Recommended Posts

بر مبنای رخدادها وامثالی مشابح مثلا اف-14 های ما که 40 سال خدمت کردن هرکدوم تنها یه بار تعمیر اساسی شدند و هنوز هم خوب میپرند هوا با وجود تحریم ها ولی اون طرف عراق رو داریم با میگ 29 بااین که اونا تحریم نبودن هواپیماهایی نوتر داشتن بعد از15-20 سال هر هواپیما یه بار رو سیه اعزام شد (یه بار هم در شرایط تحریم در داخل کشورشون تعمیر شدند) و تواناییشونو در جنگ با آمریکا همه ی کارشناسا دیدن البته به نظر من کیفیت ساخت دوکشور به صورت اورجینال بسیار نزدیکه وتشخیص سخت و سلیقه ای ولی نمونه ی صادراتی روسیه...!!! این میتونه زرنگی روسارو نشون بده که علاوه بر گرفتن پول اصل هر هواپیما هواپیمایی ضعیف تر رو تحویل میدن و به جاش هر چند سال یه پول اساسی به خاطر تعمیر ونیز تامین قطعات میگیرن ولی در مورد ایران نمی دونم آیا اصلشو تحویل ایران دادن یا نه
فکر کنم اگه بحث این جوری ادامه پیدا کنه مدیران منو به علت منحرف کننده ی تایپیک ها اعمال قانون کنند اگه مایل به ادامه ی بحث هستی فکر کنم تایپیک های مناسب تری در این مورد ساخته شده بود که میشه بالا آوردشون ویرایش شده در توسط lordashrafi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1376507010' post='329985']
بر مبنای رخدادها وامثالی مشابح مثلا اف-14 های ما که 40 سال خدمت کردن هرکدوم تنها یه بار تعمیر اساسی شدند و هنوز هم خوب میپرند هوا با وجود تحریم ها ولی اون طرف عراق رو داریم با میگ 29 بااین که اونا تحریم نبودن هواپیماهایی نوتر داشتن بعد از15-20 سال هر هواپیما یه بار رو سیه اعزام شد (یه بار هم در شرایط تحریم در داخل کشورشون تعمیر شدند) و تواناییشونو در جنگ با آمریکا همه ی کارشناسا دیدن البته به نظر من کیفیت ساخت دوکشور به صورت اورجینال بسیار نزدیکه وتشخیص سخت و سلیقه ای ولی نمونه ی صادراتی روسیه...!!! این میتونه زرنگی روسارو نشون بده که علاوه بر گرفتن پول اصل هر هواپیما هواپیمایی ضعیف تر رو تحویل میدن و به جاش هر چند سال یه پول اساسی به خاطر تعمیر ونیز تامین قطعات میگیرن ولی در مورد ایران نمی دونم آیا اصلشو تحویل ایران دادن یا نه
فکر کنم اگه بحث این جوری ادامه پیدا کنه مدیران منو به علت منحرف کننده ی تایپیک ها اعمال قانون کنند اگه مایل به ادامه ی بحث هستی فکر کنم تایپیک های مناسب تری در این مورد ساخته شده بود که میشه بالا آوردشون
[/quote]

واقعا استدلال شما و مقایسه بین انفجار زیردریایی کیلو با پرواز اف14 و میگ29 بنده رو به وجد آورد!! icon_eek
محض اطلاعتون یه زیردریایی کاملا نو و بی عیب و نقص هم میتونه بر اثر سهل انگاری یا خطای انسانی یا هر مورد دیگری چنین بلایی به سرش بیاد.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله برای همین هم گفتم اگه میخاید به بحث ادامه بدید به تایپیک دیگری بریم تا بحث منحرف نشود
در این باره نیز باید اشاره کنم که من برای درک بیشتر واضح ترین مثالو زدم موضوع سر کیفی ساخت دو [size=5]کشور[size=4]بود نه کیفیت ساخت زیر دریایی های دو کشورا[/size][/size]
احتمالا بهتر بود بحثو به اون جا نمی کشوندم ویرایش شده در توسط lordashrafi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1376474778' post='329840']
ممنون. جالب بود برام. فکر میکنم هدفشون دستیابی به تکنولوژی پیشران مستقل از هوای پیل سوختی تایپ 212 هست. مدل صادراتی 212 تایپ214 هست که نسبت به 212 کارایی کمتری داره.
[/quote]

جناب الکتروافیسر عزیز ، روسها مدت هاست (از دهه ی 70-80) که به تکنولوژی پیشرانه های AIP دست یافته اند ، موتورهای AIP مدل Kristall-20 (نسل اول پیشرانه ی مستقل هوای روسی) ، Kristall-27 (نسل دوم و دارای قابلیت قابل رقابت با پیشرانه ی زیردریایی Type 212) و Kristall-27E (پیشرانه ای که در کلاس Lada استفاده شده) و حتی موتورهای مستقل از هوای ترکیب اتمی-دیزلی (که در زیردریایی B-90 Sarov استفاده شده)

رجوع به لینک های زیر:
[url="http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/row/rus/677.htm"]http://www.fas.org/m...row/rus/677.htm[/url]
[url="http://www.military.ir/forums/topic/16662-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-sarov-%D8%8C-%D8%AE%D9%81%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86/"]http://www.military....الی-زندگی-میکن/[/url]
[url="http://books.google.com/books?id=p8WkkBIeKR4C&pg=PA263&lpg=PA263&dq=kristall-20+air+independent+propulsion&source=bl&ots=isYuVzKBRU&sig=Fs3ElP-c5X3h3F4GM2SBXP84m-8&hl=en&sa=X&ei=UtkLUoOMJK6r0AXxmoGIDQ&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q=kristall-20%20air%20independent%20propulsion&f=false"]http://books.google....pulsion&f=false[/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1376477173' post='329854']
ایول بابا مگه کیلو فقط تو ایرانه، عنوان خبر رو هرچی فکر میکنم بهتر از این نمیتونم انتخاب کنم اشکال نداره عوضش قوی میشید!
[/quote]

الکترو ... یک فروند منفی در حد یاخونت حواله پاشنه آواتارت ! هند قضیه جاش اون ته عنوانه آخه ؟؟؟؟ :24:

داشتم چای میخوردم ... قند رو درسته قورت دادم ! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1376508725' post='329998']
جناب الکتروافیسر عزیز ، روسها مدت هاست (از دهه ی 70-80) که به تکنولوژی پیشرانه های AIP دست یافته اند ، موتورهای AIP مدل Kristall-20 (نسل اول پیشرانه ی مستقل هوای روسی) ، Kristall-27 (نسل دوم و دارای قابلیت قابل رقابت با پیشرانه ی زیردریایی Type 212) و Kristall-27E (پیشرانه ای که در کلاس Lada استفاده شده) و حتی موتورهای مستقل از هوای ترکیب اتمی-دیزلی (که در زیردریایی B-90 Sarov استفاده شده)

رجوع به لینک های زیر:
[url="http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/row/rus/677.htm"]http://www.fas.org/m...row/rus/677.htm[/url]
[url="http://www.military.ir/forums/topic/16662-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-sarov-%D8%8C-%D8%AE%D9%81%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86/"]http://www.military....الی-زندگی-میکن/[/url]
[url="http://books.google.com/books?id=p8WkkBIeKR4C&pg=PA263&lpg=PA263&dq=kristall-20+air+independent+propulsion&source=bl&ots=isYuVzKBRU&sig=Fs3ElP-c5X3h3F4GM2SBXP84m-8&hl=en&sa=X&ei=UtkLUoOMJK6r0AXxmoGIDQ&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q=kristall-20%20air%20independent%20propulsion&f=false"]http://books.google....pulsion&f=false[/url]
[/quote]
بله متوجه این موضوع هستم منظورم این بود که شاید قصدشان دستیابی به راه و روش پیل سوختی است که آلمانی‌ها در 212 بکاربرده‌اند.

[quote name='BattleMaster' timestamp='1376508811' post='329999']
الکترو ... یک فروند منفی در حد یاخونت حواله پاشنه آواتارت ! هند قضیه جاش اون ته عنوانه آخه ؟؟؟؟ :24:

داشتم چای میخوردم ... قند رو درسته قورت دادم ! icon_eek
[/quote]
خفه کردید مارو... آخه اسم کیلو ایرانیه که اس63 نیست! raised_eyebrow
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا ما مشکل باطری زیردریایی هامون رو حل کردیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1376507010' post='329985']
بر مبنای رخدادها وامثالی مشابح مثلا اف-14 های ما که 40 سال خدمت کردن هرکدوم تنها یه بار تعمیر اساسی شدند و هنوز هم خوب میپرند هوا با وجود تحریم ها ولی اون طرف عراق رو داریم با میگ 29 بااین که اونا تحریم نبودن هواپیماهایی نوتر داشتن بعد از15-20 سال هر هواپیما یه بار رو سیه اعزام شد (یه بار هم در شرایط تحریم در داخل کشورشون تعمیر شدند) و تواناییشونو در جنگ با آمریکا همه ی کارشناسا دیدن البته به نظر من کیفیت ساخت دوکشور به صورت اورجینال بسیار نزدیکه وتشخیص سخت و سلیقه ای ولی نمونه ی صادراتی روسیه...!!! این میتونه زرنگی روسارو نشون بده که علاوه بر گرفتن پول اصل هر هواپیما هواپیمایی ضعیف تر رو تحویل میدن و به جاش هر چند سال یه پول اساسی به خاطر تعمیر ونیز تامین قطعات میگیرن ولی در مورد ایران نمی دونم آیا اصلشو تحویل ایران دادن یا نه
فکر کنم اگه بحث این جوری ادامه پیدا کنه مدیران منو به علت منحرف کننده ی تایپیک ها اعمال قانون کنند اگه مایل به ادامه ی بحث هستی فکر کنم تایپیک های مناسب تری در این مورد ساخته شده بود که میشه بالا آوردشون
[/quote]

من قصد بحث نداشتم ، فقط می خواستم بدونم طبق چه دیدگاهی به این نتیجه رسیدین .

توی کشور ما اطلاعات تعمیرات اساسی جنگنده ها طبقه بندی شده هست ! حالا شما چجوری خبر دارین من نمیدونم ! ولی مطمئن باشین که هر تامکت بیش از 1 بار تعمیرات اساسی شده ...

کلا با مطلبی که فرمودین از سرتاپاش مشکل دارم ! با تمام جملاتتون ! ولی این جا جاش نیست که بگم .

فقط یک چیز میگم : هر وقت امریکا میگ 29 ساخت ، یا روسیه تامکت ساخت ، میشه در مورد تامکت روسی و تامکت امریکایی بحث و مقایسه کرد !
وگرنه یهو میومدین و تامکت رو با فیشبد مقایسه می کردین دیگه !

فرضا که بگیم این ها هر دو جنگنده ان ! بسط و تعمیم این بحث به زیر دریایی کیلو کلاس دیگه قیاس مع الفارغ بود !

شما با چند تا سرچ کوچیک در مورد این زیردریایی ، میتونین متوجه بشین که کیلو در زمان ساختش ، اگه در کلاس خودش بهترین نبوده باشه ، جزء بهترین ها بوده .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1376467222' post='329770']
چرا نمیتونن پوشش دهنده ترافیک هوایی باشن ؟
[/quote]
درود
من هم فکر می کنم که این رادارها می توانند به پوشش هوایی مراقبت پرواز امریکا یا هر کشور دیگری کمک بکند و خرج خود را در آورند.
با این رادار قطر حتی می تواند مراقبت پرواز بر روی آفریقا را هم انجام بدهد و در آمد خوبی داشته باشد. به امید روزی که جاده ابریشم هوایی و زمینی دوباره به دلیل کیفیت و امنیت مسیرها به ایران باز گردد.

البته من دلیل فنی نمی بینم که این رادارها نتوانند. فازی جدولی بودن باعث عدم پوشش نمی شود این رادارها از یونوسفر هم که استفاده نمی کنند. از نظر تئوری و تا جایی که من بی سواد از رادار می دانم. البته متن مجله هم مستقیم اشاره کرده که برای مراقبت پرواز عمومی هم استفاده می گردد. ولی فکر کنم جناب چکا یا دوستان با تجربه تر بهتر بتوانند در این موارد نظر بدهند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/338512/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86"]استقرار ناو هواپیمابرآمریکایی درسواحل بحرین[/url]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]اعتراضات جدید مردم بحرین در مخالفت با رژیم آل خلیفه موجب شد تا آمریکا یک فروند ناو هواپیمابر خود را در نزدیکی سواحل این کشور مستقر کند.[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]به گزارش صدای روسیه؛ استقرار ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز آمریکا در نزدیکی سواحل بحرین در حالی است که مردم این کشور برای آغاز دور جدیدی از راهپیمایی های اعتراض آمیز بر ضد رژیم آل خلیفه آماده می شوند.[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]یک روزنامه نگار بحرینی در این باره تاکید کرد، شرایط بسیار حساس است، معترضان بحرینی در حال آماده شدن برای راهپیمایی حقوق بشر در منامه پایتخت این کشور هستند.[/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]بحرین میزبان ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا به شمار می رود و واشنگتن از رژیم دیکتاتوری بحرین که در قرن 18 در این کشور تشکیل داده، حمایت می کند.[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]نخست وزیر بحرین نیز پیش از این از برخورد شدید و مجازات همه معترضان ضد دولتی خبر داده است. نیروهای امنیتی بحرین روز گذشته در سالگرد استقلال این کشور با گاز اشک آور به مردم معترض حمله ور شدند.[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]در حالی که تحولات کشورهای عربی به سرعت در حال شکل گیری است آمریکا در برابر ندای آزادی خواهانه مردم بحرین سکوت اختیار کرده است.[/size][/font][/color]
[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/338512/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86"]http://www.tabnak.ir/fa/news/338512/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='EMP' timestamp='1376557025' post='330135']
درود
من هم فکر می کنم که این رادارها می توانند به پوشش هوایی مراقبت پرواز امریکا یا هر کشور دیگری کمک بکند و خرج خود را در آورند.
با این رادار قطر حتی می تواند مراقبت پرواز بر روی آفریقا را هم انجام بدهد و در آمد خوبی داشته باشد. به امید روزی که جاده ابریشم هوایی و زمینی دوباره به دلیل کیفیت و امنیت مسیرها به ایران باز گردد.

البته من دلیل فنی نمی بینم که این رادارها نتوانند. فازی جدولی بودن باعث عدم پوشش نمی شود این رادارها از یونوسفر هم که استفاده نمی کنند. از نظر تئوری و تا جایی که من بی سواد از رادار می دانم. البته متن مجله هم مستقیم اشاره کرده که برای مراقبت پرواز عمومی هم استفاده می گردد. ولی فکر کنم جناب چکا یا دوستان با تجربه تر بهتر بتوانند در این موارد نظر بدهند.
[/quote]
سلام من قبل از اینکه شما جواب جناب بایندر رو بدید سوالم رو پرسیده بودم چون منطقا میشه به عنوان مراقبت پرواز ازش استفاده کرد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتون مثبت دادم نه به خاطر این که پز بدم که عقده ای نیستم بلکه به خاطر این که یه جورایی منو قانع کردن با اون جمله ای که(هر وقت آمریکا میگ29 ساخت یا رو سیه تامکت ساخت باید باهم مقایسشون کنیم)در مورد تعمیرات تامکت هم فکر نمی کنم محرمانه باشه چون 10 سال پیش تو اخبار یادمه که گفتن (اولین تعمیر اساسی گربه های پرنده بدست دانشمندان و متخصصین داخلی)منم که حدس میزنم وقتی در عرض 30 سال یه تعمیر کردن حتما در عرض 10 سال تعمیر دیگری در کار نیست
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1376670324' post='330458']
بهتون مثبت دادم نه به خاطر این که پز بدم که عقده ای نیستم بلکه به خاطر این که یه جورایی منو قانع کردن با اون جمله ای که(هر وقت آمریکا میگ29 ساخت یا رو سیه تامکت ساخت باید باهم مقایسشون کنیم)در مورد تعمیرات تامکت هم فکر نمی کنم محرمانه باشه چون 10 سال پیش تو اخبار یادمه که گفتن (اولین تعمیر اساسی گربه های پرنده بدست دانشمندان و متخصصین داخلی)منم که حدس میزنم وقتی در عرض 30 سال یه تعمیر کردن حتما در عرض 10 سال تعمیر دیگری در کار نیست
[/quote]


معمولا دفعات تعمیر و نوع تعمیرات و تغییراتی که روی جنگنده ها انجام میشه طبقه بندی شده هست .
اون چیزی که شما بهش اشاره میکنی ، اورهال (overhaul) هست ، اورهال در اصل پیاده کردن موتور و تعمیرات اساسی اون در حد موتور نو هست ، ولی توی نظام اورهال به این معنا جا افتاده که با اورهال کردن یک جنگنده ، سامانه یا ... عملکرد اون هم بهبود پیدا میکنه ، یعنی سیستم ها بهینه سازی و دچار تغییرو تحول میشن ، قابلیت ها افزایش پیدا می کنن و در یک کلام قابلیت سامانه بیشتر میشه .

این چیزی که شما ذکر کردی ، به این اشاره می کنه ، که 10 سال پیش برای اولین بار تکنولوژی ما به اون حد رسید که علاوه بر تعمیر و نگهداری تامکت ها تونستیم بهینه سازیشون هم بکنیم .

این قضیه منکر تعمیرات نمیشه ، یک استانداردی هست برای موتور های جنگنده ، که اگر موتور عیب پیدا کرد که هیچ ، باید تعمیر بشه ، ولی اگر نکرد هم طبق استاندارد مثلا هر 3000 هزار ساعت باید موتور باز بشه و کاملا بررسی بشه ، بخش های فرسوده تعمیر بشن و همین طور بخش های دیگر جنگنده .

حالا شما این رو در نظر بگیر که ما هشت سال درگیر جنگ بودیم و رهگیر اصلی ما تامکت بود ، به طوری که تو برخی برهه های زمانی تاکت ها هر 24 ساعت در 3 شیفت 8 ساعته پرواز میکردن ...
سال آخر جنگ ، به گفته ی خلبان ها ، تعداد تامکت های عملیاتی یک رقمی شده بود . چون اکثرا اصطلاحا گراند و تو لیست تعمیر بودن ...

یک نکته ای هم که توی مقایسه ی فالکروم ها و تامکت ها باید بهش توجه کنین ، این هست که ما فالکروم هامون دست دوم بودن ، نو نبودن
اون هایی که از روسیه خریدیم ، قبلا در خدمت بودن ، تعدادی هم که از عراق اومدن ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Commandant' timestamp='1376672481' post='330467']
یک نکته ای هم که توی مقایسه ی فالکروم ها و تامکت ها باید بهش توجه کنین ، این هست که ما فالکروم هامون دست دوم بودن ، نو نبودن
اون هایی که از روسیه خریدیم ، قبلا در خدمت بودن ، تعدادی هم که از عراق اومدن ...
[/quote]
شما سندی داری که فالکروم های خریداری شده دست دوم بودن؟؟
چون تا جایی که بنده اطلاع دارم، فالکروم هایی که خریداری شد نو بودن! ویرایش شده در توسط mearaji

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mearaji' timestamp='1376674364' post='330481']
شما سندی داری که فالکروم های خریداری شده دست دوم بودن؟؟
چون تا جایی که بنده اطلاع دارم، فالکروم هایی که خریداری شد نو بودن!
[/quote]

دوست عزیز ، این که می فرمایین سند ! من از شما می پرسم شما سندی دال بر این که الان ما الان تامکت عملیاتی داریم دارین ؟!

ما سال 1990 20 فروند سفارش دادیم و تا سال 91 هر 20 تارو تحویل گرفتیم ! شما اگر اندکی از تاریخچه ی هوانوردی و صنعت هوایی اطلاع داشته باشین قطعا می دونین که ساخت جنگنده زمان بر هست ! اتوموبیل نیست که ساخته شده تو پارکینگ بخوابونن و بعد از سفارش تحویل بدن ! به طور مثال سال 1974 تامکت ها رو سفارش دادیم و 3 سال بعد اولین فروند رو تحویل گرفتیم .

شایعات در مورد سن فالکروم ها زیاد هست ، ولی در مورد دست دوم بودنش شکی نیست .
البته مقصود من این نیست که بگم روس ها کلاهبرداری کردن به ما جنس بنجل غالب کردن ! خیر ، بودجه ی خودمون بیش از این رو اجازه نمیداد ، حتی اول برنام ی خرید 48 فروندی بود و به خاطر عدم تامین مالی مابقی لغو شد .

چون بحث ارتباطی به تاپیک نداره ، دوستان خواهشا این جا ادامه ندین ، توی بخش مربوطه پست بزنین تا همون جا جواب بدم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.