Recommended Posts

انقدر پول دارن نمي دونن چه جوري خرج كنند
اين تسليهات امريكايي هم چقدر گرونن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از بدشانسی کانادایی ها این جنگنده در اولین پرواز آزمایشیش سقوط میکنه/اتفاقا این خبر رو 20:30هم پخش کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با پریدن به بیرون بیش از 30 میلیارد تومان را به باد داد[/quote]

البته هزینه تربیت یه خلبان هم کم نیست! بهترین راه رو انتخاب کرده و هیچکس یا خودش به خاطر این کار سرزنشش نمیکنه و اتفاقا بالعکس...


به خاطر تاپیک .عکسها و فیلمthx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه جالب بود
اتفاقا خلبان بهترين كار و كردش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گشتم توسایت نبود. ضمنا این هواپیما چند روزیه که رونمایی شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]اولین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ترکیه [/size] [/color]
اولین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ساخت شرکت صنایع هوافضای ترکیه به نام "آنکا " روز گذشته طی مراسمی با حضور رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور رونمایی شد.

بنا به اظهارات مهندسان شرکت صنایع هوافضای ترکیه کلیه مراحل طراحی و ساخت این هواپیما در ترکیه و توسط مهندسان این کشور صورت گرفته است.

هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آنکا حدود 1.5 الی 2 تن وزن داشته و قادر به پرواز در ارتفاع سی هزار پایی و مدت پرواز 24 ساعت است. عرض این هواپیماها در بال ها 17 متر و طول آن 9 متر و ارتفاع آن نیز 1.7 متر است. این هواپیما قابلیت جمع شدن و بسته بندی شدن و انتقال به هر نقطه را داراست.

به گفته مسئولین شرکت صنایع هوافضای ترکیه، هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آنکا پس از طی مراحل تست پروازی در سال 2012 به خدمت نیروهای مسلح ترکیه درمی آید.

ترکیه تاکنون برای نظارت بر مناطق مرزی خود از هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین هرون ساخت اسرائیل استفاده کرده است.

لینک
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=305484

[color=blue][size=18]تصاویر مربوطه[/size] [/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/707809_1.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/707809_3.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/707809_2.gif[/img]

[color=green]منتقل شد به اخبار نظامی [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این عکسی که شما گذاشته بودی ما هر چی التماسش رو کردیم باز نشد.

در ضمن من تو اینترنت داشتم جستجو می کردم که یه عکس ازش پیدا کنم هر چی گشتم چیزی راجع به 24 ساعت پرواز ندیدم. ولی چیزی که توجهم رو جلب کرد نوشته بود خط دید ناوبری آن 200 کیلومتر هست.

اگر دوستان راجع به این UAV اطلاعات بدردبخوری پیدا کردند بگذارند تا همه دوستان استفاده بکنند.

قیافه اش جالبه. در ضمن یه چیزی که خواندم نوشته بود که توانایی بلند شدن و پرواز به صورت اتوماتیک و کاملا مستقل از ایستگاه زمینی رو داره و در ضمن ارابه های فرودش رو هم جمع می کنه.

خیلی چیز جالبیه. ان شا الله ما بهترش رو بسازیم.


[img]http://www.foxnews.com/static/managed/img/Scitech/Turkey%20Spy%20Plane_Kapl_604x341.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صحنه ي جالبيه
بايت عكس و فيلم تشكر

خيلي شانس اورد كه تونست قبل از زمين خوردن هواپيما بپره بيرون...........
اگه هواپيما دو سر نشينه بود صد در صد خلبان دوم موفق به خروج نميشد....البته نميدونم كه همه ي هواپيماهاي دو سرنشينه خلبان هاشون به نوبت پرتاب ميشن بيرون يا اينكه سيستم جديدي وجود داشته باشه كه هر دو خلبان همزمان به بيرون پرتاب بشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کشور چین با پرتاب سری جدیدی از ماهواره های موقعیت یاب خود به مدار زمین، مهره ای دیگر به گردنبند ماهواره ای خود افزود تا به این شکل قدمی بلندتر در راستای بی نیاز شدن از سیستم ماهواره ای موقعیت یاب آمریکا برداشته باشد.

چین در راستای مستقل شدن از سیستم مشهور GPS آمریکا قدمی رو به جلو برداشته و قصد دارد به زودی به این وابستگی خود به ماهواره های موقعیت یاب کشور آمریکا خاتمه دهد.

راکتی حامل پنجمین سری از 35 ماهواره مدارگرد برنامه ریزی شده روز یکشنبه از پایگاه فضایی "ژیچانگ" در سیچوان در جنوب غرب چین به فضا پرتاب شد.

پکن برنامه قطع وابستگی به سیستم GPS آمریکا را از سال 2000، زمانی که یک جفت ماهواره آزمایشی موقعیت یاب توسط این کشور به مدار زمین پرتاب شد، آغاز کرد.

گردنبند ماهواره ای چین با هدف آغاز خدمات موقعیت یابی، خدمات پیامک و دیگر خدمات ماهواره ای تا قبل از پایان سال 2012 در منطقه آسیا پاسیفیک راه اندازی شده و تا سال 2020 می تواند از پس خدمات موقعیت یابی جهانی نیز بر آید.

بر اساس گزارش رویترز، این سیستم که COMPASS (قطب نما) نام دارد برای صنایع حمل و نقل، استخراج نفت، کنترل آب و هوا، پیش بینی بلایای طبیعی، ارتباطات راه دور و ایمنی عمومی بسیار حیاتی و کلیدی خواهد بود.

[url=http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1125796][b]لینک[/b][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چین حتما به فکر استفاده نظامی از این مسئله هم هست. اما در خبر چیزی ذکر نشده. در ضمن باید بگم که چین بسیار داره سعی می کنه که آمریکا رو در زمینه فناوری مغلوب بکنه و به صورت ناخواسته یک جنگ سرد بین آنها پیش آمده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]جام جم آنلاين: دسامبر سال 2006 كه وزارت دفاع انگلستان قرارداد توليد خودروي هوايي بي‌سرنشين بسيار پيشرفته‌اي موسوم به تارانيس را به سازندگان پيشروي صنعت هوافضا اعلام كرد، معلوم نبود محصول نهايي چه چيز متفاوتي از كار درخواهد آمد تا نگاه كارشناسان را به خود خيره كند،
اما اينك خودروي هوايي تمام خودكار و كاملا توسعه يافته تارانيس يك سروگردن بالاتر از همه خودروهاي هوايي بي‌سرنشين (UAV) تاكنون توليد شده مي‌خواهد نه‌تنها به عنوان يك جت جنگي بسيار پيشرفته و خودكار به دنياي هوانوردي معرفي شود، بلكه فراتر از آن قصد دارد لقب جنگجوي آينده آسمان‌ها را به خود اختصاص دهد و البته به رغم اطلاعاتي كه تا همين جا درباره مشخصات فني و قابليت‌هاي ممتاز اين جنگنده استثنايي 216 ميليون دلاري منتشر شده، بعيد نيست آسمان نبردهاي آينده شاهد يكه‌تازي اعجوبه همه‌فن حريفي به نام تارانيس باشد كه همتاي لقب اساطيري‌اش ـ‌ خداي رعد ـ‌ سينه آسمان را بشكافد.

اين هواپيماي كاملا پيشرفته بي‌سرنشين قادر است با سطح بالايي از عملكرد خودكار، عمليات مختلفي ازجمله انتقال سلاح به ميادين جنگي در قاره‌اي ديگر را به انجام برساند. سازندگان تارانيس معتقدند اين جت جنگنده يكي از بزرگ‌ترين خودروهاي هوايي بي‌سرنشين جهان را معرفي خواهد كرد كه پروژه ساخت آن با هدف طراحي و به پروازدرآوردن يك هواپيماي بي‌سرنشين طي 4 سال كليد خورده است كه نتيجه آن ارائه يك هواپيماي تهاجمي دوربرد براي آينده در ناوگان آينده نيروي هوايي سلطنتي انگلستان است.

اين هواپيماي دوربرد كه از قضا خيلي سريع و مخفي پرواز مي‌كند به خوبي قادر است طيف متنوعي از آرايش مهمات و تداركات را بر فراز شماري از هدف‌هاي مختلف به خدمت گرفته و حتي مي‌تواند از عهده دفاع از خودش در برابر حمله هواپيما‌هاي سرنشين‌دار و بي‌سرنشين دشمن برآيد. تارانيس در واقع نخستين برنامه توليد خودروي هوايي جنگي بي‌سرنشين (UCAV)‌ وزارت دفاع انگلستان است كه سرمايه‌گذاري تحقيقاتي خودش را به مدت 10 سال روي فناوري‌هاي پيشرفته خودروي هوايي بي‌سرنشين و همچنين نوع جنگي آن متمركز كرده است و به برنامه چندمليتي اروپا در همين زمينه موسوم به نرون نپيوسته است. در همين رابطه صنايع بزرگي ازجمله بي.اي.ايي، رولز رويس، كاينتيك و اسميتث كه سرمايه‌گذاري‌هاي پر و پيماني در بخش خصوصي براي يك رشته از برنامه‌هاي توليد خودروهاي هوايي بي‌سرنشين دارند، تيم صنعتي طراحي و ساخت اين پروژه را تشكيل مي‌دهند و به واسطه اهميت و كيفيت بالاي محصول نهايي هر يك مسووليت بخشي از آن را بر عهده دارند. بخش‌هايي ازجمله برنامه‌ريزي كلي توليد و بسياري از فناوري‌هاي پيشرفته در زمينه مشاهده‌پذيري پايين و مخفيانه، يكپارچگي سامانه‌ها و زيرساخت كنترل سامانه، جنبه‌هاي مرتبط با خودكاري سامانه، تامين سامانه‌هاي نمايش و درجه‌بندي سوخت، سامانه كامل واحد قدرت الكتريكي، سامانه احتراق و نصب آن و بالاخره توسعه و تحويل برنامه محاسباتي كنترل پرواز نمونه‌اي از مسووليت شركت‌ها در پروژه تارانيس به شمار مي‌رود. علاوه بر اين بخش‌ها، شركت فناوري‌هاي سامانه‌هاي يكپارچه وظيفه تامين پيشرفته‌ترين مجموعه پشتيباني هوايي موسوم به C4ISTAR را براي تارانيس بر عهده داشته است كه اين بسته شامل بهترين‌هاي رايانه‌ها، فرماندهي، كنترل، مخابرات، هوشمندي، ديده‌باني و تجسس، هدفيابي و شناسايي مي‌شود. ضمن اين كه براي پروژه تارانيس از تجربيات سابق شركت‌هاي طرف قرارداد در زمينه ارتقاي افزون‌تر قابليت‌هاي پيشرفته سخت‌افزاري و نرم‌افزاري چنين هواپيماهايي براي كارآمدتر كردن تعقيب اهداف سرزده (POET)‌ و همچنين بررسي قابليت توانا ساختن شبكه و طراحي ساختار C4ISTAR براي سامانه‌هاي هوايي آينده نيز استفاده شده است.

[b]پرنده‌اي كه مي‌خواهد متفاوت باشد[/b]

خودروي هوايي تارانيس به عنوان يكي از بزرگ‌ترين خودروهاي هوايي بي‌سرنشين دنيا تقريبا اندازه‌اي همتاي جت پيشرفته آموزشي هاوك Hawk با 35/11 متر طول، 98/3 متر ارتفاع و طول بالي معادل 94/9 متر است. براساس همين اعداد و ارقام انتظار مي‌رود وزن اين پرنده بزرگ حدود 8 تن باشد كه در مقام مقايسه هاك وزن بدنه و موتور و تجهيزاتي معادل 45/4 تن و وزن تيك آفي برابر با 1/9 تن دارد. در توصيف خاص بودن اين پرنده پرواز مخفي همين بس كه كليه قطعات، بخش‌ها و سامانه‌هاي پروازي آن به طور اختصاصي و از سوي شركت نامداري توسعه و ارائه شده است. اين خودروي هوايي خاص از شكل بال دلتايي پيروي مي‌كند و چرخ‌هاي آن يا ارابه فرودش از نوع سه‌چرخه است. تصاوير ويدئويي توليد شده توسط رايانه سامانه تيك آف كردن و برخاستن هواپيما از يك باند صاف و روكشدار را نشان مي‌دهد. البته خودروي هوايي تارانيس از لحاظ فرم و شكل ظاهري و نه از جهت مقياس شبيه خودروي هوايي بي‌سرنشين دلتايي شكل است كه گروه بي.اي.ايي پيش از اين با نام راون عرضه كرده است. تارانيس از سامانه عامل كنترل پروازي مقدماتي سود مي‌جويد كه شركت طرف قرارداد به دنبال راهبرد طراحي با ريسك پايين براي توليد نسل سوم سامانه‌هاي رانش فعال مستقيم (DDV)‌ آن را به عنوان بخشي از برنامه مشترك جنگنده‌هاي ضربتي تك‌هاي هوايي و مخصوص تارانيس توسعه بخشيده است. درخصوص چرخ‌ها، ترمزها و سامانه‌هاي كنترل ترمز نيز از آخرين محصولات سامانه‌هاي ترمزي هوافضاي شركت دانلوپ براي تارانيس بهره گرفته شده است.

[b]يك موتور دگرگون شده[/b]

مسووليت توسعه موتور مخصوص براي تارانيس با شركت معروف رولزرويس است. تارانيس مي‌تواند قدرت خود را از موتور Adour 951 كسب كند كه از فاصله تعمير و نگهداري و تنظيمات هدفي معادل 4000 ساعت برخوردار است. اين موتور در واقع مدل اقتباسي از نمونه قبلي همين موتورهاست كه نيروي پرتابي يا پيشرانه‌اي معادل 6480پوند و در نتيجه افزايشي 8 درصدي در نيروي موتور را در مقايسه با مدل قبلي به تارانيس مي‌بخشد. مناسب‌سازي و اصلاحات صورت گرفته در موتور 951 شامل به كارگيري مواد بهينه‌سازي شده در بخش گرمايي با هدف ارائه پايداري و مقاومت بيشتر، طراحي پروانه جديد براي تأمين توان پيشرانه بالاتر و همچنين پيش‌بيني كنترل ديجيتال به جاي كنترل هيدروديناميكي است. با اين اوصاف سامانه كنترل موتور ديجيتال كاملا مستقل و قدرتمند (FADEC) مي‌تواند حفاظت كامل نوسانات موتور، كنترل كاملا خودكار و همچنين بازيابي و بهبود موتور را به تارانيس پيشكش كند.

[b]ايستگاهي براي فرمانده زميني[/b]

زيرساخت كنترل زميني وظيفه تامين برنامه‌ريزي و فرماندهي ماموريت تارانيس و همچنين كنترل اختصاصي آن در خلال حركت هواپيما روي باند، برخاستن، بازيابي و بازگشت بر عهده دارد. علاوه بر اين، كنترل زميني كار برقراري اتصال و ارتباط براي ارسال و گرفتن داده‌هاي ماموريت و تصويربرداري به تارانيس و بالعكس از سامانه‌هاي عمومي و نامحدود اطلاعات فضاي نبرد را صورت مي‌دهد. در همين رابطه، كنترل زميني تارانيس به فناوري‌هاي پيشرفته سامانه‌هاي مديريت ماموريت در سطح يگان نظامي، كنترل و برنامه‌ريزي ماموريت و كنترل بار مفيد ازجمله استخراج و آناليز داده‌هاي تصويربرداري مجهز شده است. ضمن اين كه مجموعه كنترل زميني تارانيس تحت فناوري مديريت يكپارچه‌سازي سامانه‌ها و تاييد صلاحيت زير ساخت كنترل زميني براي ميزباني خودروهاي هوايي است.

[b]قابل اعتماد براي هر نوع ماموريت[/b]

در كنار تمامي مشخصات فني بارز و اختصاصي، طراحي سامانه‌هاي ماموريتي پيش‌بيني شده روي خودروي هوايي تارانيس همان چيزي است كه دست و بال اين جنگجوي سريع و رادار گريز را براي هر كاري باز گذاشته است: نفوذ دزدكي به حريم دشمن، ديده‌باني و شناسايي، حمل و انتقال مهمات و تداركات، سلاح‌هاي پيشرفته و خيلي وظايف ديگر كه هنوز آشكار نشده بخشي از قابليت‌هاي آشكار و پنهان تارانيس در قلمروي هوايي است. اين سامانه‌هاي ماموريتي شامل طراحي سامانه‌هاي باز پيشرفته با انعطاف‌پذيري و قابليت تغييرپذيري بسيار بالا است كه بر اساس مدل طراحي توسعه يافته براي جت آموزشي پيشرفته هاوك و هواپيماي تايفون و موشك زمين به هواي دريايي براي هواپيماهاي فوق سريع اجرا و پياده شده است.

فناوري پيشرفته بسيار مهمي كه آلبوم ويژگي‌هاي شاخص اين اعجوبه بي‌سرنشين را تكميل مي‌كند، سامانه‌هاي هوشمندي است كه سطح بالايي از كارآمدي و راندمان عملياتي بهبود يافته و خودكار را براي آن به ارمغان آورده است. به نحوي كه براي ماموريت‌هاي ديده باني، تجسس و شناسايي هوابرد، سامانه استخراج و جمع‌آوري تصاوير (ICE) پيش‌بيني شده براي تارانيس، امكان جمع‌آوري و توزيع خودكار داده‌هاي تصويربرداري را با كيفيت بالا و اختصاص پهناي باند بسيار كم ميسر مي‌سازد. از طرفي يكپارچه شدن سامانه استخراج و تجميع تصاوير با سامانه‌هاي كنترل خودرويي تارانيس، فراهم‌كننده ويژگي خودكاري و انعطاف‌پذيري بالاي آن بوده و امكان توليد يك تصوير واحد سطحي يكپارچه را از ميان شبكه‌اي از حسگرها فراهم مي‌كند.

ديسكاوري / خبرگزاري فرانسه /مترجم: مهريار ميرنيا

لينك خبر : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100881957996[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
!

روزنامه دست راستی واشنگتن پست که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارد، اعلام کرد که ترکیه به سمتی حرکت می کند که پیشرفته ترین سیستم راداری امریکا را در مرز خود با ایران برای جلوگیری از خطر حملات سیستم موشک‌های بالستیک ایران به اروپا محافظت كند.

به گزارش رجانيوز، امریکا در حال فعال کردن یک سیستم دفاع موشکی در منطقه مرزهای جنوبی اروپا است! این درحالی است که دولت پیشین امریکا سیستم دفاع موشکی خود را در مرزهای شرقی اروپا یعنی لهستان و چک‌سلواکی مستقر كرده بود که در حقیقت در مقابل سیستم موشک‌های بالستیک روسیه عمل می کرد اما پس از ارتباط تنگاتنگ اوباما با مدودوف این سیستم عجالتاً از لهستان برچیده شده است.

بنابر این گزارش، مقامات دفاعی امریکا از پنتاگون درحال مذاکره با مقامات نظامی ترکیه و بلغارستان هستند تا سیستم فوق اکتشافی راداری "ایکس- باند" را در یکی از این دو کشور ایجاد كنند.

اگر این معامله بین وزرات دفاع امریکا و دو کشور مذکور امضا شود، برآورد می شود که فاز اولیه این پروژه در سال 2011 به صورت عملیاتی در بیاید.

امریکايی‌ها که تاکنون یک سیستم راداری در ترکیه را به صورت یکپارچه درآورده اند، این سیستم را هم قصد دارند به شكل یک سیستم یکپارچه درآورند که یک شبکه وسیع در دریای مدیترانه را بتواند پوشش دهد. مانند سیستم دفاع موشکی که امریکايی‌ها به کشور امارات متحده عربی فروخته اند.

ترکیه هم اکنون در حال خریداری سیستم ضد موشکی پاتریوت است اگرچه رسانه های ترکیه می‌گویند که ترکیه این سیستم را قرار است از یکی از همپیمانان امریکا خریداری كند.

آقای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه یک بار در سال 2009 درخواست اوباما برای مذاکره در ارتباط با ایجاد یک سیستم دفاع موشکی در خاک خود را حتي پس از درخواست اوباما، به‌خاطر نزدیکی با ایران نپذیرفت.

اما اکنون به نظر می رسد با پیشرفتی که امریکايی‌ها در مذاکره با کشور بلغارستان برای نصب سیسم دفاع موشکی در خاک این کشور از مذاکرات چندین ماه گذشته خود بدست آورده‌اند، ترکیه نيز تغییر موضع داده و شرایط به نحو دیگری تغییر کند زیرا از دست ندادن این جایگاه در پیمان ناتو که ترکیه عضو فعال آن است و همچنین حفظ ارتباط با امریکا برای ترکیه از محوری‌ترین سیاست‌هاي این کشور است.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=57193

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فارس: پس از مخالفت دولت آمريكا با تحويل موشك‌هاي پيشرفته دريا به دريا به رژيم صهيونيستي سرانجام دولت اوباما با انتقال اين موشك‌ها به اين رژيم موافقت كرد.

به گزارش آژانس خبري "فلسطين اليوم "، سرانجام اوباما رئيس جمهور آمريكا با انتقال موشك‌هاي پيشرفته دريا به درياي آمريكا به رژيم صهيونيستي موافقت كرد.

قرارداد خريد اين موشك‌ها در زمان "جورج بوش " رئيس جمهور پيشين آمريكا با رژيم صهيونيستي منعقد شده بود كه با شروع زمامداري اوباما تحويل آنها معلق گرديد تا اين كه سرانجام و پس از فشارهاي متوالي اوباما با تحويل اين موشك‌ها به رژيم صهيونيستي موافقت كرد.

ارزش اين قرارداد 160ميليون دلار برآورد شده و 30موشك از نوع دريا به درياي "هاربون " و 400 موشك هوا به هواي "امباسادور " را شامل مي‌شود.

گفته مي‌شود، هاربون يك موشك مجهز به سيستم كنترل بسيار پيشرفته است.

اين منابع تاكيد كردند، آمريكا با فروش 20 موشك هاربون به مصر هم موافقت و در اين راستا قراردادي 140ميليون دلاري با اين كشور منعقد كرده است.

http://www.asriran.com/fa/news/129760/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%84

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.