karkas

کدام مدل میگ-29 برای ایران مناسب است ؟؟؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یکی از دلایل خوب بودن رفتار آمریکا مقابل ایران به مسائل استراتژیک و ژئوپلتیک منطقه بازمیگردد. مسلما روسیه کشوری قدرتمند و همسایه را تحمل نخواهد کرد و ترجیح میدهد با تطمیع یا تهدید آنرا از میدان به در کند اما آمریکا ترجیح میداد ایران تا جای ممکن قوی شود و شاه را با انواع تسلیحات پیشرفته تسلیح کرد و چون از نظر ایدئولوژیک و سیاسی خطری از جانب ایران احساس نمیکرد پیشرفته ترین سلاحها را بهش داد تا اینکه بعدها کارشناسان آمریکایی از این اقدام نسنجیده انتقاد کردند که هیچ کسی پیش بینی خارج شدن ایران از صف مستعمرات خط مقدم غرب را نمیداد!

اگر بجای روسیه با آمریکا هم مرز بودیم شاید رفتارشان به مراتب بدتر از رفتار روسها در قبال ایران میبود.

maalek,
ما چند تا از بهترین طرحهای غربی را در اختیار داریم. اف14 ، اف4 ، اف5 ، میراژ اف1 و یک فروند اف16 که برای دستیابی به چارچوب کلی فناوری نسل چهارم هوافضای غرب کافی است و فقط نیاز به سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تحقیقاتی برای مطالعه این هواپیماها هستیم.

به نظر من حالا که نیروی هوایی سرمایه گذاری گسترده ای برای خودکفایی در تامین قطعات انجام داده و به ادعای مسئولین 70% قطعات اف14 ساخت داخل است و باید به زودی به 100% برسد بهتر این است که همین جنگنده را به تولید رسانده و حداقل اسکادرانهای رهگیر را به استعداد قبل از جنگ ارتقا دهیم. ایران 80 سریال اف14 دارد و بدون اعمال تغییرات و نامگذاری جدید میتونه بجای اف14های از دست داده با قطعات موجود هواپیمای جدید مونتاژ کند و این کار مشکل حقوقی هم از طرف آمریکا برایمان ایجاد نخواهد کرد. در صورت لزوم به دریافت تعداد بیشتر با انجام برخی تغییرات و یک نام جدید میتوان آنرا به تولید انبوه رساند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان ممنون از اظهار نظرت
ولي فكر ميكني كه مسولين ما به اين واقعيت پي بردن كه براي تقويت بنيه بازدارندگي كشور به غير از توليد موشك براي نيروي هوايي هم مخصوصا هواپيماهاي رهگير فكري اساسي بكنن و آيا با اين بودجه نظامي اساسا ميتونيم چنين كاري انجام بديم
حالا كه زمان جنگند ه هاي نسل پنجم رسيده با جنگنده رهگير نسل چهارم چقدر ميتونيم موفق باشيم
با توجه به اينكه دشمنان ما هر روز يه جور چنگ و دندون نشون ميدن چاره كار چيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مالک جان برای ایران داشتن جنگنده نسل پنج یا چهار چندان تفاوتی نداره و به قولی وقتی دشمن با آواکس و ماهواره آسمان کشور رو رصد میکنه اف22 هم داشته باشی شناسایی شده و با محدودیت جنگنده های نسل چهارم روبرو خواهد شد. مشخصه های نسل پنجم خیلی سخت نیست و میشه مواردی مثل کاکپیت شیشه ای و پوشش 360 درجه راداری و سنسورها و خروجیهای متغیر موتور و کاهش سطح مقطع راداری با پاشیدن رنگ جاذب امواج رو براحتی روی جنگنده های نسل چهارم اعمال کرد تا با افزودن یک رادار نسل جدید پیش اخطار زمینی یا هوایی که باعث حذف عامل پنهانکاری جنگنده های نسل پنجم شود با آنها بصورت کلاسیک مقابله کرد.

تولید اف14 و بیشتر از نگهداریش پرهزینه هست ولی همونطور که گفتم وقتی همه قطعاتیش داخل کشور تولید بشه امکان مونتاژ تعدادی جنگنده را خواهیم داشت که باعث افزایش توان رهگیری نیروی هوایی میشود. صرف وجود اف14 خطر بزرگی است برای جنگنده های بیگانه از هر نسلی که میخان باشن!

توان رادار AWG-9 فوق العاده زیاد هست و با بروز رسانی میتونه در نبردهای جدید شرکت کند. فقط برای درک ذهنی از قدرت این رادار که سطح مقطع راداری 5 متر مربع را از 213 کیلومتری در حالت اسکن و در صورت متمرکز کردن امواج از فاصله 278 کیلومتری شناسایی میکند! در برابر حداکثر فاصله شناسایی هدف مفروض برای اف22 و اف35 به ترتیب 300 و 240 کیلومتر اعلام شده! این یعنی همین رادار با یک پروژه ارتقا میتواند به سطح رادارهای جدید ارتفا یافته و تنها مشکل ما پنهانکاری جنگنده هایی مثل اف22 و اف35 میباشد که برای مقابله با این مشکل میتوان از تغییر فرکانس و نوع گسیل امواج و نیز بکارگیری همزمان چند فروند اف14 در فواصل مختلف برای دریافت امواج بازتابی و رمزگشایی آنها استفاده کرد. این رادار واقعا قدرتمند هست و با فناوری دهه 1960 ساخته شده اما تا الان جزو بهترین رادارهاست و بعد از اون جز رادار زسلون هیچ رادار مشابهی ساخته نشد و بدلیل هزینه زیاد آمریکائیها ترجیح دادن از یک رادار قویتر در نقش آواکس و رادارهای کم هزینه با برد کمتر در جنگنده های اف15و16و18 استفاده کنند.

با وجود ارتقایی که آمریکائیها رو رادار AWG-9 دادند و به APG-71 تبدیل شد که در صورت دو برابر کردن اندازه بشقاب تا 740 کیلومتر برد دارد میتوان امیدوار بود که ما هم با توجه به فناوریهای جدید بتوانیم با مهندسی معکوس راداری از روی آن راداری بسازیم که قادر به شناسایی اف22 از فاصله بیش از 100 کیلومتر باشد. همین الانش هم این رادار اف22 رو از فاصله تقریبا 50 کیلومتری باید شناسایی کنه! بهترین رادار رو در اختیار داریم و باید ازش حداکثر استفاده رو برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی اقا سعید به نظر من اف-14 بدون فینیکس در واقع نیمی از اعظم قدرت جنگ افزاریش رو از دست داده . به نظر شما چند تا فینیکس تا حالا باقی مونده ؟؟ خوشبختانه مهندسین ما فکر هایی کردند و حاصل این تفکرات موشک سجیل بود که البته تا قسمتی میتونه جای فینیکس رو پر کنه . ولی اگرچه ما آواکس نداریم ولی رادار همین اف-14 بسیار قدرتمند هست و به قول بچه های نیروی هوایی در اون زمان ما یک مینی آواکس داریم .

اگر با اون توصیفی که شما کردید بشه موشک آر-37 رو با رادار زاسلون رو روی اف-14 نصب کرد قدرتش واقعا چند برابر سابق می شه . جنگنده میگ-31 برترین ویژگیش در داشتن راداری با برد خوب و همچنین جنگ افزار با برد بلنده ولی از لحاظ مانور پذیری در حد اف-14 نیست . یعنی اگر بتونیم این جنگنده ها رو در هم مخلوط کنیم یعنی از هر ویژگی های خوب میگ-31 رو بدیم به اف-14 می شه جنگنده ای با توان رهگیری بالا گیر اورد .

اگر می شد مهندسین ما حداکثر تا 4 سال دیگه می تونستند حداکثر یک جنگنده رهگیر با برد راداری 300 تا 400 کیلومتر ، با قدرت جنگ افزاری میگ-31 و بهره گیری از موشک های هوا به هوا با برد 300 تا 400 کیلومتر و همچنین قدرت مانور پذیری و سیستم های الکترونیکی اف-14 طراحی می کردند خیلی از مشکلات هوایی ما حل می شد و این کار قابل انجام هست فقط بودجه کافی نیاز داریم به همراه تجربه :mrgreen:

میگ-35 با این قیمت اصلا بدرد نمی خوره . من رای خودم رو پس می گیرم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امکان خرید رادار زسلون و موشک آر37 حداقل برای ایران بدلیل تحریم ممکن نیست!

همین رادار اف14 که خوبه و فقط باید بروز بشه با تعویض فرستنده و گیرنده ها و چیپهای بکار رفته حتی با نصب پردازنده های خارجی مثلا اینتل میشه یه رادار قدرتمند بدست آورد. با تغییر فرکانس هم عملا دیگه یه رادار متفاوت درست میشه که آمریکا هم با فناوریش آشنا نیست و مقاومت در برابر اخلالگرهای الکترونیکی رو بیشتر میکنه.

برای موشک نیازی به برد 300 تا 400 کیلومتر نداریم و یه موشک مناسب با برد مفید 80 الی 100 کیلومتر برای مقابله با هدفهای مختلف کافی هست.

راستی یه قابلیت ویژه اف14 رو یادم رفت بگم که بصورت عملیاتی فقط میگ31 مشابه این توانایی رو داره و اون عمل در نقش ضد کروز هست. اف14 از فاصله +100 کیلومتری موشکهای کروز رو رهگیری میکنه که میشه برای زدن موشکهای توماهاوک ازش استفاده کرد.

مشکل نبود فونیکس رو واقعی نمیدونم و فونیکسهای قدیمی بروز شده و بصورت بومی مشابه جایگزین در حال ساخت است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتره یه سر به اون لینکی که توی قسمت پیام کوتاه گزاشتم بزنید برنامه موشک داره به قهقرا میره ! اینقدر موشکهای جدید ناموفق عملکردن که اگر بخوان موشک خوب بسازن باید دوباره یه چیزی مثل فینیکس طراحی کنند که هزینه بالا حجم و وزن بسیار و خیلی چیزهایی دیگه از این جمله است!

این چیزی که میگم برنامه اصلی ایالات متحده برای آینده نزدیکه بلافاصله بعد از اینکه لاکهید اف22 و اف35 رو تحویل داد بوئینگ پرنده جدید و عجیب قریب BIRD OF PREY رو با لیزر جامد آزمایش میکنه و میشه اساس نیروی هوایی اگر دقت کرده باشید جنگنده های جدید جای برای حمل تسلیحات بیرونی ندارند و موشک جدیدی هم برای اف22 طراحی نشده !

بهترین کاری که دارند میکنند که من میگم ماهم براحتی میتونیم انجام بدیم ! ساخت لیزر های جامد کم توان که بصورت آرایه فازی مجموعه تشعشعاتشون روی هرف به هم میرسه و میشه یک لیزر 100 کیلوواتی رو از این طریق روی هر جنگنده ای نصب کرد اینه برنامه ای که ما باید دنبال کنیم ! چیز عجیبی هم نیست ! هواپیما ها بسیار کوچکتر و تقریبا از دید رادار نامرئی میشوند پس نبرد های نزدیک با تسلیحات پرتو ای !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ورويو جان اين ليزر جامد چه تواناييهاي رو داره؟
قابليت انهدام هم داره؟ تا چه فاصله اي؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لیزر جامد سبکتر کم هزینه تر کوچکتر و انعطاف پذیر بر از لیزر های شیمیایی و گازیه !
مثلا لیزر یاقوت یا ... البته به پای لیزر های دی اکسید کربن نمیرسند چون این لیزرهای قابلیت برش الماس و لایه های زخیم فولاد رو در چند ثانیه دارند ! دلیل کاربرد این نوع لیزر جامد احتمالا نیاز به انرژی مصرفی کمتر برای گسیل بوده باشه البته دلیل دقیقش رو نمیدونم !
مشکلاتی که اکثر لیزرهای نظامی داشتند اینه که برای به کار افتادنشون احتمالا به یک ژنراتور عظیم برق برای تولید گسیل اولیه نور نیازه که دردسر بزرگیه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی همچنان تا دهه های آینده حتی با ورود لیزر ، موشک جزئی از تسلیحات نظامی خواهد بود. فرق موشکهای آینده اینه که از نوع انرژی جنبشی و با سرعت دهها کیلومتر بر ثانیه هستند.

برای مقابله با لیزر اگه هواپیما رو آینه پوش کنیم چه؟! :mrgreen:

من استفاده از توپ الکترومغناطیسی رو ترجیح میدم که اگر بشه گلوله های چند گرمی آلومینیوم رو با سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه شلیک کرد به یک برد مفید چند صد کیلومتری خواهیم رسید و این گلوله ها بقدری پر انرژی هستند که توان ورود و خروج از بدنه هواپیما را دارند!

راستی به نظر دوستان ساخت یه رادار کنترل آتش و پیش اخطار زمینی از روی AWG-9 چطوریه؟ همین رادار اگر بشقابش بزرگتر بشه بردش دو برابر میشه و با کمک فناوری جدید تا سه برابر هم خواهد رسید. میشه یه رادار دوربرد با برد هزار کیلومتر که سطح مقطع راداری 1 متر مربع رو از +400 کیلومتری تشخیص میده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این رادار مشکل تامین انرژی در آسمون دارند که احتمالا برای رادار و آویونیک اف 14 باید 30 کیلوولت برق تولید کنه که اگر روی زمین بیان برد و قدرتشون خیلی بیشتر میشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من به راداری بر پایه AWG-9 فکر میکنم که با برد شناسایی هزار کیلومتر و رهگیری 300 کیلومتر برای هدایت موشکهای ضد بالستیک اس200 بکار رود. راداری که همزمان 100 هدف را شناسایی و با 12 تای آنها درگیر شود. شاید با این رادار ناکارامدی اس200 به کارامدی تبدیل بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید اگر بتونیم مشابه همون رادار رو درست کنیم بعد هرکاری که خواستیم به سرش میاریم مثلا تبدیلش میکنیم به 20 آرایه از همون رادار یعنی بیست فاز انتن اف14 که با این کار اگر بتونیم از پس شلوغی و کندی سیستم بربیاییم 100 تا که سهل 300 تا هدف در انتهای دیدش رو رهگیری میکنیم!فقط بایدبه دنبال افزایش قدرت رادار با استفاده از تکنیک تراک تصویری باشیم تا الکترونیکی در بعد نرم افزاری خیلی کارها با این رادار ها میشه انجام داد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستی به نظر دوستان ساخت یه رادار کنترل آتش و پیش اخطار زمینی از روی AWG-9 چطوریه؟[/quote]

فكر خوبيه.اما اول بهتره يه آشنايي مختصر از اين رادار داشته باشيم و بعد در مورد راههاي ارتقاي اون بحث كنيم.

[b]AN/AWG-9[/b]

سامانهء AWG-9 در اواخر دههء 1960 جهت نصب بر روي شكاري F-111B طراحي و ساخته گرديد، اما با لغو پرژوهء ساخت F-111B توسط نيروي دريايي، اين سامانه به جنگندهء F-14A منتقل گرديد. اين سيستم رادار، به يك فرستندهء بسيار پرقدرت مجهز است تا تاكنون در هيچ جنگنده‏اي نصب نشده است، و بدين جهت تامكت قادر مي‎شود به راحتي اهداف پرنده را فاصلهء 100 مايلي (160 كيلومتري) تشخيص دهد. پردازشگر آنالوگ بسيار پيشرفتهء AWG-9، تأثيرات داپلر منعكس شده را تحليل كرده تا بتواند شتاب و جهت حركت هدف مورد نظر را به طور دقيق تشخيص دهد. اين قابليت فوق‏العاده، به تامكت امكان مي‏دهد تا اهداف ثابت روي زمين يا اهداف نزديك سطح دريا كه به واسطهء نزديك بودن به سطح دريا، شناسايي آنها با اغتشاش همراه است، و همچنين اهداف بسيار كوچك يا اهداف پرندهء بسيار كم‏ارتفاع را به طور دقيق شناسايي نمايد.


[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6610.jpg[/img]
[color=blue]برد اصلي انجام دهندهء پردازشگر اطلاعات مجهز به پردازندهء Intel 8080 در رادار AWG-9[/color][/align]


[b]سيستم رهگيري به هنگام جستجو (Track While Scan)، چگونه كار مي‎كند؟[/b]

قابليت رهگيري به هنگام جستجوي تعبيه شده در AWG-9، به وسيلهء پردازشگر 8 بيتي Intel 8080 فراهم مي‏‎گردد. اين پردازشگر، به نحوي طراحي شده است تا كدهاي برنامه‏ريزي شدهء اسمبلي 8 بيتي را اجرا نمايد.

به طور معمول، يك جنگندهء شكاري، اهداف خود را به هنگام كاركرد رادار در حالت پالس (Pulse mode) پيدا مي‎كند و يك نمود گرافيكي از هدف يافت شده را بر روي صفحهء رادار آشكار مي‎سازد. سپس خلبان جنگنده، كليد وضعيت كاركرد رادار را به حالت كنترل آتش رادار (fire-control radar)، تغيير وضعيت مي‏‎دهد كه اساس كار آن بر پايهء پيوستگي امواج دريافتي توسط رادار مي‎باشد. (continuous-wave radar) اين امر به رادار امكان شليك موشكهاي نيمه‏فعال راداري نظير اسپارو را مي‏دهد. نقص عمدهء اين روش آن است كه جنگندهء شليك كنندهء موشك، هم‏زمان تنها به يك هدف مي‏تواند شليك نمايد؛ ضمن اينكه جنگندهء مقابل كه در مسير موشك قفل شده قرار گرفته است، از طريق سيستم گيرندهء اخطار راداري (radar warning receiver) از خطر آگاه مي‎شود.


روش رهگيري به هنگام جستجو (TWS) از يك ريزپردازنده (Intel 8080) جهت محاسبهء اطلاعات كسب شده به هنگام جستجوي هدف در حال پالس بهره مي‏برد. موشك AIM-54 از اين اطلاعات پردازش شده استفاده مي‏كند و به هنگامي كه هدف مورد نظر، در محدودهء هدف‏يابي فعال رادار دروني موشك فونيكس قرار مي‏گيرد، موشك از سيستم ردگيري رادار دروني خود بهره‎مند مي‎شود؛ در ضمن اينكه اين اتفاقات رخ مي‎دهند، رادار AWG-9 به عمل جستجوي ساير اهداف ادامه مي‎دهد. هنگامي كه خلبان هواپيماي هدف، از خطر حمله آگاه مي‎شود، از حضور و موقعيت مكاني جنگندهء شليك كننده كه اف14 مي‏‎باشد، هيچگاه آگاه نمي‏‎شود.


[b]AN/APG-71[/b]

سامانهء APG-71، نمونه‏اي بهسازي شده از رادار AWG-9 در دههء 1980 مي‏باشد كه جهت نصب بر روي جنگنده‎هاي F-14D طراحي و ساخته شده است. اين رادار، از تكنولوژي و برخي از قطعات عمومي طراحي شده جهت رادار APG-70 كه در جنگندهء F-15E به كار گرفته شده است، بهره مي‎برد. اين رادار، به واسطهء بهره‏گيري از تكنولوژي ديجيتال، داراي سرعت پردازش بسيار بهتري مي‏باشد، تغيير حالت كاري راداري بسيار انعطاف‏پذير است، پارازيت و اغتشاش را به خوبي رد مي‏كند، و برد كشف بيشتر نيز دارد.


سيستم رادار APG-71 داراي ويژگي حداقل پرتوافكني جانبي مي‎باشد. كاهش پرتوهاي ساطع شدهء جانبي به وسيلهء يك كانال محفاظتي تعبيه شده و همچنين سيستم جستجوي زاويه‎‏اي تك‏پالس، همگي باعث شده‏اند رادار در برابر پخش پارازيت و اغتشاشات الكترونيكي دشمن بسيار مقاوم باشد.


سيستم رادار APG-71 داراي بردي فوق‏العاده برابر 460 مايل (740 كيلومتر) مي‏باشد، اما با توجه به محدوديت ساخت اندازهء آنتن، اين برد تنها به 230 مايل (370 كيلومتر) محدود گشته است. استفاده از داده‏هاي شبكه‏‎اي (datalinked data) اجازه مي‏دهد دو يا چند جنگندهء F-14D از حداكثر برد كشف و شناسايي خود بهره بگيرند.


پيش از بازنشستگي جنگنده‏‎هاي اف-14، كمپاني هيوز تعداد كافي از رادار APG-71 را به همراه قطعات يدكي آن جهت نگهداري تعداد 55 فروند جنگندهء F-14D تحويل نيروي دريايي ايالات متحده داده بود. جنگندهء اف-14 تامكت، عليرغم دارا بودن قوي‏ترين رادار تاريخ جنگنده‏هاي جهان، به تاريخ 22 سپتامبر 2006 از خدمت در نيروي دريايي ايالات متحده خارج شد و آخرين پرواز تامكت، به تاريخ 4 اكتبر سال 2006 انجام گرفت. آخرين يگان به كار گيرندهء تامكتها در نيروي دريايي ايالات متحده، اسكادران VF-31 بود.
با اين حال من هم معتقدم اف 14 تهديد بزرگي براي تمام هواپيماهاي امروزي و هر نسل از انهاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واریور،
فکر میکنی نیروی هوایی یه رادار بده تا روش مطالعه کنیم؟! :mrgreen: :lol:

حامد،
تشکر توضیحات مفیدی بود.

پردازنده اینتل8080 در اون زمان جزو قویترین پردازنده های جهان بود که تا یک دهه بعد از ارایه در نمونه های غیرنظامی چنین توانی ارایه نشد! در زمان حال با وجود پردازنده های بسیار قویتر از آن میتوان توان درگیری رادار را افزایش داد و دقت آنرا تقویت کرد.

فرض کنید رو این رادار یک برد محاسباتی جدید طراحی کنیم و درش از یک پردازنده چهار هسته ای 3 گیگاهرتزی با توان 50 میلیارد محاسبه بر ثانیه و خروجی باس 1600 مگاهرتز و میزان 1 گیگابایت رم استفاده کنیم. در اینصورت تمام دریافتهای قبلی رادار که شاید 90% آنها پردازش نمیشد قابل پردازش شده و ضعیفترین نویزها هم پردازش میشود و حتی امواجی که پس از اصابت به سطح جاذب امواج تا هزار برابر تضعیف شده اند هم قابل محاسبه بوده و براحتی میتوانیم از حداکثر توان رادار اف14 استفاده کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پردازنده اینتل8080 در اون زمان جزو قویترین پردازنده های جهان بود که تا یک دهه بعد از ارایه در نمونه های غیرنظامی چنین توانی ارایه نشد! در زمان حال با وجود پردازنده های بسیار قویتر از آن میتوان توان درگیری رادار را افزایش داد و دقت آنرا تقویت کرد.
[/quote]
با فن آوری های کنونی و انواع پردازنده هایی که در بازار موجود است براحتی می توان حجم برد الکترونیکی بالا را نصف کرد و کارایی آن را در پردازش چند برابر نمود :mrgreen:
فقط باید دانست که برد الکترونیکی بالا دقیقا چه کاری را انجام می دهد و ورودی ها و خروجی های آن به چه چیزی متصل است خلاصه اطلاعات کاملی از آن لازم است
من خودم یکبار برد الکترونیکی یک دستگاه Steam Washer که حجم فیزیکی بالایی داشت و تازه با تکنولوژی SMT ساخته شده بود با میکروکنترلر 89C51 با همان کارایی و با نصف حجم فیزیکی آن درست کردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.