Recommended Posts

[quote]فکر می کنم ترکیه چهارمین سازنده بزرگ کشتی در جهان باشه؟ سمندون جان خیر دوستان حسودی نمی کنند! آخه ترکیه مشکلات تحریمی مارو نداره بعدشم در زمینه ساختن هلیکوپتر با ایتالیا همکاری داره! واقعا سیاست ترک ها رو تحسین می کنم.[/quote]
شرمنده اقا لیچ راست میگی icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سياست تركها حرف نداره .
اونها بهترين بهره رو از اختلاف ايران با غرب و اختلاف جهان اسلام با اسراييل ميبرن .
كلا آدمهاي باهوشي هستن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی خداییش قیافه ناوشون دهن پر کنه

کسی می دونه چند درصد این ناو تولید داخله

موتورش که ترک نیست. کجاییه ؟؟؟

از این جور اطلاعات کسی داره ؟؟؟

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]يک فروند ميگ 31 ارتش روسيه سقوط کرد [/size]
وزارت دفاع روسیه روز جمعه از سقوط یک فروند هواپیمای جنگی میگ سی و یک در منطقه اورال در شصت کیلومتری فرودگاه شهر پرم Perm خبر داد. این حادثه تلفاتی به همراه نداشت. ولادیمیر دیرک سخنگوی این وزارت خانه در این مورد گفت "خلبان های این هواپیما موفق شدند به بیرون بپرند و حال آنها خوب است". به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو؛ سقوط هواپیماهای نظامی در روسیه به امری عادی بدل شده است. میگ سی و یک هواپیمایی با توانایی پرواز در هر شرایطی است که به موشک هایی با برد دویست کیلومتر مجهز می شود.

http://beta.iribnews.ir/VMK/Body.aspx?id=923061

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كابل- برخي رسانه هاي افغانستان از طرح توسعه پايگاه هوايي'شيندند' استان هرات در غرب اين كشور از سوي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) خبر دادند و نوشتند : 184ميليون دلار براي اين طرح اختصاص يافت.


به گزارش ايرنا، بنابراعلام روزيكشنبه رسانه هاي افغانستان،طرح توسعه پايگاه هوايي شيندند در يك برنامه پنج ساله انجام مي شود و اين پايگاه به يك مركز آموزشي در سطح كشور نيز تبديل خواهد شد.
پايگاه مذكور در120 كيلومتري جنوب شهرهرات موقعيت دارد كه درحال حاضر نيروهاي آمريكايي درآن مستقرهستند.
ناتو اين پايگاه را تا سال 2015 ميلادي بازسازي خواهد كرد.
'ديويد آلوين' (David ALLVIN) فرمانده آموزش هوايي ناتو در افغانستان گفته است كه اين اقدام نمادي از مشاركت كابل و اين اعضاي ناتو براي كمك به تجهيز نيروي هوايي قوي با هدف حفاظت و حمايت از افغانستان خواهد بود.
همچنين قراراست دراين پايگاه يك مركز آموزشي براي خلبانان و كاركنان نيروي هوايي ايجاد شود و طرح گسترش فرودگاه شيندند با هدف عمليات 40 فروند هواپيماي نظامي و آموزشي براي 900 نفر دراين برنامه گنجانده شده است.
آلوين گفت : ناتو براي هميشه در افغانستان حضور نخواهد داشت و از همين رو هر آنچه كه ساخته مي شود، براي آن است كه اطمينان حاصل شود، افغانستان امكان داشتن بهترين نيروي هوايي را دارد.
گفته شده كه از كمك تخصيص يافته علاوه بر60 ميليون دلارهزينه هاي ابتدايي، 40ميليون دلار براي ساخت دومين خط پرواز آموزشي به مصرف خواهد رسيد.
اعلام اين كمك براي بازسازي پايگاه هوايي شيندند سه روز پس از راه اندازي گردان هوايي شيندند صورت مي گيرد كه طي آن فعاليت ابتدايي اين پايگاه با تحويل دو فروند هليكوپترMi-17 از سوي آمريكا آغاز شد.
'محمد عارف شورش' فرمانده اين گردان گفته است كه پايگاه هوايي شيندند،استان هاي نيمروز، فراه، غور،هرات و بادغيس را تحت پوشش قرارخواهد داد.
به گفته وي، درحال حاضر20 افغان در حال سپري كردن دوره هاي آموزشي خلباني در ايتاليا و آمريكا هستند و پس از تكميل آموزش در اين گردان جذب خواهند شد.
وي گفته است: درحال حاضر بازسازي فرودگاه شيندند ازسوي نظاميان آمريكايي جريان دارد و تاكنون 80 درصد از خط پرواز آن كه براثر جنگ هاي داخلي تخريب شده بود، بازسازي شده است.
به گفته وي، قراراست تعدادي از بالگرد ها و هواپيماهاي باربري C-27 با كمك آمريكا خريداري و به شيندند انتقال يابند.
شيندند يكي از سه فرودگاه بزرگ نظامي افغانستان بود كه امكانات آن بعد از سال 1371 خورشيدي در درگيري هاي داخلي تخريب شد كه با ورود طالبان و حمله نيروهاي آمريكا به افغانستان كاملا ويران شد.
نخستين اقدامات براي ايجاد نيروي هوايي درافغانستان در سال 1288خورشيدي در زمان شاه 'امان الله' صورت گرفت واين نيرو تا قبل از فروپاشي حكومت تحت حمايت شوروي پيشين درسال 1371خورشيدي يك نيروي مجهز و با تشكيلات مناسب بود.

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30083521

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینطور که معلومه اینا قصد رفتن ندارن. میگم خدایی نکرده ناتو امریکا نکنه حمله کنن icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این که تعجب نداره یه پایگاه بیخ گوش ما اونم لب مرز برای پاییدن ما برای ناتو (امریکا) icon_arrowd :oops: :oops: icon_question icon_arrowd :| icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]نیکلا سارکوزی در حاشیه اجلاس ناتو:ما گربه را همان گربه می دانیم و ایران به عنوان تهدید موشکی علیه ناتو به حساب می اید!![/size]
پاسخ تند عبدالله گل به سارکوزی عبدالله گل در پاسخ به نیکلا سارکوزی که ایران را بزرگترین تهدید موشکی برای ناتو خوانده بود، به او یاداوری کرد که ایران همسایه ترکیه است و هیچ تهدیدی از ناحیه آن متوجه کشورهای عضو ناتو نیست به گزارش مشرق به نقل از ایران هسته ای، گل در این باره گفت: « نمی خواهیم حادثه عراق دوباره در منطقه تکرار شود. وقتی ایران مطرح می شود ما درباره کشوری در امریکای لاتین صحبت نمی کنیم. ایران همسایه ماست از این لحاظ برای حل این مسئله تمام راه های دیپلماتیک را به کار می بریم».
وی سپس به صراحت این موضوع را که ایران در پی سلاح هسته ای است رد کرد و افزود: «گل در خصوص موشکهای ایران هم گفت موضوع موشک و مسئله هسته ای یکی نیست. موضوع موشک با منافع ملی ما مشکلی ندارد و نمی توانیم بگوئیم که ایران سلاح هسته ای تولید می کند حتی چنین ادعایی را از اژانس بین المللی اتمی نشنیده ایم. برنامه هسته ای صلح امیز و تولید سلاح هسته ای دو مطلب جداگانه اند و با هم فرق می کند».
گل نهایتا تاکید کرد که کشورش از میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 کنار نکشیده است. وی دراین باره گفت: « ایران به ترکیه اطمینان دارد. اگر ترکیه اصرار کند که مذاکرات در استانبول صورت گیرد ایران هم اعلام خواهد کرد که مذاکرات در استانبول انجام گیرد و به ژنو نخواهند رفت».
نیکلا سارکوزی روز شنبه در حاشیه اجلاس ناتو گفته بود: «هرچند در سند ناتو هیچ اسمی به عنوان تهدید جایی برده نشده ولی ما گربه را همان گربه می دانیم و ایران به عنوان تهدید موشکی علیه ناتو به حساب می اید».
ذکر نام ایران به عنوان یک تهدید موشکی علیه ناتو در سند راهبردی این سازمان به علت مخالفت ترکیه منتفی شد.

http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15987

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

[quote]اینطور که معلومه اینا قصد رفتن ندارن.[/quote]

ناتو در حال بررسي سرمايه گذاري 200 ميليون دلاري در طي 10سال بر روي سيستم دفاع موشكي در افغانستان مي باشد !

[url=http://www.nato.int/cps/en/SID-72F63703-82162E67/natolive/news_64087.htm]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام

[quote]اینطور که معلومه اینا قصد رفتن ندارن.[/quote]

ناتو در حال بررسي سرمايه گذاري 200 ميليون دلاري در طي 10سال بر روي سيستم دفاع موشكي در افغانستان مي باشد !

[url=http://www.nato.int/cps/en/SID-72F63703-82162E67/natolive/news_64087.htm]منبع[/url][/quote]

اینطور که معلومه این نمک به حرامها تو کلشون نیت شومی دارن. اگه متوجه بشین با اینکه ناتو خودشو در ضاهر بی طرف اعلام میکنه ولی حالا داره معلوم میشه اینا قصد دارن با امریکا با هم وارد جنگ با ایران بشن.من که مطمننم icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راهبرد ناتو در حال حاضر محصور دو مهره ایران و فدراسیون روسیه است. ناتو در ظاهر و امریکا در اصل به دنبال زدن دو هدف با یک تیر هستند و اون هم کنترل دو کشور ایران و روسیه با سیستم دفاع موشکی واحد هست که البته هدف درجه یک روسها هستند. در حال حاضر بحث فقط در سطح تبلیغاتی جریان دارد ولی کافیست کمی مسئله به سمت واقعیت پیش رود تا عکس العمل روسها که خیلی دیدنی است رو مشاهده کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس حسابي لرزه بر اندامشون انداختيم تا ديروز امريكا ميخواست بك تنه به ما حمله كنه ديد نميشه خرجش ميره بال گفت بزار ناتو هم بازي بدم خرجم كمتر بشه
نا مردا چند نفر به يك نفر اگر مردي يك نفري بيان جلو icon_arrowd
ولي افغانستان حالا حالا بايد راه طولانيو به پاين برسونه براي داشتن يك نيروي هوايي قدرتمند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس حسابي لرزه بر اندامشون انداختيم تا ديروز امريكا ميخواست بك تنه به ما حمله كنه ديد نميشه خرجش ميره بال گفت بزار ناتو هم بازي بدم خرجم كمتر بشه
نا مردا چند نفر به يك نفر اگر مردي يك نفري بيان جلو icon_arrowd
ولي افغانستان حالا حالا بايد راه طولانيو به پاين برسونه براي داشتن يك نيروي هوايي قدرتمند[/quote]

عمرا اگه به فکر نیرو هوایی برای افغانستان باشن .نمیان اشتباهی که شوروی مرتکب شد دوباره تکرارش کنن. نیروهای انگیلیسی تو هلمند هم پایگاه هوایی دریت کردن.به قول یکی از فرمانده های افغانی جنگنده هاشون از زیر زمین بااسانسورهای قوی میاد بالا. این نشان دهنده ترس اونها از روز مباداست یعنی اگه ایران حمله موشکی کرد .اینا زیر زمین جای امن باشن و یه چیز دیگه هم اینه که ناتو واقعاا بدش نمیاد با امریکا با هم درگیر بشن با ایران .همون تکنیکی که تو جنگ جهانی دوم انگیلیس و امریکا سر المانیها پیاده کردن.به گفته شما بله خرج جنگ نصف به نصف میشه .حالا اگه اعراب هم وارد این معرکه بشن که برا امریکا ارزونتر هم تموم میشه.برای همینه که اعراب شدن معدن مهمات امریکا.هند هم یه چند وقتیه سر مخالفت با ایران گرفته مثل اینکه اینها هم شتشوی مغزی داده شدن به این گزارش توجه فرمایید http://www.tabnak.ir/fa/news/132067/%D9%85%D9%88%D8%B6%D8%B9-%D9%85%D8%B6%D8%AD%DA%A9-%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%8A-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%87%D9%85-%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D9%81%D9%87%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7....یه چیز دیگه هم هست امریکایها دارن روی بمب افکن بدون سرنشین بی-۳ کار میکنن ادعا کردن حتی اس-۴۰۰ هم نمیتونه ردیابیش کنه که نمیدونم راست میگن یا دروغ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين هنديها هم حالا كه از نظر اقتصادي و نظامي كمي قوي شدن خواستن خودي نشون بدن .
با خودشون گفتن چجوري توجه جهان رو به خودمون جلب كنيم . ديدن ايران بهترين گذينه است .
اينا از اين ناراحتن كه رهبر انقلاب تاكيد زيادي روي كمك به پاكستان به عنوان دشمن درجه يكشون داره .
ما به هر كشور مسلمان و غير مسلماني كه دوست داريم و البته بتونيم كمك ميكنيم .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]7 کشته در سقوط بالگرد روسيه[/size]
آتش سوزي و سقوط يک فروند بالگرد روسيه در منطقه سردسير سيبري منجر به کشته شدن 7 نفر و زخمي شدن 3 تن ديگر شده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، يک فروند بالگرد ام‌آي-8 روسيه پنجشنبه هنگام فرود دچار آتش سوزي شد و در شهر تاري در منطقه اومسک در سيبري، سقوط کرد.

به گفته گروه تحقيق، همه 7 مسافر اين بالگرد در اين حادثه کشته و 3 خدمه آن نيز مجروح شدند که به بيمارستان انتقال يافته‌اند.

هنور علت سقوط اين بالگرد مشخص نشده است و عده‌اي از کارشناسان مشغول بررسي آن هستند.
http://www.presstv.ir/detail.fa/152604.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.