفاده ی نیروهای نظامی نروژ بودند . در مورد آنکه چه بلایی بر سر Graf Zeppelin آمد تئوری های بسیاری وجود دارند : برخی می گویند روسها ناو را برای خود برداشتند و آن را کامل کردند و به نام AI-120 از آن استفاده کردند ولی این تئوری معقول به نظر نمی رسد لذا هرگر همچین مدلی از ناو در خدمت نیروهای دریایی روسیه نبوده است . برخی دیگر می گویند بعد از باز کردن توپ ها از روی ناو آن را به یک بندر دیگر منتقل می کنند ولی در راه دماغه ی ناو با یک مین دریایی برخورد می کند و باعث نابودی غرق آن می شود . دیگران می گویند ناو تا سال 1945 در kiel باقی ماند تا بلاخره به دلیل برداشته شدن برخی از بخش های بدنه از هم متلاشی شد. شخصا برای من این سخت ترین و غمناک ترین مطلبی بوده که تا حالا نوشتم حتی بدتر او دردناکتر از بیزمارک. سامان تمام حقوق این مطلب متعلق به سایت میلیتاری می باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از شما. ولی منظورم یه چیز دیگه بود. باز هم ممنون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هانس عزیز اگر منظورت از گراف زیپلن اون بالن بزرگه باشه چیز زیادی درباره اش نمی دونم .البته فیلم مستند سقوطش رو دیدم که گزارشگر رادیوی شیکاگو مستقیما گزارش می کرد و گریه . یه فیلم هم بعدا درباره اش درست کردند که اون رو هم دیدم. اگر منظورت از گراف زیپلن ناوهواپیمابر هیتلر هست که دوستمون زحمت کشیدند و توضیح دادند. در مجله جنگ افزارهم یه مقاله درباره اش چاپ شده که فکر کنم یکی از دوستان اون رو تایپ کرد و در سایت قرارداد. اون بنده خدا رو متاسفانه نمی شناسم . اگر آدم جالبی بوده درباره اش یه تاپیک درست کن صواب داره. آما آقا سامان عزیز! سامان خان شما رو نمی گم اون یکی سامان رو می گم دوست عزیز اینکه آلمانها از ژاپن کمک گرفتند یا نه رو نمی دونم ولی اگر هم گرفته باشند خیلی عجیب نیست چون در اون زمان ژاپن از نظر ساخت ناوهای هواپیما بر سومین قدرت دنیا بود. پس تعجبی نداره که به عنوان یه متحد به آلمان کمک کنند. آلمانها هم در عوض دستگاه های رزمگذار انیگما با الفبای ژاپنی برای اونها ساختند این به اون در. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از دوستان. سامان گرامی همان طور که رضا گفت خیلی عجیب نیست. در زمینه موشکی و هواپیماهای جت و عادی هم باز ژاپنی ها از المانها کمک گرفتند. رضا جان منظور منم همان بالن بزرگه هست که منم یه مستند ازش دیدم که اتیش می گیره.اسمش اینه LZ-127 Graf Zeppelin ویلیام شایرر هم که تو متنت ازش نام بردی یه تاریخ نگار میگن بزرگه. کتابی در 2 جلد قطور درباره ی سقوط و ظهور رایش سوم به زبان انگلیسی نوشته که ترجمه ی اون در یک جلد قطور به زبان فارسی هست. حالا بعدا یه کم بیشتر دربارش تحقیق کنم می گم. بهش اعتماد ندارم icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویلیام شایرر هم که تو متنت ازش نام بردی یه تاریخ نگار میگن بزرگه. کتابی در 2 جلد قطور درباره ی سقوط و ظهور رایش سوم به زبان انگلیسی نوشته که ترجمه ی اون در یک جلد قطور به زبان فارسی هست. حالا بعدا یه کم بیشتر دربارش تحقیق کنم می گم. بهش اعتماد ندارم

آقا من این کتاب "ظهور و سقوط هیتلر " نوشته ی ویلیام شایر رو دارم و تا حالا دو بار هم خوندم .
به نظر میاد که این آقا خیلی از هیتلر متنفر بوده چون هرجا که دستش رسیده حسابی به این هیتلر بدبخت بدو بیراه گفته .
من الآن میرم می گردم ببینم چیزی در موردش پیدا می کنم یا نه اگر پیدا کردم همینجا می زارم.
در ضمن در مورد اون قضیه ی کمک ژاپنی ها به آلمان حرفتون کاملا صحیح هست و قبول دارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
William L. Shirer در سال 1904 به دنیا آمد و در سال 1993 فوت کرد. شایرر وقایع جنگ جهانی دوم را از قبل از به حکومت رسیدن نازی ها به چشم دیده بود و تمامی وقایع سیاسی و مسائل کلیدی را که باعث وقوع جنگ جهانی دوم شد را گزارش داد و بعد شروع جنگ هم به نوشتن در این باره پرداخت. ویلیام در شیکاگو به دنیا آمد . پدرش یک وکیل و مادرش خانه دار بود . بعد از دریافت مدرک فوق لیسانس شایرر چیکاگو را به مقصد پاریس ترک کرد . او هم مانند خیلی از جوانان دوره ی خود آرزو داشت یک شاعر یا نویسنده شود . در پاریس شایرر تلاش کرد در یکی از روزنامه های آمریکایی که در آنجا فعالیت داشتند کار پیدا کند که موفق نشد . بعد از مدتی سرگردانی در پاریس او تصمیم گرفت به آمریکا جایی که او از آن به نام سرزمین "مسیحیت , آرمانگرایی و خودشیفتگی " نام می برد برگردد. صبح روزی که باید پاریس را به مقصد آمریکا ترک می کرد ویراستار روزنامه ی Chicago tribune با او تماس گرفت و به او پیشنهاد یک کار را در شعبه ی این مجله در پاریس داد . روز بعد شایرر در دفتر این مجله حاضر شد و به این ترتیب دو سال آینده را در این مجله به کار پرداخت و در بخش ورزشی این مجله مطلب نوشت. بعد از مدتی تحصیل در رشته ی تاریخ او متوجه شد که به تاریخ معاثر بسیار علاقهمند است . از آن به بعد با موافقت رئیس روزنامه ای که در آن کار می کرد شروع به نوشتن وقایع سیاسی و تاریخی روز دنیا کرد . او در تمام مدت از پایتخت یک کشور اروپایی به پایتخت کشور دیگری سفر می کرد و در مورد وقایع سیاسی و تاریخی روز می نوشت او بیشتر توان و توجه خود را به وقایع مربوط به فعالیت های گروه های نازی و آنچه در آلمان می گزشت و بعد هم جنگ جهانی دوم معطوت کرد. در سال 1938 و سال 1941 برنده ی دو جایزه برای برنامه های رادیویی معروف خود شد . نگاه دقیق و گویای او از بی نظمی ها و همهمه های سیاسی اروپا در سال های 1934 تا 1941 در کتاب "یادداشت های برلین" و بعد از آن کتاب "ظهور و سقوط رایش سوم" در سال 1960 و "سالهای کابوس" در سال 1984 تبدیل به بهترین و معروف ترین کتاب های او شد که همگی مخلوطی از روزنامه نگاری و تاریخ نگاری بودند. در دسامبر 1940 شایرر به آمریکا برگشت و به کار در رادیو مشغول شد . در سال 1947 به دلیل پشتیبانی از کمونیسم در برنامه های رادیویی خود او را اخراج کردند و نام او برای همیشه به لیست سیاه پیوست . همچنین او در سال 1961 جایزه بین المللی بهترین کتاب سال را برای کتاب "ظهور و سقوط رایش سوم" برنده شد . بعد از آن سال چند مقاله و یک کتاب معروف دیگر هم توسط او نوشته شد و انتشار یافت . او در سال 1993 تنها چند روز بعد از تولد 90 سالگی اش در boston درگذشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
panzer-grouppen از شما ممنونم. من دنبال یه چیز خیلی گشتم ولی پیدا نکردم.دین این فرد چیست؟ این اقا در کتاب ظهور و سقوط رایش سوم به گونه ایی به نظر من کینه ورزانه نوشته است. اکثر سران نازی را همجنس باز نامیده و انسانهایی پست و خائن. البته از جنبه های مثبت او هم این است که جزو تنها کسانی هست که به ارشیو نامه ها و اسناد نازیها راه پیدا کرده است. کسی بوده که در دادگاه نورنبرگ هم حضور داشته است. از قبل نازیها را می شناخته . به همین دلیل کتابی که نوشته به واقعیت موجود نزدیکه و دقیقتر هست و جزئیات را به خوبی توضیح داده است. فقط تنها مشکلی که گفتم همان هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من در زمانی که داشتم این مطلب رو درباره ی ایشون ترجمه می کردم چندین منبع رو گشتم ولی هیچ کدوم در مورد دین این فرد صحبتی نکرده بودند . من هم در پست های بالاتر گفتم که در این کتاب تا اونجایی که تونسته سران نازی رو کوچک کرده و اکثرا قبل از اسم اونها از کلمه هایی مثل پست فطرت استفاده کرده . شاید ایشون یهوده بوده باشند . این فرد مدت کوتاهی قبل از اینکه نازی ها شروع به کشتار یهودی ها کنند از آلمان خارج شده و در کشورهای دیگر به مطالعه درباره جنگ ادامه داده. احتمال مسیحی بودن ایشون کم هست. در زندگی نامه ایشون همونطور که در بالا نوشتم از آمریکا به نام کشور مسیحیت نام برده و طوری به نظر می رسه که این رو یکی از بدی های آمریکا می دونه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم همین شک را دارم که یهودی بوده باشه. به همین دلیل سوال کردم.اگه یه روز پیدا کردی من رو هم خبر کن icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.