Recommended Posts

لهستان خود را براي مناقشه نظامي آماده مي کند

 

این کشور برای سال آینده برنامه ریزی کرده، بررسی میزان آمادگی نهادهای عمومی برای بحران یا مناقشه نظامی است.
،‌کوژیچ روز پنجشنبه در سخنانی در ورشو گفت:«لهستان سه ماهه دوم سال 2015 رزمایش در سطح ملی برگزار می کند تا میزان آماده سازی کشور را برای مناقشه نظامی بسنجد. هدف این است که ببینیم تمام نهاد های عمومی اعم از دولت، وزرات خانه ها و مقامات محلی برای بحران یا جنگ آماده اند.»
ورشو ، که پیشتر اعلام کرده بود روسیه را تهدیدی برای امنیت اروپا می داند، بارها از سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ، ناتو، خواسته است اقدامات نظامی خود را در منطقه تقویت کند.
به عقیده مشاور عالی رییس جمهور لهستان در امور امنیتی روسیه از طریق شبکه های تلویزیونی ، رادیویی و شبکه های اجتماعی ، جنگ اطلاعاتی را علیه غرب آغاز کرده است. وی تصریح کرد :«لهستان نیز در این زمینه هدف روسیه است.»
کوژیچ همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی لهستان برای تحویل سلاح به اوکراین نیز خاطر نشان کرد این موضوع در دست بررسی است. پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند لهستان قصد دارد نظامیان اوکراینی را در خاک خود آموزش دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 چین نگران افزایش اختیارات نظامیان ژاپنی است

 

اقدامات اخیر کابینه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای افزایش اختیارات نظامیان این کشور، موجب نگرانی مقامات دولتی چین شده است.
 دو کشور چین و ژاپن دارای اختلافات تاریخی و سیاسی هستند که مسایل ارضی را نیز شامل می شود. بخشی از این اختلافات مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و برخی در ارتباط با دوران جدید است.
نگرانی چین از به قدرت گرفتن نظامیان ژاپنی به این خاطر است که در سال های اخیر روابط دو کشور به واسطه همان مسائل تاریخی و سیاسی، بارها دچار تنش شده است و این مساله حتی باعث گردید رهبران دو کشور در جریان نشست سال جاری «اپک» در پکن، برخورد سردی با یکدیگر داشته باشند.
«چنگ یونگ هوا» سفیر چین در ژاپن روز جمعه در سخنانی نگرانی خود از اقدام اخیر دولت ژاپن را اعلام کرد و در گفت وگو با روزنامه «چاینا دیلی» تلاش این کشور برای قانونی کردن طرح عملیات برون مرزی ارتش را مورد نکوهش قرار داد.
چنگ ابراز امیدواری کرد که دولت ژاپن با تصمیم گیریهای خود همچنان در مسیر صلح و آرامش گام بردارد.

کابینه ژاپن اخیرا تصمیم گرفته طرحی را به پارلمان ارائه کند که در صورت تصویب، نظامیان این کشور بتوانند بدون نیاز به مجوز پارلمان در عملیات برون مرزی شرکت کنند.
در واقع این اقدام کابینه شینزو آبه، در راستای افزایش اختیارات ارتش ژاپن پس از جنگ جهانی دوم است.
سفیر چین از دولت ژاپن خواست تا به مواضع صحیح خود در گذشته به ویژه بیانیه «مورایام» پایبند باشد.
بیانیه مورایام، بیانیه ای است که توسط «تومیچی مورایام» نخست وزیر وقت ژاپن در سال 1995 منتشر شد و در آن وی بابت اقدامات نظامیان ژاپن در خلال جنگ جهانی دوم و قبل از آن از کشورهای همسایه عذرخواهی کرد.
چنگ در ادامه گفت وگوی خود تاکید کرد که چنانچه دولت ژاپن مسئولیت اشتباهاتش در جنگ جهانی دوم را نپذیرد و با وقایع آن به درستی برخورد نکند، این مسئله موجب نگرانی پکن نسبت به ماهیت صلح طلبانه اقدامات ژاپن خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش های دولت ژاپن برای گسترش دایره عملیات نظامی ارتش این کشور در منطقه و جهان گفت: این موضوع بار دیگر آسیب های جدی به مردم آسیا وارد می کند و به مثابه باز کردن زخم کهنه و نمک پاشیدن بر روی آن است.

اظهارات سفیر چین پس از آن مطرح می شود که دولت ژاپن با ارائه طرحی به پارلمان این کشور در نظر دارد تا کمک های لجستیکی برای نیروهای خارجی همپیمان خود در عملیات های برون مرزی فراهم کند.
قرار است اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات و همپیمان آن «کمیتو»، برای بررسی این طرح با اعضای دولت جلسه برگزار کنند.
آبه، نخست وزیر ژاپن در تلاش است با تغییر بخشی از قانون اساسی این کشور اختیارات نیروهای نظامی ژاپن را افزایش دهد.
در همین راستا، کابینه شینزو آبه در اول جولای سال 2014 (10 تیرماه) با تفسیر بخشی از قانون اساسی ژاپن به نیروهای نظامی این کشور اجازه داد تا از حق خود برای شرکت در ترتیبات دفاع دسته جمعی استفاده کند.
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، اخیرا از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن گفته اعلام کرد که این ارتش حق دارد در جنگ های بین المللی حضور داشته باشد.
طبق اعلام مقامات ژاپنی، این کشور در تلاش است محدودیت های قانونی در زمینه صادرات سلاح را نیز برداشته و به بهانه های مختلف از جمله گسترش فعالیت های اقتصادی، به جرگه صادرکنندگان تجهیزات جنگی بپیوندد و از قرار معلوم، آمریکا نخستین بازار ژاپن در این عرصه خواهد بود.
قانون اساسی ژاپن در سال 1947 تدوین و با فشار نظامیان آمریکایی ها به این کشور تحمیل شده است. طبق این قانون، ژاپن اجازه داشتن «ارتش» به معنی مصطلح آن را ندارد و در مقابل می تواند نیروهای محدود نظامی موسوم به «نیروهای دفاع از خود» داشته باشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 امضای توافق تسلیحاتی میان ژاپن و فرانسه

 

دولت ژاپن در راستای ایفای نقش نظامی گسترده‌تر در عرصه بین‌المللی قصد دارد تا قراردادی برای انتقال تسلیحات از فرانسه به امضا برساند.
 انتظار می‌رود که وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه و ژاپن امروز (جمعه) توافقی را برای انتقال سلاح امضا کنند که این اقدام به دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اجازه می‌دهد تا طرح بلندپروازانه خود را در عرصه نظامی بین‌الملل توسعه دهد.
مذاکرات دوجانبه ژاپن و فرانسه بر روی دیپلماسی و امنیت ملی متمرکز است و طبق گزارش‌ها قرار است درباره تبادل تجهیزات دفاعی، فناوری و خدماتی بحث و رایزنی صورت بگیرد.
پارلمان ژاپن مدت‌هاست که برای بازنویسی قانون اساسی صلح طلب این کشور که بعد از جنگ جهانی دوم از سوی آمریکا به توکیو تحمیل شد، تلاش می‌کند. این اقدام اولویتی ویژه برای نخست‌وزیر ژاپن است و شینزو آبه محافظه‌کار ژاپن بازنویسی قانون اساسی را به عنوان یک هدف عالی قرار داده است.
وی در برابر کمیته‌ای از مجلس عالی ژاپن گفته است: ما در عصری زندگی می‌کنیم که ناچاریم قانون اساسی جدیدی برای ژاپن تهیه کنیم که از کشور می‌خواهد نقش بیشتری را در جامعه جهانی به عهده بگیرد.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد افکار عمومی ژاپن تا حدودی از تغییر قانون اساسی حمایت می‌کنند، اما اکثریت آنها هنوز تاکید دارند که باید به قانون اساسی صلح طلب که تحت آن ژاپن حق استفاده از زور و یا تهدید به استفاده از آن را به عنوان وسیله‌ای برای حل و فصل اختلافات بین‌المللی رد می‌کند، در نظر داشته باشد. چنین اصلاحاتی در قانون اساسی، ژاپن را یک گام به درگیری‌های نظامی نزدیکتر می‌کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تلفات خودکشی نظامیان ترکیه بیشتر از درگیری های نظامی است

 

کانون وکلای ترکیه در گزارشی اعلام کرد که در 10 سال گذشته تعداد نظامیان این کشور که بر اثر خودکشی فوت کرده اند بیشتر از افرادی بوده است که در درگیری های نظامی کشته شده اند.
گزارش کانون وکلای ترکیه حاکیست که در مدت یاد شده شمار نظامیانی که در ترکیه خودکشی کرده اند دو و نیم برابر افراد غیرنظامی است که در این کشور خودکشی کرده اند.
کانون یاد شده در این گزارش خواهان بررسی و پاسخگویی مسوولان دولت و ستاد ارتش به علل این موضوع شده است.
این گزارش اضافه می کند؛ ، بر اساس آمار رسمی و بیانات مسوولان وزارت دفاع ترکیه ،از یک ژانویه 2002 تا 31 دسامبر 2012 میلادی 818 نظامی در درگیری ها و حملات مسلحانه کشته شده اند این در حالی است که در همین دوره 934 نظامی خودکشی کرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 استقرار تجهیزات نظامی آمریکا دراستونی پیش از یک رزمایش بین المللی

 

تانک ها و تجهیزات آمریکایی برای شرکت در یک رزمایش نظامی بین المللی روز شنبه وارد خاک استونی شدند.

براساس اعلام نماینده امریکا در ناتو، این تجهیزات نظامی آمریکا امروز برای شرکت در این رزمایش وارد استونی شدند.
پیش از این نیز ستاد مشترک نیروهای دفاعی استونی از ورود قریب الوقوع تانک های آبرامز آمریکایی و نیروهای این کشور در یک پایگاه نظامی در استونی از طریق لتونی خبر داده بود.
براساس گزارش ها، بیش از 13 هزار نیروی استونی و سرباز آمریکایی در این رزمایش که ماه مه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
اسپوتنیک در ادامه عنوان کرد: حضور این نیروهای آمریکایی در یک کشور حوزه بالتیک نشان دهنده سیاست واشنگتن برای حمایت از کشورهای این منطقه در برابر اقدامات روسیه بوده است.
آمریکا و استونی در حالی این رزمایش را برگزار می کنند که تنش ها میان غرب با روسیه همچنان ادامه داشته است. از زمان تشدید بحران اوکراین، کشورهای شرق اروپا و حوزه بالتیک از ناتو خواسته اند تا حضور پررنگ تری در شرق اروپا داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد خود کشی نظامیان ترک 

اکثریت این خودکشی ها مربوط به نیروهای وظیفه است . اجباری بودن شرایط حضور ،زیر دست بودن و سایر شرایط دست به دست هم می دهد تا نیروی وظیفه دست به این اقدام بزند.

  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ونزوئلا رزمايش نظامي گسترده برگزار مي کند

 

در میان تنش بین کاراکاس و واشنگتن بر سر تحریم‌هایی که آمریکا به تازگی علیه شماری از مقامات کنونی و سابق ونزوئلایی به اتهام نقض حقوق بشر اعمال کرد، ونزوئلا روز شنبه رزمایشی نظامی را آغاز می کند که ده روز طول خواهد کشید.
قرار است حدود هشتاد هزار سرباز در این رزمایش شرکت کنند. نظامیان ونزوئلایی در این رزمایش سلاح های آبی-خاکی ساخت چین و موشک های ساخت روسیه و دیگر تجهیزات نظامی خود را به نمایش خواهند گذاشت. این رزمایش ده روز طول خواهد کشید و در آن 20 هزار غیرنظامی در کنار سربازان مشارکت خواهند داشت.
این رزمایش در میان تشدید تنش بین کاراکاس و واشنگتن برگزار می شود. روابط بین دوطرف روز دوشنبه پس از موافقت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا و توصیف این کشور به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا، به پائین ترین سطح تنزل پیدا کرد. ونزوئلا در پاسخ به این اقدامات، نماینده خود در واشنگتن را فراخواند و آمادگی نظامی خود را تقویت کرد.
پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا روز شنبه گفت هدف این رزمایش، آماده سازی سربازان برای اجرای ماموریت ها و مجهز کردن آنها به اراده برای پیروزی است.
برخی تمرین های نظامی در جنوب کاراکاس اجرا خواهد شد و تمرین های دیگری در مناطق نفت خیز ونزوئلا از جمله سواحل کارائیب و یک میدان نفتی در 200 کیلومتری غرب کاراکاس برگزار می شود. مسئولان نظامی ونزوئلایی اعلام کردند در این رزمایش پدافند هوایی نیز به منظور اطمینان یافتن از آمادگی آن در صورت ضرورت، آزمایش خواهد شد.
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا واشنگتن را به حمایت از طرح مخالفان برای سرنگونی خود متهم کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رهنامه نظامی جدید روسیه و انتقام هسته ای از ناتو

 

روسيه در سال 1393، علي رغم پيش­بيني­هاي بدبينانه­اي كه به سبب اعمال تحريم ­ها بر اين كشور مي ­شد، توانست بيش از سيزده ميليارد دلار سلاح صادر كند. هرچند كه در مقام مقايسه با سال­هاي قبل شاهد كاهش شديدي در صادرات اسلحه از سوي روسيه هستيم، با اين وجود روسيه توانسته است بخش عمده­اي از بازارهاي صادراتي خود را حفظ كند و به علاوه به يافتن بازارهاي جديد تسليحاتي براي فروش سلاح در سال 1394 اميدوار باشد.

37 درصد فروش سلاح در این کشور مربوط به تجهيزات و مهمات نيروي هوايي؛ 26 درصد محصولات دفاع ضدهوايي؛ 21 درصد مربوط به محصولات نيروي زميني؛ 12 درصد مربوط به نيروي دريايي و 4 درصد موارد ديگر بوده است. همانگونه كه مشخص است، سهم تجهيزات مربوط به نيروي دريايي كاهش شديدي پيدا كرده است و در عوض سيستم هاي پدافند هوايي و نيروي زميني به شدت رشد در فروش داشته­اند. [2]

هند كماكان برترين خريدار و وارد كننده سلاح از روسيه باقي مانده است. مشتريان مهم ديگر روسيه، چين، ويتنام، سوريه، امارات متحده عربي، ونزوئلا، آذربايجان، افغانستان، عراق و الجزاير هستند.

سال 1394 اما براي صنايع نظامي روسيه سالي پر از بيم و اميد است. نخستين واهمه ناشي از بحران اقتصادي و مالي است كه كشور را فراگرفته است. هم تحريم هاي اقتصادي غرب و هم كاهش شديد قيمت نفت، اقتصاد روسيه را دچار مشكل كرده است: دولت در تنگناي مالي است و سرمايه گذاري­هاي تسليحاتي هم به احتمال بسيار زياد از اين موج نامطلوب اقتصادي لطمه خواهند ديد. ونزوئلا، آذربايجان و الجزاير بر اثر كاهش قيمت نفت خريدهاي خود را كاهش خواهند داد. با اين حال الجزاير با خريد ميل-26 و ميل-28 و تداوم دريافت سوخو-30- مشتري مهمي باقي خواهد ماند. عراق هم گرچه باز هم نيازمند خريد سلاح است اما به سبب كاهش قيمت نفت سفارش بزرگي-دست كم تا زماني نامشخص- نخواهد داد.

روزهای پایانی پاییز 1393 با اظهارات رئیس‌ جمهوری روسیه در مورد دکترین نظامی جدید کشورش همراه شد و طبق این دکترین، ناتو تهدید شماره یک تلقی شده است. در این دکترین آمده است که در صورت تهدید روسیه با سلاح‌ های متعارف علیه موجودیت کشور روسیه، استفاده از سلاح‌ های اتمی مجاز است. امضای دکترین جدید نظامی روسیه از طرف پوتین سه روز پس از مصوبه پارلمان اوکراین براي خروج از وضعيت بی‌ طرفی انجام می‌گیرد و به زعم نمايندگان اوكراين با این اقدام زمینه عضویت كشور را در پیمان ناتو فراهم آمده است. البته از تابستان 1393 تصمیم برای تغییر دکترین نظامی اعلام شده بود. به هر حال وضعيت پيش آمده براي روسيه و ناتو و اوكراين روز به روز سخت تر شده و مقدمات گسترش بحران و احتمال رويارويي را بيش از هر زمان ديگري فراهم آورده است.

در دکترین نظامی سال ۱۹۹۳ روسیه اعلام شد که «روسیه در مقابله با حمله به مراکز هسته ‌ای و موشکی‌ اش از سلاح‌ های هسته ‌ای استفاده خواهد کرد. این در حالی است که در دکترین نظامی سال 1379 ، آستانه به‌کارگیری سلاح های هسته ‌ای بار دیگر تقلیل یافته و به «هرگونه تجاوز نظامی» به روسیه و از همه تند‌تر به وضعیت «پیشدستی روسیه در ضربه هسته‌ای» و عملیات پیش‌دستانه هسته‌ای رسید. پا به پای کاهش قدرت نظامی روسیه، از آستانه به‌ کارگیری جنگ ‌افزار هسته ‌ای نیز کاسته شده و روسیه برای استفاده از جنگ افزار هسته‌ ای آمادگی بیشتری پیدا کرده است. در چنین وضعیت ذهنی و مفهومی و عملیاتی جدیدی ست که می‌توان گزینه کاربرد جنگ افزار هسته‌ ای را در ذهن دولتمردان روسی و در سناریوهای عملیاتی این کشور به ویژه در فضای مبهم و پیچیده آینده بحران اوکراین نه به عنوان صرف یک تهدید بلکه ابزاری برای تامین امنیت ملی در وضعیت وخیم مورد توجه قرار داد و این موضوعی است که نگرانی‌های موجود در غرب را برای تصاعد بحران در اوکراین توجیه می‌کند. نكته ي مهم در اين سند جديد در آخرين روزهاي پاییز 1393 اينست كه هم ناتو را به طور مشخص به عنوان تهديد مطرح نموده و هم اينكه در مقابل آن بر تلافي هسته اي تاكيد نموده است و اين موضوع احساس خطر در روسيه را به شدت افزايش داده است.[3]

 

لینک منبع ؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا و ژاپن به دنبال امضای راهبرد نظامی جدید هستند

 

در راستای تلاش دولت ژاپن برای افزایش اختیارات نیروهای نظامی این کشور، قرار است مقامات توکیو و واشنگتن راهبرد جدید همکاری های نظامی امضا کنند.
مقامات دولتی ژاپن اعلام کردند همزمان با سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به آمریکا در ماه آوریل (فروردین ماه)، مقامات دو کشور راهبرد جدیدی را در حوزه همکاری های نظامی مورد توافق قرار خواهند داد.
آژانس خبری «جی جی» ژاپن گزارش داد، براساس این راهبرد جدید، نیروهای نظامی ژاپن موسوم به «نیروهای دفاع از خود» نقش گسترده تری در حمایت از نیروهای همپیمان خود یعنی آمریکا ایفا خواهند کرد.
بنابراین گزارش، توافق بر سر این راهبرد در ماه آوریل امکان پذیر است چرا که تا آن موقع ائتلاف حاکم ژاپن، موافقت خود را با بخشی از طرح های نظامی دولت آبه از جمله افزایش اختیارات نیروهای نظامی این کشور، اعلام کرده است.
قرار است پیش از دیدار آبه و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای امضای این راهبرد نظامی، وزرای خارجه و دفاع دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

آژانس خبری جی جی گزارش داد،مقامات واشنگتن و توکیو ابتدا تصمیم داشتند تا این راهبرد را سال گذشته به امضا برسانند اما به دلیل انتخابات زودهنگام ژاپن و تغییر وزیر دفاع آمریکا، این موضوع به نیمه اول سال جاری میلادی موکول شد.
ارتقای همکاری های نظامی آمریکا و ژاپن در حالی صورت می گیرد که کابینه شینزو آبه در ماه های اخیر تلاش کرده تا قوانین مربوط به محدودیت نیروهای نظامی این کشور را لغو و اختیارات آن ها را افزایش دهد.
کابینه ژاپن اخیرا تصمیم گرفته طرحی را به پارلمان ارائه کند که در صورت تصویب، نظامیان این کشور بتوانند بدون نیاز به مجوز پارلمان در عملیات برون مرزی شرکت کنند.

حضور ارتش ژاپن در عملیات جنگی برون مرزی با مخالفت های گسترده مردمی و محدودیت های قانونی رو به رو است.
شینزو آبه اخیرا از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن گفت و تاکید کرد که این ارتش حق دارد در جنگ های بین المللی حضور داشته باشد.
طبق اعلام مقامات ژاپنی، توکیو در تلاش است محدودیت های قانونی صادرات سلاح را نیز برداشته و به بهانه های مختلف از جمله گسترش فعالیت های اقتصادی، به جرگه صادرکنندگان تجهیزات جنگی بپیوندد و از قرار معلوم، آمریکا نخستین بازار ژاپن در این عرصه خواهد بود.
قانون اساسی ژاپن در سال 1947 تدوین و با فشار نظامیان آمریکایی تصویب شد. طبق این قانون، ژاپن اجازه داشتن «ارتش» به معنی مصطلح آن را ندارد و در مقابل می تواند نیروهای محدود نظامی موسوم به «نیروهای دفاع از خود» داشته باشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش بزرگ روسیه با ده ها هزار نیرو در مناطق غربی و قطبی آغاز شد

 

رزمایش گسترده نیروهای روسیه با شرکت دهها هزار نیروی نظامی در مناطق غرب و قطبی این کشور برگزار شد.
به گزارش رسانه های روسی، رزمایش نیروهای روسیه ساعت 8 بامداد روز دوشنبه به وقت مسکو به دستور ژنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور آغاز شد.
در این رزمایش واحدهای چند لشکر و تیپ مکانیزه و پیاده شامل حدود 40 هزار نفر و صدها فروند هواپیما و ناو و تانک و نفربر زرهی شرکت دارند.
نیروهای روسیه در استان های غرب این کشور و مناطق قطبی آن از جمله جزایر نوایا زملیا و فرانتس ژوزف، اقدامات جنگی همچون مقابله با دشمن فرضی از زمین و هوا و دریا خنثی کردن عملیات خرابکاران و حمله به ناوهای دشمن فرضی را تمرین می کنند.
در رزمایش نیروهای روسیه، واحدهای تفنگداران دریایی، نیروهای هوابرد و نیز رزمناوها و زیردریایی های اتمی ناوگان شمال این کشور شرکت دارند.

این رزمایش در جهت اجرای دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای آمادگی رزمی ارتش این کشور انجام می گیرد.
رزمایش ارتش روسیه در شرایط روابط پرتنش این کشور با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل اختلاف بر سر مساله اوکراین برگزار می شود و در واقع قدرت نمایی مسکو در برابر غرب و ناتو به عنوان بازوی نظامی آن است.
مقام های روسیه بارها نسبت به گسترش حضور نظامی ناتو در مجاورت مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرده و آن را مشکلی برای امنیت منطقه و کشور خود دانسته اند.
رزمایش نیروهای روسیه تا روز 21 مارس (شنبه هفته آینده) ادامه خواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 مک‌کین: آمریکا باید بودجه دفاعی‌اش را تا 577 میلیارد دلار افزایش دهد

 

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت، واشنگتن باید در سال 2016 میلادی بودجه دفاعی‌اش را تا 577 میلیارد دلار افزایش دهد.
سناتور "جان مک کین"، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا خاطر نشان کرد: من به همراه بسیاری از همکارانم در حال بررسی پیشنهادی برای افزایش بودجه دفاعی سال 2016 و 2017 میلادی هستیم که از درخواست بودجه باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور بیشتر است.
وی افزود: این هدف باید 577 میلیارد دلار بودجه دفاعی برای سال مالی 2016 میلادی باشد.
وزارت دفاع آمریکا 6 / 495 میلیارد دلار را برای بودجه دفاعی سال 2015 میلادی درخواست کرده که نسبت به سال 2014 میلادی 4 / 0 میلیارد دلار کمتر است.
سناتور مک کین افزود: کاهش بودجه دفاعی سطح امنیت ملی آمریکا را در سطح خطر غیرقابل قبولی قرار می‌دهد. تمامی رهبران ارشد ارتش در سال جاری میلادی در کنگره شهادت داده‌اند که اگر بودجه دفاعی کاهش پیدا کند، آن‌ها نمی‌توانند "استراتژی ملی نظامی" را اجرا کرده و جان مردم آمریکا در خطر قرار خواهد گرفت.
"جان مک هاف"، یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا در فوریه سال جاری میلادی گفت، کاهش بودجه باعث کاهش تعداد سربازان وظیفه از 500 هزار تن به 420 هزار تن می‌شود و آمادگی ارتش را نیز کاهش خواهد داد. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه همچنان از قانون کنترل بودجه آمریکا که در سال 2011 میلادی ارائه شده، پیروی می‌کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هند بزرگترین وارد کننده اسلحه درجهان است

 

موسسه تحقیقاتی صلح سیبری استکهلم اعلام کرد:هند رتبه نخست واردات اسلحه در جهان را در سال 2014 به خود اختصاص داده است .
این موسسه تحقیقاتی روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در سال گذشته کشورهای عربستان سعودی ، چین و امارات به ترتیب رتبه های بعدی واردات اسلحه را به خود اختصاص داده اند.
براساس این گزارش،هم اکنون واردات اسلحه هند سه برابر بیشتر از کشورهای همسایه خود چین و پاکستان و بیشتر از عربستان سعودی و امارات متحده عربی است .
واردات اسلحه هند بین سالهای 2005 تا 2014 بیش از دو برابر افزایش یافته است .
ناتوانی هند در ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی استراتژیک باعث شده که این کشور مجبور شود نیازهای دفاعی خود را از کشورهای دیگر وارد کند درحالیکه چین توانسته با احداث پایگاه صنعتی دفاعی و با استفاده از مهندسی معکوس جایگاه خود را از بزرگترین وارد کننده اسلحه به رتبه سوم تنزل دهد.
براساس این گزارش،اکنون پاکستان 41 درصد ،بنگلادش 16 درصد و میانمار با 12 درصد از بزرگترین مشتریان اسلحه چین به شمار می روند.
هند همچنان 65 درصد از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نظامی خود را وارد می کند و در پنج سال گذشته 16.72 میلیارد دلار به شرکت های تولید سلاح پرداخت کرده است .
در 15 سال گذشته هند بیش از 120 میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات نظامی کرده است و انتظار می رود در یک دهه آینده 120 میلیارد دلار دیگر در واردات سلاح خود هزینه کند.
هند بزرگترین مشتری اسلحه های ساخت روسیه ، امریکا و رژیم صهیونیستی است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آژانس دفاع موشکی آمریکا مدعی تهدیدهای موشکی کره شمالی و ایران شد

 

مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا مدعی تهدیدهای موشکی فزاینده از جانب کره شمالی و ایران شد و گفت که این آژانس درحال انجام آزمایش های بیشتر دفاع موشکی و نیز افزایش امنیت سایبری آن است.
دریاسالار «جیمز سایرینگ» که در جلسه کمیته فرعی دفاعی کمیته تخصیص بودجه سنا آمریکا سخن می گفت، اظهارداشت: کره شمالی تاکنون صدها موشک به کارگرفته است که قادر به رسیدن به نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی و ژاپن بوده و این درحالی است که ایران درحال افزایش فعالیت ها در زمینه موشک های پیشرفته تر است.
وی گفت هردو کشور درسال جاری میلادی قادر به دستیابی به توانایی شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما خواهند بود.
در گزارش رویترز آمده است: اخیرا درپی اعلام مقام های نیروی دریایی و ارتش آمریکا مبنی براینکه کاهش بودجه دفاعی با توجه به تهدیدهای فزاینده درسرتاسر جهان دیگر عملی نیست، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» درحال بازبینی عمده برنامه های دفاع موشکی این کشور است.
این درحالی ات که آژانس دفاع موشکی آمریکا رزمایش های دفاعی و آزمایش های موشکی مختلفی را برای سال مالی 2015 میلادی درنظرگرفته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ناکامی دیگر برای ناتو/فروش سامانه دفاع ضد موشکی چین به ترکیه تایید شد

 

پس از مخالفت های فراوان و اعمال فشار غرب و کشورهای عضو ناتو به ترکیه برای نخریدن سامانه موشکی چین، فروش این سامانه به ترکیه تایید شد.
تلویزیون ملی چین روز پنجشنبه با انتشار گزارشی از نمایشگاه بین المللی هوافضا و دریایی لانکاوی مالزی، از توافق انجام شده میان چین و ترکیه برای فروش سامانه موشکی موسوم به «هونگ چی 9» به آنکارا خبر داد.
یکی از مسوولان فروش تجهیزات نظامی - دفاعی چین در این نمایشگاه به تلویزیون ملی این کشور گفته است که پس از انجام مذاکرات نهایی و در نتیجه ارائه یک پیشنهاد موفق، فروش این سیستم موشکی به کشور ترکیه عملیاتی شد.
دولت ترکیه در سال 2013 میلادی در مناقصه ای، یک شرکت چینی را برای ساخت سامانه دفاع ضد موشکی به ارزش 4/3 میلیارد دلار انتخاب کرد که اجرای این پروژه تا مدتی پیش به دلیل مخالفت غرب و کشورهای عضو ناتو متوقف شده بود.
براساس گزارش تلویزیون چین، سامانه موشکی هونگ چی 9 از مهمترین محصولاتی است که امسال برای فروش به مشتریان خارجی، در نمایشگاه بین المللی مالزی عرضه شده است که از بزرگترین نمایشگاه های دفاعی و امنیتی آسیا به شمار
می رود.

گفته می شود، این موشک چینی قابلیت برابری با سامانه موشکی پاتریوت آمریکا، اس - 400 روسیه و سامانه مشترک فرانسه و ایتالیا موسوم به «یوروسام سامپ تی» را داراست.
ترکیه که دومین ارتش بزرگ ناتو را پس از آمریکا در اختیار دارد، از سال 2009 میلادی به دنبال خرید و تهیه سامانه دفاع ضد موشکی با برد بلند بود.
از آنجایی که آمریکا علاقه و انگیزه ای به فروش این سامانه به ترکیه نشان نداد، آنکارا مجبور شد چین را برگزیند و با این کشور وارد گفت وگو شود، تصمیمی که واکنش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - و مشخصا آمریکا را به عنوان ستون اصلی این سازمان در پی داشت.
چندی پیش روزنامه «خوئن چیو شی بائو» چین در گزارشی همکاری چین با ترکیه در تجهیز ارتش این کشور به تجهیزات پیشرفته نظامی را شکست غرب در رقابت تسلیحاتی با چین دانست و آن را فصل جدیدی در همکاری دو کشور در این زمینه قلمداد کرد.

این رسانه چینی تاکید کرد: تصمیم ترکیه به ساخت سامانه دفاع موشکی جدید چینی موسوم به «هونگ چی 9» نشان دهنده تمایل آنکارا به همکاری نظامی و تسلیحاتی با پکن است.
سامانه موشکی ضد هوایی «هونگ چی 9» به معنای «پرچم سرخ» که در بازار بین المللی با نام مستعار «اچ کیو 9» شناخته می شود، می تواند بسرعت روی اهداف متحرک در فاصله دور قفل شود و آنها را منهدم کند.
این سامانه همچنین می تواند در حملات هوایی گسترده و در حالی که امواج پارازیت برای از کارانداختن سامانه های راداری و سیستم های دفاعی فعال است، بخوبی عمل کند.
«هونگ چی 9» در عین حال می تواند هواپیماها و بالگردهای نظامی مجهز به موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را رهگیری کند و هدف قرار دهد. سامانه دفاعی چین همچنین توانایی رهگیری و منهدم کردن موشک های کروز، موشک های هوا به زمین و بمب های هدایت شونده را دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ارتش آمریکا یگان های موشکی خود در کره جنوبی را افزایش می دهد

 

پنتاگون قصد دارد 400 نظامی اضافی مجهز به سامانه موشک انداز سطح به سطح به نیروهای خود مستقر در کره جنوبی ملحق کند.
یک سخنگوی پنتاگون ضمن بیان این مطلب افزود: اعزام یگان های موشکی و نظامیان بیشتر به کره جنوبی به درخواست فرماندهان نظامی آمریکا در کره جنوبی نیست؛ بلکه براساس برنامه سازماندهی مجدد داخلی ارتش برای افزایش شمار گردان های موشک اندار سطح به سطح متحرک در هر تیپ توپخانه صحرایی از 2 به 3 واحد در سطح جهان است.
براساس این گزارش، یگانی که قرار است در کره جنوبی در یک دوره 9 ماهه مستقر شود، گردان دوم از تیپ توپخانه صحرایی «فورت هود» تگزاس خواهد بود.
شمار نظامیان آمریکا مستقر در کره جنوبی اکنون 28 هزار و 500 تن است.
روسیه و چین پیش از این با طرح پیشنهادی واشنگتن برای راه اندازی سامانه ضدموشک بالستیک در کره جنوبی مخالفت کرده اند.

الکساندر تیمونین سفیر مسکو در سئول با یادآوری تصمیم پنتاگون برای استقرار سامانه یاد شده، گفت که این کار نه تنها در شبه جزیره کره، بلکه در کل منطقه شمال شرقی آسیا، تنش خواهد آفرید.
وی تاکید کرد، موضع مسکو این است که استقرار سامانه تاد (THAAD) آمریکا، سبب تقابل در منطقه خواهد شد.
«لیو جیانچائو» معاون وزیر امور خارجه چین نیز نگرانی پکن را از استقرار سامانه تاد در کره جنوبی ابراز کرده است.
آمریکا قصد دارد به بهانه جلوگیری از تهدید کره شمالی و برنامه موشکی این کشور، حضور نظامی خود را در کره جنوبی افزایش دهد.
همچنین کره شمالی 21 اسفند در تداوم رویکرد اعتراض آمیز به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، هفت فروند موشک زمین به هوا از نزدیکی مرز دو کره به سوی دریای شرق چین شلیک کرد.
همچنین کره شمالی 11 اسفند و پیش از شروع رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی و در اعتراض به آن، از منطقه «نامپو» در غرب، دو موشک کوتاه برد شلیک کرد که موشک های شلیک شده پس از مسافتی حدود 490 کیلومتر وارد دریای شرقی شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.