Recommended Posts

كلا كشورهاي قدرتمند حساسيت ويژه‌اي نسبت به موشك بالستيك دارند (بخصوص از نوع ميانبردش) و تلاش فراواني دارند تا جايي كه ممكن است، كشورهاي جديدي به جمع دارندگان اين سلاح اضافه نشوند.
icon_wink
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22060

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
چرا حساسیتی که روی موشک بالستیک هست ، روی کروز نیست ، در حالی که مشخصا دارای تکنولوژی بالاتر و دقت بالاتری است

و اینکه چرا اینقدر روی موشک شهاب ما حساس هستند، درحالی که فکر میکنم موشک های سوخت جامد برتری دارند بر مدل های سوخت مایع

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام
چرا حساسیتی که روی موشک بالستیک هست ، روی کروز نیست ، در حالی که مشخصا دارای تکنولوژی بالاتر و دقت بالاتری است[/quote]

سلام
احتمالا به خاطر اینه که اتکای موشک های کروز به سیستم های هدایت ماهواره ایه و در صورت بکارگیری توسط خودشون شاید بتونن جلوشو بگیرن و همچنین سیستم ترکام رو هم شاید کشورهای جهان سوم نتونن بهش به راحتی دست پیدا کنن و در اینصورت بدون جی پی اس و ترکام موشک باید از ارتفاع بالا پرواز کنه تا به کوه نخوره که در اینصورت با توجه به سرعت کم براحتی توسط پدافند شکار میشه! درحالی که موشکهای بالستیک این چنین نیستن ومیتونن بر هدایت داخلی اتکا کنن!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکام و جی پی اس هر دوم قابل انحراف هستند
به همین جهت دقت موشک های کروز وابسته به توانایی های کاربرش و عدم توانایی(یا نابودی توانایی) طرفی که علیهش استفاده میشه داره
ولی موشک بالستیک هنوز هم راه حل مطمئنی برای انهدامش بوجود نیومده. ضمنا تاسیسات و امکانات مورد نیاز برای انهدام موشک بالستیک(مشخصا رهگیری) اونقدر عریض و طویل هستند که قابل به انهدام و بعدش بی دفاع شدن هستند.
حتی بهترین سیستم های دفاع موشکی جهان برای زدن کلاهک های MARV شانس بسیار کمی دارند
هنوز هم موشک های بالستیک راهکار مطمئنی برای بازدارندگی و فشار روانی روی مردم و سیاست مداران هستند
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/16-3-1391%255CIMAGE634745295666244409.jpg[/img]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/16-3-1391%255CIMAGE634745295666244409.jpg"]لينك عكس[/url][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkblue]نخستین پرواز هواپیمای جدید بدون سرنشین بوئینگ که قادر است چند روز بر فراز منطقه مورد نظر پرواز کند در پایگاه نیروی هوایی ادواردز آمریکا انجام شد.[/color]
شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد ، پرواز بیست و هشت دقیقه ای هواپیمای Phantom Eye یا چشم شبح انجام شد و این هواپیما پیش از فرود در پایگاه صحرایی کالیفرنیا با سرعت یکصد و چهارده کیلومتر در ساعت و تا ارتفاع هزار و دویست و چهل و چهار متری پرواز کرد.
به گزارش امروز (سه شنبه ) آسوشیتدپرس از کالیفرنیا ، شرکت بوئینگ در عین حال اعلام کرد که هواپیما فرودی سخت داشته و هنگام فرود چرخ های آن آسیب دیده است.
بنا به گفته مسئولان شرکت بوئینگ ، سوخت این هواپیما هیدروژن مایع است و قادر است چهار روز بدون اینکه سوخت آن تجدید شود پرواز کند.

[color=olive]16/3/1391 [/color]
منبع: آويا
[url="http://www.avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=7870"]http://www.avia.ir/N...lStory/?Id=7870[/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]***************

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/MSF11-0059-01_PhantomEye.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_MSF11-0059-01_PhantomEye.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/MSF11-0059-01_PhantomEye.jpg"]لينك عكس[/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/phantom_eye_tail_120511_633.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_phantom_eye_tail_120511_633.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/phantom_eye_tail_120511_633.jpg"]لينك عكس[/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/ap_phantom_eye_drone_thg_120605_wmain.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_ap_phantom_eye_drone_thg_120605_wmain.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/ap_phantom_eye_drone_thg_120605_wmain.jpg"]لينك عكس[/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/images572752_124cd6ae_9993_4452_9456_1e5d6771b278_Full.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_images572752_124cd6ae_9993_4452_9456_1e5d6771b278_Full.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/images572752_124cd6ae_9993_4452_9456_1e5d6771b278_Full.jpg"]لينك عكس[/url]

اطلاعات بيشتر:
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Phantom_Eye"]http://en.wikipedia....ing_Phantom_Eye[/url]

[b]ويدئو:[/b][/font][/size]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Boeing_Phantom_Eye_01.jpg[/img]
دانلود (حجم: 28.22 مگابايت _ mp4)
[url="http://trainbit.com/files/4528489884/"]http://trainbit.com/files/4528489884/[/url][/font][/size][/center]


[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Boeing_Phantom_Eye_02.jpg[/img]
دانلود (حجم: 2.28 مگابايت _ flv)
[url="http://trainbit.com/files/5328489884/"]http://trainbit.com/files/5328489884/[/url][/font][/size][/center] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه صهيونيستي هاآرتس امروز سه شنبه فاش كرد: ارتش اسرائيل خود را براي جذب شمار زيادي از تندروها در صفوف نيروهاي خود مطابق قانون جديدي آماده مي‌كند كه شروطي را براي سرباز گيري از يهوديان تندرو مشخص كرده است.

به گزارش پژواك، روزنامه صهيونيستي هاآرتس افزود: "ارتش اسرائيل از موضع خود در مخالفت چندين ساله درخصوص ايجاد يگان‌هاي رزمي جديد جداگانه عقب نشيني كرده است و اكنون در زمينه تاسيس سه گردان جديد شامل سربازان متدين (تندرو) كه مي‌توان آنها را در نيروهاي هجومي ادغام كرد، كار مي كند".
اين روزنامه نوشت: طرح ارتش براي جذب شمار زيادي از محصلان مركز ديني تندروي يشيفا در پي اجرايي شدن قانون موسوم به تال است كه روز يكشنبه به كميته ارزيابي موارد جايگزين در قانون خدمت عمومي ارايه شده است. اين قانون محصلان مراكز ديني تندروي يهودي را از خدمت در ارتش معاف مي كند كه دادگاه عالي دادگستري اين را غيرقانوني دانسته است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتس اشاره كرد: ژنرال گادي آجمون مدير بخش برنامه ريزي ارتش اسرائيل به اعضاي كنيست اسرائيل ابلاغ كرد كه ارتش آماده تشكيل سه گردان جديد از يهوديان متدين (تندرو) است.
اين روزنامه نوشت: امكان ملحق كردن يكي از اين گردان‌ها به نيروهاي هوايي ارتش اسرائيل وجود دارد و هم اكنون زمينه سازي و آمادگي براي افزايش شمار اين سربازان متدين (يهوديان تندرو) درحال بررسي است كه اين سربازان تحت فرماندهي جبهه داخلي فعاليت خواهند كرد.

[url=http://www.ghatreh.com/news/nn10028431]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سعید2020 والا حقیقت من زیاد از مطالب لاتینی که قرار دادین سر در نیاوردم icon_wink icon_wink

میشه بیشتر توضیح بدین :mrgreen:

البته نظر خودم اینه که موشک اگنی باز هم در بهترین حالت400 کیلومتر ارتفاع پرواز داره یعنی به زبان ساده تر اگه متخصصین وزارت دفاع بتونن با کاهش ارتفاع پرواز800 کیلومتر به ارتفاع مثلا150 کیلومتر و تغییر و تکمیل در سنسورهای فاز میانی ((مثلا همین سیستم ستاره یابی بصیر1 که چند روز پیش افتتاح شد)) قطعا موشک سجیل در رسیدن به برد 5000 کیلومتری مشکل نداره

منتظ نظر دوستان هم هستم :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]البته نظر خودم اینه که موشک اگنی باز هم در بهترین حالت400 کیلومتر ارتفاع پرواز داره یعنی به زبان ساده تر اگه متخصصین وزارت دفاع بتونن با کاهش ارتفاع پرواز800 کیلومتر به ارتفاع مثلا150 کیلومتر و تغییر و تکمیل در سنسورهای فاز میانی ((مثلا همین سیستم ستاره یابی بصیر1 که چند روز پیش افتتاح شد)) قطعا موشک سجیل در رسیدن به برد 5000 کیلومتری مشکل نداره[/quote]به اين سادگي نيست.
اول بگويم كه پس از خروج موشك از جو (100 كيلومتر) و پس از برن‌اوت (تمام شدن سوخت تك مرحله‌اي و يا تمام شدن سوخت مرحله اول و دوم دو مرحله‌اي با فرض ترجكتري ساده) موشك وارد فاز اصلي حركت خود مي‌شود، و تا آنجا كه مي‌دانم با حركت در مسير بيضوي از قوانين كپلر طبعيت مي‌كند.
براي درك موضوع نياز به دانش رياضي نسبتا خوبي است، اما تا آنجا كه مي‌دانم، هرچه بخواهيد مسير پروازي را به دايره نزديكتر كنيد (يعني بخواهيد ارتفاع اوج را كاهش دهيد)، كار سختتر مي‌شود.
اولا اگر بخواهيد موشك را در وضعيت شبه مداري (مثل ماهواره) قرار بدهيد و سپس آن را بيرون بكشيد و به زمين بكوبيد، به انرژي بيشتري در مرحله اوجگيري نياز است (موتور قويتر) و ضمنا، نياز به تمهيدات خاصي براي خروج از وضعيت شبه مدار است. (خود سرجنگي بايد تراستر داشته باشد و يا مرحله دوم تا قبل از ورود به جو سرجنگي، امكان چرخش و فعاليت در جهات مخالف مدار داشته باشد)
و ثانيا اگر بخواهيد از همان مسير شبه سهمي تبعيت كنيد، به علت كاهش ارتفاع و درنتيجه زاويه ورود كم در مرحله بازگشت به جو، موشك مجبور خواهد بود تا مسير طولاني‌تري را داخل جو طي كند و بحث حفاظت حرارتي از سرجنگي مسئله ساز مي شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا اصلا جدای از این بحثا نکته جالب اینه که خود متخصصین غربی هم اذعان کردن که موشک سجیل توان تبدیل شدن به یه موشک قاره پیما رو داره icon_wink

البته همون جور که سعید2020 در دوتا تصویر اخرشون نشون دادن متخصصین امریکایی و اسراییلی دو تحلیل متفاوت در مورد نوع قاره پیمای سجیل دارن((بقول خودشون موشک سوپرسجیل))
تحلیل اول که دکتر پاستول ارایه کرده اینه که موشک سجیل سه مرحله ای بشه با وزنی در حدود65 تن :lol: ((اگه دوستان رو تصویر نگاه کنن کاملا متوجه نوع تحلیل ایشون میشن )) که خوب البته این موشک با این ابعاد طبق براورد خودشون بیش از 31 متر طول داره که تقربیا امکان لانچ متحرک رو از این موشک میگیره که البته خودم تحلیل ایشون رو بدلایل مختلف رد میکنم که اگه دوستان بخوان توضیح میدم :mrgreen:

تحلیل دوم که گویا بصورت مشترک بین دو تیم از متخصصین خبره اسراییلی و امریکایی صورت گرفته برخلاف تحلیل اول مدل قاره پیما موشک سجیل رو مثل همین مدل معمولی سجیل مدلی 2 مرحله ای میدونه که البته موتور مرحله اول اون بصورت اساسی تقویت شده طوری که قطر مرحله اول از 1.25 به 1.8 ارتقا پیدا کرده که نشون از تقویت موتور مرحله نخست داره و مرحله دوم موشک همون مرحله دوم موشک سجیل معمولیه و جالبه که در پایین تصویر این مدل 5000 کیلومتری سجیل رو با موشک توپول روسی قیاس کرده که در نهایت نتیجه گرفته موشک سوپرسجیل با برد5000 کیلومتر حدود 9 تن از موشک توپول10000 کیلومتری سبکتره :evil: :evil:

البته با تمام ضعف و کاستی هایی که هر دو تحلیل داره من قطعا تحلیل دوم رو قبول دارم و بنظرم میاد که بواقیت امر نزدیکتره icon_wink که دلایل اونو رو هم اگه دوستان اهل ادمه بحث باشن میگم

در کل من تا الان این تحلیل ها ی متخصصین غربی رو در مورد سجیل ندیده بودم که خوب برام خیلی جالب بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب Thundar براي اين كه منظورم را بهتر رسانده باشم، سناريوهايي را كه در قسمت قبل اشاره كردم، در تصاوير زير نشان داده‌ام. (در تمام تصاوير، قسمت آبي رنگ، جو زمين است كه 100 كيلومتر درنظر گرفته شده است)
اگر از درس فيزيك به ياد داشته باشيد، در يك پرتابه ساده (گرانش يكنواخت. و نه قطبي) زاويه‌اي كه در يك سرعت پرتاب مشخص، بيشترين رنج در آن حاصل مي شود، زاويه 45 درجه (زاويه حداكثر رنج) است. بنابراين اگر فرض كنيم 2000 كيلومتر سجيل در "زاويه حداكثر رنج" حاصل شده باشد. كاهش زاويه (ارتفاع) تاثير معكوس خواهد داشت.
البته سناريوهاي ديگري هم مي‌شود مطرح كرد.

[b]سناريو شماره 1[/b] (ترجكتري معمولي، البته اين تنها حدس بنده است كه به اين شكل باشد. و ممكن است تفاوتهايي وجود داشته باشد.)
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sed_Traj_01.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sed_Traj_01.jpg]لينك عكس[/url]




[b] سناريو شماره 2[/b] (ترجكتري با ارتفاع كاهش يافته. همانطور كه نشان داده‌ام، علاوه بر مشكل زاويه، حتي درگ ناشي از حركت بيشتر داخل جو نيز باعث كاهش بيشتر رنج موشك مي‌شود)
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sed_Traj_02.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sed_Traj_02.jpg]لينك عكس[/url]




[b] سناريو شماره 3[/b] (ترجكتري شبه‌مداري. البته اين تنها ايده بنده است و نمي‌دانم كه آيا در عمل استفاده مي‌شود يا خير؟ اصلا عملي هست يا خير؟ icon_wink / به نظرم اين روش هم در صورت عدم استفاده از موتور و سوخت بسيار پرقدرت و سازه بسيار سبك و مستحكم، باعث كاهش رنج خواهد شد. توجه كنيد هدف اين نيست كه سرجنگي در مدار قرار بگيرد، بلكه سعي مي‌شود تا حد ممكن با زاويه كوچكتري پرتاب شود، كه اين كار به انرژي بسيار زيادي نياز دارد. / اين نكته را هم اضافه مي‌كنم آنچه در اين روش مدنظر بنده است، افزايش رنج نيست، بلكه مينيموم كردن زمان كل پرواز است)
يعني به موشك بسيار قدرتمندتري نياز است و نمي‌توان با كاهش ارتفاع، به‌همين سادگي‌ها و بدون افزايش قدرت كلي موشك، رنج را افزايش داد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sed_Traj_03.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sed_Traj_03.jpg]لينك عكس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کسی به موتورهای کمکی فکر کرده، مثل شاتل که دو موتور شتاب دهنده در مراحل اولیه دارد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مهدوي عكساي خوبي بود ولي بنظرم همون سناريوي اول محتمل تره چون طبق گفته سردار نجار وزير دفاع سابق ارتفاع 800 كيلومتري اين موشك محرزه icon_wink :mrgreen:

اما حالا در كل اگه ينگاهي به دو عكس اخر جناب سعيد2020 بندازين انواع قاره ژيماي موشك سجيل رو حدس زده خواستم ببينم نظر دوستان كدوم مورده icon_wink من كه بنظرم خودم مورد دوم به واقعيت نزديكتره ((البته برا برد5000 كيلومتر))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فعلا نمي‌توانم اظهار نظري بكنم. (آخرش بايد يك مقاله خفن رياضي درباره بالستيك ترجمه كنم! فعلا كه حسابي گيج مي‌زنم...!!)
اما تاپيك زير هم مفيد است.
icon_wink
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16311&postdays=0&postorder=asc&start=0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred][b]پرواز موفقيت‌آميز هواپيماي بدون سرنشين با سوخت هيدروژن[/b][/color]

[color=darkblue]پرواز هواپيماي بدون سرنشين بوئينگ با سوخت هيدروژن مايع با موفقيت انجام شد.[/color]
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،هواپيماي خودكار بدون سرنشين «چشم فانتوم» با پرواز 26 دقيقه اي خود از پايگاه نيروي هوايي ادواردز با سرعت 114.8 كيلومتر بر ساعت در ارتفاع يك هزار و 244 متري پرواز كرد. البته پايان اين اوج‌گيري با اندكي دشواري همراه بود زيرا ارابه فرود آن در بستر خشك درياچه‌ محل فرود شكست.
اين هواپيماي نظارتي دو ملخه در اصل براي پرواز تا ارتفاع 19 هزار و 812 متري طراحي شده و قادر است تا 204 كيلوگرم بار را حمل كند. اين فناوري هوايي همچنين مي‌تواند در هر بار تا چهار روز در هوا بماند.
به ادعاي پرسنل بوئينگ اين پرواز بيش از هر چيز نمايش موفقيت‌آميز سوخت، نيروي محركه و سيستم‌هاي هدايت و ناوبري هواپيما را به نمايش گذاشت.
هم‌اكنون كارشناسان در حال تحليل داده‌هاي حاصل از اين پرش با هدف دستيابي به ارتفاعي بالاتر در پرواز برنامه‌ريزي شده دوم هستند.

[color=olive]۱۹ خرداد ۱۳۹۱[/color]
منبع: ايسنا
[url="http://isna.ir/fa/news/91031910387/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%D9%8A%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%8A%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%8A-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%B4%D9%8A%D9%86-%D8%A8%D8%A7"]http://isna.ir/fa/ne...-بدون-سرنشين-با[/url]

[size=1][i][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/color][/i][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.