worior

هواگردهای X

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام حق

پرنده ها X نسخه های آزمایشی از تکنولوژِی های پیشرو در عرصه هوا فضای ایالات متحده میباشند
که به بررسی کلی آنها میپردازیم:

مشخصه : X-1
شرکت سازنده : BELL AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1951~1946
ماموریت : پرواز سریعتر از صوت
توضیحات : نخستین هواپیمای با سرنشین که توانست سریعتر از صوت پرواز کند(14 اکتبر 1947 )
x-1_bell.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-1A/B/C/D
شرکت سازنده : BELL AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1958~1951
ماموریت : پژوهش در پدیده های آیرودینامیکی در سرعتهای فراتر از 2 ماخ
توضیحات : محدوده پروازی در نتیجه آزمایشات آنها به 2/44 ماخ رسید
Peq_x1A_3e.jpg
و
Peq_x1b_1e.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-1E
شرکت سازنده : BELL AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1958~1955
ماموریت : سنجش عملکرد بالهای نازک
توضیحات : نخستین پرواز زیر صوت با بالهایی با ضخامت 4 درصد وتر
Peq_x1e_3e.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-2
شرکت سازنده : BELL AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1956~1952
ماموریت :گسترش محدوده پرواز با بالهای رو به عقب و پژوهشهای انتقال حرارت آیرودینامیکی
توضیحات : پیشرو در استفاده از الیاژ های فولاد و نخستین در اکتشافات نواحی پر اصطکاک ایرو دینامیکی در محدوده 2.5 ماخ
Peq_x2_3e.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-3 STILLETO
شرکت سازنده : DOUGLAS AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1956~1954
ماموریت : پژوهش در پدیده های سرعتهای بالا تحمل 2 ماخ
توضیحات :با توجه به پایین بودن توان موتور کارایی مورد انتظار بدست نیامد
Peq_x3_3e.jpg
و
Peq_x3_5e.jpg
_________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-4 BANTAM
شرکت سازنده : NORTHROP AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1953~1950
ماموریت : سنجش پیکر بندی با دم ناقص در سرعتهای گذر صوت
توضیحات : اثبات شد که بالهای رو به عقب و دم ناقص برای پرواز های گذر صوت مناسب نمیباشند
Peq_x4_2e.jpg
و
Peq_x4_4e.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-5
شرکت سازنده : BELL AIR CARFT
طول دوره آزمایش: 1955~1952
ماموریت : پژوهش در زمینه ایرودینامیک هندسه متغییر در بالهای که میتواند بین 20 تا 60 درجه به عقب متمایل شوند
توضیحات : این طرح براساس طرح غنیمتی مسر اشمیت P.1101 که به طراحی F111 و F14 انجامید

Peq_x5_4e.jpg

Peq_x5_5e.jpg

__________________________________________________________________________________________________________


ادامه دارد.....


منابع: QUICK AVIATION
ماهنامه صنایع هوایی شماره 107 سال 1379
و خودم :oops:

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون
جالب بود.
به نظر من آمریکاییها در این طرحها سریعترین پژوهشها را با توجه به امکانات آن زمان به نمایش گذاشتند زیرا تمام 7طرح فقط بین کمتر از 9 سال انجام شده اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ديروز 5 شنبه شبكه چهارم سيما گزارشي مستند از نسل جديد اين هواپيماها را نشان داد كه براي ورود به فضا و خروج از جو زمين و بازگشت مجدد به زمين در چند دقيقه از آنها استفاده مي شد.گزارش زيبايي بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ديروز 5 شنبه شبكه چهارم سيما گزارشي مستند از نسل جديد اين هواپيماها را نشان داد كه براي ورود به فضا و خروج از جو زمين و بازگشت مجدد به زمين در چند دقيقه از آنها استفاده مي شد.گزارش زيبايي بود[/quote]

نسل جدیدی در کار نبود همین طرحهای قدیمی بودند که توسط شرکت خصوصی ویرجین تراولرز برای توریسم فضایی در نظر گرفته شده
برنامه وسیعی در دنیا برای این شکل از درامد زایی در نظر گرفته شده که طرحهای مختلفی بیرون میاد یکیش هم اونی بود که دیدید خیلی هم چیز مال و پیچیده ای هم نبود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوست عزيز

مطلبت جالب بود. من تو اين مورد اطلاعات كمي داشتم . توضيحاتت فارغ از پيچيدگي هميشگي اين نوع تاپيك بود كه با فهم همه بينندگان سايت مطابقت داشت. بي صبرانه منتظر ادامه اون به همين شكل هستم.


اللهم عجل لوليك الفرج

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متشکرم لطف دارید

دوستان اگر اطلاعات بیشتری در مورد این پرنده ها دارن بذارن خوبه البته در محدوده همین ایکس 1 تا 5 باشه :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]متشکرم لطف دارید

دوستان اگر اطلاعات بیشتری در مورد این پرنده ها دارن بذارن خوبه البته در محدوده همین ایکس 1 تا 5 باشه :oops:[/quote]
[color=brown]
اطلاعات که زیاد هست و برای هر کدام از اینها میشه یک تاپیک ایجاد کرد . فعلاً شما همین توضیحات مختصر ( که خیلی مفید هستند ) را بگید تا سر فرصت انشاا... بقیه مطالب را میاریم .

تاپیک خوبیه و انشاا... بتونی به تدریج همه سری X را معرفی کنی . [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]متشکرم لطف دارید

دوستان اگر اطلاعات بیشتری در مورد این پرنده ها دارن بذارن خوبه البته در محدوده همین ایکس 1 تا 5 باشه :oops:[/quote]
[color=brown]
اطلاعات که زیاد هست و برای هر کدام از اینها میشه یک تاپیک ایجاد کرد . فعلاً شما همین توضیحات مختصر ( که خیلی مفید هستند ) را بگید تا سر فرصت انشاا... بقیه مطالب را میاریم .

تاپیک خوبیه و انشاا... بتونی به تدریج همه سری X را معرفی کنی . [/color][/quote]

تا X-30 خلاصه شده و مثل بالا آماده هست که داره آماده میشه ولی از 30 تا 48 یکم گیج شدم چون مطالب عجیب غریب زیاده :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]نگران نباش . هر جا که مشکلی بود ، بنده در خدمتم و توضیح میدم . لطفاً ادامه بدید .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما لطف داری بابک جان چشم الان از X-6 تا X-12 بالا میاد :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام حق
با سلام مجدد

پرنده ها X نسخه های آزمایشی از تکنولوژِی های پیشرو در عرصه هوا فضای ایالات متحده میباشند
که به بررسی کلی آنها میپردازیم در تاپیک قبلی تا X-5 بررسی شده و اینک ادامه

مشخصه : X-6
شرکت سازنده : GENERAL DYNAMICS
طول دوره آزمایش: 1957~1955
ماموریت : پژوهش عملی در مورد پیشران هسته ای
توضیحات : طرح تعطیل شد و هیچ کدام از دو مدل X-6 تکمیل نشدند. ولی منجر به تکمیل طرح B-36 گشت

x-6.jpg

__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-7_QX-5
شرکت سازنده : LOCKHEED MISSILE &SPACE
طول دوره آزمایش: 1956~1951
ماموریت : بستر آزمون رمجت های زیر صوت و مافوق صوت
توضیحات : نخستین آزمایش های موتور هوا تنفسی با قابلیت پرواز در ماخ 3 که پایه و اساس برای رمجت و اسکرم جت های امروزی شد

normal_X-7.jpg
و
normal_x-7-pic1.jpg
و
normal_x-7-runway.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : AEROBEE X-8
شرکت سازنده : AEROJET ENGINERING
طول دوره آزمایش: 1956~1947
ماموریت :وسیله تحقیقاتی برای هواپیما های در ار ارتفاع پروازی بالا / راکت های با سرعت صوت
توضیحات : اساسا موفقیتی بود که بر پایه V-2 بدست آمده بود که به تجربیات حمل بار به ارتفاعات منجر شد
normal_X-8.jpg
و
X-8-AEROBEE.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : SHRIKE X-9
شرکت سازنده :BELL AIRCRAFT
طول دوره آزمایش: 1953~1949
ماموریت :گونه ساده شده ای جهت آزمایش BELL GAM63 RASCAL که یک موشک هوا به سطحا بود
توضیحات :اثبات که موشک هوا به سطح را میتوان از بمب افکن شلیک و هدایت نمود
normal_x-9-1.jpg
و
normal_x-9.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-10
شرکت سازنده : NORTH AMERICAN
طول دوره آزمایش: 1959~1955
ماموریت : بستر آزمون های ایرودینامیکی و سیستم های موشک کروز SM64 NAVAJO
توضیحات : گسترش ایرودینامیک موشک NAVAJO تبدیل شدن به نخستین هدف پرنده با سرعت 2 ماخ.
normal_x-10-2.jpg
و
normal_x-10.jpg
و
normal_x-10-1.jpg
_____________________________________________________________________________________________________
مشخصه : A(ATHLAS-A)-X-11
شرکت سازنده :Convair
طول دوره آزمایش: 1958~1957
ماموریت :آزمون راکت های یک مرحله ای XB-65 ATLAS ICBM
توضیحات : سنجش کارایی و توانایی های تخمین زده شده
X-11.jpg
و
normal_251px-Convair_X-11_launch.jpg
__________________________________________________________________________________________________________
مشخصه : X-12
شرکت سازنده : Convair
طول دوره آزمایش: 1958
ماموریت :راکت بالستیک 1 و نیم مرحله ای برای سنجیدن سخت افزار های Atlas ICBM
توضیحات : نخستین پیکر بندی درست از Atlas که پرواز کرد . نخستین پرواز بین قاره ای در تاریخ نوامبر 1958 که 6325 مایل پرواز نمود
normal_X-12.jpg
و
AA2065_XB-65_real_2.jpg
__________________________________________________________________________________________________________

ادامه دارد......... :oops:

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.