00Amin 2,389 گزارش پست ارسال شده در آبان 87 تفكربسيجي،مجموع اي از فرهنگ باور،تعهد و پايبندي اخلاقي است كه جهت گيري انسان را معين ميكند وبراي وي ملاك ميسازد. تفكر بسيجي مشحون از واژه هاي مقدس وجاودانه اي است كه به صحنه (عمل) در اوردن هر كدام از انها كافي است تا جامعه اي را در مسير سعادت و رستگاري هدايت نمايند. بسيجي عاشق انقلاب است و مطيع رهبري، خلوص در عقيده و اخلاص درجهاد دارد، هدفش خدا و خواسته هايش خدايي است. خداخواهي اش را در خدمت به خلق خدا جستجو ميكند متواضع است وسازش ناپذيرو.... [color=darkblue][size=18]1-عزت نفس[/size] [/color] عزت نفس مايه ازادگي وعلو همت است. اين موضوع در اسلام به قدري مهم وارزنده وانمود شده است كه خداوند در قران شريف، عزت مومنان را در رديف عزت خود پيامبر گرامي (ص)، به حساب اورده است. اقتضاي رسالت بسيجي عزت نفس است . چرا كه بسيجي هرگز به ذلت وبندگي ديگران تن نمي دهد وسرمايه شرافت و ازادگي خود را با هيچ گران قيمتي معامله نمي كند. رسالت بسيجي تنها به تقويت عزت نفس در وجود خويشتن خلاصه نمي شود ، بلكه بايستي ان را در روح وپيكره جامعه تزريق نمايند و ترويج دهد. كشوري كه افراد ان با غزت نفس بار امده اند و در نظر مردم و حكومت ، شرافت اخلاقي مهم و لازم الرعايه شناخته شده است، دروغ ، تملق گويي ، دزدي و و رشوه خواري ، خدعه و فريب كاري و خلاصه بسياري از گناهان و ناپاكيهاي اخلاقي به ان راه ندارد. عزت نفس ، خود به خود مردم را به وظيفه شناسي سوق مي دهد و ضامن اجراي ساير صفات پسنديده در محيط خانواده و اجتماع است و صاحبش را به مراعات تمام وظاليف اخلاقي و انساني وا مي دارد. بسيجي عزيز النفس است . معناي اين سخن ان است كه بسيجي نفوذ ناپذيراست و انسان عزتمندهرگز به خود اجازه نمي دهد كه زشتي ها در شخصيت وي نفوذ كند. حقيقت عزت قدرت است كه دردل وجان انسان ظاهر ميگردد واو را از خصوص وتصميم در برابر طاغيان و ياغيان باز مي دارد. قدرتي كه با داشتن ان هرگز اسير شهوات نمي شود و در برابر هوا وهوس سر فرود نمي اورد و بسيجي واجد اين خصلت متعالي است. [color=darkblue][size=18]2-خدمت رساني [/size][/color] مردم، بنده احسان و نيكي اند. راز محبوبيت بسيجي نيز در همين است كه خود را خدوم مردم مي داند. مقبوليت عمومي ريشه در خدمت و صداقت دارد. امام خميني (ره) بعد از رحلت مرحوم ايت الله طالقاني، درباره ريشه مقبوليت اجتماعي ان عالم مبارز و نستوه ميفرمايد:[color=green]اين ملت ازاو قدرداني ميكند، يعني اين قدرداني از خدمت گزار خودش است.طالقاني خدمت گزار ملت بود و ملت از خدمتگزار خودش قدرداني ميكند.[/color] پيامبر اكرم (ص) مي فرمايد: [color=green]سرور و سالار مردم ، خدمتگزار انان است.[/color] در تفكر بسيجي ، خدمتگزاري يكي از اصول بنيادين و اساس است كه بسيجي را در مسير شدن وبودن و فلسفه وجودي او را درخدمت به مردم تعريف ميكند. اينجاست كه در تمام عرصه هايي كه نياز به ايثارگري و خدمت رساني احساس مي شود ، اين بسيجي است كه قدم پيش مي نهد و خود را عرضه مي دارد. بسيجي اگر دم از جامعه و حقوق انساني و مردم ميزندچون خود در متن درد و رنج انسانهاست و انچه برايش مهم نيست رفاه و اسايش ( خود) است . بر خلاف برخي روشنفكر نماها كه تمام واژهاي يه ظاهر زيبا و فريبنده مانند (خلق) ، (مردم) و غيره را در خدمت (خود) و اهداف دنيوي خود تعريف كرده وبه كار ميگيرند.بسيجي اگر هم منصبي را بدست بياورد و يا بر مسندي بنشيند براي خدمتگزاري است وبه تعبيرشهيد بهشتي شيفته خدمت است ونه قدرت. [color=darkblue][size=18]3-فروتني و تواضع [/size][/color] هر درختي ميوه ي دارد و ميوه ي درخت فروتني (مهر) است. هركس افتادگي پيشه كند. فيوضات الهي نصيب او خواهد شد وهمچون زمين پستي كه به راحتي از اب حيات بهره مند مي شود از لطف و محبت مردم نيز بهرمند خواهد خواهد شد. افتادگي اموز اگر طالب فيضي ************ هرگز نخورد اب زميني كه بلند است در فرهنگ بسيجي منيت، خودخواهي، خودبيني، خودستايي،خودپرستي و بسياري از اين (خود)هاي ديگر جايگاهي ندارد وپذيرفته نيست. چه، خودخواهي بيماري است كه اولين قدم در راه رسيدن به اهداف ان، پا گذاشتن روي حق است و بسيجي حق مدار است، پس چگونه ميتواند خود خواه باشد. بسيجي متواضع هست چون در بين مردم است و خود را اين چنين تعريف كرده است كه خودخواه نباشد. امام علي (ع) مي فرمايند: [color=green]سه چيز محبت و محبوبيت مي اورد، حسن خلق و دوستي و فروتني .[/color] [color=darkblue][size=18]4-قاطعيت و سازش ناپذيري [/size][/color] بسيجي درراه كار خود سازش ناپذير است و اين خصلت همه بسيجيان راستين است. معيار پاكسازي اجتماعات بشري و شرط توفيق اصلاحات ، قاطعيت و سازش است. امام علي (ع) مي فرمايند: [color=green]فرمان خداي پاك را تنها كسي ميتواند اجرا كند كه سازشكار نباشد و نيرنگ نزند و ازمنديها او را نفريبد.[/color] اين تجربه همه دوران تاريخ است كه سازش وارفاق وملايمت در پاكسازي جامعه و زدودن علل وعوامل ناراستي ونادرستي و تجاوزطلبي، همواره موجب گرديده است تا پس از گذشت اندك زماني نيروي هاي ضد حق و ضد عدل در سازمندهي مجددي تشكيل يابند واز پشت به نيروهاي انقلابي و مردمي يورش اورند.اين موضوع تجربه هميشگي تاريخ است. رسالت تاريخي بسيج ، فساد زدايي بوده است ودر اين مسير بايستي با تمام سلولهاي فاسد اندام جامعه بشري مبارزه كند. روشن است كه اين رسالت والا با تبليغات دشمنان داخلي و خارجي وبوق و كرناها و تكفيرهاي داخلي و ارتجاعي مواجه خواهد شد اين جا است كه عنصر سازش ناپذيري ، از بسيجي دژي نفوذ ناپذيرمي سازد. (در اين ترديدي نيست كه روشهاي سازشكارانه و مصلحت انديشانه در برابر فساد داخلي جامعه، بتدريج جامعه را تباه ميسازد، يعني از درون دچار مشكلات ميكند كه از هرگونه سامان يابي مانع ميگردد كم كم مفاسد داخلي نظام را از اعتبار مي اندازد و جامعه را به سقوط مي كشاند و اجراي حق و عدل را نا ممكن مي كند. از اين رو ساختن جوامع بشري قاطعيتي نرمش ناپذير مي خواهد و دوري دقيق از هرگونه ملاحظه گرايي و سازشكاري) راه بسيجي و تفكر بسيجي شكوفاه راستين اين اصول و معيارهاست. نه سازش در ان راه دارد نه طمعي به مال دنيايي. وانگيزه بسيجي تنها رضاي خداست. [color=darkblue][size=18]5-انتظار[/size][/color] بسيجي منتظر است. منتظر رسيدن به ارمان و اهداف برتر حيات و فرازهاي زندگي است. بنابراين انديشه و عملش را درراستاي تحقق ان ارمانها و هدفها قرار ميدهد وراههاي وشيوه هايي را برمي گزيند كه او را به خواسته ها و هدفهايش نزديك كند. بنابراين بسيجي به امادگي و اماده سازي خود و محيط خود مي پردارد وزمينه اهداف و ارمانهايش را فراهم مي سازد. ژرفا و گسترش انتظار بسيجي، شور و احساس بسيجي منتظر با توجه به روان وانديشه والاي او، بسيار عميق وگسترده است. چه بسيجي بر اين انديشه است كه چگونه خود را به امامش نزديك كند وهمانند او بينديشد. بسيجي در پيوند ناگسستني و همسو با امام انتظار راستين براي فرج، يعني حضور امام در جامعه انساني را، با تمام وجودش درك مي كند. انتظار بسيجي مايه اگاهي و هوشياري و بيداري هميشگي اوست و اين جاست كه هيچ عامل بازنده وياس افرين، او را از تلاش براي تحقق اهداف مورد انتظار باز نمي دارد. در مقابل مشكلات استوار و نستوه است و ذره اي در اصالت راه و كار خود ترديد نمي كند. انتظار بسيجي در تعهد پذيري و مسوليتها اجتماعي او تعريف ميشود. احساس ديگر خواهي و انسان دوستي وجه ديگر انتظار بسيجي است. در مورد انتظار انسان گرايي ژرف و گسترده اي نهفته است و اگر بسيجي منتظر باشد، پيوند اين دو، مسيري را ترسيم مي كند كه سرانجام سعادت و فرج خواهد داشت. [size=18][color=darkblue]مقام معظم رهبري :[/color][/size] [color=green][size=18]بسيجي يعني ان مجموعه اي از مردم كه با ايمان عميق توام با عواطف و احساسات پاك و صادقانه خود حاضرند همه توانشان را در خدمت اهداف نظام و انقلاب و منافع ملت به كار گيرند. [/size] [/color] بر گرفته شده از كتاب انديشه بسيج به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
RezaKiani 1,922 گزارش پست ارسال شده در آبان 87 مشابه همین تاپیک تقریبا 6 ماه پیش زده شده. از مدیران سایت تقاضا می شود مطالب این تاپیک به اونجا منتقل بشه. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
00Amin 2,389 گزارش پست ارسال شده در آبان 87 مشابه كدوم تايپك يك روز كامل وقت من رو گرفت خلاصه كردن و.... به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر