Babakim1

معرفی بــرخی از هــواگـرد های کـمـیـاب نـظـامـی و غـیـر نـظـامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[b][color=brown]و حالا نوبت به بمب افكن XB-48 ميرسه كه خدمت شما معرفي كنم .

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_061025-F-1234S-016.jpg[/img][/align]

از اين بمب افكن فقط 2 فروند توليد شده .
در حدود سال1944 ، XB-48 نيز مانند XB-46 ، در جهت پاسخ به پيشرفتهاي دانش هوانوردي آلمان به شركت Glenn L. Martin سفارش داده شد . ( بعد از ادغام با شركت American-Marietta ، اين شركت را الان با نام Lockheed Martin ميشناسيم ) بازه وزني كه براي اين بمب افكن در نظر گرفته بودند از 80000 تا 200000 پوند بود .
اكثر هواپيماهاي آن زمان ، دانش هوانوردي جنگ جهاني دوم ، با موتورهاي توربوجت جديد تركيب ميشد كه XB-48 هم مستثني نبود . با وجود اينكه شركت طراحي جديدي را براي XB-48 در نظر گرفته بود ولي در كل از لحاظ گردي بدنه و زاويه بالها با بدنه به بمب افكن قبلي اين شركت يعني B-26 Marauder شباهت زيادي داشت و ابتكار خاصي به چشم نميخورد .
2 موتور راديال 18 سيلندري ، به راحتي نيروي پيشران B-26 را تامين ميكرد ولي مجبور بودند براي XB-48 ، شش موتور توربوجت در نظر بگيرند . در اينكه موتور General Electric/Allison J35 بوده اصلاً شكي ندارم ولي مدلش يا J35-GE-9 بود يا J35-GE-7 . حالا با جزئيات زياد كاري نداريم . در عكس زير موتور ها بهتر معلومه :

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_061025-F-1234S-012.jpg[/img][/align]

اگه دقت كرده باشيد بالهاي اين هواپيما خيلي نازكه پس چرخهايي كه در زير بالها قرار دارند نميتونند داراي سيستم ترمز باشند و فقط براي حفظ تعادل هواپيما به كار ميرند . چرخهاي اصلي زير بدنه قرار دارند . در عكس چرخها كاملاً مشخص هستند :

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_061025-F-1234S-015.jpg[/img][/align]

اولين پرواز XB-48 مربوط به 27 ژوئن سال 1947 ميشه كه 37 دقيقه طول كشيد كه در هنگام به زمين نشستن با مشكل مواجه شد . هواپيماي دوم هم در 16 اكتبر سال 1948 اولين پرواز خود را انجام كه 30 دقيقه بيشتر طول نكشيد . پروازهاي آزمايشي بعدي هم افتضاح بود .
نيروي هوايي آمريكا پس از بررسي نتايج آزمايش ، دو گزينه را پيش روي شركت گذاشت و قرار بر اين شد كه شركت Martin تمام ايراد بمب افكن را رفع كنند و يا غرامت 25000$ را بپردازد . Martin هم گزينه پرداخت غرامت را انتخاب كرد و به همين راحتي پروژه لغو شد .
اون طوري كه گفته ميشه هزينه اين پروژه بالغ بر 11.5 ميليون دلار شده بود !

مشخصات :

تعداد سرنشين : 3 نفر
طول : 26 متر
فاصله نوك دو بال : 33 متر
مساحت بالها : 123.5 متر مربع
وزن خالص : 26.5 تن
وزن با سوخت و تسليحات : 42 تن
حداكثر وزن قابل برخواست : 46.5 تن
پيشران : 6 موتور توربو جت Allison J35 هر كدام به قدرت 17 كيلونيوتن
حداكثر سرعت : 840.8 كيلومتر بر ساعت
برد : 2900 كيلومتر
سقف پرواز : 12000 متر
شتاب اوج گيري : 21.3 متر بر مجذور ثانيه
تسليحات : 2 قبضه مسلسل 12.7 ميليمتري ( پيشنهاد شد ولي نصب نشد ) بعلاوه 1 بمب 10 تني يا 36 بمب 113 كيلوگرمي[/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه بابک جان زحمت زیادی بابت این تاپیک متقبل شدی که هر کدوم از معرفی ها خود در حد یک تاپیک مستقل بود و اینکه همه رو در یک تاپیک ارسال کردید نشون از کمک شما به افزایش سطح علمی سایت و راحتی کاربران داره و باید تشکر کرد. :lol:

[quote]اون طوري كه گفته ميشه هزينه اين پروژه بالغ بر 11.5 ميليون دلار شده بود ![/quote]

عجیب نیست! در سال 1950 بودجه نظامی آمریکا تنها 10 میلیارد دلار بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در عکس های سری دوم در Mil Mi-8PPA ؛ آنانچه که مثل پروانه های کوچک در کنار بالگرد نصب شدند چی هستند؟ :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در عکس های سری دوم در Mil Mi-8PPA ؛ آنانچه که مثل پروانه های کوچک در کنار بالگرد نصب شدند چی هستند؟ :?[/quote]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Mil_Mi-8PPA.jpg[/img][/align]

[color=brown]اینا اخلالگری به نام Azaliya سری SPS-6X هستند . در این بالگرد از نوع SPS-63 ، SPS-66 و SPS-68 استفاده شده است . این هم عکس صفحه کنترلش : [/color]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ppa2.jpg[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]ای خدا...
آخه چرا تاپیک های قدیمی رو میارید بالا... icon_eek ، تورو خدا توجه کنید عزیزان...
اگه مایل باشید مقالاتی درباره تک تک این هواگرد ها تهیه میکنم :?

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]خوشبختانه این تاپیک با سوالی بالا اومد که ممکنه برای یه تعداد مبهم باشه . بعضیا یه پست تشکر الکی ارسال میکنند تا یه تاپیک سه سال پیش بالا میاد ! این اشکال داره . ولی اگه برای کسی سوالی پیش اومده باشه باید بپرسه دیگه :?

من بعضی هاشون رو توضیح مختصر دادم . اول ببینید که اگه مطلبی نبود ، زحمت ایجاد تاپیکش رو بکشید .

یه چند تا هواگرد کمیاب هم مونده که سر فرصت ارسال میکنم .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]نه، تاپیک خوبیه

بابک جان تا دلت بخواد در موردشون مینویسم... شما خودت رو خسته نکن... اولیش مقاله هواپیمای دم نشین XFY-1 هستش،،، آخر شب زحمتش رو بکشicon_eek

راستی این عزیزمون رومل با ارنستو رومل نسبتی ندارند؟ :?
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]XFV-1 رو در صفحه دوم این تاپیک یه خرده توضیح دادم ولی اگه مطلبی کاملتری داشتی بهتره . چشم ، یه سر به سایت میزنم .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.