Recommended Posts

جناب مهدوی خدا شما رو از سایت میلیتاری نگیره که دیگه کسی نمیومنه مو رو از ماست بکشه بیرون. :applause:

[size=4]برای مواردی از این دست هم به مقامات هواپیمایی کره شمالی توصیه ای دوستانه ، برادرانه و خالصانه دارم و اون اینکه، از این به بعد به تعداد مناسب و مکفی آفتابه پر از آب یه جایی همون بغل مغلای اهرم فرود و چرخ ها تعبیه کنن (این کار به دلیل طراحی فوق العاده سیال،ماژولار و آینده نگرانه هواپیمای شاهکار توفولوف به نظر ممکن میاد) تا اگه بازم آتش سوزی لاستیک ها تکرار شد ، کیف و کت احتمالا ایتالیایی اصل و خداتومنی خودشون رو به خاطر مامان میهن اینا ، فدا و فنا نکنند. :mrgreen:[/size]

[size=4]حالا سرسره نجات دشکی باد شو ، تو سرشون بخوره ،اون نردبونه چرا اینقدر تاب برداشته انگار با ورق نازک حلبی ساختنش تا در مخارج صرفه جویی بشه . هان؟؟؟؟!!!![/size]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='013579' timestamp='1368299849' post='312610']
عزیزان بسیار بسیار خواهشمندم پای 170 را به این دعوا نکشید...برتری 170 به این 47، مثل برتری عقاب بر کرکس میمونه...ملتفد گشتید.
[/quote]

X47 یک پایلوت آزمایشی برای تست امکان به کارگیری پرنده های خود مختار است و اساسا مقایسه آن با rq170 کار اشتباهی است که بخواهیم بگوییم برتر است یا نه... ضمن ارادت فراوان به تمام اساتید...

فرود یک چنین هواپیمایی بر روی ناو هواپیمابر که برای یک خلبان ماهر هم کاری طاقت فرساست نشان‌گر پیشرفت فوق العاده آمریکا در زمینه هوش مصنوعی است و بهتر این هست که ارزش کار را با چنین عباراتی پایین نیاوریم... حتی در مورد دشمن...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توجه داشته باشید علت اصلی این سانحه ، تاکسی با سرعت بالا که باعث افزایش دمای تایر و آتش سوزیش شده بوده. تایرهای هواپیما در دما و فشار معینی بتواند بار معینی رو تحمل کند. مسلمه وقتی دما از حد دمای مجاز بالاتر بره تایرها آتش خواهند گرفت و این مساله ی غیرعادی ای نیست ! هم در ایران هم در خود آمریکا و جهان آتش سوزی و ترکیدن تایر هواپیما بعلت دمای بالا یا لندینگ سنگین امری معمول هست.

اینکه تایرها قدیمی بوده منظور اینه که تایر نو شاید در شرایط اضطراری هم میتونست مقاومت کنه و آتش نگیره. اما این تایر هم (حتما طبق بررسی ها) در شرایط معمول میتونسته کارش رو بطور مناسب انجام بده
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1368276738' post='312520']
کشورهای قدرتمندی مثل آمریکا در حال حاضر [size=5][color=#FF0000]هیچ موشک[/color][/size] یا پهپادی ندارند که صرفا از هدایت اینرسیایی استفاده کنه و قطعا با سیستم ناوبری دقیق تری ترکیب خواهد شد[/quote]

اشتباه است.
در حال حاضر موشک مینتمن-3 فقط و فقط از سیستم هدایت درونی استفاده میکنه و دارای CEP به میزان 200 متر در برد 13000 کیلومتر هست.
موشک پیس کیپر هم که در سال 2005 از حالت عملیاتی خارج شد، فقط و فقط از سیستم هدایت درونی استفاده میکرد و داری CEP به میزان 120 متر در برد 9600 کیلومتر بود.

[url="http://www.fas.org/nuke/guide/usa/icbm/lgm-30_3.htm"]http://www.fas.org/n...bm/lgm-30_3.htm[/url]
[url="http://nuclearweaponarchive.org/Usa/Weapons/Mmiii.html"]http://nuclearweapon...pons/Mmiii.html[/url]
[url="http://www.fas.org/nuke/guide/usa/icbm/lgm-118.htm"]http://www.fas.org/n...cbm/lgm-118.htm[/url]
[url="http://nuclearweaponarchive.org/Usa/Weapons/Mx.html"]http://nuclearweapon...Weapons/Mx.html[/url]

[quote name='cheka'']
[right][background=rgb(248, 248, 255)]موشکی مثل اسکاد کل مدت پروازش شاید چند دقیقه نشه و در این مدت چند دقیقه تعداد معینی تصحیح موقعیت بوسیله ی سیستم اینرسیایی صورت میگیره که نتیجه اش شده 900 متر ، حالا شما حساب کن برای یک پهپاد شناسایی که مداومت بحث هست و سرعتش هم در حد موشک بالستیک نیست ، چندین برابر یه موشک تصحیح خطا با استفاده از سیستم اینرسیایی صرف باعث ایجاد خطای بسیار بزرگتری از 900 متر مورد بحث ما (شاید در حد چند کیلومتر بشه) چون خطای هر دوره تصحیح قبل به دوره ی بعد هم انتقال پیدا میکنه .[/background][/right]
[size=4][/quote][/size]
[size=4]ما داریم درباره پهپادی صحبت میکنیم که فناوری سال 2013 درش به کار رفته و قراره در سال های بعد از 2020 نقش اساسی داشته باشه.[/size]
[size=4]درباره پرنده ای صحبت میکنیم که از تکنولوژی و دانش کشوری بهره میبره که تونسته بیش از 40 سال پیش ژیروسکوپی بسازه که در برد 13000 کیلومتر خطای 200 متر داشته باشه یعنی موشک مینتمن-3. یعنی حدودا نسبت 1.5 سانتیمتر خطا در هر کیلومتر.[/size]

دانشی که 30 سال پیش ژیروسکوپی میسازه که در برد 9600 کیلومتر خطای 120 متری داره یعنی در موشک پیس کیپر. یعنی حدودا نسبت 1.2 سانتیمتر خطا در هر کیلومتر.

نوع ژیروسکوپ که حالا مکانیکی یا لیزری یا فیبر نوری و.... برای ما مشخص نیست. ولی این اطلاعاتی هست که ما داریم و فکر کردن به این اطلاعات حتی برای چند لحظه قاعدتا در یک فرد علاقه مند به مسائل علمی نظامی و اهل مطالعه و فکر و منطق ، باید باعث بشه تا همین جوری رو هوا حرف نزنه و چنین دانشی رو با موشک عتیقه اسکاد روسی 50 و اندی سال پیش که از ژیروسکوپ های مکانیکی اون زمان استفاده میکردن و خطای 900 متری داشتن، مقایسه نکنه. (منظورم شما نیستی، روی صحبتم کلا به این نوع نگاه و برداشت و استدلال هست)
یه اصل کلی و غیر قابل انکاری وجود داره که همیشه سلاح های آمریکایی در بحث دقت بسیار جلوتر و برتر از رقیبان شرق و اروپایی خودشون بودن و این مساله رو میشه همین الان با مقایسه دقت سیستم های کنترل و ناوبری تجهیزات روز، به وضوح دید.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث هدایت موشک های قاره پیما تا حدی با موشک های بالستیک تاکتیکی مثل اسکاد فرق میکنه، موشک های قاره پیما از مجموعه ای از سیستم های هدایتی مکمل مخصوص به خودشون استفاده میکنند که البته به نوعی آنها هم هدایت درونی به حساب میایند اما در هر صورت سیستم مکمل هدایت اینرسیایی هستند. این دو موشک minuteman و peacekeeper (و البته اکثر قاره پیماهای امروزی) هم از سیستمی بنام Post Boost Vehicle استفاده میکنند که بعد از فاز Boost موشک عمل کرده و در فاز فعال میشود که شامل یک بخش مانوردهنده با هدایت کامپیوتری هست.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/PBV.jpg[/img]

این بخش بنابر استناد منابع بشدت دقت اصابت کلاهک های چندگانه (MIRV) به اهداف رو افزایش میده و دایره خطای آنرا به زیر 500 متر میرسونه ، این قسمت موشک باعث تصحیح کل خطای هدایتی ایجاد شده در فاز Boost موشک شده و کلاهک ها رو در تراجکتوری صحیح سقوط روی هدف قرار میده یعنی انگار موشک دوباره برنامه ریزی و هدایت به سمت اهداف رو از سر بگیره (همونطور که قبلا هم گفتم علت خطای بالای سیستم اینرسیایی، روی هم جمع شدن خطای هدایتی ژیروسکوپ و سنسورهای شتاب در هر سیکل اصلاح مسیر هست که در اینجا و بوسیله ی PBV ، عملا از وسط کار یک ریست در پروسه انجام میشه و خطاهای جمع شده ی قبلی حذف میگردند)

البته همونطور که عرض کردید، ساخت ژیروسکوپ های دقیقتر که در موشک مینوتمن این دقت بسیار هم بالاست در کاهش دایره ی خطای موشک های قاره پیما تاثیر زیادی داره اما وقتی شما هر چند میلی ثانیه یک دوره ی اصلاح مسیر داشته باشید، اگر خطای ژیروسکوپ شما خیلی پایین هم باشد، در اثر تعدد دوره های اصلاح بصورت تصاعدی افزایش خواهد داشت لذا نیاز به یک ساختار فیدبکی برای اصلاح این خطا وجود دارد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#222222][font='Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4][background=rgb(255, 255, 255)]





[color=#222222][font='Helvetica Neue'][size=4][background=rgb(255, 255, 255)][color=#222222][font='Helvetica Neue'][size=4][background=rgb(255, 255, 255)]سلام ..

[quote]اگر روی سامانه‌های GPS اینا پارازیت بیوفته، میخواد چطوری مکان یابی بکنه؟؟؟ از روی عوارض زمینی؟؟؟[/quote]
گذشته از اینکه کلیه تجهیزات جی پی اس در حال ارتقا به نسل 4 هستن یعنی با اخلالگر های معمولی نمیشه اونها رو مختل کرد ، این پرنده ها همچون سایر هواگرد ها از کمپس و vor/dme یا بعبارتی رادیو نویگیشن و tacan هم استفاده میکنند ، هر چند که این دو محدودیت هایی دارند اما اخلال همیشه دایمی نیست و آنتن های جدید cpra اخلال در جهت های مختلف رو رد میکنند ..
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Distance_measuring_equipment"]http://en.wikipedia....uring_equipment[/url]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/VHF_omnidirectional_range"]http://en.wikipedia....rectional_range[/url]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/TACAN"]http://en.wikipedia.org/wiki/TACAN[/url]

cpra
[url="http://www.navsys.com/papers/0010001.pdf"]http://www.navsys.co...ers/0010001.pdf[/url]

البته با این وجود هم همه چیز خاتمه پیدا نمیکنه و خود سامانه های اینرسیایی هم دقت کمی ندارند ، کلی عرض کنم خدمت دوستان ؛ با استفاده از تست های پروازی فراوان از یک پرنده متکی به سیستم اینرسیایی ، عوامل اخلال در عملکر جایرو ، آلتیمتر ، پیتوت و ... نظیر ارتعاشات با فرکانس های مزاحم بارها محاسبه میشه و زیر سیستم هایی تعبیه میشه که در لحظه اونها رو بدست بیارند تا از خروجی جایرو و دیگر سامانه ها تفریق بشه ، اصل کار کامپیوتر بالستیک موشک بر این هست ، ...


بهترین کار در زمان جنگ پایین آوردن خود ماهواره های جی پی اس هست که براحتی امکان پذیره ، ...[/background][/size][/font][/color][/background][/size][/font][/color][/background][/size][/font][/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][color=#FF0000]رژیم صهیونیستی پرتاب موشک بالستیک با برد ۵ هزار کیلومتر را آزمایش کرد[/color][/size]

رژیم صهیونیستی پرتاب موشک‌های بالستیک را در یک پایگاه نظامی واقع در ساحل دریای مدیترانه آزمایش کرد.

به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی پرتاب موشک‌های بالستیک را در یک پایگاه نظامی در ساحل دریای مدیترانه آزمایش و اعلام کرد که این آزمایش برای سنجش سامانه پرتاب موشک‌ها بود.
بر اساس این گزارش این آزمایش بر روی یکی از نسخه‌های موشک بالستیک «اریحا» با بُرد 5 هزار کیلومتر انجام شد که بنا بر ادعای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این موشک‌ها قادر هستند اهدافی در ایران را هدف قرار دهند.
ناظران معتقدند که موشک اریحا برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای، شیمیایی یا میکروبی طراحی شده است.



http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920422000636
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ما الان حول و حوش 3000کیلومتر هستیم.بچه ها ما نمیخوایم یا اینکه توانشو نداریم که موشک بالای 3000 تا بسازیم؟[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیگه الان واقعا باید بزنیم تو خط قاره پیما
مو شکای الانمونم باید افزایش دقت بدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما عملا دشمنی در خارج 3000 کلیومتر نداریم و توانمان را برا افزایش دقت و کیفیت زیر سامانه ها و این جور چیز ها گذاشته ایم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث در مورد تست موشک جدید اسرائیله ! لطفا در همین مورد بحث رو ادامه بدید . !!!...

دوستان خبری در منابع انگلیسی زبان پیدا نمی کنم ! شما هم بگردید ! این خبر بالاخره از زیر گل که بیرون نیامده !
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک سوال جالب پیش میاد می خوان باهاش کجا رو بزنن؟؟؟
اصلا هدف از ساختن این موشک چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='jrzm' timestamp='1373722877' post='321302']
یک سوال جالب پیش میاد می خوان باهاش کجا رو بزنن؟؟؟
اصلا هدف از ساختن این موشک چیه؟
[/quote]
سوال خیله خوبیه. میشه یه دلیلش رو بازدارندگی دونست؛ شاید یه نمونش بازدارندگی در برابر کشورهای اروپای شرقی یا پاکستان(دشمن احتمال ایندشون) و ...........!
تا جایی که اطلاع دارم تا مشوک برد 7500 ال 8000 کیلومتر رو دارن. موشکهای ارو و جریکو(یکیشه نمیدونم کدوم؟)
در کل توان موشکی مخصوصاً توان برد بالا و بالستیکی یه قدرت بازدارندگی هست که کشوری دیگه احترامتون رو حفظ کنه.
پ.ن:اشاره به تهدید تحقیر کننده روسیه علیه عربستان و قطر!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من همین که می خاد تا سال 2020 نسل جدید ارایه بده کافیه.
همین که خودشونو تو بورس نگه دارن بسه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.