Recommended Posts

[quote]زمان اماده شدن اولين نمونه: 2015 [/quote]
[quote]طراحي براي ساخت اولين تانك بومي تركيه از سال 2005 اغاز گرديد.در [b]سپتامبر 2010[/b] طراحي كلي اين تانك به پايان رسيد.[/quote]
[quote]موتور اين تانك در دو سري اول ساخت از نوع ديزل MTU Friedrichshafen 1,500hp (1,100kW) و در دو سري بعدي از نوع 1,800hp (1,300kW كه در حال ساخت در تركيه است [b]خواهد بود[/b]. [/quote]
[quote]حداكثر سرعت 70 كيلومتر در ساعت و قدرت مانورپذيري تا عمق 4.1 درون آب را [b]خواهد داشت[/b]. [/quote]

نكنه اين نمونه اي كه رو نمايي شده ماكته.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]متاسفانه برخی دوستان به گونه ای اظهار نظر می کنند که گویا از قرار معلوم تنها ایرانی ها بلدند تانک بسازند و سایر کشورها توان ساخت تانک ندارند. ایرانی ها باهوش هستند ، زیرک هستند و بلدند تانک بسازند ، اما ترکیه ای ها احمق هستند و نمی دانند باید چه تانکی بسازند و چه تانکی مناسب آنها است.

نیازی به دادن اطلاعات نیست. بارهای بار در همین سایت به روابط گسترده ترکیه با آمریکا و کره جنوبی اشاره شده است. ترکیه یکی از اصلی ترین متحد آمریکا به شمار می رود و از حمایت های فنی و تکنولوژیکی آمریکا برخوردار است. ترکیه هم اکنون از آبرامز استفاده می کند. آیا می توان پذیرفت که کشوری مثل ترکیه این قدر هزینه طراحی و تولید برای تانکی کند که از آبرامز هم کمتر باشد ؟ حتما خبر دارید که هویتزر فورتینو ساخت ترکیه با کمک های گسترده فنی و تکنولوژیکی کره جنوبی ساخته شده است و کره ای ها نقش عمده ای در طراحی کلی فورتینو داشته اند و فورتینو از هر نظر به شدت شبیه به کا 9 کره ای است ؟

بهتر است که ما برای سران ترکیه نیز عقل و شعور قائل باشیم و فقط فکر نکنیم که تنها خودمون بلدیم تانک بسازیم و دیگران بلد نیستند. این تانک قرار است از سال 2015 وارد خط تولید شود. آمریکا و کره جنوبی نیز در تکمیل طرح این تانک کمک های گسترده فنی و اطلاعاتی و تکنولوژیکی به ترکیه کرده اند. حالا به نظر شما با این اوصاف کارآیی این تانک در چه حد است ؟؟ آیا همکاری فنی و تکنولوژیکی کشورهایی مثل کره جنوبی و آمریکا در ساخت تانکی که قرار است چهار سال بعد وارد خط تولید شود ، باعث خواهد شد که محصول این همکاری ، یک تانک در حد T72 باشد ؟ خواهش می کنم این ترک ها را اینقدر احمق فرض نکنید.

خواهش می کنم حداقل ذره ای برای این ترکیه ای ها هم عقل و شعور قائل باشید.

از نظر سیاسی نیز آمریکا خواهان ترکیه ای قدرتمند است و از این لحاظ همه گونه او را ساپورت خواهد کرد. از فروش تانک آبرامز و حتی برخی از نقشه های آن ، حالا هم همکاری در ساخت آلتای.[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]نكنه اين نمونه اي كه رو نمايي شده ماكته.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/quote]


خیر ، این یک نمونه آزمایشی است که برای تست های میدانی و البته نمایش ساخته شده است.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کسی در این شکی نداره عاقل هستند!یه نموه عقلشون هم اینه که سیسات همگرایی منطقه ای و به خصوص نزدیکی با ایران جزو سیاست های اصلی انهاست.
اما به این نکته هم توجه کنید که بعضی دوستان منتقد همیشگی تولیدات داخلی و به به و چه چه گوی خارجی ها هستند.
اینجا ایران هست و رونمایی و نمایش تسلیحات وابسته به فاکتور های بسیاری هست که بسیاری از انها می تواند از چشم ما غافل بماند و بهتر هست در چنین تاپیک هایی به اصل پرداخته شود نه سیاه نمایی و ارسال انرژی منفی!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]کسی در این شکی نداره عاقل هستند!یه نموه عقلشون هم اینه که سیسات همگرایی منطقه ای و به خصوص نزدیکی با ایران جزو سیاست های اصلی انهاست.
اما به این نکته هم توجه کنید که بعضی دوستان منتقد همیشگی تولیدات داخلی و به به و چه چه گوی خارجی ها هستند.
اینجا ایران هست و رونمایی و نمایش تسلیحات وابسته به فاکتور های بسیاری هست که بسیاری از انها می تواند از چشم ما غافل بماند و بهتر هست در چنین تاپیک هایی به اصل پرداخته شود نه سیاه نمایی و ارسال انرژی منفی![/quote]

بله موافقم

می بایست جانب اعتدال را رعایت کرد و از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کرد.

در مورد ذ 3 هم در تاپیک های مختلفی توضیح دادم که این تانک با توجه به شواهد و قرائن ، تانکی است که کاملا مناسب شرایط ایران است و قابلیت ارتقا و به روز رسانی را خواهد داشت.

تانک آلتای هم به احتمال قوی از نظر کارآیی اگر بیشتر از آبرامز نباشد ، کمتر هم نخواهد بود.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]ترکیه هم اکنون از آبرامز استفاده می کند. آیا می توان پذیرفت که کشوری مثل ترکیه این قدر هزینه طراحی و تولید برای تانکی کند که از آبرامز هم کمتر باشد ؟[/color][/quote]
[quote][color=darkblue]از نظر سیاسی نیز آمریکا خواهان ترکیه ای قدرتمند است و از این لحاظ همه گونه او را ساپورت خواهد کرد. از فروش تانک آبرامز و حتی برخی از نقشه های آن ، حالا هم همکاری در ساخت آلتای.[/color][/quote]
[quote][color=darkblue]تانک آلتای هم به احتمال قوی از نظر کارآیی اگر بیشتر از آبرامز نباشد ، کمتر هم نخواهد بود.[/color][/quote]
ترکیه از تانک آبرامز استفاده می کند؟ در منابع که اشاره ای به این موضوع نشده است؛ حتی در صفحه ی مربوط به این تانک در ویکی پدیای ترکی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان
تانک التای یک دستاورد بزرگ برای ارتش ترکیه هست و باید به ترکیه ای ها افرین گفت البته گرچه این تانک ظاهر فریبنده ای داره اما از لحاظ فنی قابل رقابت با تانک های نسل جدید شرقی و غربی نیست اما در کل برای بار اول طرح نسبتآ خیره کننده ای است.
من به شخصه این تانک رو شالوده ای از لئوپارد 1 و ابرامز ام 1 می دانم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخر ما راز اين تانكو متوجه نشوديم كه چرا ميسازن
اخه عمر مفيد يك تانك تو عمليات 8 ثانيه هست چرا ميسازن ؟؟؟؟!!!!! تانك ماله دوره داوينچي بود نه الان كه يه موشك از دو تا ساختمون رد ميشه من در عجبم!!

احمقا موشك ول كردن قوطي درست ميكنند !!
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]ترکیه از تانک آبرامز استفاده می کند؟ در منابع که اشاره ای به این موضوع نشده است؛ حتی در صفحه ی مربوط به این تانک در ویکی پدیای ترکی![/quote]

با عرض شرمندگی ، به خاطر عجله ای که داشتم اینطور شد.

سری لئوپارد دو و ام 60 های سابرا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلا م دوستان

به نظر من این اشتباهه که ما بیایم بگیم ترکیه آلتای ساخت و ذوالفقار ما هنوز درست و حسابی در جایی دیده نشده الا رژه !

ببینین دوستان ما با ترک ها فرق داریم :

اولاً ما تحت بزرگترین تحریم ها هستیم یعنی این که یک تغییر در مناسبات ما باعث میشه کلی بر اقتصاد ما اثر بگذاره و در نهایت رو پروژه های ما که با توجه به پر هزینه بودن این پروژه ها کلی این پروژه ها رو عقب میندازه .

ثانیاً فرماندهان ما نشون دادن که میخوان از هر چیز تا اونجایی که بشه کار کشید و تحت فشارقرار داد و بعد وارد تولید انبوهش کرد نمونه بارز هم همین صاعقه هست که موقع اعلام عملیاتی شدنش در رزمایش اخیر فرمانده نیروی هوایی اعلام کرد که ویژگی هاش خیلی از یه جنگنده 10 تنی بالاتره و این بلوف نیست چرا چون اقتصاد ما اجازه نمیده مثل آمریکا واسه هر چیز دنبال ساخت یه سلاح مجزا باشیم و این قضیه در مورد ذوالفقار هم صادقه ذوالفقار باید قدرت انجام بیشترین کارها رو داشته باشه .

ثالثاً در مورد تانک ترک ها من نمی خوام بگم کار ترک ها فلان و بهمانه ولی تاریخ نشون داده کشوری در ساخت جنگ افزار حرف اوله میزنه که تجربه جنگ داشته باشه چون در شرایط جنگه که فرماندهان می فهمن سلاحشون چقدر کارایی داره و نیاز سنجی میکنن برا حل مشکلات چرا اینو گفتم میخوام بگم شما متحد هر کی میخوای باش محاله آمریکا و کره اطلاعاتی به تر ک ها بدن که سلاح ترک ها قویتر از سلاح آمریکا و کره باشه چرا چون بحث صادرات و نقش آفرینی و منافع در جهان یه چیزیه که متحد و غیر متحد نداره !

رابعاً بنده نظرم اینه که حداقل در زمینه تسلیحات باید خود یه کشور بتونه خودش سلاح مورد خواست خودشو صد در صد در داخل تولید کنه چرا چون در مواقع لزوم مثل ما در زمان جنگ با یه تحریم زمینگیر نشن !
البته این موضوع در مورد تر ک ها هم صادقه شما ببینین پروژه پهپاد آنکا ترک ها با اختلاف بین اسراییل و ترکیه با توجه به اینکه با کمک اسراییل و غربیها داشتن روش کار می کردن با یه اختلاف پروژه زمینگیر شد و الان دست به دامن آمریکان و هی دارن التماس میکنن که بهشون پردیتور بده ولی آمریکا تحت فشار اسراییل داره میپیچونه !

خامساً در مورد تانک ذوالفقار من فکر نمی کنم فرماندهان ما بخوان بلوف بزنن چون هر آن احتمال حمله به ایران هست دلیل اینکه زیاد نشون نمی دن به نظرمن :

1- به این خاطره که نمیخوان آمریکا برآورد دقیق از تسلیحات ما داشته باشه .
2- با توجه به دشمن ما که یه ابرقدرت جهانیه و با توجه به وقوع جنگ و انواع سلاح ضد زره میخوان یه چیز داشته باشن که مثل مرکاوا نشه در میدان جنگ ، البته خود تانک آبرامز آمریکا هم در عراق با اون مین ها داغون شدن ( البته من خودم با واژه ابرقدرت مخالفم چون با وجود خدا دیگه ابرقدرت مفهوم نداره ! )

در آخر دوستان من کاری ندارم ترک ها چی ساختن ولی با چند تا عکس نمیشه نظر داد حداقل فیلم ذوالفقار رو من در تلویزیون دیدم داشت حرکت میکرد و شلیک ! ولی با توجه به احترام به احساسات
دوستان در مورد قدرت منطقه ای ایران که سریع جوش میان و من هم عاشق اینجور احساساتم میخوام بگم با چند عکس و اطلاعات نسبت به اینکه آلتای در آینده به چی مجهز بشه نمیشه در مورد این تانک اظهار نظر کرد .


به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ...یا علی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب aaa84 بابت نظر بدون جانبداری ایشون.

بالاخره ما در این تاپیک یک نظر اصولی و قابل قبول نیز شاهد بودیم ، هر چند نظر ایشان کاستی هایی نیز داشت ، اما در مجموع به نکات بسیار دقیقی اشاره داشتند.

امیدوارم در آینده باز هم بتونیم از نظرات مفید شما بهره مند بشیم.

باز هم تشکر می کنم.


[quote]اخر ما راز اين تانكو متوجه نشوديم كه چرا ميسازن
اخه عمر مفيد يك تانك تو عمليات 8 ثانيه هست چرا ميسازن ؟؟؟؟!!!!! تانك ماله دوره داوينچي بود نه الان كه يه موشك از دو تا ساختمون رد ميشه من در عجبم!!

احمقا موشك ول كردن قوطي درست ميكنند !![/quote]

اولا لطف کنید از ادبیات مناسب در نوشته هاتون استفاده کنید.

در ثانی راز ساخت تانک رو می تونید در تاپیک زیر مطالعه کنید

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14356

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا لطف كنيد تو كاره ديگران دخالت نكيند (به خدا دور از ادبه)

دويومن اون تاپيك بي نتيجه تموم شده





[color=red]تقابل تانک و ضد تانک و اینکه آیا تانک ها بدرد می خورند یا خیر ، مساله ای است که بارهای بار به اون پاسخ داده شده است. زمانی که شما این موضوع رو مطرح می کنید که تانک ها بدرد نمی خورند و این نظرتون رو آشکارا اعلام می کنید ، هر کس می تونه با نظر شما مخالفت کنه و این دخالت تو کار دیگری نیست.

در ضمن اون تاپیک هم کاملا به نتیجه رسید و اینکه شما میگی بی نتیجه تموم شده ، نشون میده که شما اصلا اون تاپیک رو مطالعه نکردید. شما که اصلا در این تاپیک حرف جدیدی نزدی و فقط گفتی تانک ها قوطی حلبی هستند.

این هم از حرفهای شما

[quote]اخر ما راز اين تانكو متوجه نشوديم كه چرا ميسازن
اخه عمر مفيد يك تانك تو عمليات 8 ثانيه هست چرا ميسازن ؟؟؟؟!!!!! تانك ماله دوره داوينچي بود نه الان كه يه موشك از دو تا ساختمون رد ميشه من در عجبم!!

احمقا موشك ول كردن قوطي درست ميكنند !![/quote]

در هر صورت شما حرف جدیدی برای گفتن نداری و اصل حرف شما هم این است که تانک های قوطی حلبی هستند و کارآیی ندارند و موشک ها از اون بهترند. جواب این حرف شما هم در اون تاپیک به طور کامل داده شده است. زحمت بکشید و مطالعه کنید.

امیدوارم قبل از فعالیت چه در این فروم و چه در فروم های دیگر ، ابتدا حداقل با فرهنگ شرکت در فروم ها آشنا بشید ، حالا ادب داشتن و نداشتن غلط املایی ( به عنوان مثال به جای دوما نوشتید دوبومن ) پیشکش.
[/color]

[color=brown][b]ALI[/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده هم مثل دوست خوبم جناب ALI عزیز با نظر منطقی aaa84 کاملا موافقم چون بنظرم در اظهار نظرشون سعی کردن حتی المقدور جانب اعتدال رو رعایت کنند icon_eek icon_eek
دوستان عزیز هم بهتره دستاوردهای عزیزان خوبمون رو در وزارت دفاع اینقدر کم اهمیت جلوه ندن اخه دوستان والا شرایط ما با ترکیه توفیر داره به خدا اونا اگه ترکش یکی از این تحریم ها بهشون بخوره اصلا شاید..............
دوما ما منکر زحمات مهندسین ترک نیستیم اصلا حسود هم نیستیم ولی خدایی تمام دنیا بالاخره میدونه که ترکیه این تانک ظاهرا بومی رو تحت لیسانس هیوندا کره جنوبی تولید میکنه باز هم میگم به هیچ وجه منکر ...........
سوما تانک ذلفقار هنوز یه طرح تحقیقاتی محسوب میشه و تا تولید انبوه باید تمام نواقصش رفع بشه کی میدونه شاید اون سال 2015 باشه icon_frown :mrgreen: یعنی چهار سال دیگه که خوب زمان خیلی زیادیه
رابعا سطح توان فنی ایران چه در بعد دفاعی و حتی غیر دفاعی اصلا قابل قیاس با ترکها نیست اینو خداوکیل بدون هیچ گونه احساس حسادتی میگم پس دوستان بهتره با دیدن یه تانکی که حاضرم قسم بخورن تا مغز استخون تجهیزاتش به کره و امریکا وابسته هست اینقدر شکست نفسی نکنند
خامسا(( :evil: )) راستی قضیه اون پهپاد انکا ترک اون ققنوس جاویدان صنایع دفاعی ترکیه چی شد که یه شبه سر دعوا با اسراییل قیدشو زدن و حالا دارن به امریکا برا پهپاد پردیتور التماس میکنند icon_eek
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر اشتباه نكنم سازنده اين تانك نه صنايع نظامي تركيه بلكه يك شركت خودروساز غير نظامي نچندان مطرح در تركيه به نام OTOKAR هست كه در اوايل تاسيس اقدام به ساخت ميني بوس و اتوبوس هاي مسافربري معمولي بصورت منتاژ كرده بود و بعد ها كم كم شروع به ساخت قطعات همين اتوبوسها و ميني بوس ها كرد و بعد از مدتي باز اقدام به گسترش صنايع خودش كرده و اينبار موفق به ساخت اتاقهاي بار تريلی، تانكرهاي حمل مواد سوختي شد با گذشت مدت زمان کوتاهی همين شركت نچندان مهم خودروسازي در نهايت شگفتي شروع به ساخت انواع نفربرها با طراحي كاملا اروجينال میکنه كه امروز در حال توليد چندين نوع از انواع مختلف نفربرهاي زرهي ساخت خودش هست و تمامی نیازهای نیروهای مسلح و پلیس ترکیه رو این شرکت تامین میکنه و کل نیروهای امنیتی ترکیه از نمونه های مختلف نفربرهای این شرکت استفاده میکنند و تا به امروز به دهها كشور به ارزش ميلياردها دلار نفربر زرهي صادر کرده فقط در عرض 12 ماه 900 ميليون دلار صادرات نفربر زرهی به کشورهای مختلف داشته اين شركت خودروسازي غير دولتي به دليل موفقيت هاي بي شمار خودش در اوايل كار مورد توجه دولت و صنايع نظامي تركيه قرار گرفت و امروز همين شركت تبدیل به يكي از مشهورترين شركت هاي خودروسازي و نفربرسازي تركيه شده كه بجز خودروهای زرهی و تانک در بسیاری از بخش هاي نظامی ديگر هم يا وارد شده و يا در حال وارد شدن هست
راستش با دیدن تانک آلتای كمي به وضعیت صنایع خودروسازی خودمون تاسف خوردم کاش صنایع عظیم خودروسازی ما هم مانند ایران خودرو، سایپا و یا مانند اینها که میلیاردها دلار درآمد داشته و تحت حمایت همه جانبه دولت و بانک مرکزی ایران هستند هم تکونی به خودشون میدادند و چند نوع نفربر و تانک برای كشورشون با اون همه مهندس و امکانات طراحی میکردند و هم نیاز داخلی رو برطرف میکردند و هم می تونستند صادرات داشته باشند
این هم بگم محصولات غیر نظامی اوتوکار ترکیه یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین محصولات دنیا محسوب میشند و محصولات غیر نظامی این شرکت اعم از اتوبوس، مینی بوس، اتاقک های تریلر، تانکرهای حامل سوخت، کامیونت ها به کل جهان صادر میشند و امروز در خود ترکیه یکی از ده ها شرکت غیر دولتی موفق خودروساز هستند
این هم سایت اتوکار ترکیه هست میتونید از طريق اين سايت اطلاعات خوبی در مورد محصولات این شرکت بدست بیارید
نمای کلی از محصولات و سیر تکامل این شرکت
http://www.otokar.com.tr/tr/urunler

[b]ويرايش: اصلاح شد[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
(فقط در عرض 12 ماه 900 میلیارد دلار صادرات نفربر زرهی به کشورهای مختلف داشته)
900ميليارد دلار :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.