Babakim1

معرفی بــرخی از هــواگـرد های کـمـیـاب نـظـامـی و غـیـر نـظـامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بابك جان دوستان دارن تعريف ميكنن

اطلاعات شما نشاندهنده تلاش شما در زمينه تحقيق هست و اين يعني اعتماد به شما به عنوان يك منبع معتبر و اين خيلي با ارزشه

از طرز نوشتن شما و توضيحات مربوط به عكسها معلومه كه تحقيق نكرده عكس نميزاري و اقدام به كپي كاري نكردي چون خودت با زبان عاميانه توضيحات رو نوشتي

بهر حال دوستان سريع كار مفيد رو از كپي كاري تشخيص ميدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بابك جان دوستان دارن تعريف ميكنن

اطلاعات شما نشاندهنده تلاش شما در زمينه تحقيق هست و اين يعني اعتماد به شما به عنوان يك منبع معتبر و اين خيلي با ارزشه

از طرز نوشتن شما و توضيحات مربوط به عكسها معلومه كه تحقيق نكرده عكس نميزاري و اقدام به كپي كاري نكردي چون خودت با زبان عاميانه توضيحات رو نوشتي

بهر حال دوستان سريع كار مفيد رو از كپي كاري تشخيص ميدن[/quote]
خيلي خوب گفتي بنده هم ميخواستم همينو عرض كنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک حالت اول دبارش اینکه من اگه بخوام کسی رو ترور کنم از روسای سایت مثل سعید رو انتخاب می کنم. :oops:

حالت دوم هم بله متاسفانه شما یک مریضی بسیار خفن داری...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown][align=center]Mi-12
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Mi-12.jpg[/img]


Myasishchev M-55
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Myasishchev_M-55.jpg[/img]


Kamov Ka-50 black shark
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Kamov_Ka-50_black_shark.jpg[/img]


Aero Commander 1121 Jet Commander
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Aero_Commander_1121_Jet_Commander.jpg[/img]
[/align][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سري آخر هم مثل بقيه خفن بود. :oops:
فقط...
اون كا 50 فكر نكنم اونقدر ها هم كمياب باشه ها! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown][b]با کمی تاخیر به علت گرفتاری کاری ، توضیحات مختصر مربوط به دو عکس اول سری چهارم را خدمت دوستان تقدیم میکنم . دو تای بعدی را در پست بعدی خواهید دید :

------------------------------------------------------------------------------------

Mi-12
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/60830-004-D3EAC6DF.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mi-12.gif[/img][/align]
بزرگترین هلی کوپتر جهان است که تا حالا 2 فروند از آن توسط شوروی سابق ساخته شده است . شوروی در سال 1965 برای برخورداری از هلی کوپتری برای بلند کردن محموله های سنگین به فکر طراحی Mi-12 در شرکت معروف Mil Moscow Helicopter Plant افتاد . حداقل وزنی که میبایست این بالگرد از زمین بلند کند ، 30 تن در نظر گرفته شده بود . بلاخره در 10 جولای 1968 اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داد . همچنین در 6 آگوست سال 1969 این بالگرد توانست محموله ای به وزن 44205 کیلوگرم تا ارتفاع 2255 متری بلند کند که این مسئله در کتاب رکوردها ثبت شده است .
همانطور که گفتم از این نوع بالگرد فقط دو فرودند ساخته شده ولی گفته میشه بالگرد سومی هم ساخته شد که در مراحل ساخت سقوط کرده و منفجر شده .
همانطور که در عکس میبینید این هلی کوپتر مجهز به دو پروانه است . این دو پروانه نیروی گشتاور ایجاد شده همدیگر را خنثی میکنند و به همین دلیل پروانه انتهایی ندارد . هر دو موتور این بالگرد از موتور Mi-6 گرفته شده است .

مشخصات :

تعداد سرنشین : 6 نفر
ظرفیت : 40 تن محموله
طول : 37 متر
ارتفاع : 12.5 متر
قطر پروانه ها : 35 متر
وزن در حالت خالی : 69100 کیلوگرم
وزن در حالت پر : 97000 کیلوگرم
موتور : 4 موتور توربوشفت از نوع Soloviev D-25VF هر کدام به قدرت 4048 کیلووات
حداکثر سرعت : 260 کیلومتر بر ساعت
برد عملیاتی : 1000 کیلومتر
سقف پرواز : 3500 متر

**********************************************************************

Myasishchev M-55
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_m55_mikevallentin.jpg[/img][/align]
از این هواپیما فقط 5 فروند توسط شرکت V. M. Myasishchev Experimental Design Bureau شوروی ساخته شده است . هدف از ساخت این هواپیما ، رهگیری بالنهای بدون سرنشین آمریکایی بود که طراحی آن در سال 1978 آغاز شد . از لحاظ شکل ظاهری و ماموریت ، با هواپیمای شناسایی آمریکا به نام Lockheed U-2 قابل مقایسه است . طرح اولیه M-55 را با نام M-17 معرفی کرده بودند . بلاخره در 26 می سال 1982 اولین پرواز خود را انجام داد . M-17 در 28 مارس سال 1990 نیز به اولین و مهمترین رکورد یعنی پرواز در ارتفاع 21830 متری زمین دست یافت . این هواپیما بعد ها نیز 12 رکورد رسنی را به ثبت رسانید که 5 تا از رکوردهاش هنوز شکسته نشده است !
به طور رسمی M-55 اولین پرواز خود را در سال 1988 انجام داد و در سال 1994 این پروژه لغو شد . در 21 سپتامبر 1992 رکور ارتفاع 21360 متر را بر جا گذاشت . M-55 کمی از برادر خود M-17 سنگینتر بود . M-55 به تنهایی تا به حال 15 رکورد جهانی دارد که تا به حال شکسته نشده است . چند فروند از این هواپیما را به منظور تحقیقات تا سال 1997 استفاده کردند .

مشخصات :

تعداد سرنشین : 1 نفر
ظرفیت : 1500 کیلوگرم
طول : 22.9 متر
فاصله دو بال : 37.5 متر
ارتفاع : 37.5 متر
حداکثر وزن قابل پرواز : 24000 کیلوگرم
موتور : دو موتور توربوجت از نوع Aviadvigatel PS-30-V12
حداکثر سرعت : 750 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 21500 متر
مدت پرواز : 6 ساعت و 30 دقیقه

[/b]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک جان دستت درد نکنه توضیحات خوب و کاملی میدی که هرو کدومش جایه یه تاپیک رو داره !

فقط در مورد سقف پرواز ام 55 یکم شک دارم یه بررسی مجدد میکنی احتمالا باید بیشتر از این حرفها باشه ! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک جان این مطالب خوبت رو بصورت تاپیک ارسال کنی بازدید بیشتر و باعث افزایش اطلاعات کاربران بیشتری خواهد شد. :? :|

دستت درد نکنه. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابك جان دستت درد نكنه
حالا كه صحبت از بالگرد شد ميشه لطف كني و بفرماييد ملخ عقبي بالگرد براي چه كاري و چرا وقتي اون خراب ميشه يا مورد هدف قرار ميگيره اون بالگرد سقوط ميكنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]worior جان
ممنون که تذکر دادی . دوباره چک کردم ، چیز مشکوکی نبود . اگه جای دیگه عدد متفاوتی به چشمت خورده ، بگو منم یه بررسی بکنم .


SAEID عزیز و arshya4171 گرامی
از شما هم ممنونم .
من خودم اعتقاد زیادی به تعدد تاپیک ندارم . تاپیک کم با کیفیت نسبتاً مناسب بهتره . در مورد تعداد بازدید کننده هم فکر کنم بیش از 1600 بازدید ، تعداد قابل قبولی برای تاپیکهای یک نفره باشه . درسته که برای هر تک تک هواگردها میشد تاپیک جداگانه ارسال کرد و برای هر کدوم 10 برابر اینجا مطلب نوشت ولی طولانی شدن یک تاپیک احتمالاً باعث بشه که کاربر حوصله مطالعه تمام مطالب را نداشته باشه .
اینجا سعی کردم فقط با یکی دو تا پاراگراف ، مهمترین مباحث هر هواپیما به زبان ساده بیان بشه تا کاربران بیشتری استفاده کنند . به همه سوالاتی هم که پرسیده شده بود حتی اگه به بحث مربوط نمیشده تا حد توان پاسخ دادم . ولی چند هواپیما در بین اینها هستند که حتماً تاپیک جداگانه خواهند داشت .


ferykallash جان
در مورد آذرخش مطالب فارسی زیاد هستند ولی هواپیماهایی که تو این تاپیک آورده شده ، نمیشه جای دیگه پیدا کرد .


maalek عزیز
از اینکه به مطالب علمی علاقه داری خیلی خوشحالم و تا جایی که ممکن باشه در خدمت شما هستم .
در مورد پروانه عقبی هلیکوپتر ها در لینک زیر مطلبی پست کردم که شاید جواب سوال شما باشه . اگه باز مشکلی بود بپرسید .

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4903
[/color]

در مورد همه رکوردهایی که در قسمت Myasishchev M-55 اشاره کردم هم مطالبی را ارسال خواهم کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.